QFTquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef Evertjan het volgende:
zo'n irritante zelfingenomen etter gun je toch helemaal geen keuken meer?
en dan die arme hond die bij hem moet wonen, echt een hondeleven lijkt mij.
misschien moeten we deze dierenmishandeling aangeven, je afreageren op je hond, dan ben je echt gestoord.
heel jammer dat ik geen rechter ben geweest in deze zaak, dan kwam er geen keuken en de hond werd uithuisgeplaatst, dat zou pas recht zijn.
Grappige uitspraak voor iemand met een Mart Smeets avatarquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:16 schreef Evertjan het volgende:
zo'n irritante zelfingenomen etter gun je toch helemaal geen keuken meer?
Hij krijgt toch elke dag vreten van de gaarkeuken. En die directeur heeft gelijk. Als arrogante Ernst zo nodig 'zelfstandig' wil zijn, dan past hij niet in die opvang. En hoorde je niet wat die andere gehandicapte vrouw zei?quote:Op woensdag 8 september 2010 02:18 schreef NotYou het volgende:
Echt walgelijk hoe hier met een mens wordt omgegaan. De totaal respectloze, kille manier alleen al waarop zowel over als tegen deze zwaar gehandicapte man gesproken wordt en het gemak waarmee eraan voorbij gegaan wordt dat waar dit voor de directeur en personeel misschien slechts een baantje betreft, het voor Ernst zijn hele leven is.
Ook de fokkers hier die zelfs een oordeel menen te moeten vellen over hoe Ernst omgaat met zijn hond. Echt, waar zitten jullie met jullie gedachten?
Helemaal als je 't zo stelt klinkt dat inderdaad als een prima leven.quote:Op woensdag 8 september 2010 02:42 schreef wolferl het volgende:
[..]
Hij krijgt toch elke dag vreten van de gaarkeuken. En die directeur heeft gelijk. Als arrogante Ernst zo nodig 'zelfstandig' wil zijn, dan past hij niet in die opvang. En hoorde je niet wat die andere gehandicapte vrouw zei?
Ernst klaagt altijd, niemand durft meer bij hem over de vloer te komen omdat hij altijd wat te klagen heeft. En hij verschijnt nooit bij de vergadering van de bewonerscommissie, en ook daar hadden ze zijn klacht kunnen afhandelen.
En dan die misselijk makende trap na van die debiel. Alleen al daarvoor hadden ze hem uit huis moeten plaatsen. Verkapte doodsbedreiging.
Nee, 100x nieuwe tactieken verzinnen omdat er 1 (!) met een pruillip rondwielt omdat ie zijn zin niet direct krijgt. Sorry hoor, maar die handicap zit aan de buitenkant, de rest is gewoon volledig mens en ook tussen gehandicapten heb je eikels/zuigers.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:09 schreef Operc het volgende:
Ik moet zeggen dat die directeur nou niet echt sympathiek overkwam.
Leuk item voor man bijt hond.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:04 schreef Vreemde_Vogel het volgende:
Kan die Ernst geen real life soap krijgen? Wil zeker wel weten hoe het met hem vergaat na die bedreiging![]()
Precies. Gehandicapten zijn niet zielig, Ernst wel.quote:Ik ben zelf gehandicapt en vind de uitspraak wel begrijpelijk, maar ben het er niet mee eens. De heer Sieswerda hoort niet in een AWBZinstelling als hij zelf nog kan koken. Dit klinkt misschien hard maar er zijn mensen die minder kunnen en niet geplaatst kunnen worden. Als dhr Sieswerda zo zelfstandig is moet hij ook zelfstandig gaan wonen met hulp van zorginstelling. Zijn laatste uitspraak die hij richting directeur deed vond ik ver buiten de perken gaan. Als gehandicapte heb je niet alleen rechten, maar ook plichten en je kunt je maar niet alles permitteren. Mensen zijn gauw geneigd gehandicapten zielig te vinden en dan maar toe te geven of veel van hen te accepteren, maar ik vind dat dat niet zo hoort te zijn. Wij zijn volwaardige mensen en hebben ons ook aan te passen.
Typisch, morgen heeft hij weer wat te zeiken...quote:Ik werk voor deze woonvorm en heb alle reacties gelezen.
Jullie weten voor de helft niet, wat er al jaren gaande is met deze client en waar wij als personeel mee te maken krijgen.
Veel oordelen zijn dus onterecht.
Wij (personeel) mochten gewoon naar de uitzending komen als wij wilden.
Hij had net zo een keuken als zijn buurman,maar kon daar niet met zijn rolstoel niet goed onder komen.
Vandaar dat hij een ander werkblad zou krijgen.
Uit de reacties lees ik dat gehandicapten met respect en volgens normen en waarden behandeld moeten worden, ben ik mee eens,maar dat moet dan ook van 2 kanten komen.
Ernst heeft inmiddels zijn nieuwe werkblad, maar maakt er niet echt gebruik van, wij schenken zijn drinken in,smeren zijn brood,wassen af enz.
Inderdaad heel raar.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:44 schreef livelink het volgende:
Ik verbaasde me er trouwens over dat medewerkers in de zorg ook belastingaangiftes voor de patienten moeten doen. Logischer lijkt me dat je familie of een professional je daarbij helpt. Maar ja, dat is verder offtopic in dit verhaal.
Hij was bijdehand genoeg, dus hij zou 'm gewoon zelf kunnen invullen. Hij kon toch ook koken en computeren...quote:Op woensdag 8 september 2010 11:44 schreef livelink het volgende:
Ik verbaasde me er trouwens over dat medewerkers in de zorg ook belastingaangiftes voor de patienten moeten doen. Logischer lijkt me dat je familie of een professional je daarbij helpt. Maar ja, dat is verder offtopic in dit verhaal.
19 pagina's al vol gelult.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:06 schreef Evertjan het volgende:
leuke reacties op de site
http://www.eerstehulpbijr(...)n-blad-mond#comments
http://www.geenstijl.nl/m(...)gehand.html#commentsquote:Op dinsdag 7 september 2010 23:03 schreef junkiesietze het volgende:
dat stukje staat morgen zeker op 1 in de dumpert
Eens, en die keuken zag er ook niet uit. Maar dit zal één van de vele incidenten zijn geweest. Ernst is gewoon een zeikerd. Ik zou zo'n zeikerd, gehandicapt of niet, ook op een gegeven moment zat zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2010 23:09 schreef Operc het volgende:
Ik moet zeggen dat die directeur nou niet echt sympathiek overkwam.
ernst komt bij een instelling of plaats waar die geindiceerd is voor volledige verzorging.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
Eens, en die keuken zag er ook niet uit. Maar dit zal één van de vele incidenten zijn geweest. Ernst is gewoon een zeikerd. Ik zou zo'n zeikerd, gehandicapt of niet, ook op een gegeven moment zat zijn.
En leuk voor hem dat hij nu een goed aanrechtblad heeft. Hopelijk gaat hij nu ook zijn eigen bammetjes smeren, maar of dat lukt gezien zijn toestand betwijfel ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |