abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85277796
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:47 schreef The_Dean het volgende:

[..]

En langzaam rijden staat op vijf, dus ook een probleem :+
Jammer voor jou is bumperkleven strafbaar en langzaam rijden (zonder 'te' ervoor) niet.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:48:50 #122
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85277802
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:47 schreef TeleluvR het volgende:
Rest de vraag uit de OP:

Bumperkleven, wat doe je eraan?
Flink gat trekken, U-turn, daarna frontaal aanrijden.
pi_85277830
quote:
Rest de vraag uit de OP:

We zouden ze kunnen aangeven:

http://www.asociaalweggedrag.nl/
pi_85277851
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:48 schreef Anne het volgende:

[..]

Jammer voor jou is bumperkleven strafbaar en langzaam rijden (zonder 'te' ervoor) niet.
En het is een ergernis, geen probleem. En als de meeste mensen gewoon doorrijden had dat hele 'probleem' er niet geweest.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_85277873
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:44 schreef OEM het volgende:

Je seint omdat ie harder moet rijden. Waar is dat niet eisend?
Het is natuurlijk maar hoe je dat wenst te interpreteren.

Ik kom net uit Jamaica, waar velen last hebben van claxon-tourette... Maar dat wil daar nooit iets negatiefs zeggen. Gebruik je in NL de claxon gaat men al heel snel uit van agressie. En dat zegt ook veel over het verkeer hier, want verdomd veel mensen op de weg zitten met agressie en frustratie achter het stuur.

En dat is verdomd jammer.

(niet dat het verkeer in Jamaica beter is dan hier, want het is werkelijk te zot voor woorden, hoe ze daar rijden)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_85277918
quote:
Rest de vraag uit de OP:

Even hand opsteken, knipperen met je remlicht [geen remtest geven] of met je mistlicht.
pi_85277964
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:50 schreef The_Dean het volgende:

[..]

En het is een ergernis, geen probleem. En als de meeste mensen gewoon doorrijden had dat hele 'probleem' er niet geweest.
Als iemand langzaam rijdt is dat alleen maar een ergernis ja, dus misschien moet je je eens minder druk maken.

Als jij niet zou bumperkleven en vele andere mensen met jou, dan was dat hele probleem er ook niet geweest. En het is ook nog eens goed voor het aantal ongelukken: "Veertig procent van alle ongevallen op snelwegen bestaat uit kop-staart botsingen. Meer dan 90% daarvan is een gevolg van te weinig afstand houden tot de voorganger."
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:55:45 #128
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85277993
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk maar hoe je dat wenst te interpreteren.

Ik kom net uit Jamaica, waar velen last hebben van claxon-tourette... Maar dat wil daar nooit iets negatiefs zeggen. Gebruik je in NL de claxon gaat men al heel snel uit van agressie. En dat zegt ook veel over het verkeer hier, want verdomd veel mensen op de weg zitten met agressie en frustratie achter het stuur.

En dat is verdomd jammer.

(niet dat het verkeer in Jamaica beter is dan hier, want het is werkelijk te zot voor woorden, hoe ze daar rijden)
Ik denk dat agressie en frustratie in het verkeer wel meevalt. De maatschappijg is echter zo individualistisch dat iedereen in het verkeer ook een houding heeft van: ik rij hier mijn snelheid, en ik kleef wel of niet, en de rest bekijkt het maar.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:59:08 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85278078
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:50 schreef The_Dean het volgende:

[..]

'De meeste' is dus niet iedereeen, en dan blijf je dus nog steeds aankijken tegen die ene die het dan niet doet ^O^
Iets is sowieso pas een probleem, als jij (of iemand anders) dat ervan maakt ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85278203
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:55 schreef OEM het volgende:

Ik denk dat agressie en frustratie in het verkeer wel meevalt. De maatschappijg is echter zo individualistisch dat iedereen in het verkeer ook een houding heeft van: ik rij hier mijn snelheid, en ik kleef wel of niet, en de rest bekijkt het maar.
Ik vind die houding redelijk agressief om je heel eerlijk te zeggen.

Ook merk ik uit de reacties hier dat op de rem gaan staan bij een bumperklever al geaccepteerd raakt als reactie. Let wel: juridisch gezien (en volkomen terecht!) poging tot doodslag, maar het wordt als normaal gezien...

Dat geeft m.i. alles aan over de manier waarop tevelen zich in ons verkeer bewegen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_85278377
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:54 schreef Anne het volgende:

[..]

Als iemand langzaam rijdt is dat alleen maar een ergernis ja, dus misschien moet je je eens minder druk maken.

Als jij niet zou bumperkleven en vele andere mensen met jou, dan was dat hele probleem er ook niet geweest. En het is ook nog eens goed voor het aantal ongelukken: "Veertig procent van alle ongevallen op snelwegen bestaat uit kop-staart botsingen. Meer dan 90% daarvan is een gevolg van te weinig afstand houden tot de voorganger."
Ik ben niet degene die me druk maakt. Ik sein even, en als ze niet versnellen ga ik inhalen indien mogelijk.

En jullie lezen allemaal elke keer over het feit heen dat ik er iets dichter op zit voor een reden, niet om alles en iedereen maar op de drukken en dat ik het voor de lol doe.

Maar met dat stukje over de kopstaart botsingen word niet bij verteld dat het net zo makkelijk kan liggen aan een debiele actie van degene die voorop rijd.

Maar jullie zien toch alles maar van een kant, het slachtoffer waarbij gekleefd word. Dat merk ik wel aan het feit dat jullie mijn posts niet goed lezen en alleen bepaalde stukjes eruit pikken en net zo kortzichtig reageren zoals ik zogenaamd zou doen.

Nogmaals: ik [en velen met mij] bumperkleven [als je het dat al kan noemen] voor een reden, of perongeluk [als ik net iets harder optrek dan mijn voorganger bij het stoplicht bijv.]. Het hoeft niet altijd slecht bedoeld te zijn, en het is zeer situatie afhankelijk.
De bumperklever is misschien niet goed bezig, maar als je midden op de openbare weg mensen een remtest gaat geven ben je net zo goed, of zelfs nog minder goed bij je hoofd.

Ik kan het nog wel 100.000x keer vertellen, maar aangezien jullie toch niet de andere kant willen inzien heeft deze discussie voor mij verder geen zin meer :)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:12:58 #132
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85278458
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:09 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die me druk maakt. Ik sein even, en als ze niet versnellen ga ik inhalen indien mogelijk.

En jullie lezen allemaal elke keer over het feit heen dat ik er iets dichter op zit voor een reden, niet om alles en iedereen maar op de drukken en dat ik het voor de lol doe.

Maar met dat stukje over de kopstaart botsingen word niet bij verteld dat het net zo makkelijk kan liggen aan een debiele actie van degene die voorop rijd.

Maar jullie zien toch alles maar van een kant, het slachtoffer waarbij gekleefd word. Dat merk ik wel aan het feit dat jullie mijn posts niet goed lezen en alleen bepaalde stukjes eruit pikken en net zo kortzichtig reageren zoals ik zogenaamd zou doen.

Nogmaals: ik [en velen met mij] bumperkleven [als je het dat al kan noemen] voor een reden, of perongeluk [als ik net iets harder optrek dan mijn voorganger bij het stoplicht bijv.]. Het hoeft niet altijd slecht bedoeld te zijn, en het is zeer situatie afhankelijk.
De bumperklever is misschien niet goed bezig, maar als je midden op de openbare weg mensen een remtest gaat geven ben je net zo goed, of zelfs nog minder goed bij je hoofd.

Ik kan het nog wel 100.000x keer vertellen, maar aangezien jullie toch niet de andere kant willen inzien heeft deze discussie voor mij verder geen zin meer :)
Je hebt het nog lang volgehouden :)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:18:19 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85278602
quote:

[..]

Misschien is het een idee om voortaan even van te voren te bedenken dat die kerel waarbij je in zijn kofferbak kruipt om hem 'wat duidelijk te maken', wel eens een grotere idioot zou kunnen zijn als jij, en dus idd op zijn remmen gaat staan om jou dat duidelijk te maken ^O^
Dat heeft een naam, en heet 'defensief rijden' ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85278681
Eerst de ruitensproeier aan en meteen daarna in de ankers...dan licht hun hele voorraam rood op. Werkt gegarandeerd.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:24:46 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85278783
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
Eerst de ruitensproeier aan en meteen daarna in de ankers...dan licht hun hele voorraam rood op. Werkt gegarandeerd.
_O-

Anders maak je het nog FF een stapje gekker :')
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:25:10 #136
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_85278791
quote:
Rood van bloed ja.
pi_85279011
quote:
Het maakt helemaal niet uit wat voor reden je hebt. Er is geen enkele reden te bedenken die een goed excuus is om te gaan bumperkleven.

quote:
Dat maakt dus niks uit, mafkees. :D Als je voldoende afstand houdt kan degene voor je zo idioot gaan doen als-ie wil, maar kun jij op tijd remmen.

quote:
Ja, klopt. Plotseling zonder noodzaak gaan remmen is óók levensgevaarlijk en zou ik persoonlijk nooit doen. Bedenk echter wel dat jij met je gekleef degene bent die mensen daartoe uitlokt.

Het sufste is nog dat het totaal niet bij je doordringt. Je hebt al meerdere (bijna-)ongelukken gehad als gevolg van het kleven, maar je leert er kennelijk geen bal van, want je doet het nog steeds. |:(
pi_85279463
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Misschien is het een idee om voortaan even van te voren te bedenken dat die kerel waarbij je in zijn kofferbak kruipt om hem 'wat duidelijk te maken', wel eens een grotere idioot zou kunnen zijn als jij, en dus idd op zijn remmen gaat staan om jou dat duidelijk te maken ^O^
Dat heeft een naam, en heet 'defensief rijden' ;)
offensief ja.
pi_85279640
En mensen die 50 gaan rijden op een provinciale weg in de ochtendspits moeten ze ter plekke van de weg halen en een nekschot geven.
Veel mensen zijn op weg naar hun werk en die worden kilometers lang opgehouden, daar het zo goed als onmogelijk is hier om in te halen in de spits. Als je 50 wilt rijden om te genieten van het landschap doe dat dan als iedereen naar zijn werk is en er nog een inhaalkans is op de weg voor de mensen die wel door kunnen en willen rijden. Onnodig hinderen van het verkeer heet dat, ook vlot doorrijden is je geleerd bij je rijlessen als het goed is.
pi_85279716
Persoonlijk zijn klevers voor mij ergenis nr.1. Ik jaarlijks zo'n 70.000 - 80.000 km op de weg zakelijk en prive.
Er zijn imo twee typen klevers, de gasten in audi's, volvo's, passats. Zeg maar de gasten in leasebakken die denken dat ze kunnen rijden en het toch geen moer uitmaakt dat hun auto naar de mallemoeren gaat. Ze krijgen toch wel weer een nieuwe.
Andere type is zijn de sjonnies in hun golfjes, astra's, crx-en.

Als ik voor mijn werk in de auto zit ga ik meestal gewoon aan de kant, ik heb de tijd de baas die betaald toch wel.

Als ik privé rijd denken vooral de sjonnies dat ze me uit moeten proberen ofzo en gaan zitten duwen. Dan schakel ik meestal even een tandje terug (als het kan) en zien ze niet eens meer mijn achterlichten. Of als sjonnie bij het stoplicht naast mij staat, met zijn raampje open op het gaspedaal staat te stampen op het ritme van zijn te grote subwoofer achterin. Rijd ik heel rustig weg en hoop dan dat sjonnie zijn motor af laat slaan. :P

En oja aan alle bumperklevers en alle soorten die proberen van ze af te komen, Artikel 5 van de WegenverkeersWet (WvW)
quote:
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

[ Bericht 14% gewijzigd door wiltoyo op 14-08-2010 15:29:53 ]
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:04:24 #141
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85279762
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:52 schreef ibaneX het volgende:

[..]

offensief ja.
Neen, défensief.
quote:
14-07-2008
defensief rijden
(4) bij slechte weersomstandigheden: regen, sneeuw, mist, zijwind, hagel
(a) zorg dat:
- de ruiten van de wagen zuiver zijn(beter zicht)
- de spiegels " "
- de ruitenwisseers en sproeiers: werken
- de verwarming= ontdooier "
- de airco= helpt bij beslagen ruiten(aangewasemd) "
- de lichten "
- je gordel draagt
- de hoofdsteun goed afgesteld is= de bovenkant ter hoogte van de
bovenkant van het hoofd
- het is geruststellend als je weet dat er niets hapert aan je
wagen
- laat de radio niet te hard spelen
(b) zorg dat:
- je de juiste ingestelheid hebt:
- sociaal verkeersgedrag
- begrip hebben voor daden van anderen
- anderen helpen
- blijf kalm en wees niet gehaast
(c) rijstijl:
- blijf rechts rijden
- ervoor zorgen dat je rijbewegingen gemakkelijk te voorzien zijn
- gebruik je richtingsaanwijzers
- houd voldoende afstand tot je voorligger
- ontsteek de lichten : dim- en mistlichten
- vermijd bruusk te remmen (vooruitzien)
- al rijdend : altijd een vluchtweg zoeken=een veilige plaats in het
verkeer waar je tijdelijk geen risico's loopt
- geef de nodige ruimte aan de anderen weggebruikers
- 1m tussen je wagen en de voetgangers of fietsers
- plak niet aan de bumpers van je voorligger

- blijf niet te lang rijden naast zware voertuigen:
- opspattend water
- dode hoeken
- bij een natte wegdek kan de wagen soms slippen:reacties:
- gaspedaal loslaten
- niet remmen
- tegensturen: indien de achterkant slipt naar rechts:
draai het stuur lichtjes naar rechts
als de wagen opnieuw in de richting van de weg
komt , het stuur recht draaien
- niet te bruusk reageren
- pas je snelheid aan want de remafstand neemt toe bij het remmen
in een noodtoestand en houd rekening met de zijwind
- indien nodig even stilstaan naast de weg bij hevige regenen of
sneeuw die het zicht belemmeren dan:
- vier pinkers aanzetten
- kies een veilige plaats waar stilstaan en parkeren
toegelaten is maar opgelet bij oversteken van fietspad
- op autosnelweg: veiligheidsvestje dragen
gaan staan achter de vangrails
blijf niet in je wagen zitten = gevaar
- bij het rijden in plaswater :
-stuur goed vasthouden
- kan de wagen uit de rijrichting brengen
d: bij slecht weer:
- wees zeer voorzichtig, geen risico's nemen
- het zicht is zeer beperkt
- de wagen kan onstabiel zijn door de slechtere baanvastheid
- grotere vermoeidheid
bron
pi_85279854
quote:
vermijd bruusk te remmen (vooruitzien)
pi_85280397
quote:
Dit is zeker geen verzinsel want mijn vader heeft dit ook wel eens gedaan. Ik zat er bij in en ik zag in de spiegel die auto al een beetje slingeren. Wat zal die bestuurder bang zijn geweest.....whehehee
-weg, zie banmeldtopic-
pi_85280518
quote:
Dan staan je ruitensproeiers niet goed, horen op je raam te sproeien en niet er overheen
pi_85280617
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:07 schreef ibaneX het volgende:
Er zijn nog altijd dingen die je níet van tevoren ziet aankomen. Dat gebeurt niet dagelijks, OK, maar daarvoor is afstand houden dus wel bedoeld. Of ben jij er zo 1 die beweert altijd alles vantevoren zien aan te komen?

Bij Wegmisbruikers was een keer een klevende motorrijder, die zat echt op 1 meter achter een vrachtwagen ozo. 'Ja maar met een motor kun je sneller op onerwachte situaties reageren dan met een auto hè', gaf hij als reden. |:(.
pi_85280668
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:32 schreef wiltoyo het volgende:

[..]

Dan staan je ruitensproeiers niet goed, horen op je raam te sproeien en niet er overheen
O ja dat is ook zo. Als je 120 rijdt komt 100% van de druppels alleen op je voorraam terecht :')
pi_85280786
Bij mij wel.
En trouwens ga jij als je honderdtwintig rijd iemand in gevaar brengen door met je ruitenspoeier te sproeien?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:45:58 #148
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_85280841
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:27 schreef guapo het volgende:

[..]

Dit is zeker geen verzinsel want mijn vader heeft dit ook wel eens gedaan. Ik zat er bij in en ik zag in de spiegel die auto al een beetje slingeren. Wat zal die bestuurder bang zijn geweest.....whehehee
Als ik die heldenverhalen zo hoor, dan is jouw vader one bad ass motherfucker!
pi_85281369
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:43 schreef wiltoyo het volgende:
Bij mij wel.
En trouwens ga jij als je honderdtwintig rijd iemand in gevaar brengen door met je ruitenspoeier te sproeien?
Waarom niet? Als ik 120 rij en mijn raam stoffig/smerig is dan ga ik gerust sproeien hoor. Waarom zou dat niet kunnen?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 16:29:48 #150
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_85281772
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:43 schreef wiltoyo het volgende:
Bij mij wel.
Guns don't kill people, ruitensproeiers do! :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')