abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85277289
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:21 schreef RPG het volgende:

[..]

Doen ze dus niet. Als ze zich goed bezig hielden met alles in plaats van mensen op te jagen die al de normale snelheid rijden (Want ja genoeg bumperklevers kleven op mijn bumper als ik 10+ de toegestane snelheid rijd) En ook al houden ze alles zo goed in de gaten als ze 1 seconden achter mij rijden kunnen ze nooit op tijd remmen om mij niet te raken als er iets onverwachts gebeurd. Zoals jij zelf ook al meegemaakt hebt. Want ook al deed je voorligger het express was het voor jouw onverwachts en omdat jij je niet aan de regels houd maakte jij brokken. Want die persoon had ook kunnen remmen op dat moment omdat er iets voor hem gebeurde en was jij er ook in geknald.
Dat zijn dus die rotte appels waar ik het over had. In die situaties zei je mij dan ook niet kleven hoor. Of moet ik dat nog tien keer vertellen?

En die situatie van mij was een 70 weg, in druk verkeer wat de stad uit wou rijden. Hij reed toevallig net voorop, en ik er achter. Achter ons nog een hele stoet, die ook bijna allemaal op elkaar klapte door die actie van hem... en dan was ik zogenaamd de onverantwoordelijke automobilist _O-
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_85277346
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:28 schreef OEM het volgende:

[..]

Maximumsnelheid is geen minimumsnelheid. Waar haal je de arrogantie vandaan dat iedereen de maximumsnelheid moet rijden?
Onder de maximum snelheid rijden is het verkeer ophouden. Ik ga heus niet zeuren als er een oudje voor me rijd die 75 rijd ipv 80, maar het verschil van 60 naar 80 is wel groot.

En waar haal jij de arrogantie vandaan om lekker het verkeer dwars te zitten door 50/60 te rijden, 'gewoon omdat het kan'?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:32:10 #103
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85277393
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:28 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dat zijn dus die rotte appels waar ik het over had. In die situaties zei je mij dan ook niet kleven hoor. Of moet ik dat nog tien keer vertellen?

En die situatie van mij was een 70 weg, in druk verkeer wat de stad uit wou rijden. Hij reed toevallig net voorop, en ik er achter. Achter ons nog een hele stoet, die ook bijna allemaal op elkaar klapte door die actie van hem... en dan was ik zogenaamd de onverantwoordelijke automobilist _O-
Waar twee kijven, hebben twee schuld.
pi_85277425
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:32 schreef OEM het volgende:

[..]

Waar twee kijven, hebben twee schuld.
Dat klopt. Maar in zulk verkeer ga ik geen twee seconden afstand nemen. Ik ben niet diegene die het leuk vind om alle verkeer op te houden of te hinderen. Ik rij liever normaal zodat we allemaal weer op tijd zijn waar we willen zijn.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:34:34 #105
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85277445
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:30 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Onder de maximum snelheid rijden is het verkeer ophouden. Ik ga heus niet zeuren als er een oudje voor me rijd die 75 rijd ipv 80, maar het verschil van 60 naar 80 is wel groot.
De rechter denkt daar anders over (een opa die 50 rijdt waar 80 max)
http://www.noordhollandsd(...)voor_langzaam_rijden
pi_85277462
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:11 schreef The_Dean het volgende:

[..]

En dan de klevers aso's noemen _O-
Dat heb je mij nergens horen zeggen :P Als ze dat willen doen, is mij prima, ga ik wel ff mee spelen :P Vind ik wel leuk :D
Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
jij bent stoer,
pi_85277503
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:10 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Wat vind je gevaarlijker, dat ik je sein met mijn lichten zodat je begrijpt dat je even naar de snelheid moet, of dat jij vol in de ankers gaat omdat je vind dat ik te dicht op je zit.

Jullie denken nu net alsof ik achter elke auto ga kleven om ze op te duwen... begrijpend lezen is hier erg lastig merk ik.
Nah, het ging om dit stukje van je:

quote:
Ik krijg het gevoel dat dit topic vol zit met van die gefrustreerde Autoweek lezende moraalridders die denken dat hun wil wet is en de rest van de weggebruikers daar wel even moet attenderen
Je snap dat je het hier gewoonweg over jezelf hebt hè?
Jij eist namelijk van mensen dat ze een bepaalde snelheid gaan rijden en attendeert ze daar op.
Beetje flauw om dan met je vingertje naar anderen hier te wijzen. Geef eens het goede voorbeeld.
pi_85277555
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:34 schreef OEM het volgende:

[..]

De rechter denkt daar anders over (een opa die 50 rijdt waar 80 max)
http://www.noordhollandsd(...)voor_langzaam_rijden
DIt is slechts een voorbeeld, en niet eens een hele goeie. Als de situatie sterk veranderd is en ik moet zoeken, dan rem ik ook af. Maar ik haal niet van die idiote acties uit zoals die man, dan vind ik het meer dan terecht dat ze alsnog een boete geven. Langzaam rijden icm zulke acties is echt debiel. Dat je langzamer rijd bij wegwerkzaamheden en dan ook nog een afslag moet zoeken, daar kan ik wel inkomen, zou ik zelf ook doen.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_85277576
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:23 schreef Dagonet het volgende:

Maar wie ben jij om te zeggen dat ik sneller moet?
Op zich is het wel zo sociaal dat je je snelheid aanpast aan het verkeer en de situatie. Dat wil niet zeggen dat je met behulp van GPS exact de maximum geldende snelheid moet rijden, maar het is niet zo dat het feit dat je wettelijk gezien niet minimaal X Km/u moet rijden in houdt dat je redelijkerwijs ook steeds een file moet aanvoeren die over de weg tuft...

En dat een ander je daar op attendeert... soit. Als dat op een normale manier gebeurt, prima toch?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_85277607
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:36 schreef Anne het volgende:

[..]


Nah, het ging om dit stukje van je:
[..]

Je snap dat je het hier gewoonweg over jezelf hebt hè?
Jij eist namelijk van mensen dat ze een bepaalde snelheid gaan rijden en attendeert ze daar op.
Beetje flauw om dan met je vingertje naar anderen hier te wijzen. Geef eens het goede voorbeeld.
Ik vind er echt niks mis mee om even een seintje te geven omdat ze onder de snelheid zitten. Het is niet eisend of dreigend. En als ik er voorbij kan doe ik dat, dat ik tot die tijd wat dichter achter je zit om het inhaalmoment af te wachten, dat lijkt me ook niet een probleem.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_85277608
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op zich is het wel zo sociaal dat je je snelheid aanpast aan het verkeer en de situatie. Dat wil niet zeggen dat je met behulp van GPS exact de maximum geldende snelheid moet rijden, maar het is niet zo dat het feit dat je wettelijk gezien niet minimaal X Km/u moet rijden in houdt dat je redelijkerwijs ook steeds een file moet aanvoeren die over de weg tuft...

En dat een ander je daar op attendeert... soit. Als dat op een normale manier gebeurt, prima toch?
En jij vindt dat bumperkleven daar onder valt?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:40:41 #112
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_85277610
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:08 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Nee, die intentie heb ik uiteraard niet. En als er dan geremd word is het inderdaad mijn fout, en zal ook de eerste zijn die dat toe zal geven. En waarom zou mij dat een blijer mens maken? Rare vraag eerlijk gezegd.

Zoals ik zei, als ze gewoon de max snelheid rijden zit ik er niet zo dicht op. En ik kleef niet omdat ik daar een kick van krijg ofzo.
Gezien je antwoord begrijp ik niet waarom je dan niet iets meer afstand kan houden.. rare vraag? nee hoor , wat ik bedoel is dat je best een normale afstand kan bewaren tussen twee auto's. Daar word je leven niet lastiger van.

Uiteraard is dat je eigen keuze , jij moet ermee leven als er iets gebeurt terwijl je willens en wetens er te kort op rijd.

Maar goed , dat is zeuren . Doe wat je wil :) .
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:42:57 #113
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85277654
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:38 schreef The_Dean het volgende:

[..]

DIt is slechts een voorbeeld, en niet eens een hele goeie. Als de situatie sterk veranderd is en ik moet zoeken, dan rem ik ook af. Maar ik haal niet van die idiote acties uit zoals die man, dan vind ik het meer dan terecht dat ze alsnog een boete geven. Langzaam rijden icm zulke acties is echt debiel. Dat je langzamer rijd bij wegwerkzaamheden en dan ook nog een afslag moet zoeken, daar kan ik wel inkomen, zou ik zelf ook doen.
Misschien is die opa voor je ook de weg aan het zoeken. Laat hem lekker 45 in z'n brommobiel pruttelen.
pi_85277690
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:40 schreef Anne het volgende:

En jij vindt dat bumperkleven daar onder valt?
Ik weet zeker dat er werd gesproken over seinen met lichten...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_85277692
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:42 schreef OEM het volgende:

[..]

Misschien is die opa voor je ook de weg aan het zoeken. Laat hem lekker 45 in z'n brommobiel pruttelen.
Ja, misschien ook niet.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:44:51 #116
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85277706
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:40 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Het is niet eisend.
Je seint omdat ie harder moet rijden. Waar is dat niet eisend?
pi_85277720
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:40 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ik vind er echt niks mis mee om even een seintje te geven omdat ze onder de snelheid zitten. Het is niet eisend of dreigend. En als ik er voorbij kan doe ik dat, dat ik tot die tijd wat dichter achter je zit om het inhaalmoment af te wachten, dat lijkt me ook niet een probleem.
Wat is het nut? Je ziet ruim van tevoren dat je kunt inhalen, waarom die momenten daarvoor dan lopen bumperkleven?

En klaarblijkelijk is het voor jou geen probleem, maar bumperkleven staat wel op nummer 1 van de top 10 ergernissen in het verkeer. Dus blijkbaar IS het wel een probleem.
pi_85277743
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:28 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dat zijn dus die rotte appels waar ik het over had. In die situaties zei je mij dan ook niet kleven hoor. Of moet ik dat nog tien keer vertellen?

En die situatie van mij was een 70 weg, in druk verkeer wat de stad uit wou rijden. Hij reed toevallig net voorop, en ik er achter. Achter ons nog een hele stoet, die ook bijna allemaal op elkaar klapte door die actie van hem... en dan was ik zogenaamd de onverantwoordelijke automobilist _O-
In andere woorden. Jij hield niet genoeg afstand en kon daardoor niet op tijd remmen. De rest achter jouw hield blijkbaar wel een veilige afstand en konden dus wel gewoon op tijd remmen. Dus dan ben jij nog steeds degene die door jouw actie aantoont dat bumperkleven gevaarlijk is.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_85277762
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:45 schreef Anne het volgende:

[..]



Wat is het nut? Je ziet ruim van tevoren dat je kunt inhalen, waarom die momenten daarvoor dan lopen bumperkleven?

En klaarblijkelijk is het voor jou geen probleem, maar bumperkleven staat wel op nummer 1 van de top 10 ergernissen in het verkeer. Dus blijkbaar IS het wel een probleem.
En langzaam rijden staat op vijf, dus ook een probleem :+
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:47:32 #120
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_85277767
Rest de vraag uit de OP:

Bumperkleven, wat doe je eraan?
pi_85277796
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:47 schreef The_Dean het volgende:

[..]

En langzaam rijden staat op vijf, dus ook een probleem :+
Jammer voor jou is bumperkleven strafbaar en langzaam rijden (zonder 'te' ervoor) niet.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:48:50 #122
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85277802
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:47 schreef TeleluvR het volgende:
Rest de vraag uit de OP:

Bumperkleven, wat doe je eraan?
Flink gat trekken, U-turn, daarna frontaal aanrijden.
pi_85277830
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:47 schreef TeleluvR het volgende:
Rest de vraag uit de OP:

Bumperkleven, wat doe je eraan?
We zouden ze kunnen aangeven:

http://www.asociaalweggedrag.nl/
pi_85277851
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:48 schreef Anne het volgende:

[..]


Jammer voor jou is bumperkleven strafbaar en langzaam rijden (zonder 'te' ervoor) niet.
En het is een ergernis, geen probleem. En als de meeste mensen gewoon doorrijden had dat hele 'probleem' er niet geweest.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_85277873
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:44 schreef OEM het volgende:

Je seint omdat ie harder moet rijden. Waar is dat niet eisend?
Het is natuurlijk maar hoe je dat wenst te interpreteren.

Ik kom net uit Jamaica, waar velen last hebben van claxon-tourette... Maar dat wil daar nooit iets negatiefs zeggen. Gebruik je in NL de claxon gaat men al heel snel uit van agressie. En dat zegt ook veel over het verkeer hier, want verdomd veel mensen op de weg zitten met agressie en frustratie achter het stuur.

En dat is verdomd jammer.

(niet dat het verkeer in Jamaica beter is dan hier, want het is werkelijk te zot voor woorden, hoe ze daar rijden)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_85277918
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:47 schreef TeleluvR het volgende:
Rest de vraag uit de OP:

Bumperkleven, wat doe je eraan?
Even hand opsteken, knipperen met je remlicht [geen remtest geven] of met je mistlicht.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_85277964
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:50 schreef The_Dean het volgende:

[..]

En het is een ergernis, geen probleem. En als de meeste mensen gewoon doorrijden had dat hele 'probleem' er niet geweest.
Als iemand langzaam rijdt is dat alleen maar een ergernis ja, dus misschien moet je je eens minder druk maken.

Als jij niet zou bumperkleven en vele andere mensen met jou, dan was dat hele probleem er ook niet geweest. En het is ook nog eens goed voor het aantal ongelukken: "Veertig procent van alle ongevallen op snelwegen bestaat uit kop-staart botsingen. Meer dan 90% daarvan is een gevolg van te weinig afstand houden tot de voorganger."
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:55:45 #128
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85277993
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk maar hoe je dat wenst te interpreteren.

Ik kom net uit Jamaica, waar velen last hebben van claxon-tourette... Maar dat wil daar nooit iets negatiefs zeggen. Gebruik je in NL de claxon gaat men al heel snel uit van agressie. En dat zegt ook veel over het verkeer hier, want verdomd veel mensen op de weg zitten met agressie en frustratie achter het stuur.

En dat is verdomd jammer.

(niet dat het verkeer in Jamaica beter is dan hier, want het is werkelijk te zot voor woorden, hoe ze daar rijden)
Ik denk dat agressie en frustratie in het verkeer wel meevalt. De maatschappijg is echter zo individualistisch dat iedereen in het verkeer ook een houding heeft van: ik rij hier mijn snelheid, en ik kleef wel of niet, en de rest bekijkt het maar.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:59:08 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85278078
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:50 schreef The_Dean het volgende:

[..]

En het is een ergernis, geen probleem. En als de meeste mensen gewoon doorrijden had dat hele 'probleem' er niet geweest.
'De meeste' is dus niet iedereeen, en dan blijf je dus nog steeds aankijken tegen die ene die het dan niet doet ^O^
Iets is sowieso pas een probleem, als jij (of iemand anders) dat ervan maakt ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85278203
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:55 schreef OEM het volgende:

Ik denk dat agressie en frustratie in het verkeer wel meevalt. De maatschappijg is echter zo individualistisch dat iedereen in het verkeer ook een houding heeft van: ik rij hier mijn snelheid, en ik kleef wel of niet, en de rest bekijkt het maar.
Ik vind die houding redelijk agressief om je heel eerlijk te zeggen.

Ook merk ik uit de reacties hier dat op de rem gaan staan bij een bumperklever al geaccepteerd raakt als reactie. Let wel: juridisch gezien (en volkomen terecht!) poging tot doodslag, maar het wordt als normaal gezien...

Dat geeft m.i. alles aan over de manier waarop tevelen zich in ons verkeer bewegen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_85278377
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:54 schreef Anne het volgende:

[..]


Als iemand langzaam rijdt is dat alleen maar een ergernis ja, dus misschien moet je je eens minder druk maken.

Als jij niet zou bumperkleven en vele andere mensen met jou, dan was dat hele probleem er ook niet geweest. En het is ook nog eens goed voor het aantal ongelukken: "Veertig procent van alle ongevallen op snelwegen bestaat uit kop-staart botsingen. Meer dan 90% daarvan is een gevolg van te weinig afstand houden tot de voorganger."
Ik ben niet degene die me druk maakt. Ik sein even, en als ze niet versnellen ga ik inhalen indien mogelijk.

En jullie lezen allemaal elke keer over het feit heen dat ik er iets dichter op zit voor een reden, niet om alles en iedereen maar op de drukken en dat ik het voor de lol doe.

Maar met dat stukje over de kopstaart botsingen word niet bij verteld dat het net zo makkelijk kan liggen aan een debiele actie van degene die voorop rijd.

Maar jullie zien toch alles maar van een kant, het slachtoffer waarbij gekleefd word. Dat merk ik wel aan het feit dat jullie mijn posts niet goed lezen en alleen bepaalde stukjes eruit pikken en net zo kortzichtig reageren zoals ik zogenaamd zou doen.

Nogmaals: ik [en velen met mij] bumperkleven [als je het dat al kan noemen] voor een reden, of perongeluk [als ik net iets harder optrek dan mijn voorganger bij het stoplicht bijv.]. Het hoeft niet altijd slecht bedoeld te zijn, en het is zeer situatie afhankelijk.
De bumperklever is misschien niet goed bezig, maar als je midden op de openbare weg mensen een remtest gaat geven ben je net zo goed, of zelfs nog minder goed bij je hoofd.

Ik kan het nog wel 100.000x keer vertellen, maar aangezien jullie toch niet de andere kant willen inzien heeft deze discussie voor mij verder geen zin meer :)
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:12:58 #132
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85278458
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:09 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die me druk maakt. Ik sein even, en als ze niet versnellen ga ik inhalen indien mogelijk.

En jullie lezen allemaal elke keer over het feit heen dat ik er iets dichter op zit voor een reden, niet om alles en iedereen maar op de drukken en dat ik het voor de lol doe.

Maar met dat stukje over de kopstaart botsingen word niet bij verteld dat het net zo makkelijk kan liggen aan een debiele actie van degene die voorop rijd.

Maar jullie zien toch alles maar van een kant, het slachtoffer waarbij gekleefd word. Dat merk ik wel aan het feit dat jullie mijn posts niet goed lezen en alleen bepaalde stukjes eruit pikken en net zo kortzichtig reageren zoals ik zogenaamd zou doen.

Nogmaals: ik [en velen met mij] bumperkleven [als je het dat al kan noemen] voor een reden, of perongeluk [als ik net iets harder optrek dan mijn voorganger bij het stoplicht bijv.]. Het hoeft niet altijd slecht bedoeld te zijn, en het is zeer situatie afhankelijk.
De bumperklever is misschien niet goed bezig, maar als je midden op de openbare weg mensen een remtest gaat geven ben je net zo goed, of zelfs nog minder goed bij je hoofd.

Ik kan het nog wel 100.000x keer vertellen, maar aangezien jullie toch niet de andere kant willen inzien heeft deze discussie voor mij verder geen zin meer :)
Je hebt het nog lang volgehouden :)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:18:19 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85278602
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:09 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die me druk maakt. Ik sein even, en als ze niet versnellen ga ik inhalen indien mogelijk.

En jullie lezen allemaal elke keer over het feit heen dat ik er iets dichter op zit voor een reden, niet om alles en iedereen maar op de drukken en dat ik het voor de lol doe.

Maar met dat stukje over de kopstaart botsingen word niet bij verteld dat het net zo makkelijk kan liggen aan een debiele actie van degene die voorop rijd.

Maar jullie zien toch alles maar van een kant, het slachtoffer waarbij gekleefd word. Dat merk ik wel aan het feit dat jullie mijn posts niet goed lezen en alleen bepaalde stukjes eruit pikken en net zo kortzichtig reageren zoals ik zogenaamd zou doen.

Nogmaals: ik [en velen met mij] bumperkleven [als je het dat al kan noemen] voor een reden, of perongeluk [als ik net iets harder optrek dan mijn voorganger bij het stoplicht bijv.]. Het hoeft niet altijd slecht bedoeld te zijn, en het is zeer situatie afhankelijk.
De bumperklever is misschien niet goed bezig, maar als je midden op de openbare weg mensen een remtest gaat geven ben je net zo goed, of zelfs nog minder goed bij je hoofd.

Ik kan het nog wel 100.000x keer vertellen, maar aangezien jullie toch niet de andere kant willen inzien heeft deze discussie voor mij verder geen zin meer :)
Misschien is het een idee om voortaan even van te voren te bedenken dat die kerel waarbij je in zijn kofferbak kruipt om hem 'wat duidelijk te maken', wel eens een grotere idioot zou kunnen zijn als jij, en dus idd op zijn remmen gaat staan om jou dat duidelijk te maken ^O^
Dat heeft een naam, en heet 'defensief rijden' ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85278681
Eerst de ruitensproeier aan en meteen daarna in de ankers...dan licht hun hele voorraam rood op. Werkt gegarandeerd.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:24:46 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85278783
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Eerst de ruitensproeier aan en meteen daarna in de ankers...dan licht hun hele voorraam rood op. Werkt gegarandeerd.
_O-

Anders maak je het nog FF een stapje gekker :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:25:10 #136
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85278791
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Eerst de ruitensproeier aan en meteen daarna in de ankers...dan licht hun hele voorraam rood op. Werkt gegarandeerd.
Rood van bloed ja.
pi_85279011
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:09 schreef The_Dean het volgende:
En jullie lezen allemaal elke keer over het feit heen dat ik er iets dichter op zit voor een reden, niet om alles en iedereen maar op de drukken en dat ik het voor de lol doe.
Het maakt helemaal niet uit wat voor reden je hebt. Er is geen enkele reden te bedenken die een goed excuus is om te gaan bumperkleven.

quote:
Maar met dat stukje over de kopstaart botsingen word niet bij verteld dat het net zo makkelijk kan liggen aan een debiele actie van degene die voorop rijd.
Dat maakt dus niks uit, mafkees. :D Als je voldoende afstand houdt kan degene voor je zo idioot gaan doen als-ie wil, maar kun jij op tijd remmen.

quote:
De bumperklever is misschien niet goed bezig, maar als je midden op de openbare weg mensen een remtest gaat geven ben je net zo goed, of zelfs nog minder goed bij je hoofd.
Ja, klopt. Plotseling zonder noodzaak gaan remmen is óók levensgevaarlijk en zou ik persoonlijk nooit doen. Bedenk echter wel dat jij met je gekleef degene bent die mensen daartoe uitlokt.

Het sufste is nog dat het totaal niet bij je doordringt. Je hebt al meerdere (bijna-)ongelukken gehad als gevolg van het kleven, maar je leert er kennelijk geen bal van, want je doet het nog steeds. |:(
pi_85279463
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Misschien is het een idee om voortaan even van te voren te bedenken dat die kerel waarbij je in zijn kofferbak kruipt om hem 'wat duidelijk te maken', wel eens een grotere idioot zou kunnen zijn als jij, en dus idd op zijn remmen gaat staan om jou dat duidelijk te maken ^O^
Dat heeft een naam, en heet 'defensief rijden' ;)
offensief ja.
pi_85279640
En mensen die 50 gaan rijden op een provinciale weg in de ochtendspits moeten ze ter plekke van de weg halen en een nekschot geven.
Veel mensen zijn op weg naar hun werk en die worden kilometers lang opgehouden, daar het zo goed als onmogelijk is hier om in te halen in de spits. Als je 50 wilt rijden om te genieten van het landschap doe dat dan als iedereen naar zijn werk is en er nog een inhaalkans is op de weg voor de mensen die wel door kunnen en willen rijden. Onnodig hinderen van het verkeer heet dat, ook vlot doorrijden is je geleerd bij je rijlessen als het goed is.
pi_85279716
Persoonlijk zijn klevers voor mij ergenis nr.1. Ik jaarlijks zo'n 70.000 - 80.000 km op de weg zakelijk en prive.
Er zijn imo twee typen klevers, de gasten in audi's, volvo's, passats. Zeg maar de gasten in leasebakken die denken dat ze kunnen rijden en het toch geen moer uitmaakt dat hun auto naar de mallemoeren gaat. Ze krijgen toch wel weer een nieuwe.
Andere type is zijn de sjonnies in hun golfjes, astra's, crx-en.

Als ik voor mijn werk in de auto zit ga ik meestal gewoon aan de kant, ik heb de tijd de baas die betaald toch wel.

Als ik privé rijd denken vooral de sjonnies dat ze me uit moeten proberen ofzo en gaan zitten duwen. Dan schakel ik meestal even een tandje terug (als het kan) en zien ze niet eens meer mijn achterlichten. Of als sjonnie bij het stoplicht naast mij staat, met zijn raampje open op het gaspedaal staat te stampen op het ritme van zijn te grote subwoofer achterin. Rijd ik heel rustig weg en hoop dan dat sjonnie zijn motor af laat slaan. :P

En oja aan alle bumperklevers en alle soorten die proberen van ze af te komen, Artikel 5 van de WegenverkeersWet (WvW)
quote:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.


[ Bericht 14% gewijzigd door wiltoyo op 14-08-2010 15:29:53 ]
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:04:24 #141
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85279762
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:52 schreef ibaneX het volgende:

[..]

offensief ja.
Neen, défensief.
quote:
14-07-2008
defensief rijden
(4) bij slechte weersomstandigheden: regen, sneeuw, mist, zijwind, hagel
(a) zorg dat:
- de ruiten van de wagen zuiver zijn(beter zicht)
- de spiegels " "
- de ruitenwisseers en sproeiers: werken
- de verwarming= ontdooier "
- de airco= helpt bij beslagen ruiten(aangewasemd) "
- de lichten "
- je gordel draagt
- de hoofdsteun goed afgesteld is= de bovenkant ter hoogte van de
bovenkant van het hoofd
- het is geruststellend als je weet dat er niets hapert aan je
wagen
- laat de radio niet te hard spelen
(b) zorg dat:
- je de juiste ingestelheid hebt:
- sociaal verkeersgedrag
- begrip hebben voor daden van anderen
- anderen helpen
- blijf kalm en wees niet gehaast
(c) rijstijl:
- blijf rechts rijden
- ervoor zorgen dat je rijbewegingen gemakkelijk te voorzien zijn
- gebruik je richtingsaanwijzers
- houd voldoende afstand tot je voorligger
- ontsteek de lichten : dim- en mistlichten
- vermijd bruusk te remmen (vooruitzien)
- al rijdend : altijd een vluchtweg zoeken=een veilige plaats in het
verkeer waar je tijdelijk geen risico's loopt
- geef de nodige ruimte aan de anderen weggebruikers
- 1m tussen je wagen en de voetgangers of fietsers
- plak niet aan de bumpers van je voorligger

- blijf niet te lang rijden naast zware voertuigen:
- opspattend water
- dode hoeken
- bij een natte wegdek kan de wagen soms slippen:reacties:
- gaspedaal loslaten
- niet remmen
- tegensturen: indien de achterkant slipt naar rechts:
draai het stuur lichtjes naar rechts
als de wagen opnieuw in de richting van de weg
komt , het stuur recht draaien
- niet te bruusk reageren
- pas je snelheid aan want de remafstand neemt toe bij het remmen
in een noodtoestand en houd rekening met de zijwind
- indien nodig even stilstaan naast de weg bij hevige regenen of
sneeuw die het zicht belemmeren dan:
- vier pinkers aanzetten
- kies een veilige plaats waar stilstaan en parkeren
toegelaten is maar opgelet bij oversteken van fietspad
- op autosnelweg: veiligheidsvestje dragen
gaan staan achter de vangrails
blijf niet in je wagen zitten = gevaar
- bij het rijden in plaswater :
-stuur goed vasthouden
- kan de wagen uit de rijrichting brengen
d: bij slecht weer:
- wees zeer voorzichtig, geen risico's nemen
- het zicht is zeer beperkt
- de wagen kan onstabiel zijn door de slechtere baanvastheid
- grotere vermoeidheid
bron
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85279854
quote:
vermijd bruusk te remmen (vooruitzien)
pi_85280397
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Eerst de ruitensproeier aan en meteen daarna in de ankers...dan licht hun hele voorraam rood op. Werkt gegarandeerd.
Dit is zeker geen verzinsel want mijn vader heeft dit ook wel eens gedaan. Ik zat er bij in en ik zag in de spiegel die auto al een beetje slingeren. Wat zal die bestuurder bang zijn geweest.....whehehee
-weg, zie banmeldtopic-
pi_85280518
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Eerst de ruitensproeier aan en meteen daarna in de ankers...dan licht hun hele voorraam rood op. Werkt gegarandeerd.
Dan staan je ruitensproeiers niet goed, horen op je raam te sproeien en niet er overheen
pi_85280617
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:07 schreef ibaneX het volgende:
Er zijn nog altijd dingen die je níet van tevoren ziet aankomen. Dat gebeurt niet dagelijks, OK, maar daarvoor is afstand houden dus wel bedoeld. Of ben jij er zo 1 die beweert altijd alles vantevoren zien aan te komen?

Bij Wegmisbruikers was een keer een klevende motorrijder, die zat echt op 1 meter achter een vrachtwagen ozo. 'Ja maar met een motor kun je sneller op onerwachte situaties reageren dan met een auto hè', gaf hij als reden. |:(.
pi_85280668
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:32 schreef wiltoyo het volgende:

[..]

Dan staan je ruitensproeiers niet goed, horen op je raam te sproeien en niet er overheen
O ja dat is ook zo. Als je 120 rijdt komt 100% van de druppels alleen op je voorraam terecht :')
pi_85280786
Bij mij wel.
En trouwens ga jij als je honderdtwintig rijd iemand in gevaar brengen door met je ruitenspoeier te sproeien?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:45:58 #148
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_85280841
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:27 schreef guapo het volgende:

[..]

Dit is zeker geen verzinsel want mijn vader heeft dit ook wel eens gedaan. Ik zat er bij in en ik zag in de spiegel die auto al een beetje slingeren. Wat zal die bestuurder bang zijn geweest.....whehehee
Als ik die heldenverhalen zo hoor, dan is jouw vader one bad ass motherfucker!
pi_85281369
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:43 schreef wiltoyo het volgende:
Bij mij wel.
En trouwens ga jij als je honderdtwintig rijd iemand in gevaar brengen door met je ruitenspoeier te sproeien?
Waarom niet? Als ik 120 rij en mijn raam stoffig/smerig is dan ga ik gerust sproeien hoor. Waarom zou dat niet kunnen?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:29:48 #150
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_85281772
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:43 schreef wiltoyo het volgende:
Bij mij wel.
En trouwens ga jij als je honderdtwintig rijd iemand in gevaar brengen door met je ruitenspoeier te sproeien?
Guns don't kill people, ruitensproeiers do! :')
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:47:44 #151
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_85282142
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:59 schreef ibaneX het volgende:
En mensen die 50 gaan rijden op een provinciale weg in de ochtendspits moeten ze ter plekke van de weg halen en een nekschot geven.
Maar ja, dat is natuurlijk de bekende tweedeling - iedereen die langzamer rijdt dan jij is per definitie een slome bejaarde rollatorslak en iedereen die sneller rijdt is per definitie een onverantwoordelijke snelheisduivel. :-)
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_85282155
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:43 schreef wiltoyo het volgende:
Bij mij wel.
En trouwens ga jij als je honderdtwintig rijd iemand in gevaar brengen door met je ruitenspoeier te sproeien?
Ja als die zit te kleven wel. Moeten ze maar normaal doen. Als ik ze door een remactie van mij in me binnenspiegel zie zwabberen en zich daarna om een boom zie vouwen rij ik ook gewoon door.
pi_85282218
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja als die zit te kleven wel. Moeten ze maar normaal doen. Als ik ze door een remactie van mij in me binnenspiegel zie zwabberen en zich daarna om een boom zie vouwen rij ik ook gewoon door.
Dan hoop ik voor je dat er heel veel getuigen zijn die je kenteken opschrijven, want dat kan écht niet.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:55:17 #154
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_85282312
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:50 schreef Anne het volgende:

[..]


Dan hoop ik voor je dat er heel veel getuigen zijn die je kenteken opschrijven, want dat kan écht niet.
Kan wel, maar is strafbaar!
Tsja, ze moeten nu eenmaal van onze centen weer opgelapt worden, dat uitschot! :r
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:57:51 #155
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85282368
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja als die zit te kleven wel. Moeten ze maar normaal doen. Als ik ze door een remactie van mij in me binnenspiegel zie zwabberen en zich daarna om een boom zie vouwen rij ik ook gewoon door.
U zal vervolgd worden voor: doodslag
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:59:58 #156
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_85282423
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:57 schreef OEM het volgende:

[..]

U zal vervolgd worden voor: doodslag
Zo te zien laat ie weinig getuigen na...
pi_85282507
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:09 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Waarom niet? Als ik 120 rij en mijn raam stoffig/smerig is dan ga ik gerust sproeien hoor. Waarom zou dat niet kunnen?
Dat kan ja, maar niet als er iemand die te dicht achter je zit even te verblinden. Je moet sowieso even in je spiegel kijken voordat je gaat sproeien, wat als er een motor achter je zit? Die hebben over het algemeen geen ruitenwissers op hun helm. En ruitensproeivloeistof waait er niet net als regen gelijk vanaf.

Maar goed daar ging het topic helemaal niet over.

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja als die zit te kleven wel. Moeten ze maar normaal doen. Als ik ze door een remactie van mij in me binnenspiegel zie zwabberen en zich daarna om een boom zie vouwen rij ik ook gewoon door.
Mag ik artikel 5 van de WvW nog een keer aanhalen.
quote:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:03:54 #158
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85282510
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:59 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Zo te zien laat ie weinig getuigen na...
Weinig kans dat er geen getuigen zijn, en weinig kans dat ie het stil kan houden als ie in de krant leest dattie een dode op z'n geweten heeft. Zo ja, dan is het gewoon een crimineel en tja, die mogen sowieso alles.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:09:43 #159
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85282639
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:03 schreef wiltoyo het volgende:

[..]

Mag ik artikel 5 van de WvW nog een keer aanhalen.
[..]
De wegenverkeerswet wordt eventjes overgeslagen. Je gaat direct op voor het strafrecht.
pi_85282931
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja als die zit te kleven wel. Moeten ze maar normaal doen. Als ik ze door een remactie van mij in me binnenspiegel zie zwabberen en zich daarna om een boom zie vouwen rij ik ook gewoon door.
Jij functioneert echt op het randje van complete zwakzinnigheid hè?
pi_85282992
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:36 schreef Modus het volgende:

[..]

Er zijn nog altijd dingen die je níet van tevoren ziet aankomen. Dat gebeurt niet dagelijks, OK, maar daarvoor is afstand houden dus wel bedoeld. Of ben jij er zo 1 die beweert altijd alles vantevoren zien aan te komen?

Nee tuurlijk niet, maar ik houd dan ook mijn afstand. Maar ik ben tegen de aggresieve reactie van de mensen hier.

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:47 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Maar ja, dat is natuurlijk de bekende tweedeling - iedereen die langzamer rijdt dan jij is per definitie een slome bejaarde rollatorslak en iedereen die sneller rijdt is per definitie een onverantwoordelijke snelheisduivel. :-)
Nee, maar 30km onder de max/gemmidelde is gewoon langzaam. Haast heb ik niet maar een beetje vlot doorrijden is gewoon zoveel leuker. :)


quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja als die zit te kleven wel. Moeten ze maar normaal doen. Als ik ze door een remactie van mij in me binnenspiegel zie zwabberen en zich daarna om een boom zie vouwen rij ik ook gewoon door.
Stomme kutfries
pi_85284241
:O
pi_85286727
Haha, jij laat je wel heel erg kennen...
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:55:32 #164
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85289771
ik bumperkleef wel vaak zelf, maar het is echt dom om dan te gaan remmen. Dan knalt er nog een keer iemand tegen jouw achterkant en jij vliegt dan als eerste de weg af.
I intend to be formidably armed
pi_85290537
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:55 schreef kahlanamnell het volgende:
ik bumperkleef wel vaak zelf, maar het is echt dom om dan te gaan remmen. Dan knalt er nog een keer iemand tegen jouw achterkant en jij vliegt dan als eerste de weg af.
Boeie...jij moet betalen
pi_85290879
Ruiten sproeien is de oplossing
pi_85290975
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:39 schreef Jasper_ het volgende:
Ruiten sproeien is de oplossing
Correct.
pi_85293167
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 11:24 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ja, dat is niet gevaarlijk :')

Laatst zat ik ook achter zo'n mongool, tot bijna drie keer toe vol achterin geklapt omdat meneer op de rem ging staan. Jammere voor hem is dat als ik hem geraakt had het zijn schuld was, omdat je niet zonder oorzaak op een auto/snelweg mag remmen.
En vervolgens zegt meneer dat hij remde uit een schrikreactie voor iets dat de weg over stak of over wilde steken. Valt niet te bewijzen, dus valt men terug op de feiten en die vertellen dat jij te weinig afstand had.
pi_85293293
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 11:21 schreef Joooo-pi het volgende:
Irritant en herkenbaar.

Inderdaad langzamer gaan rijden zo'n, 65 / 70, en ervoor zorgen dat ze er op zeker niet langs kunnen. (dus bij inhalen mee accelereren)

Ik heb het een keer gehad met een vrachtauto :(
Vooral mee accelereren, goed voor de veiligheid. Laat je dan gewoon inhalen, dan heb je gelijk geen last meer van die persoon op je bumper. Eerst afzakken en vervolgens het inhalen onmogelijk maken zorgt natuurlijk voor veel meer irritatie. Niet zo bijdehand dus he?
pi_85293379
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja als die zit te kleven wel. Moeten ze maar normaal doen. Als ik ze door een remactie van mij in me binnenspiegel zie zwabberen en zich daarna om een boom zie vouwen rij ik ook gewoon door.
Briljant. Gewoon je eigen toekomst om zeep helpen met een dood door schuld aanklacht. En dat vanwege een bumperklever. Echt geniaal gewoon.
pi_85300630
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:55 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Briljant. Gewoon je eigen toekomst om zeep helpen met een dood door schuld aanklacht. En dat vanwege een bumperklever. Echt geniaal gewoon.
Heb soms van die vlagen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 08:54:39 #172
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85300663
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:50 schreef Accordtje het volgende:

[..]

En vervolgens zegt meneer dat hij remde uit een schrikreactie voor iets dat de weg over stak of over wilde steken. Valt niet te bewijzen, dus valt men terug op de feiten en die vertellen dat jij te weinig afstand had.
De feiten vertellen dat je met onnodig remmen net zo schuldig bent.
pi_85304464
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 08:54 schreef OEM het volgende:

[..]

De feiten vertellen dat je met onnodig remmen net zo schuldig bent.
Ja, maar die persoon zegt simpelweg dat hij ergens voor remde. Dus dan is het voor de achterligger bijna onmogelijk om aan te tonen dat hij onnodig remde.
pi_85308008
ik laat m'n diesel revven :')

pkoppeling in, plankgas naar de +-5000rpm, gas los voor 1sec, en dan weer plankgas, koppeling in,... en dat herhaal ik een aantal keer, waardoor die diesel met open pijp ongelooflijke grote zwarte pluimen uitschiet ^O^

ik hoop dat ze er kanker van krijgen :Y


voor de rest haal ik geen rare dingen meer uit zoals remmen e.d.

ze krijgen alleen nog maar de middelvinger als ze voorbij komen..
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:24:00 #175
137556 L.no
Midlife crisis
pi_85308111
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat heeft een naam, en heet 'defensief rijden' ;)
Nee, dat net zo lomp en slecht en nu probeer je het goed te praten.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:39:44 #176
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85310831
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:24 schreef L.no het volgende:

[..]

Nee, dat net zo lomp en slecht en nu probeer je het goed te praten.
je hebt gelijk ^O^

Wat probeer ik ook alweer goed te praten ?? :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:54:06 #177
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85311357
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:34 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ja, maar die persoon zegt simpelweg dat hij ergens voor remde. Dus dan is het voor de achterligger bijna onmogelijk om aan te tonen dat hij onnodig remde.
Dan mag je uitleggen en bewijzen waarvoor je zo ineens remde. Overstekende eendjes e.d. is geen geldige reden iig.
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:59:49 #178
137556 L.no
Midlife crisis
pi_85311535
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

je hebt gelijk ^O^

Wat probeer ik ook alweer goed te praten ?? :+
Dat remmen defensief is, een soort van zelfverdediging. Dat vind ik zelf onzin. :)
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_85311983
Geef eerst gas bij,en ga daarna vol in de remmen. Wel goed blijven kijken natuurlijk of hij er niet te dicht opzit.
Maargoed 9 v/d 10 gevallen loop ik altijd wel uit bij het accelereren.
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_85313038
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 11:02 schreef TeleluvR het volgende:
...

Wat doe jij eraan?
Noodstop
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
  zondag 15 augustus 2010 @ 16:58:04 #181
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85313502
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:59 schreef L.no het volgende:

[..]

Dat remmen defensief is, een soort van zelfverdediging. Dat vind ik zelf onzin. :)
Je leest verkeerd ;) AFSTAND houden is defensief rijden ^O^

Uiteraard heeft iemand die bumperkleeft achter je een ABS testje geven geen kont met defensief rijden te maken, volgens dit topic vinden velen dit zellfs aso, maar gaan daarbij wel voorbij aan het feit dat die lullo achter je eerst in je kont kruipt en de eerste gevaarlijke situatie laat onstaan ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 15 augustus 2010 @ 17:04:07 #182
137556 L.no
Midlife crisis
pi_85313739
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 16:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je leest verkeerd ;) AFSTAND houden is defensief rijden ^O^

Uiteraard heeft iemand die bumperkleeft achter je een ABS testje geven geen kont met defensief rijden te maken, volgens dit topic vinden velen dit zellfs aso, maar gaan daarbij wel voorbij aan het feit dat die lullo achter je eerst in je kont kruipt en de eerste gevaarlijke situatie laat onstaan ;)
Ik wilde net sorry zeggen, maar ik zie nergens iets over afstand houden of iets wat daar een aanleiding geeft in die post.
Het maakt trouwens niet uit waar het begint, als je verder gaat en dan gaat remmen, dan ben je óók fout bezig. Dan kan je wel gaan aanwijzen, maar om die feit kan je niet omheen gaan.
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_85314274
Heel irritant een paar kilometer onder de maximale snelheid gaan rijden. Soms heb je volhouders, tja, dan heb je pech. Mongolen houd je toch.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:08:21 #184
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85315767
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 17:04 schreef L.no het volgende:

[..]

Ik wilde net sorry zeggen, maar ik zie nergens iets over afstand houden of iets wat daar een aanleiding geeft in die post.
Het maakt trouwens niet uit waar het begint, als je verder gaat en dan gaat remmen, dan ben je óók fout bezig. Dan kan je wel gaan aanwijzen, maar om die feit kan je niet omheen gaan.
Oók verkeerd bezig idd, waarmee je dus zelf al aangeeft dat dat gedrag dus een gevolg is van het huftertje wat bumperkleeft achter je ;)
Net als rechts ervoorbij, dát doe ik dus ook, zéker op de motor; oorzaak en gevolg ^O^

Beetje jammer wel dat de prent voor rechts inhalen hoger is als die voor linkshangen, zou omgekeerd moeten zijn imho..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85316029
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Oók verkeerd bezig idd, waarmee je dus zelf al aangeeft dat dat gedrag dus een gevolg is van het huftertje wat bumperkleeft achter je ;)
Net als rechts ervoorbij, dát doe ik dus ook, zéker op de motor; oorzaak en gevolg ^O^

Beetje jammer wel dat de prent voor rechts inhalen hoger is als die voor linkshangen, zou omgekeerd moeten zijn imho..
Dat het een oorzaak is, ja, maar dat gevolg kan je zelf onder controle houden. Nu klinkt het als smoes om dat toch te doen. Nee, jij bent ook fout bezig.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:19:31 #186
137556 L.no
Midlife crisis
pi_85316065
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:17 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dat het een oorzaak is, ja, maar dat gevolg kan je zelf onder controle houden. Nu klinkt het als smoes om dat toch te doen. Nee, jij bent ook fout bezig.
Dat dus. :Y
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:33:20 #187
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_85316431
ik ben meestal niet zo snel onder de indruk van bumperklevers dus ik doe dan helemaal niks. tenzij ik ruimte heb om naar rechts te gaan natuurlijk. ik probeer wel vaak zo snel mogelijk aan de kant te gaan als iemand kleeft want ik hou zelf ook wel van doorrijden...
en soms ben ik in een "sportieve" bui, dan schakel ik terug en geef ik gas. dan mag de klevert proberen te blijven kleven :9

en ik betrap mezelf er ook regelmatig op dat ik te dicht op mijn voorganger zit maar dat is dan vooral als mensen lang onnodig op de linkerbaan blijven zitten. gelukkig krijgen ze dan zelf altijd wel in de gaten dat er rechts ook plek is. ik heb nog nooit meegemaakt dat er iemand dan voor me op de rem trapt, zo verstandig is de gemiddelde automobilist gelukkig wel :)
  zondag 15 augustus 2010 @ 18:34:53 #188
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_85316474
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:39 schreef Jasper_ het volgende:
Ruiten sproeien is de oplossing
Dat helpt alleen tegen motoren. :P

on-topic;
Net zoals TS rijd ik meestal ook iets van 90 op de teller.
Als er iemand gaat duwen ga ik precies 80 rijden; en bij ieder dorp/50-bord precies 50.
Als je mij dan nog niet kunt inhalen ben je een prutser.

;)

[ Bericht 15% gewijzigd door Hyperdude op 15-08-2010 18:40:01 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:09:32 #189
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85317665
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:17 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dat het een oorzaak is, ja, maar dat gevolg kan je zelf onder controle houden. Nu klinkt het als smoes om dat toch te doen. Nee, jij bent ook fout bezig.
Heb ik ergens gepost dat ik een heilige ben in het verkeer ?? :D !
Je wilt niet weten hoeveel een woon - werk ritje op de motor me kost als ze me snaaien voor alles wat ik uitvreet onderweg _O-
Ik kan er alleen wel bijvertellen dat bumperkleven niet in dat ri(j)tje voorkomt, want: te duur, te risicovol, onnodig/nutteloos, én simpel en binnen 2 seconden op te lossen via de rechterbaan als het dan tóch zonodig moet :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:11:56 #190
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_85317738
Gewoon voor je kijken, wat er achter gebeurt is niet zo belangrijk :6
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:33:00 #191
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85318427
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:11 schreef DuracellPower het volgende:
Gewoon voor je kijken, wat er achter gebeurt is niet zo belangrijk :6
Huisvrouw?
  zondag 15 augustus 2010 @ 19:35:47 #192
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_85318523
Hahah nee hoor hoezo? Je moet leren dingen achter je te laten :)
pi_85318629
Schattig, dat iemand kansloos gedrag als bumperkleven probeert goed te praten. Als iemand 60 rijdt waar je 80 mag, moet je maar inhalen. Bumperkleven heeft geen enkele zin, het is alleen gevaarlijk en bijzonder hinderlijk. Ik ga dan steeds langzamer rijden, net zolang tot we stilstaan.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_85319635
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:38 schreef FransDeens het volgende:
Schattig, dat iemand kansloos gedrag als bumperkleven probeert goed te praten. Als iemand 60 rijdt waar je 80 mag, moet je maar inhalen. Bumperkleven heeft geen enkele zin, het is alleen gevaarlijk en bijzonder hinderlijk. Ik ga dan steeds langzamer rijden, net zolang tot we stilstaan.
Dat dus, doe ik 's nachts ook als er weer zo'n taxi chauffeur achter me zit (zonder klant) die denkt dat de stad een circuit is om 2 uur 's nachts...
Je mag er bijv. 50, ik rij dan 45 :)
Hij gaat dan maar lekker om me heen, of neemt een andere route, maar ik verander mijn rij gedrag niet door zo'n afgekeurde reserve turk in een Mercedes.
  maandag 16 augustus 2010 @ 07:26:33 #195
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_85337466
Deze week 2 keer raak, in mijn woonwijk, de hoofdweg waar je 50 mag, inclusief zij-wegen waar rechts voorrang heeft, een droplul die, terwijl ik al 60 op de teller reed, ging bumperkleven. Tikje op de rem gegeven.. geen last meer van gehad. :W

Zelfde verhaal met vieze trut in d'r kappers C1, die kleefde zo erg dat ik d'r koplampen niet eens meer zag, en dat terwijl ik, lees goed, 150 reed ^O^ 8)7
Vond dat iets te hard voor een ''remactie'' dus ben uiteindelijk afgezakt naar 120, toen haalde ze me rechts in, pakte een stuk vluchtstrook mee en sneed vervolgens een zooi andere auto's af, om weer links te plakken.. 2 km verderop nam ze de afslag. Stronthoer. :6
'sup.
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:09:23 #196
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_85337708
Als je (net als ik) achter 2 mistlichten hebt, dan kun je die even 'perongeluk' inschakelen. De achterligger zal denken dat je remt, maar je riskeert dan geen boete voor het onnodig remmen / kapstokartikel nummer weet-ik-hoeveel betreft gevaarzetting en dergelijke.
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:55:24 #197
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_85338091
Ik blijf me er over verbazen hoeveel mensen een situatie die al gevaarlijk is op scherp gaan zetten door iemand te treiteren. :')
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:58:39 #198
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_85338138
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:25 schreef OxygeneFRL het volgende:

Boeie...jij moet betalen
Dat kan je nog wel eens tegen gaan vallen. Als je onnodig remt laat je een gevaarlijke situatie ontstaan. Dat kan nog wel eens meer gaan kosten dan bumperkleven. Het zou me ook niets verbazen als de schade dan voor eigen risico komt.
pi_85338179
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 08:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat kan je nog wel eens tegen gaan vallen. Als je onnodig remt laat je een gevaarlijke situatie ontstaan. Dat kan nog wel eens meer gaan kosten dan bumperkleven. Het zou me ook niets verbazen als de schade dan voor eigen risico komt.
Voor mij is het niet onnodige remmen geweest...of er moet toevallig een politieauto bij rijden.

Ok stel jij kleeft ik rem jij klapt op mijn kofferbak. We stoppen..wachten een half uur op de politie..getuigen zijn allang doorgereden (of wachten en nemen het vooral niet op voor de bumperklever). Ik zeg tegen politie agent: ik moest ineens remmen voor mijn voorganger/een haas...en mevrouw klapte op mijn achterkant.

Dan denkt ook agent: mevrouw heeft te weinig afstand gehouden om te kunnen reageren.
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:03:54 #200
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_85338200
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:01 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Voor mij is het niet onnodige remmen geweest...of er moet toevallig een politieauto bij rijden.

Ok stel jij kleeft ik rem jij klapt op mijn kofferbak. We stoppen..wachten een half uur op de politie..getuigen zijn allang doorgereden (of wachten en nemen het vooral niet op voor de bumperklever).
De mening van getuigen is niet belangrijk. Getuigen zijn belangrijk voor vaststellen van de feiten.

quote:
Ik zeg tegen politie agent: ik moest ineens remmen voor mijn voorganger/een haas...en mevrouw klapte op mijn achterkant.

Dan denkt ook agent: mevrouw heeft te weinig afstand gehouden om te kunnen reageren.
Best kans dat je er op die manier mee wegkomt. Maar dat hangt er maar net van af in hoeverre er getuigen zijn. Zijn die getuigen er, dan ben je zuur door het onnodig remmen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')