abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85289463
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:29 schreef Satsuma het volgende:

[..]

Ik ben de zon.

Of toch het zonnetje in huis. :P

PS. Is ook makkelijk het zonnetje in huis te zijn als je alleen woont. Niemand om bij te verbleken.
Haha :D Pas je op dat je niet te veel straalt :P
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_85289926
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:09 schreef francis998 het volgende:

[..]

echt totaal doorgehakt is het niet, maar ik denk wel voor zo'n 88% zeker. ;)
Verder is het afwachten want donderdag mag ik dus samen met mijn moeder naar de psych om over mijn ontwikkeling enzo te praten :)
Dus ik hoop en ga ervanuit dat er eindelijk wat vaart in begint te komen :)
Dan heb je je alvast ingedekt voor t geval die 12% de overhand krijgt en alles toch maar niet doorgaat.
Maar ik hoop dat je nu de goeie richting opgaat, of in ieder geval een richting, en dat je wat meer structuur voor jezelf krijgt!
Feit dat je nu met je moeder naar de psych gaat is al erg positief! ^O^
pi_85291036
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:01 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Dan heb je je alvast ingedekt voor t geval die 12% de overhand krijgt en alles toch maar niet doorgaat.
Maar ik hoop dat je nu de goeie richting opgaat, of in ieder geval een richting, en dat je wat meer structuur voor jezelf krijgt!
Feit dat je nu met je moeder naar de psych gaat is al erg positief! ^O^
dat is zeker mooi. En wat me opvalt is dat de HA had doorwezen naar iemand die de dingen heel goed zou kunnen uitpluizen in de verwijsbrief(ik denk dat hij doelde op een psychiater) en uiteindelijk ben ik bij een psycholoog terecht gekomen die er een psychiater bij heeft gehaald.
En do is dus het gesprek met mijn psycholoog over mijn ontwikkeling en eer dat weer bekend is bij de psychiater, en hij evt. nog meer vragen heeft, of een mening duurt wel weer 3 weekjes ofzo..dus ach..het balletje rolt iig in een richting..en daardoor kan ik ook in een richting rollen.
En een ding is dondersduidelijk, de hele week thuiszitten doe ik dus niet meer...ik verveel me zo dood...dat ik er depressief van word, en door die 2 redenen probeer ik de tijd te vullen met slapen :N

En ik hoop dat het donderdag niet weer wordt als de vorige keer..want dan loop ik bij wijze weg uit dat gesprek...want mijn moeder en de psych zijn toen zo in discussie gegaan, dat ik er als jan doedel bij zat |:(
pi_85330787
Niemand tegenwoordig meer op IRC? Die ene avond dat ongeveer iedereen kwam was een uitzondering? :P
In life, it's not who you know that's important, it's how your wife found out.
Silence is golden, ducktape is silver.
  maandag 16 augustus 2010 @ 00:02:53 #155
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_85331419
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:46 schreef Spoortie het volgende:
Niemand tegenwoordig meer op IRC? Die ene avond dat ongeveer iedereen kwam was een uitzondering? :P
Ja :P
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_85341167
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 23:46 schreef Spoortie het volgende:
soms ben ik er wel, maar dan ben ik de enige dus ben dan snel weer weg.
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:15:32 #157
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_85355699
quote:
'Autisme te zien op hersenscan'
Uitgegeven: 12 augustus 2010 10:59 // Laatst gewijzigd: 12 augustus 2010 10:59
AMSTERDAM - Het is mogelijk om met behulp van een hersenscan vast te stellen of iemand autisme heeft. Dat beweren Britse wetenschappers in een nieuwe studie. De onderzoekers van het King’s College in Londen hebben een computerprogramma ontwikkeld dat tekenen van autisme kan herkennen op een hersenscan.
De methode leidt in 90 procent van alle gevallen tot een juiste diagnose. Dat schrijven de wetenschappers in The Journal of Neuroscience.

Blote oog
Kenmerken van autisme zijn met het blote oog niet te zien op hersenscans. “Maar de computer kan aan de hand van een scan razendsnel vaststellen of iemand autisme heeft”, verklaart onderzoeker Declan Murphy op BBC News. “Ook al ziet het brein van die persoon er op het eerste gezicht heel normaal uit.” Op dit moment wordt de diagnose autisme nog gesteld door experts die een inschatting maken op basis van het gedrag van mensen en hun scores bij verschillende testen.

Proefpersonen
Het onderzoek van de Britse wetenschappers werd uitgevoerd met 40 proefpersonen. Bij de helft van de deelnemers aan het experiment was de diagnose autisme al gesteld op de traditionele manier. Van alle deelnemers aan het onderzoek werd een hersenscan gemaakt. Vervolgens slaagde het door de onderzoekers ontwikkelde computerprogramma er in om bij 90 procent van alle proefpersonen succesvol te bepalen of ze autisme hadden of niet.
© NU.nl/Dennis Rijnvis
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_85357166
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:15 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat had ik gelezen inderdaad :) Dus met die scan is testen straks niet meer nodig :P

Ik doe niet aan irc :P
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_85357564
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:15 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Hmm..dit is interesant.
Alleen twijfel ik toch wel een beetje of je alleen al aan de hersenscan kan aflezen of iemand wel of geen autist is. Maar icm evt. normale diagnose en testmethoden lijkt het me wel zeer positief.
Het kan iig bij meerdere mensen een hoop tijd schelen.
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:25:31 #160
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_85358354
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:00 schreef francis998 het volgende:

[..]

Hmm..dit is interesant.
Alleen twijfel ik toch wel een beetje of je alleen al aan de hersenscan kan aflezen of iemand wel of geen autist is. Maar icm evt. normale diagnose en testmethoden lijkt het me wel zeer positief.
Het kan iig bij meerdere mensen een hoop tijd schelen.
Ik vind het nog steeds niet gemakkelijk om te begrijpen wat 'autisme' nu is. Dat ik letterlijk anders denk dan anderen, soit. Maar komt dat door 'je geest cq. je brein', zitten je hersenen anders in elkaar, of wat? Want ontzettend veel mensen met een ziekte, aandoening of afwijking functioneren vaak hetzelfde als 'gezonde' mensen. Hoe zit dat dan met autisme?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_85358928
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:25 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik vind het nog steeds niet gemakkelijk om te begrijpen wat 'autisme' nu is. Dat ik letterlijk anders denk dan anderen, soit. Maar komt dat door 'je geest cq. je brein', zitten je hersenen anders in elkaar, of wat? Want ontzettend veel mensen met een ziekte, aandoening of afwijking functioneren vaak hetzelfde als 'gezonde' mensen. Hoe zit dat dan met autisme?
Volgens mij werken de hersens van autisten anders. En dit is nu aangetoond dmv hersenscans. Je brein werkt gewoon anders. Je geest is gewoon net als ieder mens verschillend.
14 SHADES OF GREY
pi_85359187
Autisme = meer activiteit, en ook activiteit op momenten dat anderen dat niet vertonen, wat er voor zorgt dat je toch sociaal bent dat gaat wat minder uit zichzelf ofzo.
Overigens hebben hoog begaafden en mensen met schizofrenie ook dit soort, althans afwijkend, en hierop lijkend want MEER activiteit, gedrag in de hersenen.
pi_85371366
Ach wat weet ik ook eigenlijk.
pi_85371400
Even reclame maken voor mijn eigen topic :@
Alle tips zijn welkom :) :Y
Havo gaan doen?
pi_85384272
Nou, gesprek met mijn supervisor gehad. Kwam er eigenlijk op neer dat er geen toezeggingen worden gedaan voor opleidingsbudget omdat de rest blijft, en ik een opleiding volg om (in ieder geval uit dat team) te vertrekken.
Er is wél aangegeven dat ik, qua functioneren, redelijk sterke kaarten heb met betrekking tot salarisverhoging.
Tussen neus en lippen door werd gezegd dat ik meer kan verdienen (compenseert weer mijn studiekosten) maar.. Dat is schaal 7 periodiek 9 ten hoogst. Elk jaar ga je een periodiek omhoog. Er zijn 11 periodieken. Oftewel.. nog 2 jaar doorstromen en daarna niet meer verdienen in mijn huidige functie.
Over stagevergoedingen bestaat ook onduidelijkheid..
Naar t schijnt word ik dan n iet regulier doorbetaald. Stagevergoeding is 250,- per maand. Daar kan ik echt niet van rondkomen.
Dus in plaats dat studie keuzes stress verlicht komt er alleen maar stress bij.

Voor nu ga ik gewoon een fikse salarisverhoging erdoorheen drukken, zodat ik minder uren kan werken (32 ipv 40) en maar kijken of ik praktijkervaring kan opdoen in t weekend bijv. via vrijwilligerswerk. Gaat wel enorm druk worden dus hopelijk zie ik mijn vriend door de weeks nog :')

*edit: gvd gvd
wordt nu gebeld
Studiekosten op eigen kosten zijn.. 150 per maand?
op basis van 32 uur werken zou ik er 225 op áchteruit gaan.
Oftewel... Ik kan geen opleiding volgen?
Andere optie is 16 uur gaan werken en voor de rest studiefinanciering aanvragen. Maar dan zit ik met een giga studieschuld.
Ik zit er even doorheen. Werkelijk níets loopt lekker.

[ Bericht 13% gewijzigd door Cassandra87 op 17-08-2010 11:38:05 ]
pi_85386594
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Nou, gesprek met mijn supervisor gehad. Kwam er eigenlijk op neer dat er geen toezeggingen worden gedaan voor opleidingsbudget omdat de rest blijft, en ik een opleiding volg om (in ieder geval uit dat team) te vertrekken.
Er is wél aangegeven dat ik, qua functioneren, redelijk sterke kaarten heb met betrekking tot salarisverhoging.
Tussen neus en lippen door werd gezegd dat ik meer kan verdienen (compenseert weer mijn studiekosten) maar.. Dat is schaal 7 periodiek 9 ten hoogst. Elk jaar ga je een periodiek omhoog. Er zijn 11 periodieken. Oftewel.. nog 2 jaar doorstromen en daarna niet meer verdienen in mijn huidige functie.
Over stagevergoedingen bestaat ook onduidelijkheid..
Naar t schijnt word ik dan n iet regulier doorbetaald. Stagevergoeding is 250,- per maand. Daar kan ik echt niet van rondkomen.
Dus in plaats dat studie keuzes stress verlicht komt er alleen maar stress bij.

Voor nu ga ik gewoon een fikse salarisverhoging erdoorheen drukken, zodat ik minder uren kan werken (32 ipv 40) en maar kijken of ik praktijkervaring kan opdoen in t weekend bijv. via vrijwilligerswerk. Gaat wel enorm druk worden dus hopelijk zie ik mijn vriend door de weeks nog :')

*edit: gvd gvd
wordt nu gebeld
Studiekosten op eigen kosten zijn.. 150 per maand?
op basis van 32 uur werken zou ik er 225 op áchteruit gaan.
Oftewel... Ik kan geen opleiding volgen?
Andere optie is 16 uur gaan werken en voor de rest studiefinanciering aanvragen. Maar dan zit ik met een giga studieschuld.
Ik zit er even doorheen. Werkelijk níets loopt lekker.
:*
Wat voor opleiding wou je ook alweer gaan doen?
Je zou misschien kunnen vragen aan je baas of je op zijn kosten op cursus mag oid ;) moet het wel in je werk-vak richting zijn.
Tegenslagen heeft iedereen het gaat erom hoe je ermee omgaat, dat leer je gaandeweg. Ofzo.
pi_85386686
Joh daar gaat t juist om, 99% zeker dat ik de opleiding níet op kosten van t werk kan doen. Dan kan ik kiezen, of uit eigen zak, of geen opleiding doen.
Gaat om een HBO-opleiding maatschappelijk werk
pi_85387118
Cassandra: kut; sterkte. Even denken wat handig is om te doen.
twijfelgeval?
pi_85388862
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Joh daar gaat t juist om, 99% zeker dat ik de opleiding níet op kosten van t werk kan doen. Dan kan ik kiezen, of uit eigen zak, of geen opleiding doen.
dat is balen.
Mischien lijkt dit je helemaal niks ben je natuurlijk vrij in om te willen of niet, het is ook maar een idee.
Maar anders deeltijd studeren, en een relevante (andere baan) zoeken bij de studie, of duaal kan ook. En dan kan je nog op zoek naar werkgever die evt. studiekosten wel (deels)vergoed.
pi_85390204
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Klote Cassandra87. Ik vind het wel een beetje slap van je werkgever, zeker als ze aangeven dat het oppakken van een studie wordt gezien als uit het team stappen.
pi_85390953
Francis, misschien ben ik enorm verwend.. Maar ik werk al 8 jaar voor de gemeente, waarvan dadelijk 4 jaar een vaste aanstelling.
Ik kan dat niet opgeven voor onzekerheid. Bovendien verdien ik zeer goed voor een 23-jarige, ik kan het alleen niet permiteren om een dag minder te werken (ivm schooldag) én studie uit eigen zak betalen. Als ik nu elders ga solliciteren ben ik mijn zekerheid kwijt en dikke kans dat ik nog minder ga verdienen (want: geen diploma's)

Ben nu rechtstreeks met HRM in contact over mijn rechten, en financieen. Een optie is om 34 uur te werken, 4 dagen van 8,5 uur en een dag vrij, dan ga ik maar 2 uur per week achteruit.
Of 4x9 dan blijf ik gelijk. Maar dat is wel slopend, maar dat zien we dan wel weer..

Net ff in tranen uitgebarsten maar mijn opties afwegen helpt wel heel erg. Overigens ben ik toe aan een weekend vol slaap en rust, want ik merk dat ik té veel hooi op mijn vork heb. En dat is ook logisch.. Ik werk 40 uur, ben bezig met vrijwilligerswerk, een workshop, mijn woning, en nog wat zaken..
Dus ik ben flink gestresst.. En ben bang dat ik O+ teleurstel met mijn gezeur..
pi_85391369
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Francis, misschien ben ik enorm verwend.. Maar ik werk al 8 jaar voor de gemeente, waarvan dadelijk 4 jaar een vaste aanstelling.
Ik kan dat niet opgeven voor onzekerheid. Bovendien verdien ik zeer goed voor een 23-jarige, ik kan het alleen niet permiteren om een dag minder te werken (ivm schooldag) én studie uit eigen zak betalen. Als ik nu elders ga solliciteren ben ik mijn zekerheid kwijt en dikke kans dat ik nog minder ga verdienen (want: geen diploma's)

Ben nu rechtstreeks met HRM in contact over mijn rechten, en financieen. Een optie is om 34 uur te werken, 4 dagen van 8,5 uur en een dag vrij, dan ga ik maar 2 uur per week achteruit.
Of 4x9 dan blijf ik gelijk. Maar dat is wel slopend, maar dat zien we dan wel weer..

Net ff in tranen uitgebarsten maar mijn opties afwegen helpt wel heel erg. Overigens ben ik toe aan een weekend vol slaap en rust, want ik merk dat ik té veel hooi op mijn vork heb. En dat is ook logisch.. Ik werk 40 uur, ben bezig met vrijwilligerswerk, een workshop, mijn woning, en nog wat zaken..
Ach, dit heeft niks te maken met verwend. Je houdt gewoon van zekerheid en dat is te begrijpen.
In jou situatie zou ik ook zo redeneren. Je weet dat je hier goed zit kwa werk en je kent de mogelijkheden en je weet dat je niet zo 1,2,3 ontslagen zal worden.
Dus tja, zekerheid is belangerijk nog meer nu met je eigen huisje enz.

Verder hoe bij het verlengen van je werkdag natuurlijk wel je capaciteiten en je gezondheid in de gaten, want iedere dag stressen en moeten haasten komt ook niet goed uit.
pi_85392656
Ik ga gewoon komend weekend even lekker nadenken. Ben van donderdag tot en met zondag alleen thuis, O+ gaat naar lowlands, en ik verkoop mijn kaartje. Weer een kleine financiele meevaller, want dat bedrag kan ik lekker in mijn inboedel stoppen.
Maar ik moet gewoon ongesteld worden denk ik. O+ hangt ietwat kortaf op en ik zit alweer met tranen in mijn ogen. Dat wordt wat.. zit zo aan de balie :')

Ben wel hárd toe aan 5 dagen vrij. Al ga ik O+ wel erg missen..
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:19:55 #174
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_85393036
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 13:34 schreef Cassandra87 het volgende:

Ff een verhaaltje.

Mijn moeder is ook op latere leeftijd gaan studeren. Zij heeft ook maatschappelijk werk gedaan, en heeft dat in deeltijd gedaan. Ze heeft het net als jou zelf moeten betalen, en dat naast een vaste baan. Alleen heeft zij ervoor gezorgd dat het werk wat ze deed, tevens maatschappelijk werk was & dat levert dan de studiepunten voor de stage op. Verder ging ze 1(of 2) avonden per week naar de Hogeschool om colleges te volgen.

En nu wil ik jou op het hart drukken wat zij mij altijd op et hart drukt. Doe het voor je een gezin hebt. Zodra je moet gaan studeren met een gezin, worden het 3 banen tegelijk. Je hebt je werk, de studie en het gezin. Nu is dat ook te doen, maar het is wel héél slopend.

Verder is het zo, dat als je eerder gaat studeren je dit over 3 à 4 jaar een hoger salaris oplevert. Je bouwt daarmee op jongere leeftijd meer ervaring mee op & dat zie je terug in je werk. Niet alleen ga je meer verdienen, maar door de extra ervaring heb je meer te zeggen ober wat je doet en wat je wilt doen.
Daarnaast bouw je op de lange termijn meer pensioen op, en indien je verantwoord met geld omgaat ook meer eigen kapitaal.

Maar naast de financiële kant, levert dit werk wat jij uitkiest meer voldoening op. En naarmate je groeit in deze nieuwe baan kun jij makkelijker richting geven aan jouw carrière. Er gaan deuren open, waarvan je anders niet eens weet dat ze bestaan.

Als ik je een ding zou willen duidelijk maken, dan is het wel om het NU te doen. Laat je niet tegenhouden door enkele obstakels, maar pak ze aan, leer ervan. Je gaat niet alleen een opleiding volgen, maar je gaat jezelf ontwikkelen.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_85408020
Dat is zeker de bedoeling, juist omdat mijn vriend al wat ouder is, een van de redenen, een gezinnetje. Moet er niet aan denken om met een koter te studeren :@
En omdat ik gewoon meer wil dan ik nu kan krijgen qua werk, de motivatie is er zeer zeker.
Net kwam mijn supervisor naar mij toe, joh hoeveel ga je verdienen? Dus ik noem een bedrag. Oooh dat red je makkelijk! zegt ie. Dus ik kijk m aan, heb je enig idee wat ik aan hypotheek moet betalen? En studiekosten en boekengeld? Nee? Nou dan.
Vervolgens gezegd, luister, ik vraag er ook niet om om binnen 3 maanden alle werkzaamheden te beheersen maar ik doe het toch. Weet dat ik de jongste ben en niet te klagen heb, maar gezien wat voor werk ik verricht en wat ik ervoor betaald krijg vind ik het op zijn minst redelijk om te kijken of ik extra kan krijgen.
Dus nu gaat ie inderdaad kijken aan welke voorwaarden je moet voldoen om een extra periodiek te krijgen.
Geen idee of dat gaat lukken.. Maar het is de moeite waard.

En anders ga ik 36 uur werken, 4 dagen van 9 uur. Leuk is anders.. Maar het moet maar.er spelen meer dingen mee waardoor ik echt niet goed in mijn vel zit, maar ik ga niet naar Lowlands waardoor ik financieel een klein meevallertje heb, en een paar dagen in mijn eentje thuis om uit te rusten. Dus de chaos in mijn koppie is al wat minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')