abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85359797
Het kan me niets schelen dat strengere straffen geen afschrikwekkend effect hebben, momenteel staan de straffen gewoon totaal niet in verhouding tot het aangerichte leed. Dat is het probleem.
pi_85359912
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:07 schreef Arctic_Warrior het volgende:
Het kan me niets schelen dat strengere straffen geen afschrikwekkend effect hebben, momenteel staan de straffen gewoon totaal niet in verhouding tot het aangerichte leed. Dat is het probleem.
Tja, het lijkt me sowieso moeilijk om bijvoorbeeld een moord te "compenseren".
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:13:06 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85360020
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:10 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Precies....

Tenzij we terugwillen naar "oog om oog.."'
En ook dan lijkt het mij geen compensatie.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_85360151
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Precies....

Tenzij we terugwillen naar "oog om oog.."'
En ook dan lijkt het mij geen compensatie.
Nee, een misdaad draai je er niet even mee terug voor het/de slachtoffer(s).
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:27:02 #280
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85360631
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het gedrag van criminelen heeft trouwens vaak weinig te maken met de hoogte van de straffen, maar meer met de PAKKANS.
Als een crimineel weet dat de pakkans 100% (ok, ik weet heus wel dat dat een utopie is en volledig onhaalbaar) en de straf relatief laag, zal hij minder snel een criminele daad begaan dan wanneer het de doodstraf betreft en de pakkans 5% is.. ;)
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:51 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik weet het zo niet. Als je weet dat de pakkans wel groot is, maar dat je alweer buiten staat als de rechter die het vonnis uitspreekt zo ongeveer het gerechtsgebouw nog moet verlaten betwijfel ik of een straf erg veel zin heeft. :P
Ik denk dat het een combi van beiden is. Als je een redelijk grote pakkans hebt en hoge straffen wordt het vanzelf minder. Ik denk dat 1 van tweeën niet erg veel gaat helpen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_85360840
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:10 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Het kan in ieder geval beter dan nog geen 10 jaar zitten.
pi_85365736
volgens mij heb je het verkeer om....iedereen die ik ken stemde vroeger links maar nu rechts.

al die linkse hobbies klinken leuk tot....je gaat werken en een flink deel van je loon ziet verdwijnen in die bodemloze put......
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:15:22 #283
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_85365869
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:13 schreef tntkiller het volgende:
volgens mij heb je het verkeer om....iedereen die ik ken stemde vroeger links maar nu rechts.

al die linkse hobbies klinken leuk tot....je gaat werken en een flink deel van je loon ziet verdwijnen in die bodemloze put......
Ja inderdaad, studenten stemmen over het algemeen GL/SP, maar wanneer ze ouder worden verrechtsen ze. Weinig studenten = minder electoraat voor GL/SP.
pi_85366935
Ik ben 14 en bij mijn rechts-test kwam 56% rechts uit, toch ben ik links dan rechts. BTW mijn favo-partij zit een beetje in het midden, D66
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:07:20 #285
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_85371960
Ja, mooi is dat, links zou sociaal zijn en op komen voor de armen en minder bedeelden. Spijtig alleen dat die groep in het huidige politieke klimaat steeds groter wordt en dat de groep werkenden die de centen voor het linkse beleid moeten opbrengen stukje bij beetje kleiner wordt. Dus mss is het handiger om de vraag om te draaien en te vragen wanneer mensen verstandig worden en rechtser gaan stemmen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:17:12 #286
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_85372511
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:07 schreef Hukkie het volgende:
Ja, mooi is dat, links zou sociaal zijn en op komen voor de armen en minder bedeelden. Spijtig alleen dat die groep in het huidige politieke klimaat steeds groter wordt en dat de groep werkenden die de centen voor het linkse beleid moeten opbrengen stukje bij beetje kleiner wordt. Dus mss is het handiger om de vraag om te draaien en te vragen wanneer mensen verstandig worden en rechtser gaan stemmen.
Of hervormend Links!
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:32:02 #287
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85373304
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:17 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Of hervormend Links!
Daar geloof ik niet zo in.
Hoewel ik wel denk dat je beter nog op GL of D66 (ok die zijn niet echt links) kunt stemmen dan op de PvdA.
Ik ben niet voor de standpunten van GL en ik vind het een beetje een enge partij, maar ik zou ze liever een keer willen zien regeren dan de SP of nog maar weer eens de PvdA, want dan weet je zeker dat er geen hol gebeurd.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 16 augustus 2010 @ 23:41:06 #288
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_85373727
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, als ik fulmineer tegen rechts dan ageer ik toch eerder tegen het VVD-gedachtegoed.
Nou ja, dan heb jij het tenminste nog over ècht rechts, in tegenstelling tot sommigen in dit topic die rechts verwarren met Wilders.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_85419768
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:15 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ja inderdaad, studenten stemmen over het algemeen GL/SP, maar wanneer ze ouder worden verrechtsen ze. Weinig studenten = minder electoraat voor GL/SP.
studenten = gl/d66 en in mindere mate vvd. de sp is de enige partij die overduidelijk alleen relatief laag opgeleide mensen aanspreekt. weet de bron niet meer zeker maar volgens mij vanuit maurice de hond een keer gezien en nog een keer vanuit een andere bron.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 03:18:23 #290
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_85423291
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:29 schreef MilaNL het volgende:
Zodra alle mooie beloftes van rechts niet worden waargemaakt in komend kabinet draait het weer om en is de SP ineens weer "cool" onder de populismestemmers.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
  woensdag 18 augustus 2010 @ 10:06:15 #291
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85426601
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:41 schreef Strani het volgende:

[..]

Nou ja, dan heb jij het tenminste nog over ècht rechts, in tegenstelling tot sommigen in dit topic die rechts verwarren met Wilders.
Mensen denken dat als je een rechts standpunt hebt, je gelijk rechts bent.
Lekker kortzichtig he. :')
  woensdag 18 augustus 2010 @ 11:39:48 #292
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85429281
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 10:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

Mensen denken dat als je een rechts standpunt hebt, je gelijk rechts bent.

Linksen denken dat als je allochtonen wijst op hun plichten en dat je sommige van hun gebruiken onwenselijk acht voor de Nederlandse samenleving, hen naar vernietigingskampen wil sturen.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 11:58:57 #293
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85429915
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:25 schreef Asphias het volgende:

[..]

studenten = gl/d66 en in mindere mate vvd. de sp is de enige partij die overduidelijk alleen relatief laag opgeleide mensen aanspreekt. weet de bron niet meer zeker maar volgens mij vanuit maurice de hond een keer gezien en nog een keer vanuit een andere bron.
VVD: Geneeskunde, Tandheelkunde, Rechten, Bedrijfswetenschappen, Economie (kortom: relevante studies, die een rooskleurige toekomst garanderen).
GL: Culturele Antropolgie, Mileuwetenschappen, Kunstgeschiedenis, Geschiedenis van het Marxisme/Leninisme, Geschiedenis van het feminisme (kortom: prutsstudies voor prutsmensen die later een prutsbaan, gesubsidieerd door de overheid natuurlijk, willen bekleden).
Die Lebenslust bringt dich um.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 12:26:37 #294
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85430904
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 00:25 schreef Asphias het volgende:

[..]

Studenten die afhankelijk zijn van hun beurs doen GL en D66. Studenten met ouders die genoeg geld hebben stemmen VVD. En studenten die economische richtingen studeren.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 12:42:11 #295
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85431424
Als je succesvol, maatschappelijk geslaagd en tevreden bent, stem je VVD. Als je niet lekker in je vel zit, ontevreden en boos op alles en iedereen bent, stem je links.
pi_85431546
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:42 schreef Linkerrijtje het volgende:
Als je succesvol, maatschappelijk geslaagd en tevreden bent, stem je VVD. Als je niet lekker in je vel zit, ontevreden en boos op alles en iedereen bent, stem je links.
Ik mis een paar poltieke partijen in deze vergelijking.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_85434716
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:42 schreef Linkerrijtje het volgende:
Uuhm nee, dan stem je PVV.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_85434860
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:36 schreef ferdie131295 het volgende:
Ik ben 14 en bij mijn rechts-test kwam 56% rechts uit, toch ben ik links dan rechts. BTW mijn favo-partij zit een beetje in het midden, D66
ben benieuwd of je over 20 jaar nog zo links ben..(of je moet studeren voor een of ander links georiënteerde opleiding die je laat teregd komen in oa de asiel industrie of de politiek(uitgezonderd de richting van vvd-pvv maar gezien je je voorkeur voor d66 zal dat wel niet :) )
pi_85434988
=Doe normaal=

[ Bericht 96% gewijzigd door Ferdo op 18-08-2010 15:08:59 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 18 augustus 2010 @ 15:51:30 #300
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85439359
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uuhm nee, dan stem je PVV.
Nee nee. Als je niet lekker in je vel zit, ontevreden en boos op alles en iedereen stem je SP.
Als je klaar bent met alles wat enigzins niet nederlands is, dan stem je PVV.
Als je klaar bent met het slappe economische beleid van links (en/of geen PVV durft te stemmen), dan stem je VVD.
Als je veel culturele dingen wilt hebben of je wilt dat het maken van videogames gesubsidieerd worden door de staat stem je D66.
Ben je Christelijk, maar wel enigzins normaal stem je CDA.
Als je een bomenknuffelaar bent, maar toch denkt dat je vernieuwend wilt zijn stem je GroenLinks.
Ben je dom, simpel, niet vatbaar voor wisselende standpunten, achterbaks gezeik, heb je er gewoon niets van begrepen of ben je gewoon zwakzinnig dan stem je PvdA.

Zo werkt het wel ongeveer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')