abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85327985
Nieuwe koplampen gemonteerd met xenon :) :) :)
Ook even gewassen :D

zondag 15 augustus 2010 @ 23:18:48 #102
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_85329697
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:39 schreef Dubish het volgende:

[ afbeelding ]
Ziet er mooi uit! Is dat xenon licht alleen niet van dat licht waarmee je je tegenliggen verblindt? :P :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_85329868
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:18 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ziet er mooi uit! Is dat xenon licht alleen niet van dat licht waarmee je je tegenliggen verblindt? :P :{
Dat zijn de verkeerd afgestelde denk ik ;) Die hobbyisten zijn er genoeg -O-
pi_85330435
quote:

[..]

Zoals Piles het zegt, dat zijn de verkeerd afgestelde. Mijne is perfect afgesteld *)
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:37:08 #105
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85330464
quote:

[..]

Xenon verblindt beduidend minder dan traditioneel licht. Helaas snappen de thuisklussers niet dat je koplampen goed af moet stellen en schijnen de xenon lampen dus regelmatig in de ogen van andere verkeersdelnemers, die op hun beurt te dom zijn om door te hebben dat het niet aan xenonlicht ligt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 15 augustus 2010 @ 23:46:05 #106
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_85330768
Meneer in uw Ford Focus station in de kleur zwart, dat het regent betekend nog niet dat u met dimlicht én mistlampen aan moet gaan rijden, daarmee verblindt u uw tegenliggers omdat uw mistlampen weerkaatsen vanaf het natte wegdek.
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:22:43 #107
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85338524
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:46 schreef Goddelijker het volgende:
Meneer in uw Ford Focus station in de kleur zwart, dat het regent betekend nog niet dat u met dimlicht én mistlampen aan moet gaan rijden, daarmee verblindt u uw tegenliggers omdat uw mistlampen weerkaatsen vanaf het natte wegdek.
Heel veel mensen snappen dat niet. :N

Sowieso de juiste verlichting voeren schijnt een heel apart ding te zijn.
pi_85338545
Gold ik heb vannacht echt dom gedroomd over autorijden :X Eerst kreeg ik hem niet aan de praat, toen reed ik bergafwaarts en deed de auto niks, vervolgens parkeerde ik hem ergens op een industrieterrein en was ik vergeten waar :X :')
Tap tap tap
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:44:48 #109
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85338939
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:24 schreef CherryLips het volgende:
Gold ik heb vannacht echt dom gedroomd over autorijden :X Eerst kreeg ik hem niet aan de praat, toen reed ik bergafwaarts en deed de auto niks, vervolgens parkeerde ik hem ergens op een industrieterrein en was ik vergeten waar :X :')
Ach Cherry toch! Ik heb dat soort dromen weleens in combinatie met een telefoon. Dat ik niet meer weet hoe ik nummers in moet voeren :')

Gisteravond belde m'n broer, die had een last-minute naar Spanje geboekt, of ik 'm dinsdag 'even' naar Schiphol wilde brengen. Ik heb bedankt voor de eer. Ik heb sinds m'n examen, morgen precies twee maanden geleden nog maar 3 keer 'echt' gereden, een kwartiertje ofzo. En twee keer een klein proefritje. Ik heb nog geen snelweg gezien, dus om nu ineens van Rotterdam naar Schiphol te gaan rijden.. Leek me niet verstandig. Wel vervelend om nee te moeten zeggen tegen zoiets, maar vind het gewoon niet verantwoord :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_85339006
Jammer Purdey, dat zijn juist leuke ritjes :) Al begrijp ik je keuze volledig ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:53:36 #111
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_85339093
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:44 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ach Cherry toch! Ik heb dat soort dromen weleens in combinatie met een telefoon. Dat ik niet meer weet hoe ik nummers in moet voeren :')

Gisteravond belde m'n broer, die had een last-minute naar Spanje geboekt, of ik 'm dinsdag 'even' naar Schiphol wilde brengen. Ik heb bedankt voor de eer. Ik heb sinds m'n examen, morgen precies twee maanden geleden nog maar 3 keer 'echt' gereden, een kwartiertje ofzo. En twee keer een klein proefritje. Ik heb nog geen snelweg gezien, dus om nu ineens van Rotterdam naar Schiphol te gaan rijden.. Leek me niet verstandig. Wel vervelend om nee te moeten zeggen tegen zoiets, maar vind het gewoon niet verantwoord :)
Hmm.. Maargoed, je moet toch ervaring op gaan doen. Je moest een weekje wachten op je micra toch?! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 16 augustus 2010 @ 09:53:51 #112
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_85339096
Bah, ik moet zometeen weer gaan tanken trouwens :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_85339184
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:53 schreef monsterd. het volgende:
Bah, ik moet zometeen weer gaan tanken trouwens :{
Kut he :D

Je moet een baas zoeken waar je een tankpas van krijgt joh :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:25:25 #114
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_85339706
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:58 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Kut he :D

Je moet een baas zoeken waar je een tankpas van krijgt joh :)
Haha, dat zie ik de AH zo gauw niet doen nee :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_85339894
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:30 schreef JJH het volgende:

[..]

Dan nog. Ik rijd ook voor mijn werk en ook wel lang en grote stukken, en ik ben dus afgelopen zomer naar Noorwegen geweest. Wij waren allebei op na die eerste dag. En er is een verschil tussen fris en alert zijn en wakker. Niet uitgerust onderweg zijn kan net zo gevaarlijk zijn als rijden met een slok op.

Maar goed, jouw keuze. ^O^ Ik zou het alleen niet zo doen. ;)
I know, waarschijnlijk zelfs nog gevaarlijker... Wat ik 'sochtends om half 7 af en toe op de snelweg tegenkom...

Ik had het ook liever afgewisseld met mn bijrijder, maar dat was geen optie helaas :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 10:47:19 #116
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85340278
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 09:48 schreef Piles het volgende:
Jammer Purdey, dat zijn juist leuke ritjes :) Al begrijp ik je keuze volledig ;)
Als het naar Rotterdam Airport had geweest had ik nog over na willen denken, aangezien ik dat wel 100 keer heb gereden met rijles. Het was ook de bedoeling om met zijn Ford Fiësta te gaan, en daar heb ik ook nog nooit in gereden. Ik had het dus met liefde willen doen, ook inderdaad voor de ervaring Monsterd, maar vind het nu even een stap te ver.

Weet je waar ik momenteel het meeste moeite mee heb? Met wegrijden. Die koppeling/gas combinatie lukt me gewoon niet goed. Wordt dadelijk gewoon een kwestie van oefenen, en dan gaat het prima :) Maar het valt me gewoon best zwaar, die overgang van lesauto naar eigen auto :')
pi_85340856
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:47 schreef Purdey het volgende:

[..]

Weet je waar ik momenteel het meeste moeite mee heb? Met wegrijden. Die koppeling/gas combinatie lukt me gewoon niet goed. Wordt dadelijk gewoon een kwestie van oefenen, en dan gaat het prima :) Maar het valt me gewoon best zwaar, die overgang van lesauto naar eigen auto :')
Lekker door blijven prutsen, het komt vanzelf allemaal wel :).

Ik liet hem vanmorgen ook afslaan toen ik wegreed, had hem in zn 3 staan in plaats van zn 1 :').
  maandag 16 augustus 2010 @ 11:58:03 #118
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85342434
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:08 schreef L0we het volgende:

[..]

Lekker door blijven prutsen, het komt vanzelf allemaal wel :).

Ik liet hem vanmorgen ook afslaan toen ik wegreed, had hem in zn 3 staan in plaats van zn 1 :').
Dat kan ook altijd gebeuren ;) M'n broer had vorige week een leenauto van z'n werk. Een Kia Picanto. Leuk karretje, maar niet als je 2,00 meter bent. Hij had met z'n knieën haast boven het dashboard en liet elke keer de motor afslaan omdat hij met die lange benen van 'm die koppeling niet kon bedienen :')

Ik ga vrijdag gewoon lekker een paar blokjes rond m'n eigen huizenblok met de koppeling en het gas oefenen, zodat ik bij een stoplicht dat probleem niet zo snel meer heb :)
pi_85342878
Klotehandrem :') Twee keer _O- Maar de motor is geen enkele keer afgeslagen bij het wegrijden: gewoon meer gas geven dus. En m'n vader had gister blijkbaar de ruitenwissers aan alle kanten nog aan, even lopen kloten hoe die ook alweer werken, hebben we dat ook weer gehad.
Tap tap tap
pi_85342951
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 12:10 schreef CherryLips het volgende:
Klotehandrem :') Twee keer _O- Maar de motor is geen enkele keer afgeslagen bij het wegrijden: gewoon meer gas geven dus. En m'n vader had gister blijkbaar de ruitenwissers aan alle kanten nog aan, even lopen kloten hoe die ook alweer werken, hebben we dat ook weer gehad.
Hoe krijg je het voor elkaar _O- En idd, gewoon gasgeven ^O^
pi_85342992
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 12:12 schreef Piles het volgende:

[..]

Hoe krijg je het voor elkaar _O- En idd, gewoon gasgeven ^O^
Ik ben dan denk ik zo druk bezig met de hellingproef, dat ik de handrem te snel loslaat. Pieppiep. Check :') .
Vanavond moet ik m'n vader weer ophalen. Hij blij want hij hoeft niet te fietsen, ik blij want ik mag weer een stukje rijden, al is het wel steeds hetzelfde stukje van 5 minuten. Vorige week was ik te vroeg en ben ik eens een rondje gaan rijden, denk dat ik dat vanavond ook maar ga doen. Moet ook nog steeds even oefenen met de TomTom. Wordt een uitdaging, want volgens mij klopt de helft al niet meer.
Tap tap tap
pi_85343127
Ik reed net achter een lesauto en ik voel me schuldig tegenover al die mensen die ooit achter mij hebben gereden ;( Sorry voor alles! :D
Tap tap tap
pi_85344145
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 12:16 schreef CherryLips het volgende:
Ik reed net achter een lesauto en ik voel me schuldig tegenover al die mensen die ooit achter mij hebben gereden ;( Sorry voor alles! :D
_O-
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:13:41 #124
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85345542
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 12:41 schreef Dubish het volgende:

[..]

_O-
Nou, ik vind het ook wel tijd om daar even bij stil te staan, even een minuut stilte voor deze mensen. En geef alle mensen waar ik niet voor stopte bij het zebrapad een lintje..
  maandag 16 augustus 2010 @ 13:44:32 #125
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_85347099
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:13 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nou, ik vind het ook wel tijd om daar even bij stil te staan, even een minuut stilte voor deze mensen. En geef alle mensen waar ik niet voor stopte bij het zebrapad een lintje..
Mensen op de fiets die niet snappen voor wie een VOP bedoeld is en je dan kwaad aankijken als je ze niet voor laat gaan :')
Op elke fokker past een bril.
pi_85348352
Dashboardverlichting doet t weer :9... Kwam vannacht op het idee om een goede tik op het dashboard te geven. Het werkte :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_85348399
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:16 schreef Sjoegerd het volgende:
Dashboardverlichting doet t weer :9... Kwam vannacht op het idee om een goede tik op het dashboard te geven. Het werkte :')
:D _O_
pi_85348780
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:18 schreef Piles het volgende:

[..]

:D _O_
Hielp bij mijn koplampen ook al een keer :').. Ga evengoed nog alle dashboardlampjes vervangen, aantal controlelampjes hebben het sowieso begeven.
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_85349031
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 11:58 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat kan ook altijd gebeuren ;) M'n broer had vorige week een leenauto van z'n werk. Een Kia Picanto. Leuk karretje, maar niet als je 2,00 meter bent. Hij had met z'n knieën haast boven het dashboard en liet elke keer de motor afslaan omdat hij met die lange benen van 'm die koppeling niet kon bedienen :')
_O- Nieuwe auto's zijn vaak niet berekend op mensen die iets langer zijn inderdaad
quote:
Ik ga vrijdag gewoon lekker een paar blokjes rond m'n eigen huizenblok met de koppeling en het gas oefenen, zodat ik bij een stoplicht dat probleem niet zo snel meer heb :)
^O^ Altijd leuk, in je eigen autootje cruisen :D
quote:
_O-
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:39 schreef Dubish het volgende:

[ afbeelding ]
Dat ziet er dan weer wél netjes uit ^O^. Hoop alleen niet dat je er meer dan 5- a 6000 kelvin in hebt zitten :+
pi_85350392
Waarom blijft parkeren een ramp? ;(
Haters gonna hate.
pi_85350461
Gisteren tijdens een zware regenbui ff op een groot verlaten parkeerterrein geraced, beetje driften :D Ook wel grappig om een keer een slip mee te maken! Het stuur stond compleet naar rechts maar ik bleef mooi rechtdoor glijden (so far voor ABS :D), op het einde schoot hij natuurlijk in één klap een stuk naar rechts.

Na 5 minuten maar mee opgehouden want dat kan natuurlijk nooit goed voor de auto zijn, volgens mij krijgen die wielen best wel een flinke klap :@
pi_85350513
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:08 schreef CyclingGirl het volgende:
Waarom blijft parkeren een ramp? ;(
;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:13:19 #133
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_85350579
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:09 schreef Spelvout het volgende:
Gisteren tijdens een zware regenbui ff op een groot verlaten parkeerterrein geraced :P Toch wel grappig om een keer een slip mee te maken! Het stuur stond compleet naar rechts maar ik bleef mooi rechtdoor glijden (so far voor ABS :D) en op het einde schoot hij natuurlijk in een klap een stuk naar rechts.

Na 5 minuten maar mee opgehouden want dat kan natuurlijk nooit goed voor de auto zijn, volgens mij krijgen die wielen best wel een flinke klap :@
Klopt daarom gaan auto's van slipcurssusen niet zo heel lang mee :P
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:14:08 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85350615
quote:
Gisteren tijdens een zware regenbui ff op een groot verlaten parkeerterrein geraced, beetje driften :D Ook wel grappig om een keer een slip mee te maken! Het stuur stond compleet naar rechts maar ik bleef mooi rechtdoor glijden (so far voor ABS :D), op het einde schoot hij natuurlijk in één klap een stuk naar rechts.

Kan wel hoor, zeker als het nat en/of glad is, kan dat best ;)
Ik doe dat met elke nieuwe auto die ik koop, gewoon om eens op het gemakkie uit te proberen hoe hij reageert in zulke situatie's ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85350885
Alleen jammer dat de auto voorwielaandrijving heeft, zou het wel eens willen doen in een auto met achterwielaandrijving :D

edit\
Mijn moeder is trouwens naar de nieuwe Opel Corsa aan het kijken, ziet er toch wel een heel stuk gaver uit als de vorige versie! (die we nu hebben)

[ Bericht 14% gewijzigd door Spelvout op 16-08-2010 16:30:49 ]
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:21:38 #136
314372 Goddelijker
pi_85350914
quote:
En de mensen die nog steeds achter je rijden?
pi_85350978
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:21 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Foei o|O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85351038
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:21 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

:6
Tap tap tap
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:24:08 #139
314372 Goddelijker
pi_85351048
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:22 schreef Piles het volgende:

[..]

Foei o|O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral na het lezen van 2x af laten slaan met de handrem, dat wordt nog wat als ze de hellingproef met de rem gaat doen. :')
pi_85351073
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:24 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Vooral na het lezen van 2x af laten slaan met de handrem, dat wordt nog wat als ze de hellingproef met de rem gaat doen. :')
Dat kan ze dus niet, daarom doet ze het met de handrem ;) :P
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:25:38 #141
314372 Goddelijker
pi_85351117
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:24 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat kan ze dus niet, daarom doet ze het met de handrem ;) :P
Het is ook zó lastig.
pi_85351151
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:25 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Het is ook zó lastig.
In het begin kan dat best moeilijk zijn ja ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:29:28 #143
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85351261
Hebben jullie echt zulke rare dingen gedaan tijdens lessen? Traag optrekken, motor laten afslaan en wat dubieus invoegen deed ik ook wel, maar daarvoor stond er zo'n mooie grote L op het dak. Dan weten de mensen ook wat ze kunnen verwachten. Als ik niet remde bij een zebrapad dan stampte mijn instructeur wel op de rem hoor! Ik was zelfs zo sociaal dat zelfs ik in de lesauto extra braaf ging rijden als er een andere lesauto in de buurt was, zodat ik hem/haar niet zenuwachtig zou maken. Ik wist me nl. mijn eerste lessen ook nog wel te herinneren ;) Voor de rest moeten mensen niet zeuren. Die mensen die flippen als je even 2 seconden langer er over doet om op te trekken moeten gewoon even een pilletje slikken en niet zo egoistisch doen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:52:58 #144
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85352301
Jongens, Cherry weet het nu wel.. Geef d'r wat credits, ze heeft d'r rijbewijs pas twee maanden, dit gaat goedkomen! Ik geloof in je! ^O^ Wil je zelf eigenlijk geen autootje?

SPOILER
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:53:58 #145
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85352342
Was cherry niet degene die steeds in die van haar pa reed? Waar zou je dan een eigen willen, als pa betaalt is het veel goedkoper B-)
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:56:31 #146
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85352433
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:53 schreef twiFight het volgende:
Was cherry niet degene die steeds in die van haar pa reed? Waar zou je dan een eigen willen, als pa betaalt is het veel goedkoper B-)
Ik kan ook in de auto van m'n pa rijden, maar daar haal ik ook mijn verwende neus voor op 8-)
Teminste, ik mag er alleen maar in rijden als hij er naast zit, en aangezien hij zich dan als een instructeur from hell gaat gedragen, bedank ik daarvoor :s)
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:57:04 #147
314372 Goddelijker
pi_85352451
Volgende week m'n eerste ritje naar het buitenland! Duitsland om precies te zijn en dan net onder Keulen om nog preciezer te zijn.
pi_85352548
Ik ga toch maar eens kijken hoe het zit met een toerenteller inbouwen :9
pi_85353522
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:11 schreef vannelle het volgende:

[..]

;)
Zucht ja ik hou het cliche wel in leven zo ja.
Haters gonna hate.
pi_85353933
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:24 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Zucht ja ik hou het cliche wel in leven zo ja.
Sorry, maar het was té makkelijk. :)

Maar het zal uiteindelijk wel goed komen, gewoon oefenen, oefenen enneuh..........oefenen. ;)
pi_85355037
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ga toch maar eens kijken hoe het zit met een toerenteller inbouwen :9
Is meestal niet al te ingewikkeld, zeker niet bij een benzinemotor. Ik ben nog steeds op zoek naar een toerenteller (hoeft niet eens inbouw te zijn) om mijn diesel (min- en max toerental) af te stellen. Best lastig te vinden :+.
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:34 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar het zal uiteindelijk wel goed komen, gewoon oefenen, oefenen enneuh..........oefenen. ;)
Plak er gerust nog maar een heel aantal keer oefenen achter! ;).

En raak niet in de stress als het eventjes fout gaat, maar begin weer vanaf 0. Dat is vaak stukken makkelijker dan een heleboel gecorrigeer halverwege :).
pi_85356635
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:01 schreef L0we het volgende:

[..]

Is meestal niet al te ingewikkeld, zeker niet bij een benzinemotor. Ik ben nog steeds op zoek naar een toerenteller (hoeft niet eens inbouw te zijn) om mijn diesel (min- en max toerental) af te stellen. Best lastig te vinden :+.
[..]

Plak er gerust nog maar een heel aantal keer oefenen achter! ;).

En raak niet in de stress als het eventjes fout gaat, maar begin weer vanaf 0. Dat is vaak stukken makkelijker dan een heleboel gecorrigeer halverwege :).
Volgens mij was het tellerhuis van een Peugeot 106 plug and play. Wil het wel ingebouwd hebben namelijk. Moet alleen weten of het al voorbereid is.
pi_85356922
Al eens van Scangauge gehoord?
Ik zie wel net dat die dingen 170 dollar kosten..
Maar daarmee kan je zowat alles aflezen.
pi_85360543
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:43 schreef trainfreak het volgende:
Al eens van Scangauge gehoord?
Ik zie wel net dat die dingen 170 dollar kosten..
Maar daarmee kan je zowat alles aflezen.
"Works On 1996 & Newer Vehicles"

Daar gaat het een beetje fout, die van mij is 10 jaar ouder :+
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:43:16 #155
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85367308
quote:

Dat is overstuur en helpt ABS helemaal niet aan mee. Helaas. Daar heb je tractiecontrole of iets dergelijks voor nodig.
En achterwielaandrijving is veel vetter, ik kan niet wachten op de eerste sneeuw. 8-)
pi_85367508
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:43 schreef JJH het volgende:

[..]

Dat is overstuur en helpt ABS helemaal niet aan mee. Helaas. Daar heb je tractiecontrole of iets dergelijks voor nodig.
En achterwielaandrijving is veel vetter, ik kan niet wachten op de eerste sneeuw. 8-)
Nee die slip was niet van het driften, maar nadat ik een keertje planken vol op de rem ging in een rechte lijn ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Spelvout op 16-08-2010 22:34:09 ]
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:47:58 #157
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85367550
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:46 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Nee die slip niet van het driften, maar nadat ik een keertje planken vol op de rem ging in een rechte lijn ;)
O, ik las het anders. Gek dat dan het abs niet meedoet inderdaad.
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:01:23 #158
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85368327
Nou m'n pa gaat broerlief naar schiphol brengen, en dat is ook voor mij te gek omdat: Zijn auto nu een week lang voor mijn deur staat! Oftewel..Party di fiesta!
pi_85368377
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:01 schreef Purdey het volgende:
Nou m'n pa gaat broerlief naar schiphol brengen, en dat is ook voor mij te gek omdat: Zijn auto nu een week lang voor mijn deur staat! Oftewel..Party di fiesta!
Heb je zaterdag wat te doen? Waarschuw me als je gaat rijden, ik ben die dag in Rotterdam :'(
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:15:47 #160
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85369152
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:02 schreef Piles het volgende:

[..]

Heb je zaterdag wat te doen? Waarschuw me als je gaat rijden, ik ben die dag in Rotterdam :'(
En niet voorbij Utrecht komen! ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:25:24 #161
314372 Goddelijker
pi_85369709
Met de auto naar Keulen, moet ik nog ergens rekening mee houden? :P
pi_85370138
Ik ben al enkele dagen terug in Nederland maar nu pas uitgerust. De dag dat ik terugwas sleepte een vriendin me mee naar een concert dus nóg meer kilometers, nóg meer slaapgebrek en nog minde rust _O-

Route werd uiteindelijk aangevuld en toen ik terug was zat de teller op 3050km precies! Het begon allemaal vanaf Raalte waar het weer al niet veel goeds voorspelde maar een regenbuitje kunnen we tegen. :{w Eerst richting Kampen het resterende volk ophalen en dan voorwaarts richting Berlin. En hoe! Toen we net voorbij Enschede de grens over dit bord tegenkwamen bestempelde ik het tot de favoriet van alle verkeersborden.

Meteen de 14 jarige jap op z'n donder gegeven en geklokt op 167 volgeladen met bagage, voedsel en 3 volwassen mannenlichamen. Ik ben meer dan trots op deze aankoop _O_ In Berlin was het allemaal best makkelijk te volgen en het rijden viel zeker mee, geen moeilijke situaties meegemaakt! Dit was ook de enige grotere stad met gratis parkeren in de buurt van elk hostel.. neem er eens een voorbeeld aan Nederland!! Na een paar geweldige technonachten/ochtenden in Berlin weer verder richting Wroclaw (Breslau) en daar begon het leuke gedonder :D eenmaal de grens over kreeg ik het voor elkaar om de anti-shock van de cd-speler een aantal keer te laten begeven, zo goed zijn de wegen _O- Kort daarna de snelweg op en richting de stad van het creatieve rijden. Als je in Wroclaw niet weet elke rijbaan je moet nemen dan kom je snel in de problemen met verplichte rijrichtingen. Ik als onervaren bestuurder kwam daar laat genoeg achter en we hebben genoeg rondjes gereden :@ Eenmaal een slaapplek geregeld gingen we de stad in en mensen: ik raad het aan!! Het nachtleven loopt er misschien 2 jaar achter op Nederland, minder leuk is het er niet op!

Er staan meer steden op het programma dus we vertrokken de komende dag al snel richting m'n oude woonplaats Czestochowa. Dit was rijden door water.. tot twee keer aan toe hebben we de auto aan de kant gezet omdat het gewoon echt niet veilig meer was (auto gleed alle kanten op, geen zicht etc). Hevige regenbuien maar zodra dat voorbij was gingen we verder. Het oude huis en wat hangouts gezien van toen kleine house_is_a_feeling nog in de zandbak speelde en daarna verder gereden richting Olkusz waar nog wat familie woonde. Ook hier bij vertrek weer zware regenval met pauzes tussen het rijden door, blijf verstandig _O_. Kan je niet van de Polen zeggen die er met heuse bussen doorheen baggerden.

Van daaruit richting Krakow, een stad wat ook het aanraden waard is. Veel studenten, helaas veel toeristen ook maar daar kom je overheen ;) zeker als je iemand bij je hebt die de taal kent. Na een paar dagen Krakow doorgereden richting Praag en daar de laatste dagen van de trip gespendeerd. Ook dat blijft een geweldige stad, ondanks het grote toerisme.

Samengevat waren de leukste wegen die richting Praag, ook al kende de TomTom sommige stukken niet. Het best parkeren en stadsrijden in Berlin, tegelijkertijd naar mijn mening ook het beste uitgaansgebied! Polen was leuk, maar wel even wennen en best gevaarlijk op de weg.

Al met al een geweldige ervaring! Wellicht dat ik nog wat filmpjes van de weersomstandigheden er op zet, zodra ik er aan toe kom ;)
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:33:09 #163
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85370174
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:25 schreef Goddelijker het volgende:
Véél in de spiegels kijken!
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:35:11 #164
314372 Goddelijker
pi_85370312
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:33 schreef JJH het volgende:

[..]

Véél in de spiegels kijken!
Ja, dat weet ik. :)
Minimaal 2x kijken voor je in gaat halen, om de snelheid in te kunnen schatten van inhalend verkeer. Maar dat doe ik eigenlijk standaard. ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:36:09 #165
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85370369
Leuk zijn jullie weer :') Zaterdag rij ik rond in m'n eigen auto Piles, beware of the blue micra dus ;) En Utrecht en Keulen laat ik wel links liggen, jullie je zin ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:36:45 #166
314372 Goddelijker
pi_85370399
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:36 schreef Purdey het volgende:
Leuk zijn jullie weer :') Zaterdag rij ik rond in m'n eigen auto Piles, beware of the blue micra dus ;) En Utrecht en Keulen laat ik wel links liggen, jullie je zin ;)
*O*
pi_85370439
Welkom terug House _O_
Mooie rit gehad dus ^O^
quote:
Ik zal oppassen met oversteken :+
pi_85370589
Dankje Piles! Zeker een mooie rit!!

Purdey ik herkende je bijna niet meer door je UI.
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:40:37 #169
202014 JJH
Knetter. O+
pi_85370594
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben al enkele dagen terug in Nederland maar nu pas uitgerust. De dag dat ik terugwas sleepte een vriendin me mee naar een concert dus nóg meer kilometers, nóg meer slaapgebrek en nog minde rust _O-

Route werd uiteindelijk aangevuld en toen ik terug was zat de teller op 3050km precies! Het begon allemaal vanaf Raalte waar het weer al niet veel goeds voorspelde maar een regenbuitje kunnen we tegen. :{w Eerst richting Kampen het resterende volk ophalen en dan voorwaarts richting Berlin. En hoe! Toen we net voorbij Enschede de grens over dit bord tegenkwamen bestempelde ik het tot de favoriet van alle verkeersborden.

[ afbeelding ]

Meteen de 14 jarige jap op z'n donder gegeven en geklokt op 167 volgeladen met bagage, voedsel en 3 volwassen mannenlichamen. Ik ben meer dan trots op deze aankoop _O_ In Berlin was het allemaal best makkelijk te volgen en het rijden viel zeker mee, geen moeilijke situaties meegemaakt! Dit was ook de enige grotere stad met gratis parkeren in de buurt van elk hostel.. neem er eens een voorbeeld aan Nederland!! Na een paar geweldige technonachten/ochtenden in Berlin weer verder richting Wroclaw (Breslau) en daar begon het leuke gedonder :D eenmaal de grens over kreeg ik het voor elkaar om de anti-shock van de cd-speler een aantal keer te laten begeven, zo goed zijn de wegen _O- Kort daarna de snelweg op en richting de stad van het creatieve rijden. Als je in Wroclaw niet weet elke rijbaan je moet nemen dan kom je snel in de problemen met verplichte rijrichtingen. Ik als onervaren bestuurder kwam daar laat genoeg achter en we hebben genoeg rondjes gereden :@ Eenmaal een slaapplek geregeld gingen we de stad in en mensen: ik raad het aan!! Het nachtleven loopt er misschien 2 jaar achter op Nederland, minder leuk is het er niet op!

Er staan meer steden op het programma dus we vertrokken de komende dag al snel richting m'n oude woonplaats Czestochowa. Dit was rijden door water.. tot twee keer aan toe hebben we de auto aan de kant gezet omdat het gewoon echt niet veilig meer was (auto gleed alle kanten op, geen zicht etc). Hevige regenbuien maar zodra dat voorbij was gingen we verder. Het oude huis en wat hangouts gezien van toen kleine house_is_a_feeling nog in de zandbak speelde en daarna verder gereden richting Olkusz waar nog wat familie woonde. Ook hier bij vertrek weer zware regenval met pauzes tussen het rijden door, blijf verstandig _O_. Kan je niet van de Polen zeggen die er met heuse bussen doorheen baggerden.

Van daaruit richting Krakow, een stad wat ook het aanraden waard is. Veel studenten, helaas veel toeristen ook maar daar kom je overheen ;) zeker als je iemand bij je hebt die de taal kent. Na een paar dagen Krakow doorgereden richting Praag en daar de laatste dagen van de trip gespendeerd. Ook dat blijft een geweldige stad, ondanks het grote toerisme.

Samengevat waren de leukste wegen die richting Praag, ook al kende de TomTom sommige stukken niet. Het best parkeren en stadsrijden in Berlin, tegelijkertijd naar mijn mening ook het beste uitgaansgebied! Polen was leuk, maar wel even wennen en best gevaarlijk op de weg.

Al met al een geweldige ervaring! Wellicht dat ik nog wat filmpjes van de weersomstandigheden er op zet, zodra ik er aan toe kom ;)
Gaaf verhaal! ^O^
quote:
Pfieuw! ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:42:31 #170
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85370702
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:37 schreef Piles het volgende:
Welkom terug House _O_
Mooie rit gehad dus ^O^
[..]

Ik zal oppassen met oversteken :+
En blijf goed over je schouder kijken, je weet maar nooit ;) In R'dam weet je het sowieso nooit :') Leuk dat je er weer bent House! En fijn dat je weer veilig terug bent!

[ Bericht 4% gewijzigd door Purdey op 17-08-2010 09:09:22 ]
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:36:17 #171
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_85373523
quote:

[ afbeelding ]

Haha fijn dat je Polen hebt overleefd! Zal mij hopelijk dan ook lukken..

Hoe zat het trouwens met de max. snelheden daaro? Is dat een beetje goed aangegeven? :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_85373918
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:36 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Haha fijn dat je Polen hebt overleefd! Zal mij hopelijk dan ook lukken..

Hoe zat het trouwens met de max. snelheden daaro? Is dat een beetje goed aangegeven? :P
Over het algemeen wel, tomtom gaf ook heel veel flitspalen aan in kleine dorpjes. Maar het is wel te doen :)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:06:07 #173
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85374937
Purdey, je bent welkom om hier te komen rijden eender welke dag je wilt hoor ^O^ Ik vertrouw je wel op de weg.
pi_85375015
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:33 schreef L0we het volgende:
[..]

Dat ziet er dan weer wél netjes uit ^O^. Hoop alleen niet dat je er meer dan 5- a 6000 kelvin in hebt zitten :+
Het zijn 6000k de puur witte xenon.
pi_85381255
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:25 schreef Goddelijker het volgende:
Ze zijn langs de 3 bezig met wegwerkzaamheden :)
quote:
heel verhaal
nice ^O^. Heb je alleen gereden? Of zaten er meerdere chauffeurs in? :)
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 00:08 schreef Dubish het volgende:

[..]

Het zijn 6000k de puur witte xenon.
5000k is puur wit, bij 6000k zit er al een kleine tint blauw in :)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:08:44 #176
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85381921
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 00:06 schreef twiFight het volgende:
Purdey, je bent welkom om hier te komen rijden eender welke dag je wilt hoor ^O^ Ik vertrouw je wel op de weg.
Ahh,dat is lief! Zie je nou wel Piles, JJH en Goddelijk, neem een voorbeeld aan TwiFight, die vertrouwt me wel! Netals mijn examinator op de kop af twee maanden geleden! :6

@House: Ik ben mezelf ook steeds kwijt, denk dat ik mijn Radiohead logo UI weer ga vervangen door de cherry's ;) Heb je trouwens m'n auto gezien? In topic nummer 7, pagina 10/11? Mooi verhaal trouwens van je roadtrip! Gaaf dat je oude Lancer je zo ver heeft gebracht, niet meer dan logisch dat je daar rete trots op kunt zijn!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:06:00 #177
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85387121
Dit stond gewoon net voor mijn deur toen ik thuiskwam van Schiphol, wat een monster. Mooi van lelijkheid:

dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:38:36 #178
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85393761
Haha ja daar moet je ook van houden. Erg gaaf om in te rijden, maar als ik geld had zou ik toch eerder voor een Landrover gaan denk ik
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:42:28 #179
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85393927
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:38 schreef twiFight het volgende:
Haha ja daar moet je ook van houden. Erg gaaf om in te rijden, maar als ik geld had zou ik toch eerder voor een Landrover gaan denk ik
Zijn ook heel mooi :)
Of een Range Rover O+ Op een of andere manier neig ik heel erg naar enorme, foute, SUV/Jeep achtige auto's. En dan zelf een inieminie micra kopen :')
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:44:07 #180
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85393993
Tsja, naast het feit dat ik geen geld heb voor een LR of een RR, kosten ze ook nog eens drie keer zoveel per maand.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:44:50 #181
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85394020
Ik vind een BMW X5 ook mooi, maar als die nieuwe voorbanden nodig heeft ben ik al failliet.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:45:45 #182
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85394061
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:44 schreef twiFight het volgende:
Ik vind een BMW X5 ook mooi, maar als die nieuwe voorbanden nodig heeft ben ik al failliet.
Oooh ja, die zijn ook mooi! Maar ook bij mij budgettair volledig onverantwoord ;(
Je bent nu wel een grote kostenpost van je rijles kwijt! :s)
pi_85394103
nissan qashqai :9~
Tap tap tap
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:47:43 #184
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85394153
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:46 schreef CherryLips het volgende:
nissan qashqai :9~
[ afbeelding ]
Reed vanmorgen naast me op de snelweg, ook een prachtding! O+
pi_85394439
Ik las Land Rover? O+... Ik wil een Series III O+
pi_85394485
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:42 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zijn ook heel mooi :)
Of een Range Rover O+ Op een of andere manier neig ik heel erg naar enorme, foute, SUV/Jeep achtige auto's. En dan zelf een inieminie micra kopen :')
die grote moderne auto's trekken me niet zo... Als ik ooit nog geld over heb voor een asobak wordt het een amerikaan :D

Zoiets bijvoorbeeld O+
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:59:21 #187
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_85394718
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 10:47 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gewoon meer gas geven dan nodig is, je motor maakt dan wel flink veel toeren maar dan ga je iig wel normaal weg :P . En op een gegeven moment heb je wel door hoeveel gas je moet geven. Maar bij het wegrijden kan je beter teveel gas dan te weinig gas geven.
2000 light years from home
pi_85395052
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:54 schreef L0we het volgende:

[..]

die grote moderne auto's trekken me niet zo... Als ik ooit nog geld over heb voor een asobak wordt het een amerikaan :D
[ afbeelding ]
Zoiets bijvoorbeeld O+
O+
Dan ga ik hiervoor :P
Tap tap tap
pi_85395097
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

O+
[ afbeelding ]
^) ?
pi_85395100
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:59 schreef Merkie het volgende:

[..]

Gewoon meer gas geven dan nodig is, je motor maakt dan wel flink veel toeren maar dan ga je iig wel normaal weg :P . En op een gegeven moment heb je wel door hoeveel gas je moet geven. Maar bij het wegrijden kan je beter teveel gas dan te weinig gas geven.
Inderdaad, meer gas geven, heb ik gister ook gemerkt :P Bij mij gaat het mis als ik voor het stoplicht sta waarbij de weg net iets oploopt.
Tap tap tap
pi_85395281
quote:

[..]

O+
[ afbeelding ]
Amazon Combi O+... Must have voor mij :@
pi_85395488
quote:

[..]

O+
[ afbeelding ]
Das ook wel een erg leuk ding ja! ^O^
pi_85395585
*O* Spannend, vrijdag wordt onze renault 6 op kenteken gezet, volgende week voor de apk, en hopelijk daarna lekker cruisen!

(niet die van ons btw, wel zelfde model + kleur)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:33:31 #194
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85396233
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:45 schreef Purdey het volgende:

[..]

Oooh ja, die zijn ook mooi! Maar ook bij mij budgettair volledig onverantwoord ;(
Je bent nu wel een grote kostenpost van je rijles kwijt! :s)
Nou dat bedrag had ik volledig opgespaard (ik wou zeker weten dat ik het geld er voor had) en hoefde ik dus niet maandelijks van de rekening te halen. Maar ik ben iig wel wat geruster dat ik nu niet meer hoef na te denken over herexamens en bijkomende kosten.

Vooralsnog zullen wij (mijn vriendin en ik) alleen autos lenen van familie, dan zijn we alleen benzinekosten kwijt. Is op zich ook al vrij prijzig, zodra je gewend raakt aan dat ding voor de deur ;)
pi_85396513
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zoiets bijvoorbeeld O+
Jij hebt smaak! ^O^
pi_85397549
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:08 schreef Purdey het volgende:

@House: Ik ben mezelf ook steeds kwijt, denk dat ik mijn Radiohead logo UI weer ga vervangen door de cherry's ;) Heb je trouwens m'n auto gezien? In topic nummer 7, pagina 10/11? Mooi verhaal trouwens van je roadtrip! Gaaf dat je oude Lancer je zo ver heeft gebracht, niet meer dan logisch dat je daar rete trots op kunt zijn!
Niets mis met Radiohead inderdaad maar je was herkenbaarder met je cherries ja! Of anders een rood kleurtje over 't RH logo'tje heen :D! Heb hem even opgezocht en hij ziet er leeeeeeuk uit! Vind het zelf stiekem wel veel geld voor zoiets maar wat je er voor terug krijgt is ook natuurlijk waar voor je geld. Die Lancer en ik zijn zowaar onafscheidelijk onderhand :') alleen benzine.. en parkeerkosten.. bah bah bah
pi_85397629
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zoiets bijvoorbeeld O+
Ik doe mee! ^O^

quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:07 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Inderdaad, meer gas geven, heb ik gister ook gemerkt :P Bij mij gaat het mis als ik voor het stoplicht sta waarbij de weg net iets oploopt.
Koppeling in, gas vol intrappen totdat de toerenbegrenzer zijn werk gaat doen en de koppeling in één keer omhoog laten schieten! O-) :P
pi_85397805
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:08 schreef Spelvout het volgende:

Koppeling in, gas vol intrappen totdat de toerenbegrenzer zijn werk gaat doen en de koppeling in één keer omhoog laten schieten! O-) :P
Ik moet al heel snel (binnen een seconde of twee) door naar de twee om geen wheelspin te krijgen _O-
pi_85397895
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik moet al heel snel (binnen een seconde of twee) door naar de twee om geen wheelspin te krijgen _O-
Daar hoef ik me bij onze auto geen zorgen over te maken met zijn 75pk :D ( :'( )
pi_85398015
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 16:15 schreef Spelvout het volgende:

[..]

Daar hoef ik me bij onze auto geen zorgen over te maken met zijn 75pk :D ( :'( )
Maar dat heb ik geloof ik ook maar hoor :') je voelt m echt alle grip kwijt raken als je te veel toeren maakt in de eerste versnelling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')