Tja, het lijkt me sowieso moeilijk om bijvoorbeeld een moord te "compenseren".quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:07 schreef Arctic_Warrior het volgende:
Het kan me niets schelen dat strengere straffen geen afschrikwekkend effect hebben, momenteel staan de straffen gewoon totaal niet in verhouding tot het aangerichte leed. Dat is het probleem.
Precies....quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Tja, het lijkt me sowieso moeilijk om bijvoorbeeld een moord te "compenseren".
Nee, een misdaad draai je er niet even mee terug voor het/de slachtoffer(s).quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Precies....
Tenzij we terugwillen naar "oog om oog.."'
En ook dan lijkt het mij geen compensatie.
quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het gedrag van criminelen heeft trouwens vaak weinig te maken met de hoogte van de straffen, maar meer met de PAKKANS.
Als een crimineel weet dat de pakkans 100% (ok, ik weet heus wel dat dat een utopie is en volledig onhaalbaar) en de straf relatief laag, zal hij minder snel een criminele daad begaan dan wanneer het de doodstraf betreft en de pakkans 5% is..
Ik denk dat het een combi van beiden is. Als je een redelijk grote pakkans hebt en hoge straffen wordt het vanzelf minder. Ik denk dat 1 van tweeën niet erg veel gaat helpen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:51 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik weet het zo niet. Als je weet dat de pakkans wel groot is, maar dat je alweer buiten staat als de rechter die het vonnis uitspreekt zo ongeveer het gerechtsgebouw nog moet verlaten betwijfel ik of een straf erg veel zin heeft.
Het kan in ieder geval beter dan nog geen 10 jaar zitten.quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Tja, het lijkt me sowieso moeilijk om bijvoorbeeld een moord te "compenseren".
Ja inderdaad, studenten stemmen over het algemeen GL/SP, maar wanneer ze ouder worden verrechtsen ze. Weinig studenten = minder electoraat voor GL/SP.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:13 schreef tntkiller het volgende:
volgens mij heb je het verkeer om....iedereen die ik ken stemde vroeger links maar nu rechts.
al die linkse hobbies klinken leuk tot....je gaat werken en een flink deel van je loon ziet verdwijnen in die bodemloze put......
Of hervormend Links!quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:07 schreef Hukkie het volgende:
Ja, mooi is dat, links zou sociaal zijn en op komen voor de armen en minder bedeelden. Spijtig alleen dat die groep in het huidige politieke klimaat steeds groter wordt en dat de groep werkenden die de centen voor het linkse beleid moeten opbrengen stukje bij beetje kleiner wordt. Dus mss is het handiger om de vraag om te draaien en te vragen wanneer mensen verstandig worden en rechtser gaan stemmen.
Daar geloof ik niet zo in.quote:
Nou ja, dan heb jij het tenminste nog over ècht rechts, in tegenstelling tot sommigen in dit topic die rechts verwarren met Wilders.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, als ik fulmineer tegen rechts dan ageer ik toch eerder tegen het VVD-gedachtegoed.
studenten = gl/d66 en in mindere mate vvd. de sp is de enige partij die overduidelijk alleen relatief laag opgeleide mensen aanspreekt. weet de bron niet meer zeker maar volgens mij vanuit maurice de hond een keer gezien en nog een keer vanuit een andere bron.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:15 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ja inderdaad, studenten stemmen over het algemeen GL/SP, maar wanneer ze ouder worden verrechtsen ze. Weinig studenten = minder electoraat voor GL/SP.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 03:29 schreef MilaNL het volgende:
Zodra alle mooie beloftes van rechts niet worden waargemaakt in komend kabinet draait het weer om en is de SP ineens weer "cool" onder de populismestemmers.
Mensen denken dat als je een rechts standpunt hebt, je gelijk rechts bent.quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, dan heb jij het tenminste nog over ècht rechts, in tegenstelling tot sommigen in dit topic die rechts verwarren met Wilders.
Linksen denken dat als je allochtonen wijst op hun plichten en dat je sommige van hun gebruiken onwenselijk acht voor de Nederlandse samenleving, hen naar vernietigingskampen wil sturen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:06 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mensen denken dat als je een rechts standpunt hebt, je gelijk rechts bent.
VVD: Geneeskunde, Tandheelkunde, Rechten, Bedrijfswetenschappen, Economie (kortom: relevante studies, die een rooskleurige toekomst garanderen).quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:25 schreef Asphias het volgende:
[..]
studenten = gl/d66 en in mindere mate vvd. de sp is de enige partij die overduidelijk alleen relatief laag opgeleide mensen aanspreekt. weet de bron niet meer zeker maar volgens mij vanuit maurice de hond een keer gezien en nog een keer vanuit een andere bron.
Studenten die afhankelijk zijn van hun beurs doen GL en D66. Studenten met ouders die genoeg geld hebben stemmen VVD. En studenten die economische richtingen studeren.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 00:25 schreef Asphias het volgende:
[..]
studenten = gl/d66 en in mindere mate vvd. de sp is de enige partij die overduidelijk alleen relatief laag opgeleide mensen aanspreekt. weet de bron niet meer zeker maar volgens mij vanuit maurice de hond een keer gezien en nog een keer vanuit een andere bron.
Ik mis een paar poltieke partijen in deze vergelijking.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:42 schreef Linkerrijtje het volgende:
Als je succesvol, maatschappelijk geslaagd en tevreden bent, stem je VVD. Als je niet lekker in je vel zit, ontevreden en boos op alles en iedereen bent, stem je links.
Uuhm nee, dan stem je PVV.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:42 schreef Linkerrijtje het volgende:
Als je succesvol, maatschappelijk geslaagd en tevreden bent, stem je VVD. Als je niet lekker in je vel zit, ontevreden en boos op alles en iedereen bent, stem je links.
ben benieuwd of je over 20 jaar nog zo links ben..(of je moet studeren voor een of ander links georiënteerde opleiding die je laat teregd komen in oa de asiel industrie of de politiek(uitgezonderd de richting van vvd-pvv maar gezien je je voorkeur voor d66 zal dat wel nietquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:36 schreef ferdie131295 het volgende:
Ik ben 14 en bij mijn rechts-test kwam 56% rechts uit, toch ben ik links dan rechts. BTW mijn favo-partij zit een beetje in het midden, D66
Nee nee. Als je niet lekker in je vel zit, ontevreden en boos op alles en iedereen stem je SP.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |