dat klopt een vrouw heeft binnen de islam nagenoeg geen rechten (iig veel minder) en het is gewoon een brute moord das een feit... islam = vrede en als je het er niet mee eens bent maken ze je doodquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben die mannen meer rechten? Lees er nl niets over. Ow, en het hoeft niet zo te zijn dat ze het moeten goedkeuren daar, maar er klopt hier iets niet. De vrouw heeft blijkbaar niet veel rechten daar. In ieder geval minder. En dan het stenigen. Brute moord vind ik dat en degenen die daar aan mee doen noem ik achterlijk.
Die foto is van een film....weet je ook welke?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 02:00 schreef Wijze_appel het volgende:
[ afbeelding ]
Islam: om te kokhalzen
Overspel. Een moedige daad van verzet.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je overspel pleegt vervalt wat mij betreft elk recht.²
Nee, maar als je het prettig vind om naar te kijken of wat dan ook: hier een gruwelijke video van een tiener meisje wat gestenigd wordt.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 02:01 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Die foto is van een film....weet je ook welke?
Niet prettig om naar te kijken!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 02:16 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nee, maar als je het prettig vind om naar te kijken of wat dan ook: hier een gruwelijke video van een tiener meisje wat gestenigd wordt.
http://www.videovat.com/v(...)ligion-of-peace.aspx
Waarschuwing vooraf: gruwelijk
nee maar doet het er toe? in een film is het ok omdat het niet echt is maar in islamitische landen gebeurd dit nog regelmatig en dat is echt.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 02:01 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Die foto is van een film....weet je ook welke?
Maar moreel gelijk hebben is grotendeels cultureel bepaald (feit). Daarnaast verschuiven de morele doelpalen vaak naar gelang het in het eigen straatje past.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom staat moreel gelijk hebben veruit boven justitieel het rechte eind te pakken hebben.
ik snap het werkelijk waar niet.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 02:16 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Nee, maar als je het prettig vind om naar te kijken of wat dan ook: hier een gruwelijke video van een tiener meisje wat gestenigd wordt.
http://www.videovat.com/v(...)ligion-of-peace.aspx
Waarschuwing vooraf: gruwelijk
En dan ben je zelf een massa-moordenaar?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:07 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
ik snap het werkelijk waar niet.
je ziet een ogenschijnlijk klein tenger mooi meisje dat geen moslima meer wil zijn...
`hier word ik dus zo ontzettend agressief van, als ik er als militair langs zou rijden en zoiets zou zien had ik echt iedereen afgemaakt die eraan mee had gedaan.
hondsdolle beesten schiet je nu eenmaal dood
een massa moordenaar is iemand die onschuldige mensen afslacht.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:32 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
En dan ben je zelf een massa-moordenaar?
Sinds wanneer heeft de definitie moordenaar te maken met of het slachtoffer al dan niet schuldig is?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:33 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
een massa moordenaar is iemand die onschuldige mensen afslacht.
hoe noem je wezens die een jong meisje doodschoppen en stenigen met 30+ mannen?
Een massa moordenaars.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:33 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
een massa moordenaar is iemand die onschuldige mensen afslacht.
hoe noem je wezens die een jong meisje doodschoppen en stenigen met 30+ mannen?
heb je het filmpje gezien?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:35 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft de definitie moordenaar te maken met of het slachtoffer al dan niet schuldig is?
Je snapt echt niet dat als je zoiets doet je geen haar beter bent dan die mensen zelf? Dat je dan zelf een gevaarlijk beest bent?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:40 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
heb je het filmpje gezien?
mensen die zoiets kunnen en doen zie ik niet als mensen.
ik kan je vertellen dat ik meer moeite heb om een koniijntje af te schieten dan zo'n beest.
een moordenaar is per definitie iemand die andere mensen vermoord en dat zou in dergelijk geval niet het geval zijn
Wilders gaat eigenhandig het Iraanse regime omver werpen?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:43 schreef kawotski het volgende:
[..]
maar goed dat ik geen PVV heb gestemd, stel je voor dat dit zou stoppen.
Dat is wel heel erg pacifistisch-principieel, hoor. Ik ben meer van de Dirty Harry doctrine.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:42 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je snapt echt niet dat als je zoiets doet je geen haar beter bent dan die mensen zelf? Dat je dan zelf een gevaarlijk beest bent?
welke optie heb je?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:42 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je snapt echt niet dat als je zoiets doet je geen haar beter bent dan die mensen zelf? Dat je dan zelf een gevaarlijk beest bent?
Ja hoi, ken je het verhaal überhaupt wel, of neem je gewoon dingen klakkeloos over? De moslims hebben juist wraak genomen op haar steniging door de Yazidi's.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:07 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
ik snap het werkelijk waar niet.
je ziet een ogenschijnlijk klein tenger mooi meisje dat geen moslima meer wil zijn...
`hier word ik dus zo ontzettend agressief van, als ik er als militair langs zou rijden en zoiets zou zien had ik echt iedereen afgemaakt die eraan mee had gedaan.
hondsdolle beesten schiet je nu eenmaal dood
Maar zoals ik jou hier altijd 'zie' praten, is wat die mannen deden dan ook overspel. Ze waren niet met die vrouw getrouwd. Seks buiten het huwelijk is toch altijd overspel? Of in dit geval weer niet?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Als je overspel pleegt vervalt wat mij betreft elk recht.²
ja nu ik dat lees ken ik het verhaal weer.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja hoi, ken je het verhaal überhaupt wel, of neem je gewoon dingen klakkeloos over? De moslims hebben juist wraak genomen op haar steniging door de Yazidi's.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stoning_of_Du%27a_Khalil_Aswad
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1004446066066
'Iedereen is gek, behalve wij'quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:42 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
ja nu ik dat lees ken ik het verhaal weer.
=edit=
en ook als het christenen waren die dat zouden uitvoeren zou ik ze nog afknallen
(ik discrimineer dan niet heur )
Wauw, wat zijn dat geweldige moslims. Maar dit topic gaat over Sakineh, niet over D'ua Khalil.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja hoi, ken je het verhaal überhaupt wel, of neem je gewoon dingen klakkeloos over? De moslims hebben juist wraak genomen op haar steniging door de Yazidi's.
Jezidi zijn geen Christenen, hoor!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:42 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
moslims, christenen, zijn allemaal compleet gestoord en trekt vaak ontzettende domme en geweldadige wezens aan.
en ook als het christenen waren die dat zouden uitvoeren zou ik ze nog afknallen
Maar goed, dit is offtopic, dit topic gaat over Sakineh.quote:Jezidi's (ook yezidi of yazidi genoemd, in het Koerdisch: Êzidîtî of Êzidî) zijn aanhangers van een syncretistische geloofsovertuiging waarin men christelijke, islamitische (sjiitische), zoroastrische, manicheïstische, mithraïstische en heidense elementen terugvindt.
Ik heb het niet over de Islam. De Islam is het probleem niet. Die maakt geen verschil. De regering doet dat.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:49 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat klopt een vrouw heeft binnen de islam nagenoeg geen rechten (iig veel minder) en het is gewoon een brute moord das een feit... islam = vrede en als je het er niet mee eens bent maken ze je dood
Beide links gezien.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wie of wat voor geloof of niet geloof ze dan ook aanhangen, zoveel mensen zonder proces een kind stenigen omdat ze wat opvingen wat niet eens de waarheid hoeft te zijn. en weer alleen een meisje met een onduidelijke aanklacht. Ja, ik gooi het dan ook niet op de Islam. Ik gooi het op de regering die er blijkbaar op kickt vrouwen alleen te straffen voor hun zelfgemaakte wetten.quote:Some news agencies reported that Aswad was being sheltered by a Yezidi tribal leader in Bashika in fear of her life until her family persuaded her that she had been forgiven and could return home.[6] Other reports indicate that she was instead given asylum by a local Muslim Sheikh.[2] It is not known whether the same members of her family that convinced her to return home were responsible for her death. It is not clear from the video whether she was ambushed while returning to her home, or if the mob stormed her home and dragged her into the street. Estimates of the number of attackers range from hundreds[7] to one thousand[2] to two thousand[8] men.
Ze zou schuldig bevonden zijn na in het farsi een bekentenis afgelegd te hebben. Blijkt toch even dat ze geen farsi spreekt of schrijftquote:hoewel het incident na de dood van haar echtgenoot voorkwam.
Ja, wat zei ik toch dat ze geweldige moslims zijn hé? Waar was je offtopic reactie toen er over Doea werd gelinkt dan?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Wauw, wat zijn dat geweldige moslims. Maar dit topic gaat over Sakineh, niet over D'ua Khalil.
Hoe (on)juist het ook moge zijn, in haar oordeel is ook een aandeel in de dood van haar man meegenomen, dat wordt veelal in het Nederlands weggelaten, geen idee waarom. Daarnaast is het niet echt gebaseerd op een gutfeelingquote:Dit topic gaat erover dat moslims een vrouw die veroordeeld is, zonder bewijs, maar op grond van een gut-feeling van een rechter, gaan stenigen. Over de mannen die met haar overspel pleegden, hoor je uiteraard helemaal niets.
Ik zou niet weten wanneer ik een islamitische, christelijk, atheistisch, joods daad rectificeer conform feiten doe of zeg alsof alle vulmaarin allemaal eerlijke en oprechte mensen zijn, dat zijn ze niet, dat is geen enkel groep, geloof, kleur of ras. Grappig, de moslims hebben het stenigen van de joden overgenomen.quote:Dus, doe a.u.b. niet alsof moslims allemaal eerlijke, oprechte en menselijke wezens zijn, want in dit geval gaat dat zeker niet op. Daarbij hebben de Jezidi invloeden van allerlei geloven, ook het Islamitische geloof en daar zal het stenigen wel vandaan komen, lijkt me.
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Jezidi zijn geen Christenen, hoor!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezidi's
[..]
Maar goed, dit is offtopic, dit topic gaat over Sakineh.
Stenigen komt uit de Bijbel, als je deze dingen niet weet bestudeer je eigen boek zou ik zeggen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:49 schreef Gia het volgende:
Dus, doe a.u.b. niet alsof moslims christenen allemaal eerlijke, oprechte en menselijke wezens zijn, want in dit geval gaat dat zeker niet op. Daarbij hebben de Jezidi invloeden van allerlei geloven, ook het Islamitische geloof en daar zal het stenigen wel vandaan komen, lijkt me.
En wanneer het niet-gelovigen waren? Zie Noord-Koreaquote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:42 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
-edit- weg
Het punt is dat Du'a door eerwraak is gestenigd door haar familie, in de Islam gaat het wel via een proces, minimaal 4 getuigen etc en is eerwraak strikt verboden, men mag niet het recht in haar eigen handen nemen. Du'a vergelijken met Sakinah zal dan ook op alle fronten falen omdat ze beiden andere geloven zijn, beiden andere redenen van geweld toepassen, andere manier van 'schuldeisers' etc.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:00 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over de Islam. De Islam is het probleem niet. Die maakt geen verschil. De regering doet dat.
[..]
Beide links gezien.
[..]
Wie of wat voor geloof of niet geloof ze dan ook aanhangen, zoveel mensen zonder proces een kind stenigen omdat ze wat opvingen wat niet eens de waarheid hoeft te zijn. en weer alleen een meisje met een onduidelijke aanklacht. Ja, ik gooi het dan ook niet op de Islam. Ik gooi het op de regering die er blijkbaar op kickt vrouwen alleen te straffen voor hun zelfgemaakte wetten.
De vrouw uit de OP
[..]
Ze zou schuldig bevonden zijn na in het farsi een bekentenis afgelegd te hebben. Blijkt toch even dat ze geen farsi spreekt of schrijft
Ik vraag mij dan wel af wie haar man wel vermoord heeft. Is die man wel vermoord? En waar komt haar zogenaamde minnaar aan de orde?
Er is trouwens een poging gedaan om vrouwen in iran dezelfde rechten te geven, maar die zijn door de nieuwe machthebber opnieuw de grond in geboord.
http://en.wikipedia.org/w(...)in_Iran#Marriage_law
Het netwerk van de machthebbers zou van mij omver geworpen mogen worden door de Iraniërs zelf, maar denk dat veel mannen daar die macht ook wel prettig vinden.
Met 13 jaar ben je huwbaar volgens deze bron, en tegenwoordig hoef je als man ook je eerste vrouw niet meer te raadplegen voor een tweede vrouw . Dus blijkbaar leeft die regering ook niet meer volgens de islamitische wet.
Ik ben trouwens niet tegen Iran, want ik vind Iraniërs over het algemeen gastvrij en heel gezellig, maar ben pal tegen die discriminerende regering daar.
maakt me geen ruk uit welk denkbeeldig opperwezen ze aanbidden zolang ze universele rechten van de mens maar respecteren en anderen op geen manier lastig vallen of schaden met hun geloof.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'Iedereen is gek, behalve wij'
Ik het nog enig het idee dat je je afkeer aan het specifieren was, maar je reageert compleet gestoord generaliserend.
zelfde, wanneer je in staat bent zo'n gruwelijke daad te verrichten dan ben je een groot gevaar voor mensen en hoor je niet op deze wereldquote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:05 schreef paddy het volgende:
[..]
En wanneer het niet-gelovigen waren? Zie Noord-Korea
Snap het dan, de yazidi koerden, Turkse moslims, Arabische soenieten, orthodoxe joden hebben allemaal steniging in zich, niet allemaal omdat ze naast elkaar wonen, ze kunnen elkaar niet uitstaan en distantieren zich zoveel mogelijk van elkaar in religie, is het dan niet aannemelijker om te zeggen en denken dat het niet aan een geloof in een opperwezen, maar in een regionaal moraliteit gaat?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:07 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
maakt me geen ruk uit welk denkbeeldig opperwezen ze aanbidden zolang ze universele rechten van de mens maar respecteren en anderen op geen manier lastig vallen of schaden met hun geloof.
En een vrouw die zou deelgenomen hebben in een brutaal aanslag op het leven van haar man en ook nog overspel heeft gepleegd met de daders?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:08 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
zelfde, wanneer je in staat bent zo'n gruwelijke daad te verrichten dan ben je een groot gevaar voor mensen en hoor je niet op deze wereld
Ik snap je punt en heb hetzelfde al eerder aangekaartquote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het punt is dat Du'a door eerwraak is gestenigd door haar familie, in de Islam gaat het wel via een proces, minimaal 4 getuigen etc en is eerwraak strikt verboden, men mag niet het recht in haar eigen handen nemen. Du'a vergelijken met Sakinah zal dan ook op alle fronten falen omdat ze beiden andere geloven zijn, beiden andere redenen van geweld toepassen, andere manier van 'schuldeisers' etc.
Wat mij tegen het borst stuit is, wanneer er een cultureel gebruik is, het meteen op de Islam, christendom, jodendom wordt gekoppeld alleen omdat het in een bepaald regio gebeurd.
Moslims hebben alle achterlijke zaken van alle geloven overgenomen. De Islam is een bij elkaar geraapt zooitje wetten waarin vooral de vrouwen het meest achtergesteld worden.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:01 schreef Triggershot het volgende:
Grappig, de moslims hebben het stenigen van de joden overgenomen.
des te meer om er westerse troepen heen te sturen dus.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Snap het dan, de yazidi koerden, Turkse moslims, Arabische soenieten, orthodoxe joden hebben allemaal steniging in zich, niet allemaal omdat ze naast elkaar wonen, ze kunnen elkaar niet uitstaan en distantieren zich zoveel mogelijk van elkaar in religie, is het dan niet aannemelijker om te zeggen en denken dat het niet aan een geloof in een opperwezen, maar in een regionaal moraliteit gaat?
Hetgeen niet bewezen is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En een vrouw die zou deelgenomen hebben in een brutaal aanslag op het leven van haar man en ook nog overspel heeft gepleegd met de daders?
Jouw gods boek bevat achterlijke zaken en zooitje wetten waarin vrouwen worden achtergesteld? Niet te vergeten dat de vrouw meer rechten heeft in de Islam dan in het jodendom-christendom.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Moslims hebben alle achterlijke zaken van alle geloven overgenomen. De Islam is een bij elkaar geraapt zooitje wetten waarin vooral de vrouwen het meest achtergesteld worden.
Hoe Mohammed zijn boodschap ook moge gevormd hebben, lijkt me sterk dat de Yazidi's niet zijn beïnvloed van het jodendom qua steniging, terwijl het jodendom ze sterker en eerder heeft beïnvloed nog voordat de Islam er was. Dat de bijbelse boeken steniging bevatten voor overspel is empirisch, probeer hetzelfde maar met de Koran.quote:Maar nee, gewoon blijven volhouden dat Mohammed alles in de woestijn door Allah werd ingefluisterd, totdat ze geconfronteerd worden met geweldadigheden. Dan is het overgenomen van een ander geloof.
Maar in de Islam toch niet. De koran is toch door Allah aan Mohammed geopenbaard!!! Dacht ik.....quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:03 schreef Triggershot het volgende:
Stenigen komt uit de Bijbel, als je deze dingen niet weet bestudeer je eigen boek zou ik zeggen.
vind je het erg dat ik de iraanse rechtspraak en regering niet helemaal vertrouw gebasseerd op eerdere uitspraken en het verleden?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En een vrouw die zou deelgenomen hebben in een brutaal aanslag op het leven van haar man en ook nog overspel heeft gepleegd met de daders?
alle religies zijn achterlijk.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jouw gods boek bevat achterlijke zaken en zooitje wetten waarin vrouwen worden achtergesteld? Niet te vergeten dat de vrouw meer rechten heeft in de Islam dan in het jodendom-christendom.
[..]
Hoe Mohammed zijn boodschap ook moge gevormd hebben, lijkt me sterk dat de Yazidi's niet zijn beïnvloed van het jodendom qua steniging, terwijl het jodendom ze sterker en eerder heeft beïnvloed nog voordat de Islam er was. Dat de bijbelse boeken steniging bevatten voor overspel is empirisch, probeer hetzelfde maar met de Koran.
Lekker boeiend, zolang ze anderen er geen kwaad mee doen. En lekker ontopic ook weer.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:19 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
alle religies zijn achterlijk.
en het is helemaal achterlijk dat mensen in de westerse beschavingen met een gedegen opleiding er nog in geloven.
Ja want Westerse troepen hebben zoveel goeds in het Midden Oosten gebracht.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:16 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
des te meer om er westerse troepen heen te sturen dus.
land verdelen in twee stukken en dan de keuze aan de bewoners, of in een vrije samenleving met een rechtsstelsel of als beesten verder leven.
ik vind het werpen op religie en cultuur zo makkelijk.
elk mens behoort een aangeboren instinct te hebben voor goed en kwaad, wat wel en niet kan.
'duidelijk bij deze mensen aanwezig waardoor het dus geen mensen meer zijn, afschieten dus toegestaan om humaniteit in de toekomst te garanderen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |