Mits Pinterman daarbij de max. snelheid niet overschrijdt mag dat nog gewoonquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is dit niet erg kort door de bocht?
Dat is het zekerquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is dit niet erg kort door de bocht?
Ik vrees dat jouw gevoel van minachting behoorlijk misplaatst is.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:20 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Alles maar dan ook alles is geoorloofd om links uit de regering te houden. De PVV heeft naast goede uitgangspunten ook nare trekjes maar de PvdA bezorgd mij maagkrampen.
Had ik al gezegd dat ik een diepe minachting koester voor alles wat zich 'sociaal-democratisch' noemt?
Nou, als het om "sociaal-democraten" als Marcel van Dam gaat kan ik me zo'n gevoel wel voorstellen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vrees dat jouw gevoel van minachting behoorlijk misplaatst is.
Want Marcel van Dam is het gezicht van de sociaal-democraten in Nederland?quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, als het om "sociaal-democraten" als Marcel van Dam gaat kan ik me zo'n gevoel wel voorstellen.
We leven toch in een vrij land, waar je iedereen mag minachten.quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vrees dat jouw gevoel van minachting behoorlijk misplaatst is.
Ik schrijf toch niet dat het niet mag? Enkel dat het misplaatst is.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:04 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
We leven toch in een vrij land, waar je iedereen mag minachten.
Correctie: jij vind het misplaatst. Maar da's jouw mening.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik schrijf toch niet dat het niet mag? Enkel dat het misplaatst is.
Ah gossie tochquote:Op maandag 16 augustus 2010 16:07 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Correctie: jij vind het misplaatst. Maar da's jouw mening.
Over minachting gesproken.quote:
Ok, maar wat is dan de oorzaak en wat is de oplossing?quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:36 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Dat is het zekerDaarom ook de woordjes 'durf', 'beweren', en 'kunt'. Het is één van de conclusies die je zou kunnen trekken, mits onderzocht, etc. etc. Wat ik bedoel te zeggen is dat een hoog criminaliteitscijfer ook óndanks hoge straffen kan bestaan, maar dat het zeer waarschijnlijk is dat dit nog hoger zou liggen als straffen lager waren. Zo niet, dan zou de bewering zijn: hogere straffen = meer criminaliteit, en dat argument heb ik niet vaak horen aandragen. Volgens mij is het argument van de tegenstanders van hoge straffen meestal: het helpt niets. Dat is wat ik betwist. Het helpt wél, maar het is geen magisch oplosmiddel voor een hoog criminaliteitscijfer wat zoveel andere oorzaken kent.
Dat heeft weinig met minacting van doen. Overigens heb ik nooit beweerd dat ik gevrijwaard ben van die emotie.quote:
Daar noem je er ook eentje...,quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nou, als het om "sociaal-democraten" als Marcel van Dam gaat kan ik me zo'n gevoel wel voorstellen.
Ik ben dan ook sterk voorstander van zwaardere straffen, niet alleen omdat het werkt als afschrikmiddel (waar dus over gediscussieerd kan worden, maar waar het "Amerika-argument" m.i. niet geldig is), maar ook omdat het op zijn minst pragmatisch werkt als methode om ongewenste figuren uit de maatschappij te houden en zo het volk te beschermen van de willekeur van dergelijke misdaden. Criminaliteit verminderen is een sociaal-economische kwestie waar ik de rechts- en politiemacht niet zo relevant in vind. Die zijn er wat mij betreft alleen om het niet-criminele volk te beschermen. Het is aan de overheid om criminaliteit te verminden dmv. het in de juiste banen leiden van samenleving en mens.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:22 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ok, maar wat is dan de oorzaak en wat is de oplossing?
De oorzaak is mensen. Je kunt gewoon criminaliteit niet uitbannen. Kijk naar diefstal.
Bepaalde mensen doen van alles om iets te krijgen wat ze niet kunnen betalen/krijgen zonder dat ze er op een niet legale wijze aan kunnen komen. Dat zit gewoon in de mens. In de elke mens. Alleen veel kunnen het onderdrukken en zijn zo ver ontwikkelt dat ze weten dat je niet alles kunt hebben.
Mensen hebben nu eenmaal geldingsdrang. Een minder ontwikkelt mens (lagere opleiding, etc) zal eerder voor geweld kiezen aangezien hij zich wel wil laten gelden maar het niet met woorden kan.
Zeker als minachting in het spel is kan dat hoog oplopen (kijk naar allochtonen en de manier waarop wij er vaak tegenaan kijken en hoe ze reageren)
Oplossing? Ik weet het niet en ik denk ook dat die er niet echt is. Het enige dat je kunt doen is het zo veel mogelijk indammen en dat kun je, denk ik, alleen maar doen met meer en zwaardere consequenties te verbinden aan acties.
Net zoals Wilders, volgens enkelen in dit topic, het gezicht is van alles wat rechts is?quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want Marcel van Dam is het gezicht van de sociaal-democraten in Nederland?
Mwoah, als ik fulmineer tegen rechts dan ageer ik toch eerder tegen het VVD-gedachtegoed.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Net zoals Wilders, volgens enkelen in dit topic, het gezicht is van alles wat rechts is?
Weet je wat dat kost?quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:23 schreef Linkerrijtje het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel helpt. Draaideurcriminelen worden met '3 strikes and you are out' levenslang opgesloten. Die bezorgen dan niemand meer enige last. Nu beroven ze binnen 5 minuten na hun vrijlating een winkel.
quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:01 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik weet het zo niet. Als je weet dat de pakkans wel groot is, maar dat je alweer buiten staat als de rechter die het vonnis uitspreekt zo ongeveer het gerechtsgebouw nog moet verlaten betwijfel ik of een straf erg veel zin heeft.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het gedrag van criminelen heeft trouwens vaak weinig te maken met de hoogte van de straffen, maar meer met de PAKKANS.
Als een crimineel weet dat de pakkans 100% (ok, ik weet heus wel dat dat een utopie is en volledig onhaalbaar) en de straf relatief laag, zal hij minder snel een criminele daad begaan dan wanneer het de doodstraf betreft en de pakkans 5% is..
Ik zei: "relatief" laagquote:Op maandag 16 augustus 2010 18:51 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik weet het zo niet. Als je weet dat de pakkans wel groot is, maar dat je alweer buiten staat als de rechter die het vonnis uitspreekt zo ongeveer het gerechtsgebouw nog moet verlaten betwijfel ik of een straf erg veel zin heeft.
Ja, daar had Wilders die tienduizend extra agenten voor gewild! En natuurlijk de stads-Rambo's.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zei: "relatief" laag
Maar de pakkans verhogen is natuurlijk ook heel erg duur..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |