abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 september 2010 @ 18:58:08 #226
314562 BruinBeertje
100%female,100%proud!
pi_86911338
Astma :W (kuche, hatsjoe!)
Vrouwen aan the power! ...
*O* *O* *O*
pi_86920751
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:24 schreef Maanvis het volgende:
ik ben zelf kerngezond in dit opzicht, maar ik vind het interessant om te lezen wat ik allemaal niet heb :).
Ik moest lachen, zij het niet erg gepast in dit topic. Mijn excuses.
Hier schreef JustinK het volgende:
@:Hooidraad spreekt altijd de waarheid
  † In Memoriam † maandag 27 september 2010 @ 22:03:17 #228
25682 2cv
Niet subtiel
pi_86921478
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:04 schreef Dipkip het volgende:
Ik ben een tijd vrij ernstig ziek geweest en tegen alle verwachtingen in genezen. Dit was wel tussen ongeveer mn 15e en mn 20e dus ik had nog niet zoveel ervaring met volwassen vriendschappen enzo. Vroeger was ik erg bitter over hoe vrienden me lieten vallen toen ik zo ziek was. Ik kon er immers ook niks aan doen. Maar er op terugkijkend heb ik het grotendeels aan mezelf te danken gehad.

Ik kon de energie niet opbrengen om oprecht te luisteren naar de problemen die vrienden hadden en hoewel ik ongeveer om de twee woorden sorry zei, kon ik diep in mn hart het niet echt begrijpen hoe mensen bijvoorbeeld me niet mee wilden als ze wat gingen ondernemen omdat bijv. een rolstoel gezeik oplevert met waar je naar binnen kan en waar niet. Ik zei wel steeds dat ik het begreep en dat ik het vervelend vond wat voor effect het op mn omgeving had, maar als ik heel eerlijk ben vond ik eigenlijk dat ze niet zo moesten zeiken en in ieder geval de keus hadden wel of niet naar een plek te gaan die geschikt was voor rolstoelgebruikers bijvoorbeeld.

En hoewel ik mn best deed begrip op te brengen kon ik ergens mensen zo intens achterlijk vinden als ze klaagden dat ze doooood gingen van de spierpijn. Want ik ging echt dood aan een aandoening van o.a. de spieren en ik dacht best vaak man wees blij dat je in je tuin hebt kunnen werken of je kamer hebt kunnen schilderen. Ik zei het niet maar ik weet nu wel zeker dat mensen het voelden en hoewel ik ze niet meer heb gesproken heb ik ze voor mezelf volledig vergeven voor dat ze me een voor een lieten vallen. Ik baal nu voornamelijk van dat het gebeurd is, ik mis een aantal van ze echt erg soms. Het is raar om geen enkele vriend of vriendin te hebben die me kent uit die periode, ik heb alleen nieuwe contacten.

Als ik nu weer ziek zou zijn, zou ik dat dus echt helemaal anders willen doen. Ik denk ook wel dat ik het nu beter zou kunnen. Als tiener is het leren van sociale vaardigheden vaak al lastig en dan ook nog zo ernstig ziek zijn, dan is het niet raar dat je dat niet meteen goed aanpakt. Het is moeilijk om te accepteren dat het zo ontzettend oneerlijk is. Je gaat onbewust het toch 'eerlijker' maken door zwaarder op de ander te leunen dan normaal is in een vriendschap. Daar zou ik enorm voor waken als ik weer ziek zou worden.
Ik heb wegens een zwelling in mijn lies (aansluiting hart-long machine) na mijn laatste operatie urenlang het gevoel gehad dat 1 van m'n ballen (die dingen die over het algemeen alleen aan een mannenlichaam hangen) in een bankschroef geplet werd. Dat deed zo ontzettend pijn dat ik er morfine voor kreeg. Maar dat neemt niet weg dat ik geen andere pijn die minder heftig is meer kan voelen. Sterker nog ik HAAT het als mensen vinden dat klagen niet mag omdat iemand anders iets veel ergers meegemaakt heeft. Ik ben het dan ook niet zo eens met jouw instelling.

quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:06 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Maar dit is waarom wij dat niet doen :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie dit echt als sarcasme.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † maandag 27 september 2010 @ 22:03:46 #229
25682 2cv
Niet subtiel
pi_86921515
quote:
Op maandag 27 september 2010 21:52 schreef Hooidraad het volgende:

[..]

Ik moest lachen, zij het niet erg gepast in dit topic. Mijn excuses.
Lachen is gezond ^O^ Ik vind het niet ongepast.
  maandag 27 september 2010 @ 22:05:36 #230
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_86921618
Ah dit topic bestaat ook nog steeds. Ik zit me al op te naaien als ik de verhalen van anderen lees en de reacties van de artsen :')

Ik heb zelf een paar weken geleden een CT-scan gehad na 3jaar aandringen, daar krijg ik 11 oktober de uitslag van. Ik ben benieuwd, want ook op de röntgenfoto die ze gemaakt hadden was een soort blokkade te zien in de bocht linksboven in m'n dikke darm (met een stuk ervoor wat 4-5x de normale wijdte), maar daar doen ze dan vervolgens ook niks mee. Terwijl dat het stuk is waar ik het meeste last van heb.

Dus ik hoop dat er nu een oplossing komt, al betwijfel ik of ze wat gezien hebben want de darmspoeling werkte pas na 3 dagen, 2 dagen na het onderzoek dus :|W
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  † In Memoriam † maandag 27 september 2010 @ 22:09:08 #231
25682 2cv
Niet subtiel
pi_86921866
*tring*klik* "Hallo met het ziekenhuis"
"Hoi, met 08gnoT., ik ben leeggelopen, kan ik even gescand worden?"
  maandag 27 september 2010 @ 22:12:26 #232
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_86922113
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:09 schreef 2cv het volgende:
*tring*klik* "Hallo met het ziekenhuis"
"Hoi, met 08gnoT., ik ben leeggelopen, kan ik even gescand worden?"
CT-scan gaat op afspraak en die wachttijd is best lang, dus dat gaat - hier althans- niet zo makkelijk. Daarbij was het op een zaterdag, op de snelweg nota bene :') Ik had het ook aangegeven dat het altijd langer duurde (vrijwel altijd 3 dagen), 'maar dat was niet waar en dat kon niet, een dag van te voren was ruim genoeg'.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  † In Memoriam † maandag 27 september 2010 @ 22:23:37 #233
25682 2cv
Niet subtiel
pi_86922757
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:12 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

CT-scan gaat op afspraak en die wachttijd is best lang, dus dat gaat - hier althans- niet zo makkelijk. Daarbij was het op een zaterdag, op de snelweg nota bene :') Ik had het ook aangegeven dat het altijd langer duurde (vrijwel altijd 3 dagen), 'maar dat was niet waar en dat kon niet, een dag van te voren was ruim genoeg'.
Wanneer gaan die achterlijke medi-mutsen nou eens leren dat de patiënt vak zelf het beste weet hoe zijn/haar lichaam reageert.

Maar als iemand zwaar gewond het ziekenhuis in gereden wordt op een brancard gaat die ook door de Ct scanner heen lijkt mij. Dan moet het in jouw geval ook kunnen.
  maandag 27 september 2010 @ 22:25:20 #234
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_86922867
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:23 schreef 2cv het volgende:

[..]

Wanneer gaan die achterlijke medi-mutsen nou eens leren dat de patiënt vak zelf het beste weet hoe zijn/haar lichaam reageert.

Maar als iemand zwaar gewond het ziekenhuis in gereden wordt op een brancard gaat die ook door de Ct scanner heen lijkt mij. Dan moet het in jouw geval ook kunnen.
Bij mij was het enkel van m'n dikke darm, dus die moest eigenlijk schoon zijn. Maar ja, ik hoor het de 11e wel.
  maandag 27 september 2010 @ 23:06:52 #235
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_86925145
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:23 schreef 2cv het volgende:

Zo werkt dat niet. Nadat bij mij de schroeven er uit gingen moest ik nog twee maanden wachten voordat er een mri-scan gemaakt kon worden. Uiteraard verslechterde situatie vrij snel nadat de schroeven eruit waren, omdat het niet zo stevig meer was. Ik ben er van overtuigd dat als het binnen een week allemaal geregeld was, dat mijn heup gewoon nog gered had kunnen worden.

Helaas is dit in zulke gevallen niet in één week te regelen, tenzij je profvoetballer bent trouwens. :')
Bedankt Hans.
pi_87102399
Ik ben slechthorend en heb Asperger.

Deze gehoorapparaten heb ik:

Het ziet er dus zo uit:
Children of the night. What music they make.
pi_87105157
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 02:11 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik denk maar zo, eigenlijk is "niemand" normaal :P
Al dat psychische gepraat maakt je zieker of houdt je ziek, denk ik maar zo.
Dus respect voor je beslissing om het zelf te proberen. Ik hoop dat het gaat zoals je wilt.
Ik probeer het altijd maar een beetje klinisch te bekijken.
Blijkbaar mis is de "blijheid-stof" af en toe in mijn hersenen. Ik pas me die dag of dagen dan aan, omdat ik dan toch nergens zin in heb.
En daarna gaat het weer "los" :P
Dank je. Ik wens jou ook sterkte toe.
Inderdaad niemand is normaal :s)
pi_87106475
Ik heb astma en hooikoorts.
Een aantal keren per jaar erg benauwd waardoor ik met regelmaat moet puffen,
vorig jaar heb ik een tijdlang prednison gebruikt omdat pufjes niets hielpen.
Ik rook heel af en toe, maar ben bezig hiermee te stoppen, laatste sigaret 4 dagen
geleden gehad dus het gaat de goeie kant op wat dat betreft. :)
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_87115607
quote:
Op maandag 27 september 2010 22:03 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik heb wegens een zwelling in mijn lies (aansluiting hart-long machine) na mijn laatste operatie urenlang het gevoel gehad dat 1 van m'n ballen (die dingen die over het algemeen alleen aan een mannenlichaam hangen) in een bankschroef geplet werd. Dat deed zo ontzettend pijn dat ik er morfine voor kreeg. Maar dat neemt niet weg dat ik geen andere pijn die minder heftig is meer kan voelen. Sterker nog ik HAAT het als mensen vinden dat klagen niet mag omdat iemand anders iets veel ergers meegemaakt heeft. Ik ben het dan ook niet zo eens met jouw instelling.
Hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Ik voel me echt enorm opgelaten als mensen het idee hebben dat ze zich moeten verontschuldigen als ze zeggen ergens last van te hebben of zich ziek voelen.

"Ik ben door mijn rug gegaan en het doet zo'n pijn! .... eh... nou ja het is natuurlijk niets vergeleken bij wat jij hebt... :@ "

Als je zo redeneert mag niemand meer zeiken want er is altijd wel iemand die het erger heeft. Je hebt pijn of bent ziek en dat is kut en daar mag je dus ook best over klagen.

Sterker nog, ik ben er van overtuigt dat dingen als door je rug gaan voor een normaal gesproken gezond persoon veel rotter zijn juist omdat ze normaal niets hebben. Ze zijn niet gewend aan pijn, zijn niet gewend om afhankelijk te zijn en zijn niet gewend om een falend lichaam te hebben dus de klap komt dan veel harder aan. Een schepje bovenop de al bestaande klachten krijgen is volgens mij veel makkelijker te handelen.
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † zaterdag 2 oktober 2010 @ 22:21:22 #240
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87115898
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:11 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens. Ik voel me echt enorm opgelaten als mensen het idee hebben dat ze zich moeten verontschuldigen als ze zeggen ergens last van te hebben of zich ziek voelen.

"Ik ben door mijn rug gegaan en het doet zo'n pijn! .... eh... nou ja het is natuurlijk niets vergeleken bij wat jij hebt... :@ "

Als je zo redeneert mag niemand meer zeiken want er is altijd wel iemand die het erger heeft. Je hebt pijn of bent ziek en dat is kut en daar mag je dus ook best over klagen.
Fout, want er zal 1 persoon op deze aardkloot die er het allerergst aan toe is. Die zal dan ook wel de hele dag ontzettend druk zijn met klagen :P

quote:
Sterker nog, ik ben er van overtuigt dat dingen als door je rug gaan voor een normaal gesproken gezond persoon veel rotter zijn juist omdat ze normaal niets hebben. Ze zijn niet gewend aan pijn, zijn niet gewend om afhankelijk te zijn en zijn niet gewend om een falend lichaam te hebben dus de klap komt dan veel harder aan. Een schepje bovenop de al bestaande klachten krijgen is volgens mij veel makkelijker te handelen.
Dat is discussieerbaar vind ik. Heb je al een bepaalde kwaal, komt er nog eens iets anders bij. Misschien heb je wel een practisch voordeel omdat je weet waar het ziekenhuis staat en waar je welke afdelingen kan vinden, maar het telt wel op. Daarbij kunnen bepaalde behandelingen elkaar tegen werken waardoor er niet altijd een goede oplossing is. Maar wat jij zegt kan ook kloppen.
pi_87116879
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 22:21 schreef 2cv het volgende:

[..]

Fout, want er zal 1 persoon op deze aardkloot die er het allerergst aan toe is. Die zal dan ook wel de hele dag ontzettend druk zijn met klagen :P
[..]

Dat is discussieerbaar vind ik. Heb je al een bepaalde kwaal, komt er nog eens iets anders bij. Misschien heb je wel een practisch voordeel omdat je weet waar het ziekenhuis staat en waar je welke afdelingen kan vinden, maar het telt wel op. Daarbij kunnen bepaalde behandelingen elkaar tegen werken waardoor er niet altijd een goede oplossing is. Maar wat jij zegt kan ook kloppen.
Ik zei handelen hè, niet behandelen. ;) Kon even geen goed Nederlands alternatief bedenken maar het ging me erom dat vooral die eerste stap van' alles kunnen' naar 'iets niet kunnen' het moeilijkst is. De stap van 'iets niet kunnen' naar 'nog meer niet kunnen' is ook moeilijk maar niet meer zo wereldschokkend. Zo heb ik dat tenminste ervaren en ik zie dat ook in mijn omgeving.
There is no love sincerer than the love of food.
  † In Memoriam † zaterdag 2 oktober 2010 @ 23:13:09 #242
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87117558
Voor mij is het andersom. Langzaamaan krijg ik een steeds groter medisch circus om me heen en dat vind ik best vervelend. Gelukkig ga ik qua lichamelijke conditie etc. niet achteruit, maar als dat wel zou gebeuren dan denk ik dat dat extra frustrerend zou zijn. Ik ben er nu soms al bang voor.
  zondag 3 oktober 2010 @ 01:21:58 #243
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_87121504
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:13 schreef 2cv het volgende:
Voor mij is het andersom. Langzaamaan krijg ik een steeds groter medisch circus om me heen en dat vind ik best vervelend. Gelukkig ga ik qua lichamelijke conditie etc. niet achteruit, maar als dat wel zou gebeuren dan denk ik dat dat extra frustrerend zou zijn. Ik ben er nu soms al bang voor.
Toen ik kanker bleek te hebben ging ik ziekenhuis in en uit. Iedereen, incl familie wilde zich met mij bemoeien. Doordat allerlei artsen zich al met mij bemoeiden, wilde ik heel graag thuis rust. Dus met mensen omgaan die het niet over mijn ziekte hadden. Gewoon even "normaal` kunnen zijn.
  † In Memoriam † zondag 3 oktober 2010 @ 02:11:26 #244
25682 2cv
Niet subtiel
pi_87122413
Dat herken ik wel een beetje. Familieleden en andere mensen die goed bedoeld iets te vaak en te lang nadat het ergste al voorbij is vragen 'hoe het nou gaat'. En dan is het altijd duidelijk dat ze het hebben over je medische ellende. het is goed bedoeld, maar alsjeblieft hou eens op soms :@
pi_87122456
Naast m'n psychische rotzooi heb ik ook nog een nierziekte, de ziekte van Alport. De filters in mijn nieren werken niet helemaal optimaal en kunnen kapot gaan.

Het hoeft niet te betekenen dat ik hoe dan ook aan de dialyse kom, maar het kan wel. Is een ziekte waar ze nog niet zo veel van weten.
Ze weten dat het erfelijk is (m'n moeder heeft t ook, mn zusje ook, maar gelukkig hebben we er allemaal (nog) geen last van), dat jongetjes op hun 10e doof zijn en al vroeg aan de dialyse zitten (het gen zit op de X chromosoom)
Het betekend wel dat als je kinderen krijgt je 50 % kans hebt dat het ziek is. Dus die deur hebben ze best wel dichtgedrukt..
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 3 oktober 2010 @ 10:28:49 #246
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_87125649
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 01:21 schreef childintime het volgende:

[..]

Toen ik kanker bleek te hebben ging ik ziekenhuis in en uit. Iedereen, incl familie wilde zich met mij bemoeien. Doordat allerlei artsen zich al met mij bemoeiden, wilde ik heel graag thuis rust. Dus met mensen omgaan die het niet over mijn ziekte hadden. Gewoon even "normaal` kunnen zijn.
Dat herken ik ook een beetje. Ik had een erg ongeluk meegemaakt en op school vond ik het wel fijn dat niemand ervan wist dat alles daar nog gewoon was.
  zondag 12 december 2010 @ 16:17:23 #247
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89836666
Even een schopje, ivm de gevolgen van de kabinetsplannen voor studenten met een chronische ziekte.

De regering wil langer studeren dan nominaal flink duurder maken. Loop je met een studie langer dan 2 jaar uit, dan mag je 3000 euro extra collegegeld betalen, Voor gehandicapten en chronisch zieken is wel enige ' coulance'. Zij mogen 1 jaar extra uitlopen.

Best hard eigenlijk.. met sommige ziektes zit je echt zo aan meer dan 3 jaar vertraging..

En om je dan maar in de schulden te gaan steken... weet niet of een reumapatiet of psychoot zulke goede carrière perspectieven heeft dat ie dat wel even terugbetaalt..

Ik heb ven gekeken of de CG raad hier druk over maakt. Die staat altijd als eersten op de barricaden als ziek zijn weer iets duurder wordt. Maar hun site niks daarover. Het lijkt of ze zich veel drukker maken over het veilig stellen van uitkeringen en vergoedingen. Terwijl studeren toch hét middel is om omhoog te klimmen en jezelf minder afhankelijk te maken..

Zoals het er nu naar uitziet ben ik zelf niet de lul, maar ik vind het wel gek dat niemand zich hier druk over lijkt te maken.....
  zondag 12 december 2010 @ 16:28:09 #248
137556 L.no
Midlife crisis
pi_89837076
Oh, ik maak me er zeker druk om, Rubber_Johnny. Ik merkte net na dat nieuws dat ik een grote vertraging zal hebben en moeilijk een inkomen kan krijgen naast mijn stufi omdat ik te zwak ben voor een bijbaantje.
Alleen weet ik niet wat ik moet doen.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  zondag 12 december 2010 @ 16:35:18 #249
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89837332
quote:
19s.gif Op zondag 12 december 2010 16:28 schreef L.no het volgende:
Oh, ik maak me er zeker druk om, Rubber_Johnny. Ik merkte net na dat nieuws dat ik een grote vertraging zal hebben en moeilijk een inkomen kan krijgen naast mijn stufi omdat ik te zwak ben voor een bijbaantje.
Alleen weet ik niet wat ik moet doen.
Je merkt dat die vertraging eraan zit te komen? Je hebt hem nog niet?

Misschien kun je dan jezelf voorlopig uitschrijven bij de universiteit/hogeschool, dan telt het volgens mij niet....

Hier kun wordt ook veel gediscussieerd over de praktische gevolgen van het voorstel. OCW: boetes stufi vanaf 2011!? + duidelijke uitleg!! - #3
Verrot blijft het..
  zondag 12 december 2010 @ 16:38:22 #250
137556 L.no
Midlife crisis
pi_89837437
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 16:35 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Je merkt dat die vertraging eraan zit te komen? Je hebt hem nog niet?

Misschien kun je dan jezelf voorlopig uitschrijven bij de universiteit/hogeschool, dan telt het volgens mij niet....

Hier kun wordt ook veel gediscussieerd over de praktische gevolgen van het voorstel. OCW: boetes stufi vanaf 2011!? + duidelijke uitleg!! - #3
Verrot blijft het..
Nee, ik ben nog bezig om dat aan te vragen. Bedankt voor het topic.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')