Een van de grootste massamoorden in de bestaansgeschiedenis van de wereld. Oorlogen in diverse continenten, van Afrika tot aan Japan. Smijten met atoombommen etc. Tja, ik kan de lijn maar blijven doortrekken natuurlijk, breek me de bek niet open over misstanden.quote:
Oh, nu ga je al nuanceren: moslims/Marokkanen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:53 schreef haarmand het volgende:
[..]
er is niks tegen op samenklonteren wanneer je je normaal gedraagd.
het respect van moslims/marokkanen naar andere groepen is nou niet bepaald hoog te noemen.
dat terwijl ik als normale hetero student geen last heb van havenarbeiders, gothics, homo's en ik er rustig een biertje mee kan drinken.
En met apartheid bedoel je discriminatie op basis van religie. Want net gaf je al aan op alle andere punten geen moeite met discriminatie te hebben. Iedereen mag gediscrimineerd worden, maar als het paddy tegen haar borst stuit mag het niet meer.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:53 schreef paddy het volgende:
[..]
Merk ik hier niets van. Ik woon in een wijk met heel veel moslims. het winkelcentrum hier zitten veel (bijna allemaal) eigenaars van allochtone afkomst. Veel moslims. Haal er gewoon mijn vlees, brood en vis en laat mijn haar knippen door een Marokkaan. Toch is het gewoon een winkelcetrum zoals alle anderen en is de bediening prima. het is niet gericht op alleen moslims en er is ook geen apartheid.
Ik haal mijn boodschappen juist bewust liever bij één winkel waar de moslim traditioneel is hier, want ik vind het personeel enorm lief voor mijn dochter en gezellig. Heb dus ook niets tegen winkels etc waar moslims eigenaar van zijn. Heb iets tegen apartheid creëren.
Die heb ik dus ook benoemd in die post hè. Ben daar net zo tegen om dezelfde reden die ik eerder al aangafquote:Op maandag 9 augustus 2010 13:48 schreef De_Veenboer het volgende:
[..]
Moslims zijn niet de enigen die zo'n centrum willen bouwen. Het is normaal in de VS: er zijn joodse, christelijke, boeddhistische culturele centra.
Ik ben tegen discriminatie welke discriminatie dan ook. Dus zeg op...waar zou ik dan geen moeite met discriminatie hebben?quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:56 schreef Picchia het volgende:
[..]
En met apartheid bedoel je discriminatie op basis van religie. Want net gaf je al aan op alle andere punten geen moeite met discriminatie te hebben. Iedereen mag gediscrimineerd worden, maar als het paddy tegen haar borst stuit mag het niet meer.
Daar kan je lang op wachten, aangezien de aangehaalde groeperingen slechts voorbeelden van samenklonteringen waren. Het is wel ironisch, ik zou bijvoorbeeld groepen als de Hells Angels kunnen opnoemen, maar ook de hele maffiabende rondom Holleeder. Onbestaanbaar zeker.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:56 schreef haarmand het volgende:
[..]
ah, ik wacht nog met smart op berichten dat groepen hanghomo's een paar marokkanen in elkaar slaan.
of dat een paar gothics marokkaanse meiden aanranden en hey pssst hoer roepen
Vandaag in het nieuws: Nagasaki herdenkt atoomaanvalquote:
quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben tegen discriminatie welke discriminatie dan ook. Dus zeg op...waar zou ik dan geen moeite met discriminatie hebben?
quote:we hebben klantenpasjes speciaal voor senioren, we hebben naaktstranden, we hebben winkels voor mensen met grote voeten etc.
quote:Die zijn gericht voor alle geloven en niet geloven Is volgens mij dus niet te vergelijken.
Helemaal mee eens!quote:
nog iets recentelijks?quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een van de grootste massamoorden in de bestaansgeschiedenis van de wereld. Oorlogen in diverse continenten, van Afrika tot aan Japan. Smijten met atoombommen etc. Tja, ik kan de lijn maar blijven doortrekken natuurlijk, breek me de bek niet open over misstanden.
ja en holleder en de HA worden beschermd door ons autochtonen en worden niet keihard aangepakt.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar kan je lang op wachten, aangezien de aangehaalde groeperingen slechts voorbeelden van samenklonteringen waren. Het is wel ironisch, ik zou bijvoorbeeld groepen als de Hells Angels kunnen opnoemen, maar ook de hele maffiabende rondom Holleeder. Onbestaanbaar zeker.
Die zijn gericht voor iedereen. Gelovigen...en niet...gelovigen. Iemand met grote voeten wie dan ook kan daar terecht. Je hebt ook grote maten. Zijn er aparte regels voor? Zo kan je het ook verzinnen met winkels die alleen rekening houden met maten tot....discriminerende mensen zijn het...allemaal!quote:
Wat heeft dat te maken met het feit dat die misstanden hebben plaatsgevonden. Maar ik kan ook recentelijk guantanamo bay aanhalen, de "incidentjes" in Afghanistan en Irak enzovoorts.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:00 schreef haarmand het volgende:
nog iets recentelijks?
overigens heeft duitsland nooit de moord op de joden ontkend en is de holocaust nog een van de grootste onderwerpen in de duitse geschiedenis op duitse scholen.
er is nog een genocide die word ontkend door euh wie waren het...
Vertel jij het mij maar, hoe groot is de oplage? Zou het niet te maken hebben met het feit dat het boek daar wel te verkrijgen is en hier niet. Kom maar eens met vergelijkend onderzoek, ipv internetpraatjes.quote:of welke groep ziet tegenwoordig nog steeds het liefst alle joden kapot gaan?
waar worden de meeste "mein kampf" boeken verkocht en krijgen ze een erectie bij de gedachte aan hitler en zijn daden...
Oh, dan is het goed om twee niet-militaire doelen compleet van de wereld af te vagen.quote:en het gooien van atoombommen was achteraf wellicht fout en heeft men de impact nooit zo kunnen voorstellen maar men was in oorlog waarbij de japanners nou niet bepaald bekend stonden als mensen die vreedzaam omgingen met onderworpen volkeren en gevangenen
zoals gezegd word die aanval erg betreurd maar was het ten tijde van oorlog en dus duidelijk een "incident"quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:59 schreef Jan_Janszoon het volgende:
[..]
Vandaag in het nieuws: Nagasaki herdenkt atoomaanval
En die aanval heeft meer levens gekost dan alle al-Qaeda-aanslagen in de afgelopen 20 jaar.
Jawel, immers de winkel heeft slechts specifiek maten voor mensen met grote voeten. Op naakstranden gelden bijvoorbeeld ook weer specifieke regels, net als op reguliere stranden weer andere regels gelden. Een nudist kan zich gediscrimineerd voelen op een regulier strand. Enzovoorts. Je ageerde tegen speciale gebouwen of speciale voorzieningen voor een groep mensen, nu zijn dit er voorbeelden van in het dagelijks leven.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Die zijn gericht voor iedereen. Gelovigen...en niet...gelovigen. Iemand met grote voeten wie dan ook kan daar terecht. Je hebt ook grote maten. Zijn er aparte regels voor? Zo kan je het ook verzinnen met winkels die alleen rekening houden met maten tot....discriminerende mensen zijn het...allemaal!
Volgens mij heeft het juist niets te maken met discriminatie.
Het waren twee "incidenten".quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:04 schreef haarmand het volgende:
[..]
zoals gezegd word die aanval erg betreurd maar was het ten tijde van oorlog en dus duidelijk een "incident"
sindsdien zijn er geen atoombommen meer gegooid op burgerdoelen.
Die hebben soms ook een hele wijk in hun bezit en absoluut ook op tegen. Die discrimineren trouwens wel. Ik beweer niet dat het moslimcentrum of christencetrum dat doen. Dat bedoelde ik ook niet met apartheid.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar kan je lang op wachten, aangezien de aangehaalde groeperingen slechts voorbeelden van samenklonteringen waren. Het is wel ironisch, ik zou bijvoorbeeld groepen als de Hells Angels kunnen opnoemen, maar ook de hele maffiabende rondom Holleeder. Onbestaanbaar zeker.
En een Islamitisch cultureel centrum is ook gericht op iedereen. Iedereen met affiniteit voor het Islamitische geloof. Iedereen die aan voorwaarde x en y voldoet.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Die zijn gericht voor iedereen. Iemand met grote voeten wie dan ook kan daar terecht. Je hebt ook grote maten. Zijn er aparte regels voor? Zo kan je het ook verzinnen met winkels die alleen rekening houden met maten tot....discriminerende mensen zijn het...allemaal!
Volgens mij heeft het juist niets te maken met discriminatie.
Het was geen incident. Het was een grote westerse misdaad tegen de menselijkheid. Een misdaad die nergens goed voor was aangezien de Japanners al van plan waren om zich over te geven:quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:04 schreef haarmand het volgende:
[..]
zoals gezegd word die aanval erg betreurd maar was het ten tijde van oorlog en dus duidelijk een "incident"
sindsdien zijn er geen atoombommen meer gegooid op burgerdoelen.
http://www.independent.co(...)5-years-2045890.htmlquote:The Japanese were already talking of surrender. That Caesar of British historians, AJP Taylor, quoted a senior US official. "The bomb simply had to be used – so much money had been expended on it. Had it failed, how would we have explained the huge expenditure? Think of the public outcry there would have been ... The relief to everyone concerned when the bomb was finished and dropped was enormous."
Taking his cue from the idea that Hiroshima and Nagasaki spared the Allies a bloody invasion of mainland Japan – a thesis which now appears to be completely untrue – Lord Louis Mountbatten remarked that "if the bomb kills Japanese and saves casualties on our side I am naturally not going to favour the killing of our people unnecessarily ... I am responsible for trying to kill as many Japanese as I can.
kijk de film unthinkable eens... door laffe aanslagen is zoiets "nodig".quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met het feit dat die misstanden hebben plaatsgevonden. Maar ik kan ook recentelijk guantanamo bay aanhalen, de "incidentjes" in Afghanistan en Irak enzovoorts.
[..]
Vertel jij het mij maar, hoe groot is de oplage? Zou het niet te maken hebben met het feit dat het boek daar wel te verkrijgen is en hier niet. Kom maar eens met vergelijkend onderzoek, ipv internetpraatjes.
[..]
Oh, dan is het goed om twee niet-militaire doelen compleet van de wereld af te vagen.
Ja en extremistische terroristen worden beschermd door moslims en worden niet keihard aangepakt.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:02 schreef haarmand het volgende:
ja en holleder en de HA worden beschermd door ons autochtonen en worden niet keihard aangepakt.
Ik denk dat de gewone mens liever geen afrekeningen voor zijn deur heeft.quote:bovendien zijn holleder en sommige HA gewoon zware criminelen die burgers niet lastig vallen maar zo nu en dan wat van hun eigen soort afknallen, geen mens die daar last van heeft.
Ik vind die naaktstranden überhaupt kolder. Moet gewoon kunnen.op stranden. Net als in een boerka op strand lopen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jawel, immers de winkel heeft slechts specifiek maten voor mensen met grote voeten. Op naakstranden gelden bijvoorbeeld ook weer specifieke regels, net als op reguliere stranden weer andere regels gelden. Een nudist kan zich gediscrimineerd voelen op een regulier strand. Enzovoorts. Je ageerde tegen speciale gebouwen of speciale voorzieningen voor een groep mensen, nu zijn dit er voorbeelden van in het dagelijks leven.
gewoon verboden is. Discriminatie dus. De mensen die naar een naaktstrand gaan leven door de weeks trouwens niet naakt is verboden. Een moslim of mormoon of jood mag gewoon de kledij dragen en bidden (wordt al rekening mee gehouden) is niet verboden dus een apart centrum oprichten om die reden is dus ook niet nodig, wanneer dit volgens jou de reden is...Je gediscrimineerd voelen.quote:Een nudist kan zich gediscrimineerd voelen op een regulier strand. Enzovoorts.
Het is alleen jammer dat ieder vorm van Westers ingrijpen tot veel meer doden heeft geleid. Zo kan je gaan huilen over wat Islamitische terroristen allemaal uitspoken, maar de realiteit is dat hun dodenaantal nog niet eens een procent vormt van wat het Westen in deze eeuw allemaal voor elkaar heeft weten te krijgen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:09 schreef haarmand het volgende:
[..]
kijk de film unthinkable eens... door laffe aanslagen is zoiets "nodig".
de incidentjes in irak en afghanistan zijn er niet op gericht burgerslachtoffers te maken.
er is wel een groep die aanslagen pleegt op marktpleinen en zo maar dat zijn weer toevallig moslims.
Toch grappig dat ingrijpen van de amerikanen bekritiseerd word maar de jarenlange terreur die ontzettend veel onschuldige slachtoffers heeft ge-eist vroeger hoor je zo weinig mensen over.
net als dat je nauwelijks moslims hoort of moslimlanden over de terreur in iran, de onderdrukking van christenen/homo's vrouwen in dergelijke landen, de marokkaanse muur of een armeense genocide.
maar o wee als de amerikanen eens ingrijpen![]()
en zoals gezegd, de twee atoombommen waren niet goed maar de situatie was compleet anders en het is al weer meer dan een halve eeuw geleden
dus als we dat constateren is dat een goedkeuring om moslim geweld te tolereren?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:07 schreef Jan_Janszoon het volgende:
[..]
Het was geen incident. Het was een grote westerse misdaad tegen de menselijkheid. Een misdaad die nergens goed voor was aangezien de Japanners al van plan waren om zich over te geven:
[..]
http://www.independent.co(...)5-years-2045890.html
Ik weet niet waar jij het over hebt. Je punt komt dan ook niet over.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:11 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik vind die naaktstranden überhaupt kolder. Moet gewoon kunnen.op stranden. Net als in een boerka op strand lopen.
Ik neem aan dat deze
[..]
gewoon verboden is. Discriminatie. De mensen die naar een naaktstrand gaan leven door de weeks trouwens niet naakt is verboden. Een moslim of mormoon of jood mag gewoon de kledij dragen en bidden (wordt al rekening mee gehouden) is niet verboden dus een apart centrum oprichten om die reden is dus ook niet nodig, wanneer dit volgens jou de reden is...Je gediscrimineerd voelen.
quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:40 schreef SemperSenseo het volgende:
Maar buiten het geven dat de huidige locatie gevoelig is, deze zal toch gevoeliger blijven omdat het sowieso in de getroffen gebied zuid-Manhattan wordt gebouwd. Vanwege die gevoeligheid zou ik als gemeente toch ook extra kijken naar het volgende:
• Wie is die persoon die initiatiefnemer van de bouw, wat is zijn religieuze opvatting?
• Wat is zijn opvatting over 9/11, hoe is zijn opstelling naar de 9/11 nabestaanden en slachtoffers?
• Waar wordt de financiering vandaan gehaald, uit de VS of het buitenland, en van wat voor groepen?
Ik kan mij zo voorstellen dat ze dit in de VS eerst goed hebben gecheckt. Maar dit is niet de eerste keer dat dit fout is gegaan, kijk maar naar London of Rotterdam.
Samuel L. Jackson was nog barbaarser dan de terroristen die hij zegt te bestrijden. En waarvoor is al dit nodig? Omdat het Westen zo graag andere landen wil leegroven (en daartegen wordt weer verzet gevoerd door mensen die het Westen terroristen noemt) gaan ze verder met mensen martelen?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:09 schreef haarmand het volgende:
[..]
kijk de film unthinkable eens... door laffe aanslagen is zoiets "nodig".
Onzin. De daders van een halve eeuw geleden bezetten op dit moment twee islamitische landen. Ze hebben niets geleerd van de geschiedenis en zijn nog even barbaars als toen.quote:en zoals gezegd, de twee atoombommen waren niet goed maar de situatie was compleet anders en het is al weer meer dan een halve eeuw geleden
tja, de vreugde van moslims over de dood van van gogh en fortuyn was toch duidelijk zichtbaarquote:Op maandag 9 augustus 2010 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en extremistische terroristen worden beschermd door moslims en worden niet keihard aangepakt.
[..]
Ik denk dat de gewone mens liever geen afrekeningen voor zijn deur heeft.
lul niet zo dom man.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:13 schreef haarmand het volgende:
tja, de vreugde van moslims over de dood van van gogh en fortuyn was toch duidelijk zichtbaar![]()
Oh dan is het goed.quote:ja criminele afrekeningen gebeuren dagelijks midden voor je voordeur, heeft de gemiddelde burger net zo vaak mee te maken als gezeik van moslims/marokkanen
westen was er efficienter in, wil niet weten wat er gebeurd als islamtische mogenheden over dezelfde technologie beschikken...quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is alleen jammer dat ieder vorm van Westers ingrijpen tot veel meer doden heeft geleid. Zo kan je gaan huilen over wat Islamitische terroristen allemaal uitspoken, maar de realiteit is dat hun dodenaantal nog niet eens een procent vormt van wat het Westen in deze eeuw allemaal voor elkaar heeft weten te krijgen.
dus jij zegt dat afganistan en irak een paradijs waren om in te wonen?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:13 schreef Jan_Janszoon het volgende:
[..]
Samuel L. Jackson was nog barbaarser dan de terroristen die hij zegt te bestrijden. En waarvoor is al dit nodig? Omdat het Westen zo graag andere landen wil leegroven (en daartegen wordt weer verzet gevoerd door mensen die het Westen terroristen noemt) gaan ze verder met mensen martelen?
[..]
Onzin. De daders van een halve eeuw geleden bezetten op dit moment twee islamitische landen. Ze hebben niets geleerd van de geschiedenis en zijn nog even barbaars als toen.
Nee, maar westerlingen plegen wel genocide op 6 miljoen onschuldige mensen, vervuilen en masse de oceanen en droppen hier en daar wat atoombommen en giftige stoffen. Christus zeg, hoe oud ben je?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:15 schreef haarmand het volgende:
[..]
westen was er efficienter in, wil niet weten wat er gebeurd als islamtische mogenheden over dezelfde technologie beschikken...
daarnaast stenigen wij westerlingen geen vrouw omdat ze sex voor het huwelijk heeft of proberen we gifgas uit op niet moslims
Uit je eerdere reacties blijkt dat jij moslims haat. En nu moet ik je geloven dat je daar bent om de "moslims" te redden?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:17 schreef haarmand het volgende:
[..]
dus jij zegt dat afganistan en irak een paradijs waren om in te wonen?
Het Westen heeft de democratisch gekozen premier van Iran dmv een coup de laan uitgestuurd en vervangen door een Westerse tiran die zijn eigen volk terroriseerde. De islamitische revolutie in Iran was een reactie op het Westerse imperialisme.quote:het is belachelijk dat steeds de vs moet ingrijpen maar waar zijn wij om de iraanse bevolking van een ontzettend wreed regime te ontzetten?
dus omdat de duitsers een genocide hebben gepleegd dan moeten we hetzelfde maar weer toestaan in islamitische landen omdat wij het ook deden en zij minder efficient zijnquote:Op maandag 9 augustus 2010 14:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar westerlingen plegen wel genocide op 6 miljoen onschuldige mensen, vervuilen en masse de oceanen en droppen hier en daar wat atoombommen en giftige stoffen. Christus zeg, hoe oud ben je?
Zegt de persoon die het stenigen van vrouwen en het droppen van gifgas aanhaalt als een voorbeeld voor 'islamitische landen".quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:20 schreef haarmand het volgende:
[..]
dus omdat de duitsers een genocide hebben gepleegd dan moeten we hetzelfde maar weer toestaan in islamitische landen omdat wij het ook deden en zij minder efficient zijn
en een ecologische ramp gebruiken om geweld door moslims goed te praten
what's next.
het smelten van de poolkappen is de westerse schuld dus wij mogen nog 100 jaar vrouwen stenigen en homo's ophangen
Hij houd je een spiegel voor en laat zien dat jij niet in de positie bent om moslims te bekritiseren terwijl je zelf het slechte voorbeeld geeft.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:20 schreef haarmand het volgende:
[..]
dus omdat de duitsers een genocide hebben gepleegd dan moeten we hetzelfde maar weer toestaan in islamitische landen omdat wij het ook deden en zij minder efficient zijn
en een ecologische ramp gebruiken om geweld door moslims goed te praten
what's next.
het smelten van de poolkappen is de westerse schuld dus wij mogen nog 100 jaar vrouwen stenigen en homo's ophangen
Even terug. Jij had het over een voorbeeld wat voor jou relevant is. Naaktstranden, want iemand zou zich gediscrimineerd kunnen voelen. Discriminatie is gewoon bij de wet verboden (jij doelde daarmee ook op moslims neem ik aan). Naakt lopen in openbare gelegenheden ook. die mensen mogen niet naakt lopen in openbare gelegenheden. kan je als discriminatie zien, maar het voorbeeld gaat niet op voor gelovigen die bijvoorbeeld alles mogen dragen en overal mogen bidden in dat land. Er is geen verbod op een hoofddoek, keppeltje of kruis etc.wel op naaktlopen. Dus dat een naaktloper zich gediscrimineerd voelt kan ik mij eerder voorstellen dan een gelovige.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij het over hebt. Je punt komt dan ook niet over.
dat was door toedoen van de VS...quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:19 schreef Jan_Janszoon het volgende:
[..]
Uit je eerdere reacties blijkt dat jij moslims haat. En nu moet ik je geloven dat je daar bent om de "moslims" te redden?
[..]
Het Westen heeft de democratisch gekozen premier van Iran dmv een coup de laan uitgestuurd en vervangen door een Westerse tiran die zijn eigen volk terroriseerde. De islamitische revolutie in Iran was een reactie op het Westerse imperialisme.
de westerse "nieuwe" generaties hebben zich net ontdaan van het achterlijke christendom en zijn humanistisch ingesteld.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:22 schreef Jan_Janszoon het volgende:
[..]
Hij houd je een spiegel voor en laat zien dat jij niet in de positie bent om moslims te bekritiseren terwijl je zelf het slechte voorbeeld geeft.
Je blijft maar niet in staat om een beetje verder te kijken, alleen maar strikt formalistische redeneringen. Als dat ding voldoet aan de Amerikaanse vergunningen, dan is het juridisch gezien klip en klaar dat er gebouwd mag worden. Alleen dat is helemaal niet interessant. Deze discussie gaat over fatsoen, en hoe je met elkaar omgaat. Het is wellicht schokkende informatie voor je, maar niet iedereen is zo enthousiast over de islam als jij bent. Dat maakt die mensen niet meteen onverdraagzaam/xeno/islamofoob/racist of welke term er ook in het rond vliegt. Ze kunnen goede gronden hebben om niet zo blij met de islam te zijn, bv omdat uit naam van die godsdienst je naasten zijn afgeslacht. Als je dan wil bereiken dat islamieten en mensen met een minder positief beeld van de islam nader tot elkaar komen, hou je als islamiet rekening met dit soort gevoeligheden. Als het je alleen maar gaat om de islam, dan bouw je door. Er zullen geen aanslagen om gepleegd worden (he, dat is beschaving!), maar de tegenstanders van de islam zullen gesterkt worden in hun afkeer van dit geloof. Een mooie 'dialoog' kortom.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is namelijk vrij dubieus dat juist diegene die protesteren een wat minder prettige manier met mensen omgaan propageren. Daar lijk jij je kennelijk niet van bewust te zijn. De argumenten zijn niet valide, het gebouw wordt niet geweerd op grond van sentimenten van slachtoffers, maar op grond van de religieuze grondslag van het gebouw en laat dat nu net tegen de grondwettelijke vrijheden in de VS zijn. Indien we slechts met z'n alleen moeten aantonen dat een gebouw tegenstanders heeft, dan zal geen enkel gebouw gebouwd kunnen worden. Denk alleen al aan de hoeveelheid tegenstanders van bijvoorbeeld snelwegen of spoorlijnen!
Kijk eens aan. Je geeft de VS de schuld en wenst niet met hen geassocieerd te worden.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:23 schreef haarmand het volgende:
[..]
dat was door toedoen van de VS...
Je post zou kloppen indien het centrum niet toegankelijk zou zijn voor niet-moslims. Dat is echter niet waar. In het dagelijks leven wordt aan de lopende band gediscrimineerd, hetgeen ik aanhaalde waren daar slechts een aantal voorbeelden van. Zo kun je naaktstranden zien als een voorziening speciaal voor nudisten, waar eventueel ook anderen gebruik van kunnen maken. Hetzelfde geldt voor een dergelijk centrum. Wat de schoenen betreft, juist die paar winkels zijn gespecialiseerd in grote maten en zullen dat ook alleen aanbieden. De seniorenpas is ook een voorziening speciaal voor senioren. Als je geen problemen hebt met een kerk moskeee of synagoge, dan is het nog vreemder dat je problemen hebt met een volledig openbaar cultureel centrum.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Even terug. Jij had het over een voorbeeld wat voor jou relevant is. Naaktstranden, want iemand zou zich gediscrimineerd kunnen voelen. Discriminatie is gewoon bij de wet verboden (jij doelde daarmee ook op moslims neem ik aan). Naakt lopen in openbare gelegenheden ook. die mensen mogen niet naakt lopen in openbare gelegenheden. kan je als discriminatie zien, maar het voorbeeld gaat niet op voor gelovigen die bijvoorbeeld alles mogen dragen en overal mogen bidden in dat land. Er is geen verbod op een hoofddoek, keppeltje of kruis etc.wel op naaktlopen. Dus dat een naaktloper zich gediscrimineerd voelt kan ik mij eerder voorstellen dan een gelovige.
Wanneer een moslim gediscrimineerd wordt omdat hij andere kleding heeft etc etc ? Kan hij naar de rechter stappen en een aanklacht in dienen. Een naaktloper kan dit niet, want het naaktlopen is verboden volgens de wet.
En wat die schoenen betreft? Er is geen centrum voor alleen mensen met grote maten etc Hooguit een paar winkels.
En in de hele discussie heb ik het dus ook niet over de kerk, moskee of wat dan ook want daar heb ik geen problemen mee. heb het over een apart centrum.
Jezus! Nog nooit gehoord van de meest gehate familie van Amerika? Kijk jij alleen tv en maak je nooit contact met moslims?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:24 schreef haarmand het volgende:
[..]
de westerse "nieuwe" generaties hebben zich net ontdaan van het achterlijke christendom en zijn humanistisch ingesteld.
kun je niet zeggen van moslims...
Gast, wat maakt het uit dat je het christendom hebt gedumpt? Je moord vrolijk verder in naam van het kapitalisme. Dood = dood. Maakt niet uit waardoor het komt.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:24 schreef haarmand het volgende:
[..]
de westerse "nieuwe" generaties hebben zich net ontdaan van het achterlijke christendom en zijn humanistisch ingesteld.
kun je niet zeggen van moslims...
de islam en moslims zijn vrij intolerant en veroorzaken overlast bij ons.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:26 schreef Jan_Janszoon het volgende:
[..]
Kijk eens aan. Je geeft de VS de schuld en wenst niet met hen geassocieerd te worden.
Hou dan op om het steeds over 'de moslims' te hebben alsof ze allemaal 1 blok vormen. Besef je wel dat je het over een grote groep verschillende mensen hebt, 1.570.000.000 mensen!
Doe niet net of je ze allemaal kent.
Het is vrij onzinnig om vanwege de onverdraagzaamheid van een ander af te zien van je eigen rechten. Zoals ik al eerder zei, ik heb je niet gehoord over fatsoen toen Van Gogh met zijn rants begon, of toen Wilders met Fitna aan de haal ging. Ook heb ik je niet gehoord over fatsoen of gevoeligheden toen er een "Teken Mohammed" - dag was. En terecht - want ook dat is beschaving - over je eigen gevoelens heen stappen en weer verder gaan met de dag en rechten van anderen respecteren.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Je blijft maar niet in staat om een beetje verder te kijken, alleen maar strikt formalistische redeneringen. Als dat ding voldoet aan de Amerikaanse vergunningen, dan is het juridisch gezien klip en klaar dat er gebouwd mag worden. Alleen dat is helemaal niet interessant. Deze discussie gaat over fatsoen, en hoe je met elkaar omgaat. Het is wellicht schokkende informatie voor je, maar niet iedereen is zo enthousiast over de islam als jij bent. Dat maakt die mensen niet meteen onverdraagzaam/xeno/islamofoob/racist of welke term er ook in het rond vliegt. Ze kunnen goede gronden hebben om niet zo blij met de islam te zijn, bv omdat uit naam van die godsdienst je naasten zijn afgeslacht. Als je dan wil bereiken dat islamieten en mensen met een minder positief beeld van de islam nader tot elkaar komen, hou je als islamiet rekening met dit soort gevoeligheden. Als het je alleen maar gaat om de islam, dan bouw je door. Er zullen geen aanslagen om gepleegd worden (he, dat is beschaving!), maar de tegenstanders van de islam zullen gesterkt worden in hun afkeer van dit geloof. Een mooie 'dialoog' kortom.
Mijn god, en dan klaag jij dat de kruistochten er weer bijgehaald worden.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:27 schreef paddy het volgende:
Zelfs hier op FOK! heb je aardig wat niet-gelovigen die geweld tegen geloven goed praten.
ja de westboro baptist church is represenatief voor christenen, amerikanen en westerlingenquote:Op maandag 9 augustus 2010 14:27 schreef paddy het volgende:
[..]
Jezus! Nog nooit gehoord van de meest gehate familie van Amerika? Kijk jij alleen tv en maak je nooit contact met moslims?
Net als tussen niet-gelovigen (ja echt!!) zitten er ook gelovigen tussen die extreem zijn en geweld goedpraten. Zelfs hier op FOK! heb je aardig wat niet-gelovigen die geweld tegen geloven goed praten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |