Towel Day - May 25th
A tribute to Douglas Adams
You sass that hoopy Douglas Adams? Now there's a frood who knew where his towel was. You are invited to join your fellow hitchhikers in mourning the loss of the late great one. Join in on towel day to show your appreciation for the humor and insight that Douglas Adams brought to all our lives.
What do I do?
Carry your towel with you throughout the day to show your participation and mourning.
When do I do it?
May 25th, 2002
Where do I do it?
Everywhere.
Why a towel?
To quote from The Hitchhiker's Guide to the Galaxy,
A towel is about the most massively useful thing an interstellar hitchhiker can have. Partly it has great practical value - you can wrap it around you for warmth as you bound across the cold moons of Jaglan Beta; you can lie on it on the brilliant marble-sanded beaches of Santraginus V, inhaling the heady sea vapours; you can sleep under it beneath the stars which shine soredly on the desert world of Kakrafoon; use it to sail a mini raft down the slow heavy river Moth; wet it for use in hand-to-hand-combat; wrap it round your head to ward off noxious fumes or to avoid the gaze of the Ravenous Bugblatter Beast of Traal (a mindboggingly stupid animal, it assumes that if you can't see it, it can't see you - daft as a brush, but very ravenous); you can wave your towel in emergencies as a distress signal, and of course dry yourself off with it if it still seems to be clean enough.
More importantly, a towel has immense psychological value. For some reason, if a strag (strag: non-hitch hiker) discovers that a hitchhiker has his towel with him, he will automatically assume that he is also in possession of a toothbrush, face flannel, soap, tin of biscuits, flask, compass, map, ball of string, gnat spray, wet weather gear, space suit etc., etc. Furthermore, the strag will then happily lend the hitchhiker any of these or a dozen other items that the hitchhiker might accidentally have "lost". What the strag will think is that any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.
snif
Mooie dag om eindelijk eens de radioversie van the hitchhiker's guide to the galaxy te lezen
quote:25 mei is een zaterdag
Op woensdag 22 mei 2002 11:52 schreef Isabeau het volgende:
Je kan a la Rocky in sportkleren gaan lopen met een witte handdoek om je nek geslagen...maar of ze dat op kantoor/school zo normaal vinden
Het is bijna weer zover! En met het huidige weertype bewijst een handdoek zijn nut maar weer eens!
[Dit bericht is gewijzigd door Shai-Hulud op 27-01-2004 19:09]
pardon?quote:Op vrijdag 23 april 2004 20:02 schreef Isabeau het volgende:
De eerste fokker die daadwerkelijk met een handdoek rond gaat lopen moet zich echter nog steeds melden.
Ik heb er elk jaar één bij me op die dag, hoor.quote:Op vrijdag 23 april 2004 20:02 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het best. De eerste fokker die daadwerkelijk met een handdoek rond gaat lopen moet zich echter nog steeds melden.
quote:Op zaterdag 24 april 2004 18:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb er elk jaar één bij me op die dag, hoor.
Tja, je weet nooit of je niet een vliegende schotel binnengevlagd krijgtquote:Op maandag 26 april 2004 07:37 schreef Mark het volgende:
[..]
That's the spirit! Dat is iemand die weet waar zijn handdoek is!
al jaren! Maar sinds The Guide in extremequote:Op woensdag 28 april 2004 18:17 schreef Mark het volgende:
He UIO_AMS! Ook al overtuigd van het nut van een handdoek?
Ik had hem gewoon in mijn tas zitten. En nu naast mij over de stoel hangen. Helaas geen schotels gezien.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En? Iermand nog een schotel binnengevlagd?
Mensen kijken wel raar als je met een handdoek over straat loopt
En de lijst was al zo langquote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:24 schreef Radonir het volgende:
je kunt je handdoek dus ook gebruiken om voor caped crusader door te gaan!
quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:27 schreef UIO_AMS het volgende:
Zoals beloofd een fotoreportage van mijn towel day!
Volgend jaar wel foto's van je Golfbad Oss (quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:21 schreef Mark het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
Helaas geen foto's maar wel de hele dag met mijn "Golfbad Oss"-handdoek rondgelopen. TOt volgend jaar!
Helaas geen tijd voor, zit volgende week drie dagen in Ede en dan liggen de ABC's wat ver uit de route. Maar desalniettemin een uitstekende actiequote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:12 schreef Mark het volgende:
Jij gaat langs met je handdoek voor de free gift?
Daar kan ik wel even langs lopen met m'n handdoek.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:09 schreef Litpho het volgende:
Ook the American Book Center doet goed mee, zoals te zien in deze actie.
Morgen een 'pimp hier met je handdoek' topicje?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:53 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Daar kan ik wel even langs lopen met m'n handdoek.
De batterijen van m'n fototoestel zijn inmiddels opgeladen, de handdoeken zitten in de was en zullen morgen droog zijn en lekker ruiken, kortom, laat de 25e maar weer komen.
Kan, maar ik zal de foto's zeker ook weer hier plaatsen. Net als vorig jaar.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 13:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Morgen een 'pimp hier met je handdoek' topicje?
Het wordt nu wel verleidelijk om morgen even richting A'dam te hoppen eigenlijkquote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:04 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Kan, maar ik zal de foto's zeker ook weer hier plaatsen. Net als vorig jaar.
Oh, je moet hem oprollen? Ik dacht gewoon over de schouder hangen de hele dag.quote:
Dat dacht ik ook... Bovendien moet je in US zelf ook op de foto´s staan, dus dat oprollen zou raar zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Oh, je moet hem oprollen? Ik dacht gewoon over de schouder hangen de hele dag.
Dat kan ook, maar die handdoeken liggen nu eenmaal zo bij me in de kast en laten zich ook makkelijk vervoeren in die toestand.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:49 schreef De_Hertog het volgende:
Oh, je moet hem oprollen? Ik dacht gewoon over de schouder hangen de hele dag.
Je ziet toch ergens mijn hand.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:50 schreef gr8w8 het volgende:
Dat dacht ik ook... Bovendien moet je in US zelf ook op de foto´s staan, dus dat oprollen zou raar zijn.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 14:50 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook... Bovendien moet je in US zelf ook op de foto´s staan, dus dat oprollen zou raar zijn.
quote:
Plus het was de reportage van vorig jaar.quote:
Zo laat pas?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:52 schreef thaleia het volgende:
Oh, ja, nee, ik kom niet in A'dam, maar ga 'm wel meenemen naar mijn werk e.d.
Morgenochtend trein van 7:20, heb jij die ook Mark?
In remembrance of Douglas Adamsquote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:45 schreef sleepflower het volgende:
Ik ben morgen in Amsterdam dus ik ga zeker even langs de ABC met m'n handdoek!
Onbewust? Die dacht gewoon zomaar 'Laat ik vandaag een handdoek meenemen?'quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Goed nieuws! Ook op kantoor zijn een aantal mensen met handdoek gespot. 2 bewust en één onbewust. Ze zullen vastgelegd worden op de gevoelige plaat.
In navolging.quote:
Op 25 mei, beide gekleed in slechts een handdoek?quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Thaleia, nu jij hier post denk ik dat ik écht maar met je moet trouwen.
Je krijgt korting op de Guide en een gratis boekje. Mits je op de foto gaat met je handdoek.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik kan zo ook nog wel even langs, maar wat gebeurt er daar? Is het de moeite waard?
Ik kreeg ook nog een coupon voor 4,20 korting.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:57 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Je krijgt korting op de Guide en een gratis boekje. Mits je op de foto gaat met je handdoek.
Die kreeg ik dan weer niet. Degene achter de kassa begreep de hele kortingsactie niet zo goed.quote:Op woensdag 25 mei 2005 14:59 schreef sleepflower het volgende:
Ik kreeg ook nog een coupon voor 4,20 korting.
Ja, ik moest er ook apart om vragen. Het was ook alleen voor studenten, dus ik weet niet of jij het wel gekregen zou hebben (geen idee of je student bent of niet?). Maar goed, die korting komt natuurlijk altijd goed van pas.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:09 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Die kreeg ik dan weer niet. Degene achter de kassa begreep de hele kortingsactie niet zo goed.
Als je die link hebt, zet hem dan ook even hier neer. Wil het ook wel graag zien.quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:21 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik was ooit student.
Heb trouwens net een mailtje naar abc gestuurd met de vraag of ik de link naar hun foto's van handdoekdragers kan krijgen. Die kon ik namelijk nog niet ontdekken op hun website.
Ik nog niet IR!quote:Op woensdag 25 mei 2005 15:04 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ja, de Guide heb ik natuurlijk al, dus dat schiet niet zo op. Nou ja, ik kijk wel even.
Ik ookquote:Op woensdag 25 mei 2005 14:06 schreef UIO_AMS het volgende:
Kom net uit de ABC. Er waren al 25 handdoekdragers ons voorgegaan.
Paar mooie foto's geschoten en ook in de ABC zijn we op de gevoelige plaat vastgelegd door het personeel. We komen op hun website.
Tssssk. Niet eens de hele dag met een handdoek rondgelopen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:38 schreef Scandalous het volgende:
Ik ook![]()
Ik had net ervoor bij de Hema een zooi nieuwe handdoeken gekocht
Je moet hem ook wel bij je houden.quote:Op woensdag 25 mei 2005 23:39 schreef thaleia het volgende:
Ik heb hem wel keurig steeds uit mijn tas gehad, wat erin resulteerde dat ik hem aan het eind van de dag ineens tussen de gevonden voorwerpen zag liggen bij de concierge
Nee, maar wel mooi dat ik precies die dag handdoeken ging kopenquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:33 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Tssssk. Niet eens de hele dag met een handdoek rondgelopen.
![]()
Ben nu bezig met het uploaden van de foto's. De reportage komt er zo aan.![]()
Op hun website, zeiden ze, maar ik zie nog niets...quote:Op donderdag 26 mei 2005 22:06 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Nee, maar wel mooi dat ik precies die dag handdoeken ging kopen
Wanneer komen die foto's van ABC ergens te staan eigenlijk...
Thalia mailinglist?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:54 schreef De_Hertog het volgende:
Kreeg vandaag in mijn mailbox een oproep van een vriend van me die samen met een aantal anderen een strandlaken gaat laten maken met 'Don't Panic' erop. Dus volgend jaar loop ik met een Don't Panic handdoek over straat
Ze staan nu op de sitequote:Op dinsdag 31 mei 2005 13:50 schreef sleepflower het volgende:
Als het goed is staan de foto's deze week op de ABC site. Ik heb het gevraagd (was vandaag in Amsterdam) en dat zei een medewerker tegen mij. Maar ja, meestal vergeten ze het en doen ze het pas maanden later.
Nr. 38?quote:
Ja, het moet wel matchen natuurlijkquote:Op donderdag 30 juni 2005 18:16 schreef UIO_AMS het volgende:
En bijpassende handdoek natuurlijk. [14.gif]
Hij lijkt wel een beetje op de mijne. Maar dat was een wasincidentje.quote:
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dat is idd helemaal waar
* Drizzt morgen handdoek mee naar stage neemt*
http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A37766quote:The Babel fish, is small, yellow, and leechlike, and probably the oddest thing in the universe. It feeds on brainwave energy received not from its own carrier but from those around it.It absorbs all unconscious mental frequencies from this brainwave energy to nourish itself with. It then excretes into the mind of its carrier a telepathic matrix formed by combining the conscious thought frequencies with nerve signals picked up from the speech centers of the brain which has supplied them. The practical upshot of all this is that if you stick a Babel fish in your ear you can instantly understand anything said to you in any form of language. The speech patterns you actually hear decode the brainwave matrix which has been fed into your mind by your Babel fish. Now it is such a bizarrely improbable coincidence that anything that mindbogglingly useful could have evolved purely by chance that some thinkers have chosen to see it as a final and clinching proof of the nonexistence of God. The argument goes something like this: "I refuse to prove that I exist," says God, "for proof denies faith, and without faith I am nothing." "But," says man, "the Babel fish is a dead giveaway, isn´t it? It could not have evolved by chance. It proves you exist, and so therefore, by your own arguments, you don´t. QED." "Oh dear," says God, "I hadn´t thought of that," and promptly vanishes in a puff of logic. "Oh, that was easy," says man, and for an encore goes on to prove that black is white and gets himself killed on the next zebra crossing. Most leading theologians claim that this argument is a load of dingo´s kidneys, but that didn´t stop Oolon Colluphid making a small fortune when he used it as the central theme of his best-selling book, Well That about Wraps It Up for God. Meanwhile, the poor Babel fish, by effectively removing all barriers to communication between different races and cultures, has caused more and bloodier wars than anything else in the history of creation. -Wonko -The Guide -DNA
quote:"I refuse to prove that I exist," says God, "for proof denies faith, and without faith I am nothing."
"But," says Man, "the Babel fish is a dead giveaway isn't it? It could not have evolved by chance. It proves that You exist, and so therefore, by Your own arguments, You don't. Q.E.D."
"Oh dear," says God, "Oh dear, I hadn't thought of that," and promptly vanishes in a puff of logic.
"Oh, that was easy," says Man, and for an encore goes on to prove that black is white and gets himself killed on the next zebra crossing.
De enige voorbereiding die je nodig zou kunnen hebben is 24 Mei een schone handdoek neerleggen, toch?quote:Op dinsdag 4 april 2006 14:39 schreef Vrieskist het volgende:
Lopen de eerste voorbereidingen al voor een succesvolle towel day in Nederland?
Niet klaarliggen om te dragen de rest van de dag, neequote:Op dinsdag 4 april 2006 15:58 schreef UIO_AMS het volgende:
Heb je op andere dagen dan geen schone handdoeken klaarliggen?
Hier hadden ze tot voor kort mooie exemplaren, maar site doet het niet meerquote:Op woensdag 5 april 2006 09:54 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Weet er iemand een bedrijf om goedkoop een meerkleuren logo op textiel te laten borduren/stikken?
Een mooie handdoek met een HHGTTG logo in een hoek lijkt me wel wat voor Towel-day.
Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen. Vergeet je camera niet!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 02:22 schreef NiteSpeed het volgende:
Dit jaar voor de eerste keer.
Leuk om uit te delen bij binnenkomst.quote:Op zondag 14 mei 2006 14:06 schreef De_Hertog het volgende:
Ik hoor net dat hier 25 Mei een hoop familie op bezoek gaat komen. Misschien maar even een extra stapeltje handdoeken neerleggen
Was leuk geweest ja, maar het gaat helaas niet door. Inplaats daarvan gaan we een dagje weg. Kan ook leuk wordenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:51 schreef Rudibu het volgende:
[..]
Leuk om uit te delen bij binnenkomst.
Bij de weg: het is problemen
Ik gok dat die dicht gaan zijn met Hemelvaartquote:Op maandag 22 mei 2006 16:06 schreef NiteSpeed het volgende:
Komen er nog leuke towels bij de ABC bookshops?
Ik wil liever een Don't Panic handdoekquote:Op maandag 22 mei 2006 16:20 schreef NiteSpeed het volgende:
Waar kan ik dan in godsnaam een coole 42 towel krijgen?
Liever een combinatie nog.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik wil liever een Don't Panic handdoek
Juist met een handdoek zijn de mogelijkheden ongekend groot om iets te doen.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:20 schreef NiteSpeed het volgende:
Jammer genoeg heb ik niets te doen Donderdag, anders had ik zeke rmijn handdoek meegenomen.
Smaken verschillen. Ik wil alleen Don't Panic. In grote, vriendelijke letters, uiteraard.quote:
quote:"Should we walk around with towels?"
"Well, you could."
"Would that help?"
"Not at all"
Zo'n towel wil ik!quote:"Here, suck this," said Roosta, offering Zaphod his towel.
Zaphod stared at him as if he expected a cuckoo to leap out of
his forehead on a small spring.
"It's soaked in nutrients," explained Roosta.
"What are you, a messy eater or something?" said Zaphod.
"The yellow stripes are high in protein, the green ones have
vitamin B and C complexes, the little pink flowers contain
wheatgerm extracts."
Zaphod took and looked at it in amazement.
Het is heul geen komeet, het is de Vogon Destructor Fleetquote:Op maandag 22 mei 2006 18:00 schreef De_Hertog het volgende:
Overigens wordt 25 Mei een erg speciale dag. Towel Day, Hemelvaart, en de wereld vergaat weer eens (in die volgorde).
[..]
ABC is zeker dicht hè?quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:00 schreef UIO_AMS het volgende:
Hebben we nog een handdoeken-meeting morgen? Of gaat eenieder zijn eigen weg?
Het wordt in ieder geval fris en nat morgen, dus vergeet je handdoek niet.
I'm with stupidquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Maar ik heb op zich niks geplanned morgen, dus als er ideeen zijn zou ik zomaar wel eens kunnen komen.
Ik zag net in de stad dat er wel een hoop winkels openzijn, donderdag dus misschien ABC ook?quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:04 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
ABC is zeker dicht hè?
Maar ik heb op zich niks geplanned morgen, dus als er ideeen zijn zou ik zomaar wel eens kunnen komen.
Hel ende Verdoemenis!!!quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:10 schreef Mark het volgende:
Vanavond nog even de batterij van mijn camera opladen!
En allemaal met ontopic mededelingen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 09:50 schreef Jaguarized het volgende:
4 posts achter elkaar en dat voor een mod.
Maar de links mogen vast wel hier, anders is het lastig terug te vinden.quote:
Link naar het Towelday fototopic in US.quote:Op donderdag 25 mei 2006 09:55 schreef Fogel het volgende:
Maar de links mogen vast wel hier, anders is het lastig terug te vinden.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:10 schreef Mark het volgende:
Vanavond nog even de batterij van mijn camera opladen!
quote:
Zomaar omringt door collega's met handdoeken.quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:52 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Verhip, ik zie mezelf net terug in een de fotoreeks van vorig jaar![]()
En ondertussen heb ik nog steeds geen handdoek met HHTTG logoquote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Nog een week. De sig is aangepast, het aftellen begonnen.
Je bedoelt met nr. 42 er op?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En ondertussen heb ik nog steeds geen handdoek met HHTTG logo.
Ook goed. Als je tenminste niet de wasvoorschriften bedoeltquote:
(uit: Last Chance to see, een boek over uitstervende diersoorten en zoologie, een weinig comemrcieel succesvol boek maar volgens Adams een werk dat hem ontzettend tevreden stelde, omdat het voortkwam uit een grote intersse van hem, zoologie en uitstervende diersoorten)quote:“Isn´t it enough to see that a garden is beautiful without having to believe that there are fairies at the bottom of it too?”
je snapt het niet helemaal hè?quote:
Inderdaadquote:
ik vind verhalen van Adams grappig ... maar domme idioten die het gaan naspelen vind ik een beetje pijnlijk en zielig.quote:
'ter nagedachtenis' ?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:54 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
.. initiatief ter nagedachtenis.
quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:55 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik vind verhalen van Adams grappig ... maar domme idioten die het gaan naspelen vind ik een beetje pijnlijk en zielig.
Van Star Tekfans of Starwars idioten die in Klingon lullen wordt het al vaak genoeg gezegd, maar die Adams-adepten zouden eigenlijk beter moeten weten dan dat elkaar nalopen.
net als dat ik die kutfilm ook maar een dom aftreksel vind (beide zelfs, die eerste heeft dan nog wat ergerlijk schattigs in zn knulligheid maar die tweede is gewoon zielig en humorloos)..
laten ze gewoon eindelijk eens "Where God Went Wrong" verfilmen, dat is pas een boek
Duuuusssssssquote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:55 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik vind verhalen van Adams grappig ... maar domme idioten die het gaan naspelen vind ik een beetje pijnlijk en zielig.
Van Star Tekfans of Starwars idioten die in Klingon lullen wordt het al vaak genoeg gezegd, maar die Adams-adepten zouden eigenlijk beter moeten weten dan dat elkaar nalopen.
net als dat ik die kutfilm ook maar een dom aftreksel vind (beide zelfs, die eerste heeft dan nog wat ergerlijk schattigs in zn knulligheid maar die tweede is gewoon zielig en humorloos)..
laten ze gewoon eindelijk eens "Where God Went Wrong" verfilmen, dat is pas een boek
[..]
'ter nagedachtenis' ?
wat is de bedoeling van dat 'eren' van een boek of een schrijver?
Behalve natuurlijk dat het altijd leuk is de Fans van een onzinig boek tegen je in stelling te jagen
ah, jij bent die 1% wérkelijk humorloze freak die er nog mee gaat rondlopen ook?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
1 Dag in het jaar een handdoek meenemen is het 'naspelen van boeken'?
Even stilstaan bij het overlijden van een goede schrijver, is 'eren'?
Right. Next!
Het goede, relaxte gevoel dat mensen hierbij hebben, om gewoon een beetje te kletsen over een dag met een handdoek rondlopen? Wat zou je verpesten als je je mond gewoon had gehouden, helemaal niets toch? Sommige mensen vinden het leuk dit te doen, laat ze lekker. Als je iedereen die iets doet waar jij het niet mee eens bent daarop wilt aanspreken ben je nog wel even bezig. Waar maak je je eigenlijk druk om?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:12 schreef RM-rf het volgende:
wat zou ik verspesten als ik mensen erop aanspreek dat Douglas Adams enkel boeken schrijf en dat niet veel meer dan dat is, geen grond om allerlei 'activiteiten' op te grondvesten om betekenissen te zoeken ...?
Ik denk dat juist fans van de Hitchhiker's Guide wel door hebben dat je vooral niet alles zo serieus moet nemen. Nu jij nog.quote:hebben die Adams-dweperts het nodig te geloven dat er iets van waarheid in steekt ... Tóch te denken dat 42 misschien wél het antwoord is?
oh ik snap het best en ik zeg dat die dweperts er wel zitten, je kunt het gerust teruglezen.. diegenen die op vaste data die boeken lezen voor de XX-te maal, of die dwepen met het getal 42, of mensen aardig vinden enkel en aalleen omdat ze dat boek ook gelezen hebben.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik geloof dat hier geen die-hard-fans zitten, alleen een misplaatst iemand die de die-hard-fans maar 'een flink end sukkelig' vind.
Volgens mij zit je handdoek te strak.quote:
Ja. Omdat je je bevooroordeelde kut-meninkje al klaar hebt, voordat je blijkbaar 2 hersencellen in je hoofd met elkaar hebt laten communiceren.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 18:54 schreef RM-rf het volgende:
ik ben geen psychiater en stel geen diagnoses...
ik geef enkel een mening hoe ik denk over 'een hele dag gaan rondlopen met een handdoek bij je omdat dat ergens in een boek staat'
is dat nu zo vreemd?
en één dit:quote:Douglas Adams schreeft scherpe satirische boeken die vooral de drang van de mens naar religieuze 'zingeving' van vanalles en nogwat op de hak namen ..:
produceerden.quote:Wat voor idoten zijn het nu die willen doen net alsof er wél een bepaalde 'bedoeling' achter Adams werk zou zitten en die rrvan allerlei compleet nutteloze symboliek en rituelen uit gaan kristalliseren?
Jij komt 's zomers niet vaak aan de kust he?quote:een dag rondlopen met een handdoek _is_ ook nogal idioot,
Liever dat, dan een saaie droogkloot die zich druk zit te maken over anderen die een dag een handdoek meenemen.quote:dat het leuk klinkt met een hele verzameling fans die voornamelijk elkaar naar de mond praten en lekker meelullen is verder jouw ding, maar in de werkelijkheid bén je ook een flink end van lotje getikt als je dat doet ...
Ik zeg het niet alleen, ik draag hem ook op 25 mei. Al meerdere jaren. Ergens in dit topic staat wel een link naar het desbetreffende fototopic met reportages uit die diverse jaren.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:01 schreef RM-rf het volgende:
Je hebt een erg overtuigende manier uit te leggen dat je het leven wat lichter moet nemen
maar mijn mening over mensen die om Adams te eren een handdoek zeggen te gaan dragen blijft verder wel dezelfde hoor
Nu ja, als het zo ontzettend nutteloos was hoefde het niet opgehangen worden aan Douglas Adams en gekoppeld te worden aan het 'leuk-vinden-van-zijn-boeken'quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:06 schreef UIO_AMS het volgende:
Mijn mening is, dat meer mensen compleet 'nutteloze' dingen zouden moeten doen.
Nee, daarom maak je hetzelfde punt ook zeven keer achter elkaarquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:43 schreef RM-rf het volgende:
en nee, dat is heus niet bedoeld om hier mensen te gaan zitten beledigen of te provoceren
Prima, maar dan hoeft nog niet iedereen met een andere mening humorloze freaks te zijn. Smaken verschillen, gevoel voor humor ook. Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:53 schreef RM-rf het volgende:
och, ik geef niets anders dan een mening ...
Dat zeg ik helemaal niet. Maar jij komt met jouw nogal fel gebrachte mening in een topic en vraagt je vervolgens af wat je daarmee verpest. Dus vraag ik, wat had je verpest als je je mening gewoon voor je had gehouden?quote:Toch snap ik niet waarom mensen menen 'dat je dat niet mag zeggen in een topic over Douglas Adams' alsof ik daarmee de lol van die mensen verpest (natuurlijk verpest ik het wel, en met veel plezier, maar niet anders dan vanuit het idee dat die mensen zich zélf kwetsbaar opstellen in hun 'fan-schap').
Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Ik ga je helpen: het zijn Star Trek-fans, waarbij sommigen het leuk vinden in de taal Klingon met elkaar te spreken. Daarnaast bestaan er ook nog Starwars-liefhebbers (geen idee waarom) maar die spreken in ieder geval geen Klingon.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 16:55 schreef RM-rf het volgende:Van Star Tekfans of Starwars idioten die in Klingon lullen wordt het al vaak genoeg gezegd, maar die Adams-adepten zouden eigenlijk beter moeten weten dan dat elkaar nalopen.
quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:11 schreef Rudibu het volgende:
Mensen die a.s. vrijag een handdoek dragen hebben geen misplaatst gevoel voor religiositeit maar een soortgelijk gevoel voor humor als Douglas Adams.
het is niet eens een boek, maar een hoorspel..quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:09 schreef gr8w8 het volgende:
Hij denkt dat het een fantasieverhaal is over ruimtereizigers.Doe het boek een open en lees niet alleen de kaft aub.
quote:en laat ik je één ding vertellen over hoorspelen, enkel de grootste fantasieloze morons geloven dat die echt zijn ..
Hebben ze jou toen vergeten te vertellen dat ook dat niet echt was...?quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:18 schreef gr8w8 het volgende:
[..]Dat zou ik niet zo stellig zeggen. War of the Worlds, does it ring a bell?
Alleen de eerste 2 delen zijn aanpassingen van de radioscripts. vanaf Life, The Universe & Everything zijn het originele verhalen.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het is niet eens een boek, maar een hoorspel..
Maar gelukkig hebben ze daar alsnog ook hoorspel-versie's van gemaakt.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Alleen de eerste 2 delen zijn aanpassingen van de radioscripts. vanaf Life, The Universe & Everything zijn het originele verhalen.
het is dus een, enigszins uitgekauwd hoorspel ... dankjewel.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Alleen de eerste 2 delen zijn aanpassingen van de radioscripts.
Dat is een geil idee, met heel groot Don't Panic erop.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:33 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En ondertussen heb ik nog steeds geen handdoek met HHTTG logo.
Auw, wat laat je hier duidelijk zien, dat je je zelfs nog nooit in het boek en de achtergronden verdiept hebt. Lees eens een Adams-biografietje. Kan je wat van leren.quote:Op donderdag 24 mei 2007 13:53 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het is dus een, enigszins uitgekauwd hoorspel ... dankjewel.
Ah, dus jij doet niet aan Koninginnedag? Pasen? Kerstmis? Sinterklaas? Jij loopt nergens warm voor?quote:Die handdoeken manie is gewoon écht niet meer dan naloperij en groepsdwang:
kijk, een keertje als gadget dat te doen vind ik ook wel iets absurditsisch hebben, maar dat 'dwangmatige' en die hele 'institutionalisering eromheen komt me al snel ontzettend de nek uit.
Hij doet ieg wel aan kinderen en spreekt de Nederlandse taal, dus geheel nonconformistisch issie ook weer niet.quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Auw, wat laat je hier duidelijk zien, dat je je zelfs nog nooit in het boek en de achtergronden verdiept hebt. Lees eens een Adams-biografietje. Kan je wat van leren.
[..]
Ah, dus jij doet niet aan Koninginnedag? Pasen? Kerstmis? Sinterklaas? Jij loopt nergens warm voor?
Bovenstaande post daarentegen heeft een niet te evenaren bijdrage geleverd aan datzelfde leven?quote:Op donderdag 24 mei 2007 20:46 schreef Rudibu het volgende:
Ik zou graag even reageren. Maar ik moet echt nu echt de kostbare tijd van mijn korte leventje verspillen met het klaarleggen van mijn handdoek.
Ach, wat is leven . . . .quote:Op donderdag 24 mei 2007 21:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bovenstaande post daarentegen heeft een niet te evenaren bijdrage geleverd aan datzelfde leven?
Of dat, of gewoon effen, met een HHTTG logootje subtiel in een hoek.quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is een geil idee, met heel groot Don't Panic erop.
Inderdaad Isa.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 00:19 schreef Isabeau het volgende:
Weet je, ik zou morgen nooit overal een handdoek mee naartoe hebben genomen, maar inmiddels ben ik overtuigd van het belang van het doen van rare nutteloze dingen![]()
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:49 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
Ze wilden m'n handdoek afrekenen bij de Zeeman daarnet![]()
![]()
Oh, hier wil ik wel foto's van zienquote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:58 schreef Mark het volgende:
Smoking klaar, Cohiba klaar, handdoek klaar: op naar het gala
Dat klinkt een stuk beter dan mijn dag was. Heb bijna de gehele dag ziek op bed / de bank gelegen. Met handdoek. Dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:58 schreef Mark het volgende:
Smoking klaar, Cohiba klaar, handdoek klaar: op naar het gala
Ja, leuk! Het staat al op de kalenderquote:Op zondag 3 juni 2007 23:43 schreef Rudibu het volgende:
Zo kwam ik er een paar jaar geleden ook achter. Heb je iets om naar uit te kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |