Inderdaad mensen die zonder valide argument de bouw willen stopzetten. Daar kan jij wel je standaard gehuil "Islam is vrede" achter plakken, maar erg veel effect zal het niet hebben jong. Veel mensen in Amerika zitten ook niet te wachten op het homohuwelijk of homos uberhaupt. Alles wat daarmee te maken heeft verbieden of beschouwen als provocatie?quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Dit centrum wordt o.a. in de markt gezet als handreiking richting de slachtoffers en hun nabestaanden, om te tonen dat de islam niet (alleen) bestaat uit terroristen. Nu blijkt dat veel mensen hier niet op zitten te wachten, en liever zien dat dat ding wat verderop wordt gebouwd. Wat doe je dan als je van goede wil bent, en daadwerkelijk een handreiking wil doen? Ja, dan ga je natuurlijk gewoon door met bouwen, en beschuldig je alle mensen met kritiek van islamofobie. Dat zal ze leren! Islam is vrede!
die veel mensen zijn beperkt tot de achterlijke extreem racistische tea-party & Geert Wildersquote:Op maandag 9 augustus 2010 13:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
![]()
Dit centrum wordt o.a. in de markt gezet als handreiking richting de slachtoffers en hun nabestaanden, om te tonen dat de islam niet (alleen) bestaat uit terroristen. Nu blijkt dat veel mensen hier niet op zitten te wachten, en liever zien dat dat ding wat verderop wordt gebouwd. Wat doe je dan als je van goede wil bent, en daadwerkelijk een handreiking wil doen? Ja, dan ga je natuurlijk gewoon door met bouwen, en beschuldig je alle mensen met kritiek van islamofobie. Dat zal ze leren! Islam is vrede!
Geen valide argument?quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad mensen die zonder valide argument de bouw willen stopzetten. Daar kan jij wel je standaard gehuil "Islam is vrede" achter plakken, maar erg veel effect zal het niet hebben jong. Veel mensen in Amerika zitten ook niet te wachten op het homohuwelijk of homos uberhaupt. Alles wat daarmee te maken heeft verbieden of beschouwen als provocatie?
Je toont niets aan. Je toont alleen aan dat er een groep intolerante mensen zijn die zo'n gebouw niet ziet zitten. Daarentegen is er ook een groep mensen die zo'n gebouw perfect ziet zitten. Dat de groep mensen die het niet ziet zitten zich helemaal niet interesseren om de locatie, des te meer om de functie, lijkt je niet dwars te zitten. Het is immers niet geheel toevallig dat Wilders daar naartoe gaat om mee te protesteren, een persoon notabene die het liefst een verbod op nieuwe moskeegebouwen ziet, ongeacht de locatie. Ergo de beweegredenen van de mensen die protesteren zijn geheel anders dan jij hier ons wilt doen denken. Het doel van een Islamitisch cultureel centrum is cultureel en religieuze uitwisseling, waarbij het geheel aan de bezoeker is om overtuigd te raken van het doel. Niemand zal gedwongen worden naar dat gebouw toe te gaan, het gebouw is tevens niet te zien vanaf GZ, ergo de mensen die er niet geconfronteerd mee willen worden, zullen er ook geen enkele last van hebben.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Geen valide argument?
Ik toon net aan dat doorbouwen niet bijdraagt aan het doel waarmee men deze moskee in de markt wil zetten. Dat is geen mening, dat is een feit. Op die grond adviseer ik dus niet op deze plek te bouwen. Een andere plek is uiteraard prima, want op zich is er m.i. niets mis mee met een moskee bouwen ter nagedachtenis aan de slachtoffers van 9/11. Dat men zo laconiek voorbijgaat aan dit feit, doet mij vermoeden dat men bij het Cordoba Initiative (ook al zo'n rare naam, toeval?) ofwel ontzettend dom is, ofwel dat men een dubbele agenda heeft, en dat men feitelijk helemaal niet zo'n boodschap heeft aan de slachtoffers.
Je mag kiezen.
quote:Op maandag 9 augustus 2010 @ 13:09 schreef BasOne het volgende:
[..]
Cultureel centrum kan je wel zeggen
- Fitnesruimte, zwembad, gym, basketbal veld.
- Auditorium
- Restaurant en kook school.
- Exhibitie ruimte.
- Cursus lokalen.
- Bibliotheek en kunst studio's.
- Kinderopvang.
- Meditatie ruimtes.
En, ohja.
Een gebedsruimte die ze 'Moskee' noemen
quote:Op maandag 9 augustus 2010 @ 12:59 schreef Weakling het volgende:
Kan Wilders niet beter bij het Pentagon zijn verhaal gaan doen. Want op de plaats zelf waar de aanslag heeft plaatsgevonden, in het Pentagon dus, is ook een gebedsruimte voor moslims ingericht.
Aardig tongue in cheek stukje:
http://www.salon.com/news(...)_infiltrate_pentagon
Ik wist niet dat Hafid Bouazza lid was van de Tea Party. Dank je voor deze informatie.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:20 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
die veel mensen zijn beperkt tot de achterlijke extreem racistische tea-party & Geert Wilders
En dat is dan ook precies wat ik moet aantonen. Let wel dat het hier heus niet alleen buitenstaanders betreft, het betreft hier ook nabestaanden en andere direct betrokkenen. Dat er ook voorstanders zijn is niet zo relevant, soms moet je ook rekening houden met mensen, ook als ze niet een 100% meerderheid vertegenwoordigen. Dat speelt des te meer als je een handreiking wil doen. Die handreiking is naar de aard der zaak juist gericht op mensen die door hun ervaringen wellicht wat sceptisch tov de islam staan. Dat jij zulke simpele dingen niet begrijpt, gewoon hoe je op een prettige manier met mensen omgaat, vind ik eerlijk gezegd onbegrijpelijk.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je toont niets aan. Je toont alleen aan dat er een groep intolerante mensen zijn die zo'n gebouw niet ziet zitten.
Ik zou precies dezelfde vraag stellen wanneer het een christelijk centrum zou zijn. Maar volgens jou ben je meteen xenofoob wanneer jij je vraagtekens ergens bij zet?quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat mensen elkaar niet kunnen luchten. Daarom hebben we ook verschillende politieke partijen, we hebben gescheiden gevangenissen (man/vrouw/jongeren), we hebben klantenpasjes speciaal voor senioren, we hebben naaktstranden, we hebben winkels voor mensen met grote voeten etc. Het feit dat je dit soort vragen toevalligerwijs dan ook in dit soort topics stelt, is vrij nou ja.....
Die zijn gericht voor alle geloven en niet geloven Is volgens mij dus niet te vergelijken.quote:we hebben klantenpasjes speciaal voor senioren, we hebben naaktstranden, we hebben winkels voor mensen met grote voeten etc.
Het is namelijk vrij dubieus dat juist diegene die protesteren een wat minder prettige manier met mensen omgaan propageren. Daar lijk jij je kennelijk niet van bewust te zijn. De argumenten zijn niet valide, het gebouw wordt niet geweerd op grond van sentimenten van slachtoffers, maar op grond van de religieuze grondslag van het gebouw en laat dat nu net tegen de grondwettelijke vrijheden in de VS zijn. Indien we slechts met z'n alleen moeten aantonen dat een gebouw tegenstanders heeft, dan zal geen enkel gebouw gebouwd kunnen worden. Denk alleen al aan de hoeveelheid tegenstanders van bijvoorbeeld snelwegen of spoorlijnen!quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:39 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
En dat is dan ook precies wat ik moet aantonen. Let wel dat het hier heus niet alleen buitenstaanders betreft, het betreft hier ook nabestaanden en andere direct betrokkenen. Dat er ook voorstanders zijn is niet zo relevant, soms moet je ook rekening houden met mensen, ook als ze niet een 100% meerderheid vertegenwoordigen. Dat speelt des te meer als je een handreiking wil doen. Die handreiking is naar de aard der zaak juist gericht op mensen die door hun ervaringen wellicht wat sceptisch tov de islam staan. Dat jij zulke simpele dingen niet begrijpt, gewoon hoe je op een prettige manier met mensen omgaat, vind ik eerlijk gezegd onbegrijpelijk.
http://www.huffingtonpost(...)-groun_b_660585.htmlquote:In addition, the building planned for 45 Park Place is a cultural center with a prayer room -- not a single-purpose house of worship for Muslims, which is probably what we should reserve the word "mosque" for. As Haberman also explains, "That it may even be called a mosque is debatable. It is designed as a multi-use complex with a space set aside for prayer -- no minarets, no muezzin calls to prayer blaring onto Park Place."
The 92nd Street Y, on which the Cordoba House is explicitly modeled, has a whole host of Jewish events take place inside of it, but no one calls it a synagogue. There's no good reason why Cordoba House should be misleadingly called a "mosque." I've been guilty of using this word too, in conversation and in writing, but it's inaccurate. Muslims already read the Quran and pray at 45 Park Place, but that does not and will not turn it into a "mosque."
There's one more catch for the opponents of the so-called Ground Zero mosque: by the same logical leap you can call the Cordoba Center a "mosque," you can also call Ground Zero as it already exists a giant, open-air mosque. Muslim prayers are already taking place right on the edge of the construction site, and not for world domination. Families are going there to pray -- for the souls of the dozens of innocent Muslim victims who died on September 11.
verschil is dat die op gelovigen na vreedzaam naast elkaar kunnen levem.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet alleen met religie, maar ook met het dagelijks leven zonder religie. Mensen klonteren nu eenmaal samen, of dat nu Gothics zijn, bejaarden, tieners, gelovigen, communisten of havenmedewerkers.
Heus wel gelezen, maar met eigen regels etc. net als de mormonen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:09 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
volgens mij waren die juist toegankelijk voor iedereen om integratie etc. te bevorderen?
Ik heb nergens iets over xenofobie gezegd, je legt wel lekker woorden in de mond van anderen he. Het is gewoon puur toeval dat je dergelijke vragen stelt natuurlijk. Vooral gezien het feit dat New York stikt van de religieuze centra, maar ik je daar nog nooit over heb horen klagen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:46 schreef paddy het volgende:
Ik zou precies dezelfde vraag stellen wanneer het een christelijk centrum zou zijn. Maar volgens jou ben je meteen xenofoob wanneer jij je vraagtekens ergens bij zet?
En de voorbeelden vind ik...mmm ...nou ja een beetje vreemd
Die zijn gericht op specifieke mensen en zijn dus exact te vergelijken, net als dit gebouw ook toegankelijk is voor niet-gelovigen en gelovigen.quote:Die zijn gericht voor alle geloven en niet geloven Is volgens mij dus niet te vergelijken.
Moslims zijn niet de enigen die zo'n centrum willen bouwen. Het is normaal in de VS: er zijn joodse, christelijke, boeddhistische culturele centra.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik zou precies dezelfde vraag stellen wanneer het een christelijk centrum zou zijn. Maar volgens jou ben je meteen xenofoob wanneer jij je vraagtekens ergens bij zet?
En de voorbeelden vind ik...mmm ...nou ja een beetje vreemd
[..]
Die zijn gericht voor alle geloven en niet geloven Is volgens mij dus niet te vergelijken.
Oh is het werkelijk. En is dat dan wereldwijd? Of alleen in Nederland? In de USA ook misschien?quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:47 schreef haarmand het volgende:
maar overal waar een relatief grote groep moslims zijn is het stennis met de andere groeperingen.
Wat heeft dat te maken met het feit dat mensen alsnog samenklonteren.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:47 schreef haarmand het volgende:
[..]
verschil is dat die op gelovigen na vreedzaam naast elkaar kunnen levem.
en zelfs voor christenen is het in de westerse wereld geen probleem meer.
maar overal waar een relatief grote groep moslims zijn is het stennis met de andere groeperingen.
in europa van spanje tot finland, van GB tot italie.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh is het werkelijk. En is dat dan wereldwijd? Of alleen in Nederland? In de USA ook misschien?
Ben benieuwd naar de onderzoeken die dit fenomeen verklaren.
Zullen we even de westerse "incidentjes" bespreken?quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:51 schreef haarmand het volgende:
[..]
in europa van spanje tot finland, van GB tot italie.
nieuw-zeeland en australie.
maar nee, het zal wel aan de autochtonen liggen.
dat de mensenrechten in de islamitische landen ook op een zo'n hoog niveau staan zal ook geen toeval zijn
Merk ik hier niets van. Ik woon in een wijk met heel veel moslims. het winkelcentrum hier zitten veel (bijna allemaal) eigenaars van allochtone afkomst. Veel moslims. Haal er gewoon mijn vlees, brood en vis en laat mijn haar knippen door een Marokkaan. Toch is het gewoon een winkelcetrum zoals alle anderen en is de bediening prima. het is niet gericht op alleen moslims en er is ook geen apartheid.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:47 schreef haarmand het volgende:
[..]
verschil is dat die op gelovigen na vreedzaam naast elkaar kunnen levem.
en zelfs voor christenen is het in de westerse wereld geen probleem meer.
er is niks tegen op samenklonteren wanneer je je normaal gedraagd.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met het feit dat mensen alsnog samenklonteren.
komt u maar, ben benieuwdquote:Op maandag 9 augustus 2010 13:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zullen we even de westerse "incidentjes" bespreken?
Dat jij toevalig geen last hebt van havenarbeidsers, gothics of homo's zegt natuurlijk geen reet over hoe anderen het een en ander ervaren.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:53 schreef haarmand het volgende:
[..]
er is niks tegen op samenklonteren wanneer je je normaal gedraagd.
het respect van moslims/marokkanen naar andere groepen is nou niet bepaald hoog te noemen.
dat terwijl ik als normale hetero student geen last heb van havenarbeiders, gothics, homo's en ik er rustig een biertje mee kan drinken.
ah, ik wacht nog met smart op berichten dat groepen hanghomo's een paar marokkanen in elkaar slaan.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat jij toevalig geen last hebt van havenarbeidsers, gothics of homo's zegt natuurlijk geen reet over hoe anderen het een en ander ervaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |