abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 00:28:15 #276
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85078103
AF!

Donkere foto (bij gebrek aan goede camera, excuus)

Voor de kleur nog een overbelichte foto (het is ook nooit goed, of te donker of te licht :') )

En de jellyfish is cute! Hoe krijg je die tentakels zo leuk in de pijpekrul? (is dit een erge n00b-vraag? :@ :+ )
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_85082808
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 23:23 schreef mijsje het volgende:
:W hoi Lyssa :D leuke foto van jou met jelly samen :D

*O* voor de klare swap van Stefanie!!! *O* (jouw ontvanger zal jou meteen raden aan het soort postzegels dat erop zit... of ga je het in Nederland opsturen? ;) )

over de haakmeet: zoals het er nu uitziet zijn er 7 mensen die op zaterdag 25 september kunnen, en 7 mensen die op 9 oktober kunnen... dat lijken nu de beste dagen... :) als er nog meer mensen zijn om in te schrijven, ga je gang... ;) ik zie wel net dat dat net twee dagen zijn dat Stefanie allebei de dagen niet kan... :{ en ik heb Trui dit topic ook nog niet gezien... maar dat heb je met vakantietijd...
even een herhaling van de doodle-site om in te schrijven: -klik-
Ah kijk, die site had ik nog niet gezien. Heb me meteen ingeschreven ;) Haakmeet lijkt me erg leuk! *O*
September zit voor mij al helemaal vol, maar in oktober nog bijna niks staan.
pi_85082939
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 00:28 schreef TwistedDarling het volgende:
AF!

Donkere foto (bij gebrek aan goede camera, excuus)
[ afbeelding ]

Voor de kleur nog een overbelichte foto (het is ook nooit goed, of te donker of te licht :') )
[ afbeelding ]

En de jellyfish is cute! Hoe krijg je die tentakels zo leuk in de pijpekrul? (is dit een erge n00b-vraag? :@ :+ )
Thanx :D Wat je doet is een chain van lossen maken, en als je dan de lengte hebt die je wilt hebben maak je nog 20 lossen en dan ga je terug met 2 vasten in elke losse. Door gebrek aan ruimte gaat ie zo lopen in een pijpekrul, als je het nog erger wilt laten krullen doe je op de terugweg 3 vasten in elke losse. Deze tentakels zijn met 2 vaste in elke losse.
pi_85083538
Ik heb gisteren met een patroontje uit een jaren 70 haakboek een lapje gemaakt, maar ik weet nog niet helemaal of ik hem mooi genoeg vind :D De zijkant is niet zo mooi aan een kant vind ik.... Maak straks even een foto :)
pi_85083722
Hallo allemaal,

door jullie Ben ik nu ook aangestoken met het haakvirus!doe anders altijd breien,maar dit is ook heel leuk om te doen.zal even mijn creatie showen.ik moet nog kleertjes maken maar dochterlief weet nog niet welke kleur ze wilt.

http://i250.photobucket.com/albums/gg260/joepie38/305d5df8.jpg

ik zie hier echt de prachtigste dingen voorbij komen,dus ik denk dat ik me voorlopig niet hoef te vervelen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:13:15 #281
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_85083846
heb er nu twee met zonnetjes klaar O+
moet alleen kijken of ik nog ergens wat blauwe katoen kan scoren, zaterdag... eerder lukt niet ben ik bang
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:39:21 #282
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_85084420
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 07:52 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Thanx :D Wat je doet is een chain van lossen maken, en als je dan de lengte hebt die je wilt hebben maak je nog 20 lossen en dan ga je terug met 2 vasten in elke losse. Door gebrek aan ruimte gaat ie zo lopen in een pijpekrul, als je het nog erger wilt laten krullen doe je op de terugweg 3 vasten in elke losse. Deze tentakels zijn met 2 vaste in elke losse.
Dus eigenlijk is het gewoon weer heel simpel. :D
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_85085521
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 09:39 schreef TwistedDarling het volgende:

Dus eigenlijk is het gewoon weer heel simpel. :D
Klopt :+

En welkom Canada-girl! Wat een schattig popje! Ik ben benieuwd wat je nog meer gaat maken!
pi_85086880
Mn lapje:

Ik vind het patroontje wel leuk en het randje was nodig om hem hoger te maken, maar nu issie nog maar 9.5 cm... En ik vind de zijkanten niet zo mooi :D

Wat jullie?
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:58:22 #285
287763 SP22
pi_85088198
Wat een leuke dingen weer..

Die jellyfish is echt cute!

Ik loop vast met mn Yoshi. :'(

Ben begonnen met het hoofd maar volgens mij klopt het patroon niet. En dan met name de aantallen. (vanaf rij 4) Kunnen jullie er eens een blik op werpen. Misschien ben ik gewoon gek :D

Head: (in each piece PM in first stitch and move it to first st of each round )
Row 1: With green-Ch 2, Sc 6 times in 2nd ch from hook.-6sc
Row 2: 2sc in each sc around.-12sc
Row 3: Sc in next 5 sc, 3sc each in next 2sc , twice. -20sc
Row 4: Sc in the next 6sc, 2sc each in the next 2sc, sc in the next 7 sc, 2sc each in next 2sc.-24 sc
Row 5: Sc in the next 9sc, 2sc each in next 2sc, sc in next 10sc, 2sc each in the next 2sc.-28sc
Row 6: Sc in the 3sc, 2sc each in the next 2sc around, sc in last 3sc. -34sc
Row 7-9: Sc in each sc around.-34sc
Row 10: Sc in each sc around, changing to white in last st. -34sc
Row 11-13: With white, sc in each sc around.-34sc
Row 14: Sc in next 6sc, 4 hdc in each of next 2sc, sc in each remaining sc.-32sc+8hdc
Row 15: Sc in the next sc, sc2tog-twice, sc in blo of hdc, sc in next sc, sc2tog to end of round. -24sc (this forms the lip part for nose to sit on)
Row 16: Sc in next sc, sc2tog around . -18sc.
Row 17-19: Sc in each sc around.-18sc
Row 20: Sc in 2sc, sc2tog around. 15 sc. End off.
pi_85089110
Lijkt idd weinig van te kloppen. Ronde 3 al, daar zou je als basis 12 sc hebben, maar als je (1x5 en 2x2)x2 doet kom je toch echt op 14 basis... en 18 in totaal (ipv 20). Toer 4: (1x6, 2x2, 1x7, 2x2) = 17 als basis en 21 in totaal... Toer 5: (1x9, 2x2, 1x10, 2x2) = 23 basis en 27 in totaal... nou ja, dan wordt het lastig.
pi_85089364
Nee ik ga het niet van Nederland opsturen, ik ga momenteel niet naar daar :-) Dus ze zal het onmiddellijk weten ja.

Balen van de meet dat het op een zaterdag zal zijn :( Maar ik kan mss wel een dag verlof krijgen, maar dan liefst in september, ik 'moet' de 10de oktober ook al naar Nederland :P
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:35:34 #288
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85089570
Hm jammer dat het patroon niet klopt van Yoshi. Maar er staan er 2 toch op Ravelry? (een groene en een blauwe). Misschien dat het andere patroon wel klopt?
(en als je eruit bent, laat je het dan weten? :@ wil 'm ook nog eens gaan maken :))

En: jeeej ik heb m'n eerste rij bloempjes af voor het tassenlapje!
Moet het nog aan elkaar zetten, maar het is al 40 cm :) Nog 1 rij erop en een rand eromheen. (3 rijen = 11 cm, 2 = 7 dus beter dikke rand eromheen).
Gister echt onwijs zitten klooien, deed wel half uur over 1 bloempje, maar nu gaat het binnen 10 minuten!! :D

Inu ik vind je lapje wel mooi! En de zijkant ook. Weet net of je al aan de 40 cm zit? Anders zou je 'm misschien wat breder kunnen maken(net als de boven en onderkant), maar ik vind het niet zo nodig.
pi_85089742
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:35 schreef EsseEi het volgende:
Hm jammer dat het patroon niet klopt van Yoshi. Maar er staan er 2 toch op Ravelry? (een groene en een blauwe). Misschien dat het andere patroon wel klopt?
(en als je eruit bent, laat je het dan weten? :@ wil 'm ook nog eens gaan maken :))

En: jeeej ik heb m'n eerste rij bloempjes af voor het tassenlapje!
Moet het nog aan elkaar zetten, maar het is al 40 cm :) Nog 1 rij erop en een rand eromheen. (3 rijen = 11 cm, 2 = 7 dus beter dikke rand eromheen).
Gister echt onwijs zitten klooien, deed wel half uur over 1 bloempje, maar nu gaat het binnen 10 minuten!! :D

Inu ik vind je lapje wel mooi! En de zijkant ook. Weet net of je al aan de 40 cm zit? Anders zou je 'm misschien wat breder kunnen maken(net als de boven en onderkant), maar ik vind het niet zo nodig.
Ja, hij is nu 40x9.5. Dus als jij die halve cm wilt voor je bloemetjes kan dat best :D
pi_85090463
Inu, ik vind 'm ook mooi! En die van Twisted ook!
Ik heb nog niet veel meer gedaan dan een blik werpen in de bak met kleurtjes.

Ben weer met teveel tegelijk bezig, dan komt er uiteindelijk nergens wat van terecht... :')
pi_85090811
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:22 schreef Lijnloos het volgende:
Lijkt idd weinig van te kloppen. Ronde 3 al, daar zou je als basis 12 sc hebben, maar als je (1x5 en 2x2)x2 doet kom je toch echt op 14 basis... en 18 in totaal (ipv 20). Toer 4: (1x6, 2x2, 1x7, 2x2) = 17 als basis en 21 in totaal... Toer 5: (1x9, 2x2, 1x10, 2x2) = 23 basis en 27 in totaal... nou ja, dan wordt het lastig.
Nee ronde 3 klopt niet maar op een andere manier, je moet namelijk 3 steken in die 2 doen ipv 2. (ook is idd de basis al niet kloppend) Row 3: Sc in next 5 sc, 3sc each in next 2sc , twice. -20sc. dus (1x5 en 2x3) x2 = 22 :? En dan heeft de volgende rij inderdaad 21 totaal :') Ik word er helemaal tureluurs van oO<
pi_85090887
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:58 schreef Hoothoot het volgende:
Inu, ik vind 'm ook mooi! En die van Twisted ook!
Ik heb nog niet veel meer gedaan dan een blik werpen in de bak met kleurtjes.

Ben weer met teveel tegelijk bezig, dan komt er uiteindelijk nergens wat van terecht... :')
Ik heb al mn blauwe katoen bij elkaar gelegd en een patroontje uitgekozen. Vanavond maar eens aan de slag, al moet ik ook bezig met mn vakantievoorbereidingen :D
  FOK!Fotograaf dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:47:03 #293
287763 SP22
pi_85092316
gelukkig... Ik ben niet gek..
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:50:46 #294
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85092491
ik ging net even opzoek naar meer sleutelhangers om Upjes aan te maken, maar hebben ze niet in de hobbywinkel en in de ijzerwarenwinkel hebben ze wel die ringetjes, maar geen kettinkjes eraan.
Weet iemand waar ze sleutelhangerringetjes met een kettinkje eraan hebben? Gewoon maar internet afspeuren denk ik...
pi_85092596
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:50 schreef EsseEi het volgende:
ik ging net even opzoek naar meer sleutelhangers om Upjes aan te maken, maar hebben ze niet in de hobbywinkel en in de ijzerwarenwinkel hebben ze wel die ringetjes, maar geen kettinkjes eraan.
Weet iemand waar ze sleutelhangerringetjes met een kettinkje eraan hebben? Gewoon maar internet afspeuren denk ik...
Kun je niet goedkope sleutelhangers kopen bij de Blokker ofzo en het hangertje eraf slopen?
pi_85093413
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:50 schreef EsseEi het volgende:
Ik heb er, maarja das via een hobbygroothandel. Pipoos ofzo hebben die ze niet? Anders kan k mss kijken om er op te sturen als je wilt? (als er nog over zijn tenminste van mijn ma, kan je de prijs laten weten met verzending, al zal dit max 3 euro zijn)
pi_85093447
EsseEi, ik koop bij een online sieradenwinkel van die sleutelhangerhaakjes en daar zet ik dan zelf een stukje ketting of jasseron aan.
pi_85093650
Hier kun je ze bestellen:

http://www.unitradehobby.(...)chniek=sleutelhanger

Moet je alleen wel eerst een klantnummer aanvrager als je online wilt kopen :)
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:20:13 #299
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_85093857
Ow ja Pipoos heeft ze :) bestel daar wel ^^ Had die andere site ook gezien Inu maar is te ingewikkeld hoor ;) (ik hou van lekker simpel :P)
Bedankt! :D

Ik dacht ook inderdaad om anders zelf kettinkje aan ringetje te maken, maar zoals ik al zei: ik hou van simpel en gemak :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')