abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86187263
Wat is die Ernst een walgelijk mannetje :r
It's up to me now, turn on the bright lights..
pi_86187265
zo'n irritante zelfingenomen etter gun je toch helemaal geen keuken meer?
en dan die arme hond die bij hem moet wonen, echt een hondeleven lijkt mij.
misschien moeten we deze dierenmishandeling aangeven, je afreageren op je hond, dan ben je echt gestoord.
heel jammer dat ik geen rechter ben geweest in deze zaak, dan kwam er geen keuken en de hond werd uithuisgeplaatst, dat zou pas recht zijn.
  dinsdag 7 september 2010 @ 23:17:51 #253
154252 EvanStone
Daar gaan we!
pi_86187331
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:12 schreef -Hans- het volgende:
Briljante aflevering :D
Opzich wel ja.
pi_86187338
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef Evertjan het volgende:
en dan die arme hond die bij hem moet wonen, echt een hondeleven lijkt mij.
misschien moeten we deze dierenmishandeling aangeven, je afreageren op je hond, dan ben je echt gestoord.
heel jammer dat ik geen rechter ben geweest in deze zaak, dan kwam er geen keuken en de hond werd uithuisgeplaatst, dat zou pas recht zijn.
QFT _O_
It's up to me now, turn on the bright lights..
pi_86187584
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef Evertjan het volgende:

Grappige uitspraak voor iemand met een Mart Smeets avatar :+ .
anonieme razernist
pi_86192101
Die arme hond moet weg daar met zo'n vreselijke baas ... :r
  woensdag 8 september 2010 @ 02:11:25 #257
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_86192357
Wat een nare man die Ernst, wentelend in zelfmedelijden.

Maar die directeur is ook een partij incompetent zeg , hij bracht eigenlijk geen enkel steekhoudend argument voort. Als hij zich een beetje degelijk had voorbereid, plannen had laten zien hoe het moest worden en aan had kunnen tonen dat Ernst dwarslag (wat ik wel geloof) dan had hij een veel betere zaak gehad.
pi_86192387
Echt walgelijk hoe hier met een mens wordt omgegaan. De totaal respectloze, kille manier alleen al waarop zowel over als tegen deze zwaar gehandicapte man gesproken wordt en het gemak waarmee eraan voorbij gegaan wordt dat waar dit voor de directeur en personeel misschien slechts een baantje betreft, het voor Ernst zijn hele leven is.

Ook de fokkers hier die zelfs een oordeel menen te moeten vellen over hoe Ernst omgaat met zijn hond. Echt, waar zitten jullie met jullie gedachten?

Wanneer je zelf veroordeeld zou zijn tot een rolstoel, zou lijden aan een ernstige spierziekte en er letterlijk en consequent over en tegen je gesproken zou worden met zinnen als "Ach, die rijdt alles toch wel kapot.", "dit is meer dan goed genoeg voor hem, eigenlijk doen we hem hiermee een gunst." en "Meneer wil een keuken? Als hij zelf kan koken dan moet hij maar naar een andere instelling vertrekken." om je vervolgens af te schepen met wat verschillend gekleurde planken hout + spoelbak als keuken. Een opstelling die niet eens is aangepast op je mogelijkheden/beperkingen maar ogenschijnlijk puur gekozen is vanwege de lage prijs, zowel afzichtelijk, als onveilig als onpraktisch is. Zou jij daar dan echt genoegen mee nemen, blij mee zijn? Zoals daar blijkbaar letterlijk van je verwacht wordt. :')

Het enige wat deze man wil is op een normale (/zo normaal mogelijke) manier zo nu en dan een maaltijd klaarmaken voor zichzelf in een volwaardige keuken, is dat nou echt zóveel gevraagd? Als ik jullie was, zou ik maar blij zijn dat jullie zelf niet de pech hebben gehad die Ernst helaas wel heeft en heel erg hard gaan hopen dat, dat zo blijft. :r
Je suis Charlie Sheen
pi_86192433
Ik kan me de frustratie van de directeur wel voorstellen. Hij was er gewoon duidelijk klaar mee.
Die Ernst is een eikeltje die loop te zuigen. Anti-sociaal kereltje.
  woensdag 8 september 2010 @ 02:42:48 #260
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_86192507
quote:
Op woensdag 8 september 2010 02:18 schreef NotYou het volgende:
Echt walgelijk hoe hier met een mens wordt omgegaan. De totaal respectloze, kille manier alleen al waarop zowel over als tegen deze zwaar gehandicapte man gesproken wordt en het gemak waarmee eraan voorbij gegaan wordt dat waar dit voor de directeur en personeel misschien slechts een baantje betreft, het voor Ernst zijn hele leven is.

Ook de fokkers hier die zelfs een oordeel menen te moeten vellen over hoe Ernst omgaat met zijn hond. Echt, waar zitten jullie met jullie gedachten?

Hij krijgt toch elke dag vreten van de gaarkeuken. En die directeur heeft gelijk. Als arrogante Ernst zo nodig 'zelfstandig' wil zijn, dan past hij niet in die opvang. En hoorde je niet wat die andere gehandicapte vrouw zei?

Ernst klaagt altijd, niemand durft meer bij hem over de vloer te komen omdat hij altijd wat te klagen heeft. En hij verschijnt nooit bij de vergadering van de bewonerscommissie, en ook daar hadden ze zijn klacht kunnen afhandelen.

En dan die misselijk makende trap na van die debiel. Alleen al daarvoor hadden ze hem uit huis moeten plaatsen. Verkapte doodsbedreiging.
pi_86192896
quote:
Op woensdag 8 september 2010 02:42 schreef wolferl het volgende:

[..]

Hij krijgt toch elke dag vreten van de gaarkeuken. En die directeur heeft gelijk. Als arrogante Ernst zo nodig 'zelfstandig' wil zijn, dan past hij niet in die opvang. En hoorde je niet wat die andere gehandicapte vrouw zei?

Ernst klaagt altijd, niemand durft meer bij hem over de vloer te komen omdat hij altijd wat te klagen heeft. En hij verschijnt nooit bij de vergadering van de bewonerscommissie, en ook daar hadden ze zijn klacht kunnen afhandelen.

En dan die misselijk makende trap na van die debiel. Alleen al daarvoor hadden ze hem uit huis moeten plaatsen. Verkapte doodsbedreiging.
Helemaal als je 't zo stelt klinkt dat inderdaad als een prima leven. :') En iemand die mij zo behandelt/wegzet hoeft bij mij ook niet leuk te komen eten. ^O^
Je suis Charlie Sheen
  woensdag 8 september 2010 @ 10:05:41 #262
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_86195626
Ik begreep de reactie van de directeur ook volkomen. Alleen had hij dan niet die keuken moeten toezeggen, maar gewoon "nee" moeten verkopen ipv een halfbakken-ik-heb-nog-wel-wat-materiaal-en-een-mannetje-keuken te plaatsen waar niet over nagedacht is noch afgewerkt is. Dan Ernst maar een weekje weg.

En idd, Ernst hoort gewoon elders, ALS hij voor zichzelf kan zorgen. Maar die trap na deed het hem echt. Ernst, ik hoop dat je je banden een keer leegrijdt terwijl je alleen de directeur kunt bereiken.

quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:09 schreef Operc het volgende:
Ik moet zeggen dat die directeur nou niet echt sympathiek overkwam. :{
Nee, 100x nieuwe tactieken verzinnen omdat er 1 (!) met een pruillip rondwielt omdat ie zijn zin niet direct krijgt. Sorry hoor, maar die handicap zit aan de buitenkant, de rest is gewoon volledig mens en ook tussen gehandicapten heb je eikels/zuigers.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 8 september 2010 @ 10:07:08 #263
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_86195652
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:04 schreef Vreemde_Vogel het volgende:
Kan die Ernst geen real life soap krijgen? Wil zeker wel weten hoe het met hem vergaat na die bedreiging :D _O-
Leuk item voor man bijt hond.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_86198242
Goede aflevering. Ik heb me wel 25 minuten lang aan die Ernst gestoord. Was een asociaal en vervelend mannetje. Met die slotopmerking laat hij zichzelf nog even goed zien :r.

Opzich snap ik wel dat hij recht heeft op een redelijke keuken. Maar als je niet eens je eigen boterhammen maakt, wat moet je dan gaan koken?
pi_86198537
Goede reacties op de site van de Rijdende Rechter:

quote:
Ik ben zelf gehandicapt en vind de uitspraak wel begrijpelijk, maar ben het er niet mee eens. De heer Sieswerda hoort niet in een AWBZinstelling als hij zelf nog kan koken. Dit klinkt misschien hard maar er zijn mensen die minder kunnen en niet geplaatst kunnen worden. Als dhr Sieswerda zo zelfstandig is moet hij ook zelfstandig gaan wonen met hulp van zorginstelling. Zijn laatste uitspraak die hij richting directeur deed vond ik ver buiten de perken gaan. Als gehandicapte heb je niet alleen rechten, maar ook plichten en je kunt je maar niet alles permitteren. Mensen zijn gauw geneigd gehandicapten zielig te vinden en dan maar toe te geven of veel van hen te accepteren, maar ik vind dat dat niet zo hoort te zijn. Wij zijn volwaardige mensen en hebben ons ook aan te passen.
Precies. Gehandicapten zijn niet zielig, Ernst wel.

En (al valt het niet te controleren of dit echt is):

quote:
Ik werk voor deze woonvorm en heb alle reacties gelezen.
Jullie weten voor de helft niet, wat er al jaren gaande is met deze client en waar wij als personeel mee te maken krijgen.
Veel oordelen zijn dus onterecht.
Wij (personeel) mochten gewoon naar de uitzending komen als wij wilden.
Hij had net zo een keuken als zijn buurman,maar kon daar niet met zijn rolstoel niet goed onder komen.
Vandaar dat hij een ander werkblad zou krijgen.
Uit de reacties lees ik dat gehandicapten met respect en volgens normen en waarden behandeld moeten worden, ben ik mee eens,maar dat moet dan ook van 2 kanten komen.
Ernst heeft inmiddels zijn nieuwe werkblad, maar maakt er niet echt gebruik van, wij schenken zijn drinken in,smeren zijn brood,wassen af enz.
Typisch, morgen heeft hij weer wat te zeiken...
  woensdag 8 september 2010 @ 11:44:41 #266
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_86198538
Hoe is Ernst op dat forum? Hij kwam mij wel als enigszins onsympathiek naar voren. Die arsenicumopmerking kon echt niet. In ieder geval heb ik wel het vermoeden dat het klopt dat er hierna wel iets anders zal komen. En je kan niet altijd naar de Rijdende Rechter, natuurlijk.

Ik verbaasde me er trouwens over dat medewerkers in de zorg ook belastingaangiftes voor de patienten moeten doen. Logischer lijkt me dat je familie of een professional je daarbij helpt. Maar ja, dat is verder offtopic in dit verhaal.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_86198865
Zo maar eens uitzending gemist kijken. :P
pi_86200077
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:44 schreef livelink het volgende:

Ik verbaasde me er trouwens over dat medewerkers in de zorg ook belastingaangiftes voor de patienten moeten doen. Logischer lijkt me dat je familie of een professional je daarbij helpt. Maar ja, dat is verder offtopic in dit verhaal.
Inderdaad heel raar.
pi_86200102
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_86202661
quote:
Op woensdag 8 september 2010 11:44 schreef livelink het volgende:

Hij was bijdehand genoeg, dus hij zou 'm gewoon zelf kunnen invullen. Hij kon toch ook koken en computeren...
pi_86205188
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:06 schreef Evertjan het volgende:
leuke reacties op de site

http://www.eerstehulpbijr(...)n-blad-mond#comments
19 pagina's al vol gelult. :)

Die directeur: die keuken van jouw is maar bijzaak, jij krijgt gewoon eten uit de pot. :)

En die Frank Visser is zo'n mietje he. Als het wat motregent, dikke paraplu erbij op. Met de paraplu en al onder waslijnen gaan lopen. :') Dikke kaplaarzen aan, als hij in de modder moet lopen. :')

[ Bericht 19% gewijzigd door Zipportal op 08-09-2010 15:04:55 ]
  woensdag 8 september 2010 @ 18:21:00 #272
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_86212239
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:03 schreef junkiesietze het volgende:
dat stukje staat morgen zeker op 1 in de dumpert :P
http://www.geenstijl.nl/m(...)gehand.html#comments
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_86213896
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:09 schreef Operc het volgende:
Ik moet zeggen dat die directeur nou niet echt sympathiek overkwam. :{
Eens, en die keuken zag er ook niet uit. Maar dit zal één van de vele incidenten zijn geweest. Ernst is gewoon een zeikerd. Ik zou zo'n zeikerd, gehandicapt of niet, ook op een gegeven moment zat zijn.

En leuk voor hem dat hij nu een goed aanrechtblad heeft. Hopelijk gaat hij nu ook zijn eigen bammetjes smeren, maar of dat lukt gezien zijn toestand betwijfel ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_86217606
Jezus, wat een irritante kutgehandicapte was dat zeg. :{w

Zo iemand leeft al bij gratie van anderen en kost klauwen vol met geld, en zal nooit iets opleveren. Soit, daar kan hij niets aan doen.

Maar om dan nog zo veeleisend te zijn, en je zo misselijk op te stellen. :X

Ik vond die directeur al een misbaksel maar die gehandicapte is echt het grootste mispunt wat ik ooit bij de rijdende rechter gezien heb. :N

En dan nog zijn opmerking over arsenicum, en die grijns erbij, echt een psycho.
pi_86225568
quote:
Op woensdag 8 september 2010 19:06 schreef marcodej het volgende:

[..]

Eens, en die keuken zag er ook niet uit. Maar dit zal één van de vele incidenten zijn geweest. Ernst is gewoon een zeikerd. Ik zou zo'n zeikerd, gehandicapt of niet, ook op een gegeven moment zat zijn.

En leuk voor hem dat hij nu een goed aanrechtblad heeft. Hopelijk gaat hij nu ook zijn eigen bammetjes smeren, maar of dat lukt gezien zijn toestand betwijfel ik.
ernst komt bij een instelling of plaats waar die geindiceerd is voor volledige verzorging.
dus met zijn allen een maaltijd (damn, stond het eten hier maar klaar als ik thuis kwam).

ernst heeft dezelfde keuken als de buurman (die mobieler is en dus anders geindiceerd)

ernst zijn woning had een keuken, ws omdat elke woning standaard met een keuken is omdat er ook meer mobiele clienten in kunnen komen.

ernst rijdt de keuken helemaal aan gort, een keuken waar die niet bij zijn zorgplan hoort.
de directeur regelt wel ff wat, een dergelijke instelling heeft al niet veel geld maar de klusjesman gaat wel wat regelen.
hij krijgt een praktische keuken die nog niet afgewerkt is en die ze ook nog ff langer maken met 2 niet passende extenties (dat was het enige waar ik nog een beetje begrip voor had, koop dan een langer blad).

ernstje vind het niet mooi en ernst eist een superdeluxe keuken want ernst wil koken.

nou lieve fokkers, zagen jullie ook hoeveel moeite ernst had met een ei in een eierkoker...
dat word superspannend als ernst boven zijn fornuis gaat bakkelijen en daarna zijn aardappels gaat afgieten :X
een superdeluxe keuken omdat ernst wil kunnen koken, niet dat die dat gaat doen als die al zelf zijn bammetjes niet kan of wil smeren :N

wat een ongelooflijk irritant egoistisch persoon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')