 
		 
			 
			
			
			Is meestal niet al te ingewikkeld, zeker niet bij een benzinemotor. Ik ben nog steeds op zoek naar een toerenteller (hoeft niet eens inbouw te zijn) om mijn diesel (min- en max toerental) af te stellen. Best lastig te vindenquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ga toch maar eens kijken hoe het zit met een toerenteller inbouwen
 .
.Plak er gerust nog maar een heel aantal keer oefenen achter!quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar het zal uiteindelijk wel goed komen, gewoon oefenen, oefenen enneuh..........oefenen.
 .
.  .
.
											 
			 
			
			
			Volgens mij was het tellerhuis van een Peugeot 106 plug and play. Wil het wel ingebouwd hebben namelijk. Moet alleen weten of het al voorbereid is.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:01 schreef L0we het volgende:
[..]
Is meestal niet al te ingewikkeld, zeker niet bij een benzinemotor. Ik ben nog steeds op zoek naar een toerenteller (hoeft niet eens inbouw te zijn) om mijn diesel (min- en max toerental) af te stellen. Best lastig te vinden.
[..]
Plak er gerust nog maar een heel aantal keer oefenen achter!.
En raak niet in de stress als het eventjes fout gaat, maar begin weer vanaf 0. Dat is vaak stukken makkelijker dan een heleboel gecorrigeer halverwege.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			"Works On 1996 & Newer Vehicles"quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:43 schreef trainfreak het volgende:
Al eens van Scangauge gehoord?
Ik zie wel net dat die dingen 170 dollar kosten..
Maar daarmee kan je zowat alles aflezen.
 
											 
			 
			
			
			Dat is overstuur en helpt ABS helemaal niet aan mee. Helaas. Daar heb je tractiecontrole of iets dergelijks voor nodig.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:09 schreef Spelvout het volgende:
Gisteren tijdens een zware regenbui ff op een groot verlaten parkeerterrein geraced, beetje driftenOok wel grappig om een keer een slip mee te maken! Het stuur stond compleet naar rechts maar ik bleef mooi rechtdoor glijden (so far voor ABS
), op het einde schoot hij natuurlijk in één klap een stuk naar rechts.
Na 5 minuten maar mee opgehouden want dat kan natuurlijk nooit goed voor de auto zijn, volgens mij krijgen die wielen best wel een flinke klap
 
											 
			 
			
			
			Nee die slip was niet van het driften, maar nadat ik een keertje planken vol op de rem ging in een rechte lijnquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:43 schreef JJH het volgende:
[..]
Dat is overstuur en helpt ABS helemaal niet aan mee. Helaas. Daar heb je tractiecontrole of iets dergelijks voor nodig.
En achterwielaandrijving is veel vetter, ik kan niet wachten op de eerste sneeuw.

 
			 
			
			
			O, ik las het anders. Gek dat dan het abs niet meedoet inderdaad.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:46 schreef Spelvout het volgende:
[..]
Nee die slip niet van het driften, maar nadat ik een keertje planken vol op de rem ging in een rechte lijn
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Heb je zaterdag wat te doen? Waarschuw me als je gaat rijden, ik ben die dag in Rotterdamquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:01 schreef Purdey het volgende:
Nou m'n pa gaat broerlief naar schiphol brengen, en dat is ook voor mij te gek omdat: Zijn auto nu een week lang voor mijn deur staat! Oftewel..Party di fiesta!
 
											 
			 
			
			
			En niet voorbij Utrecht komen!quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb je zaterdag wat te doen? Waarschuw me als je gaat rijden, ik ben die dag in Rotterdam
 
											 
			 
			
			
			 
  Eerst richting Kampen het resterende volk ophalen en dan voorwaarts richting Berlin. En hoe! Toen we net voorbij Enschede de grens over dit bord tegenkwamen bestempelde ik het tot de favoriet van alle verkeersborden.
 Eerst richting Kampen het resterende volk ophalen en dan voorwaarts richting Berlin. En hoe! Toen we net voorbij Enschede de grens over dit bord tegenkwamen bestempelde ik het tot de favoriet van alle verkeersborden.  In Berlin was het allemaal best makkelijk te volgen en het rijden viel zeker mee, geen moeilijke situaties meegemaakt! Dit was ook de enige grotere stad met gratis parkeren in de buurt van elk hostel.. neem er eens een voorbeeld aan Nederland!! Na een paar geweldige technonachten/ochtenden in Berlin weer verder richting Wroclaw (Breslau) en daar begon het leuke gedonder
 In Berlin was het allemaal best makkelijk te volgen en het rijden viel zeker mee, geen moeilijke situaties meegemaakt! Dit was ook de enige grotere stad met gratis parkeren in de buurt van elk hostel.. neem er eens een voorbeeld aan Nederland!! Na een paar geweldige technonachten/ochtenden in Berlin weer verder richting Wroclaw (Breslau) en daar begon het leuke gedonder  eenmaal de grens over kreeg ik het voor elkaar om de anti-shock van de cd-speler een aantal keer te laten begeven, zo goed zijn de wegen
 eenmaal de grens over kreeg ik het voor elkaar om de anti-shock van de cd-speler een aantal keer te laten begeven, zo goed zijn de wegen   Kort daarna de snelweg op en richting de stad van het creatieve rijden. Als je in Wroclaw niet weet elke rijbaan je moet nemen dan kom je snel in de problemen met verplichte rijrichtingen. Ik als onervaren bestuurder kwam daar laat genoeg achter en we hebben genoeg rondjes gereden
 Kort daarna de snelweg op en richting de stad van het creatieve rijden. Als je in Wroclaw niet weet elke rijbaan je moet nemen dan kom je snel in de problemen met verplichte rijrichtingen. Ik als onervaren bestuurder kwam daar laat genoeg achter en we hebben genoeg rondjes gereden   Eenmaal een slaapplek geregeld gingen we de stad in en mensen: ik raad het aan!! Het nachtleven loopt er misschien 2 jaar achter op Nederland, minder leuk is het er niet op!
 Eenmaal een slaapplek geregeld gingen we de stad in en mensen: ik raad het aan!! Het nachtleven loopt er misschien 2 jaar achter op Nederland, minder leuk is het er niet op! . Kan je niet van de Polen zeggen die er met heuse bussen doorheen baggerden.
. Kan je niet van de Polen zeggen die er met heuse bussen doorheen baggerden.  zeker als je iemand bij je hebt die de taal kent. Na een paar dagen Krakow doorgereden richting Praag en daar de laatste dagen van de trip gespendeerd. Ook dat blijft een geweldige stad, ondanks het grote toerisme.
 zeker als je iemand bij je hebt die de taal kent. Na een paar dagen Krakow doorgereden richting Praag en daar de laatste dagen van de trip gespendeerd. Ook dat blijft een geweldige stad, ondanks het grote toerisme.  
											 
			 
			
			
			Véél in de spiegels kijken!quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:25 schreef Goddelijker het volgende:
Met de auto naar Keulen, moet ik nog ergens rekening mee houden?
 
			 
			
			
			Ja, dat weet ik.quote:

 
											 
			 
			
			
			 Zaterdag rij ik rond in m'n eigen auto Piles, beware of the blue micra dus
 Zaterdag rij ik rond in m'n eigen auto Piles, beware of the blue micra dus  En Utrecht en Keulen laat ik wel links liggen, jullie je zin
 En Utrecht en Keulen laat ik wel links liggen, jullie je zin  
											 
			 
			
			
			quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:36 schreef Purdey het volgende:
Leuk zijn jullie weerZaterdag rij ik rond in m'n eigen auto Piles, beware of the blue micra dus
En Utrecht en Keulen laat ik wel links liggen, jullie je zin
 
											 
			 
			
			
			

Ik zal oppassen met overstekenquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:36 schreef Purdey het volgende:
Leuk zijn jullie weerZaterdag rij ik rond in m'n eigen auto Piles, beware of the blue micra dus
En Utrecht en Keulen laat ik wel links liggen, jullie je zin
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Gaaf verhaal!quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben al enkele dagen terug in Nederland maar nu pas uitgerust. De dag dat ik terugwas sleepte een vriendin me mee naar een concert dus nóg meer kilometers, nóg meer slaapgebrek en nog minde rust
Route werd uiteindelijk aangevuld en toen ik terug was zat de teller op 3050km precies! Het begon allemaal vanaf Raalte waar het weer al niet veel goeds voorspelde maar een regenbuitje kunnen we tegen.Eerst richting Kampen het resterende volk ophalen en dan voorwaarts richting Berlin. En hoe! Toen we net voorbij Enschede de grens over dit bord tegenkwamen bestempelde ik het tot de favoriet van alle verkeersborden.
[ afbeelding ]
Meteen de 14 jarige jap op z'n donder gegeven en geklokt op 167 volgeladen met bagage, voedsel en 3 volwassen mannenlichamen. Ik ben meer dan trots op deze aankoopIn Berlin was het allemaal best makkelijk te volgen en het rijden viel zeker mee, geen moeilijke situaties meegemaakt! Dit was ook de enige grotere stad met gratis parkeren in de buurt van elk hostel.. neem er eens een voorbeeld aan Nederland!! Na een paar geweldige technonachten/ochtenden in Berlin weer verder richting Wroclaw (Breslau) en daar begon het leuke gedonder
eenmaal de grens over kreeg ik het voor elkaar om de anti-shock van de cd-speler een aantal keer te laten begeven, zo goed zijn de wegen
Kort daarna de snelweg op en richting de stad van het creatieve rijden. Als je in Wroclaw niet weet elke rijbaan je moet nemen dan kom je snel in de problemen met verplichte rijrichtingen. Ik als onervaren bestuurder kwam daar laat genoeg achter en we hebben genoeg rondjes gereden
Eenmaal een slaapplek geregeld gingen we de stad in en mensen: ik raad het aan!! Het nachtleven loopt er misschien 2 jaar achter op Nederland, minder leuk is het er niet op!
Er staan meer steden op het programma dus we vertrokken de komende dag al snel richting m'n oude woonplaats Czestochowa. Dit was rijden door water.. tot twee keer aan toe hebben we de auto aan de kant gezet omdat het gewoon echt niet veilig meer was (auto gleed alle kanten op, geen zicht etc). Hevige regenbuien maar zodra dat voorbij was gingen we verder. Het oude huis en wat hangouts gezien van toen kleine house_is_a_feeling nog in de zandbak speelde en daarna verder gereden richting Olkusz waar nog wat familie woonde. Ook hier bij vertrek weer zware regenval met pauzes tussen het rijden door, blijf verstandig. Kan je niet van de Polen zeggen die er met heuse bussen doorheen baggerden.
Van daaruit richting Krakow, een stad wat ook het aanraden waard is. Veel studenten, helaas veel toeristen ook maar daar kom je overheenzeker als je iemand bij je hebt die de taal kent. Na een paar dagen Krakow doorgereden richting Praag en daar de laatste dagen van de trip gespendeerd. Ook dat blijft een geweldige stad, ondanks het grote toerisme.
Samengevat waren de leukste wegen die richting Praag, ook al kende de TomTom sommige stukken niet. Het best parkeren en stadsrijden in Berlin, tegelijkertijd naar mijn mening ook het beste uitgaansgebied! Polen was leuk, maar wel even wennen en best gevaarlijk op de weg.
Al met al een geweldige ervaring! Wellicht dat ik nog wat filmpjes van de weersomstandigheden er op zet, zodra ik er aan toe kom

Pfieuw!quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:36 schreef Purdey het volgende:
Leuk zijn jullie weerZaterdag rij ik rond in m'n eigen auto Piles, beware of the blue micra dus
En Utrecht en Keulen laat ik wel links liggen, jullie je zin
 
											 
			 
			
			
			En blijf goed over je schouder kijken, je weet maar nooitquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:37 schreef Piles het volgende:
Welkom terug House
Mooie rit gehad dus
[..]
Ik zal oppassen met oversteken
 In R'dam weet je het sowieso nooit
 In R'dam weet je het sowieso nooit  Leuk dat je er weer bent House! En fijn dat je weer veilig terug bent!
  Leuk dat je er weer bent House! En fijn dat je weer veilig terug bent! 
			 
			
			
			Haha fijn dat je Polen hebt overleefd! Zal mij hopelijk dan ook lukken..quote:Op maandag 16 augustus 2010 22:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik ben al enkele dagen terug in Nederland maar nu pas uitgerust. De dag dat ik terugwas sleepte een vriendin me mee naar een concert dus nóg meer kilometers, nóg meer slaapgebrek en nog minde rust
Route werd uiteindelijk aangevuld en toen ik terug was zat de teller op 3050km precies! Het begon allemaal vanaf Raalte waar het weer al niet veel goeds voorspelde maar een regenbuitje kunnen we tegen.Eerst richting Kampen het resterende volk ophalen en dan voorwaarts richting Berlin. En hoe! Toen we net voorbij Enschede de grens over dit bord tegenkwamen bestempelde ik het tot de favoriet van alle verkeersborden.
[ afbeelding ]
Meteen de 14 jarige jap op z'n donder gegeven en geklokt op 167 volgeladen met bagage, voedsel en 3 volwassen mannenlichamen. Ik ben meer dan trots op deze aankoopIn Berlin was het allemaal best makkelijk te volgen en het rijden viel zeker mee, geen moeilijke situaties meegemaakt! Dit was ook de enige grotere stad met gratis parkeren in de buurt van elk hostel.. neem er eens een voorbeeld aan Nederland!! Na een paar geweldige technonachten/ochtenden in Berlin weer verder richting Wroclaw (Breslau) en daar begon het leuke gedonder
eenmaal de grens over kreeg ik het voor elkaar om de anti-shock van de cd-speler een aantal keer te laten begeven, zo goed zijn de wegen
Kort daarna de snelweg op en richting de stad van het creatieve rijden. Als je in Wroclaw niet weet elke rijbaan je moet nemen dan kom je snel in de problemen met verplichte rijrichtingen. Ik als onervaren bestuurder kwam daar laat genoeg achter en we hebben genoeg rondjes gereden
Eenmaal een slaapplek geregeld gingen we de stad in en mensen: ik raad het aan!! Het nachtleven loopt er misschien 2 jaar achter op Nederland, minder leuk is het er niet op!
Er staan meer steden op het programma dus we vertrokken de komende dag al snel richting m'n oude woonplaats Czestochowa. Dit was rijden door water.. tot twee keer aan toe hebben we de auto aan de kant gezet omdat het gewoon echt niet veilig meer was (auto gleed alle kanten op, geen zicht etc). Hevige regenbuien maar zodra dat voorbij was gingen we verder. Het oude huis en wat hangouts gezien van toen kleine house_is_a_feeling nog in de zandbak speelde en daarna verder gereden richting Olkusz waar nog wat familie woonde. Ook hier bij vertrek weer zware regenval met pauzes tussen het rijden door, blijf verstandig. Kan je niet van de Polen zeggen die er met heuse bussen doorheen baggerden.
Van daaruit richting Krakow, een stad wat ook het aanraden waard is. Veel studenten, helaas veel toeristen ook maar daar kom je overheenzeker als je iemand bij je hebt die de taal kent. Na een paar dagen Krakow doorgereden richting Praag en daar de laatste dagen van de trip gespendeerd. Ook dat blijft een geweldige stad, ondanks het grote toerisme.
Samengevat waren de leukste wegen die richting Praag, ook al kende de TomTom sommige stukken niet. Het best parkeren en stadsrijden in Berlin, tegelijkertijd naar mijn mening ook het beste uitgaansgebied! Polen was leuk, maar wel even wennen en best gevaarlijk op de weg.
Al met al een geweldige ervaring! Wellicht dat ik nog wat filmpjes van de weersomstandigheden er op zet, zodra ik er aan toe kom
 
											 
			 
			
			
			Over het algemeen wel, tomtom gaf ook heel veel flitspalen aan in kleine dorpjes. Maar het is wel te doenquote:Op maandag 16 augustus 2010 23:36 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Haha fijn dat je Polen hebt overleefd! Zal mij hopelijk dan ook lukken..
Hoe zat het trouwens met de max. snelheden daaro? Is dat een beetje goed aangegeven?
 
											 
			 
			
			
			 Ik vertrouw je wel op de weg.
 Ik vertrouw je wel op de weg.
											 
			 
			
			
			Het zijn 6000k de puur witte xenon.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat ziet er dan weer wél netjes uit. Hoop alleen niet dat je er meer dan 5- a 6000 kelvin in hebt zitten
 
			 
			
			
			Ze zijn langs de 3 bezig met wegwerkzaamhedenquote:Op maandag 16 augustus 2010 22:25 schreef Goddelijker het volgende:
Met de auto naar Keulen, moet ik nog ergens rekening mee houden?

nicequote:
 . Heb je alleen gereden? Of zaten er meerdere chauffeurs in?
. Heb je alleen gereden? Of zaten er meerdere chauffeurs in? 
5000k is puur wit, bij 6000k zit er al een kleine tint blauw inquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:08 schreef Dubish het volgende:
[..]
Het zijn 6000k de puur witte xenon.
 
											
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |