Aldus Socrates.quote:"Acht niet hen hoog die al uw woorden en daden prijzen, maar hen die u welgemeend op uw fouten wijzen."
Eerder dat als iemand de kwaliteiten heeft om wetenschapper te zijn, hij op de goede manier gebruik kan maken van dat netwerk om zijn werk te ondersteunen, oftewel met oneindige mogelijkheden.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:20 schreef ikke043 het volgende:
Je bedoelt een netwerk van wetenschappers ofzo. Een soort van thinktank ^^
In die richting zijn geloof ik een paar experimenten geweest, maar commercie neemt het meestal over. Wikipedia is het dichtste bij een succes.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:29 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Eerder dat als iemand de kwaliteiten heeft om wetenschapper te zijn, hij op de goede manier gebruik kan maken van dat netwerk om zijn werk te ondersteunen, oftewel met oneindige mogelijkheden.
Dat is inderdaad een goed voorbeeld, echter zijn daar ook voorbeelden men niet helemaal eerlijk is in zijn/haar communicatie. Wikileaks is om deze reden dan ook geboren als controle-instantie, wat uiteraard een erg goede zaak is. Verder noem je ook commercie. Hoe zie jij dat mbt. eerlijkheid?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:32 schreef ikke043 het volgende:
[..]
In die richting zijn geloof ik een paar experimenten geweest, maar commercie neemt het meestal over. Wikipedia is het dichtste bij een succes.
Commercie ansich is goudeerlijk, winst en de rest is onzin. Het zijn de mensen die dat verdoezelen die het een slecht imago bezorgen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:37 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een goed voorbeeld, echter zijn daar ook voorbeelden men niet helemaal eerlijk is in zijn/haar communicatie. Wikileaks is om deze reden dan ook geboren als controle-instantie, wat uiteraard een erg goede zaak is. Verder noem je ook commercie. Hoe zie jij dat mbt. eerlijkheid?
"Lying is the key to avoiding change and the continuation of suffering"quote:
Daarom geef ik in de OP ook aan dat het om oprechte oftewel constructieve kritiek gaat.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 07:59 schreef DroogDok het volgende:
Zou de wereld echt een betere plek worden als iedereen pijnlijk eerlijk tegen elkaar zou zijn?
"Wat vind je van mijn nieuwe kapsel?"
"Om te kosten!"
Nee daar wordt je blij van.....
|Mijn voorbeeld is oprecht.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 08:08 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom geef ik in de OP ook aan dat het om oprechte oftewel constructieve kritiek gaat.
Commercie als concept is geen probleem. Winst an sich is ook geen probleem. Door misleiding winst behalen is wel een probleem voor de mensheid in zijn geheel.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:40 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Commercie ansich is goudeerlijk, winst en de rest is onzin. Het zijn de mensen die dat verdoezelen die het een slecht imago bezorgen.
Uiteraard, sommige mensen zijn jaloers op de Commerciële Pimps en geven daarom af maar het is te kort door de bocht om iedereen in dat hokje te proppen.quote:En mensen die geen winst hebben vinden commercie oneerlijk omdat ze zelf geen(niet genoeg) winst hebben.
Oooooohhh, diewilikook.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
"Lying is the key to avoiding change and the continuation of suffering"
Brad Blanton![]()
[ afbeelding ]
Geniaal boek!
Wat wil je hier overigens mee in TRU, is op zich meer iets voor Psychologie. Niet zo van 'wat is de meerwaarde' of 'wat doet dit topic hier' maar ik vraag mij gewoon af welke kant je hiermee op wil - binnen een TRU context. Om mee te kunnen denken in die richtingquote:is het nodig om vreemdgaan altijd te vertellen? Moet je jouw partner dit verdriet aandoen alleen maar om jouw eigen geweten schoon te praten, of straf je liever alleen jezelf voor de misstap? Anders gezien, is een relatie nog wel iets waard met zo'n geheim? Bovendien, welke intentie ligt er in dit geval achter het vertellen van de waarheid? Wil je er iets aan veranderen of wil je er niets mee?
Iemand waarschuwen kan een extra druk op de persoon leggen. Het zou hem of haar kunnen beïnvloeden zowel positief, als het om te laat komen gaat, als negatief, een verkering in stand houden, door niet meer jezelf te zijn en om de verkeerde redenen je aan te passen. Maar waar ligt de grens? Wanneer moet je nu wel, en wanneer nu niet ingrijpen, voor zover zoiets mogelijk is?
Bron
Er is weinig oprecht aan een statement maken dat je kotsmisselijk word van iemand zijn haar, zonder dat er iets bruikbaars word meegegeven met deze kritiek. Zo zul je die manager ook niet kunnen overtuigen door met de hele vloer samen op hem te gaan schelden. Op het moment dat je kunt laten zien waarom het op de andere manier beter zou gaan, oftewel dat hij jullie opmerking kan begrijpen, dan is de wil om te luisteren ook heel wat hoger volgens mij. Constructieve kritiek vind ik daarom een passend woord, anderen noemen dit ook graag feedback bijvoorbeeld omdat kritiek al snel indrukwekkend kan klinken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 08:16 schreef DroogDok het volgende:
[..]
|Mijn voorbeeld is oprecht.![]()
Maar je bedoelt denk ik eerlijk op een ander niveau dan alledaagse dingen?
Bijvoorbeeld op het gebied van R&D, als een manager dan weer eens een slecht idee heeft of het idee kiest dat het meeste geld opbrengt in plaats van het beste, zou de werkvloer best eens wat meer tegengas mogen geven.
Hoe zou het komen dat dit bij zo veel mensen het geval is en hoe zou het dan komen dat een deel hier juist wel goed mee kan omgaan?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:03 schreef ShevaJB het volgende:
Veel mensen kunnen niet omgaan met eerlijkheid, ze voelen zich aangevallen en/of beledigd. Ook al bedoel je het goed.
Omdat ik graag zie dat mensen zelf nadenken in plaats van dat ze theorieën die ze hebben gelezen of bestudeerd gaan verdedigen of wat dan ook. Uiteindelijk probeer ik hiermee een vereenvoudigd beeld te vormen van hoe ik de basis van ons bewustzijn zie en omdat de mensen zelf nadenken en met eigen ervaringen komen, kunnen zij op dit gebied wat van elkaar leren.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 10:47 schreef R0N1N het volgende:
Dit doet mij denken aan (o.a.) het gevangenen dilemma (Altruïsme uit Eigenbelang)
En deze kwam ik net tegen, ook best interessant, het dilemma van eerlijk zijn:
[..]
Wat wil je hier overigens mee in TRU, is op zich meer iets voor Psychologie. Niet zo van 'wat is de meerwaarde' of 'wat doet dit topic hier' maar ik vraag mij gewoon af welke kant je hiermee op wil - binnen een TRU context. Om mee te kunnen denken in die richting
Aldus Socrates.quote:"Ik kan niemand iets leren, ik kan iemand alleen laten nadenken."
Waarom zou je je in godsnaam iets aantrekken van zo'n mening? Het gaat er toch om wat jij van dat kapsel vindt?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 07:59 schreef DroogDok het volgende:
Zou de wereld echt een betere plek worden als iedereen pijnlijk eerlijk tegen elkaar zou zijn?
"Wat vind je van mijn nieuwe kapsel?"
"Om te kosten!"
Nee daar wordt je blij van.....
Precies. Het probleem ligt hem in de slachtofferrol die deze mensen zichzelf toerekenen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:03 schreef ShevaJB het volgende:
Veel mensen kunnen niet omgaan met eerlijkheid, ze voelen zich aangevallen en/of beledigd. Ook al bedoel je het goed.
Liegen is altijd respectloos. Je zegt er ook mee dat die ander te zwak is om de waarheid aan te kunnen, dus neem je deze arme zielige persoon maar tegen zichzelf in bescherming. Dat vind ik pas respectloos.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:51 schreef R0N1N het volgende:
Mensen die roepen "je moet jezelf na laten kijken" zijn in elk geval eerlijk. Respectloos, maar wel eerlijk
Omdat een groot deel van de mensen stomme slaapwandelaars zijn die niet doorhebben dat wij niet de gevangenen van onze eigen psychologie hoeven te zijn. Iedereen die zich in de psychologie verdiept, zal er achter komen dat wij helemaal niet zo machteloos zijn en dat we door bewustwording ipv reactief heel pro-actief kunnen reageren.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoe zou het komen dat dit bij zo veel mensen het geval is en hoe zou het dan komen dat een deel hier juist wel goed mee kan omgaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |