Dat zijn dus die rotte appels waar ik het over had. In die situaties zei je mij dan ook niet kleven hoor. Of moet ik dat nog tien keer vertellen?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:21 schreef RPG het volgende:
[..]
Doen ze dus niet. Als ze zich goed bezig hielden met alles in plaats van mensen op te jagen die al de normale snelheid rijden (Want ja genoeg bumperklevers kleven op mijn bumper als ik 10+ de toegestane snelheid rijd) En ook al houden ze alles zo goed in de gaten als ze 1 seconden achter mij rijden kunnen ze nooit op tijd remmen om mij niet te raken als er iets onverwachts gebeurd. Zoals jij zelf ook al meegemaakt hebt. Want ook al deed je voorligger het express was het voor jouw onverwachts en omdat jij je niet aan de regels houd maakte jij brokken. Want die persoon had ook kunnen remmen op dat moment omdat er iets voor hem gebeurde en was jij er ook in geknald.
Onder de maximum snelheid rijden is het verkeer ophouden. Ik ga heus niet zeuren als er een oudje voor me rijd die 75 rijd ipv 80, maar het verschil van 60 naar 80 is wel groot.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:28 schreef OEM het volgende:
[..]
Maximumsnelheid is geen minimumsnelheid. Waar haal je de arrogantie vandaan dat iedereen de maximumsnelheid moet rijden?
Waar twee kijven, hebben twee schuld.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:28 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat zijn dus die rotte appels waar ik het over had. In die situaties zei je mij dan ook niet kleven hoor. Of moet ik dat nog tien keer vertellen?
En die situatie van mij was een 70 weg, in druk verkeer wat de stad uit wou rijden. Hij reed toevallig net voorop, en ik er achter. Achter ons nog een hele stoet, die ook bijna allemaal op elkaar klapte door die actie van hem... en dan was ik zogenaamd de onverantwoordelijke automobilist
Dat klopt. Maar in zulk verkeer ga ik geen twee seconden afstand nemen. Ik ben niet diegene die het leuk vind om alle verkeer op te houden of te hinderen. Ik rij liever normaal zodat we allemaal weer op tijd zijn waar we willen zijn.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:32 schreef OEM het volgende:
[..]
Waar twee kijven, hebben twee schuld.
De rechter denkt daar anders over (een opa die 50 rijdt waar 80 max)quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:30 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Onder de maximum snelheid rijden is het verkeer ophouden. Ik ga heus niet zeuren als er een oudje voor me rijd die 75 rijd ipv 80, maar het verschil van 60 naar 80 is wel groot.
Dat heb je mij nergens horen zeggenquote:
Nah, het ging om dit stukje van je:quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:10 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Wat vind je gevaarlijker, dat ik je sein met mijn lichten zodat je begrijpt dat je even naar de snelheid moet, of dat jij vol in de ankers gaat omdat je vind dat ik te dicht op je zit.
Jullie denken nu net alsof ik achter elke auto ga kleven om ze op te duwen... begrijpend lezen is hier erg lastig merk ik.
Je snap dat je het hier gewoonweg over jezelf hebt hè?quote:Ik krijg het gevoel dat dit topic vol zit met van die gefrustreerde Autoweek lezende moraalridders die denken dat hun wil wet is en de rest van de weggebruikers daar wel even moet attenderen
DIt is slechts een voorbeeld, en niet eens een hele goeie. Als de situatie sterk veranderd is en ik moet zoeken, dan rem ik ook af. Maar ik haal niet van die idiote acties uit zoals die man, dan vind ik het meer dan terecht dat ze alsnog een boete geven. Langzaam rijden icm zulke acties is echt debiel. Dat je langzamer rijd bij wegwerkzaamheden en dan ook nog een afslag moet zoeken, daar kan ik wel inkomen, zou ik zelf ook doen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:34 schreef OEM het volgende:
[..]
De rechter denkt daar anders over (een opa die 50 rijdt waar 80 max)
http://www.noordhollandsd(...)voor_langzaam_rijden
Op zich is het wel zo sociaal dat je je snelheid aanpast aan het verkeer en de situatie. Dat wil niet zeggen dat je met behulp van GPS exact de maximum geldende snelheid moet rijden, maar het is niet zo dat het feit dat je wettelijk gezien niet minimaal X Km/u moet rijden in houdt dat je redelijkerwijs ook steeds een file moet aanvoeren die over de weg tuft...quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:23 schreef Dagonet het volgende:
Maar wie ben jij om te zeggen dat ik sneller moet?
Ik vind er echt niks mis mee om even een seintje te geven omdat ze onder de snelheid zitten. Het is niet eisend of dreigend. En als ik er voorbij kan doe ik dat, dat ik tot die tijd wat dichter achter je zit om het inhaalmoment af te wachten, dat lijkt me ook niet een probleem.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:36 schreef Anne het volgende:
[..]
Nah, het ging om dit stukje van je:
[..]
Je snap dat je het hier gewoonweg over jezelf hebt hè?
Jij eist namelijk van mensen dat ze een bepaalde snelheid gaan rijden en attendeert ze daar op.
Beetje flauw om dan met je vingertje naar anderen hier te wijzen. Geef eens het goede voorbeeld.
En jij vindt dat bumperkleven daar onder valt?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op zich is het wel zo sociaal dat je je snelheid aanpast aan het verkeer en de situatie. Dat wil niet zeggen dat je met behulp van GPS exact de maximum geldende snelheid moet rijden, maar het is niet zo dat het feit dat je wettelijk gezien niet minimaal X Km/u moet rijden in houdt dat je redelijkerwijs ook steeds een file moet aanvoeren die over de weg tuft...
En dat een ander je daar op attendeert... soit. Als dat op een normale manier gebeurt, prima toch?
Gezien je antwoord begrijp ik niet waarom je dan niet iets meer afstand kan houden.. rare vraag? nee hoor , wat ik bedoel is dat je best een normale afstand kan bewaren tussen twee auto's. Daar word je leven niet lastiger van.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:08 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, die intentie heb ik uiteraard niet. En als er dan geremd word is het inderdaad mijn fout, en zal ook de eerste zijn die dat toe zal geven. En waarom zou mij dat een blijer mens maken? Rare vraag eerlijk gezegd.
Zoals ik zei, als ze gewoon de max snelheid rijden zit ik er niet zo dicht op. En ik kleef niet omdat ik daar een kick van krijg ofzo.
Misschien is die opa voor je ook de weg aan het zoeken. Laat hem lekker 45 in z'n brommobiel pruttelen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:38 schreef The_Dean het volgende:
[..]
DIt is slechts een voorbeeld, en niet eens een hele goeie. Als de situatie sterk veranderd is en ik moet zoeken, dan rem ik ook af. Maar ik haal niet van die idiote acties uit zoals die man, dan vind ik het meer dan terecht dat ze alsnog een boete geven. Langzaam rijden icm zulke acties is echt debiel. Dat je langzamer rijd bij wegwerkzaamheden en dan ook nog een afslag moet zoeken, daar kan ik wel inkomen, zou ik zelf ook doen.
Ik weet zeker dat er werd gesproken over seinen met lichten...quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:40 schreef Anne het volgende:
En jij vindt dat bumperkleven daar onder valt?
Ja, misschien ook niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:42 schreef OEM het volgende:
[..]
Misschien is die opa voor je ook de weg aan het zoeken. Laat hem lekker 45 in z'n brommobiel pruttelen.
Wat is het nut? Je ziet ruim van tevoren dat je kunt inhalen, waarom die momenten daarvoor dan lopen bumperkleven?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:40 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik vind er echt niks mis mee om even een seintje te geven omdat ze onder de snelheid zitten. Het is niet eisend of dreigend. En als ik er voorbij kan doe ik dat, dat ik tot die tijd wat dichter achter je zit om het inhaalmoment af te wachten, dat lijkt me ook niet een probleem.
In andere woorden. Jij hield niet genoeg afstand en kon daardoor niet op tijd remmen. De rest achter jouw hield blijkbaar wel een veilige afstand en konden dus wel gewoon op tijd remmen. Dus dan ben jij nog steeds degene die door jouw actie aantoont dat bumperkleven gevaarlijk is.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:28 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat zijn dus die rotte appels waar ik het over had. In die situaties zei je mij dan ook niet kleven hoor. Of moet ik dat nog tien keer vertellen?
En die situatie van mij was een 70 weg, in druk verkeer wat de stad uit wou rijden. Hij reed toevallig net voorop, en ik er achter. Achter ons nog een hele stoet, die ook bijna allemaal op elkaar klapte door die actie van hem... en dan was ik zogenaamd de onverantwoordelijke automobilist
En langzaam rijden staat op vijf, dus ook een probleemquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:45 schreef Anne het volgende:
[..]
Wat is het nut? Je ziet ruim van tevoren dat je kunt inhalen, waarom die momenten daarvoor dan lopen bumperkleven?
En klaarblijkelijk is het voor jou geen probleem, maar bumperkleven staat wel op nummer 1 van de top 10 ergernissen in het verkeer. Dus blijkbaar IS het wel een probleem.
Jammer voor jou is bumperkleven strafbaar en langzaam rijden (zonder 'te' ervoor) niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:47 schreef The_Dean het volgende:
[..]
En langzaam rijden staat op vijf, dus ook een probleem
Flink gat trekken, U-turn, daarna frontaal aanrijden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:47 schreef TeleluvR het volgende:
Rest de vraag uit de OP:
Bumperkleven, wat doe je eraan?
We zouden ze kunnen aangeven:quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:47 schreef TeleluvR het volgende:
Rest de vraag uit de OP:
En het is een ergernis, geen probleem. En als de meeste mensen gewoon doorrijden had dat hele 'probleem' er niet geweest.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Jammer voor jou is bumperkleven strafbaar en langzaam rijden (zonder 'te' ervoor) niet.
Het is natuurlijk maar hoe je dat wenst te interpreteren.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:44 schreef OEM het volgende:
Je seint omdat ie harder moet rijden. Waar is dat niet eisend?
Even hand opsteken, knipperen met je remlicht [geen remtest geven] of met je mistlicht.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:47 schreef TeleluvR het volgende:
Rest de vraag uit de OP:
Als iemand langzaam rijdt is dat alleen maar een ergernis ja, dus misschien moet je je eens minder druk maken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
En het is een ergernis, geen probleem. En als de meeste mensen gewoon doorrijden had dat hele 'probleem' er niet geweest.
Ik denk dat agressie en frustratie in het verkeer wel meevalt. De maatschappijg is echter zo individualistisch dat iedereen in het verkeer ook een houding heeft van: ik rij hier mijn snelheid, en ik kleef wel of niet, en de rest bekijkt het maar.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar hoe je dat wenst te interpreteren.
Ik kom net uit Jamaica, waar velen last hebben van claxon-tourette... Maar dat wil daar nooit iets negatiefs zeggen. Gebruik je in NL de claxon gaat men al heel snel uit van agressie. En dat zegt ook veel over het verkeer hier, want verdomd veel mensen op de weg zitten met agressie en frustratie achter het stuur.
En dat is verdomd jammer.
(niet dat het verkeer in Jamaica beter is dan hier, want het is werkelijk te zot voor woorden, hoe ze daar rijden)
'De meeste' is dus niet iedereeen, en dan blijf je dus nog steeds aankijken tegen die ene die het dan niet doetquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:50 schreef The_Dean het volgende:
[..]
En het is een ergernis, geen probleem. En als de meeste mensen gewoon doorrijden had dat hele 'probleem' er niet geweest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Ik vind die houding redelijk agressief om je heel eerlijk te zeggen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:55 schreef OEM het volgende:
Ik denk dat agressie en frustratie in het verkeer wel meevalt. De maatschappijg is echter zo individualistisch dat iedereen in het verkeer ook een houding heeft van: ik rij hier mijn snelheid, en ik kleef wel of niet, en de rest bekijkt het maar.
Ik ben niet degene die me druk maakt. Ik sein even, en als ze niet versnellen ga ik inhalen indien mogelijk.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Als iemand langzaam rijdt is dat alleen maar een ergernis ja, dus misschien moet je je eens minder druk maken.
Als jij niet zou bumperkleven en vele andere mensen met jou, dan was dat hele probleem er ook niet geweest. En het is ook nog eens goed voor het aantal ongelukken: "Veertig procent van alle ongevallen op snelwegen bestaat uit kop-staart botsingen. Meer dan 90% daarvan is een gevolg van te weinig afstand houden tot de voorganger."
Je hebt het nog lang volgehoudenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:09 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die me druk maakt. Ik sein even, en als ze niet versnellen ga ik inhalen indien mogelijk.
En jullie lezen allemaal elke keer over het feit heen dat ik er iets dichter op zit voor een reden, niet om alles en iedereen maar op de drukken en dat ik het voor de lol doe.
Maar met dat stukje over de kopstaart botsingen word niet bij verteld dat het net zo makkelijk kan liggen aan een debiele actie van degene die voorop rijd.
Maar jullie zien toch alles maar van een kant, het slachtoffer waarbij gekleefd word. Dat merk ik wel aan het feit dat jullie mijn posts niet goed lezen en alleen bepaalde stukjes eruit pikken en net zo kortzichtig reageren zoals ik zogenaamd zou doen.
Nogmaals: ik [en velen met mij] bumperkleven [als je het dat al kan noemen] voor een reden, of perongeluk [als ik net iets harder optrek dan mijn voorganger bij het stoplicht bijv.]. Het hoeft niet altijd slecht bedoeld te zijn, en het is zeer situatie afhankelijk.
De bumperklever is misschien niet goed bezig, maar als je midden op de openbare weg mensen een remtest gaat geven ben je net zo goed, of zelfs nog minder goed bij je hoofd.
Ik kan het nog wel 100.000x keer vertellen, maar aangezien jullie toch niet de andere kant willen inzien heeft deze discussie voor mij verder geen zin meer
Misschien is het een idee om voortaan even van te voren te bedenken dat die kerel waarbij je in zijn kofferbak kruipt om hem 'wat duidelijk te maken', wel eens een grotere idioot zou kunnen zijn als jij, en dus idd op zijn remmen gaat staan om jou dat duidelijk te makenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:09 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die me druk maakt. Ik sein even, en als ze niet versnellen ga ik inhalen indien mogelijk.
En jullie lezen allemaal elke keer over het feit heen dat ik er iets dichter op zit voor een reden, niet om alles en iedereen maar op de drukken en dat ik het voor de lol doe.
Maar met dat stukje over de kopstaart botsingen word niet bij verteld dat het net zo makkelijk kan liggen aan een debiele actie van degene die voorop rijd.
Maar jullie zien toch alles maar van een kant, het slachtoffer waarbij gekleefd word. Dat merk ik wel aan het feit dat jullie mijn posts niet goed lezen en alleen bepaalde stukjes eruit pikken en net zo kortzichtig reageren zoals ik zogenaamd zou doen.
Nogmaals: ik [en velen met mij] bumperkleven [als je het dat al kan noemen] voor een reden, of perongeluk [als ik net iets harder optrek dan mijn voorganger bij het stoplicht bijv.]. Het hoeft niet altijd slecht bedoeld te zijn, en het is zeer situatie afhankelijk.
De bumperklever is misschien niet goed bezig, maar als je midden op de openbare weg mensen een remtest gaat geven ben je net zo goed, of zelfs nog minder goed bij je hoofd.
Ik kan het nog wel 100.000x keer vertellen, maar aangezien jullie toch niet de andere kant willen inzien heeft deze discussie voor mij verder geen zin meer
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Eerst de ruitensproeier aan en meteen daarna in de ankers...dan licht hun hele voorraam rood op. Werkt gegarandeerd.
Rood van bloed ja.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Eerst de ruitensproeier aan en meteen daarna in de ankers...dan licht hun hele voorraam rood op. Werkt gegarandeerd.
Het maakt helemaal niet uit wat voor reden je hebt. Er is geen enkele reden te bedenken die een goed excuus is om te gaan bumperkleven.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:09 schreef The_Dean het volgende:
Dat maakt dus niks uit, mafkees.quote:Maar met dat stukje over de kopstaart botsingen word niet bij verteld dat het net zo makkelijk kan liggen aan een debiele actie van degene die voorop rijd.
Ja, klopt. Plotseling zonder noodzaak gaan remmen is óók levensgevaarlijk en zou ik persoonlijk nooit doen. Bedenk echter wel dat jij met je gekleef degene bent die mensen daartoe uitlokt.quote:De bumperklever is misschien niet goed bezig, maar als je midden op de openbare weg mensen een remtest gaat geven ben je net zo goed, of zelfs nog minder goed bij je hoofd.
offensief ja.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Misschien is het een idee om voortaan even van te voren te bedenken dat die kerel waarbij je in zijn kofferbak kruipt om hem 'wat duidelijk te maken', wel eens een grotere idioot zou kunnen zijn als jij, en dus idd op zijn remmen gaat staan om jou dat duidelijk te maken![]()
Dat heeft een naam, en heet 'defensief rijden'
quote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Neen, défensief.quote:
bronquote:14-07-2008
defensief rijden
(4) bij slechte weersomstandigheden: regen, sneeuw, mist, zijwind, hagel
(a) zorg dat:
- de ruiten van de wagen zuiver zijn(beter zicht)
- de spiegels " "
- de ruitenwisseers en sproeiers: werken
- de verwarming= ontdooier "
- de airco= helpt bij beslagen ruiten(aangewasemd) "
- de lichten "
- je gordel draagt
- de hoofdsteun goed afgesteld is= de bovenkant ter hoogte van de
bovenkant van het hoofd
- het is geruststellend als je weet dat er niets hapert aan je
wagen
- laat de radio niet te hard spelen
(b) zorg dat:
- je de juiste ingestelheid hebt:
- sociaal verkeersgedrag
- begrip hebben voor daden van anderen
- anderen helpen
- blijf kalm en wees niet gehaast
(c) rijstijl:
- blijf rechts rijden
- ervoor zorgen dat je rijbewegingen gemakkelijk te voorzien zijn
- gebruik je richtingsaanwijzers
- houd voldoende afstand tot je voorligger
- ontsteek de lichten : dim- en mistlichten
- vermijd bruusk te remmen (vooruitzien)
- al rijdend : altijd een vluchtweg zoeken=een veilige plaats in het
verkeer waar je tijdelijk geen risico's loopt
- geef de nodige ruimte aan de anderen weggebruikers
- 1m tussen je wagen en de voetgangers of fietsers
- plak niet aan de bumpers van je voorligger
- blijf niet te lang rijden naast zware voertuigen:
- opspattend water
- dode hoeken
- bij een natte wegdek kan de wagen soms slippen:reacties:
- gaspedaal loslaten
- niet remmen
- tegensturen: indien de achterkant slipt naar rechts:
draai het stuur lichtjes naar rechts
als de wagen opnieuw in de richting van de weg
komt , het stuur recht draaien
- niet te bruusk reageren
- pas je snelheid aan want de remafstand neemt toe bij het remmen
in een noodtoestand en houd rekening met de zijwind
- indien nodig even stilstaan naast de weg bij hevige regenen of
sneeuw die het zicht belemmeren dan:
- vier pinkers aanzetten
- kies een veilige plaats waar stilstaan en parkeren
toegelaten is maar opgelet bij oversteken van fietspad
- op autosnelweg: veiligheidsvestje dragen
gaan staan achter de vangrails
blijf niet in je wagen zitten = gevaar
- bij het rijden in plaswater :
-stuur goed vasthouden
- kan de wagen uit de rijrichting brengen
d: bij slecht weer:
- wees zeer voorzichtig, geen risico's nemen
- het zicht is zeer beperkt
- de wagen kan onstabiel zijn door de slechtere baanvastheid
- grotere vermoeidheid
Dit is zeker geen verzinsel want mijn vader heeft dit ook wel eens gedaan. Ik zat er bij in en ik zag in de spiegel die auto al een beetje slingeren. Wat zal die bestuurder bang zijn geweest.....wheheheequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dan staan je ruitensproeiers niet goed, horen op je raam te sproeien en niet er overheenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Er zijn nog altijd dingen die je níet van tevoren ziet aankomen. Dat gebeurt niet dagelijks, OK, maar daarvoor is afstand houden dus wel bedoeld. Of ben jij er zo 1 die beweert altijd alles vantevoren zien aan te komen?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:07 schreef ibaneX het volgende:
O ja dat is ook zo. Als je 120 rijdt komt 100% van de druppels alleen op je voorraam terechtquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:32 schreef wiltoyo het volgende:
[..]
Dan staan je ruitensproeiers niet goed, horen op je raam te sproeien en niet er overheen
Als ik die heldenverhalen zo hoor, dan is jouw vader one bad ass motherfucker!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:27 schreef guapo het volgende:
[..]
Dit is zeker geen verzinsel want mijn vader heeft dit ook wel eens gedaan. Ik zat er bij in en ik zag in de spiegel die auto al een beetje slingeren. Wat zal die bestuurder bang zijn geweest.....whehehee
Waarom niet? Als ik 120 rij en mijn raam stoffig/smerig is dan ga ik gerust sproeien hoor. Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:43 schreef wiltoyo het volgende:
Bij mij wel.
En trouwens ga jij als je honderdtwintig rijd iemand in gevaar brengen door met je ruitenspoeier te sproeien?
Guns don't kill people, ruitensproeiers do!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:43 schreef wiltoyo het volgende:
Bij mij wel.
En trouwens ga jij als je honderdtwintig rijd iemand in gevaar brengen door met je ruitenspoeier te sproeien?
Maar ja, dat is natuurlijk de bekende tweedeling - iedereen die langzamer rijdt dan jij is per definitie een slome bejaarde rollatorslak en iedereen die sneller rijdt is per definitie een onverantwoordelijke snelheisduivel. :-)quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:59 schreef ibaneX het volgende:
En mensen die 50 gaan rijden op een provinciale weg in de ochtendspits moeten ze ter plekke van de weg halen en een nekschot geven.
Ja als die zit te kleven wel. Moeten ze maar normaal doen. Als ik ze door een remactie van mij in me binnenspiegel zie zwabberen en zich daarna om een boom zie vouwen rij ik ook gewoon door.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:43 schreef wiltoyo het volgende:
Bij mij wel.
Dan hoop ik voor je dat er heel veel getuigen zijn die je kenteken opschrijven, want dat kan écht niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja als die zit te kleven wel. Moeten ze maar normaal doen. Als ik ze door een remactie van mij in me binnenspiegel zie zwabberen en zich daarna om een boom zie vouwen rij ik ook gewoon door.
Kan wel, maar is strafbaar!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor je dat er heel veel getuigen zijn die je kenteken opschrijven, want dat kan écht niet.
U zal vervolgd worden voor: doodslagquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja als die zit te kleven wel. Moeten ze maar normaal doen. Als ik ze door een remactie van mij in me binnenspiegel zie zwabberen en zich daarna om een boom zie vouwen rij ik ook gewoon door.
Zo te zien laat ie weinig getuigen na...quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:57 schreef OEM het volgende:
[..]
U zal vervolgd worden voor: doodslag
Dat kan ja, maar niet als er iemand die te dicht achter je zit even te verblinden. Je moet sowieso even in je spiegel kijken voordat je gaat sproeien, wat als er een motor achter je zit? Die hebben over het algemeen geen ruitenwissers op hun helm. En ruitensproeivloeistof waait er niet net als regen gelijk vanaf.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:09 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Waarom niet? Als ik 120 rij en mijn raam stoffig/smerig is dan ga ik gerust sproeien hoor. Waarom zou dat niet kunnen?
Mag ik artikel 5 van de WvW nog een keer aanhalen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
quote:Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
Weinig kans dat er geen getuigen zijn, en weinig kans dat ie het stil kan houden als ie in de krant leest dattie een dode op z'n geweten heeft. Zo ja, dan is het gewoon een crimineel en tja, die mogen sowieso alles.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zo te zien laat ie weinig getuigen na...
De wegenverkeerswet wordt eventjes overgeslagen. Je gaat direct op voor het strafrecht.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:03 schreef wiltoyo het volgende:
[..]
Mag ik artikel 5 van de WvW nog een keer aanhalen.
[..]
Jij functioneert echt op het randje van complete zwakzinnigheid hè?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, maar ik houd dan ook mijn afstand. Maar ik ben tegen de aggresieve reactie van de mensen hier.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 15:36 schreef Modus het volgende:
[..]
Er zijn nog altijd dingen die je níet van tevoren ziet aankomen. Dat gebeurt niet dagelijks, OK, maar daarvoor is afstand houden dus wel bedoeld. Of ben jij er zo 1 die beweert altijd alles vantevoren zien aan te komen?
Nee, maar 30km onder de max/gemmidelde is gewoon langzaam. Haast heb ik niet maar een beetje vlot doorrijden is gewoon zoveel leuker.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:47 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Maar ja, dat is natuurlijk de bekende tweedeling - iedereen die langzamer rijdt dan jij is per definitie een slome bejaarde rollatorslak en iedereen die sneller rijdt is per definitie een onverantwoordelijke snelheisduivel. :-)
Stomme kutfriesquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Boeie...jij moet betalenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:55 schreef kahlanamnell het volgende:
ik bumperkleef wel vaak zelf, maar het is echt dom om dan te gaan remmen. Dan knalt er nog een keer iemand tegen jouw achterkant en jij vliegt dan als eerste de weg af.
En vervolgens zegt meneer dat hij remde uit een schrikreactie voor iets dat de weg over stak of over wilde steken. Valt niet te bewijzen, dus valt men terug op de feiten en die vertellen dat jij te weinig afstand had.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:24 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, dat is niet gevaarlijk
Laatst zat ik ook achter zo'n mongool, tot bijna drie keer toe vol achterin geklapt omdat meneer op de rem ging staan. Jammere voor hem is dat als ik hem geraakt had het zijn schuld was, omdat je niet zonder oorzaak op een auto/snelweg mag remmen.
Vooral mee accelereren, goed voor de veiligheid. Laat je dan gewoon inhalen, dan heb je gelijk geen last meer van die persoon op je bumper. Eerst afzakken en vervolgens het inhalen onmogelijk maken zorgt natuurlijk voor veel meer irritatie. Niet zo bijdehand dus he?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:21 schreef Joooo-pi het volgende:
Irritant en herkenbaar.
Inderdaad langzamer gaan rijden zo'n, 65 / 70, en ervoor zorgen dat ze er op zeker niet langs kunnen. (dus bij inhalen mee accelereren)
Ik heb het een keer gehad met een vrachtauto
Briljant. Gewoon je eigen toekomst om zeep helpen met een dood door schuld aanklacht. En dat vanwege een bumperklever. Echt geniaal gewoon.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:48 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb soms van die vlagen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:55 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Briljant. Gewoon je eigen toekomst om zeep helpen met een dood door schuld aanklacht. En dat vanwege een bumperklever. Echt geniaal gewoon.
De feiten vertellen dat je met onnodig remmen net zo schuldig bent.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:50 schreef Accordtje het volgende:
[..]
En vervolgens zegt meneer dat hij remde uit een schrikreactie voor iets dat de weg over stak of over wilde steken. Valt niet te bewijzen, dus valt men terug op de feiten en die vertellen dat jij te weinig afstand had.
Ja, maar die persoon zegt simpelweg dat hij ergens voor remde. Dus dan is het voor de achterligger bijna onmogelijk om aan te tonen dat hij onnodig remde.quote:Op zondag 15 augustus 2010 08:54 schreef OEM het volgende:
[..]
De feiten vertellen dat je met onnodig remmen net zo schuldig bent.
Nee, dat net zo lomp en slecht en nu probeer je het goed te praten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat heeft een naam, en heet 'defensief rijden'
je hebt gelijkquote:Op zondag 15 augustus 2010 14:24 schreef L.no het volgende:
[..]
Nee, dat net zo lomp en slecht en nu probeer je het goed te praten.
Dan mag je uitleggen en bewijzen waarvoor je zo ineens remde. Overstekende eendjes e.d. is geen geldige reden iig.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:34 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ja, maar die persoon zegt simpelweg dat hij ergens voor remde. Dus dan is het voor de achterligger bijna onmogelijk om aan te tonen dat hij onnodig remde.
Dat remmen defensief is, een soort van zelfverdediging. Dat vind ik zelf onzin.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
je hebt gelijk![]()
Wat probeer ik ook alweer goed te praten ??
Je leest verkeerdquote:Op zondag 15 augustus 2010 15:59 schreef L.no het volgende:
[..]
Dat remmen defensief is, een soort van zelfverdediging. Dat vind ik zelf onzin.
Ik wilde net sorry zeggen, maar ik zie nergens iets over afstand houden of iets wat daar een aanleiding geeft in die post.quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je leest verkeerdAFSTAND houden is defensief rijden
![]()
Uiteraard heeft iemand die bumperkleeft achter je een ABS testje geven geen kont met defensief rijden te maken, volgens dit topic vinden velen dit zellfs aso, maar gaan daarbij wel voorbij aan het feit dat die lullo achter je eerst in je kont kruipt en de eerste gevaarlijke situatie laat onstaan
Oók verkeerd bezig idd, waarmee je dus zelf al aangeeft dat dat gedrag dus een gevolg is van het huftertje wat bumperkleeft achter jequote:Op zondag 15 augustus 2010 17:04 schreef L.no het volgende:
[..]
Ik wilde net sorry zeggen, maar ik zie nergens iets over afstand houden of iets wat daar een aanleiding geeft in die post.
Het maakt trouwens niet uit waar het begint, als je verder gaat en dan gaat remmen, dan ben je óók fout bezig. Dan kan je wel gaan aanwijzen, maar om die feit kan je niet omheen gaan.
Dat het een oorzaak is, ja, maar dat gevolg kan je zelf onder controle houden. Nu klinkt het als smoes om dat toch te doen. Nee, jij bent ook fout bezig.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Oók verkeerd bezig idd, waarmee je dus zelf al aangeeft dat dat gedrag dus een gevolg is van het huftertje wat bumperkleeft achter je![]()
Net als rechts ervoorbij, dát doe ik dus ook, zéker op de motor; oorzaak en gevolg![]()
Beetje jammer wel dat de prent voor rechts inhalen hoger is als die voor linkshangen, zou omgekeerd moeten zijn imho..
Dat dus.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:17 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat het een oorzaak is, ja, maar dat gevolg kan je zelf onder controle houden. Nu klinkt het als smoes om dat toch te doen. Nee, jij bent ook fout bezig.
Dat helpt alleen tegen motoren.quote:
Heb ik ergens gepost dat ik een heilige ben in het verkeer ??quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:17 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat het een oorzaak is, ja, maar dat gevolg kan je zelf onder controle houden. Nu klinkt het als smoes om dat toch te doen. Nee, jij bent ook fout bezig.
Huisvrouw?quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:11 schreef DuracellPower het volgende:
Gewoon voor je kijken, wat er achter gebeurt is niet zo belangrijk
Dat dus, doe ik 's nachts ook als er weer zo'n taxi chauffeur achter me zit (zonder klant) die denkt dat de stad een circuit is om 2 uur 's nachts...quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:38 schreef FransDeens het volgende:
Schattig, dat iemand kansloos gedrag als bumperkleven probeert goed te praten. Als iemand 60 rijdt waar je 80 mag, moet je maar inhalen. Bumperkleven heeft geen enkele zin, het is alleen gevaarlijk en bijzonder hinderlijk. Ik ga dan steeds langzamer rijden, net zolang tot we stilstaan.
Dat kan je nog wel eens tegen gaan vallen. Als je onnodig remt laat je een gevaarlijke situatie ontstaan. Dat kan nog wel eens meer gaan kosten dan bumperkleven. Het zou me ook niets verbazen als de schade dan voor eigen risico komt.quote:
Voor mij is het niet onnodige remmen geweest...of er moet toevallig een politieauto bij rijden.quote:Op maandag 16 augustus 2010 08:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat kan je nog wel eens tegen gaan vallen. Als je onnodig remt laat je een gevaarlijke situatie ontstaan. Dat kan nog wel eens meer gaan kosten dan bumperkleven. Het zou me ook niets verbazen als de schade dan voor eigen risico komt.
De mening van getuigen is niet belangrijk. Getuigen zijn belangrijk voor vaststellen van de feiten.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Voor mij is het niet onnodige remmen geweest...of er moet toevallig een politieauto bij rijden.
Ok stel jij kleeft ik rem jij klapt op mijn kofferbak. We stoppen..wachten een half uur op de politie..getuigen zijn allang doorgereden (of wachten en nemen het vooral niet op voor de bumperklever).
Best kans dat je er op die manier mee wegkomt. Maar dat hangt er maar net van af in hoeverre er getuigen zijn. Zijn die getuigen er, dan ben je zuur door het onnodig remmen.quote:Ik zeg tegen politie agent: ik moest ineens remmen voor mijn voorganger/een haas...en mevrouw klapte op mijn achterkant.
Dan denkt ook agent: mevrouw heeft te weinig afstand gehouden om te kunnen reageren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |