Ik vertrouw die lui nietquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:52 schreef Michielos het volgende:
Volgens mij heb je een zeldzame maar bijzondere gave. Ik zou zelf een medium in de hand nemen om zodoende ermee te leren omgaan. Ik denk zelf ook dat veel mensen jaloers op je zijn
Hm klinkt als manke.. user met 'demonen in zn hoofd die lachen(en schelden)'quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:25 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Daartussen is lijkt het, t is heel moeilijk te beschrijven.. alsof je oordopjes met gemeen gelach in hebt ofzo.
Ze lachen meestal als ik alleen in bed lig.
Ja die heb je dr gelukkig ook tussen zitten, ik hoor vaak genoeg piepjes van de magnetron of mn ringtone ofzo terwijl niemand me belt en ik geen magnetron op mn slaapkamer hebquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:38 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hm klinkt als manke.. user met 'demonen in zn hoofd die lachen(en schelden)'
De spirits die ik ken zijn wel humorvol (ze houden van geintjes en grappen, lachen om alles) maar geven ook een verhaal mee.
Dus ze zitten in je hoofd, maar je ziet ze ook .quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:25 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Daartussen is lijkt het, t is heel moeilijk te beschrijven.. alsof je oordopjes met gemeen gelach in hebt ofzo.
Ze lachen meestal als ik alleen in bed lig.
Thanksquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus ze zitten in je hoofd, maar je ziet ze ook .
Lijkt me enorm naar.
Hopelijk helpt het ophogen van je medicatie, zodat het wat leefbaarder voor je wordt.
Sterkte
Daar heb ik dus echt het lef niet voorquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:47 schreef _Led_ het volgende:
Als je dus personen ziet die andere mensen niet zien, kan je dan ook naar ze toe lopen ?
Om ze heen lopen ? Ze van alle kanten bekijken ?
Goede vraagquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:47 schreef _Led_ het volgende:
Als je dus personen ziet die andere mensen niet zien, kan je dan ook naar ze toe lopen ?
Om ze heen lopen ? Ze van alle kanten bekijken ?
Dit kan eventueel met tinnitus te maken hebben.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:45 schreef HoneyPop het volgende:
Ja die heb je dr gelukkig ook tussen zitten, ik hoor vaak genoeg piepjes van de magnetron of mn ringtone ofzo terwijl niemand me belt en ik geen magnetron op mn slaapkamer heb![]()
Oh, dat lijkt me nou leukquote:Ook praat ik vaak in mezelf of tegen mn katten, dat krijg ik wel eens antwoord, erg creepy maar achteraf kun je dr om lachen
Lef ? Je ziet ze toch al, of je ze van een andere kant probeert te bekijken zou toch weinig uit maken ?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:49 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Daar heb ik dus echt het lef niet voor
Sorry, ik loop nou eenmaal niet graag rondjes om enge mensen die zomaar opduikenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:51 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Lef ? Je ziet ze toch al, of je ze van een andere kant probeert te bekijken zou toch weinig uit maken ?
hahahaquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:50 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dit kan eventueel met tinnitus te maken hebben.
[..]
Oh, dat lijkt me nou leuk! Als mijn hamsters tegen me zouden praten
!
Je ziet ze toch al en je situatie wordt er niet beter op begrijp ik. Loop er eens omheen en wie weet zit er dan 'schot in de zaak'.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:56 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Sorry, ik loop nou eenmaal niet graag rondjes om enge mensen die zomaar opduiken
Ok.. zal het eens proberen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:10 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Je ziet ze toch al en je situatie wordt er niet beter op begrijp ik. Loop er eens omheen en wie weet zit er dan 'schot in de zaak'.
Jij bent echt niet wijs.quote:Op maandag 9 augustus 2010 23:34 schreef coulthard het volgende:
1 op de 100 mensen is in meer of mindere mate schizofreen.
Of dit vroeger ook zo was is moeilijk te zeggen, aangezien er geen cijfers bekend van zijn. Maar de westerse manier van leven (gehaast, erg individualistisch en prestatie gericht) met de combinatie van sterk geconserveerde voedingsmiddelen (vooral veel tarwe achtige producten) zou een oorzaak kunnen zijn van dit hoge aantal.
Het verdringen van de stemmen is niet altijd de beste oplossing. Beter is er mee leren omgaan.
Het zien van dingen, die andere niet waarnemen, betekent in principe dat ze er dus niet zijn.
Maar voor iemand met een psychose is het er wel degelijk.
De omgeving waar hij zich dan in verkeerd moet dan ook ''normaal'' hiermee om gaan. Hem of haar dus niet als gek behandelen, maar gewoon to the point vragen wat hij of zij beleefd en ziet. En hem kenbaar maken hoe die persoon de omgeving ervaart.
Op die manier kan de persoon met zijn waarnemingen leren omgaan.
Medicatie is meestal een tijdelijke oplossing om het gewenningsproces te versoepelen. De voorkeur verdient om uiteindelijk zonder medicatie, of met een zeer lage dosering verder te gaan.
Het probleem is, dat psychiatrie een zeer grijs gebied is. Het is niet hetzelfde als een been breken om een voorbeeld te noemen.
En er is ook niemand die aantoonbaar kan bewijzen dat wat een persoon waarneemt, ook daadwerkelijk niet bestaat. Immers zijn de hersens niets anders dan een orgaan die signalen opvangt en die op een bepaalde manier intreperteert. Niemand weet bijvoorbeeld of de kleur blauw door iedereen exact wordt gezien als die kleur blauw. Immers is het niets meer dan een afspraak die wij hebben gemaakt met elkaar.
Persoonlijk denk ik dat het bij je ziekte hoort.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:24 schreef HoneyPop het volgende:
[..]
Ik weet niet wie er gelijk heeft, ik weet echt niet meer wie ik moet geloven, ik kan mezelf niet eens geloven![]()
Zelf neig ik toch te denken dat t toch wel echt is, maar ligt dat dan niet aan mijn ziekte?
Verwarrend allemaal..zeker nu met mn kat ja![]()
Wat ik precies zie verschilt, soms zie ik heel duidelijk mensen, maar er hangt nu bijv. een schaduw in de vorm van een doodnormale wolk boven het hoofdeinde van mijn bed.
Gisternacht ging ik nog even langs bij een vriend van me, op mn fiets reed ik een berg af toen ik opeens iemand midden op de weg zag staan, schrok me de pleures en remde meteen, toen was het weg.
Er zijn zoveel voorbeelden![]()
Horen staat geloof ik los van wat ik zie.. de stemmen die ik hoor lachen me vaak uit![]()
Maar deze dingen kunnen op ieder moment van de dag plaatsvinden.
Sorry, psychotisch.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:31 schreef HoneyPop het volgende:
ik ben nog steeds geen schizo, sorry.
Zal ik je eens wat vertellen?..ik denk ook dat je dat niet bent.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:31 schreef HoneyPop het volgende:
ik ben nog steeds geen schizo, sorry.
Is toch wel iets om over na te denken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:31 schreef Ticker het volgende:
Wat is apart vind is dat niemand het vreemd vind dat je bijvoorbeeld alleen dingen ziet die met de dood te maken hebben. Ik krijg het idee dat het niet zo is dat je toetsenbord je handen soms probeert op te eten?
Wat ts wel of niet heeft is sowieso niet via internet vast te stellen, misschien is het ook handig dat dan niet te doen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:37 schreef Ratelslangetje het volgende:
[..]
Zal ik je eens wat vertellen?..ik denk ook dat je dat niet bent.
Ze heeft net nog gepost een wolk te zien :/quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:37 schreef Ratelslangetje het volgende:
Is toch wel iets om over na te denken.
Da's waar.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:38 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat ts wel of niet heeft is sowieso niet via internet vast te stellen, misschien is het ook handig dat dan niet te doen.
[..]
Ze heeft net nog gepost een wolk te zien :/
dat ben ikquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 18:47 schreef HoneyPop het volgende:
Sorry als er verwarring ontstaan is over wat ik zie, in eerste instantie heb ik alleen de vervelende dingen gemeld omdat ik daarmee nou eenmaal het meeste zit. Maar er komen idd ook wolkjes langs en héél soms zelfs een aardig persoon
Juist.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:52 schreef Loppe het volgende:
Moesten die "bezoekers" jou kunnen kwetsen, hadden ze dat zonder twijfel reeds gedaan.
Het lijkt me zeer vervelend waar je mee zit, ik zou me toch toewijden aan de spirituele kant van de zaak.
Boeken genoeg over dit soort zaken, al behoort Jozef Rulof tot mijn voorkeur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |