abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:21:19 #101
3542 Gia
User under construction
pi_84845452
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jouw gods boek bevat achterlijke zaken en zooitje wetten waarin vrouwen worden achtergesteld? Niet te vergeten dat de vrouw meer rechten heeft in de Islam dan in het jodendom-christendom.
Misschien in de tijd van Abraham, toen het Christendom nog niet bestond, maar in de huidige tijd hebben de meeste Christelijke vrouwen net zoveel rechten als de mannen.
quote:
Hoe Mohammed zijn boodschap ook moge gevormd hebben, lijkt me sterk dat de Yazidi's niet zijn beïnvloed van het jodendom qua steniging, terwijl het jodendom ze sterker en eerder heeft beïnvloed nog voordat de Islam er was. Dat de bijbelse boeken steniging bevatten voor overspel is empirisch, probeer hetzelfde maar met de Koran.
Ik ben Christen en hang het NT aan. Het OT is alleen maar een geschiedkundig boek over het geloof dat er was vóór Christus leefde. Het OT geldt alleen indien het niet door het NT is overruled. Het OT is zeker geen boek met voorschriften voor Christenen, wat de koran wel is voor moslims.
pi_84845465
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Hetgeen niet bewezen is.
hetgeen dan niet meer islamitisch te noemen is hé?
pi_84845550
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En een vrouw die zou deelgenomen hebben in een brutaal aanslag op het leven van haar man en ook nog overspel heeft gepleegd met de daders?
Daar waren geen bewijzen voor. Ze zijn uitgegaan van een bekentenis (handtekening eisen) in een taal die ze niet eens machtig was. Overspel was het dus ook niet, want de relatie was er pas na de dood van haar man. uit je eigen bron :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_84845582
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar in de Islam toch niet. De koran is toch door Allah aan Mohammed geopenbaard!!! Dacht ik.....
Misschien moet je de Koran een x voor jezelf lezen :')

quote:
4 de vrouwen 163
Wij hebben aan jou geopenbaard zoals Wij aan Noeh en de profeten na hem geopenbaard hebben. En Wij hebben geopenbaard aan Ibrahiem, Isma'iel, Ishaak, Ja'koeb en de stammen, 'Isa, Ajjoeb, Joenoes, Haroen, Soelaimaan ? en Wij hebben aan Dawoed een Zaboer gegeven
Mohammed heeft nooit ontkend dat zijn openbaring elementen vanuit het jodendom en christendom bevat.
pi_84845602
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:18 schreef powerofdreams het volgende:

[..]

vind je het erg dat ik de iraanse rechtspraak en regering niet helemaal vertrouw gebasseerd op eerdere uitspraken en het verleden?
Nee hoor. Ik sta er ook niet achter.
pi_84845654
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:19 schreef powerofdreams het volgende:

[..]

alle religies zijn achterlijk.
en het is helemaal achterlijk dat mensen in de westerse beschavingen met een gedegen opleiding er nog in geloven.
Er zijn christenen, moslims en joden in Nederland die zich beschaafder gedragen en opstellen dat ongelovigen. Rotte appels vs de verse appels afwegen om een punt te hebben? Vrij achterlijk.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:28:51 #107
3542 Gia
User under construction
pi_84845681
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:17 schreef Triggershot het volgende:
Dat de bijbelse boeken steniging bevatten voor overspel is empirisch, probeer hetzelfde maar met de Koran.
Waarom wordt Sakineh dan toch gestenigd? Er staat ook niet in de koran dat het doden of aanzetten tot doden tot steniging leidt.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:31:46 #108
3542 Gia
User under construction
pi_84845762
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Daar waren geen bewijzen voor. Ze zijn uitgegaan van een bekentenis (handtekening eisen) in een taal die ze niet eens machtig was. Overspel was het dus ook niet, want de relatie was er pas na de dood van haar man. uit je eigen bron :)
Tja, als ik BSB moet geloven is overspel alle seks buiten de huwelijkse staat. Dus ook seks voor het huwelijk of seks als weduwe als je niet met de minnaar getrouwd bent.

Maar goed, dan plegen deze mannen ook overspel, maar die mogen gewoon blijven leven.
Daarbij waren zij, volgens Triggershot, de daders van de moord op de man van Sakineh!
pi_84845824
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Misschien in de tijd van Abraham, toen het Christendom nog niet bestond, maar in de huidige tijd hebben de meeste Christelijke vrouwen net zoveel rechten als de mannen.
Dus je zegt als het ware dat God ten tijde van Abraham en Mozes, iig voor het Christendom een religie van achterlijke zaken had geopenbaard, begrijp ik je goed? Vergeet dan ook niet dat Jezus niet de wet komt afschaffen, maar vervullen.

Vrouwen hebben gelijke rechten bij de wet gekregen, in traditionele christelijke samenlevingen is de vrouw nog steeds achtergesteld dan hoe het wettelijk is. Niet te vergeten dat Tariq Aziz niets maar dan ook niets heeft gedaan aan het bevorderen van de rechten van vrouwen in Iraq.

quote:
Ik ben Christen en hang het NT aan. Het OT is alleen maar een geschiedkundig boek over het geloof dat er was vóór Christus leefde. Het OT geldt alleen indien het niet door het NT is overruled. Het OT is zeker geen boek met voorschriften voor Christenen, wat de koran wel is voor moslims.
ah, het bekende cherrypicking aanpak als het aankomt op je geloof en je er niet in kunt vinden. Doen de moslims ook goed inderdaad net zoals de christenen. Niet te vergeten dat er genoeg voorschriften zijn in de bijbel, maar als je daadwerkelijk aan cherrypicking doet begrijp ik wel waarom je ze niet ziet / passeert.
pi_84845839
Nou, van mij part trommel je de rode Khmer brigade op. En laat je alle mensen die meedoen aan stenigen, doorsturen naar die brigade. Wat een verschrikkelijk wrede mensen leven dr op aarde. En wat is geloof misselijkmakend.
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:35:12 #111
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84845868
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:16 schreef powerofdreams het volgende:

[..]

des te meer om er westerse troepen heen te sturen dus.

land verdelen in twee stukken en dan de keuze aan de bewoners, of in een vrije samenleving met een rechtsstelsel of als beesten verder leven.
Tsjah... het is volstrekt onhaalbaar, maar het is een idee.

quote:
ik vind het werpen op religie en cultuur zo makkelijk.
Omdat je niet de nodige feitenkennis hebt om te beseffen dat de cultuur waarin je opgroeit tot op zeer grote hoogte bepaalt wat acceptabel is en wat niet. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Azteken... Die mensen waren hun tijd ver vooruit en leefden deels in gigantische steden. Hartstikke modern allemaal. Maar naar onze maatstaven waren het deels beesten. Zoek maar op waarom.

Maar zijn wij zoveel beter dan? Denk je dat echt? Dan zit je te slapen, dat kan niet anders.

quote:
elk mens behoort een aangeboren instinct te hebben voor goed en kwaad, wat wel en niet kan.
Bommen op verweggistan hoort bij het goede neem ik aan?

quote:
'duidelijk bij deze mensen aanwezig waardoor het dus geen mensen meer zijn, afschieten dus toegestaan om humaniteit in de toekomst te garanderen
Hou toch op man, simplistische keuterboer.
Intelligent, but fucked up.
pi_84845917
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Of het waar is of niet, of haar oordeel aanklacht terecht is of niet is een ander, maar wel heel erg relevant en legitieme vraag, dat ontkennen.. daar gaat het mij niet om, het is eerder dat er in Nederlands nieuw - al dan wel onbewust, geen idee - heel veel wordt weggelaten met betrekking tot het tot stand komen van haar oordeel dat ik er vraagtekens bij hem of het per ongeluk is.

Plus nog dat er al is gezegd dat ze niet tot dood zal gestenigd worden , maar dat het niet uitsluit dat ze alsnog ter dood wordt gebracht op een ander manier.
pi_84845973
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom wordt Sakineh dan toch gestenigd? Er staat ook niet in de koran dat het doden of aanzetten tot doden tot steniging leidt.
Dus we zijn het er beiden over eens dat het noemen van iets wat niet in de Koran voorkomt we niet islamitisch kunnen noemen? Overigens wordt ze niet gestenigd.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:38:30 #114
3542 Gia
User under construction
pi_84845976
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:33 schreef Triggershot het volgende:

ah, het bekende cherrypicking aanpak als het aankomt op je geloof en je er niet in kunt vinden. Doen de moslims ook goed inderdaad net zoals de christenen. Niet te vergeten dat er genoeg voorschriften zijn in de bijbel, maar als je daadwerkelijk aan cherrypicking doet begrijp ik wel waarom je ze niet ziet / passeert.
Het zijn geen voorschriften en als Christen hoef je alleen maar te leven in Jezus' geest. Zoals Hij leefde. En Hij was niet bepaald voorstander van steniging, remember? Dus, als steniging voorkomt in het OT en Jezus hier op tegen was, wat horen de Christenen dan te volgen?

Precies het NT. Niet het OT.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:40:28 #115
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84846055
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Het zijn geen voorschriften en als Christen hoef je alleen maar te leven in Jezus' geest. Zoals Hij leefde. En Hij was niet bepaald voorstander van steniging, remember? Dus, als steniging voorkomt in het OT en Jezus hier op tegen was, wat horen de Christenen dan te volgen?

Christenen die leven naar Jezus' geest. Waar vinden we die? _O-
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:40:41 #116
3542 Gia
User under construction
pi_84846063
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:38 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dus we zijn het er beiden over eens dat het noemen van iets wat niet in de Koran voorkomt we niet islamitisch kunnen noemen? Overigens wordt ze niet gestenigd.
Oh, steniging komt wel in de Koran voor. Zoek maar eens op 'stenig'. Je krijgt 5 hits.
Alleen steniging voor moord of overspel komt inderdaad niet voor. Maar wordt hier wel door een Islamitische rechter bevolen.

Het dan niet islamitisch noemen is een uitweg die moslims altijd gebruiken als soortgenoten de fout ingaan.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:42:07 #117
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_84846122
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh, steniging komt wel in de Koran voor. Zoek maar eens op 'stenig'. Je krijgt 5 hits.
Alleen steniging voor moord of overspel komt inderdaad niet voor. Maar wordt hier wel door een Islamitische rechter bevolen.

Het dan niet islamitisch noemen is een uitweg die moslims altijd gebruiken als soortgenoten de fout ingaan.
Het zijn geloofsgenoten, geen soortgenoten.
pi_84846152
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:38 schreef Gia het volgende:

[..]

In NT staat dat Jezus is gekomen om OT te vervullen, niet af te schaffen remember? Je bent precies cherrypicking aan het toe te passen door de één in de NT te vervangen door een ander in de NT wat je meer aanstaat, doen moslims ook heel vaak.

Leven zoals Jezus leefde als voorschrift is een absolutistische voorschrift zonder uitzonderingen mijn liefste.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:53:38 #119
111528 Viajero
Who dares wins
pi_84846481
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 19:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom staat moreel gelijk hebben veruit boven justitieel het rechte eind te pakken hebben. :Y)
Dat lijkt mij meer dan duidelijk. Justitieel gezien was het begin jaren 40 prima om Joden te vermoorden. Daarom wordt ik altijd een beetje bang als mensen in discussies klakkeloos wetten accepteren zonder morele aspecten te bekijken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_84846488
quote:

[..]

Ik heb het over het stenigen in de Koran als straf voor overspel en moord.

quote:
18 de grot 20
Want als zij van jullie vernemen dan zullen zij jullie stenigen of jullie naar hun geloof terugbrengen en dan zal het jullie nooit welgaan."
Gaat niet over moslims of een oproep van God.

quote:
19 Marjam 46
Deze zei: "Wil jij je van mijn goden afkeren, Ibrahiem? Als jij niet ophoudt, zal ik je stenigen; ga een lange tijd bij mij weg."
Vader van Abraham bedreigt hem met stenigen.

quote:
36 ja sien 18
Zij zeiden: "Wij zien in jullie een slecht voorteken. Als jullie niet ophouden zullen wij jullie stenigen en dan zal jullie van onze kant een pijnlijke bestraffing treffen."
Een bedreiging voor als ze niet stoppen het boodschap van god te verkondingen.
quote:
44 de rook 20
En ik zoek bescherming bij mijn Heer en jullie Heer dat jullie mij niet zullen stenigen.
Mozes vraagt bescherming aan God om niet gestenigd te worden.

quote:
67 de heerschappij 5
En Wij hebben de nabije hemel met lampen opgesierd en die gemaakt om de satans ermee te stenigen. En Wij hebben voor hen de bestraffing van de vuurgloed klaargemaakt.
God gebruikt de Hemelen om Satans mee te stenigen.

In 4 van de 5 gevallen is het de niet-gelovige in de Koran die bedreigt met stenigen. In 5e geval is het God vs de Satan. Wat zegt dat tegen jou? Mogen de gelovigen zich volgens de Koran zich bezighouden met het stenigen dan? :')

Ik kan je zo 10 voorbeelden uit de bijbel halen met specifiek stenigen nav overspel.
pi_84846509
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, als ik BSB moet geloven is overspel alle seks buiten de huwelijkse staat. Dus ook seks voor het huwelijk of seks als weduwe als je niet met de minnaar getrouwd bent.

Maar goed, dan plegen deze mannen ook overspel, maar die mogen gewoon blijven leven.
Daarbij waren zij, volgens Triggershot, de daders van de moord op de man van Sakineh!
Volgens mij? Leer bronvermelding te lezen wil je? :{
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:55:30 #122
111528 Viajero
Who dares wins
pi_84846537
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:42 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Je snapt echt niet dat als je zoiets doet je geen haar beter bent dan die mensen zelf? Dat je dan zelf een gevaarlijk beest bent?
Er is een groot verschil tussen onschuldige mensen doden en schuldige mensen doden. Of vind je dat de rechters van het Neurenberg tribunaal geen haar beter waren dan de nazis die net miljoenen hadden vermoord?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_84846633
quote:

Lijkt me een beetje dom als moslim iets dat wel in de Koran voorkomt om on-Islamitisch te noemen. Iets wat niet in de Islam voorkomt islamitisch noemen betekent dat je helemaal niets van de Koran hebt begrepen dan als (niet)moslim. Wanneer een Islamitische rechter alchohol drinkt of een harem bijhoudt zoals recent is ontdekt in Saudi Arabië ga je dat ook niet echt Islamitisch noemen, simpelweg omdat hij moslim is? Zoja: Is het opblazen van abortusklinieken christelijk?
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:09:10 #124
111528 Viajero
Who dares wins
pi_84847001
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. (Johannes 8:7)
pi_84847004
Iran is een land dat het verdient te branden onder nucleair vuur, althans... de fanatieke moslims die dit soort praktijken ondersteunen :)
Wanneer gaat de VSA daar eigenlijk een inval doen? Zo rond 2012 :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_84847085
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:09 schreef Viajero het volgende:
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen. (Johannes 8:7)
De Paus dus?
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:13:13 #127
111528 Viajero
Who dares wins
pi_84847117
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Paus dus?
Nope, dat is ook een zondaar. Katholieken worden geboren als zondaars, en moeten hun hele leven daarvoor boete doen.
pi_84847146
quote:

[..]

De Paus dus?
de paus heeft helemaal geen tijd om stenen te gooien.
die is 24/7 bezig met het mogelijk maken en goedpraten van pedofilie voor hem en zijn vriendjes
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:15:58 #129
3542 Gia
User under construction
pi_84847175
Hoe dan ook, gaat hier een vrouw vermoord worden op gronden die niet bewezen zijn en op verzoek van een Islamitische rechter, in een islamitisch land. Dat het on-islamitisch is om dit te doen, maakt het nog niet minder belachelijk en ernstig.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:17:10 #130
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_84847203
quote:

[..]

De Paus dus?
Jij snapt helemaal niets van het christendom, je kijkt ernaar als een moslim en dan zul je het nooit kunnen begrijpen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_84847213
maar goed, aanslagje is al geweest met een beetje geluk mogen wij komende dagen lezen dat de revolutie uitbreekt en me al die achterlijke reli terroristen een kop kleiner maakt
pi_84847240
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nope, dat is ook een zondaar. Katholieken worden geboren als zondaars, en moeten hun hele leven daarvoor boete doen.
Dan is het volgens Jezus, Maria en Hijzelf die mogen beginnen?
pi_84847253
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Een rechtvaardige intellectueel zal tot de conclusie komen dat het aan de kaak stellen van overspel, zoals ik hier doe, ver verheven is én staat boven het gedrag van het gepeupel dat in de meeste gevallen slechts voor lust zijn gezin van binnenuit sloopt door het plegen van overspel (met een relaxte girl van 19). :{

Onder het mom van deze zgn. Westerse vrijheden groeien veel kinderen op met 2 vaders, 2 moeders, 1 moeder, 1 vader, 1 stiefmoeder, 1 stiefvader. Is dit gezond en wenselijk? Neen. :{

Vind je het gek dat veel boys en girls heden ten dage twijfelen aan hun geaardheid? En dat is een retorische vraag.... :{

:{²
:')
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
pi_84847271
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:14 schreef powerofdreams het volgende:

[..]

de paus heeft helemaal geen tijd om stenen te gooien.
die is 24/7 bezig met het mogelijk maken en goedpraten van pedofilie voor hem en zijn vriendjes
Hey, je hebt weer wat stenen gevonden om naar het christendom te gooien, held.
Creatief ook.
pi_84847302
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:17 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Jij snapt helemaal niets van het christendom, je kijkt ernaar als een moslim en dan zul je het nooit kunnen begrijpen.
Hoe kijk jij naar het christendom eigenlijk?
Daarnaast was mijn reactie een vraag.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2010 12:23:20 ]
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:30:10 #136
111528 Viajero
Who dares wins
pi_84847657
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan is het volgens Jezus, Maria en Hijzelf die mogen beginnen?
Nee, het punt is juist dat niemand zonder zonde is, en dat daarom niemand stenen mag gooien.
pi_84847741
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:30 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, het punt is juist dat niemand zonder zonde is, en dat daarom niemand stenen mag gooien.
Met alle respect, maar dat is jouw interpretatie. Ik bekijk de uitspraken in het licht van de OT waar er wel specifiek sprake is van steniging voor overspel en hij ze komt vervullen, desalniettemin snap ik waarom jij het anders interpreteert in het licht van het boodschap van liefde, verzoening, vrede en vergeving.
pi_84847791
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hey, je hebt weer wat stenen gevonden om naar het christendom te gooien, held.
Creatief ook.
ach hoe je het went of keert de wereldgeloven beweren allemaal zo vredig en goed te zijn maar zij zijn het die voor de meeste ellende en onverdraagzaamheid in de wereld zorgen.

jarenlang heeft de kerk misbruik getolereerd en in de doofpot gestopt en zelfs heden ten dage durven ze geen schuld te bekennen en hun verantwoordelijkheid te nemen.
pi_84847841
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:34 schreef powerofdreams het volgende:

[..]

ach hoe je het went of keert de wereldgeloven beweren allemaal zo vredig en goed te zijn maar zij zijn het die voor de meeste ellende en onverdraagzaamheid in de wereld zorgen.

jarenlang heeft de kerk misbruik getolereerd en in de doofpot gestopt en zelfs heden ten dage durven ze geen schuld te bekennen en hun verantwoordelijkheid te nemen.
Welke dominerende machten hebben niet voor ellende en intolerantie gezorgd dan en probeerden het goed te praten na aanhang aan het verzwakken was?
pi_84847962
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Stenigen komt uit de Bijbel, als je deze dingen niet weet bestudeer je eigen boek zou ik zeggen.
De uitvoer zie je alleen bij moslims, die beesten.
pi_84848129
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:39 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Want Yazidi's zijn nu ineens moslims? Joden zijn moslims?

http://www.independent.co(...)ox-jews-1631370.html

Begrijpelijk ook trouwens, christenen moeten nog een walvis stenigen:

http://guyism.com/2010/03(...)stoned-to-death.html
pi_84848231
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:39 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

De joden en christenen hebben het namelijk nooit ten uitvoer gebracht in het verleden? Jij moet sowieso eerst beter je huiswerk doen - een steniging door Jezidi's posten en denken dat het moslims zijn: faal.
pi_84848279
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:44 schreef Triggershot het volgende:

"Demanding" is nog geen uitvoer. Met een beetje verstand weet je dat het daar ook blijft, want Christenen. Blijft staan dat de uitvoer stenigen, hoofdzakelijk vrouwen, enkel bij de islam voorkomt.
Beetje rammelent argument Trigger.

Even terug naar het filmpje wat ik poste van dat dood gestenigde tienermeisje:
Die omstanders. Lijkt mij dat de meesten er niet eens bij horen alszijnde vrienden of familie. Dit gebeurd gewoon op straat (gezien politie agent die toekijkt) en dan stromen de omstanders van alle kanten toe. Geen hond/beest die een halt toe roept. Eerder fokken ze elkaar op om mee te doen.

Het zijn gewoon beesten.
pi_84848329
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:48 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

"Demanding" is nog geen uitvoer. Met een beetje verstand weet je dat het daar ook blijft, want Christenen. Blijft staan dat de uitvoer stenigen, hoofdzakelijk vrouwen, enkel bij de islam voorkomt.
Beetje rammelent argument Trigger.

Even terug naar het filmpje wat ik poste van dat dood gestenigde tienermeisje:
Die omstanders. Lijkt mij dat de meesten er niet eens bij horen alszijnde vrienden of familie. Dit gebeurd gewoon op straat (gezien politie agent die toekijkt) en dan stromen de omstanders van alle kanten toe. Geen hond/beest die een halt toe roept. Eerder fokken ze elkaar op om mee te doen.

Het zijn gewoon beesten.
Ja hoi, dat waren geen moslims voor de tigste keer.
Daarnaast is het maar de vraag wat die christenen gaan doen als ze da kans krijgen het te stenigen. :')
pi_84848337
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:47 schreef GenusButeo het volgende:

[..]

De joden en christenen hebben het namelijk nooit ten uitvoer gebracht in het verleden? Jij moet sowieso eerst beter je huiswerk doen - een steniging door Jezidi's posten en denken dat het moslims zijn: faal.
Jezidi's (ook yezidi of yazidi genoemd, in het Koerdisch: Êzidîtî of Êzidî) zijn aanhangers van een syncretistische geloofsovertuiging waarin men christelijke, islamitische (sjiitische), zoroastrische, manicheïstische, mithraïstische en heidense elementen terugvindt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezidi%27s

Dus hun liefde komt van de Christenen, haat van de moslims, en kookkunsten van de rest. ^O^
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:50:42 #146
111528 Viajero
Who dares wins
pi_84848362
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dat is jouw interpretatie. Ik bekijk de uitspraken in het licht van de OT waar er wel specifiek sprake is van steniging voor overspel en hij ze komt vervullen, desalniettemin snap ik waarom jij het anders interpreteert in het licht van het boodschap van liefde, verzoening, vrede en vergeving.
Alles draait natuurlijk om interpretatie :)

Volgens mijn interpretatie ( ;) ) betekent het vervullen waar jij naar refereert niet zozeer naar het vervullen van het OT, maar het vervullen van de voorspelling uit het OT dat er een nieuwe profeet zal komen. Jezus heeft veel dingen in het OT aangepast of zelfs radicaal veranderd.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:53:03 #147
111528 Viajero
Who dares wins
pi_84848439
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:34 schreef powerofdreams het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens over hoe schandalig dat kindermisbruik is, en vooral het feit dat het vaticaan er nog steeds niets aan doet.

Maar als je het over geloven hebt, voeg daar dan ook ideologie aan toe. Communisme en Nazisme hebben de vorige eeuw meer slachtoffers gemaakt dan alle geloven bij elkaar.
pi_84848575
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:50 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Jezidi's (ook yezidi of yazidi genoemd, in het Koerdisch: Êzidîtî of Êzidî) zijn aanhangers van een syncretistische geloofsovertuiging waarin men christelijke, islamitische (sjiitische), zoroastrische, manicheïstische, mithraïstische en heidense elementen terugvindt.

Dus hun liefde komt van de Christenen, haat van de moslims, en kookkunsten van de rest. ^O^
Van de hele mengelmoes aan syncretistische elementen heb jij slechts oog voor de Islam? Ik heb medelijden met je. Met hoeveel haat moet je vervuld zijn om je eigen zieke visie ondanks alles in stand te willen houden.

Overigens is het christendom historisch gezien de meest gewelddadige religie ooit, maar dat terzijde.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:56:57 #149
111528 Viajero
Who dares wins
pi_84848585
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Want Yazidi's zijn nu ineens moslims? Joden zijn moslims?

http://www.independent.co(...)ox-jews-1631370.html

Al die rare vieze mensen in verweggistan zijn toch Moslims? :o

Verder is wat een groep radicalen in de VS zegt natuurlijk net zo representatief voor Christendom als wat Bin Laden zegt representatief is voor Islam.
pi_84848609
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:50 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ja, behalve dat de Yazidi's al 2000 jaar voor christus bestonden en dat het dan eerder aannemelijk is dat de christenen en moslims dingen van hen hebben overgenomen dan andersom hé?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')