abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:07:19 #151
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_85042769
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:41 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hemelsbreed is het nu minimaal 100 meter, lopend moeten ze een hoekje om en is het zo'n 150 meter. Dus het is niet bepaald pal tegen Ground zero.
Dus waar hebben we het eigenlijk over? :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:09:54 #152
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85042841
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:26 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hoe groot zou New York moeten zijn?
Als het dus alleen om afstand gaat, wat zou dan een acceptabele afstand moeten zijn?
Dat kan je toch zelf wel bedenken? Gelet op het rumoer in de samenleving is de huidige afstand niet acceptabel. Dat moet dus verder weg. Ik denk niet heel erg veel verder weg, gezien NY al stikt van de moskees, en men dus niet een aversie tegen die dingen an sich heeft. Slechts de locatie is onacceptabel.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:16:22 #153
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85043037
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dus waar hebben we het eigenlijk over? :{

Nou, wat is nu het punt om dat ding een paar honderd meter verderop te bouwen? Daarmee toon je meteen je goede wil.
pi_85043083
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:09 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat kan je toch zelf wel bedenken? Gelet op het rumoer in de samenleving is de huidige afstand niet acceptabel. Dat moet dus verder weg. Ik denk niet heel erg veel verder weg, gezien NY al stikt van de moskees, en men dus niet een aversie tegen die dingen an sich heeft. Slechts de locatie is onacceptabel.
Wees eens concreet.

Veel van de mensen die nu rumoer veroorzaken doen alsof het gebouw OP ground zero zou komen. Dus wat dat betreft is het rumoer geen goede leidraad.
Leaf
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:25:43 #155
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85043319
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:18 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wees eens concreet.

Veel van de mensen die nu rumoer veroorzaken doen alsof het gebouw OP ground zero zou komen. Dus wat dat betreft is het rumoer geen goede leidraad.
Ik ben toch concreet? Een antwoord als '153 meter en 22 centimeter' zou bespottelijk zijn. Je kunt op je klompen aanvoelen dat een kilometer verderop geen enkel probleem is, 500 meter verderop ook niet. Etc. Waar exact de grens ligt is niet te zeggen, maar iedereen kan bedenken waar je zéker niet moet bouwen.
pi_85043393
En rondom de Londense metro? Of het treinstation in Madrid? Of rondom de Linnaeusstraat in Amsterdam? In een straal van een halve kilometer. Mogen daar nog wel moskeeën gebouwd worden?
pi_85043427
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:25 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik ben toch concreet? Een antwoord als '153 meter en 22 centimeter' zou bespottelijk zijn. Je kunt op je klompen aanvoelen dat een kilometer verderop geen enkel probleem is, 500 meter verderop ook niet. Etc. Waar exact de grens ligt is niet te zeggen, maar iedereen kan bedenken waar je zéker niet moet bouwen.
Tja, 100 meter verderop, zoals nu gepland is vind ik geen enkel probleem. Tegenover ground zero zelf ook niet.

Het is niet mijn probleem dat mensen zoals jij lange tenen hebben.
Leaf
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:30:27 #158
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_85043515
Mogen Duitsers nog wel op vakantie in "Israël", of is dat een provocatie? :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:31:37 #159
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85043560
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:27 schreef Picchia het volgende:
En rondom de Londense metro? Of het treinstation in Madrid? Of rondom de Linnaeusstraat in Amsterdam? In een straal van een halve kilometer. Mogen daar nog wel moskeeën gebouwd worden?
Nergens meer! Alleen nog in Mekka! Mekka wordt het Mekka voor de moslims!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:32:29 #160
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85043585
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:30 schreef BansheeBoy het volgende:

Goed punt! Hoe halen die moffen het in hun hoofd!
pi_85043763
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:30 schreef BansheeBoy het volgende:

Wanneer gaan we de Franse provocaties weghalen uit Casablanca? :{
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:38:44 #162
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85043840
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:28 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tja, 100 meter verderop, zoals nu gepland is vind ik geen enkel probleem. Tegenover ground zero zelf ook niet.

Het is niet mijn probleem dat mensen zoals jij lange tenen hebben.
Ja whatever hoor. Moslims maken zichzelf hier niet geliefd mee, dat altijd en eeuwig hameren op hun rechten, maar nooit rekening houden met gevoeligheden van anderen. Reciprociteit is een woord dat niet in hun woordenboekje voorkomt.
pi_85043864
Gevoeligheden. Van anderen. Van Gogh draait zich om in zijn graf.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85043923
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:38 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ja whatever hoor. Moslims maken zichzelf hier niet geliefd mee, dat altijd en eeuwig hameren op hun rechten, maar nooit rekening houden met gevoeligheden van anderen. Reciprociteit is een woord dat niet in hun woordenboekje voorkomt.
Ah grappig...
Het verwijt dat ze geen rekening houden met gevoelens...

Hou jij wel rekening met de gevoelens van moslims?
Er zijn zoveel zaken waarbij wordt gezegd dat moslims het maar moeten accepteren. Nu hebben diverse instanties besloten dat die moskee daar geen probleem is, maar mag het toch niet doorgaan omdat er rekening moet worden gehouden met de gevoelens van een aantal critici....
Leaf
pi_85044012
quote:

[..]

:') Met je hypocriete jankmuil.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  † In Memoriam † maandag 9 augustus 2010 @ 12:44:13 #166
137949 Disana
pi_85044060
quote:

[..]

Het is alsof je er bovenop zit en een dossier vol incidenten hebt waarbij moslims zich niets aan anderen gelegen lieten liggen. Volgens mij is niets minder waar en laat jij je puur door onderbuikgevoelens leiden.
pi_85044261
quote:

[..]

Ja die vieze moslims die een ontmoetingscentrum en kinderopvang willen bouwen, bahbahbah wat kots ik van die achterlijke cultuur :r
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 9 augustus 2010 @ 12:48:57 #168
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85044266
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
Gevoeligheden. Van anderen. Van Gogh draait zich om in zijn graf.
Laten we de Held van Alle Moslims er nog eens bijhalen! :D

Maar het is een punt. Ik geloof niet dat dit kleinzielige gedoe over de plek van die kutmoskee veel bijdraagt aan welke discussie ook. Van Gogh had zeker bewondering gehad voor Bouazza's virtuoze tirades maar zou hem ernstig hebben geadviseerd zijn energie ergens anders voor te gebruiken. Het is toch als Don Quichot op een éénwieler, in gevecht met een loeiende ventilator.
pi_85044780
Ik ben niet echt een liefhebber van columns, maar dit is wel een leuk stukje.
pi_85044943
Ik heb trouwens een vraag. Die heb ik in het andere topic ook al gesteld. Waarom een centrum voor moslims of christenen, met een eigen zwembad, theater, sportfaciliteiten etc etc ?
quote:
De moskee moet onderdeel worden van een gemeenschapscentrum voor moslims van dertien etages. Naast de moskee zouden er in het gebouw een zwembad, een theater en sportfaciliteiten moeten komen.
Ben ik jaloers? Nee, ik ben alleen wel enorm schijterig voor apartheid. Je richt kleine stukjes op met apartheid.Waar iedereen op zijn eigen eiland leeft met eigen regels.. Moet nu ook denken aan de mormonen.

Ik heb dus totaal niets tegen een moskee daar (echt niet) al zou ik de naam niet kiezen. Wel tegen een heel centrum voor gelovigen wat gericht is op de wetten/waarden etc van dat geloof. Deze is dus niet gericht tegen alleen moslims. Hoe kun je nu in vredesnaam bruggen bouwen zo wanneer je aparte eilandjes gaat kweken.

Er zijn genoeg mogelijkheden in dat land om bijvoorbeeld een zwembad te huren zodat vrouwen apart kunnen zwemmen. Dat ze dat zwemmen apart willen heb ik gewoon te respecteren, maar daar is geen heel centrum voor nodig.

Ik zie hier genoeg vrouwen met hoofddoek in een fitnissclub etc.

Waarom alles apart van de rest van de samenleving?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_85045108
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:04 schreef paddy het volgende:
Ik heb trouwens een vraag. Die heb ik in het andere topic ook al gesteld. Waarom een centrum voor moslims of christenen, met een eigen zwembad, theater, sportfaciliteiten etc etc ?
[..]

Ben ik jaloers? Nee, ik ben alleen wel enorm schijterig voor apartheid. Je richt kleine stukjes op met apartheid.Waar iedereen op zijn eigen eiland leeft met eigen regels.. Moet nu ook denken aan de mormonen.

Ik heb dus totaal niets tegen een moskee daar (echt niet) al zou ik de naam niet kiezen. Wel tegen een heel centrum voor gelovigen wat gericht is op de wetten/waarden etc van dat geloof. Deze is dus niet gericht tegen alleen moslims. Hoe kun je nu in vredesnaam bruggen bouwen zo wanneer je aparte eilandjes gaat kweken.

Er zijn genoeg mogelijkheden in dat land om bijvoorbeeld een zwembad te huren zodat vrouwen apart kunnen zwemmen. Dat ze dat zwemmen apart willen heb ik gewoon te respecteren, maar daar is geen heel centrum voor nodig.

volgens mij waren die juist toegankelijk voor iedereen om integratie etc. te bevorderen?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_85045255
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:04 schreef paddy het volgende:
[..]

Omdat mensen elkaar niet kunnen luchten. Daarom hebben we ook verschillende politieke partijen, we hebben gescheiden gevangenissen (man/vrouw/jongeren), we hebben klantenpasjes speciaal voor senioren, we hebben naaktstranden, we hebben winkels voor mensen met grote voeten etc. Het feit dat je dit soort vragen toevalligerwijs dan ook in dit soort topics stelt, is vrij nou ja.....
Allah Al Watan Al Malik
pi_85045266
Het gelijkheidssprookje is onverenigbaar met religie. Dat is ook het geval in Nederland. Een moskee is al gericht op Moslims. Of er nou een zwembad aan vast zit of niet, dat maakt dan ook geen donder meer uit.

De overheid moet er alleen niet aan bijdragen.
pi_85045339
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 13:13 schreef Picchia het volgende:
Het gelijkheidssprookje is onverenigbaar met religie. Dat is ook het geval in Nederland. Een moskee is al gericht op Moslims. Of er nou een zwembad aan vast zit of niet, dat maakt dan ook geen donder meer uit.
Niet alleen met religie, maar ook met het dagelijks leven zonder religie. Mensen klonteren nu eenmaal samen, of dat nu Gothics zijn, bejaarden, tieners, gelovigen, communisten of havenmedewerkers.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:15:31 #175
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_85045361
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:41 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ah grappig...
Het verwijt dat ze geen rekening houden met gevoelens...

Hou jij wel rekening met de gevoelens van moslims?
Er zijn zoveel zaken waarbij wordt gezegd dat moslims het maar moeten accepteren. Nu hebben diverse instanties besloten dat die moskee daar geen probleem is, maar mag het toch niet doorgaan omdat er rekening moet worden gehouden met de gevoelens van een aantal critici....
:')

Dit centrum wordt o.a. in de markt gezet als handreiking richting de slachtoffers en hun nabestaanden, om te tonen dat de islam niet (alleen) bestaat uit terroristen. Nu blijkt dat veel mensen hier niet op zitten te wachten, en liever zien dat dat ding wat verderop wordt gebouwd. Wat doe je dan als je van goede wil bent, en daadwerkelijk een handreiking wil doen? Ja, dan ga je natuurlijk gewoon door met bouwen, en beschuldig je alle mensen met kritiek van islamofobie. Dat zal ze leren! Islam is vrede!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')