Zoals satsuma al zegt, geen autisme.quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:31 schreef Toppiet het volgende:
[..]
Is het terugtrekken omdat je autistisch bent, of omdat je negatieve ervaringen hebt met sociale omgang? In het tweede geval gebruik je autisme als excuus om niks te doen aan je situatie.
dat gebeurd meestal, ze willen de situatie zo snel mogelijk compleet in kaart hebben en dan vergeet je nog al eens wat te vermelden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 12:31 schreef ScarFace- het volgende:
Vanochtend een goed gesprek gehad met het UWV
Ze gaan op een goede manier kijken hoe nu verder en het ook persoonlijk op mij afstemmen.
Overigens houd ik zelf de arbeidsmarkt ook in de gaten(heb zoveel informatie gegeven dat ik niet eens vertelde dat ik zelf ook naar werk zocht toen er gevraagd werd wat doe je nu, maar je moet ook zoveel informatie geven, communiceren, verwoorden en uitleggen
)
Goed gesprek al met alik heb er een goed gevoel over.
Wat wil je nou wel? Je wilt studeren maar je niet binden aan een baan of studie? Dan moet je in de AH gaan vakken vullen en een cursus chinees gaan doen in je vrije tijd.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:37 schreef francis998 het volgende:
[..]
Maar nu heb ik daar echt gigantische spijt van, want ik wil helemaal niet werken, ik wil studeren. Maar tegelijk niet ik wil me niet binden aan een opleiding of baan enz.
En ik ben er gewoon bang voor dat ik het niet zal redden en de motivatie weer wegzakt.
Nouja, selffulfilling, had t al verwacht............quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:01 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Dan heb je je alvast ingedekt voor t geval die 12% de overhand krijgt en alles toch maar niet doorgaat.
ik kan ook gewoon nu nog in september beginnen wil ik hier in rotterdam studeren. En ik zou evt. in februari kunnen beginnen in den haag. Maar ik zie er een beetje tegenop om iedere heen en weer te moeten naar den haag. En om nou in den haag te gaan wonen lijkt me niks.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:17 schreef Ferrobarr het volgende:
Zucht...
Je leidt aan zelfdestructie...
Even om weer tot de orde te komen: studeren kan pas weer vanaf februari, toch?
Ga dan gewoon tijdelijk werken tot februari, spaar wat geld/los je schuld wat af.
En vanaf februari 100% voor je studie gaan.
Het is lastig uit te leggen, maar ik wil dus wel studeren, maar ben bang om in herhaling van vroeger te vallen. Iedere keer dat ik aan een nieuwe oppleiding begon, begin ik met een te grote motivatie en energie, maar naderhand ik meer op weg raak ik meer energie kwijt en krjg die niet bijgevuld..waardoor ik weer minder interese had, minder motivatie, het een vaste routine begon te worden(waar ik moeite mee heb) en me dus begin te vervelen erbij. En toch zet ik door maar op bepaald moment dan eindig ik depressief en krijg ik mezelf met goed geluk zo ver om tijdens lessen erbij te blijven.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:21 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Wat wil je nou wel? Je wilt studeren maar je niet binden aan een baan of studie? Dan moet je in de AH gaan vakken vullen en een cursus chinees gaan doen in je vrije tijd.
In 'de echte wereld' zul je wel iets moeten doen wil je ergens komen. Of studeren, of werken. Ik zou ook koppijn krijgen van dat gedraai.
En over die laatste zin die ik heb gequote: Selffulfilling prophecy!
Werken ging je makkelijk af, blijkbaar niet meer
dat ga ik dus ook doen...ik ga inmiddels nu geen laptop kopen ik wacht even af, vooral gezien het feit dat ik niet weet of ik ga werken. En het geld haal ik uit een "potje" dat ik heb opgebouwd voor de studie(collegegeld) en andere kosten. Of voor als ik besluit te vertrekkenquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:27 schreef Ferrobarr het volgende:
Mijn mond viel ook niet open van verbazing.
En koop die laptop nou gewoon pas als je echt daadwerkelijk aan het studeren bent (waar haal je trouwens het geld vandaan?)
Het is minder pijnlijk om je hoofd te breken over een vergissing dan het onbekende.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:37 schreef francis998 het volgende:
[..]
En het grootste probleem voor mij is meer ergens aan beginnen, ik kijk altijd heel erg tegen dingen op. En soms als ik eenmaal bezig ben valt het wel mee, maar het punt is dat ik alles na een bepaalde tijd zat ben en me erbij ga vervelene![]()
Precies. Hier ben ik het mee eens. Maar ik wil gewoon de "beste" keuze maken. En dan bedoel ik niet dat het de perfecte keuze moet zijn, maar meer een logische keuze waar ik voor kan gaan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:16 schreef NJN het volgende:
[..]
Het jaar voor het afgelopen jaar ben ik door een diep dal geklommen, zodat er alleen nog maar de weg omhoog was. Het komt op mij over alsof jij je nu in dat dal bevindt. Een uitermate pijnlijke romance, die mijn proces van herstel maanden schaden heeft berokkent, wist me naast een pijnlijke en vernederende ervaring ook iets moois mee te geven; zo ben ik de ervaring rijker dat er niemand is die de dingen voor je kan doen, jij bent de schrijver van je eigen boek.
Alle mogelijke opties afvinken, alle potentiële mogelijkheden in kaart willen hebben - het klinkt allemaal angstvallig bekend. Maar ik heb voor mezelf geleerd dat er alleen keuzes bestaan. Er zijn hierin geen slechte of goede keuzes.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:22 schreef francis998 het volgende:
[..]
Precies. Hier ben ik het mee eens. Maar ik wil gewoon de "beste" keuze maken. En dan bedoel ik niet dat het de perfecte keuze moet zijn, maar meer een logische keuze waar ik voor kan gaan.
*snip*
Welke keuze je ook maakt, er is altijd wel iets tegen in te brengen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:22 schreef francis998 het volgende:
[..]
Precies. Hier ben ik het mee eens. Maar ik wil gewoon de "beste" keuze maken. En dan bedoel ik niet dat het de perfecte keuze moet zijn, maar meer een logische keuze waar ik voor kan gaan.
Maar ieder moment wissel ik weer van mening wat nou de "beste" keuze is. En daardoor wissel ik constant van mening..en door al dat geschommel ga ik me alleen slechter voelen.
En ik heb iets in mij, wat zich constant herhaald dat ik altijd spijt heb van mijn keuzes..wat ik ook doe.
deels is dit ongebruikelijk, bij verjaardagen en in dit geval 30 jarige trouwdag hoort er in mijn ogen wel bij.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:18 schreef tijnbrein het volgende:
Francis geen idee wat ik hier nu op moet zeggen. Maar hak een knop door. Dit kan niet zo langer doorgaan.
Mijn ouders zijn volgende maand 30 jaar getrouwd. Ze vieren het alleen met het gezin(ouders, ik, zusje+vriend, broertje, jongste zusje) Ze hebben geen behoefte aan een groot feest en dergelijke. Nooit gehad ook.
Nu wilt mijn jongenste zusje op het laatste moment nog iets regelen voor dat feest. Cadeau of iets anders. Goed dat zij dat wilt. Alleen ik daar dus totaal geen behoefte aan. Ik vind het al meer dan genoeg dat ik langs kom en mee uit eten ga.
Is dit raar?
Alleen een beetje jammer dat mijn zusje nu mijn een schuldgevoel probeerdt aan te praten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:51 schreef francis998 het volgende:
[..]
deels is dit ongebruikelijk, bij verjaardagen en in dit geval 30 jarige trouwdag hoort er in mijn ogen wel bij.
Tijn niet schuldig voelen hoor, je ouders hebben ook geen behoefte aan een groot feest. Als je je zelf voorbij loopt ga je er alleen maar meer tegenop zien.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dat mijn zusje nu mijn een schuldgevoel probeerdt aan te praten.Terwijl als voor haar geen bij belang heeft zij er niet aan mee wilt werken.
En ik heb nu ook niet echt een goeie relatie met mijn ouders.
Best moeilijk dit.
ik zou zeggen bespreek met je ouders of ze nog iets willen voor die dag. En geef iig een leuk Kaartje en bosje bloemen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dat mijn zusje nu mijn een schuldgevoel probeerdt aan te praten.Terwijl als voor haar geen bij belang heeft zij er niet aan mee wilt werken.
En ik heb nu ook niet echt een goeie relatie met mijn ouders.
Best moeilijk dit.
Ik was ook van plan om alleen naar dat etentje te gaan.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:03 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Tijn niet schuldig voelen hoor, je ouders hebben ook geen behoefte aan een groot feest. Als je je zelf voorbij loopt ga je er alleen maar meer tegenop zien.
Dus als ik jou was zou ik gewoon bij het originele plan blijven, lekker mee uit eten gaan
Als dat is wat je ouders ook willen.
Ik weet niet hoe zij erin staan. Mijn vriend houdt ook niet van verjaardagen vieren, als ik een surprise party plan heb ik echt ruzie!
Dus zijn verjaardag wordt ook alleen met gezin gevierd, (wel komisch overigens, alle feestjes die ze hadden in de familie, of dagje uit, was met oom erbij. Dus voor mij hoort zijn oom er echt bij, ontzettend toffe gast ook. Ik had voorverjaardag een dag uit gepland, bleek t de eerste keer te zijn dat zn oom er bij was. Ja weet ik veel
maar dat terzijde vond t wel grappig) en mijn verjaardag vieren we groots.
Dan is het geen verassing meerquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:03 schreef francis998 het volgende:
[..]
ik zou zeggen bespreek met je ouders of ze nog iets willen voor die dag. En geef iig een leuk Kaartje en bosje bloemen.
Wat me niet duidelijk is (of wat ik gemist heb in je posts) is wat je psycholoog nu vindt van je keuze / (gebrek aan) daadkracht probleem?quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:22 schreef francis998 het volgende:
[..]
Maar ieder moment wissel ik weer van mening wat nou de "beste" keuze is. En daardoor wissel ik constant van mening..en door al dat geschommel ga ik me alleen slechter voelen.
En ik heb iets in mij, wat zich constant herhaald dat ik altijd spijt heb van mijn keuzes..wat ik ook doe.
Precies: het gaat er niet om wat jij of je zus leuk lijkt voor je ouders, maar wat ze zelf leuk vinden.Dat hoeft zeker niet altijd hetzelfde te zijn.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:03 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Tijn niet schuldig voelen hoor, je ouders hebben ook geen behoefte aan een groot feest. Als je je zelf voorbij loopt ga je er alleen maar meer tegenop zien.
Dus als ik jou was zou ik gewoon bij het originele plan blijven, lekker mee uit eten gaan
Als dat is wat je ouders ook willen.
[..]
hm, dat is het punt het vorige gesprek was er geen tijd voor. Omdat mijn moeder erbij was en we tijd te kort kwamen om over mijn ontwikkeling te praten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:31 schreef Ferrobarr het volgende:
[..]
Wat me niet duidelijk is (of wat ik gemist heb in je posts) is wat je psycholoog nu vindt van je keuze / (gebrek aan) daadkracht probleem?
[..]
Precies: het gaat er niet om wat jij of je zus leuk lijkt voor je ouders, maar wat ze zelf leuk vinden.Dat hoeft zeker niet altijd hetzelfde te zijn.
ik heb mezelf gewoon nu een deadline gesteld, uiterlijk volgende week vrijdag, dan kan ik er donderdag nog ff goed met de psycholoog over praten.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 12:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Uit ervaring weet ik dat impulsief beslissen, of niet impulsief maar niet lang blijven hangen bij keuzes, inderdaad makkelijker werkt. Maar daar gaat écht een hele lange weg overheen omdat je zo makkelijk terug kunt vallen in die gewoonte van gedraai en blijven hangen bij dingen, en vervolgens maar voor de makkelijkste weg kiezen.
En wat heel belangrijk is: Steuntje in je rug. Of het nu via een vriend, vriendin, partner of je moeder is.. Relativeren is heel belangrijk, het helpt je keuzes te maken en je gedachte achter die keuze te versterken.
Als je er echt niet meer uitkomt: Just flip a coin!
En als je je héél rot voelt bij keuze a, die eruit kwam via muntje opwerpen, kun je alsnog voor keuze b kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |