abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85094875
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zolang ik denk dat mensen voor rede vatbaar zijn.
Volgens mij is wel duidelijk dat een paar mensen hier niet voor rede vatbaar zijn en ook niet willen zijn.
Leaf
pi_85095491
Het enige en uiteindelijk doel van professionele desinformanten is het zwijgen opleggen aan de genen die met daadwerkelijk gevoelige informatie komen.

Dit wordt bewerkstelligt door bijvoorbeeld "forum sliding" (dat wil zeggen, elkaars nutteloze posts net zo lang quoten tot relevante informatie niet meer direct zichtbaar is), of door "consensus cracking", waar continu zwakteboden worden gedaan richting mensen met feitelijke informatie, labels opplakken zonder daadwerkelijke onderbouwing, met als doelstelling om een consensus te creëren dat de mensen die feitelijke informatie posten in diskrediet worden gebracht.
Ook wordt "topic dilution" gebruikt, zoals je bepaalde users hier ook ziet doen, het aanhalen van zaken die niets te maken hebben met de gegeven feitelijke informatie, om de aandacht af te leiden van de gevoelige informatie.
Ook is "information collection" onderdeel van de counter-intelligence faggot. Het uitlokken van gewelddadige oproepen etc. valt hier onder.
"Anger trolling" wordt ook gebruikt door de desinformant. Door de mate van agressiviteit van users te peilen wordt door overheden bepaald of diegene een bedreiging vormt.
Tevens behoort "Gaining Control" tot de tactieken van de Pentagon geaffilieerde desinformanten. Met deze tactiek wordt getracht een moderator functie in het forum wat het doelwit is te bewerkstelligen. Nadat dit het geval is, kunnen posts achteraf verwijderd worden en discussies compleet ontspoord worden.

...

[ Bericht 0% gewijzigd door Salvad0R op 10-08-2010 15:05:38 ]
pi_85095562
Ow crap, wat is dit topic snel gegaan! :@
pi_85095696
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:43 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dit mooie voorbeeld van desinformatie er nog maar eens bij halen dan?
Het enige wat te concluderen valt uit die voorvallen (aldanniet bewerkstelligd door counter-intelligence-faggots) is dat het individuele voorvallen zijn, terwijl de stroom van desinformatie die de overheid verspreidt moedwillig en gestructureerd is.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:06:28 #230
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_85096010
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:00 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het enige wat te concluderen valt uit die voorvallen (aldanniet bewerkstelligd door counter-intelligence-faggots) is dat het individuele voorvallen zijn, terwijl de stroom van desinformatie die de overheid verspreidt moedwillig en gestructureerd is.
Als je maar in de gaten houd dat ook jij niet alles voor waar aan moet nemen wat je op de zogenaamde conspiracy websites tegen komt.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_85096039
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Volgens mij is wel duidelijk dat een paar mensen hier niet voor rede vatbaar zijn en ook niet willen zijn.
Het probleem is dat dat botsende subjectiviteit is.
pi_85096177
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Als je maar in de gaten houd dat ook jij niet alles voor waar aan moet nemen wat je op de zogenaamde conspiracy websites tegen komt.
Daar kwam ik 8 jaar geleden ook achter.

Je zult van mij geen gare nonsens theorieën horen over hologrammen/reptilloids/planet x/2012 crap.

Zolang mensen met enig intellect zich met dat soort nonsens blijven bezighouden, in plaats van met de feitelijkheden die het leeuwendeel van de terror en leed in de wereld tot consequentie hebben, verandert er geen fuck.
pi_85096393
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:07 schreef Orchestra. het volgende:

[..]

Het probleem is dat dat botsende subjectiviteit is.
Nouja, als iemand gaat posten dat alles wat die persoon zegt een feit is, daarop wordt aangesproken en dan nog steeds vol blijft houden dat het een feit is en gaat schelden, lijkt het mij wel duidelijk dat diegene niet voor rede vatbaar is.
Leaf
pi_85097412
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:56 schreef Salvad0R het volgende:
Het enige en uiteindelijk doel van professionele desinformanten is het zwijgen opleggen aan de genen die met daadwerkelijk gevoelige informatie komen.

Dit wordt bewerkstelligt door bijvoorbeeld "forum sliding" (dat wil zeggen, elkaars nutteloze posts net zo lang quoten tot relevante informatie niet meer direct zichtbaar is), of door "consensus cracking", waar continu zwakteboden worden gedaan richting mensen met feitelijke informatie, labels opplakken zonder daadwerkelijke onderbouwing, met als doelstelling om een consensus te creëren dat de mensen die feitelijke informatie posten in diskrediet worden gebracht.
Ook wordt "topic dilution" gebruikt, zoals je bepaalde users hier ook ziet doen, het aanhalen van zaken die niets te maken hebben met de gegeven feitelijke informatie, om de aandacht af te leiden van de gevoelige informatie.
Ook is "information collection" onderdeel van de counter-intelligence faggot. Het uitlokken van gewelddadige oproepen etc. valt hier onder.
"Anger trolling" wordt ook gebruikt door de desinformant. Door de mate van agressiviteit van users te peilen wordt door overheden bepaald of diegene een bedreiging vormt.
Tevens behoort "Gaining Control" tot de tactieken van de Pentagon geaffilieerde desinformanten. Met deze tactiek wordt getracht een moderator functie in het forum wat het doelwit is te bewerkstelligen. Nadat dit het geval is, kunnen posts achteraf verwijderd worden en discussies compleet ontspoord worden.

...
je neemt een interssante post van een ander forum http://www.freerepublic.com/focus/news/2165967/posts

dat is an sich prima maar in je 'vertaling' mis je bepaalde dingen of geeft ze opeens een andere uitleg:

jij schrijft dat
quote:
maar de oorspronkelijke tekst die je gebruikt hebt stelt gewoon:
quote:
Technique #4 - ‘INFORMATION COLLECTION’

Information collection is also a very effective method to determine the psychological level of the forum members, and to gather intelligence that can be used against them. In this technique in a light and positive environment an ‘I show you mine so show me yours’ posting is initiated. From the number of replies and the answers that are provided much statistical information can be gathered. An example is to post your ‘favorite weapon’ and then encourage other members of the forum to showcase what they have. In this matter it can be determined by reverse proration what percentage of the forum community owns a firearm, and or a illegal weapon. This same method can be used by posing as one of the form members and posting your favorite ‘technique of operation.’ From the replies various methods that the group utilizes can be studied and effective methods developed to stop them from their activities.
het gaat in die uitleg helemaal niet om het 'oproepen van geweld', maar juist het creeren van een 'ontspannen' atmosfeer waarin mensen mogelijk meer toelaten en meer zegen dan ze eigenlijk zouden willen.

Overigens, dit alles doet me wel denken aan een zeer recent voorbeeld....
Dat de AIVD een nederland s forum opgezet had om de activiteiten van radicale moslims te monitoren:
http://www.nu.nl/tech/230(...)adicale-moslims.html
"AIVD runde website voor radicale moslims "

Dat is echter imho wél iets anders dan het 'infiltreeren in gewoon een bestaand 'breed' forum waarin over bv 'complot-theorien' gesproken wordt, wat verder in zijn geheel niet 'verboden' is.
in het geval van de AIVD en dat radicale moslimforum had het gewoon wél een duidelijk 'nut' en is men daarom bereid er ook de financiele midelen in te steken... het 'beinvloeden' van discussies iver complot-theorieen an sich heeft geen duidelijke 'nut' en levert de AIVD of andere inlichtingenorganisaties ook helemaal niks op.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_85098163
Wat kan je meer doen behalve mensen proberen informeren via een publiek forum?

Ik sta te popelen om in de tastbare wereld daadwerkelijke verandering te bewerkstelligen, ware het niet dat:

All killed by the Banker families.
pi_85098294
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:43 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je neemt een interssante post van een ander forum http://www.freerepublic.com/focus/news/2165967/posts

dat is an sich prima maar in je 'vertaling' mis je bepaalde dingen of geeft ze opeens een andere uitleg:

jij schrijft dat
[..]

maar de oorspronkelijke tekst die je gebruikt hebt stelt gewoon:
[..]

het gaat in die uitleg helemaal niet om het 'oproepen van geweld', maar juist het creeren van een 'ontspannen' atmosfeer waarin mensen mogelijk meer toelaten en meer zegen dan ze eigenlijk zouden willen.

Overigens, dit alles doet me wel denken aan een zeer recent voorbeeld....
Dat de AIVD een nederland s forum opgezet had om de activiteiten van radicale moslims te monitoren:
http://www.nu.nl/tech/230(...)adicale-moslims.html
"AIVD runde website voor radicale moslims "

Dat is echter imho wél iets anders dan het 'infiltreeren in gewoon een bestaand 'breed' forum waarin over bv 'complot-theorien' gesproken wordt, wat verder in zijn geheel niet 'verboden' is.
in het geval van de AIVD en dat radicale moslimforum had het gewoon wél een duidelijk 'nut' en is men daarom bereid er ook de financiele midelen in te steken... het 'beinvloeden' van discussies iver complot-theorieen an sich heeft geen duidelijke 'nut' en levert de AIVD of andere inlichtingenorganisaties ook helemaal niks op.
Die richtlijnen voor de digitale cointelpro-faggot worden gehanteerd op publieke fora, per definitie.

Dat ze ook honeytrap-website maken vol uitlokking en religie-verdeling verbaast me niets. Je moet toch ergens die fictieve enemy vandaan trekken in the War on Terra .
pi_85098301
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 14:01 schreef chauchat het volgende:

[..]

Ik vind ze juist wel interessant. Vooral logical fallacies. Ik vind het fascinerend wanneer mensen met feilloze precisie steeds de minst voor de hand liggende conclusie weten te trekken en die verdedigen alsof hun leven er vanaf hangt.
Inderdaad, maar dat is de kern van BNW.

chauchat, ik heb behoorlijke goede hoop dat jij e.e.a. in de toekomst zult ontdekken en erkennen wat salvador en ik etc beweren.

Toegegeven, salvador is kort door de bocht, maar dat is nou eenmaal noodzakelijk om enig schokeffect teweeg te brengen voor degene die hun eigen mening met rede en zelfovertuiging vorm willen geven en open blijven staan voor het "onverwachte" zonder direct alles te willen geloven.

Kritiekloze houdingen zijn noodzakelijk.

Maar meelopers en disinformanten horen niet op dit BNW-forum.
pi_85099292
Ik ben door de ballotage gekomen! *O* .
Appels. En peren.
pi_85099578
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:22 schreef chauchat het volgende:
Ik ben door de ballotage gekomen! *O* .
Veel succes in de volgende rondes (er volgen helaas nog veel).
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:41:21 #240
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_85100115
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:36 schreef Salvad0R het volgende:
Het kan ieder geval de belachelijke blindheid voor kwaadaardige daden van overheden van sommige users verklaren.
Nou nee, het geeft vooral aan dat je jezelf een maar wat grote jongen vindt. BNW is helemaal niet interessant voor inlichtingendiensten zolang de betreffende users niet veel meer uitvreten dan veilig vanachter hun computertje roepen wat voor een vrije jongens ze wel niet zijn.
pi_85100214
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:41 schreef Terecht het volgende:

[..]

Nou nee, het geeft vooral aan dat je jezelf een maar wat grote jongen vindt. BNW is helemaal niet interessant voor inlichtingendiensten zolang de betreffende users niet veel meer uitvreten dan veilig vanachter hun computertje roepen wat voor een vrije jongens ze wel niet zijn.
Zo veilig is dat niet; traceren gebeurt niet alleen via IP of andere vorm van digitale herkenning.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:55:30 #242
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_85100846
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:43 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Zo veilig is dat niet; traceren gebeurt niet alleen via IP of andere vorm van digitale herkenning.
Veilig in de zin van: niet je verantwoordelijk durven nemen door in de wereld buiten het internet de daden te verrichten waar je op het web zo om hebt lopen brullen. Een beetje roeptoeteren op fora vergt geen noemenswaardige inzet, moed of wilskracht, en het resultaat is daar dan ook naar.
pi_85102023
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 16:55 schreef Terecht het volgende:

[..]

Veilig in de zin van: niet je verantwoordelijk durven nemen door in de wereld buiten het internet de daden te verrichten waar je op het web zo om hebt lopen brullen. Een beetje roeptoeteren op fora vergt geen noemenswaardige inzet, moed of wilskracht, en het resultaat is daar dan ook naar.
Salvador neemt een zeer grote persoonlijke verantwoordelijkheid op zich.

Hij steekt namelijk zijn nek uit; waar vele anderen nog twijffelen om dit te doen.

Gebrek aan moed zou ik beslist niet kunnen zeggen over Salvador.
pi_85102308
Ach, ze houden mij al in de gaten zonder dat ik ook maar op een dergelijke wijze als Salvador of Bankfurt post.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:30:18 #245
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_85102556
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:18 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Hij steekt namelijk zijn nek uit; waar vele anderen nog twijffelen om dit te doen.

- Dude, serieus! :') Graag iets anders formuleren! ;) -

[ Bericht 21% gewijzigd door ToT op 10-08-2010 17:39:21 ]
pi_85103018
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:30 schreef Terecht het volgende:

[..]

- Dude, serieus! :') Graag iets anders formuleren! ;) -
Ik ben jouw vriendje niet.
pi_85103093
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:41 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Die opmerking was van mij naar Terecht. Ik heb zijn post ge-edit. :) Het was dus niet van hem naar jou toe. :)
pi_85103422
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:18 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Nou zeg. Wat een moed heeft die jongen toch.

Roepen dat allerlei onzin een feit is. En diegene die daar kritisch naar kijken voor retard uitmaken :')
Daar moet je echt ballen voor hebben om dat te doen...
Leaf
pi_85103888
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:50 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou zeg. Wat een moed heeft die jongen toch.

Roepen dat allerlei onzin een feit is. En diegene die daar kritisch naar kijken voor retard uitmaken :')
Daar moet je echt ballen voor hebben om dat te doen...
Mee eens. Dat schelden is een teken van zwakte.
Hoewel hij ook vaak uitgelokt wordt, en dat deugt ook niet.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 18:16:56 #250
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_85104683
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 17:41 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Dat is nu jammer zeg. Ik had wel gedacht dat je daar open voor zou staan gezien je gedweep met salvador.

Enniewee, voor de edit van ToT stond er zoveel als dat de voornaamste inspanning die salvador m.i. doet het likken van zijn hersenpan is, en dat de schaamteloosheid waarmee dit gepaard gaat ik nu niet bepaald onder het kopje moedig zou willen scharen. Een cynicus zou het haast wel.... desinformatengedrag kunnen noemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')