abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84919133
quote:
"Acht niet hen hoog die al uw woorden en daden prijzen, maar hen die u welgemeend op uw fouten wijzen."
Aldus Socrates.

Een stelling waaruit eerlijkheid duidelijk naar voren komt, mensen die alles prijzen wat je doet willen je uiteindelijk namelijk niets geven, die willen ontvangen. De mensen die oprechte kritiek geven, geven in principe lessen door aan anderen. Deze mensen verwachten daar eigenlijk niets voor terug, echter doen zij wel hun best om een milieu te creëren waar mensen met deze kritiek om kunnen gaan, zodat ze zelf uiteindelijk ook de oprechte kritiek zullen ontvangen die ze nodig hebben om te leren wat ze willen leren.

Op het moment dat de hele wereld op een dergelijke manier eerlijk tegenover elkaar zou kunnen zijn, zou de ontwikkeling van de gehele mensheid al snel met flinke stappen vooruit gaan. Lessen zouden op dat moment zichzelf snel over de wereld kunnen verspreiden waardoor iedereen ook toegang krijgt tot deze lessen, oftewel zijn of haar behoefte op deze manier kan vervullen.

De vragen lijken me daarom duidelijk: Waarom is dit zo lastig in onze wereld? Wat beïnvloedt dit verhaal zo enorm en bovenal waarom? Wat heeft dit voor invloed op ons bewustzijn?

De reden dat ik dit in TRU plaats is daarom ook simpel, dit onderwerp is wat groter dan de eerste oogopslag doet vermoeden. Daarbij zou een dergelijk netwerk overeenkomen met iets waar we nog niet veel over weten, namelijk onze intuïtie en het eventueel daaraan gekoppelde collectieve bewustzijn. Deze werken namelijk op precies dezelfde manier, al zijn de effecten daarvan uiteraard niet tastbaar.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_84919210
-weg-

[ Bericht 93% gewijzigd door Bastard op 06-08-2010 08:20:59 ]
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:20:36 #3
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_84920049
Je bedoelt een netwerk van wetenschappers ofzo. Een soort van thinktank ^^
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_84920451
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:20 schreef ikke043 het volgende:
Je bedoelt een netwerk van wetenschappers ofzo. Een soort van thinktank ^^
Eerder dat als iemand de kwaliteiten heeft om wetenschapper te zijn, hij op de goede manier gebruik kan maken van dat netwerk om zijn werk te ondersteunen, oftewel met oneindige mogelijkheden.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:32:41 #5
247161 ikke043
pi_84920587
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:29 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Eerder dat als iemand de kwaliteiten heeft om wetenschapper te zijn, hij op de goede manier gebruik kan maken van dat netwerk om zijn werk te ondersteunen, oftewel met oneindige mogelijkheden.
In die richting zijn geloof ik een paar experimenten geweest, maar commercie neemt het meestal over. Wikipedia is het dichtste bij een succes.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_84920758
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:32 schreef ikke043 het volgende:

[..]

In die richting zijn geloof ik een paar experimenten geweest, maar commercie neemt het meestal over. Wikipedia is het dichtste bij een succes.
Dat is inderdaad een goed voorbeeld, echter zijn daar ook voorbeelden men niet helemaal eerlijk is in zijn/haar communicatie. Wikileaks is om deze reden dan ook geboren als controle-instantie, wat uiteraard een erg goede zaak is. Verder noem je ook commercie. Hoe zie jij dat mbt. eerlijkheid?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 00:40:06 #7
247161 ikke043
pi_84920878
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:37 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goed voorbeeld, echter zijn daar ook voorbeelden men niet helemaal eerlijk is in zijn/haar communicatie. Wikileaks is om deze reden dan ook geboren als controle-instantie, wat uiteraard een erg goede zaak is. Verder noem je ook commercie. Hoe zie jij dat mbt. eerlijkheid?
Commercie ansich is goudeerlijk, winst en de rest is onzin. Het zijn de mensen die dat verdoezelen die het een slecht imago bezorgen.

En mensen die geen winst hebben vinden commercie oneerlijk omdat ze zelf geen(niet genoeg) winst hebben.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_84920995
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:03 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Aldus Socrates.
"Lying is the key to avoiding change and the continuation of suffering"

Brad Blanton _O_

Geniaal boek!

Nog wat leuke quotes:

"Whatever your main struggle is, it is insignificant in the face of your death; it is petty and unimportant and has no meaning at all. It is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing."

"This examination of our subconscious desire to avoid change, and of what lies beneath the phony struggle, can get us “unstuck”. It also leads to a deeper place, a scarier place, than that of mere struggle to change. Struggling to change is what you do to hide from something worse. Struggling to change is a way to avoid facing the abyss, and if the abyss could be avoided, it would be a good idea."

http://www.amazon.com/Rad(...)id=1281047779&sr=8-1
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_84925756
Zou de wereld echt een betere plek worden als iedereen pijnlijk eerlijk tegen elkaar zou zijn?

"Wat vind je van mijn nieuwe kapsel?"
"Om te kosten!"

Nee daar wordt je blij van.....
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_84925839
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 07:59 schreef DroogDok het volgende:
Zou de wereld echt een betere plek worden als iedereen pijnlijk eerlijk tegen elkaar zou zijn?

"Om te kosten!"

Daarom geef ik in de OP ook aan dat het om oprechte oftewel constructieve kritiek gaat.
pi_84925926
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 08:08 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom geef ik in de OP ook aan dat het om oprechte oftewel constructieve kritiek gaat.
|Mijn voorbeeld is oprecht. :)

Maar je bedoelt denk ik eerlijk op een ander niveau dan alledaagse dingen?
Bijvoorbeeld op het gebied van R&D, als een manager dan weer eens een slecht idee heeft of het idee kiest dat het meeste geld opbrengt in plaats van het beste, zou de werkvloer best eens wat meer tegengas mogen geven.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:01:44 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_84926493
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:40 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Commercie ansich is goudeerlijk, winst en de rest is onzin. Het zijn de mensen die dat verdoezelen die het een slecht imago bezorgen.
Commercie als concept is geen probleem. Winst an sich is ook geen probleem. Door misleiding winst behalen is wel een probleem voor de mensheid in zijn geheel.

quote:
En mensen die geen winst hebben vinden commercie oneerlijk omdat ze zelf geen(niet genoeg) winst hebben.
Uiteraard, sommige mensen zijn jaloers op de Commerciële Pimps en geven daarom af maar het is te kort door de bocht om iedereen in dat hokje te proppen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 09:03:20 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_84926520
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

"Lying is the key to avoiding change and the continuation of suffering"

Brad Blanton _O_

[ afbeelding ]

Geniaal boek!
Oooooohhh, diewilikook.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 10:47:22 #14
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84929279
Dit doet mij denken aan (o.a.) het gevangenen dilemma (Altruïsme uit Eigenbelang)

En deze kwam ik net tegen, ook best interessant, het dilemma van eerlijk zijn:
quote:
is het nodig om vreemdgaan altijd te vertellen? Moet je jouw partner dit verdriet aandoen alleen maar om jouw eigen geweten schoon te praten, of straf je liever alleen jezelf voor de misstap? Anders gezien, is een relatie nog wel iets waard met zo'n geheim? Bovendien, welke intentie ligt er in dit geval achter het vertellen van de waarheid? Wil je er iets aan veranderen of wil je er niets mee?

Iemand waarschuwen kan een extra druk op de persoon leggen. Het zou hem of haar kunnen beïnvloeden zowel positief, als het om te laat komen gaat, als negatief, een verkering in stand houden, door niet meer jezelf te zijn en om de verkeerde redenen je aan te passen. Maar waar ligt de grens? Wanneer moet je nu wel, en wanneer nu niet ingrijpen, voor zover zoiets mogelijk is?

Bron
Wat wil je hier overigens mee in TRU, is op zich meer iets voor Psychologie. Niet zo van 'wat is de meerwaarde' of 'wat doet dit topic hier' maar ik vraag mij gewoon af welke kant je hiermee op wil - binnen een TRU context. Om mee te kunnen denken in die richting ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:03:45 #15
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_84929805
Veel mensen kunnen niet omgaan met eerlijkheid, ze voelen zich aangevallen en/of beledigd. Ook al bedoel je het goed.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:21:47 #16
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_84930424
Eerlijkheid vind ik super belangrijk.
Als mensen mij aanspreken omdat er een pluk haar omhoog staat of er iets tussen mijn tanden zit, dan ben ik daar oprecht super blij mee.
Eveneens als mensen zeggen dat ik echt weer eens nieuwe schoenen moet kopen, of dat bepaalde kleding mij niet staat.
Dit heb ik liever dat iedereen zijn smoel houd en ondertussen dingen zit weg te kijken of zelfs aan zit te irriteren.
Hetzelfde geldt voor mijn gedrag. Als mensen mij daar op aanspreken, dan doe ik daar wat mee.
Niks vervelender dan mensen die uiteindelijk achter je rug gaan lullen of zich gaan irriteren totdat de bom barst.

Natuurlijk heb je eerlijkheid en eerlijkheid. Persoonlijk ben ik alleen proactief met constructieve feedback versus persoonlijke meningen.
Extreme zaken als "je moet jezelf na laten kijken" e.d wuif ik altijd per direct weg. Zeker als het van mensen komt die mij niet eens echt kennen.
Dit valt onder persoonlijke meningen en suggesties voor mij.
Nu zou dit ook kunnen gelden voor de eerdere voorbeelden zoals gedrag en kleding, maar you get the point.

Waarom we niet allemaal zo zijn? Onzekerheid. Persoonlijke onzekerheid, vaak.
Mensen willen anderen niet kwetsen of proberen zich aan te passen aan de situatie, welke dit ook moge zijn.
We zijn opgegroeid met de grote nadruk op het hebben voor respect met elkaar. Maar vaak leren we niet wat dit nu exact inhoud, eigenlijk.
Daar ligt volgens mij het probleem.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:51:30 #17
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84931421
Mensen die roepen "je moet jezelf na laten kijken" zijn in elk geval eerlijk. Respectloos, maar wel eerlijk ;)

Liever dat dan dat ze het wel denken, en als je er niet bij bent onder elkaar 'roddelen', maar het niet tegen je zeggen en net doen of ze het met je eens zijn.

Vaak heeft het echter weinig zin. Schiet je er niets mee op & maak je de situatie eigenlijk alleen maar erger.
Roepen wat je van iemand vind op een forum b.v. ;)
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 12:05:28 #18
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_84931924
Ohhhh maar ik ontken ook nergens dat ze niet oneerlijk zijn, echter ben ik neutraal in deze manier van eerlijkheid.
Als zij deze eerlijkheid willen uiten omdat ze van hun analyze overtuigd zijn moeten ze dit vooral doen.
Maar het is wat ik in mijn initieele post al zei: ik wuif het daarna gewoon weg. :)
pi_84934825
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 08:16 schreef DroogDok het volgende:

[..]

|Mijn voorbeeld is oprecht. :)

Maar je bedoelt denk ik eerlijk op een ander niveau dan alledaagse dingen?
Bijvoorbeeld op het gebied van R&D, als een manager dan weer eens een slecht idee heeft of het idee kiest dat het meeste geld opbrengt in plaats van het beste, zou de werkvloer best eens wat meer tegengas mogen geven.
Er is weinig oprecht aan een statement maken dat je kotsmisselijk word van iemand zijn haar, zonder dat er iets bruikbaars word meegegeven met deze kritiek. Zo zul je die manager ook niet kunnen overtuigen door met de hele vloer samen op hem te gaan schelden. Op het moment dat je kunt laten zien waarom het op de andere manier beter zou gaan, oftewel dat hij jullie opmerking kan begrijpen, dan is de wil om te luisteren ook heel wat hoger volgens mij. Constructieve kritiek vind ik daarom een passend woord, anderen noemen dit ook graag feedback bijvoorbeeld omdat kritiek al snel indrukwekkend kan klinken.
pi_84934872
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 11:03 schreef ShevaJB het volgende:
Veel mensen kunnen niet omgaan met eerlijkheid, ze voelen zich aangevallen en/of beledigd. Ook al bedoel je het goed.
Hoe zou het komen dat dit bij zo veel mensen het geval is en hoe zou het dan komen dat een deel hier juist wel goed mee kan omgaan?
pi_84935280
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 10:47 schreef R0N1N het volgende:
Dit doet mij denken aan (o.a.) het gevangenen dilemma (Altruïsme uit Eigenbelang)

En deze kwam ik net tegen, ook best interessant, het dilemma van eerlijk zijn:
[..]

Wat wil je hier overigens mee in TRU, is op zich meer iets voor Psychologie. Niet zo van 'wat is de meerwaarde' of 'wat doet dit topic hier' maar ik vraag mij gewoon af welke kant je hiermee op wil - binnen een TRU context. Om mee te kunnen denken in die richting ;)
Omdat ik graag zie dat mensen zelf nadenken in plaats van dat ze theorieën die ze hebben gelezen of bestudeerd gaan verdedigen of wat dan ook. Uiteindelijk probeer ik hiermee een vereenvoudigd beeld te vormen van hoe ik de basis van ons bewustzijn zie en omdat de mensen zelf nadenken en met eigen ervaringen komen, kunnen zij op dit gebied wat van elkaar leren.
quote:
"Ik kan niemand iets leren, ik kan iemand alleen laten nadenken."
Aldus Socrates.
pi_84942014
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 07:59 schreef DroogDok het volgende:

"Om te kosten!"

Waarom zou je je in godsnaam iets aantrekken van zo'n mening? Het gaat er toch om wat jij van dat kapsel vindt?

Ik word totaal niet blij van mensen die denken zoals jij :N
pi_84942073
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 11:03 schreef ShevaJB het volgende:
Precies. Het probleem ligt hem in de slachtofferrol die deze mensen zichzelf toerekenen.
pi_84942154
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 11:51 schreef R0N1N het volgende:
Mensen die roepen "je moet jezelf na laten kijken" zijn in elk geval eerlijk. Respectloos, maar wel eerlijk ;)

Liegen is altijd respectloos. Je zegt er ook mee dat die ander te zwak is om de waarheid aan te kunnen, dus neem je deze arme zielige persoon maar tegen zichzelf in bescherming. Dat vind ik pas respectloos.
pi_84942370
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:24 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Hoe zou het komen dat dit bij zo veel mensen het geval is en hoe zou het dan komen dat een deel hier juist wel goed mee kan omgaan?
Omdat een groot deel van de mensen stomme slaapwandelaars zijn die niet doorhebben dat wij niet de gevangenen van onze eigen psychologie hoeven te zijn. Iedereen die zich in de psychologie verdiept, zal er achter komen dat wij helemaal niet zo machteloos zijn en dat we door bewustwording ipv reactief heel pro-actief kunnen reageren.
pi_84942407
Als een goede vriendin me vraagt hoe ik haar (in mijn ogen lelijke) nieuwe auto vind, zeg ik niet: wat een lelijk ding, maar hou ik me op de vlakte en zeg wat over de leuke details of het mooie dashboard. . Waarom zou ik haar kwetsen? Zo'n leugentje vind ik legitiem.
pi_84942626
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 16:19 schreef Lavenderr het volgende:
Als een goede vriendin me vraagt hoe ik haar (in mijn ogen lelijke) nieuwe auto vind, zeg ik niet: wat een lelijk ding, maar hou ik me op de vlakte en zeg wat over de leuke details of het mooie dashboard. . Waarom zou ik haar kwetsen? Zo'n leugentje vind ik legitiem.
Kwetsen :')

Hoe kansloos moet je zijn om je gekwetst te voelen als iemand je auto niet mooi vindt.... :{

Echt gewoon totaal onbelangrijk en dit soort dingen vind ik echt om te kotsen. In andere delen van de wereld sterven mensen door honger en oorlog en in het rijke NL lopen mensen rond die zich gekwetst voelen omdat iemand hun auto niet mooi vindt.

Soms snap ik wel waarom Moslim-terroristen het gemunt hebben op de Westerse samenleving, want we kunnen zo ongelofelijk decadent en verwend zijn, echt om je kapot voor te schamen :r
pi_84942901
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 16:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Kwetsen :')

Hoe kansloos moet je zijn om je gekwetst te voelen als iemand je auto niet mooi vindt.... :{

Echt gewoon totaal onbelangrijk en dit soort dingen vind ik echt om te kotsen. In andere delen van de wereld sterven mensen door honger en oorlog en in het rijke NL lopen mensen rond die zich gekwetst voelen omdat iemand hun auto niet mooi vindt.

Soms snap ik wel waarom Moslim-terroristen het gemunt hebben op de Westerse samenleving, want we kunnen zo ongelofelijk decadent en verwend zijn, echt om je kapot voor te schamen :r
Het was een voorbeeld, windt je niet zo op joh.

En waarom je er moslim-terroristen bijhaalt is me helemaal een raadsel.
pi_84944205
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 16:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het was een voorbeeld, windt je niet zo op joh.

En waarom je er moslim-terroristen bijhaalt is me helemaal een raadsel.
Het is een voorbeeld dat dagelijks voorkomt. En het voorbeeld en mijn reactie daar op zijn door te trekken naar een heleboel voorbeelden in het dagelijks leven.

En het mag dan een voorbeeld zijn, ik mag toch aannemen dat je meent wat je zegt? Dat je daadwerkelijk niet durft te zeggen dat je de auto van je vriendin niet mooi vindt?

En waarom ik moslim-terroristen erbij haal, staat er gewoon bij. Omdat we in de Westerse wereld zulke enorme kwetsbare ego's hebben omdat we zo verwend en decadent zijn, het is gewoon om te kotsten als je nagaat dat onze problemen vaak zo ontzettend triviaal zijn in vergelijking met wat er gebeurd in de derde wereld.
pi_84944640
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 16:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Het is een voorbeeld dat dagelijks voorkomt. En het voorbeeld en mijn reactie daar op zijn door te trekken naar een heleboel voorbeelden in het dagelijks leven.

En het mag dan een voorbeeld zijn, ik mag toch aannemen dat je meent wat je zegt? Dat je daadwerkelijk niet durft te zeggen dat je de auto van je vriendin niet mooi vindt?

En waarom ik moslim-terroristen erbij haal, staat er gewoon bij. Omdat we in de Westerse wereld zulke enorme kwetsbare ego's hebben omdat we zo verwend en decadent zijn, het is gewoon om te kotsten als je nagaat dat onze problemen vaak zo ontzettend triviaal zijn in vergelijking met wat er gebeurd in de derde wereld.
Jawel hoor, natuurlijk durf ik het wel te zeggen, maar ik wíl het niet zeggen. Waarom wil ik dat niet? Zij is er hartstikke blij en trots mee, moet ik dan zeggen: nou sorry, nee, ik vind hem lelijk?
pi_84945026
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel hoor, natuurlijk durf ik het wel te zeggen, maar ik wíl het niet zeggen. Waarom wil ik dat niet? Zij is er hartstikke blij en trots mee, moet ik dan zeggen: nou sorry, nee, ik vind hem lelijk?
Als ze dat niet willen weten, dan zouden ze ook niet om jouw mening vragen denk ik dan. Waarom zouden ze eigenlijk naar jouw mening over die auto vragen denk jij?
pi_84945048
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als dat jouw mening is, dan mag je die toch uiten?

Leuk man, relaties met mensen waarin je niet oprecht je mening kunt uiten. Lieg maar tegen haar, maar besef je dan wel dat je dan eigenlijk tegen haar zegt dat je haar te zwak vindt om om te kunnen gaan met de waarheid. En dan hebben we het hier maar over een auto. Eigenlijk zeg je: "Lieve vriendin van me, ik denk dat je zwakzinnig bent en daarom ga ik niet echt zeggen wat ik over je auto denk om je tegen jezelf in bescherming te nemen."
pi_84945087
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Als dat jouw mening is, dan mag je die toch uiten?

Leuk man, relaties met mensen waarin je niet oprecht je mening kunt uiten. Lieg maar tegen haar, maar besef je dan wel dat je dan eigenlijk tegen haar zegt dat je haar te zwak vindt om om te kunnen gaan met de waarheid. En dan hebben we het hier maar over een auto. Eigenlijk zeg je: "Lieve vriendin van me, ik denk dat je zwakzinnig bent en daarom ga ik niet echt zeggen wat ik over je auto denk om je tegen jezelf in bescherming te nemen."
Overdrijven is ook een vak _O-
pi_84945281
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:08 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Als ze dat niet willen weten, dan zouden ze ook niet om jouw mening vragen denk ik dan. Waarom zouden ze eigenlijk naar jouw mening over die auto vragen denk jij?
Dat doen toch de meeste mensen als ze iets nieuws hebben? Het laten zien? En dan is het toch niet meer dan normaal dat je dan zegt: joh, wat leuk! Of meid wat mooi!
Als ik met een vriendin winkel en ze vraagt mijn mening over een jurk die ze aanpast zeg ik trouwens wél of ik hem leuk of niet leuk vind staan.
pi_84945289
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak _O-
Dit is geen overdrijven, dit is wat zich onbewust afspeelt bij veel mensen die moeite hebben met eerlijk zijn.

Ik bedoel, jij durft niet eens eerlijk je mening te geven over een auto... hoe overdreven is dat?
pi_84945423
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat doen toch de meeste mensen als ze iets nieuws hebben? Het laten zien? En dan is het toch niet meer dan normaal dat je dan zegt: joh, wat leuk! Of meid wat mooi!
Wat is normaal? Wat normaal voor jou is, is niet normaal voor een ander.

Normaal zegt alleen maar iets over wat de norm is en deze subjectieve norm als leidende waarheid nemen in je leven zorgt er alleen maar voor dat je jezelf beperkt in je eigen ontwikkeling.
pi_84945482
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dit is geen overdrijven, dit is wat zich onbewust afspeelt bij veel mensen die moeite hebben met eerlijk zijn.

Ik bedoel, jij durft niet eens eerlijk je mening te geven over een auto... hoe overdreven is dat?
Omdat het social talk is, niet van belang. Waarom zou je een heel betoog houden over een auto? Over belangrijke zaken ligt dat anders.
3x links is ook rechts
When a yawn turns beautiful: https://www.youtube.com/watch?v=GZlJo4Bvzt4
pi_84945595
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:14 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Nogmaals : ik dúrf het wel, maar ik wíl het niet.
pi_84945635
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:19 schreef Parlay het volgende:

[..]

Omdat het social talk is, niet van belang. Waarom zou je een heel betoog houden over een auto? Over belangrijke zaken ligt dat anders.
Hoezo betoog? Wanneer ik met een andere persoon sta te praten en ik vraag die persoon wat hij van mijn nieuwe auto vindt en deze persoon zegt dat hij hem niet heel mooi vindt, dan vraag ik met een glimlach op mijn gezicht wat hij er niet mooi aan vindt en vervolgens gaat het gesprek verder...
pi_84945666
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nogmaals : ik dúrf het wel, maar ik wíl het niet.
Omdat je bang bent je vriendin te kwetsen?

En dat je het niet wil verandert trouwens niets aan wat ik zei. Het is nog steeds overdreven dat je dat niet wil.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:25:25 #41
309492 Bovenmens
geen blond haar of blauwe ogen
pi_84945741
Schopje naar F&L ? (verkapte TVP)
In my opinion, the existence of life is a highly overrated phenomenon.
We are a way for the cosmos to know itself.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:28:46 #42
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84945868
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:14 schreef Lavenderr het volgende:
Als ik met een vriendin winkel en ze vraagt mijn mening over een jurk die ze aanpast zeg ik trouwens wél of ik hem leuk of niet leuk vind staan.
Daar kan ik 't niet geheel mee eens zijn. Er wordt gevraagd naar mijn mening. Die geef ik dan ook. Ongezout :P

Ik snap je punt wel, en ook ik 'verzwijg' wel eens iets, niet omdat die persoon het in mijn ogen niet aan kan, maar gewoon om zijn/haar goede bui niet te verpesten (net als jij waarschijnlijk bedoeld met die auto) ;)

Nu is het in mijn vriendenkring redelijk 'gewoon' elkaar af te kraken (He lelijk, ook weer binnengelaten ?), dus ach ... 'Wat is dat nou voor wrak op wielen ???' zou ook zo maar mijn reaktie kunnen zijn op zo'n moment (al is het een splinternieuwe Lamborghini :P )
pi_84946582
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Omdat je bang bent je vriendin te kwetsen?

En dat je het niet wil verandert trouwens niets aan wat ik zei. Het is nog steeds overdreven dat je dat niet wil.
Ja, want ik weet hoe hard ze gewerkt heeft voor die auto en zie eerlijk :P gezegd het nut niet van afkraken. Ben gewoon blij voor haar.
pi_84946632
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:28 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Daar kan ik 't niet geheel mee eens zijn. Er wordt gevraagd naar mijn mening. Die geef ik dan ook. Ongezout :P

Ik snap je punt wel, en ook ik 'verzwijg' wel eens iets, niet omdat die persoon het in mijn ogen niet aan kan, maar gewoon om zijn/haar goede bui niet te verpesten (net als jij waarschijnlijk bedoeld met die auto) ;)

Nu is het in mijn vriendenkring redelijk 'gewoon' elkaar af te kraken (He lelijk, ook weer binnengelaten ?), dus ach ... 'Wat is dat nou voor wrak op wielen ???' zou ook zo maar mijn reaktie kunnen zijn op zo'n moment (al is het een splinternieuwe Lamborghini :P )
Dat is precies wat ik bedoel.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:50:52 #45
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_84946681
Ik volg dit even. Eerlijkheid ^O^
pi_84946731
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, want ik weet hoe hard ze gewerkt heeft voor die auto en zie eerlijk :P gezegd het nut niet van afkraken. Ben gewoon blij voor haar.
Dan kun je toch ook zeggen: Ondanks dat deze auto niet echt mijn smaak is, vind ik het toch erg tof voor je dat je deze auto hebt verkregen!

Dan ben je en eerlijk en kraak je haar niet af. 8-)

Vind het verder erg goed dat probably_on_pcp er het onderbewustzijn bij haalt. In hoeverre zou eerlijkheid hierop van toepassing zijn?
pi_84946749
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoezo afkraken? Het wordt pas afkraken wanneer je zegt dat het een lelijke kut auto is en dat iemand die zo'n auto koopt niet goed bij zijn hoofd is. Dat is afkraken.

Gewoon eerlijk zeggen dat JIJ het niet zo'n mooie auto vindt, is geen afkraken.
pi_84946784
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel.
Als iemands bui verpest wordt doordat een vriendin een andere mening heeft, dan is die persoon wel heel erg labiel.
pi_84947865
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:52 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan kun je toch ook zeggen: Ondanks dat deze auto niet echt mijn smaak is, vind ik het toch erg tof voor je dat je deze auto hebt verkregen!

Dan ben je en eerlijk en kraak je haar niet af. 8-)

Vind het verder erg goed dat probably_on_pcp er het onderbewustzijn bij haalt. In hoeverre zou eerlijkheid hierop van toepassing zijn?
Geen idee. Ik kan niet in zijn hoofd kijken.

Verder denk ik er anders over dat jij en Probably on pcp, ik hou niet van die botte eerlijkheid, en daar nog prat op gaan ook.
Want ik vraag me af hoe dat voelt om iemand eens flink de waarheid te zeggen, wie is daar mee gediend?
pi_84948138
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Verder denk ik er anders over dat jij en Probably on pcp, ik hou niet van die botte eerlijkheid, en daar nog prat op gaan ook.
Want ik vraag me af hoe dat voelt om iemand eens flink de waarheid te zeggen, wie is daar mee gediend?
Degene die de waarheid ontvangt, die leert er immers van (mits deze waarheid (eerlijkheid) oprecht is uiteraard). Misschien is het handig om dat eens te proberen, weet zeker dat het je flink op zal luchten!

Verder hoef je het zoals ik zeg niet zo extreem op te pakken, eerlijkheid is namelijk ook een subtiel iets. Je hoeft daarom ook niet meteen iemand af te kraken om eerlijk te zijn, net zoals het niet meteen flink de waarheid zeggen is. Deze nuance is daarom ook een belangrijk onderdeel van dit topic.
pi_84948199
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jezus, hoe zwart-wit kun je de wereld bekijken zeg?

Er is een verschil tussen eerlijk je mening geven en eerlijk zijn in het veroordelen van iemand. Een mening is jouw persoonlijke waarheid, bij een oordeel beschouw je jouw kijk als algeheel geldende waarheid. Een mening is daardoor niet bedreigend en respectloos, een oordeel wel.

En mensen die eerlijk zijn in hun oordeel zijn de meest trieste gevallen in deze wereld omdat ze niet eerlijk zijn geweest tegenover zichzelf. Iedereen behoort nl. in eerste instantie eerlijk te zijn tegenover zichzelf, voordat ze zich eerlijk uitlaten over anderen. En wanneer je eerlijk bent tegenover jezelf, moet je al snel toegeven dat je ook maar een mens bent en niet alles weet. Je zult er dan snel achter komen dat jouw kijk op bepaalde zaken subjectief is en daarom jouw persoonlijke waarheid. Wanneer je dat weet wordt het heel moeilijk om nog te oordelen over anderen.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 18:39:34 #52
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84948272
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 17:53 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Als iemands bui verpest wordt doordat een vriendin een andere mening heeft, dan is die persoon wel heel erg labiel.
Als je niet, zelfs al is het maar een beetje, door de mening van mensen die je lief hebt geraakt wordt, dan zou het ook zo maar kunnen dat je geen gevoel in je lijf hebt. Gebrek aan emphatie en zo.

Ga je er om zitten janken, ja dan ben je een tikkie labiel, maar hoe jij het nu schetst zou je haast een gevoelloos iemand moeten zijn om dat te kunnen.
pi_84948293
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:34 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Degene die de waarheid ontvangt, die leert er immers van (mits deze waarheid (eerlijkheid) oprecht is uiteraard). Misschien is het handig om dat eens te proberen, weet zeker dat het je flink op zal luchten!

Verder hoef je het zoals ik zeg niet zo extreem op te pakken, eerlijkheid is namelijk ook een subtiel iets. Je hoeft daarom ook niet meteen iemand af te kraken om eerlijk te zijn, net zoals het niet meteen flink de waarheid zeggen is. Deze nuance is daarom ook een belangrijk onderdeel van dit topic.
Dus eigenlijk ben je het met me eens, grappig :).
pi_84948402
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Jezus, hoe zwart-wit kun je de wereld bekijken zeg?

Er is een verschil tussen eerlijk je mening geven en eerlijk zijn in het veroordelen van iemand. Een mening is jouw persoonlijke waarheid, bij een oordeel beschouw je jouw kijk als algeheel geldende waarheid. Een mening is daardoor niet bedreigend en respectloos, een oordeel wel.

En mensen die eerlijk zijn in hun oordeel zijn de meest trieste gevallen in deze wereld omdat ze niet eerlijk zijn geweest tegenover zichzelf. Iedereen behoort nl. in eerste instantie eerlijk te zijn tegenover zichzelf, voordat ze zich eerlijk uitlaten over anderen. En wanneer je eerlijk bent tegenover jezelf, moet je al snel toegeven dat je ook maar een mens bent en niet alles weet. Je zult er dan snel achter komen dat jouw kijk op bepaalde zaken subjectief is en daarom jouw persoonlijke waarheid. Wanneer je dat weet wordt het heel moeilijk om nog te oordelen over anderen.
Wie bekijkt het zwart/wit hier? ;)

"en mensen die eerlijk zijn in hun oordeel zijn de meest trieste gevallen in deze wereld" Huh??
pi_84948675
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wie bekijkt het zwart/wit hier? ;)

"en mensen die eerlijk zijn in hun oordeel zijn de meest trieste gevallen in deze wereld" Huh??
Wat begrijp je niet?
pi_84948756
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:39 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Als je niet, zelfs al is het maar een beetje, door de mening van mensen die je lief hebt geraakt wordt, dan zou het ook zo maar kunnen dat je geen gevoel in je lijf hebt. Gebrek aan emphatie en zo.

Ga je er om zitten janken, ja dan ben je een tikkie labiel, maar hoe jij het nu schetst zou je haast een gevoelloos iemand moeten zijn om dat te kunnen.
Wat een onzin zeg... :{

Wanneer je eerlijk zegt dat je een auto niet mooi vindt, wil nog niet zeggen dat je geen empathie kunt tonen... Dat ik de auto niet mooi vind, wil niet zeggen dat ik niet blij ben voor die vriendin die blij is met haar nieuwe auto?
pi_84949123
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet?
Ik dacht dat jij mensen die eerlijk zijn juist geweldig vond, maar nu vind je ze weer de meest trieste gevallen? Sorry hoor, maar you've lost me.

Nee, ik hou niet van botheid, onder het mom van eerlijkheid.
Jij voelt je daar blijkbaar goed bij, ik hou liever rekening met de gevoelens van andere mensen.
Dus als jij dat oneerlijk noemt, prima hoor.

Maar veel plezier met de discussie verder :)
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:14:56 #58
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84949657
Qua eerlijkheid en directheid ben ik wel een stuk 'botter' dan Lavenderr. Maar ik vind het wel jammer dat het hier nu voornamelijk over de negatieve kanten van eerlijkheid gaat.

Als iemand aan mij vraagt of ik zijn/haar auto mooi vind en ik vind van niet, dan zeg ik dat wel gewoon. Ikzelf raak ook niet gekwetst als iemand bijvoorbeeld mijn wasmachine (ja ja, daar is ie weer :D) niet mooi vindt. Ik vind ook dat zo'n apparaat niks zegt over de persoon in kwestie (behalve goede of slechte smaak).

Maar qua positiviteit kan ik ook zomaar op iemand afstappen die ik amper ken en zeggen dat ik hem/haar mooi vind, bijvoorbeeld qua uiterlijk of mooie kleren (wel meestal in het uitgaansleven, dus niet in de supermarkt ofzo, want dan schrik je mensen af :)). Ik vind het ook leuk als mensen dat bij mij doen, alhoewel ik daar vaak wel erg verlegen van word :@

Daarentegen, als ik iemand zie die ik lelijk vind, zal ik niet zomaar naar die persoon toe lopen en zeggen: "Jeetje, wat heb jij een rotkop zeg, dat je nog over straat durft :D!"

En mediaconsument, aangezien het jouw topic is: Vertel jij eens wat meer over hoe eerlijk jij bent in verschillende situaties :)!
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_84949704
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus eigenlijk ben je het met me eens, grappig :).
Tot een bepaalde hoogte inderdaad, al lijkt de discussie nu te gaan over botheid ipv. de nuance die ik bedoel.

Daarom vind ik het ook niet ongewoon om een eerlijk antwoord op een dergelijke vraag te geven, daar hebben mensen uiteindelijk heel wat meer aan naar mijn idee. Ik bedoel, op het moment dat je altijd zegt dat je iets mooi vind, terwijl je dat eigenlijk niet vind, dan leert deze vriendin je smaak ook niet snel kennen. In het ergste geval zou ze je zelfs iets cadeau kunnen geven waarvan ze denkt dat je het leuk of mooi vind, maar wat je toen om deze reden verzwegen had. Volgens mij merk je dat ook meteen aan de manier waarop je dat cadeau dan ontvangt.
pi_84949879
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 19:14 schreef JoepiePoepie het volgende:
En mediaconsument, aangezien het jouw topic is: Vertel jij eens wat meer over hoe eerlijk jij bent in verschillende situaties :)!
Ik ben altijd eerlijk, meer kan ik er niet over zeggen eigenlijk. Dat scheelt me daarom ook heel wat moeite om te acteren en te onthouden wat ik aan het acteren was, eigenlijk. Verder wil ik op deze manier mensen daadwerkelijk leren kennen, in plaats van dmv. deze acteerprestaties dit proces spaak te laten lopen.

Verder ben ik overigens ook van mening dat de waarheid uiteindelijk toch wel boven water zal komen, eerlijkheid straal je namelijk ook uit en dat zien mensen. Net zoals dat ik geloof in oprechte eerlijkheid en dus kritiek.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 06-08-2010 19:48:02 ]
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:02:30 #61
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84951493
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Wat een onzin zeg... :{

Wanneer je eerlijk zegt dat je een auto niet mooi vindt, wil nog niet zeggen dat je geen empathie kunt tonen... Dat ik de auto niet mooi vind, wil niet zeggen dat ik niet blij ben voor die vriendin die blij is met haar nieuwe auto?
Jij maakt er onzin van ja.
Je draait de dingen om.

Ik heb 't niet over het gevoel / de empathie van de 'eerlijke mening gever' ... maar ontvanger !
Als het je niets doet als je beste vriend(in) jouw nieuwe auto maar een lelijk ding vindt, heb je geen gevoel.
Ipv dat je labiel bent als het je wel wat doet, zoals jij beweert (& dat vind ik dus onzin)

[ Bericht 3% gewijzigd door R0N1N op 06-08-2010 20:48:05 ]
pi_84951692
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:02 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Je draait de dingen om.

Ik heb 't niet over het gevoel / de empathie van de 'eerlijke mening gever' ... maar ontvanger !
Als het je niets doet als je beste vriend(in) jouw nieuwe auto maar een lelijk ding vindt, heb je geen gevoel.
Ipv dat je labiel bent als het je wel wat doet, zoals jij beweert (& dat vind ik dus onzin)
Hij is inderdaad vrij scherp in zijn bewoording, echter vind ik dat geen reden om te zeggen dat hij er onzin van maakt. Zijn punt is mijns inziens vrij duidelijk. Verder zul je uiteraard wel merken of een vriendin graag een eerlijke mening hoort of niet. En anders, tja, dan leer je haar alleen maar beter kennen.

Net zoals dat als dit soort eerlijkheid het einde van een vriendschap zou betekenen, deze vriendschap volgens mij ook niet veel waard was.

[ Bericht 11% gewijzigd door mediaconsument op 06-08-2010 20:13:47 ]
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:12:24 #63
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84951822
quote:
Je draait de dingen om.

Of je verbindt je gevoel niet aan een auto, een apparaat dus. En als ik mijn auto wel mooi en geweldig vind, is dat voor mij goed genoeg.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:44:56 #64
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84953026
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:08 schreef mediaconsument het volgende:
Hij is inderdaad vrij scherp in zijn bewoording, echter vind ik dat geen reden om te zeggen dat hij er onzin van maakt. Zijn punt is mijns inziens vrij duidelijk. Verder zul je uiteraard wel merken of een vriendin graag een eerlijke mening hoort of niet. En anders, tja, dan leer je haar alleen maar beter kennen.

Net zoals dat als dit soort eerlijkheid het einde van een vriendschap zou betekenen, deze vriendschap volgens mij ook niet veel waard was.
Hij stelt het erg zwart/wit, ja. (en dan een ander ervan betichten *zucht*)

Maar hij maakt wel degelijk onzin van MIJN stelling door de boel om te draaien. Het is geen onzin wat ie dan vervolgens zegt.

& je bent wel degelijk labiel als het je dusdanig raakt dat je gaat staan janken, omdat je vriend(in) het een lelijke auto vindt. Maar dat is héél wat anders dan dat het je helemaal koud laat.

Daar zitten nog 254 grijs tinten tussen ;)
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 20:46:19 #65
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84953088
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:12 schreef JoepiePoepie het volgende:
Of je verbindt je gevoel niet aan een auto, een apparaat dus. En als ik mijn auto wel mooi en geweldig vind, is dat voor mij goed genoeg.
Goed genoeg, ja.

nuance :P
pi_84953814
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:44 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Maar hij maakt wel degelijk onzin van MIJN stelling door de boel om te draaien. Het is geen onzin wat ie dan vervolgens zegt.

& je bent wel degelijk labiel als het je dusdanig raakt dat je gaat staan janken, omdat je vriend(in) het een lelijke auto vindt. Maar dat is héél wat anders dan dat het je helemaal koud laat.

Daar zitten nog 254 grijs tinten tussen ;)
Juistem, die grijstinten bedoelde ik. Oftewel: nuances ;)

en JoepiePoepie heeft een afschuwelijk lelijke wasmachine :P
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:11:40 #67
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_84954129
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:04 schreef Lavenderr het volgende:
en JoepiePoepie heeft een afschuwelijk lelijke wasmachine :P
Hij is ook niet mooi, maar mijn slipjes zijn schoon :P!
pi_84954335
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 19:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij mensen die eerlijk zijn juist geweldig vond, maar nu vind je ze weer de meest trieste gevallen? Sorry hoor, maar you've lost me.
Ik heb volgens mij duidelijk een onderscheid gemaakt tussen eerlijk zijn in je mening en in je oordeel. Daar zit nl. een enorm verschil tussen. Blijkbaar vind jij het moeilijk om begrijpend te lezen.

quote:
Nee, ik hou niet van botheid, onder het mom van eerlijkheid.
Jij voelt je daar blijkbaar goed bij, ik hou liever rekening met de gevoelens van andere mensen.
Dus als jij dat oneerlijk noemt, prima hoor.
Heb het allang genuanceerd maar blijkbaar lees jij daar over heen. Ik hoop dat je nog jong bent en als je ouder dan 25 bent, wil je dan alsjeblieft geen kinderen nemen?
pi_84954574
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij duidelijk een onderscheid gemaakt tussen eerlijk zijn in je mening en in je oordeel. Daar zit nl. een enorm verschil tussen. Blijkbaar vind jij het moeilijk om begrijpend te lezen.
[..]

Heb het allang genuanceerd maar blijkbaar lees jij daar over heen. Ik hoop dat je nog jong bent en als je ouder dan 25 bent, wil je dan alsjeblieft geen kinderen nemen?
Daarom is de term weerstand ook een goede aanvulling op dit onderwerp.
pi_84954594
quote:

[..]

Mijn god, hoe oppervlakkig zijn we geworden met z'n allen zeg :{

Daarbij lijken een aantal mensen in dit topic te vergeten dat communicatie voor het grootste deel uit nonverbale communicatie bestaat. Ik heb in mijn leven geen ENKEL probleem met eerlijk zijn en heb behalve wat tere zieltjes hier nog nooit iemand mee voor de schenen geschopt en dat ligt aan de manier waarop ik het zeg.

"Ik vind je auto niet zo mooi om heel eerlijk te zijn" kun je op een heleboel manieren zeggen.....
pi_84954925
Eerst zeg je dit:

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:39 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Vervolgens zeg je dit:

quote:

[..]

Je draait de dingen om.

Hoe moet ik in godsnaam uit de eerste quote halen dat jij het hebt over de empathie bij de ontvanger? Daar lijkt het nl. allerminst op, je lijkt te zeggen dat het om een gebrek aan empathie gaat bij de meninggever.

En dan zeg je vervolgens ook nog:

quote:

Maar hij maakt wel degelijk onzin van MIJN stelling door de boel om te draaien.

Sorry hoor, maar hoor "Gebrek aan empathie enzo" vind ik niet echt een duidelijke manier om een stelling te beeindigen. Misschien moet je iets duidelijker zijn in je communicatie.
pi_84954957
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:12 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

^O^
pi_84954981
quote:

[..]

Waar ben ik zwart-wit dan?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:34:56 #74
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_84955057
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:22 schreef Probably_on_pcp het volgende:
<snip>
"Ik vind je auto niet zo mooi om heel eerlijk te zijn" kun je op een heleboel manieren zeggen.....
... en niet 1 die gaat leiden tot een zoen op je wang ! :P
pi_84955122
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:34 schreef R0N1N het volgende:

[..]

... en niet 1 die gaat leiden tot een zoen op je wang ! :P
Eerlijkheid duurt het langst, zeggen ze weleens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')