abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85351339
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is dit niet erg kort door de bocht?
Mits Pinterman daarbij de max. snelheid niet overschrijdt mag dat nog gewoon ;)
Lurf is the message and the message is Lurf
  maandag 16 augustus 2010 @ 15:36:40 #252
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_85351583
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is dit niet erg kort door de bocht?
Dat is het zeker :) Daarom ook de woordjes 'durf', 'beweren', en 'kunt'. Het is één van de conclusies die je zou kunnen trekken, mits onderzocht, etc. etc. Wat ik bedoel te zeggen is dat een hoog criminaliteitscijfer ook óndanks hoge straffen kan bestaan, maar dat het zeer waarschijnlijk is dat dit nog hoger zou liggen als straffen lager waren. Zo niet, dan zou de bewering zijn: hogere straffen = meer criminaliteit, en dat argument heb ik niet vaak horen aandragen. Volgens mij is het argument van de tegenstanders van hoge straffen meestal: het helpt niets. Dat is wat ik betwist. Het helpt wél, maar het is geen magisch oplosmiddel voor een hoog criminaliteitscijfer wat zoveel andere oorzaken kent.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_85352049
Hogere straffen zou ons weldenkende mensen er zeker van weerhouden criminele dingen te doen. Het probleem is alleen dat (potentiele) criminelen zich daar niets van aantrekken, de hoogte van de straffen niet kennen of in een vlaag, aldan niet gedrogeerd tot hun actie komen. :)
pi_85352147
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:20 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Alles maar dan ook alles is geoorloofd om links uit de regering te houden. De PVV heeft naast goede uitgangspunten ook nare trekjes maar de PvdA bezorgd mij maagkrampen.

Had ik al gezegd dat ik een diepe minachting koester voor alles wat zich 'sociaal-democratisch' noemt?
Ik vrees dat jouw gevoel van minachting behoorlijk misplaatst is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_85352588
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou, als het om "sociaal-democraten" als Marcel van Dam gaat kan ik me zo'n gevoel wel voorstellen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_85352686
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:01 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nou, als het om "sociaal-democraten" als Marcel van Dam gaat kan ik me zo'n gevoel wel voorstellen.
Want Marcel van Dam is het gezicht van de sociaal-democraten in Nederland?
pi_85352697
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We leven toch in een vrij land, waar je iedereen mag minachten. :)
pi_85352739
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:04 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

We leven toch in een vrij land, waar je iedereen mag minachten. :)
Ik schrijf toch niet dat het niet mag? Enkel dat het misplaatst is.
pi_85352820
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik schrijf toch niet dat het niet mag? Enkel dat het misplaatst is.
Correctie: jij vind het misplaatst. Maar da's jouw mening.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_85352868
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:07 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Correctie: jij vind het misplaatst. Maar da's jouw mening.
Ah gossie toch
pi_85353288
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah gossie toch
Over minachting gesproken.
  maandag 16 augustus 2010 @ 16:22:20 #262
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85353431
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:36 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Dat is het zeker :) Daarom ook de woordjes 'durf', 'beweren', en 'kunt'. Het is één van de conclusies die je zou kunnen trekken, mits onderzocht, etc. etc. Wat ik bedoel te zeggen is dat een hoog criminaliteitscijfer ook óndanks hoge straffen kan bestaan, maar dat het zeer waarschijnlijk is dat dit nog hoger zou liggen als straffen lager waren. Zo niet, dan zou de bewering zijn: hogere straffen = meer criminaliteit, en dat argument heb ik niet vaak horen aandragen. Volgens mij is het argument van de tegenstanders van hoge straffen meestal: het helpt niets. Dat is wat ik betwist. Het helpt wél, maar het is geen magisch oplosmiddel voor een hoog criminaliteitscijfer wat zoveel andere oorzaken kent.
Ok, maar wat is dan de oorzaak en wat is de oplossing?

De oorzaak is mensen. Je kunt gewoon criminaliteit niet uitbannen. Kijk naar diefstal.
Bepaalde mensen doen van alles om iets te krijgen wat ze niet kunnen betalen/krijgen zonder dat ze er op een niet legale wijze aan kunnen komen. Dat zit gewoon in de mens. In de elke mens. Alleen veel kunnen het onderdrukken en zijn zo ver ontwikkelt dat ze weten dat je niet alles kunt hebben.
Mensen hebben nu eenmaal geldingsdrang. Een minder ontwikkelt mens (lagere opleiding, etc) zal eerder voor geweld kiezen aangezien hij zich wel wil laten gelden maar het niet met woorden kan.
Zeker als minachting in het spel is kan dat hoog oplopen (kijk naar allochtonen en de manier waarop wij er vaak tegenaan kijken en hoe ze reageren)

Oplossing? Ik weet het niet en ik denk ook dat die er niet echt is. Het enige dat je kunt doen is het zo veel mogelijk indammen en dat kun je, denk ik, alleen maar doen met meer en zwaardere consequenties te verbinden aan acties.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_85353794
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:18 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Over minachting gesproken.
Dat heeft weinig met minacting van doen. Overigens heb ik nooit beweerd dat ik gevrijwaard ben van die emotie.
pi_85354173
quote:

[..]

Daar noem je er ook eentje...,
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_85354191
-dubbel- :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:10:33 #266
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_85355462
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:22 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ok, maar wat is dan de oorzaak en wat is de oplossing?

De oorzaak is mensen. Je kunt gewoon criminaliteit niet uitbannen. Kijk naar diefstal.
Bepaalde mensen doen van alles om iets te krijgen wat ze niet kunnen betalen/krijgen zonder dat ze er op een niet legale wijze aan kunnen komen. Dat zit gewoon in de mens. In de elke mens. Alleen veel kunnen het onderdrukken en zijn zo ver ontwikkelt dat ze weten dat je niet alles kunt hebben.
Mensen hebben nu eenmaal geldingsdrang. Een minder ontwikkelt mens (lagere opleiding, etc) zal eerder voor geweld kiezen aangezien hij zich wel wil laten gelden maar het niet met woorden kan.
Zeker als minachting in het spel is kan dat hoog oplopen (kijk naar allochtonen en de manier waarop wij er vaak tegenaan kijken en hoe ze reageren)

Oplossing? Ik weet het niet en ik denk ook dat die er niet echt is. Het enige dat je kunt doen is het zo veel mogelijk indammen en dat kun je, denk ik, alleen maar doen met meer en zwaardere consequenties te verbinden aan acties.
Ik ben dan ook sterk voorstander van zwaardere straffen, niet alleen omdat het werkt als afschrikmiddel (waar dus over gediscussieerd kan worden, maar waar het "Amerika-argument" m.i. niet geldig is), maar ook omdat het op zijn minst pragmatisch werkt als methode om ongewenste figuren uit de maatschappij te houden en zo het volk te beschermen van de willekeur van dergelijke misdaden. Criminaliteit verminderen is een sociaal-economische kwestie waar ik de rechts- en politiemacht niet zo relevant in vind. Die zijn er wat mij betreft alleen om het niet-criminele volk te beschermen. Het is aan de overheid om criminaliteit te verminden dmv. het in de juiste banen leiden van samenleving en mens.
Ik wens je een dolfijne dag
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:12:02 #267
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_85357943
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 16:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want Marcel van Dam is het gezicht van de sociaal-democraten in Nederland?
Net zoals Wilders, volgens enkelen in dit topic, het gezicht is van alles wat rechts is?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_85358225
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:12 schreef Strani het volgende:

[..]

Net zoals Wilders, volgens enkelen in dit topic, het gezicht is van alles wat rechts is?
Mwoah, als ik fulmineer tegen rechts dan ageer ik toch eerder tegen het VVD-gedachtegoed.
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:37:58 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85358709
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 13:23 schreef Linkerrijtje het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel helpt. Draaideurcriminelen worden met '3 strikes and you are out' levenslang opgesloten. Die bezorgen dan niemand meer enige last. Nu beroven ze binnen 5 minuten na hun vrijlating een winkel.
Weet je wat dat kost? :P
En je moet niet "denken" dat het helpt, je moet er bewijs voor hebben. ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_85358730
Gaat ook een beetje om de vraag publieke armoede versus private rijkdom hè, of niet? Ikzelf apprecieer publieke rijkdom iets meer dan private (mega)rijkdom maar publieke armoede.
I´m back.
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:41:36 #271
306966 Linkerrijtje
Fan van Johan Derksen
pi_85358815
quote:

[..]

^O^
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:43:09 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85358863
Het gedrag van criminelen heeft trouwens vaak weinig te maken met de hoogte van de straffen, maar meer met de PAKKANS.
Als een crimineel weet dat de pakkans 100% (ok, ik weet heus wel dat dat een utopie is en volledig onhaalbaar) en de straf relatief laag, zal hij minder snel een criminele daad begaan dan wanneer het de doodstraf betreft en de pakkans 5% is.. ;)
pi_85359131
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Het gedrag van criminelen heeft trouwens vaak weinig te maken met de hoogte van de straffen, maar meer met de PAKKANS.
Als een crimineel weet dat de pakkans 100% (ok, ik weet heus wel dat dat een utopie is en volledig onhaalbaar) en de straf relatief laag, zal hij minder snel een criminele daad begaan dan wanneer het de doodstraf betreft en de pakkans 5% is.. ;)
Ik weet het zo niet. Als je weet dat de pakkans wel groot is, maar dat je alweer buiten staat als de rechter die het vonnis uitspreekt zo ongeveer het gerechtsgebouw nog moet verlaten betwijfel ik of een straf erg veel zin heeft. :P
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:52:53 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_85359180
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:51 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik weet het zo niet. Als je weet dat de pakkans wel groot is, maar dat je alweer buiten staat als de rechter die het vonnis uitspreekt zo ongeveer het gerechtsgebouw nog moet verlaten betwijfel ik of een straf erg veel zin heeft. :P
Ik zei: "relatief" laag ;)

Maar de pakkans verhogen is natuurlijk ook heel erg duur..
pi_85359261
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zei: "relatief" laag

Maar de pakkans verhogen is natuurlijk ook heel erg duur..
Ja, daar had Wilders die tienduizend extra agenten voor gewild! En natuurlijk de stads-Rambo's.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')