abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85256310
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:21 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Juist.
seriously?
  † In Memoriam † vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:52:05 #152
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_85257576
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:28 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

seriously?
Nee, ik steek je de gek aan.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_85257660
* HoneyPop weet niet meer waar ze het moet zoeken
  † In Memoriam † vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:04:13 #154
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_85258243
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:53 schreef HoneyPop het volgende:
* HoneyPop weet niet meer waar ze het moet zoeken
Begin eerst eens met een rondje om die 'verschijningen' te lopen. Laat je niet volproppen met medicatie door psychiaters en let eens op wanneer (dus bij welke handelingen) die stemmen jou uitlachen.
Desnoods hou je het bij op papier zodat je uiteindelijk ziet hoe, wanneer en waarom?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_85258514
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:04 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Begin eerst eens met een rondje om die 'verschijningen' te lopen. Laat je niet volproppen met medicatie door psychiaters en let eens op wanneer (dus bij welke handelingen) die stemmen jou uitlachen.
Desnoods hou je het bij op papier zodat je uiteindelijk ziet hoe, wanneer en waarom?
Een goed plan.. maar omdat ik sindskort weer bij mn moeder woon moeten die medicijnen gewoon. Daar komt bij dat ik zonder die dingen nogal suïcidaal ben :P
  † In Memoriam † vrijdag 13 augustus 2010 @ 22:16:33 #156
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_85258931
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:08 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

Een goed plan.. maar omdat ik sindskort weer bij mn moeder woon moeten die medicijnen gewoon. Daar komt bij dat ik zonder die dingen nogal suïcidaal ben :P
Dat gaat mijn pet te boven, sorry.
iig heel veel succes verder.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:02:20 #157
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_85261452
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:16 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Dat gaat mijn pet te boven, sorry.
En dat is nu juist waarom je dit soort advies niet moet geven en zelfs ronduit gevaarlijk kan zijn.

Helaas weten we nog niet precies hoe psychoses ontstaan en dat maakt het moeilijk. Wel weten we dat het een combinatie is van genetische aanleg, gebeurtenissen en omstandigheden. We plakken ergens graag een labeltje op, aangezien dat de behandeling een stuk makkelijker maakt, maar helaas is het gewoon nog niet altijd mogelijk om het juiste labeltje te vinden en is het ook voor de reguliere wetenschap zoeken naar het juiste middel.

HoneyPop, ik kan me erg goed voorstellen dat het allemaal heel verwarrend en beangstigend is. De dingen die je ziet zien er levensecht uit en het is moeilijk om je voor te stellen dat je hersenen je een loer draaien.
Het feit dat je dit topic in TRU hebt geopend zegt mij dat je zelf toch met de gedachten speelt dat het wellicht toch entiteiten zijn die je ziet. Nu wil ik dit niet direct naar het rijk der fabelen verwijzen, omdat ik niet wil pretenderen alles te weten, maar gezien de andere symptomen (zoals de suïcidale gedachten) lijkt het mij persoonlijk toch het beste en het veiligst om de reguliere wetenschap te vertrouwen en de medicatie te nemen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_85262791
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:02 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

En dat is nu juist waarom je dit soort advies niet moet geven en zelfs ronduit gevaarlijk kan zijn.

Helaas weten we nog niet precies hoe psychoses ontstaan en dat maakt het moeilijk. Wel weten we dat het een combinatie is van genetische aanleg, gebeurtenissen en omstandigheden. We plakken ergens graag een labeltje op, aangezien dat de behandeling een stuk makkelijker maakt, maar helaas is het gewoon nog niet altijd mogelijk om het juiste labeltje te vinden en is het ook voor de reguliere wetenschap zoeken naar het juiste middel.

HoneyPop, ik kan me erg goed voorstellen dat het allemaal heel verwarrend en beangstigend is. De dingen die je ziet zien er levensecht uit en het is moeilijk om je voor te stellen dat je hersenen je een loer draaien.
Het feit dat je dit topic in TRU hebt geopend zegt mij dat je zelf toch met de gedachten speelt dat het wellicht toch entiteiten zijn die je ziet. Nu wil ik dit niet direct naar het rijk der fabelen verwijzen, omdat ik niet wil pretenderen alles te weten, maar gezien de andere symptomen (zoals de suïcidale gedachten) lijkt het mij persoonlijk toch het beste en het veiligst om de reguliere wetenschap te vertrouwen en de medicatie te nemen.
Hear hear ^O^
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:05:40 #159
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_85264168
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:02 schreef Sylver_ het volgende:

:Y
Rayen 2½ jaar!
pi_85265804
Recept: Ayahuasca, kwantummechanica, beatles.
pi_85267003
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 19:19 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

Ok, dan weet ik dat,
volgende keer zeg ik wel hoi ;)
gezellig!
Kunnen we een kopje thee drinken O+

Merk je enige regelmaat in de valantie (positief/negatief) van de dingen die je ziet? Bv dat wanneer je slecht in je lijf zit je meer negatieve verschijningen ziet? Of is daar geen pijl op te trekken?

Eventueel interessant voor jou of anderen die meer willen lezen over de neurologische kant van dit soort "problemen" is "de man die zijn vrouw voor een hoed aanzag" van Oliver Sacks, een neuroloog, die een stuk of 20 "cases" beschrijft waarin mensen bepaalde dingen zien en uitlegt hoe dat in de hersenen werkt etc.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_85267044
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 22:08 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

Als jij suïcidaal bent dan zal je ook die entiteiten aantrekken. Zorg eerst dat je uit dat dal geraakt.
pi_85267350
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 01:11 schreef Loppe het volgende:

[..]

Als jij suïcidaal bent dan zal je ook die entiteiten aantrekken. Zorg eerst dat je uit dat dal geraakt.
Je vind het op geen manier immoreel of onetisch om mensen die je niet eens in het echt hebt gezien met suïcidale neigingen dit soort non-advies te geven op het internet?

Gelukkig komt TS slim over en vermoed ik dat ze niet zo snel naar jullie "advies" zal luisteren. Maar stel je voor dat ze dat wel zou doen en zou stoppen met haar medicijnen, dragen jullie dan de verantwoordelijkheid voor de gevolgen?

Laat dit soort dingen lekker over aan professionals in plaats er je tegenaan te bemoeien.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_85267963
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 01:09 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

gezellig!
Kunnen we een kopje thee drinken O+

Merk je enige regelmaat in de valantie (positief/negatief) van de dingen die je ziet? Bv dat wanneer je slecht in je lijf zit je meer negatieve verschijningen ziet? Of is daar geen pijl op te trekken?

Eventueel interessant voor jou of anderen die meer willen lezen over de neurologische kant van dit soort "problemen" is "de man die zijn vrouw voor een hoed aanzag" van Oliver Sacks, een neuroloog, die een stuk of 20 "cases" beschrijft waarin mensen bepaalde dingen zien en uitlegt hoe dat in de hersenen werkt etc.
Ik weet niet of het aan mijn eigen stemming ligt, ik ben namelijk al een jaartje of 4 depressief ;(
Het kan misschien ook zijn dat ik die nare dingen zie en als paranormaal neig te beschouwen omdat ik zelf veel met de dood in mn koppie zit.

Van dat boek heb ik trouwens gehoord, zal het eens lezen, ben toch wel benieuwd :)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:59:15 #165
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_85268654
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 16:52 schreef Michielos het volgende:
ophouden nou. En jij bent dan een psych in opleiding..
Dit is TRU toch?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_85268748
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 01:19 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Je vind het op geen manier immoreel of onetisch om mensen die je niet eens in het echt hebt gezien met suïcidale neigingen dit soort non-advies te geven op het internet?

Gelukkig komt TS slim over en vermoed ik dat ze niet zo snel naar jullie "advies" zal luisteren. Maar stel je voor dat ze dat wel zou doen en zou stoppen met haar medicijnen, dragen jullie dan de verantwoordelijkheid voor de gevolgen?

Laat dit soort dingen lekker over aan professionals in plaats er je tegenaan te bemoeien.
Ik geef mijn mening, jij de jouwe. Zoals je zelf aangaf, de TS is verstandig genoeg om haar eigen conclusies te trekken.
pi_85269078
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 01:35 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

Ik weet niet of het aan mijn eigen stemming ligt, ik ben namelijk al een jaartje of 4 depressief ;(
Het kan misschien ook zijn dat ik die nare dingen zie en als paranormaal neig te beschouwen omdat ik zelf veel met de dood in mn koppie zit.

Van dat boek heb ik trouwens gehoord, zal het eens lezen, ben toch wel benieuwd :)
Je kunt het waarschijnlijk voor 5-8 euro ergens op de kop tikken en het zijn vrij korte verhalen dus heel geschikt om tussendoor te lezen. Misschien geeft het je ook enige relativering omdat sommige van zijn patienten echt extreem rare dingen zien (zoals de man uit de titel die overtuigd was dat zijn vrouw een hoed was en haar als hoed waarnam).
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 02:02 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ik geef mijn mening, jij de jouwe. Zoals je zelf aangaf, de TS is verstandig genoeg om haar eigen conclusies te trekken.
Maar naast je mening geef jij, en sommige anderen advies. Iemand anders met ongeveer dezelfde overtuigingen als jij heeft zelfs letterlijk het gebruik van medicijnen afgeraden tegen een suïcidale persoon, dat is extreem dom en onverantwoord.
pi_85269298
Ik wil haar er niet van onthouden van het bestaan van een geesteswereld.
pi_85269715
TS ik weet niet of dit topic goed voor je is. juist wanneer je psychotisch bent moet je je er niet in gaan zitten verdiepen.
dit topic zorgt nu voor twijfel, althans bij mij want ik heb dezelfde "label" als jij hebt alleen variëren mijn hallucinaties heel erg van mensen naar voorwerpen etc. dus ik zie niet regelmatig hetzelfde.
wat ik wel weet dat dit (informatie erover, twijfel tussen werkelijkheid onwerkelijkheid) mijn situatie erger maakt. Geldt dit niet voor jou?
meestal is psychotisch worden gekoppeld aan angst bij mij, hou je maar vast aan het feit dat dit niet "meer" is. want dan geraak je makkelijk weer in een psychose. alles behalve fijn. misschien zit je er ondertussen al in. in dat geval wens ik je veel succes.

als ik lees over de mogelijke entiteiten die jouw kat ziet, denk ik niet dat dit jouw situatie verbeterd..

psychose moet je serieus nemen en geloven in mogelijke entiteiten brengt je alleen maar verder van huis.

en ga over op een ander medicijn? ik bedoel als dit niet help zijn er andere antipsychotica die wel kunnen helpen... ik snap wel dat je het een gedoe zou vinden met evt. nieuwe bijwerkingen etc.
en dat gedoe met die katten en hun sterke gevoel, daarom neem ik er geen :X

veel sterkte

[ Bericht 0% gewijzigd door TheHolyTiamat op 14-08-2010 03:13:11 ]
pi_85273383
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 02:23 schreef Loppe het volgende:
Misschien wil zij het niet leren kennen, zoals zovelen niet met de dood geconfronteerd willen worden.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:52:37 #171
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_85274571
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 02:23 schreef Loppe het volgende:
Jij bent echt te dom en te egoistisch voor woorden :{
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:55:06 #172
311971 GeelSuperKuiken
ik vind jou lief;
pi_85274628
Heel je topic gelezen en krijg er echt een ontig gevoel bij :{
Sowieso s' heb ik altijd rare gevoelens hier thuis.
Na het lezen van jou topic ben ik echt schrikachtig , men telefoon trilde net en kreeg het bloedje benauwd en schrok :')
Geen idee wat je met deze info moet maar goed.
Ik ga je nu verhaal vertellen en ik krijg er geen fijn gevoel bij nu ik het typ maar goed :@

Mijn jongste broertje zag vroeger toen hij klein was altijd een enge man in de hoek van (nu mijn kamer) niemand zag het maar mijn jongste broertje dus altijd wel. Werd zo erg dat hij niet meer durfde te gaan slapen enzo. Ik moest toen een lange tijd bij hem op de kamer slapen, ik zag dan niet echt een man, maar eerder een schim of schaduw, maar dat kan ook gewoon de angst zijn.

Jammer genoeg weet mijn broertje hier niets meer van af en is het lastig informatie over te krijgen. Maar anderhalf jaar terug ontmoette mijn moeder een vriendin van haar weer. Die bleek ook zulke dingen waar te maken. Ze kwam in ons huis en vertelde al gelijk dat er boven (toen was het mijn kamer) een man in de hoek zat. Ik schrok me dood en durfde gewoon niet meer naar boven (want ja ik wist het niet meer). Toen heeft ze met wierrook shit de geest verdreven (maar eerlijk gezegd heb ik dat nooit geloven, en ben ik altijd doodsbang geweest dat ik de geest in zijn geheel zou gaan waarnemen).

als ik nu er te veel over na denk raar ik erg bang. Ik heb een tijd gehad dat ik niet achter de computer durfde te gaan zitten want daar zat/zit de geest, en noem maar op :{

Yagh nu ook een ontig gevoel :X ik ben dus gewoon een watje :D
Maar als ik moe ben of s' avonds is dan hoor ik steeds van alles of dan zie k weer wat voor mijn gevoel, wat andere dan niet zien. Het zijn dan niet gehele beelden ofzo, gelukkig maar.

Wat ik me nu ineens even herinner. Toen mijn opa overleed 3 jaar terug toen zag ik altijd schimmen/personen in auto's zitten. Ik was als de dood (en deed toen een krantenwijk) Ik durfde niet meer in auto's te kijken en was altijd blij als mijn pa s 'ochtends om half 5 naar zijn werk was, dan stond zijn auto er niet als ik de kranten moest gaan doen. Dit was overigens alleen als het donker was dat ik er last van had :X

Bijdeze dus een tvp :D
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
pi_85274735
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:51 schreef Hugo862 het volgende:
Van mij mag je jezelf aanpraten dat er entiteiten in je kamer rondlopen maar ik denk persoonlijk niet dat je daar vrolijk van wordt.
Lees je wel voordat je reageert? ;(
pi_85278504
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 02:42 schreef TheHolyTiamat het volgende:
TS ik weet niet of dit topic goed voor je is. juist wanneer je psychotisch bent moet je je er niet in gaan zitten verdiepen.
dit topic zorgt nu voor twijfel, althans bij mij want ik heb dezelfde "label" als jij hebt alleen variëren mijn hallucinaties heel erg van mensen naar voorwerpen etc. dus ik zie niet regelmatig hetzelfde.
wat ik wel weet dat dit (informatie erover, twijfel tussen werkelijkheid onwerkelijkheid) mijn situatie erger maakt. Geldt dit niet voor jou?
Jawel

quote:
meestal is psychotisch worden gekoppeld aan angst bij mij, hou je maar vast aan het feit dat dit niet "meer" is. want dan geraak je makkelijk weer in een psychose. alles behalve fijn. misschien zit je er ondertussen al in. in dat geval wens ik je veel succes.
Bedankt.

quote:
als ik lees over de mogelijke entiteiten die jouw kat ziet, denk ik niet dat dit jouw situatie verbeterd..

psychose moet je serieus nemen en geloven in mogelijke entiteiten brengt je alleen maar verder van huis.

en ga over op een ander medicijn? ik bedoel als dit niet help zijn er andere antipsychotica die wel kunnen helpen... ik snap wel dat je het een gedoe zou vinden met evt. nieuwe bijwerkingen etc.
en dat gedoe met die katten en hun sterke gevoel, daarom neem ik er geen :X

veel sterkte
Ik weet niet of er überhaupt nog antipsychoticum zijn die ik niet geprobeerd heb ;( . En idd die bijwerkingen, blaaah :P
En ik wist ook niet dat katten zo erg waren, haha rotbeesten :D :P
pi_85278545
@ G S K : Dat is de langste tvp die ik ooit heb gelezen :o :P
pi_85278668
Heeft TS wel een kat? :@
pi_85278740
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:20 schreef Ijscodude het volgende:
Heeft TS wel een kat? :@
Jup, 2 zelfs!
pi_85280644
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 11:52 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Jij bent echt te dom en te egoistisch voor woorden :{
Ik weet niet wat jij denkt wat mijn woorden kunnen uitrichten, ik heb er alleszins een ander gedacht over.
pi_85281309
[
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 02:14 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Je kunt het waarschijnlijk voor 5-8 euro ergens op de kop tikken en het zijn vrij korte verhalen dus heel geschikt om tussendoor te lezen. Misschien geeft het je ook enige relativering omdat sommige van zijn patienten echt extreem rare dingen zien (zoals de man uit de titel die overtuigd was dat zijn vrouw een hoed was en haar als hoed waarnam).
[..]

Maar naast je mening geef jij, en sommige anderen advies. Iemand anders met ongeveer dezelfde overtuigingen als jij heeft zelfs letterlijk het gebruik van medicijnen afgeraden tegen een suïcidale persoon, dat is extreem dom en onverantwoord.
Inderdaad, héél onverantwoord en absoluut ongewenst, dit soort 'adviezen'.
Laat de medicatie over aan de behandelende artsen.
pi_85282194
Op jullie verzoek ben ik toch maar om een van die verschijningen heengelopen. Nou, er gebeurde iets wat ik totaal niet verwachtte, de persoon die ik zag draaide gewoon met me mee zodat ik hem van voren aan bleef kijken :o :?
pi_85282549
loop er eens door
pi_85282694
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 16:50 schreef HoneyPop het volgende:
Op jullie verzoek ben ik toch maar om een van die verschijningen heengelopen. Nou, er gebeurde iets wat ik totaal niet verwachtte, de persoon die ik zag draaide gewoon met me mee zodat ik hem van voren aan bleef kijken :o :?
kan je niet voor een poosje in het ziekenhuis verblijven of een kliniek?
laat je vrijwillig opnemen, en kijk dan of er na je opname nog "geesten" verschijnen..
doe in ieder geval iets, als je hier blijft haken en er bang van wordt elke keer weer, kan het steeds erger worden.

ik kan ook snappen dat het vaak mensen zijn die er slecht aan toe zijn. suïcidaal, enz. die je ziet. jij bent het zelf ook. toen ik ze zag waren het afgetakelde die heel erg kwa gezicht op mij leken. dit omdat ik dacht dat ik afgetakeld wordt door magische krachten. je brein speelt het spelletje heel goed mee.
je zegt dat je een poosje dacht dat je paranormaal begaafd was, nou dan krijg je "entiteiten" te zien.

heb je geen andere klachten, die bijv. niets met het zien van entiteiten te maken hebben? zo ja, dan kan je voor jezelf puzzelen en inzien dat je inderdaad psychotisch bent. als je bijv. paniekaanvallen hebt daarnaast, of hyperventileert. tel dat bij elkaar op en je komt tot de conclusie dat je hersenen dit allemaal doen.

sterkte en ga toch echt even vragen naar verblijf in ziekenhuis... wat als het mis gaat? dit zijn gevaarlijke situaties midden een psychose.
pi_85282993
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:11 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

kan je niet voor een poosje in het ziekenhuis verblijven of een kliniek?
laat je vrijwillig opnemen, en kijk dan of er na je opname nog "geesten" verschijnen..
doe in ieder geval iets, als je hier blijft haken en er bang van wordt elke keer weer, kan het steeds erger worden.

ik kan ook snappen dat het vaak mensen zijn die er slecht aan toe zijn. suïcidaal, enz. die je ziet. jij bent het zelf ook. toen ik ze zag waren het afgetakelde die heel erg kwa gezicht op mij leken. dit omdat ik dacht dat ik afgetakeld wordt door magische krachten. je brein speelt het spelletje heel goed mee.
je zegt dat je een poosje dacht dat je paranormaal begaafd was, nou dan krijg je "entiteiten" te zien.

heb je geen andere klachten, die bijv. niets met het zien van entiteiten te maken hebben? zo ja, dan kan je voor jezelf puzzelen en inzien dat je inderdaad psychotisch bent. als je bijv. paniekaanvallen hebt daarnaast, of hyperventileert. tel dat bij elkaar op en je komt tot de conclusie dat je hersenen dit allemaal doen.

sterkte en ga toch echt even vragen naar verblijf in ziekenhuis... wat als het mis gaat? dit zijn gevaarlijke situaties midden een psychose.
Ik ben doodsbang voor ziekenhuizen dus ik denk dat dat het alleen maar erger zal maken.
Ik weet eigenlijk ook niet wat ik er mee aanmoet, maar ik krijg nu in ieder geval weer hulp want mn psych is terug van vakantie. Mn moeder is er helemaal over de rooie naartoe gegaan en nu zien ze er de noodzaak wel van in..
pi_85283223
gelukkig, nee dan moet je er niet heen als je dat niet fijn vindt.
laat je weten hoe het is gegaan bij de psych?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:38:17 #185
311971 GeelSuperKuiken
ik vind jou lief;
pi_85283329
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:16 schreef HoneyPop het volgende:
@ G S K : Dat is de langste tvp die ik ooit heb gelezen :o :P
En dit bijna mijn kortste reactie ooit gekregen op een lap tekst ;(
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
pi_85283891
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:23 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

Ik ben doodsbang voor ziekenhuizen dus ik denk dat dat het alleen maar erger zal maken.
Ik weet eigenlijk ook niet wat ik er mee aanmoet, maar ik krijg nu in ieder geval weer hulp want mn psych is terug van vakantie. Mn moeder is er helemaal over de rooie naartoe gegaan en nu zien ze er de noodzaak wel van in..
Dus iemand anders dan je eigen psychiater heeft je medicatie opgehoogd?
  † In Memoriam † zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:21:40 #187
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_85285647
quote:
Ow :?
Nog een vraag he en misschien dat je al het antwoord hebt gegeven hoor, maar hoe zie jij die verschijningen?
Zoals je normaal iets ziet of is het wazig?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_85286971
quote:
Beetje rare vraag misschien maar kun je ze laten bewegen? Een koprol, dansje of laten springen bv.
pi_85287461
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:09 schreef loop het volgende:

[..]

Beetje rare vraag misschien maar kun je ze laten bewegen? Een koprol, dansje of laten springen bv.
:D Dat zou ze wel een stuk minder eng maken denk ik.
"Dans zombie! Dans!"
En dat ze dan de macarena of de vogeltjesdans gaan doen. :')

Ik heb verder helemaal geen ervaring met psychoses of entiteiten dus ik heb inhoudelijk niet zoveel toe te voegen. Sterkte in ieder geval!
There is no love sincerer than the love of food.
pi_85288629
Misschien klinkt het raar maar waarom zou je geen vrienden proberen te maken met de personen die je ziet? Ik bedoel dit absoluut niet dom omdat psychische problemen natuurlijk aardig kut zijn maar je kan net zogoed het beste maken van je illusies..

Misschien kan je er goed mee leren leven en zullen ze op een gegeven moment ook verdwijnen. Als je maar niet gaat praten met die personen waar andere mensen bij zijn, dat staat een beetje raar.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:10:16 #191
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85288656
quote:
Als het een projectie van de hersenen is, vind ik het juist wel erg logisch klinken dat die 'persoon' met je meedraait :s).
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_85288872
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:10 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Als het een projectie van de hersenen is, vind ik het juist wel erg logisch klinken dat die 'persoon' met je meedraait :s).
Ja, dat lijkt mij ook logisch. En kan tevens een geruststelling zijn voor TS. Dat ze 'ze' zelf projecteert.
pi_85289989
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:09 schreef Ijscodude het volgende:
Misschien klinkt het raar maar waarom zou je geen vrienden proberen te maken met de personen die je ziet? Ik bedoel dit absoluut niet dom omdat psychische problemen natuurlijk aardig kut zijn maar je kan net zogoed het beste maken van je illusies..

Misschien kan je er goed mee leren leven en zullen ze op een gegeven moment ook verdwijnen. Als je maar niet gaat praten met die personen waar andere mensen bij zijn, dat staat een beetje raar.
ja dat soort tips heb ik vaker gehoord, dat je ze gewoon lekker moest uitdagen of een praatje mee maken.
in de praktijkt gaat dat niet zo makkelijk. je zit in een soort van "trance" waar angst het hoofdgevoel is en dingen verschijnen en je bent niet echt jezelf en overspoeld met verwarde angstige gevoelens en ideeën. TS ik denk dat je dit wel herkend. op het moment is het allemaal niet zo vanzelf sprekend, het rationele is helemaal niet meer aanwezig enz.

vind het knap dat je een rondje eromheen hebt gelopen en ben eigenlijk benieuwd hoe je er werkelijk mee omgaat TS? buiten het feit dat je er nu nuchter over kunt praten :) maar goed je zegt al zelf dat je het nu niet zou weten waar je het zoeken moet...
en mijn conclusie is eigenlijk geloof niet in die onzin dat het entiteiten zijn, het zijn gewoon je hersenen, en that's it.

fijn topic om te volgen btw ivm zelfde ervaringen en dat je niet de enige bent is misschien een opluchting er zijn veel jongeren die door bepaalde redenen (meeste drugsgebruik zoals blowen) ook psychoses hebben of zoals jij zonder duidelijke reden.
  zondag 15 augustus 2010 @ 03:26:25 #194
261619 HoneyPop
Gekke Druif
pi_85298869
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:33 schreef TheHolyTiamat het volgende:
gelukkig, nee dan moet je er niet heen als je dat niet fijn vindt.
laat je weten hoe het is gegaan bij de psych?
Jep, woensdag ga ik weer.
  zondag 15 augustus 2010 @ 03:27:06 #195
261619 HoneyPop
Gekke Druif
pi_85298878
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus iemand anders dan je eigen psychiater heeft je medicatie opgehoogd?
Ja, ik heb nog geen vaste behandelaar :{
  zondag 15 augustus 2010 @ 03:28:02 #196
261619 HoneyPop
Gekke Druif
pi_85298892
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:21 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Ow :?
Nog een vraag he en misschien dat je al het antwoord hebt gegeven hoor, maar hoe zie jij die verschijningen?
Zoals je normaal iets ziet of is het wazig?
Dat verschilt, de ene keer zie ik iets heel duidelijk, soms zie ik alleen een schim.
pi_85298981
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:55 schreef vosss het volgende:
Fucking hell, ben ik de enige op fok die niet autistisch, schizofreen of een TBS-er met proefverlof is? :D!
Hier meld zich er nog een, wat heeft FOK! het toch goed met ons he vosss? :D
  zondag 15 augustus 2010 @ 03:35:05 #198
261619 HoneyPop
Gekke Druif
pi_85298989
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:04 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

ja dat soort tips heb ik vaker gehoord, dat je ze gewoon lekker moest uitdagen of een praatje mee maken.
in de praktijkt gaat dat niet zo makkelijk. je zit in een soort van "trance" waar angst het hoofdgevoel is en dingen verschijnen en je bent niet echt jezelf en overspoeld met verwarde angstige gevoelens en ideeën. TS ik denk dat je dit wel herkend. op het moment is het allemaal niet zo vanzelf sprekend, het rationele is helemaal niet meer aanwezig enz.

vind het knap dat je een rondje eromheen hebt gelopen en ben eigenlijk benieuwd hoe je er werkelijk mee omgaat TS? buiten het feit dat je er nu nuchter over kunt praten :) maar goed je zegt al zelf dat je het nu niet zou weten waar je het zoeken moet...
en mijn conclusie is eigenlijk geloof niet in die onzin dat het entiteiten zijn, het zijn gewoon je hersenen, en that's it.

fijn topic om te volgen btw ivm zelfde ervaringen en dat je niet de enige bent is misschien een opluchting er zijn veel jongeren die door bepaalde redenen (meeste drugsgebruik zoals blowen) ook psychoses hebben of zoals jij zonder duidelijke reden.
Ik wil helemaal niet met ze praten of ze een koprol laten doen, daar ben ik veel te bang voor :'( Ik zit dan idd in een soort van trance. Op internet is het idd heel makkelijk om er luchtig en nuchter over te doen, maar als het straks weer gebeurt piep ik wel anders..
Oja, ik blow tevens ook :@ maar ik ben er pas mee begonnen lang nadat ik psychotisch werd. Nu moet k wachten op begeleiding om netjes af te kicken (met behulp van medicijnen), want als ik acuut stop kan het nóg erger worden :{ . Maar wiet is tot nu toe het enige dat de zelfmoord gedachten uit mn hoofd bant..
pi_85300897
ik heb een vriend die ook soms hallucineert
heb hem onlangs een bergkristal kado gedaan en sindsdien vertelt hij me dat het veel verbeterd is

sterkte alleszins, ik wens je het van harte toe

[ Bericht 0% gewijzigd door Loppe op 15-08-2010 16:42:45 ]
pi_85301257
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 03:35 schreef HoneyPop het volgende:Oja, ik blow tevens ook :@ maar ik ben er pas mee begonnen lang nadat ik psychotisch werd. Nu moet k wachten op begeleiding om netjes af te kicken (met behulp van medicijnen), want als ik acuut stop kan het nóg erger worden :{ . Maar wiet is tot nu toe het enige dat de zelfmoord gedachten uit mn hoofd bant..
Zo ging het bij mij ook (behalve dan dat ik nooit suicidaal ben geweest), ben gaan blowen omdat het me kalmeerde. Wel met mate natuurlijk en alleen 's avonds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')