dat vind ik een goed ideequote:Op maandag 9 augustus 2010 11:12 schreef Hoothoot het volgende:
Alles in blauwtinten? Van turqoise tot hemelsblauw en van delftsblauw tot tot pastelblauw?
Dat wou ik net vragenquote:Op maandag 9 augustus 2010 13:02 schreef TwistedDarling het volgende:
Moet het nog in een bepaalde stijl gehaakt worden, of is het anything goes?
Ik ookquote:Op maandag 9 augustus 2010 13:17 schreef Hoothoot het volgende:
Wyccie: leuk! Jij hebt ook PM!
Er zijn nog drie plaatsen over.
Jij doet ook mee? Dan zijn er nu nog twee plaatsen over.quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:14 schreef Inu het volgende:
Oeh, leuk! Heb volgens mij drie verschillende blauwen nu, dus moet wel lukken
Lijkt me wel, als je maar op 40 cm x 10 cm uitkomt?quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:40 schreef Inu het volgende:
Dus echt gewoon vierkantjes, of kan bijvoorbeeld een gestreepte lap ook?
Ja, of een leuk ripple patroontjequote:Op maandag 9 augustus 2010 13:40 schreef Inu het volgende:
Dus echt gewoon vierkantjes, of kan bijvoorbeeld een gestreepte lap ook?
welk GS boek?quote:Op maandag 9 augustus 2010 13:41 schreef Yachiru het volgende:
[..]
Ja, of een leuk ripple patroontjeHeb nog een nieuw ripple boek liggen! Kan ik die ook eens gebruiken
Heb trouwens ook een GS-boek, dus dat kan ook!
Deze, had 'em gezien bij iemand anders hier op FOK!, ik weet niet meer wiequote:Op maandag 9 augustus 2010 13:43 schreef Ynske het volgende:
[..]
welk GS boek?
idd rippletjes kunnen ook
of wat je ook wilt, je kunt ook een lap doen met een tekening erop zegmaar
Okidoki, ik vind het zo'n leuk idee! Ga nog even nadenken over hoe ik het wil doen en dan aan de slag (maar even pauze van swap projectjequote:Op maandag 9 augustus 2010 13:45 schreef Hoothoot het volgende:
Yachiru: een gestreepte lap mag ook hoor. Lange strepen, korte strepen, zoek het maar uit zou ik zeggen
Zolang het maar 10*40 is, blauw (en een beetje wit) is en gehaakt.
Hier staat een stukje uitleg en hier de uitleg over het project. Je hebt ook PM
Nog plek voor 1 iemand!
quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:29 schreef Troel het volgende:
Ik ben nog niet begonnen aan de swap. Ik kan mezelf niet echt tot haken zetten op dit moment en weet nog niet eens wat ik ga doenGelukkig heb ik twee weken vakantie binnenkort
Hahahahaquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:34 schreef mmascha het volgende:
Wat een leuk idee om die tas met een aantal te maken! Ziet er goed uit TD!
Even een crosspost uit het Vleesetende Plantentopic want het hoort tenslotte hier;
[ afbeelding ]
Je krijg dan net een wat strakkere lijn!quote:Op maandag 9 augustus 2010 21:19 schreef wyccie het volgende:
Hoezo moet je in het achterste lusje haken voor een potje? Ik haak bij mijn mutsjes altijd door beide en als ik dan niet increase krijg ik ook een potje.
De mutsjes die te klein zijn gebruik ik dan ook als bloempot.
Nee is het ook, je hebt gelijk, komt omdat ik een crappy cam heb gebruikt om een beetje duidelijk op de foto te krijgenquote:Op maandag 9 augustus 2010 21:29 schreef caroline88 het volgende:
Leuke Jellyfish, Lyssa!![]()
Foto lijkt een beetje grof van korrel maar nu ik dit aan het typen ben denk ik, ligt misschien aan mijn monitor.
Klein beetje katterig vandaag dus ik ga voor de verandering eens lekker luxe vroeg naar bed!
Heb ik uiteindelijk nu ook gedaan en ik heb een potje :-)quote:Op maandag 9 augustus 2010 21:19 schreef wyccie het volgende:
Hoezo moet je in het achterste lusje haken voor een potje? Ik haak bij mijn mutsjes altijd door beide en als ik dan niet increase krijg ik ook een potje.
De mutsjes die te klein zijn gebruik ik dan ook als bloempot.
Geeft niets hoor Lyssa, het blijft een leuke foto!quote:Op maandag 9 augustus 2010 21:32 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Nee is het ook, je hebt gelijk, komt omdat ik een crappy cam heb gebruikt om een beetje duidelijk op de foto te krijgenSlaap zacht
Goedzow! Ik ben weer opnieuw begonnen met die van mij. Eerste poging was meer een oefening, en daardoor ben ik er niet erg tevreden overquote:Op maandag 9 augustus 2010 21:40 schreef StefanieV het volgende:
Jeuj mijn swap is af!!!(het haakwerk dan toch, nu nog wat afwerking en dan kan het opgestuurd worden!)
Dubbel dank Yachiru!quote:Op maandag 9 augustus 2010 21:40 schreef Yachiru het volgende:
Leuke jellyfish! En leuke vleesetende plantjes, zowel de gehaakte als de echte!
Slaap lekker Caroline!
Ah kijk, die site had ik nog niet gezien. Heb me meteen ingeschrevenquote:Op maandag 9 augustus 2010 23:23 schreef mijsje het volgende:hoi Lyssa
leuke foto van jou met jelly samen
voor de klare swap van Stefanie!!!
(jouw ontvanger zal jou meteen raden aan het soort postzegels dat erop zit... of ga je het in Nederland opsturen?
)
over de haakmeet: zoals het er nu uitziet zijn er 7 mensen die op zaterdag 25 september kunnen, en 7 mensen die op 9 oktober kunnen... dat lijken nu de beste dagen...als er nog meer mensen zijn om in te schrijven, ga je gang...
ik zie wel net dat dat net twee dagen zijn dat Stefanie allebei de dagen niet kan...
en ik heb Trui dit topic ook nog niet gezien... maar dat heb je met vakantietijd...
even een herhaling van de doodle-site om in te schrijven: -klik-
Thanxquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 00:28 schreef TwistedDarling het volgende:
AF!
Donkere foto (bij gebrek aan goede camera, excuus)
[ afbeelding ]
Voor de kleur nog een overbelichte foto (het is ook nooit goed, of te donker of te licht)
[ afbeelding ]
En de jellyfish is cute! Hoe krijg je die tentakels zo leuk in de pijpekrul? (is dit een erge n00b-vraag?![]()
)
Dus eigenlijk is het gewoon weer heel simpel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 07:52 schreef Lyssa het volgende:
[..]
ThanxWat je doet is een chain van lossen maken, en als je dan de lengte hebt die je wilt hebben maak je nog 20 lossen en dan ga je terug met 2 vasten in elke losse. Door gebrek aan ruimte gaat ie zo lopen in een pijpekrul, als je het nog erger wilt laten krullen doe je op de terugweg 3 vasten in elke losse. Deze tentakels zijn met 2 vaste in elke losse.
Kloptquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:39 schreef TwistedDarling het volgende:
Dus eigenlijk is het gewoon weer heel simpel.
Ja, hij is nu 40x9.5. Dus als jij die halve cm wilt voor je bloemetjes kan dat bestquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:35 schreef EsseEi het volgende:
Hm jammer dat het patroon niet klopt van Yoshi. Maar er staan er 2 toch op Ravelry? (een groene en een blauwe). Misschien dat het andere patroon wel klopt?
(en als je eruit bent, laat je het dan weten?wil 'm ook nog eens gaan maken
)
En: jeeej ik heb m'n eerste rij bloempjes af voor het tassenlapje!
Moet het nog aan elkaar zetten, maar het is al 40 cmNog 1 rij erop en een rand eromheen. (3 rijen = 11 cm, 2 = 7 dus beter dikke rand eromheen).
Gister echt onwijs zitten klooien, deed wel half uur over 1 bloempje, maar nu gaat het binnen 10 minuten!!
Inu ik vind je lapje wel mooi! En de zijkant ook. Weet net of je al aan de 40 cm zit? Anders zou je 'm misschien wat breder kunnen maken(net als de boven en onderkant), maar ik vind het niet zo nodig.
Nee ronde 3 klopt niet maar op een andere manier, je moet namelijk 3 steken in die 2 doen ipv 2. (ook is idd de basis al niet kloppend) Row 3: Sc in next 5 sc, 3sc each in next 2sc , twice. -20sc. dus (1x5 en 2x3) x2 = 22quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:22 schreef Lijnloos het volgende:
Lijkt idd weinig van te kloppen. Ronde 3 al, daar zou je als basis 12 sc hebben, maar als je (1x5 en 2x2)x2 doet kom je toch echt op 14 basis... en 18 in totaal (ipv 20). Toer 4: (1x6, 2x2, 1x7, 2x2) = 17 als basis en 21 in totaal... Toer 5: (1x9, 2x2, 1x10, 2x2) = 23 basis en 27 in totaal... nou ja, dan wordt het lastig.
Ik heb al mn blauwe katoen bij elkaar gelegd en een patroontje uitgekozen. Vanavond maar eens aan de slag, al moet ik ook bezig met mn vakantievoorbereidingenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:58 schreef Hoothoot het volgende:
Inu, ik vind 'm ook mooi! En die van Twisted ook!
Ik heb nog niet veel meer gedaan dan een blik werpen in de bak met kleurtjes.
Ben weer met teveel tegelijk bezig, dan komt er uiteindelijk nergens wat van terecht...
Kun je niet goedkope sleutelhangers kopen bij de Blokker ofzo en het hangertje eraf slopen?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:50 schreef EsseEi het volgende:
ik ging net even opzoek naar meer sleutelhangers om Upjes aan te maken, maar hebben ze niet in de hobbywinkel en in de ijzerwarenwinkel hebben ze wel die ringetjes, maar geen kettinkjes eraan.
Weet iemand waar ze sleutelhangerringetjes met een kettinkje eraan hebben? Gewoon maar internet afspeuren denk ik...
Ik heb er, maarja das via een hobbygroothandel. Pipoos ofzo hebben die ze niet? Anders kan k mss kijken om er op te sturen als je wilt? (als er nog over zijn tenminste van mijn ma, kan je de prijs laten weten met verzending, al zal dit max 3 euro zijn)quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:50 schreef EsseEi het volgende:
ik ging net even opzoek naar meer sleutelhangers om Upjes aan te maken, maar hebben ze niet in de hobbywinkel en in de ijzerwarenwinkel hebben ze wel die ringetjes, maar geen kettinkjes eraan.
Weet iemand waar ze sleutelhangerringetjes met een kettinkje eraan hebben? Gewoon maar internet afspeuren denk ik...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |