abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85047086
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:54 schreef haarmand het volgende:

[..]

komt u maar, ben benieuwd
Een van de grootste massamoorden in de bestaansgeschiedenis van de wereld. Oorlogen in diverse continenten, van Afrika tot aan Japan. Smijten met atoombommen etc. Tja, ik kan de lijn maar blijven doortrekken natuurlijk, breek me de bek niet open over misstanden.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † maandag 9 augustus 2010 @ 13:56:23 #202
137949 Disana
pi_85047087
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:53 schreef haarmand het volgende:

[..]

er is niks tegen op samenklonteren wanneer je je normaal gedraagd.
het respect van moslims/marokkanen naar andere groepen is nou niet bepaald hoog te noemen.

dat terwijl ik als normale hetero student geen last heb van havenarbeiders, gothics, homo's en ik er rustig een biertje mee kan drinken.
Oh, nu ga je al nuanceren: moslims/Marokkanen.

Nu nog even die grote groepen aanwijzen, doe maar in Nederland.
pi_85047101
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:53 schreef paddy het volgende:

[..]

Merk ik hier niets van. Ik woon in een wijk met heel veel moslims. het winkelcentrum hier zitten veel (bijna allemaal) eigenaars van allochtone afkomst. Veel moslims. Haal er gewoon mijn vlees, brood en vis en laat mijn haar knippen door een Marokkaan. Toch is het gewoon een winkelcetrum zoals alle anderen en is de bediening prima. het is niet gericht op alleen moslims en er is ook geen apartheid.

Ik haal mijn boodschappen juist bewust liever bij één winkel waar de moslim traditioneel is hier, want ik vind het personeel enorm lief voor mijn dochter en gezellig. Heb dus ook niets tegen winkels etc waar moslims eigenaar van zijn. Heb iets tegen apartheid creëren.
En met apartheid bedoel je discriminatie op basis van religie. Want net gaf je al aan op alle andere punten geen moeite met discriminatie te hebben. Iedereen mag gediscrimineerd worden, maar als het paddy tegen haar borst stuit mag het niet meer.
pi_85047118
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:48 schreef De_Veenboer het volgende:

[..]

Moslims zijn niet de enigen die zo'n centrum willen bouwen. Het is normaal in de VS: er zijn joodse, christelijke, boeddhistische culturele centra.
Die heb ik dus ook benoemd in die post hè. Ben daar net zo tegen om dezelfde reden die ik eerder al aangaf
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_85047179
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:56 schreef Picchia het volgende:

[..]

En met apartheid bedoel je discriminatie op basis van religie. Want net gaf je al aan op alle andere punten geen moeite met discriminatie te hebben. Iedereen mag gediscrimineerd worden, maar als het paddy tegen haar borst stuit mag het niet meer.
Ik ben tegen discriminatie welke discriminatie dan ook. Dus zeg op...waar zou ik dan geen moeite met discriminatie hebben?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_85047213
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:56 schreef haarmand het volgende:

[..]

ah, ik wacht nog met smart op berichten dat groepen hanghomo's een paar marokkanen in elkaar slaan.

of dat een paar gothics marokkaanse meiden aanranden en hey pssst hoer roepen :{w
Daar kan je lang op wachten, aangezien de aangehaalde groeperingen slechts voorbeelden van samenklonteringen waren. Het is wel ironisch, ik zou bijvoorbeeld groepen als de Hells Angels kunnen opnoemen, maar ook de hele maffiabende rondom Holleeder. Onbestaanbaar zeker.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85047230
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:54 schreef haarmand het volgende:

[..]

komt u maar, ben benieuwd
Vandaag in het nieuws: Nagasaki herdenkt atoomaanval

En die aanval heeft meer levens gekost dan alle al-Qaeda-aanslagen in de afgelopen 20 jaar.
pi_85047250
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik ben tegen discriminatie welke discriminatie dan ook. Dus zeg op...waar zou ik dan geen moeite met discriminatie hebben?
quote:
we hebben klantenpasjes speciaal voor senioren, we hebben naaktstranden, we hebben winkels voor mensen met grote voeten etc.
quote:
Die zijn gericht voor alle geloven en niet geloven Is volgens mij dus niet te vergelijken.
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:00:06 #209
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_85047263
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:53 schreef paddy het volgende:

[..]

Heb iets tegen apartheid creëren.
Helemaal mee eens!

Maar apartheid is iets anders dan een mono-etnische ontstane wijk. Apartheid is dat de enige groep een andere groep niet doogt of wegpest op gronden van hun opvattingen. In feite uitsluiten van ander groeperingen.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_85047281
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een van de grootste massamoorden in de bestaansgeschiedenis van de wereld. Oorlogen in diverse continenten, van Afrika tot aan Japan. Smijten met atoombommen etc. Tja, ik kan de lijn maar blijven doortrekken natuurlijk, breek me de bek niet open over misstanden.
nog iets recentelijks?

overigens heeft duitsland nooit de moord op de joden ontkend en is de holocaust nog een van de grootste onderwerpen in de duitse geschiedenis op duitse scholen.

er is nog een genocide die word ontkend door euh wie waren het...

of welke groep ziet tegenwoordig nog steeds het liefst alle joden kapot gaan?
waar worden de meeste "mein kampf" boeken verkocht en krijgen ze een erectie bij de gedachte aan hitler en zijn daden...

en het gooien van atoombommen was achteraf wellicht fout en heeft men de impact nooit zo kunnen voorstellen maar men was in oorlog waarbij de japanners nou niet bepaald bekend stonden als mensen die vreedzaam omgingen met onderworpen volkeren en gevangenen
pi_85047404
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar kan je lang op wachten, aangezien de aangehaalde groeperingen slechts voorbeelden van samenklonteringen waren. Het is wel ironisch, ik zou bijvoorbeeld groepen als de Hells Angels kunnen opnoemen, maar ook de hele maffiabende rondom Holleeder. Onbestaanbaar zeker.
ja en holleder en de HA worden beschermd door ons autochtonen en worden niet keihard aangepakt.

bovendien zijn holleder en sommige HA gewoon zware criminelen die burgers niet lastig vallen maar zo nu en dan wat van hun eigen soort afknallen, geen mens die daar last van heeft.

oh ja, je moet ook niet in een tv programma zeggen dat HA bonkige leernichten zijn :')
pi_85047417
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:59 schreef Picchia het volgende:

[..]

[..]

[..]

Die zijn gericht voor iedereen. Gelovigen...en niet...gelovigen. Iemand met grote voeten wie dan ook kan daar terecht. Je hebt ook grote maten. Zijn er aparte regels voor? Zo kan je het ook verzinnen met winkels die alleen rekening houden met maten tot....discriminerende mensen zijn het...allemaal!

Volgens mij heeft het juist niets te maken met discriminatie.
pi_85047451
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:00 schreef haarmand het volgende:
nog iets recentelijks?

overigens heeft duitsland nooit de moord op de joden ontkend en is de holocaust nog een van de grootste onderwerpen in de duitse geschiedenis op duitse scholen.

er is nog een genocide die word ontkend door euh wie waren het...
Wat heeft dat te maken met het feit dat die misstanden hebben plaatsgevonden. Maar ik kan ook recentelijk guantanamo bay aanhalen, de "incidentjes" in Afghanistan en Irak enzovoorts.

quote:
of welke groep ziet tegenwoordig nog steeds het liefst alle joden kapot gaan?
waar worden de meeste "mein kampf" boeken verkocht en krijgen ze een erectie bij de gedachte aan hitler en zijn daden...
Vertel jij het mij maar, hoe groot is de oplage? Zou het niet te maken hebben met het feit dat het boek daar wel te verkrijgen is en hier niet. Kom maar eens met vergelijkend onderzoek, ipv internetpraatjes.

quote:
en het gooien van atoombommen was achteraf wellicht fout en heeft men de impact nooit zo kunnen voorstellen maar men was in oorlog waarbij de japanners nou niet bepaald bekend stonden als mensen die vreedzaam omgingen met onderworpen volkeren en gevangenen
Oh, dan is het goed om twee niet-militaire doelen compleet van de wereld af te vagen. :')
Allah Al Watan Al Malik
pi_85047475
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:59 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Vandaag in het nieuws: Nagasaki herdenkt atoomaanval

En die aanval heeft meer levens gekost dan alle al-Qaeda-aanslagen in de afgelopen 20 jaar.
zoals gezegd word die aanval erg betreurd maar was het ten tijde van oorlog en dus duidelijk een "incident"

sindsdien zijn er geen atoombommen meer gegooid op burgerdoelen.
pi_85047548
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Die zijn gericht voor iedereen. Gelovigen...en niet...gelovigen. Iemand met grote voeten wie dan ook kan daar terecht. Je hebt ook grote maten. Zijn er aparte regels voor? Zo kan je het ook verzinnen met winkels die alleen rekening houden met maten tot....discriminerende mensen zijn het...allemaal!

Jawel, immers de winkel heeft slechts specifiek maten voor mensen met grote voeten. Op naakstranden gelden bijvoorbeeld ook weer specifieke regels, net als op reguliere stranden weer andere regels gelden. Een nudist kan zich gediscrimineerd voelen op een regulier strand. Enzovoorts. Je ageerde tegen speciale gebouwen of speciale voorzieningen voor een groep mensen, nu zijn dit er voorbeelden van in het dagelijks leven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85047583
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:04 schreef haarmand het volgende:

[..]

zoals gezegd word die aanval erg betreurd maar was het ten tijde van oorlog en dus duidelijk een "incident"

Het waren twee "incidenten". :')

Niet erg incidenteel dus. :')
Allah Al Watan Al Malik
pi_85047585
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die hebben soms ook een hele wijk in hun bezit en absoluut ook op tegen. Die discrimineren trouwens wel. Ik beweer niet dat het moslimcentrum of christencetrum dat doen. Dat bedoelde ik ook niet met apartheid.
pi_85047600
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Die zijn gericht voor iedereen. Iemand met grote voeten wie dan ook kan daar terecht. Je hebt ook grote maten. Zijn er aparte regels voor? Zo kan je het ook verzinnen met winkels die alleen rekening houden met maten tot....discriminerende mensen zijn het...allemaal!

En een Islamitisch cultureel centrum is ook gericht op iedereen. Iedereen met affiniteit voor het Islamitische geloof. Iedereen die aan voorwaarde x en y voldoet.

En één van de discriminatiegronden die vaak nadrukkelijk benoemd wordt is discriminatie op grond van leeftijd, wat weer terugkwam in de seniorenpas. Volgens het CGB is het zelfs de meest voorkomende vorm van discriminatie. Dat heeft zeer zeker te maken met discriminatie naar Nederlandse begrippen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Picchia op 09-08-2010 14:12:12 ]
pi_85047620
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:04 schreef haarmand het volgende:

[..]

Het was geen incident. Het was een grote westerse misdaad tegen de menselijkheid. Een misdaad die nergens goed voor was aangezien de Japanners al van plan waren om zich over te geven:

quote:
The Japanese were already talking of surrender. That Caesar of British historians, AJP Taylor, quoted a senior US official. "The bomb simply had to be used – so much money had been expended on it. Had it failed, how would we have explained the huge expenditure? Think of the public outcry there would have been ... The relief to everyone concerned when the bomb was finished and dropped was enormous."

Taking his cue from the idea that Hiroshima and Nagasaki spared the Allies a bloody invasion of mainland Japan – a thesis which now appears to be completely untrue – Lord Louis Mountbatten remarked that "if the bomb kills Japanese and saves casualties on our side I am naturally not going to favour the killing of our people unnecessarily ... I am responsible for trying to kill as many Japanese as I can.
http://www.independent.co(...)5-years-2045890.html
pi_85047718
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met het feit dat die misstanden hebben plaatsgevonden. Maar ik kan ook recentelijk guantanamo bay aanhalen, de "incidentjes" in Afghanistan en Irak enzovoorts.
[..]

Vertel jij het mij maar, hoe groot is de oplage? Zou het niet te maken hebben met het feit dat het boek daar wel te verkrijgen is en hier niet. Kom maar eens met vergelijkend onderzoek, ipv internetpraatjes.
[..]

Oh, dan is het goed om twee niet-militaire doelen compleet van de wereld af te vagen. :')
kijk de film unthinkable eens... door laffe aanslagen is zoiets "nodig".

de incidentjes in irak en afghanistan zijn er niet op gericht burgerslachtoffers te maken.
er is wel een groep die aanslagen pleegt op marktpleinen en zo maar dat zijn weer toevallig moslims.

Toch grappig dat ingrijpen van de amerikanen bekritiseerd word maar de jarenlange terreur die ontzettend veel onschuldige slachtoffers heeft ge-eist vroeger hoor je zo weinig mensen over.

net als dat je nauwelijks moslims hoort of moslimlanden over de terreur in iran, de onderdrukking van christenen/homo's vrouwen in dergelijke landen, de marokkaanse muur of een armeense genocide.

maar o wee als de amerikanen eens ingrijpen :')

en zoals gezegd, de twee atoombommen waren niet goed maar de situatie was compleet anders en het is al weer meer dan een halve eeuw geleden
pi_85047733
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:02 schreef haarmand het volgende:
ja en holleder en de HA worden beschermd door ons autochtonen en worden niet keihard aangepakt.
Ja en extremistische terroristen worden beschermd door moslims en worden niet keihard aangepakt.

quote:
bovendien zijn holleder en sommige HA gewoon zware criminelen die burgers niet lastig vallen maar zo nu en dan wat van hun eigen soort afknallen, geen mens die daar last van heeft.
Ik denk dat de gewone mens liever geen afrekeningen voor zijn deur heeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85047784
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jawel, immers de winkel heeft slechts specifiek maten voor mensen met grote voeten. Op naakstranden gelden bijvoorbeeld ook weer specifieke regels, net als op reguliere stranden weer andere regels gelden. Een nudist kan zich gediscrimineerd voelen op een regulier strand. Enzovoorts. Je ageerde tegen speciale gebouwen of speciale voorzieningen voor een groep mensen, nu zijn dit er voorbeelden van in het dagelijks leven.
Ik vind die naaktstranden überhaupt kolder. Moet gewoon kunnen.op stranden. Net als in een boerka op strand lopen.
Ik neem aan dat deze
quote:
Een nudist kan zich gediscrimineerd voelen op een regulier strand. Enzovoorts.
gewoon verboden is. Discriminatie dus. De mensen die naar een naaktstrand gaan leven door de weeks trouwens niet naakt is verboden. Een moslim of mormoon of jood mag gewoon de kledij dragen en bidden (wordt al rekening mee gehouden) is niet verboden dus een apart centrum oprichten om die reden is dus ook niet nodig, wanneer dit volgens jou de reden is...Je gediscrimineerd voelen.
pi_85047797
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:09 schreef haarmand het volgende:

[..]

de incidentjes in irak en afghanistan zijn er niet op gericht burgerslachtoffers te maken.
er is wel een groep die aanslagen pleegt op marktpleinen en zo maar dat zijn weer toevallig moslims.

Toch grappig dat ingrijpen van de amerikanen bekritiseerd word maar de jarenlange terreur die ontzettend veel onschuldige slachtoffers heeft ge-eist vroeger hoor je zo weinig mensen over.

net als dat je nauwelijks moslims hoort of moslimlanden over de terreur in iran, de onderdrukking van christenen/homo's vrouwen in dergelijke landen, de marokkaanse muur of een armeense genocide.

maar o wee als de amerikanen eens ingrijpen :')

en zoals gezegd, de twee atoombommen waren niet goed maar de situatie was compleet anders en het is al weer meer dan een halve eeuw geleden
Het is alleen jammer dat ieder vorm van Westers ingrijpen tot veel meer doden heeft geleid. Zo kan je gaan huilen over wat Islamitische terroristen allemaal uitspoken, maar de realiteit is dat hun dodenaantal nog niet eens een procent vormt van wat het Westen in deze eeuw allemaal voor elkaar heeft weten te krijgen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85047827
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:07 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Het was geen incident. Het was een grote westerse misdaad tegen de menselijkheid. Een misdaad die nergens goed voor was aangezien de Japanners al van plan waren om zich over te geven:
[..]

http://www.independent.co(...)5-years-2045890.html
dus als we dat constateren is dat een goedkeuring om moslim geweld te tolereren?
oh, wij hebben zoiets 60 jaar geleden ook gedaan, nu mogen moslims in ONZE landen waar ze gastvrij zijn ontvangen dat ook doen :z
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:12:39 #225
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_85047850
-knip-
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_85047852
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:11 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik vind die naaktstranden überhaupt kolder. Moet gewoon kunnen.op stranden. Net als in een boerka op strand lopen.
Ik neem aan dat deze
[..]

gewoon verboden is. Discriminatie. De mensen die naar een naaktstrand gaan leven door de weeks trouwens niet naakt is verboden. Een moslim of mormoon of jood mag gewoon de kledij dragen en bidden (wordt al rekening mee gehouden) is niet verboden dus een apart centrum oprichten om die reden is dus ook niet nodig, wanneer dit volgens jou de reden is...Je gediscrimineerd voelen.
Ik weet niet waar jij het over hebt. Je punt komt dan ook niet over.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:13:14 #227
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_85047885
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:40 schreef SemperSenseo het volgende:
Maar buiten het geven dat de huidige locatie gevoelig is, deze zal toch gevoeliger blijven omdat het sowieso in de getroffen gebied zuid-Manhattan wordt gebouwd. Vanwege die gevoeligheid zou ik als gemeente toch ook extra kijken naar het volgende:

• Wie is die persoon die initiatiefnemer van de bouw, wat is zijn religieuze opvatting?
• Wat is zijn opvatting over 9/11, hoe is zijn opstelling naar de 9/11 nabestaanden en slachtoffers?
• Waar wordt de financiering vandaan gehaald, uit de VS of het buitenland, en van wat voor groepen?

Ik kan mij zo voorstellen dat ze dit in de VS eerst goed hebben gecheckt. Maar dit is niet de eerste keer dat dit fout is gegaan, kijk maar naar London of Rotterdam.
pi_85047910
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:09 schreef haarmand het volgende:

[..]

Samuel L. Jackson was nog barbaarser dan de terroristen die hij zegt te bestrijden. En waarvoor is al dit nodig? Omdat het Westen zo graag andere landen wil leegroven (en daartegen wordt weer verzet gevoerd door mensen die het Westen terroristen noemt) gaan ze verder met mensen martelen?

quote:
Onzin. De daders van een halve eeuw geleden bezetten op dit moment twee islamitische landen. Ze hebben niets geleerd van de geschiedenis en zijn nog even barbaars als toen.
pi_85047916
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja en extremistische terroristen worden beschermd door moslims en worden niet keihard aangepakt.
[..]

Ik denk dat de gewone mens liever geen afrekeningen voor zijn deur heeft.
tja, de vreugde van moslims over de dood van van gogh en fortuyn was toch duidelijk zichtbaar :{

ja criminele afrekeningen gebeuren dagelijks midden voor je voordeur, heeft de gemiddelde burger net zo vaak mee te maken als gezeik van moslims/marokkanen _O-
pi_85047972
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:13 schreef haarmand het volgende:
tja, de vreugde van moslims over de dood van van gogh en fortuyn was toch duidelijk zichtbaar :{
lul niet zo dom man. :')

quote:
ja criminele afrekeningen gebeuren dagelijks midden voor je voordeur, heeft de gemiddelde burger net zo vaak mee te maken als gezeik van moslims/marokkanen _O-
Oh dan is het goed. :')
Allah Al Watan Al Malik
pi_85048020
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is alleen jammer dat ieder vorm van Westers ingrijpen tot veel meer doden heeft geleid. Zo kan je gaan huilen over wat Islamitische terroristen allemaal uitspoken, maar de realiteit is dat hun dodenaantal nog niet eens een procent vormt van wat het Westen in deze eeuw allemaal voor elkaar heeft weten te krijgen.
westen was er efficienter in, wil niet weten wat er gebeurd als islamtische mogenheden over dezelfde technologie beschikken...

daarnaast stenigen wij westerlingen geen vrouw omdat ze sex voor het huwelijk heeft of proberen we gifgas uit op niet moslims :Y)
pi_85048089
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:13 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Samuel L. Jackson was nog barbaarser dan de terroristen die hij zegt te bestrijden. En waarvoor is al dit nodig? Omdat het Westen zo graag andere landen wil leegroven (en daartegen wordt weer verzet gevoerd door mensen die het Westen terroristen noemt) gaan ze verder met mensen martelen?
[..]

Onzin. De daders van een halve eeuw geleden bezetten op dit moment twee islamitische landen. Ze hebben niets geleerd van de geschiedenis en zijn nog even barbaars als toen.
dus jij zegt dat afganistan en irak een paradijs waren om in te wonen?

het is belachelijk dat steeds de vs moet ingrijpen maar waar zijn wij om de iraanse bevolking van een ontzettend wreed regime te ontzetten?

dat worden straks weer de amerikanen en dan begint het gezeik weer overnieuw
pi_85048119
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:15 schreef haarmand het volgende:

[..]

westen was er efficienter in, wil niet weten wat er gebeurd als islamtische mogenheden over dezelfde technologie beschikken...

daarnaast stenigen wij westerlingen geen vrouw omdat ze sex voor het huwelijk heeft of proberen we gifgas uit op niet moslims :Y)
Nee, maar westerlingen plegen wel genocide op 6 miljoen onschuldige mensen, vervuilen en masse de oceanen en droppen hier en daar wat atoombommen en giftige stoffen. Christus zeg, hoe oud ben je? :')
Allah Al Watan Al Malik
pi_85048196
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:17 schreef haarmand het volgende:

[..]

dus jij zegt dat afganistan en irak een paradijs waren om in te wonen?
Uit je eerdere reacties blijkt dat jij moslims haat. En nu moet ik je geloven dat je daar bent om de "moslims" te redden?

quote:
het is belachelijk dat steeds de vs moet ingrijpen maar waar zijn wij om de iraanse bevolking van een ontzettend wreed regime te ontzetten?
Het Westen heeft de democratisch gekozen premier van Iran dmv een coup de laan uitgestuurd en vervangen door een Westerse tiran die zijn eigen volk terroriseerde. De islamitische revolutie in Iran was een reactie op het Westerse imperialisme.
pi_85048274
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, maar westerlingen plegen wel genocide op 6 miljoen onschuldige mensen, vervuilen en masse de oceanen en droppen hier en daar wat atoombommen en giftige stoffen. Christus zeg, hoe oud ben je? :')
dus omdat de duitsers een genocide hebben gepleegd dan moeten we hetzelfde maar weer toestaan in islamitische landen omdat wij het ook deden en zij minder efficient zijn :')

en een ecologische ramp gebruiken om geweld door moslims goed te praten :')

what's next.

het smelten van de poolkappen is de westerse schuld dus wij mogen nog 100 jaar vrouwen stenigen en homo's ophangen _O-
pi_85048330
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:20 schreef haarmand het volgende:

[..]

dus omdat de duitsers een genocide hebben gepleegd dan moeten we hetzelfde maar weer toestaan in islamitische landen omdat wij het ook deden en zij minder efficient zijn :')

what's next.

het smelten van de poolkappen is de westerse schuld dus wij mogen nog 100 jaar vrouwen stenigen en homo's ophangen _O-
Zegt de persoon die het stenigen van vrouwen en het droppen van gifgas aanhaalt als een voorbeeld voor 'islamitische landen". :')
Allah Al Watan Al Malik
pi_85048350
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:20 schreef haarmand het volgende:

[..]

what's next.

Hij houd je een spiegel voor en laat zien dat jij niet in de positie bent om moslims te bekritiseren terwijl je zelf het slechte voorbeeld geeft. :')
pi_85048365
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij het over hebt. Je punt komt dan ook niet over.
Even terug. Jij had het over een voorbeeld wat voor jou relevant is. Naaktstranden, want iemand zou zich gediscrimineerd kunnen voelen. Discriminatie is gewoon bij de wet verboden (jij doelde daarmee ook op moslims neem ik aan). Naakt lopen in openbare gelegenheden ook. die mensen mogen niet naakt lopen in openbare gelegenheden. kan je als discriminatie zien, maar het voorbeeld gaat niet op voor gelovigen die bijvoorbeeld alles mogen dragen en overal mogen bidden in dat land. Er is geen verbod op een hoofddoek, keppeltje of kruis etc.wel op naaktlopen. Dus dat een naaktloper zich gediscrimineerd voelt kan ik mij eerder voorstellen dan een gelovige.

Wanneer een moslim gediscrimineerd wordt omdat hij andere kleding heeft etc etc ? Kan hij naar de rechter stappen en een aanklacht in dienen. Een naaktloper kan dit niet, want het naaktlopen is verboden volgens de wet.

En wat die schoenen betreft? Er is geen centrum voor alleen mensen met grote maten etc Hooguit een paar winkels.

En in de hele discussie heb ik het dus ook niet over de kerk, moskee of wat dan ook want daar heb ik geen problemen mee. heb het over een apart centrum.
pi_85048383
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:19 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Uit je eerdere reacties blijkt dat jij moslims haat. En nu moet ik je geloven dat je daar bent om de "moslims" te redden?
[..]

Het Westen heeft de democratisch gekozen premier van Iran dmv een coup de laan uitgestuurd en vervangen door een Westerse tiran die zijn eigen volk terroriseerde. De islamitische revolutie in Iran was een reactie op het Westerse imperialisme.
dat was door toedoen van de VS...

ik heb een hekel aan de islam (net als aan het christendom).
de iraanse bevolking is westers maar moet leven onder de meest barbaarse omstandigheden.
we horen er weinig over en we grijpen niet in.

maar wel 24/7 zeiken over amerikanen en alles onder een vergrootglas leggen.

feit is dat wij als europese unie ook wel een keer mogen ingrijpen ergens ...
pi_85048440
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:22 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Hij houd je een spiegel voor en laat zien dat jij niet in de positie bent om moslims te bekritiseren terwijl je zelf het slechte voorbeeld geeft. :')
de westerse "nieuwe" generaties hebben zich net ontdaan van het achterlijke christendom en zijn humanistisch ingesteld.

kun je niet zeggen van moslims...
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:25:14 #241
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85048472
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is namelijk vrij dubieus dat juist diegene die protesteren een wat minder prettige manier met mensen omgaan propageren. Daar lijk jij je kennelijk niet van bewust te zijn. De argumenten zijn niet valide, het gebouw wordt niet geweerd op grond van sentimenten van slachtoffers, maar op grond van de religieuze grondslag van het gebouw en laat dat nu net tegen de grondwettelijke vrijheden in de VS zijn. Indien we slechts met z'n alleen moeten aantonen dat een gebouw tegenstanders heeft, dan zal geen enkel gebouw gebouwd kunnen worden. Denk alleen al aan de hoeveelheid tegenstanders van bijvoorbeeld snelwegen of spoorlijnen!
Je blijft maar niet in staat om een beetje verder te kijken, alleen maar strikt formalistische redeneringen. Als dat ding voldoet aan de Amerikaanse vergunningen, dan is het juridisch gezien klip en klaar dat er gebouwd mag worden. Alleen dat is helemaal niet interessant. Deze discussie gaat over fatsoen, en hoe je met elkaar omgaat. Het is wellicht schokkende informatie voor je, maar niet iedereen is zo enthousiast over de islam als jij bent. Dat maakt die mensen niet meteen onverdraagzaam/xeno/islamofoob/racist of welke term er ook in het rond vliegt. Ze kunnen goede gronden hebben om niet zo blij met de islam te zijn, bv omdat uit naam van die godsdienst je naasten zijn afgeslacht. Als je dan wil bereiken dat islamieten en mensen met een minder positief beeld van de islam nader tot elkaar komen, hou je als islamiet rekening met dit soort gevoeligheden. Als het je alleen maar gaat om de islam, dan bouw je door. Er zullen geen aanslagen om gepleegd worden (he, dat is beschaving!), maar de tegenstanders van de islam zullen gesterkt worden in hun afkeer van dit geloof. Een mooie 'dialoog' kortom.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_85048489
Ja hoor gaan we weer. kruistochten van Christenen en moslims ook al genoemd zie ik. :{
pi_85048515
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:23 schreef haarmand het volgende:

[..]

dat was door toedoen van de VS...
Kijk eens aan. Je geeft de VS de schuld en wenst niet met hen geassocieerd te worden.
Hou dan op om het steeds over 'de moslims' te hebben alsof ze allemaal 1 blok vormen. Besef je wel dat je het over een grote groep verschillende mensen hebt, 1.570.000.000 mensen!

Doe niet net of je ze allemaal kent.
pi_85048595
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:22 schreef paddy het volgende:

[..]

Even terug. Jij had het over een voorbeeld wat voor jou relevant is. Naaktstranden, want iemand zou zich gediscrimineerd kunnen voelen. Discriminatie is gewoon bij de wet verboden (jij doelde daarmee ook op moslims neem ik aan). Naakt lopen in openbare gelegenheden ook. die mensen mogen niet naakt lopen in openbare gelegenheden. kan je als discriminatie zien, maar het voorbeeld gaat niet op voor gelovigen die bijvoorbeeld alles mogen dragen en overal mogen bidden in dat land. Er is geen verbod op een hoofddoek, keppeltje of kruis etc.wel op naaktlopen. Dus dat een naaktloper zich gediscrimineerd voelt kan ik mij eerder voorstellen dan een gelovige.

Wanneer een moslim gediscrimineerd wordt omdat hij andere kleding heeft etc etc ? Kan hij naar de rechter stappen en een aanklacht in dienen. Een naaktloper kan dit niet, want het naaktlopen is verboden volgens de wet.

En wat die schoenen betreft? Er is geen centrum voor alleen mensen met grote maten etc Hooguit een paar winkels.

En in de hele discussie heb ik het dus ook niet over de kerk, moskee of wat dan ook want daar heb ik geen problemen mee. heb het over een apart centrum.
Je post zou kloppen indien het centrum niet toegankelijk zou zijn voor niet-moslims. Dat is echter niet waar. In het dagelijks leven wordt aan de lopende band gediscrimineerd, hetgeen ik aanhaalde waren daar slechts een aantal voorbeelden van. Zo kun je naaktstranden zien als een voorziening speciaal voor nudisten, waar eventueel ook anderen gebruik van kunnen maken. Hetzelfde geldt voor een dergelijk centrum. Wat de schoenen betreft, juist die paar winkels zijn gespecialiseerd in grote maten en zullen dat ook alleen aanbieden. De seniorenpas is ook een voorziening speciaal voor senioren. Als je geen problemen hebt met een kerk moskeee of synagoge, dan is het nog vreemder dat je problemen hebt met een volledig openbaar cultureel centrum.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85048610
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:24 schreef haarmand het volgende:

[..]

de westerse "nieuwe" generaties hebben zich net ontdaan van het achterlijke christendom en zijn humanistisch ingesteld.

Jezus! Nog nooit gehoord van de meest gehate familie van Amerika? Kijk jij alleen tv en maak je nooit contact met moslims?
Net als tussen niet-gelovigen (ja echt!!) zitten er ook gelovigen tussen die extreem zijn en geweld goedpraten. Zelfs hier op FOK! heb je aardig wat niet-gelovigen die geweld tegen geloven goed praten. :{
pi_85048629
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:24 schreef haarmand het volgende:

[..]

Gast, wat maakt het uit dat je het christendom hebt gedumpt? Je moord vrolijk verder in naam van het kapitalisme. Dood = dood. Maakt niet uit waardoor het komt.
pi_85048725
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:26 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Kijk eens aan. Je geeft de VS de schuld en wenst niet met hen geassocieerd te worden.
Hou dan op om het steeds over 'de moslims' te hebben alsof ze allemaal 1 blok vormen. Besef je wel dat je het over een grote groep verschillende mensen hebt, 1.570.000.000 mensen!

Doe niet net of je ze allemaal kent.
de islam en moslims zijn vrij intolerant en veroorzaken overlast bij ons.

stel dat de SGP aan de macht kwam en haar idiote standpunten doorvoerde dan zou ik ook blij zijn met het ingrijpen van amerikanen.
maar het zijn helaas niet de amerikanen of christenen die ontolerant zijn.

trouwens ook opmerkelijk is de steun van islamitische landen aan pakistan en het aantal topics hier en op marokko over de ramp in pakistan.

opeens geen verbroedering en massale steun nu het het weer is en niet de joden :')

(de vs was wel een van de eersten die geld en materieel stuurden naar pakistan maar das ook weer ff niet en masse opgepikt door de media)
pi_85048742
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:25 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Je blijft maar niet in staat om een beetje verder te kijken, alleen maar strikt formalistische redeneringen. Als dat ding voldoet aan de Amerikaanse vergunningen, dan is het juridisch gezien klip en klaar dat er gebouwd mag worden. Alleen dat is helemaal niet interessant. Deze discussie gaat over fatsoen, en hoe je met elkaar omgaat. Het is wellicht schokkende informatie voor je, maar niet iedereen is zo enthousiast over de islam als jij bent. Dat maakt die mensen niet meteen onverdraagzaam/xeno/islamofoob/racist of welke term er ook in het rond vliegt. Ze kunnen goede gronden hebben om niet zo blij met de islam te zijn, bv omdat uit naam van die godsdienst je naasten zijn afgeslacht. Als je dan wil bereiken dat islamieten en mensen met een minder positief beeld van de islam nader tot elkaar komen, hou je als islamiet rekening met dit soort gevoeligheden. Als het je alleen maar gaat om de islam, dan bouw je door. Er zullen geen aanslagen om gepleegd worden (he, dat is beschaving!), maar de tegenstanders van de islam zullen gesterkt worden in hun afkeer van dit geloof. Een mooie 'dialoog' kortom.
Het is vrij onzinnig om vanwege de onverdraagzaamheid van een ander af te zien van je eigen rechten. Zoals ik al eerder zei, ik heb je niet gehoord over fatsoen toen Van Gogh met zijn rants begon, of toen Wilders met Fitna aan de haal ging. Ook heb ik je niet gehoord over fatsoen of gevoeligheden toen er een "Teken Mohammed" - dag was. En terecht - want ook dat is beschaving - over je eigen gevoelens heen stappen en weer verder gaan met de dag en rechten van anderen respecteren.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † maandag 9 augustus 2010 @ 14:30:54 #249
137949 Disana
pi_85048761
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:27 schreef paddy het volgende:

Zelfs hier op FOK! heb je aardig wat niet-gelovigen die geweld tegen geloven goed praten. :{
Mijn god, en dan klaag jij dat de kruistochten er weer bijgehaald worden.
pi_85048775
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:27 schreef paddy het volgende:

[..]

Jezus! Nog nooit gehoord van de meest gehate familie van Amerika? Kijk jij alleen tv en maak je nooit contact met moslims?
Net als tussen niet-gelovigen (ja echt!!) zitten er ook gelovigen tussen die extreem zijn en geweld goedpraten. Zelfs hier op FOK! heb je aardig wat niet-gelovigen die geweld tegen geloven goed praten. :{
ja de westboro baptist church is represenatief voor christenen, amerikanen en westerlingen *O*
pi_85048847
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:28 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Gast, wat maakt het uit dat je het christendom hebt gedumpt? Je moord vrolijk verder in naam van het kapitalisme. Dood = dood. Maakt niet uit waardoor het komt.
nou zeg eens waar staat of dat men opzettelijk burgers dood in afghanistan en irak.

en kom eens met bronnen dat het volk het zo goed had en tevreden was met het islamitische regime aldaar :X
pi_85048848
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:31 schreef haarmand het volgende:

[..]

ja de westboro baptist church is represenatief voor christenen, amerikanen en westerlingen *O*
Volgens mij is dat nu net het punt wat de betreffende user wilde maken. :|W
Allah Al Watan Al Malik
pi_85048890
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:32 schreef haarmand het volgende:

[..]

nou zeg eens waar staat of dat men opzettelijk burgers dood in afghanistan en irak.

en kom eens met bronnen dat het volk het zo goed had en tevreden was met het islamitische regime aldaar :X
Irak een islamitisch regime noemen. :')

Je kennis is om te huilen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85048903
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat nu net het punt wat de betreffende user wilde maken. :|W
ah dus nu is het weer een rondreizend clubje marokkanen/moslims die in de westerse wereld moslims in een kwaad daglicht stelt.

mijn god, wat zullen die ondertussen veel airmiles hebben opgespaard
pi_85048942
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:33 schreef haarmand het volgende:

[..]

ah dus nu is het weer een rondreizend clubje marokkanen/moslims die in de westerse wereld moslims in een kwaad daglicht stelt.

mijn god, wat zullen die ondertussen veel airmiles hebben opgespaard
Ja, net als de officieren van het Amerikaanse leger veel airmiles hebben opgespaard. ^O^
Allah Al Watan Al Malik
pi_85049031
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, net als de officieren van het Amerikaanse leger veel airmiles hebben opgespaard. ^O^
ja want die officieren hebben de opdracht om moslim burgers te doden en dat is hun dagtaak *O*
pi_85049114
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:36 schreef haarmand het volgende:

[..]

ja want die officieren hebben de opdracht om moslim burgers te doden en dat is hun dagtaak *O*
Als ze niet die opdracht hebben om moslim-burgers te doden, maar het toch wel doen - dan is het gewoon een kwestie van zand erover. :')
Allah Al Watan Al Malik
pi_85049193
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:30 schreef haarmand het volgende:

[..]

de islam en moslims zijn vrij intolerant en veroorzaken overlast bij ons.
Dat zeggen ze ook over het christendom en westerse christenen die overlast veroorzaken in het Midden-Oosten, al sinds de kruistochten.

Maar geloof het of niet, tussen al die intolerante mensen zitten ook nog genoeg goede moslims en christenen.

quote:
stel dat de SGP aan de macht kwam en haar idiote standpunten doorvoerde dan zou ik ook blij zijn met het ingrijpen van amerikanen.
Als ze democratisch aan de macht komen en verder andere landen niet lastig vallen dan hebben de Amerikanen niets te zoeken in dit land.

De Amerikanen hebben de SGP niet eens nodig om dit land binnen te vallen. Arresteer maar 1 van hun soldaten en berecht hem voor misdaden tegen de menselijkheid, dan zullen de Amerikanen binnen de kortste keren Scheveningen binnenvallen.

quote:
trouwens ook opmerkelijk is de steun van islamitische landen aan pakistan
Wat knap van je zeg dat je weet hoe de 57 islamitische landen zich gedragen. Heb je de beschikking over documenten van hun ambassades waardoor je zo goed op de hoogte bent van hun diplomatieke banden met Pakistan en of ze wel of niet geholpen hebben en hoe.

quote:
(de vs was wel een van de eersten die geld en materieel stuurden naar pakistan maar das ook weer ff niet en masse opgepikt door de media)
Dat doen de Amerikanen wel vaker, ze willen de hearts & minds van de bevolking veroveren omdat ze niet meer populair zijn na hun vele drone-aanvallen in Pakistan waarbij ook heel veel onschuldige mensen om het leven zijn gekomen.
pi_85049210
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je post zou kloppen indien het centrum niet toegankelijk zou zijn voor niet-moslims. Dat is echter niet waar. In het dagelijks leven wordt aan de lopende band gediscrimineerd, hetgeen ik aanhaalde waren daar slechts een aantal voorbeelden van. Zo kun je naaktstranden zien als een voorziening speciaal voor nudisten, waar eventueel ook anderen gebruik van kunnen maken. Hetzelfde geldt voor een dergelijk centrum. Wat de schoenen betreft, juist die paar winkels zijn gespecialiseerd in grote maten en zullen dat ook alleen aanbieden. De seniorenpas is ook een voorziening speciaal voor senioren. Als je geen problemen hebt met een kerk moskeee of synagoge, dan is het nog vreemder dat je problemen hebt met een volledig openbaar cultureel centrum.
Ik heb geen problemen met een moskee, kerk, synagoge etc. Ik heb problemen met het allemaal apartheid met aparte waarden te creëren. Het is ook niet nodig. Er zijn al genoeg mogelijkheden om iets te huren.

Vraagje: Mag een niet-gelovige gewoon samen (dus man en vrouw) zwemmen daar?

Wat moet ik mij voorstellen bij een theater en gebruiken die anders zijn dan de gewone theaters bijvoorbeeld. Is er geen verschil? waarom dan toch apart.
pi_85049237
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als ze niet die opdracht hebben om moslim-burgers te doden, maar het toch wel doen - dan is het gewoon een kwestie van zand erover. :')
ja want ze worden niet streng in de gaten gehouden door de westerse media _O-

laatst nog beweerde men dat amerikaanse troepen journalisten vermoorden.

bleek toch dat ze rpg's en ak's bij zich hadden in een gebied waar net een aanslag was gepleegd. _O-

en dat amerikaanse soldaten als een gek met de gewonde meisjes naar een ziekenhuis gingen was omdat die militairen ff waren vergeten om ze ter plekke af te knallen en te begraven _O-
pi_85049258
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:39 schreef paddy het volgende:
Ik heb geen problemen met een moskee, kerk, synagoge etc. Ik heb problemen met het allemaal apartheid met aparte waarden te creëren. Het is ook niet nodig. Er zijn al genoeg mogelijkheden om iets te huren.
Je mag het alleen huren, maar niet kopen. Duidelijk. :')
  † In Memoriam † maandag 9 augustus 2010 @ 14:41:48 #262
137949 Disana
pi_85049297
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:39 schreef paddy het volgende:

waarom dan toch apart.
De kwalificatie 'apart' heb jij eraan gegeven, ik vermoed dat de initiatiefnemers daar zelf geen seconde aan gedacht hebben. Die gingen waarschijnlijk uit van vraag en aanbod en zagen een behoefte die zij kunnen vervullen.
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:41:54 #263
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85049303
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is vrij onzinnig om vanwege de onverdraagzaamheid van een ander af te zien van je eigen rechten.
Jij noemt het onverdraagzaamheid, ik noem het een begrijpelijke gevoeligheid. Verschil van perspectief blijkbaar, dat kan. Wat niet kan is dat jij niet wil onderkennen dat het ontzettend stom is om over gevoeligheden van betrokkenen heen te walsen als je zegt een handreiking te willen doen. Dat getuigt ofwel van enorme domheid (en dat geloof ik niet), ofwel van enorm huichelachtig gedrag. En dat mocht toch niet van de islam?
quote:
Zoals ik al eerder zei, ik heb je niet gehoord over fatsoen toen Van Gogh met zijn rants begon,
Die vond ik inderdaad altijd hilarisch. Ik hou daar wel van, dat schoppen tegen heilige huisjes. Dat wil niet zeggen dat ik niet begrijp dat religieuzen hier wat minder vrolijk van werden. Als ik dus een handreiking zou willen doen aan islamieten zou ik mijn organisatie niet het Poitiers Initiatief noemen, en rijkelijk citeren uit het oeuvre van TvG. Zou ik dat wel doen, zou ik niet bezig zijn met een handreiking, maar doodgewoon met provoceren.
quote:
of toen Wilders met Fitna aan de haal ging. Ook heb ik je niet gehoord over fatsoen of gevoeligheden toen er een "Teken Mohammed" - dag was. En terecht - want ook dat is beschaving - over je eigen gevoelens heen stappen en weer verder gaan met de dag en rechten van anderen respecteren.
De rechten worden hier gerespecteerd. Er wordt niets verboden, er wordt alleen geargumenteerd dat dit gebouw niets bijdraagt aan een goede verstandhouding tussen moslims en anderen. Op die conclusie valt echt niks af te dingen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_85049334
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:40 schreef Picchia het volgende:

[..]

Je mag het alleen huren, maar niet kopen. Duidelijk. :')
Nee, zo bedoel ik dat ook niet -O-
pi_85049382
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:31 schreef haarmand het volgende:

[..]

Is George W. Bush wel representatief voor de christenen? Hij kreeg een opdracht van God om Irak binnen te vallen.
pi_85049443
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:43 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Is George W. Bush wel representatief voor de christenen? Hij kreeg een opdracht van God om Irak binnen te vallen.
Bush spoort niet.

maar het binnenvallen van irak was alleen goed omdat het volk onderdrukt werd.
pi_85049459
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Collateral damage. Een westerse uitvinding om 't eigen geweten te sussen na de zolveelste misdaad tegen de menselijkheid gepleegd te hebben.
pi_85049552
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:41 schreef Disana het volgende:

[..]

De kwalificatie 'apart' heb jij eraan gegeven, ik vermoed dat de initiatiefnemers daar zelf geen seconde aan gedacht hebben. Die gingen waarschijnlijk uit van vraag en aanbod en zagen een behoefte die zij kunnen vervullen.
Mja, zo zie ik het gewoon disana. Een groep die zich wel afsluiten en een eigen eiland op willen richten. En zo denk ik ook over dat christelijk centrum. Waar je als buitenstaander wel welkom bent onder voorwaarden.

Het is nu natuurlijk (en dat geef ik eerlijk toe) gissen en vergelijken met de mormonen. Ik zal er dus misschien rond die tijd echt naar toe moeten reizen om mijn vermoedens te bekrachtigen of te ontkrachten, maar dit is gewoon wat ik erbij voel.
pi_85049571
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:45 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Collateral damage. Een westerse uitvinding om 't eigen geweten te sussen na de zolveelste misdaad tegen de menselijkheid gepleegd te hebben.
ja stel je voor dat we niet ingrijpen.
geen idee wat die moslims in srebrenica zitten te zeiken.

grijpen we een keer niet in is het weer niet goed.
en al die soldaten trauma's want een fakers aangezien ze normaal altijd moslim burgers uitmoorden en er zand over gooien :|W

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 09-08-2010 15:05:42 ]
pi_85049580
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:44 schreef haarmand het volgende:

[..]

Bush spoort niet.

maar het binnenvallen van irak was alleen goed omdat het volk onderdrukt werd.
Ja door wie werden ze onderdrukt. Door een man die met behulp van de CIA aan de macht kwam in dat land.

Weer een land verwoest door Westers imperialisme.
pi_85049643
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:43 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Wanneer dat waar is, vind ik hem net zo eng als dat een fundamentalist zegt namens Allah te handelen. Reken er alleen niet alle christenen mee af.

Is alleen weer geweldig offtopic.
pi_85049650
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:48 schreef haarmand het volgende:

[..]

ja stel je voor dat we niet ingrijpen.
geen idee wat die klote moslims in srebrenica zitten te zeiken.

grijpen we een keer niet in is het weer niet goed.
en al die soldaten trauma's want een fakers aangezien ze normaal altijd moslim burgers uitmoorden en er zand over gooien :|W
Ehm, say what? :') Het probleem is juist dat NL wel heeft ingegrepen in Srebrenica en belabberd ook.
  † In Memoriam † maandag 9 augustus 2010 @ 14:50:01 #273
137949 Disana
pi_85049677
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:47 schreef paddy het volgende:

[..]

Mja, zo zie ik het gewoon disana. Een groep die zich wel afsluiten en een eigen eiland op willen richten. En zo denk ik ook over dat christelijk centrum. Waar je als buitenstaander wel welkom bent onder voorwaarden.

Het is nu natuurlijk (en dat geef ik eerlijk toe) gissen en vergelijken met de mormonen. Ik zal er dus misschien rond die tijd echt naar toe moeten reizen om mijn vermoedens te bekrachtigen of te ontkrachten, maar dit is gewoon wat ik erbij voel.
Als oprecht niet-gelovige begrijp ik je wel hoor, maar ik denk ook dat je het te zwart ziet en er meer negatieve motieven achter zoekt dan er zijn. Ja natuurlijk zou een ideale wereld moeten bestaan uit plekken die voor iedereen toegankelijk zijn. Tegelijkertijd is het helemaal niet zo verkeerd dat mensen, groepen, herkenbaar zijn zodat je kunt kiezen of je je ermee wilt associëren.
pi_85049703
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:48 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Ja door wie werden ze onderdrukt. Door een man die met behulp van de CIA aan de macht kwam in dat land.

Weer een land verwoest door Westers imperialisme.
wellicht dat het tijd de VN onder leiding van de EU eens ingrijpt...

dan kunnen we niet meer zeiken op amerika en hun het goede voorbeeld geven want onder onze leiding gaat het uiteraard perfect, vraag maar aan de inwonersoverlevenden van screbrenica
pi_85049704
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:49 schreef paddy het volgende:

[..]

Wanneer dat waar is, vind ik hem net zo eng als dat een fundamentalist zegt namens Allah te handelen. Reken er alleen niet alle christenen mee af.

Is alleen weer geweldig offtopic.
Er is wel een verschil: Bush is aan de macht gekomen dankzij steun van tientallen miljoenen Amerikaanse christenen, Born Again Christians.

Geen enkele moslim heeft op de al-Qaeda-extremisten gestemd.
  maandag 9 augustus 2010 @ 14:52:24 #276
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_85049806
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:50 schreef Jan_Janszoon het volgende:

Geen enkele moslim heeft op de al-Qaeda-extremisten gestemd.
Omdat dat niet mogelijk is. Maar aanhang genoeg.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_85049824
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:49 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Ehm, say what? :') Het probleem is juist dat NL wel heeft ingegrepen in Srebrenica en belabberd ook.
nee ze gingen maar ff feesten met mladic.
ze deden juist niks...typische mentaliteit.

van de zijlijn toekijken maar wel kankeren op de amerikanen :')
pi_85050082
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Als oprecht niet-gelovige begrijp ik je wel hoor, maar ik denk ook dat je het te zwart ziet en er meer negatieve motieven achter zoekt dan er zijn. Ja natuurlijk zou een ideale wereld moeten bestaan uit plekken die voor iedereen toegankelijk zijn. Tegelijkertijd is het helemaal niet zo verkeerd dat mensen, groepen, herkenbaar zijn zodat je kunt kiezen of je je ermee wilt associëren.
Het is nog erger. ik ben dan wel geen officiële christen, maar geloof dus wel. Ik haat alleen die menselijke regeltjes. Heb dus ook absoluut respect voor welk geloof dan ook.En ik ben bang dat je op deze manier vroeg of laat ook centrums gaat krijgen waar dan gelovigen zich volledig aan moeten passen aan. Geen keppeltje mogen dragen...geen hoofddoek mogen dragen En steeds meer kans krijgen op aparte gemeenschappen waar mensen alleen welkom zijn wanneer ze onderdanig zijn aan die regels.

Dus weg brug
pi_85050434
Weet je wat mijn probleem met de islam is?

De huidige geloven in Nederland zijn al jaren lang aan het afzwakken, kerken worden gesloten etc. Ja het aantal gelovigen blijkt uit onderzoeken wel nu hetzelfde te blijven, maar zeer gematigd dat wel.
Nu komt ineens de "Islam" binnen "hoi wij willen allemaal moskeëen". Terwijl geloof juist aan het verdwijnen was.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  † In Memoriam † maandag 9 augustus 2010 @ 15:08:18 #280
137949 Disana
pi_85050590
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Het is nog erger. ik ben dan wel geen officiële christen, maar geloof dus wel. Ik haat alleen die menselijke regeltjes. Heb dus ook absoluut respect voor welk geloof dan ook.En ik ben bang dat je op deze manier vroeg of laat ook centrums gaat krijgen waar dan gelovigen zich volledig aan moeten passen aan. Geen keppeltje mogen dragen...geen hoofddoek mogen dragen En steeds meer kans krijgen op aparte gemeenschappen waar mensen alleen welkom zijn wanneer ze onderdanig zijn aan die regels.

Dus weg brug
Toch vind ik het dan opmerkelijk dat je deze angst van je aansnijdt nu het over een islamitisch (doch open) centrum gaat dat toch al van alle kanten wordt aangevallen.

Hoe je het ook wendt of keert, er zal altijd een ideologie of motief achter projecten zitten. Dat is onmogelijk te voorkomen, de mens is gedreven.
  maandag 9 augustus 2010 @ 15:08:45 #281
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85050614
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:05 schreef MouzurX het volgende:

De huidige geloven in Nederland zijn al jaren lang aan het afzwakken, kerken worden gesloten etc. Ja het aantal gelovigen blijkt uit onderzoeken wel nu hetzelfde te blijven, maar zeer gematigd dat wel.
Nu komt ineens de "Islam" binnen "hoi wij willen allemaal moskeëen". Terwijl geloof juist aan het verdwijnen was.
Nee, voorlopig zijn we nog niet van de kudde heilsprevelaars af. ;(.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_85051505
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Toch vind ik het dan opmerkelijk dat je deze angst van je aansnijdt nu het over een islamitisch (doch open) centrum gaat dat toch al van alle kanten wordt aangevallen.

Hoe je het ook wendt of keert, er zal altijd een ideologie of motief achter projecten zitten. Dat is onmogelijk te voorkomen, de mens is gedreven.
Wanneer er een topic was, en die ging over een zelfde soort opzet en dan over christenen/joden/bachwan, Ateïsten etc zou ik exact zo reageren. Dacht dat dit wel duidelijk was door mijn reageren. Haal het er juist bewust bij.
pi_85051520
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Een achterlijke ideologie zoals de islam is dan wel het uiterste waar mensen met beschaving tegen ageren. Dat is ook onmogelijk te voorkomen. Maarja, hun medeleven en empathie zorgt voor hun eigen patstelling. Wikken en wegen.
  † In Memoriam † maandag 9 augustus 2010 @ 15:32:47 #284
137949 Disana
pi_85051725
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:28 schreef paddy het volgende:

[..]

Wanneer er een topic was, en die ging over een zelfde soort opzet en dan over christenen/joden/bachwan, Ateïsten etc zou ik exact zo reageren. Dacht dat dit wel duidelijk was door mijn reageren. Haal het er juist bewust bij.
Ik heb mijn twijfels. Voorzover je ons hebt laten weten in andere topics ben je geen tegenstander van zending en mag je dat wat jou betreft niet 'agressief' noemen in bijvoorbeeld Marokko. Ik proef dan toch een onderscheid, want waarom zou het brengen van goede werken niet kunnen gaan zonder bekering? Waarom mogen christelijke evangelisatiegroepen zending plegen, vind je niet dat goede werken waardenvrij moeten zijn?
pi_85052435
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:05 schreef MouzurX het volgende:

nee joh, na al die ellende van het christendom dat nu nog na-ijlt met misbruikte kinderen gooien we de poorten weer open voor een nieuwe intolerante godsdienst.

onder het motto normaal doen ze dat nooit, iedereen verdiend een 2e kans en ze hebben ook goeie kanten accepteren we het weer.

Zelfde idee als een vrouw die jarenlang zwaar mishandeld is door haar man en nu een relatie aan gaat met regilio tuur :')
pi_85053897
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb mijn twijfels. Voorzover je ons hebt laten weten in andere topics ben je geen tegenstander van zending en mag je dat wat jou betreft niet 'agressief' noemen in bijvoorbeeld Marokko. Ik proef dan toch een onderscheid, want waarom zou het brengen van goede werken niet kunnen gaan zonder bekering? Waarom mogen christelijke evangelisatiegroepen zending plegen, vind je niet dat goede werken waardenvrij moeten zijn?
Van mij mogen moslims dat ook hoor..dat zenden. Ben ook niet tegen hoofddoeken en moskeeén dus...? Wat voor verschil zit er dan in? Zeg niet het ene wel en het andere niet. Dat gaat ook op voor de niet-gelovige. Die moet ook gewoon kunnen zeggen dat er geen God/Allah etc bestaat op de hoek van de straat. Wanneer een christengroepering een apart centrum op gaat zetten met eigen regels (nu heb ik het dus niet over een kerk/moskee maar een centrum) vind ik dat dus niet getuigen van een brug met de rest van de samenleving en samen willen leven. Ik weet dat in Marokko trouwens een moslim net zo weinig kans heeft om te prediken als een christen. Ook pas sinds kort geleerd trouwens.

Stel...een christen wil dat er apart (mannen en vrouwen) gezwommen wordt....apart..een openluchttheaterspel wil organiseren...en het is vrij in dat land om dat te kunnen doen? Kunnen ze dat wat mij betreft gewoon doen in de bestaande theaters daar. Hoef je geen eigen gemeenschap voor op te bouwen, wat ik dus dan ook niet als brug kan zien.

Of het andere voorbeeld van die Atheïstencentrum met hun eigen normen waarden en de eis van andersdenkenden daar aan aan te passen. Welkom onder voorwaarden. Wil je die niet, blijf je maar weg. ben je vrij in.

Ik kan dat niet als brug ervaren.

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 09-08-2010 16:41:49 ]
pi_85054022
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:48 schreef haarmand het volgende:

[..]

nee joh, na al die ellende van het christendom dat nu nog na-ijlt met misbruikte kinderen gooien we de poorten weer open voor een nieuwe intolerante godsdienst.

onder het motto normaal doen ze dat nooit, iedereen verdiend een 2e kans en ze hebben ook goeie kanten accepteren we het weer.

Zelfde idee als een vrouw die jarenlang zwaar mishandeld is door haar man en nu een relatie aan gaat met regilio tuur :')
Dit.
Oprotten met al die godsdiensten, ja het mag .. in een achterhoekje waar niemand last van heeft. Wat de Islam dus niet wilt.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_85054443
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:26 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dit.
Oprotten met al die godsdiensten, ja het mag .. in een achterhoekje waar niemand last van heeft. Wat de Islam dus niet wilt.
Lees je het bericht wel? Dit vind ik juist het probleem. Een gemeenschap die zich af gaat zonderen van de rest door een eigen gemeenschap te vormen binnen een gemeenschap.

Dit soort reacties bedoel ik dan ook voor dat er mensen zijn die dan een Atheïsten-centrum wil oprichten. Jij wilt in feite de vrijheden beknoppen door mensen te verplichten in het openbaar onderdanig te zijn aan jouw eisen? Ze in een apart dorp zetten zodat je het niet hoeft te zien? Wie is de volgende groep waar jij je aan zal gaan storen?
pi_85054976
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:34 schreef paddy het volgende:

[..]

Lees je het bericht wel? Dit vind ik juist het probleem. Een gemeenschap die zich af gaat zonderen van de rest door een eigen gemeenschap te vormen binnen een gemeenschap.

Dit soort reacties bedoel ik dan ook voor dat er mensen zijn die dan een Atheïsten-centrum wil oprichten. Jij wilt in feite de vrijheden beknoppen door mensen te verplichten in het openbaar onderdanig te zijn aan jouw eisen? Ze in een apart dorp zetten zodat je het niet hoeft te zien? Wie is de volgende groep waar jij je aan zal gaan storen?
je hoeft niet alles toe te staan.
religies zijn nu eenmaal gevaarlijk en ze actief buiten de deur houden zie ik liever dan ze de vrijheid geven waar ze niet mee overweg kunnen.
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:45:18 #290
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85055009
Hoogdravend stuk dat nergens een millimetertje dieper komt dan 'de moslims willen de hele hand en geven slechts twee vingers'. Geen idioom dat daar iets aan verandert hoor, al waardeer ik de moeite die daarin gestoken is.
Intelligent, but fucked up.
pi_85055558
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:44 schreef haarmand het volgende:

[..]

je hoeft niet alles toe te staan.
religies zijn nu eenmaal gevaarlijk en ze actief buiten de deur houden zie ik liever dan ze de vrijheid geven waar ze niet mee overweg kunnen.
Je bedoelt....sommige gelovigen? Blijkbaar kunnen sommige niet-gelovigen ook niet met die vrijheden overweg
pi_85055645
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:57 schreef paddy het volgende:

[..]

Je bedoelt....sommige gelovigen? Blijkbaar kunnen sommige niet-gelovigen ook niet met die vrijheden overweg
uit bijna alle mainstream religies komt ellende.
het christendom zijn we aan het terug dringen maar om nu gelijk een andere religie weer de kans te geven...

uit ons eigen verleden weten we dat religie slecht is en als we kijken naar islamtische landen zien we dat religie slecht is.

waarom dan weer die ellende hier toestaan?
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:43:54 #293
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_85057495
quote:
Build the Ground Zero Mosque

I believe we should promote Muslim moderates right here in America. And why I'm returning an award to the ADL.

Ever since 9/11, liberals and conservatives have agreed that the lasting solution to the problem of Islamic terror is to prevail in the battle of ideas and to discredit radical Islam, the ideology that motivates young men to kill and be killed. Victory in the war on terror will be won when a moderate, mainstream version of Islam—one that is compatible with modernity—fully triumphs over the world view of Osama bin Laden.
As the conservative Middle Eastern expert Daniel Pipes put it, “The U.S. role [in this struggle] is less to offer its own views than to help those Muslims with compatible views, especially on such issues as relations with non-Muslims, modernization, and the rights of women and minorities.” To that end, early in its tenure the Bush administration began a serious effort to seek out and support moderate Islam. Since then, Washington has funded mosques, schools, institutes, and community centers that are trying to modernize Islam around the world. Except, apparently, in New York City.

The debate over whether an Islamic center should be built a few blocks from the World Trade Center has ignored a fundamental point. If there is going to be a reformist movement in Islam, it is going to emerge from places like the proposed institute. We should be encouraging groups like the one behind this project, not demonizing them. Were this mosque being built in a foreign city, chances are that the U.S. government would be funding it.

The man spearheading the center, Imam Feisal Abdul Rauf, is a moderate Muslim clergyman. He has said one or two things about American foreign policy that strike me as overly critical —but it’s stuff you could read on The Huffington Post any day. On Islam, his main subject, Rauf’s views are clear: he routinely denounces all terrorism—as he did again last week, publicly. He speaks of the need for Muslims to live peacefully with all other religions. He emphasizes the commonalities among all faiths. He advocates equal rights for women, and argues against laws that in any way punish non-Muslims. His last book, What’s Right With Islam Is What’s Right With America, argues that the United States is actually the ideal Islamic society because it encourages diversity and promotes freedom for individuals and for all religions. His vision of Islam is bin Laden’s nightmare.
Rauf often makes his arguments using interpretations of the Quran and other texts. Now, I am not a religious person, and this method strikes me as convoluted and Jesuitical. But for the vast majority of believing Muslims, only an argument that is compatible with their faith is going to sway them. The Somali-born “ex-Muslim” writer Ayaan Hirsi Ali’s advice to Muslims is to convert to Christianity. That may create buzz, but it is unlikely to have any effect on the 1.2 billion devout Muslims in the world.

The much larger issue that this center raises is, of course, of freedom of religion in America. Much has been written about this, and I would only urge people to read Michael Bloomberg’s speech on the subject last week. Bloomberg’s eloquent, brave, and carefully reasoned address should become required reading in every civics classroom in America. It probably will.
Bloomberg’s speech stands in stark contrast to the bizarre decision of the Anti-Defamation League to publicly side with those urging that the center be moved. The ADL’s mission statement says it seeks “to put an end forever to unjust and unfair discrimination against and ridicule of any sect or body of citizens.” But Abraham Foxman, the head of the ADL, explained that we must all respect the feelings of the 9/11 families, even if they are prejudiced feelings. “Their anguish entitles them to positions that others would categorize as irrational or bigoted,” he said. First, the 9/11 families have mixed views on this mosque. There were, after all, dozens of Muslims killed at the World Trade Center. Do their feelings count? But more important, does Foxman believe that bigotry is OK if people think they’re victims? Does the anguish of Palestinians, then, entitle them to be anti-Semitic?

http://www.newsweek.com/2010/08/06/the-real-ground-zero.html
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 9 augustus 2010 @ 17:46:21 #294
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_85057620
De brutaliteit, eerst je eigen torens naar beneden werken, vervolgens in de media de schuld geven aan de Moslims. Vervolgens val je Irak binnen én Afghanistan, op valse gronden. :{

Een Moskee op die plek is wel het minste wat ze terug kunnen doen voor de Moslims. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_85058876
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 17:46 schreef BansheeBoy het volgende:
De brutaliteit, eerst je eigen torens naar beneden werken, vervolgens in de media de schuld geven aan de Moslims. Vervolgens val je Irak binnen én Afghanistan, op valse gronden. :{

Een Moskee op die plek is wel het minste wat ze terug kunnen doen voor de Moslims. :{

Dit is geen BNW, domme trol.
  † In Memoriam † maandag 9 augustus 2010 @ 18:26:18 #296
137949 Disana
pi_85059388
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:23 schreef paddy het volgende:

[..]

Van mij mogen moslims dat ook hoor..dat zenden. Ben ook niet tegen hoofddoeken en moskeeén dus...? Wat voor verschil zit er dan in? Zeg niet het ene wel en het andere niet. Dat gaat ook op voor de niet-gelovige. Die moet ook gewoon kunnen zeggen dat er geen God/Allah etc bestaat op de hoek van de straat. Wanneer een christengroepering een apart centrum op gaat zetten met eigen regels (nu heb ik het dus niet over een kerk/moskee maar een centrum) vind ik dat dus niet getuigen van een brug met de rest van de samenleving en samen willen leven. Ik weet dat in Marokko trouwens een moslim net zo weinig kans heeft om te prediken als een christen. Ook pas sinds kort geleerd trouwens.

Stel...een christen wil dat er apart (mannen en vrouwen) gezwommen wordt....apart..een openluchttheaterspel wil organiseren...en het is vrij in dat land om dat te kunnen doen? Kunnen ze dat wat mij betreft gewoon doen in de bestaande theaters daar. Hoef je geen eigen gemeenschap voor op te bouwen, wat ik dus dan ook niet als brug kan zien.

Of het andere voorbeeld van die Atheïstencentrum met hun eigen normen waarden en de eis van andersdenkenden daar aan aan te passen. Welkom onder voorwaarden. Wil je die niet, blijf je maar weg. ben je vrij in.

Ik kan dat niet als brug ervaren.
Oké, maar nog steeds begrijp ik je selectieve boosheid erover niet. Je vindt enerzijds dat men zijn geloof in het buitenland mag prediken, maar anderzijds dat men in eigen land geen eigen doch open faciliteiten mag hebben. Het is dus niet erg als je de cultuur en privacy van een ander betreedt en mogelijk zelfs schoffeert, maar wel erg als je mensen in je eigen land uitnodigt vrijwillig je faciliteiten te betreden.

Ik doe mijn best wel maar ik kan het niet met elkaar rijmen. Als je vindt dat voorzieningen als zwembaden in religieus-gebaseerde instellingen een vorm van apartheid zijn, waarom vind je dan tegelijkertijd ook dat gelovigen zich in een andere cultuur mogen mengen zonder restricties?
  maandag 9 augustus 2010 @ 18:34:50 #297
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_85059721
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:15 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Dit is geen BNW, domme trol.
Er zijn zo veel feiten die er op wijzen dat het hier gaat om een inside job dat het zgn. algemeen geaccepteerde verhaal dat er Moslims achter zitten meer conspiracy-like is. :{

Of vind jij het normaal dat de president van de US van A een boekje blijft voorlezen in een klas en een onnozele blik de wereld ingooit op het moment dat hij hoort dat de 2 torens zijn vernietigd? :?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_85060066
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:34 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Er zijn zo veel feiten die er op wijzen dat het hier gaat om een inside job dat het zgn. algemeen geaccepteerde verhaal dat er Moslims achter zitten meer conspiracy-like is. :{

Of vind jij het normaal dat de president van de US van A een boekje blijft voorlezen in een klas en een onnozele blik de wereld ingooit op het moment dat hij hoort dat de 2 torens zijn vernietigd? :?

Niemand gaat happen.
pi_85076360
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Oké, maar nog steeds begrijp ik je selectieve boosheid erover niet. Je vindt enerzijds dat men zijn geloof in het buitenland mag prediken, maar anderzijds dat men in eigen land geen eigen doch open faciliteiten mag hebben. Het is dus niet erg als je de cultuur en privacy van een ander betreedt en mogelijk zelfs schoffeert, maar wel erg als je mensen in je eigen land uitnodigt vrijwillig je faciliteiten te betreden.

Ik doe mijn best wel maar ik kan het niet met elkaar rijmen. Als je vindt dat voorzieningen als zwembaden in religieus-gebaseerde instellingen een vorm van apartheid zijn, waarom vind je dan tegelijkertijd ook dat gelovigen zich in een andere cultuur mogen mengen zonder restricties?
Je begrijpt me dus blijkbaar niet. Ik ben net zo tegen een aparte christelijke gemeenschapscentrum met hun eigen regels, met eigen zwembaden, eigen winkels etc etc etc etc etc in een land als Marokko. Niet tegen een eigen winkel ergens in een stad etc. Net als niet tegen kerken etc in dat land. Ik word daar trouwens helemaal niet boos om, want weet dat een moslim daar dezelfde rechten niet hebben.(zou je moeten weten)

Zou hier een winkelcentrum zijn met alleen maar islamitische winkels een zwembad met islamitische regels etc etc? En zou jij je als niet moslim aan die regels moeten aanpassen? Ga ik acuut een ander winkelcentrum opzoeken. Hier heb je enorm veel islamitische winkels, maar gewoon vermengd met bijvoorbeeld een AH een nettorama en een zeeman en een drogisterij. Werken moslims en niet moslims.

Helemaal niets mis mee. Een 13 verdiepingen centrum met de richtlijnen van christenen of moslims en de waarden en normen alleen gericht op die christenen en moslims ben ik dus net zo tegen als de gemeenschap alleen voor mormonen. Waar je wel mag komen als niet mormoon maar dan wel onder hun voorwaarden.Gaat ook op voor een bijvoorbeeld Atheïstencentrum
quote:
waarom vind je dan tegelijkertijd ook dat gelovigen zich in een andere cultuur mogen mengen zonder restricties?
Jezus, ik zeg juist wel.....mengen......niet apart willen staan. Dat zeg ik juist in elke post.

Ik heb het dus weer niet over een moskee, kerk etc want dat vind ik buiten het mengen staan. Jij bent dus voor alles apart voor elk geloof en elke cultuur. Prima, maar dan is die brug er dus niet en zijn het gewoon eilandjes voor elke cultuur.

Ik kan mij trouwens heel goed voorstellen dat christenen hier helemaal voor zijn. Een eigen centrum. Denk dat de Joden hier ook helemaal voor zijn. Een eigen centrum. net als de bachwan en de scientologen etc etc.

lekker iedereen op een eigen eilandje moet je vrij in zijn... precies zoals de user mouzurX het ook graag ziet. Ik deel die mening niet :)

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 10-08-2010 01:23:41 ]
  † In Memoriam † dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:49:17 #300
137949 Disana
pi_85084622
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:52 schreef paddy het volgende:

[..]

Je begrijpt me dus blijkbaar niet. Ik ben net zo tegen een aparte christelijke gemeenschapscentrum met hun eigen regels, met eigen zwembaden, eigen winkels etc etc etc etc etc in een land als Marokko. Niet tegen een eigen winkel ergens in een stad etc. Net als niet tegen kerken etc in dat land. Ik word daar trouwens helemaal niet boos om, want weet dat een moslim daar dezelfde rechten niet hebben.(zou je moeten weten)

Zou hier een winkelcentrum zijn met alleen maar islamitische winkels een zwembad met islamitische regels etc etc? En zou jij je als niet moslim aan die regels moeten aanpassen? Ga ik acuut een ander winkelcentrum opzoeken. Hier heb je enorm veel islamitische winkels, maar gewoon vermengd met bijvoorbeeld een AH een nettorama en een zeeman en een drogisterij. Werken moslims en niet moslims.

Helemaal niets mis mee. Een 13 verdiepingen centrum met de richtlijnen van christenen of moslims en de waarden en normen alleen gericht op die christenen en moslims ben ik dus net zo tegen als de gemeenschap alleen voor mormonen. Waar je wel mag komen als niet mormoon maar dan wel onder hun voorwaarden.Gaat ook op voor een bijvoorbeeld Atheïstencentrum
[..]

Jezus, ik zeg juist wel.....mengen......niet apart willen staan. Dat zeg ik juist in elke post.

Ik heb het dus weer niet over een moskee, kerk etc want dat vind ik buiten het mengen staan. Jij bent dus voor alles apart voor elk geloof en elke cultuur. Prima, maar dan is die brug er dus niet en zijn het gewoon eilandjes voor elke cultuur.

Ik kan mij trouwens heel goed voorstellen dat christenen hier helemaal voor zijn. Een eigen centrum. Denk dat de Joden hier ook helemaal voor zijn. Een eigen centrum. net als de bachwan en de scientologen etc etc.

lekker iedereen op een eigen eilandje moet je vrij in zijn... precies zoals de user mouzurX het ook graag ziet. Ik deel die mening niet :)
Nou, niet zo godslasteren hoor :) Het klopt, ik begrijp je kennelijk toch niet en we moeten maar in het midden laten waaraan dat ligt. In elk geval zie ik vooralsnog niets verkeerds in een buurtcentrum met voorzieningen voor iedereen, maar ik kan me natuurlijk in de doelstelling van het centrum vergissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')