abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85598649
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 00:31 schreef Toppiet het volgende:

[..]

Is het terugtrekken omdat je autistisch bent, of omdat je negatieve ervaringen hebt met sociale omgang? In het tweede geval gebruik je autisme als excuus om niks te doen aan je situatie.
Zoals satsuma al zegt, geen autisme.
Ik ben heel sociaal hoor :) Maar op t werk gaat gewoon de knop om.
Ik wist al dat ik mij afzijdig hield van gezellig kletsen maar kwam er laatst achter dat ik zelf de gesprekken start en als ik t na 2 minuten mooi vind, verwijder ik mijzelf uit het gesprek.
En ík vind er niets mis mee, maar mijn collega's vinden mij iets minder gezellig. ;)
Buiten t werk om ga ik gezellig mee borrelen en in de weekenden zijn we helaas té sociaal, we zijn of wel elk weekend weg, of hebben elk weekend iemand bij ons.
pi_85602422
Vanochtend een goed gesprek gehad met het UWV :)
Ze gaan op een goede manier kijken hoe nu verder en het ook persoonlijk op mij afstemmen.
Overigens houd ik zelf de arbeidsmarkt ook in de gaten :) (heb zoveel informatie gegeven dat ik niet eens vertelde dat ik zelf ook naar werk zocht toen er gevraagd werd wat doe je nu, maar je moet ook zoveel informatie geven, communiceren, verwoorden en uitleggen ;) )
Goed gesprek al met al :) ik heb er een goed gevoel over.
pi_85605033
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 12:31 schreef ScarFace- het volgende:
Vanochtend een goed gesprek gehad met het UWV :)
Ze gaan op een goede manier kijken hoe nu verder en het ook persoonlijk op mij afstemmen.
Overigens houd ik zelf de arbeidsmarkt ook in de gaten :) (heb zoveel informatie gegeven dat ik niet eens vertelde dat ik zelf ook naar werk zocht toen er gevraagd werd wat doe je nu, maar je moet ook zoveel informatie geven, communiceren, verwoorden en uitleggen ;) )
Goed gesprek al met al :) ik heb er een goed gevoel over.
dat gebeurd meestal, ze willen de situatie zo snel mogelijk compleet in kaart hebben en dan vergeet je nog al eens wat te vermelden.
Wel mooi dat je er een goed gevoel aan hebt overgehouden.

Hier gaat het nu minder goed. Heb gisteren in een opwelling een mail gestuurd naar de persoon met wie ik een tijd geleden een gesprek heb gehad bij het CWI. Meldende dat ik wil afwachten tot half september en dan een baan wil gaan zoeken met een mogelijke diagnose op zak.
Maar nu heb ik daar echt gigantische spijt van, want ik wil helemaal niet werken, ik wil studeren. Maar tegelijk niet ik wil me niet binden aan een opleiding of baan enz.

Maar ja een opleiding is het te laat voor, en zodra ik eraan denk ga ik weer wisselen van stemming. Want nu aan de opleiding beginnen houdt weer in ongeveer 300 schuld per maand opbouwen.
En ik ben er gewoon bang voor dat ik het niet zal redden en de motivatie weer wegzakt.
En er met de psycholoog over praten gaat dus niet meer lukken want de volgende afspraak is pas 2 september, en ondertussen zit ik hier te stressen en weer depressief te worden en met koppijn en probeer ontspanning te vinden door te gaan fietsen maar dat werkt niet. Mijn hersenen stoppen niet met doorlaten van gedachten.
Enzo door....
En tegelijk ben ik bang voor de diagnose, ben bang voor gevolgen. En ik zie mijn moeder al voor me doe dan nog meer de dingen wil gaan regelen.
En tegelijk heb ik steeds meer het idee dat ik gewoon NT' er ben, omdat ik sociaal juist vrij makkelijk ben, en juist wel makkelijk praatjes maak, maar zelf moeite heb met initiatief nemen. En werken ging mij altijd makkelijk af, nooit problemen op het werk kwa stress of met collega's.

En juist op het werk makkelijk 4 dingen tegelijk deed zonder
moeite maar dat ik dan hyper wordt en dat lijkt me geen ass.

Kortom ik weet het ff niet meer.

Sorry maar dit moest ik ff kwijt.
pi_85612051
Zucht...
Je leidt aan zelfdestructie...
Even om weer tot de orde te komen: studeren kan pas weer vanaf februari, toch?
Ga dan gewoon tijdelijk werken tot februari, spaar wat geld/los je schuld wat af.
En vanaf februari 100% voor je studie gaan.
twijfelgeval?
pi_85612249
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:37 schreef francis998 het volgende:

[..]
Maar nu heb ik daar echt gigantische spijt van, want ik wil helemaal niet werken, ik wil studeren. Maar tegelijk niet ik wil me niet binden aan een opleiding of baan enz.

En ik ben er gewoon bang voor dat ik het niet zal redden en de motivatie weer wegzakt.

Wat wil je nou wel? Je wilt studeren maar je niet binden aan een baan of studie? Dan moet je in de AH gaan vakken vullen en een cursus chinees gaan doen in je vrije tijd.
In 'de echte wereld' zul je wel iets moeten doen wil je ergens komen. Of studeren, of werken. Ik zou ook koppijn krijgen van dat gedraai.
En over die laatste zin die ik heb gequote: Selffulfilling prophecy!

Werken ging je makkelijk af, blijkbaar niet meer
pi_85612334
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:01 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Dan heb je je alvast ingedekt voor t geval die 12% de overhand krijgt en alles toch maar niet doorgaat.

Nouja, selffulfilling, had t al verwacht............
pi_85612489
Mijn mond viel ook niet open van verbazing.
En koop die laptop nou gewoon pas als je echt daadwerkelijk aan het studeren bent (waar haal je trouwens het geld vandaan?)
twijfelgeval?
pi_85612895
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:17 schreef Ferrobarr het volgende:
Zucht...
Je leidt aan zelfdestructie...
Even om weer tot de orde te komen: studeren kan pas weer vanaf februari, toch?
Ga dan gewoon tijdelijk werken tot februari, spaar wat geld/los je schuld wat af.
En vanaf februari 100% voor je studie gaan.
ik kan ook gewoon nu nog in september beginnen wil ik hier in rotterdam studeren. En ik zou evt. in februari kunnen beginnen in den haag. Maar ik zie er een beetje tegenop om iedere heen en weer te moeten naar den haag. En om nou in den haag te gaan wonen lijkt me niks.

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:21 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Wat wil je nou wel? Je wilt studeren maar je niet binden aan een baan of studie? Dan moet je in de AH gaan vakken vullen en een cursus chinees gaan doen in je vrije tijd.
In 'de echte wereld' zul je wel iets moeten doen wil je ergens komen. Of studeren, of werken. Ik zou ook koppijn krijgen van dat gedraai.
En over die laatste zin die ik heb gequote: Selffulfilling prophecy!

Werken ging je makkelijk af, blijkbaar niet meer
Het is lastig uit te leggen, maar ik wil dus wel studeren, maar ben bang om in herhaling van vroeger te vallen. Iedere keer dat ik aan een nieuwe oppleiding begon, begin ik met een te grote motivatie en energie, maar naderhand ik meer op weg raak ik meer energie kwijt en krjg die niet bijgevuld..waardoor ik weer minder interese had, minder motivatie, het een vaste routine begon te worden(waar ik moeite mee heb) en me dus begin te vervelen erbij. En toch zet ik door maar op bepaald moment dan eindig ik depressief en krijg ik mezelf met goed geluk zo ver om tijdens lessen erbij te blijven.

En het grootste probleem voor mij is meer ergens aan beginnen, ik kijk altijd heel erg tegen dingen op. En soms als ik eenmaal bezig ben valt het wel mee, maar het punt is dat ik alles na een bepaalde tijd zat ben en me erbij ga vervelene :{

maar goed ik heb gewoon een mailtje gestuurd naar de opleidingsinstelling wanneer de allerlaatste inschrijf mogelijkheid is, in de hoop dat ik voor die datum nog een kans kan vinden om het er met de psycholoog over te hebben..en te kijken wat de psycholoog ook het beste lijkt.

En wat ik wel duidelijk heb is dat ik niet nog een half jaar thuis wil zitten, ik verveel me gewoon te pletter waardoor ik weer depresief wordt en tijd te veel heb om te piekeren want denk ik toch nadelig is.
pi_85612995
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:27 schreef Ferrobarr het volgende:
Mijn mond viel ook niet open van verbazing.
En koop die laptop nou gewoon pas als je echt daadwerkelijk aan het studeren bent (waar haal je trouwens het geld vandaan?)
dat ga ik dus ook doen...ik ga inmiddels nu geen laptop kopen ik wacht even af, vooral gezien het feit dat ik niet weet of ik ga werken. En het geld haal ik uit een "potje" dat ik heb opgebouwd voor de studie(collegegeld) en andere kosten. Of voor als ik besluit te vertrekken
pi_85614590
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:37 schreef francis998 het volgende:

[..]

En het grootste probleem voor mij is meer ergens aan beginnen, ik kijk altijd heel erg tegen dingen op. En soms als ik eenmaal bezig ben valt het wel mee, maar het punt is dat ik alles na een bepaalde tijd zat ben en me erbij ga vervelene :{
Het is minder pijnlijk om je hoofd te breken over een vergissing dan het onbekende.

Je hebt het aan jezelf verplicht om te kunnen groeien. Een slechte ervaring is en blijft nog steeds een ervaring rijker. Kies voor iets waar je jezelf kunt ontplooien en iedere dag verschillend is van de dag daarvoor. Dat gedraai en destructief denken van je komt enorm bekend op me over, dus ik herken je situatie.

Recentelijk ben ik begonnen met een opleiding journalistiek - juist omwegen redenen die ik je net gegeven heb. Ik ben van mening dat het voor ieder individu de verplichting aan zichzelf is om alles eruit te halen wat in hem/haar zit, zowel biologisch, psychisch, sociaal, etc. De keuze voor journalistiek was zowel een ideologische als een pragmatische. Aan de hand van deze opleiding forceer ik mezelf tot zowel die introverte zelfontplooiing als de extroverte.

Het jaar voor dit jaar ben ik door een diep dal geklommen, zodat er alleen nog maar de weg omhoog was. Het komt op mij over alsof jij je nu in dat dal bevindt. Een uitermate pijnlijke romance, die mijn nog steeds doorzettende proces van herstel extra maanden schade heeft berokkent, wist me naast een pijnlijke en vernederende ervaring ook iets moois mee te geven; zo ben ik de ervaring rijker dat er niemand is die de dingen voor je kan doen, jij bent de schrijver van je eigen boek.

[ Bericht 0% gewijzigd door NJN op 23-08-2010 17:21:27 ]
Time is the school in which we learn,
Time is the fire in which we burn.
pi_85614858
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:16 schreef NJN het volgende:

[..]

Het jaar voor het afgelopen jaar ben ik door een diep dal geklommen, zodat er alleen nog maar de weg omhoog was. Het komt op mij over alsof jij je nu in dat dal bevindt. Een uitermate pijnlijke romance, die mijn proces van herstel maanden schaden heeft berokkent, wist me naast een pijnlijke en vernederende ervaring ook iets moois mee te geven; zo ben ik de ervaring rijker dat er niemand is die de dingen voor je kan doen, jij bent de schrijver van je eigen boek.
Precies. Hier ben ik het mee eens. Maar ik wil gewoon de "beste" keuze maken. En dan bedoel ik niet dat het de perfecte keuze moet zijn, maar meer een logische keuze waar ik voor kan gaan.
Maar ieder moment wissel ik weer van mening wat nou de "beste" keuze is. En daardoor wissel ik constant van mening..en door al dat geschommel ga ik me alleen slechter voelen.
En ik heb iets in mij, wat zich constant herhaald dat ik altijd spijt heb van mijn keuzes..wat ik ook doe. :{
pi_85617199
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:22 schreef francis998 het volgende:

[..]

Precies. Hier ben ik het mee eens. Maar ik wil gewoon de "beste" keuze maken. En dan bedoel ik niet dat het de perfecte keuze moet zijn, maar meer een logische keuze waar ik voor kan gaan.
*snip*
Alle mogelijke opties afvinken, alle potentiële mogelijkheden in kaart willen hebben - het klinkt allemaal angstvallig bekend. Maar ik heb voor mezelf geleerd dat er alleen keuzes bestaan. Er zijn hierin geen slechte of goede keuzes.

Een keuze maken is namelijk ergens actie in ondernemen - en dat is je enige 'keuze' op vooruitgang.
Time is the school in which we learn,
Time is the fire in which we burn.
pi_85619006
Francis geen idee wat ik hier nu op moet zeggen. Maar hak een knop door. Dit kan niet zo langer doorgaan.

Mijn ouders zijn volgende maand 30 jaar getrouwd. Ze vieren het alleen met het gezin(ouders, ik, zusje+vriend, broertje, jongste zusje) Ze hebben geen behoefte aan een groot feest en dergelijke. Nooit gehad ook.
Nu wilt mijn jongenste zusje op het laatste moment nog iets regelen voor dat feest. Cadeau of iets anders. Goed dat zij dat wilt. Alleen ik daar dus totaal geen behoefte aan. Ik vind het al meer dan genoeg dat ik langs kom en mee uit eten ga.
Is dit raar?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 23 augustus 2010 @ 19:50:11 #239
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_85620495
quote:

[..]

Maar ieder moment wissel ik weer van mening wat nou de "beste" keuze is. En daardoor wissel ik constant van mening..en door al dat geschommel ga ik me alleen slechter voelen.
En ik heb iets in mij, wat zich constant herhaald dat ik altijd spijt heb van mijn keuzes..wat ik ook doe. :{
Welke keuze je ook maakt, er is altijd wel iets tegen in te brengen.
Niet leuk en heel erg lastig.

Kan je er wat aan doen?
Ja, veel keuzes maken zodat je ervaring krijgt.
Of soms een rust inbouwen, even wat anders doen zodat je er niet aan hoeft te denken, en dan nog eens kijken.
Maar goed, echt heel veel helpt dat bij mij ook niet :)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_85620560
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:18 schreef tijnbrein het volgende:
Francis geen idee wat ik hier nu op moet zeggen. Maar hak een knop door. Dit kan niet zo langer doorgaan.

Mijn ouders zijn volgende maand 30 jaar getrouwd. Ze vieren het alleen met het gezin(ouders, ik, zusje+vriend, broertje, jongste zusje) Ze hebben geen behoefte aan een groot feest en dergelijke. Nooit gehad ook.
Nu wilt mijn jongenste zusje op het laatste moment nog iets regelen voor dat feest. Cadeau of iets anders. Goed dat zij dat wilt. Alleen ik daar dus totaal geen behoefte aan. Ik vind het al meer dan genoeg dat ik langs kom en mee uit eten ga.
Is dit raar?
deels is dit ongebruikelijk, bij verjaardagen en in dit geval 30 jarige trouwdag hoort er in mijn ogen wel bij.
pi_85620827
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:51 schreef francis998 het volgende:

[..]

deels is dit ongebruikelijk, bij verjaardagen en in dit geval 30 jarige trouwdag hoort er in mijn ogen wel bij.
Alleen een beetje jammer dat mijn zusje nu mijn een schuldgevoel probeerdt aan te praten. :{ Terwijl als voor haar geen bij belang heeft zij er niet aan mee wilt werken. :{ En ik heb nu ook niet echt een goeie relatie met mijn ouders.
Best moeilijk dit. :'(
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_85621143
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:56 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Alleen een beetje jammer dat mijn zusje nu mijn een schuldgevoel probeerdt aan te praten. :{ Terwijl als voor haar geen bij belang heeft zij er niet aan mee wilt werken. :{ En ik heb nu ook niet echt een goeie relatie met mijn ouders.
Tijn niet schuldig voelen hoor, je ouders hebben ook geen behoefte aan een groot feest. Als je je zelf voorbij loopt ga je er alleen maar meer tegenop zien.
Dus als ik jou was zou ik gewoon bij het originele plan blijven, lekker mee uit eten gaan :Y
Als dat is wat je ouders ook willen.

Ik weet niet hoe zij erin staan. Mijn vriend houdt ook niet van verjaardagen vieren, als ik een surprise party plan heb ik echt ruzie!
Dus zijn verjaardag wordt ook alleen met gezin gevierd, (wel komisch overigens, alle feestjes die ze hadden in de familie, of dagje uit, was met oom erbij. Dus voor mij hoort zijn oom er echt bij, ontzettend toffe gast ook. Ik had voor O+ verjaardag een dag uit gepland, bleek t de eerste keer te zijn dat zn oom er bij was. Ja weet ik veel :+ maar dat terzijde vond t wel grappig) en mijn verjaardag vieren we groots.
pi_85621148
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 19:56 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

ik zou zeggen bespreek met je ouders of ze nog iets willen voor die dag. En geef iig een leuk Kaartje en bosje bloemen.
pi_85621765
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:03 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Tijn niet schuldig voelen hoor, je ouders hebben ook geen behoefte aan een groot feest. Als je je zelf voorbij loopt ga je er alleen maar meer tegenop zien.
Dus als ik jou was zou ik gewoon bij het originele plan blijven, lekker mee uit eten gaan :Y

Ik weet niet hoe zij erin staan. Mijn vriend houdt ook niet van verjaardagen vieren, als ik een surprise party plan heb ik echt ruzie!
Dus zijn verjaardag wordt ook alleen met gezin gevierd, (wel komisch overigens, alle feestjes die ze hadden in de familie, of dagje uit, was met oom erbij. Dus voor mij hoort zijn oom er echt bij, ontzettend toffe gast ook. Ik had voor O+ verjaardag een dag uit gepland, bleek t de eerste keer te zijn dat zn oom er bij was. Ja weet ik veel :+ maar dat terzijde vond t wel grappig) en mijn verjaardag vieren we groots.
Ik was ook van plan om alleen naar dat etentje te gaan. :Y
Alleen de manier hoe mijn zusje zich opstelt zint mij totaal niet. Dit gaat ze in de toekomst zeker vaker doen. 5 jaar geleden toen mijn ouders 25 jaar getrouwd waren heeft ze niets gedaan en wilde eigenlijk niet mee.

Ach ik wacht af wat mijn andere zusje zegt. :)

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:03 schreef francis998 het volgende:

[..]

ik zou zeggen bespreek met je ouders of ze nog iets willen voor die dag. En geef iig een leuk Kaartje en bosje bloemen.
Dan is het geen verassing meer ;) Maar een kaartje ofzo is een goed idee ^O^
14 SHADES OF GREY
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:20:02 #245
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_85627019
Spoortie, hoe was je eerste schooldag op je nieuwe school?
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_85630389
Tijd geleden dat ik hier gepost heb :7

AHDH/pdd-nos hier, ben ik er trots op?, mwaaah :{ maar ik kan er godzijdank nu mee omgaan op mijn 21ste.
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_85640203
quote:

[..]

Wat me niet duidelijk is (of wat ik gemist heb in je posts) is wat je psycholoog nu vindt van je keuze / (gebrek aan) daadkracht probleem?

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:03 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

[..]
Precies: het gaat er niet om wat jij of je zus leuk lijkt voor je ouders, maar wat ze zelf leuk vinden.Dat hoeft zeker niet altijd hetzelfde te zijn.
twijfelgeval?
pi_85640910
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 11:31 schreef Ferrobarr het volgende:

[..]

Wat me niet duidelijk is (of wat ik gemist heb in je posts) is wat je psycholoog nu vindt van je keuze / (gebrek aan) daadkracht probleem?
[..]

Precies: het gaat er niet om wat jij of je zus leuk lijkt voor je ouders, maar wat ze zelf leuk vinden.Dat hoeft zeker niet altijd hetzelfde te zijn.
hm, dat is het punt het vorige gesprek was er geen tijd voor. Omdat mijn moeder erbij was en we tijd te kort kwamen om over mijn ontwikkeling te praten.
En wat ze wel zegt is dat ze merkt dat ik geen besluiten kan nemen en aan het kijken is waar dat mee te maken kan hebben, en volgens haar zou het iets met ass gerelateerd kunnen zijn, omdat ik heel erg onrustig wordt en een soort van angstig zodra ik een keuze moet maken en dit bewust probeer te doen.
Terwijl als ik het impulsief doe, dan valt het wel mee.
Bijvoorbeeld als ik zonder te denken een ticket koop om te vertrekken heb ik er minder last van dan wanneer ik er eerst goed over probeer na te denken. Dan krijg ik last van schommelingen en begin ik een ping-pong balletje te worden wat op een neer gaat.
En verder speelt het volgens de psychologe een grote rol dat ik niet echt weet waar ik met mijn leven heen wil en dat ik soms te perfectionistisch kan zijn ik wil alles goed doen, en heb er moeite mee als dat niet lukt.
pi_85642839
Uit ervaring weet ik dat impulsief beslissen, of niet impulsief maar niet lang blijven hangen bij keuzes, inderdaad makkelijker werkt. Maar daar gaat écht een hele lange weg overheen omdat je zo makkelijk terug kunt vallen in die gewoonte van gedraai en blijven hangen bij dingen, en vervolgens maar voor de makkelijkste weg kiezen.
En wat heel belangrijk is: Steuntje in je rug. Of het nu via een vriend, vriendin, partner of je moeder is.. Relativeren is heel belangrijk, het helpt je keuzes te maken en je gedachte achter die keuze te versterken.

Als je er echt niet meer uitkomt: Just flip a coin!
;)
En als je je héél rot voelt bij keuze a, die eruit kwam via muntje opwerpen, kun je alsnog voor keuze b kiezen.
pi_85649148
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 12:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Uit ervaring weet ik dat impulsief beslissen, of niet impulsief maar niet lang blijven hangen bij keuzes, inderdaad makkelijker werkt. Maar daar gaat écht een hele lange weg overheen omdat je zo makkelijk terug kunt vallen in die gewoonte van gedraai en blijven hangen bij dingen, en vervolgens maar voor de makkelijkste weg kiezen.
En wat heel belangrijk is: Steuntje in je rug. Of het nu via een vriend, vriendin, partner of je moeder is.. Relativeren is heel belangrijk, het helpt je keuzes te maken en je gedachte achter die keuze te versterken.

Als je er echt niet meer uitkomt: Just flip a coin!
;)
En als je je héél rot voelt bij keuze a, die eruit kwam via muntje opwerpen, kun je alsnog voor keuze b kiezen.
ik heb mezelf gewoon nu een deadline gesteld, uiterlijk volgende week vrijdag, dan kan ik er donderdag nog ff goed met de psycholoog over praten.
Het probleem is ook dat ik teveel tijd heb om te denken en twijfelen. En ik heb een tijdelijk besluit dat is afwachten tot het gesprek met de psycholoog, en dan of de volgende dag inschrijven of niet. En aan het werk zoeken beginnen op een rustig tempo, afhangend van de diagnose.
Want het vertrekken heb ik in ieder geval tijdelijk maar links laten liggen, want dat gaat zowieso niet kunnen tot en met Juli.
Dus dat is van het keuze lijstje af voor nu, nu gaat het echt meer om wil ik de studie proberen of ga ik voor een baan en dan in februari/juli beginnen aan een studie.

trouwens wat ik me afvraag, is het moeilijk nemen van keuzes enigsinds geralateerd aan autisme?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')