Vragen naar onderbouwing is vaak al genoeg uitlokking.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mee eens. Dat schelden is een teken van zwakte.
Hoewel hij ook vaak uitgelokt wordt, en dat deugt ook niet.
Hele goede en interessante post, ik wist bv. dat van Hoover nietquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:24 schreef RM-rf het volgende:
en wat over mensen die wél kritisch zijn over de Overheid, maar bv evengoed over bepaalde 'bedrijven' die net zo goed persoonsgegevens verzamelen en ook daar misbruik van kunnen maken...
en die ook niet alles als één 'Groot Complot' van Illuminatie zien, maar vooral de Overheid als een Megalomaan Bedrijf met erg veel macht en daarin juist ook veel 'amateurisme' en 'fouten' en 'bureaucratie' waarvan burgers makkelijk slachtoffer kunnen worden...
Mijn persoonlijk mening is juist dat veel 'complot-gelovers' eerder de Overheid als 'té machtig' en 'alleswetend' of 'alles-controlerend' zien...
mijn reden om vooral kritisch te zijn over bv Overheidsdiensten is juist dat hetgeen wat die graag beloven, bv 'controle' uit te oefenen (neem bv. de 'politie') veelvuldig niet in het geringste 'nagekomen' kan worden, wat imho vooral voorkomt door het idee van en 'omni-presente' Overheid vooral _niet_ klopt (en imho ook een onmogelijkheid is)...
zelfs bv de 'big Brother' in het boek van Orwell, 'nineteen-eigthy-four' was lang niet zo 'omni-present' zoals hij zich graag wilde voorstellen ... die gebruikte juist overal aanwezige schermen om wél die indruk te wekken, (die schermen zouden tegelijktijd ook 'camera's zijn' en dingen opnemen, maar vor de informatie was die Overheid in 1984 ook afhankelijk van informanten en collaborateurs).
Imho is het hele idee van één Centrale almachtige en omnipresente Overheid totale onzin... maar bestaat de overheid juist uit een veelvoud van soms eljkaar tegenwerkende en onderling concurererende diensten die voral hun 'eigen voortuintje' schoon willen houden, maar zich juist compleet niet bekommeren over een 'groter' maatschappelijk belang...
Dàt maakt ook complot-ideeeen die bv uitgaan van "één Groot Doel" dat de achtergrond zou zijn van 'complotten' onzin... bv de 'stichting van één Nieuwe WereldOrde, welke volgens sommigen kennelijk al tientallen zoniet honderden jaren terug 'uitgedacht' zou zijn en men nu heel precies op 'aanstevent'...
probleem van de Overheid is nu juist dat de Politici die aansturing moeten geven helemaal geen noodzaak zien een ander doel te hebben dan hun eigen 'herverkiezing' na de standaard 'verkiesbare periode óf juist daarna aansteven op lucratieve baantjes, die ze graag elkaar ook toespelen.
Ambtenaren zelf hebben meestal als voornaamste doel hun positie te behouden en niet teveel werk op hun bureau te krijgen; en vaak zie je bij sterk ambtelijke organisaties ook een 'doorschuifmentaliteit' van werkzaamheden.
Dat is een _andere_ vorm van 'overheidskritiek dan de paranoia 'complot-gedachtes' die kennelijk andere drijven..
maar volgens mij ook niet geheel los te zien van de 'complot-theorieen' enkel dan vanuit een 'andere' benadering...
een goed voorbeeld welke ik al eerder aangehaald heb is bv de directeur van de FBI in amerika tussen 1922 en 1972, J. Edgar Hoover..... een typische ambtenaar waarvan één van zn ondergestelden ooit opmerkte dat meer dan 50% van hun werk niet het oplossen van misdrijven was, maar vooral het verzamelen én manipuleren van gegevens rondom misdrijven zodat het als 'informatie' voor J.E. Hoover verder gebruikt kon worden om zijn machtspositie te 'consolideren'.
Hooover werkt imho niet vanuit een idee een 'NWO' te beginnen, mar was gewoon zijn eigen 'one-man NWO' op het amrikaanse politieke toneel, en was daarin uitermate succesvol (kon daardoor 50 jaar lang en van dé allermachtigste personen in de VS blijven)
Ja, is waar.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:30 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Vragen naar onderbouwing is vaak al genoeg uitlokking.
Je was met mij in discussie, niet met Salvador;quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:16 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat is nu jammer zeg. Ik had wel gedacht dat je daar open voor zou staan gezien je gedweep met salvador.
Enniewee, voor de edit van ToT stond er zoveel als dat de voornaamste inspanning die salvador m.i. doet het likken van zijn hersenpan is, en dat de schaamteloosheid waarmee dit gepaard gaat ik nu niet bepaald onder het kopje moedig zou willen scharen. Een cynicus zou het haast wel.... desinformatengedrag kunnen noemen.
Ik heb een hele mooie thread ooit gemaakt over scientology met een heel uitgebreide op en goed gedocumenteerde argumenten :/quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:04 schreef Salvad0R het volgende:
Het is ook een feit, dat ik de gene ben die continue met een zooi feitelijke informatie aan kom zetten. Het is niet dat je van Led, Tuinhek, oompaloompa (heeft dagje vrij schijnbaar) en de rest van de ontkenners een topic kan verwachten met als inhoud de schadelijkheid van ons drinkwater, of de exacte stoffen die in de lucht worden gesproeid, of de stuk of 20 vragen die nog open staan betreffende de verantwoordelijkheid voor 9/11, 7/7, Hofwartier toestand en de consequenties.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 06:14 schreef Salvad0R het volgende:
< zeg dan niks en blijf dan weg... >
[ Bericht 93% gewijzigd door Dragorius op 26-10-2009 09:20 ]
quote:Op maandag 26 oktober 2009 12:19 schreef Salvad0R het volgende:
< laatste keer, draag je nog wat bij of niet... de disclaimer is hier duidelijk in >
[ Bericht 85% gewijzigd door Dragorius op 26-10-2009 12:23 ]
Nou schaakmat wil ik niet beweren, maar het is idd een hele stap vooruit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:49 schreef Salvad0R het volgende:
Algemeen bewust zijn van de tactieken die gebruikt (kunnen) worden door counter-intelligence in BNW zet ze al schaakmat.
Heb jij de biografie van Tom Cruise geschreven door Andrew Morton gelezen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:51 schreef Salvad0R het volgende:
scientology
Meer energie verspil ik er niet aan. Meer woorden maak ik er niet aan vuil.
Laten we zeggen, een zeer actieve Monarch sexslaaf; categorie 1;quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb jij de biografie van Tom Cruise geschreven door Andrew Morton gelezen?
Zoniet, aanradertje.
Doodeng en gevaarlijk, die scientology-sekte.
En Tom Cruise zit in de hoogste regionen daar.
er is iemand de gevangenis ingegaan omdat hij een grapje maakte over tom cruise-missiles, dat is waarom je posts werden geedit, voor je egen veiligheidquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:54 schreef Salvad0R het volgende:
Mocht ook niet in dat topic, trouwens. Die Scientology figuren houden er niet van als je het beestje bij naam noemt.
[..]
[..]
Het is geen vaste classificatie, het wordt per post bepaald ^_^quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:56 schreef Orchestra. het volgende:
Scientology is ook totale nonsens.
Overigens: vraagje.
Wat te doen met mensen die noch tot desinformanten noch tot informanten behoren? Moeten die een keuze maken?
Hmm. Niets moet. Op een gegeven moment heeft iedereen er baat bij om geïnformeerd te zijn.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:56 schreef Orchestra. het volgende:
Scientology is ook totale nonsens.
Overigens: vraagje.
Wat te doen met mensen die noch tot desinformanten noch tot informanten behoren? Moeten die een keuze maken?
Ben jij misschien een infiltrant dat jij dit zo breed uit gaat meten ?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:37 schreef Terecht het volgende:
We naderen de 301'ste post, wellicht tijd om te resumeren?
Of er op FOK! en ihb BNW desinformanten aanwezig zijn lijkt me niet erg waarschijnlijk, niet in de laatste plaats omdat als de in BNW breed geaccepteerde stelling dat het gros van de mensen gemanipuleerd is door de mainstream media stand houdt, er helemaal geen behoefte is aan desinformanten die de publieke opinie op FOK! beinvloeden aangezien er al voldoende nuttige idioten voorhanden zijn die deze taak op zich zouden kunnen nemen en dat gezien het aantal meepostende 'debunkers' ook doen.
Nee, mochten er al desinformanten op BNW zitten dan doen ze zich wel voor als truther. Maar wat te denken van de plannen van het Pentagon dan? Die geven toch zeker duidelijk aan dat er tegen critici ingegaan dient te worden? Wel, waarom zou je je cynisme tegen de gevestigde orde niet ook toepassen op de openbaar gemaakte plannen van het Pentagon? Zou dat niet juist de desinformatie zijn, dat je onder je opponenten op zoek bent naar 'stillen' terwijl ze juist in jouw kamp vertoeven? Dit heeft nog een aantal bijkomstige voordelen: hoe dichter je bij je tegenstanders staat hoe beter je hen in de gaten kunt houden. Door als infiltrant de boel op proberen te jutten en te kijken wie er in meegaat pik je de meest interessante individuen eruit om extra aandacht aan te besteden. Bovendien ben ik van mening dat zelfridiculisering een betere methode is voor het onschadelijk maken van critici dan het bestrijden van de kritische argumenten zelf, ook iets dat in het voordeel van een infiltrant spreekt.
Daglicht doet helen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:45 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Ben jij misschien een infiltrant dat jij dit zo breed uit gaat meten ?
De naam Pentagon is inwisselbaar met andere entiteiten zoals de AIVD, ondernemingen, lobbygroepen etc. Ik noemde het Pentagon omdat deze als voorbeeld werd genomen in dit topic. De achterliggende argumenten blijven dezelfde imo.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:50 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Jouw redenatie is wel interessant hoor; maar je geeft het Pentagon teveel aandacht.
Jouw idee dat uitbuiting niet voor zou komen zonder "boze overheid" zegt genoegquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:05 schreef Salvad0R het volgende:
Mijn ideeën over hoe de aardbol geregeld kan worden hebben niets te maken met consequenties van uitbuiting, zoals armoede.
nee dat kan je niet zomaar tenzij je bv allerhande burgerechten zou negeren (bv afrika zou 'onteigenen' van de momenteel er wonende 'bevolking.... wat nu net in de tijden van europese kolonisatie van afrikaanse eigendommen al lang geen succesvol iets was en bovendien bleek toen ook al dat het 'uitbuiten' van afrikaanse grondstofen en productie zeker geen grotere 'eerlijkheid' schiep, eerder een nog kromgetrokkener inkomstenmodel waarin bepaalde personen die 'macht' hadden binnen dit kolonisatieproces zich bovenmatig konden verrijken) .quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:51 schreef Salvad0R het volgende:
In feite kunnen we met de uitvindingen op het gebied van electromagnetica, nanotechnologie, robotica en een combinatie daarvan van het continent Afrika 1 grote kas bouwen om de hele wereld te voeden, bij wijze van spreken.
Wat is er dan precies zo 'superieur' aan de Maatschappij van Amrika tussn 1776 en 1913...?quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:24 schreef Salvad0R het volgende:
Een beetje zoals de Verenigde Staten tussen 1776 en 1913.
Daarnaast was er veel "vrijheid" en ging het met veel mensen heel goed omdat het een nieuw land was met veel natuurlijke rijkdommen. Deze werden gewoon geplunderd, waardoor de economie ongehinderd kon groeien. En als de economie lekker blijft groeien dan pikken daar vanzelf meer en meer mensen een graantje van mee.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
wat is er dan precies zo 'superieur' aan de Maatschappij van Amrika tussn 1776 en 1913...?
ook toen kende men bv stevige economische monopolies, media die hun macht misbruikt (William R. Hearst), oorlogen.
een verscheeurd land door de burgeroorlog van 1861-1865, ten tussen 1865 tot 1877 in het Tijdperk van de 'Reconstruction'...
waarin men eerst onder Licoln een zeer pragmatisch, gematigde toon aansloeg, veel compromissen sloot om het Zuiden vooral niet verder af te scrikken en een hernieuwde verwijdering tot te laten, maar na de mord op Lincoln een 'heftige' omkering van dat beleid naar het 'keiharde' 'radical Republican' beleid war het Zuiden ook duidelijke Voorwaaren opgedrongen kreeg.
Na de moord op Lincoln ontstond een situatie waarin het buzrgerlijk gezag over de Zuidelijke Staten opgeheven werd en alsnog een millitair bestuur ingesteld werd (waardoor veel conservatieve amerikanen in het Zuiden bv nog steeds de moord op Lincoln zien als een 'complot tegen het Zuiden' ... de democratische meerderheid die radicale republikeinen hadden die dit wilden hadden ze overigens ook al voord e mord, enkel had Lincoln dat lang met zn 'gezag' kunnen tegenhouden al had hij ook daaraan vroeger of later moeten toegeven).
Ik zie eigenlijk niet in waarom Amerika in die periode zo onnoemleijk veel 'beter' zou zijn, misschien dat veel amerikanen uit de Zuidelijke Staten darover een bepaalde 'romantiek' voorstellen en lees jij misschien wel iets teveel de mening van zulke amerikanen (uit zuidelijke staten en veelal conservatievelingen die ook nooit over het 'verlies' in de burgeroorlog uit zijn gekomen)
ehm... je verwees zelf naar amerika in die periode na een stuk over dat de wereld nu niet goed gerund werd ...quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:36 schreef Salvad0R het volgende:
Nergens stel ik dat het systeem in de Verenigde Staten tussen 1776 en 1913 superieur is.
is dat niet een 'mening' die je hebt overgenomen door erg veel amerikaanse complot-sites te lezen waarin ook veel mensen schrijven die uit zuidelijek amerikaanse staten komen en daar gewoon een bepaalde 'culturele mythe' die te maken heeft met hun eigen zuidelijke Staten ...? Na het verlies van de burgeroorlog (en bv ook het afschaffen van de Slavernij wat die Staten toen door het Noorden gedwongen 'opgelegd' werd, met later zelf een gedwongen afschaffing van de segregatie) hebben veel zuiderlingen dat soort ideeen gekregen, over 'complotten' die tegen de zuidelijke Staten gesmeed zouden worden.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:36 schreef Salvad0R het volgende:
Het werkte best goed in de Verenigde Staten tot John Wilkes Booth Lincoln overhoop schoot in opdracht van de families achter de Europese Centrale Banken.
Ik weet een interessante docu. Leuk voor regenachtige dagen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:09 schreef RM-rf het volgende:
ik vind het véél interssanter als je zou ingaan op jouw exacte redenen wat er zo 'goed was' aan amerika....
en hoe heb je gedacht dat een moderne staat zònder geld-systeem kan bestaan ... zelfs al gaan mensen dan met kralen of schelpjes 'betalen', zal ook dat weer automatisch tot de 'geaccepteerde' valuta behoren..
imho is een moderne economie, zelfs geen totaal verouderde economie mogelijk zonder 'geld'...tot in de donkerste middeleeuwen was er gewoonweg wel een geld-systeem (waarbij munten gedrukt werden door bepaalde 'stad-staten en men adhv de herkenningswaarde van die stadstaat en/of Munt-stempel er een zekere 'garantie' aan gaf)
Die Heersers die in die staten veelal de controle hadden over de Munt... of dat nu de Medici's waren in Florence.... of de Habsburgers in oostenrijk waren altijd ook volop bereid hun 'macht' ook ine iegn voordel aan te wenden...
dat ligt nu eenmaal in de aard van het Beestje ...
Waar mensen op een gegeven moment macht verzamelen, zullen ze die macht ook misbruiken waar ze dat nodig schijnt
Ja, want niemand heeft dat door !quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:43 schreef Salvad0R het volgende:
De film geeft aan goed beeld van de details van macht die de families achter financiële instituten handhaven.
Zodra bij de massa bekend is op wat voor manier het concept "geld" misbruikt wordt om landen te duperen en over te nemen en hoe centrale bankiers beide zijden van een militair conflict financieel steunen om de schulden te innen, kan zulk misbruik minder gemakkelijk plaats vinden.
Ja, en wereldvrede en gratis waterijs voor iedereen ! Weinig mensen kunnen dat met me oneens zijn !quote:Ik stel dus niet dat er een ontwikkeling naar een systeem zonder geld of prestatie moet plaats vinden, integendeel, het geld systeem moet overzichtelijk en open werken. Dus niet dat de Federal Reserve (Die niet Federal is en eveneens geen Reserves handhaaft) even zonder overleg 20 Biljoen per week in de markt pompt, of de ECB (private onderneming) die niet moeilijk doet over een cash injectie van 4 biljard euro in onze markt.
Weinig weldenkenden kunnen dat met mij oneens zijn. Zo moeilijk is het niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |