Misschien in de tijd van Abraham, toen het Christendom nog niet bestond, maar in de huidige tijd hebben de meeste Christelijke vrouwen net zoveel rechten als de mannen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jouw gods boek bevat achterlijke zaken en zooitje wetten waarin vrouwen worden achtergesteld? Niet te vergeten dat de vrouw meer rechten heeft in de Islam dan in het jodendom-christendom.
Ik ben Christen en hang het NT aan. Het OT is alleen maar een geschiedkundig boek over het geloof dat er was vóór Christus leefde. Het OT geldt alleen indien het niet door het NT is overruled. Het OT is zeker geen boek met voorschriften voor Christenen, wat de koran wel is voor moslims.quote:Hoe Mohammed zijn boodschap ook moge gevormd hebben, lijkt me sterk dat de Yazidi's niet zijn beïnvloed van het jodendom qua steniging, terwijl het jodendom ze sterker en eerder heeft beïnvloed nog voordat de Islam er was. Dat de bijbelse boeken steniging bevatten voor overspel is empirisch, probeer hetzelfde maar met de Koran.
Daar waren geen bewijzen voor. Ze zijn uitgegaan van een bekentenis (handtekening eisen) in een taal die ze niet eens machtig was. Overspel was het dus ook niet, want de relatie was er pas na de dood van haar man. uit je eigen bronquote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En een vrouw die zou deelgenomen hebben in een brutaal aanslag op het leven van haar man en ook nog overspel heeft gepleegd met de daders?
Misschien moet je de Koran een x voor jezelf lezenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar in de Islam toch niet. De koran is toch door Allah aan Mohammed geopenbaard!!! Dacht ik.....
Mohammed heeft nooit ontkend dat zijn openbaring elementen vanuit het jodendom en christendom bevat.quote:4 de vrouwen 163
Wij hebben aan jou geopenbaard zoals Wij aan Noeh en de profeten na hem geopenbaard hebben. En Wij hebben geopenbaard aan Ibrahiem, Isma'iel, Ishaak, Ja'koeb en de stammen, 'Isa, Ajjoeb, Joenoes, Haroen, Soelaimaan ? en Wij hebben aan Dawoed een Zaboer gegeven
Nee hoor. Ik sta er ook niet achter.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:18 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
vind je het erg dat ik de iraanse rechtspraak en regering niet helemaal vertrouw gebasseerd op eerdere uitspraken en het verleden?
Er zijn christenen, moslims en joden in Nederland die zich beschaafder gedragen en opstellen dat ongelovigen. Rotte appels vs de verse appels afwegen om een punt te hebben? Vrij achterlijk.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:19 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
alle religies zijn achterlijk.
en het is helemaal achterlijk dat mensen in de westerse beschavingen met een gedegen opleiding er nog in geloven.
Waarom wordt Sakineh dan toch gestenigd? Er staat ook niet in de koran dat het doden of aanzetten tot doden tot steniging leidt.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:17 schreef Triggershot het volgende:
Dat de bijbelse boeken steniging bevatten voor overspel is empirisch, probeer hetzelfde maar met de Koran.
Tja, als ik BSB moet geloven is overspel alle seks buiten de huwelijkse staat. Dus ook seks voor het huwelijk of seks als weduwe als je niet met de minnaar getrouwd bent.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Daar waren geen bewijzen voor. Ze zijn uitgegaan van een bekentenis (handtekening eisen) in een taal die ze niet eens machtig was. Overspel was het dus ook niet, want de relatie was er pas na de dood van haar man. uit je eigen bron
Dus je zegt als het ware dat God ten tijde van Abraham en Mozes, iig voor het Christendom een religie van achterlijke zaken had geopenbaard, begrijp ik je goed? Vergeet dan ook niet dat Jezus niet de wet komt afschaffen, maar vervullen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Misschien in de tijd van Abraham, toen het Christendom nog niet bestond, maar in de huidige tijd hebben de meeste Christelijke vrouwen net zoveel rechten als de mannen.
ah, het bekende cherrypicking aanpak als het aankomt op je geloof en je er niet in kunt vinden. Doen de moslims ook goed inderdaad net zoals de christenen. Niet te vergeten dat er genoeg voorschriften zijn in de bijbel, maar als je daadwerkelijk aan cherrypicking doet begrijp ik wel waarom je ze niet ziet / passeert.quote:Ik ben Christen en hang het NT aan. Het OT is alleen maar een geschiedkundig boek over het geloof dat er was vóór Christus leefde. Het OT geldt alleen indien het niet door het NT is overruled. Het OT is zeker geen boek met voorschriften voor Christenen, wat de koran wel is voor moslims.
Tsjah... het is volstrekt onhaalbaar, maar het is een idee.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:16 schreef powerofdreams het volgende:
[..]
des te meer om er westerse troepen heen te sturen dus.
land verdelen in twee stukken en dan de keuze aan de bewoners, of in een vrije samenleving met een rechtsstelsel of als beesten verder leven.
Omdat je niet de nodige feitenkennis hebt om te beseffen dat de cultuur waarin je opgroeit tot op zeer grote hoogte bepaalt wat acceptabel is en wat niet. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Azteken... Die mensen waren hun tijd ver vooruit en leefden deels in gigantische steden. Hartstikke modern allemaal. Maar naar onze maatstaven waren het deels beesten. Zoek maar op waarom.quote:ik vind het werpen op religie en cultuur zo makkelijk.
Bommen op verweggistan hoort bij het goede neem ik aan?quote:elk mens behoort een aangeboren instinct te hebben voor goed en kwaad, wat wel en niet kan.
Hou toch op man, simplistische keuterboer.quote:'duidelijk bij deze mensen aanwezig waardoor het dus geen mensen meer zijn, afschieten dus toegestaan om humaniteit in de toekomst te garanderen
Of het waar is of niet, of haar oordeel aanklacht terecht is of niet is een ander, maar wel heel erg relevant en legitieme vraag, dat ontkennen.. daar gaat het mij niet om, het is eerder dat er in Nederlands nieuw - al dan wel onbewust, geen idee - heel veel wordt weggelaten met betrekking tot het tot stand komen van haar oordeel dat ik er vraagtekens bij hem of het per ongeluk is.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:24 schreef paddy het volgende:
[..]
Daar waren geen bewijzen voor. Ze zijn uitgegaan van een bekentenis (handtekening eisen) in een taal die ze niet eens machtig was. Overspel was het dus ook niet, want de relatie was er pas na de dood van haar man. uit je eigen bron
Dus we zijn het er beiden over eens dat het noemen van iets wat niet in de Koran voorkomt we niet islamitisch kunnen noemen? Overigens wordt ze niet gestenigd.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom wordt Sakineh dan toch gestenigd? Er staat ook niet in de koran dat het doden of aanzetten tot doden tot steniging leidt.
Het zijn geen voorschriften en als Christen hoef je alleen maar te leven in Jezus' geest. Zoals Hij leefde. En Hij was niet bepaald voorstander van steniging, remember? Dus, als steniging voorkomt in het OT en Jezus hier op tegen was, wat horen de Christenen dan te volgen?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:33 schreef Triggershot het volgende:
ah, het bekende cherrypicking aanpak als het aankomt op je geloof en je er niet in kunt vinden. Doen de moslims ook goed inderdaad net zoals de christenen. Niet te vergeten dat er genoeg voorschriften zijn in de bijbel, maar als je daadwerkelijk aan cherrypicking doet begrijp ik wel waarom je ze niet ziet / passeert.
Christenen die leven naar Jezus' geest. Waar vinden we die?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zijn geen voorschriften en als Christen hoef je alleen maar te leven in Jezus' geest. Zoals Hij leefde. En Hij was niet bepaald voorstander van steniging, remember? Dus, als steniging voorkomt in het OT en Jezus hier op tegen was, wat horen de Christenen dan te volgen?
Precies het NT. Niet het OT.
Oh, steniging komt wel in de Koran voor. Zoek maar eens op 'stenig'. Je krijgt 5 hits.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dus we zijn het er beiden over eens dat het noemen van iets wat niet in de Koran voorkomt we niet islamitisch kunnen noemen? Overigens wordt ze niet gestenigd.
Het zijn geloofsgenoten, geen soortgenoten.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, steniging komt wel in de Koran voor. Zoek maar eens op 'stenig'. Je krijgt 5 hits.
Alleen steniging voor moord of overspel komt inderdaad niet voor. Maar wordt hier wel door een Islamitische rechter bevolen.
Het dan niet islamitisch noemen is een uitweg die moslims altijd gebruiken als soortgenoten de fout ingaan.
In NT staat dat Jezus is gekomen om OT te vervullen, niet af te schaffen remember? Je bent precies cherrypicking aan het toe te passen door de één in de NT te vervangen door een ander in de NT wat je meer aanstaat, doen moslims ook heel vaak.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Het zijn geen voorschriften en als Christen hoef je alleen maar te leven in Jezus' geest. Zoals Hij leefde. En Hij was niet bepaald voorstander van steniging, remember? Dus, als steniging voorkomt in het OT en Jezus hier op tegen was, wat horen de Christenen dan te volgen?
Precies het NT. Niet het OT.
Dat lijkt mij meer dan duidelijk. Justitieel gezien was het begin jaren 40 prima om Joden te vermoorden. Daarom wordt ik altijd een beetje bang als mensen in discussies klakkeloos wetten accepteren zonder morele aspecten te bekijken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Daarom staat moreel gelijk hebben veruit boven justitieel het rechte eind te pakken hebben.
Ik heb het over het stenigen in de Koran als straf voor overspel en moord.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, steniging komt wel in de Koran voor. Zoek maar eens op 'stenig'. Je krijgt 5 hits.
Alleen steniging voor moord of overspel komt inderdaad niet voor. Maar wordt hier wel door een Islamitische rechter bevolen.
Het dan niet islamitisch noemen is een uitweg die moslims altijd gebruiken als soortgenoten de fout ingaan.
Gaat niet over moslims of een oproep van God.quote:18 de grot 20
Want als zij van jullie vernemen dan zullen zij jullie stenigen of jullie naar hun geloof terugbrengen en dan zal het jullie nooit welgaan."
Vader van Abraham bedreigt hem met stenigen.quote:19 Marjam 46
Deze zei: "Wil jij je van mijn goden afkeren, Ibrahiem? Als jij niet ophoudt, zal ik je stenigen; ga een lange tijd bij mij weg."
Een bedreiging voor als ze niet stoppen het boodschap van god te verkondingen.quote:36 ja sien 18
Zij zeiden: "Wij zien in jullie een slecht voorteken. Als jullie niet ophouden zullen wij jullie stenigen en dan zal jullie van onze kant een pijnlijke bestraffing treffen."
Mozes vraagt bescherming aan God om niet gestenigd te worden.quote:44 de rook 20
En ik zoek bescherming bij mijn Heer en jullie Heer dat jullie mij niet zullen stenigen.
God gebruikt de Hemelen om Satans mee te stenigen.quote:67 de heerschappij 5
En Wij hebben de nabije hemel met lampen opgesierd en die gemaakt om de satans ermee te stenigen. En Wij hebben voor hen de bestraffing van de vuurgloed klaargemaakt.
Volgens mij? Leer bronvermelding te lezen wil je?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, als ik BSB moet geloven is overspel alle seks buiten de huwelijkse staat. Dus ook seks voor het huwelijk of seks als weduwe als je niet met de minnaar getrouwd bent.
Maar goed, dan plegen deze mannen ook overspel, maar die mogen gewoon blijven leven.
Daarbij waren zij, volgens Triggershot, de daders van de moord op de man van Sakineh!
Er is een groot verschil tussen onschuldige mensen doden en schuldige mensen doden. Of vind je dat de rechters van het Neurenberg tribunaal geen haar beter waren dan de nazis die net miljoenen hadden vermoord?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:42 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Je snapt echt niet dat als je zoiets doet je geen haar beter bent dan die mensen zelf? Dat je dan zelf een gevaarlijk beest bent?
Lijkt me een beetje dom als moslim iets dat wel in de Koran voorkomt om on-Islamitisch te noemen. Iets wat niet in de Islam voorkomt islamitisch noemen betekent dat je helemaal niets van de Koran hebt begrepen dan als (niet)moslim. Wanneer een Islamitische rechter alchohol drinkt of een harem bijhoudt zoals recent is ontdekt in Saudi Arabië ga je dat ook niet echt Islamitisch noemen, simpelweg omdat hij moslim is? Zoja: Is het opblazen van abortusklinieken christelijk?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:40 schreef Gia het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |