Escape to the Country. Ja, ja.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:29 schreef DO2 het volgende:
Je hebt zo'n Brits programma waarbij ze voortdurend op zoek gaan naar leuke huisjes in groene streken.
Dan krijg je wel een aardig beeld van hoe mooi Engeland is, of kan zijn. Erg mooi, ja.
Maar dat wisten jullie eigenlijk al, dus.
Dat heb ik ook eens gedaan. Korte tijd later kwamen de onderburen kond doen van de werkelijke reden dat alles weer lekker doorliep: ik had de buis kapotgemaakt. Toen toch maar eens een echte trekveer aangeschaft.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:53 schreef Ringo het volgende:
Vanmiddag heb ik de afvoer van mijn wasbak ontstopt. Eerst met soda en azijn. Dat reageert leuk met elkaar! Maar ondanks het bruisende spektakel hielp het geen sodemieter. Toen heb ik met een oude televisieantenne de boel van binnen eens lekker lekgeprikt. Gotcha! Het water stroomt weer als een zonnetje.
Nu zit ik in de trein naar Rotterdam.
In boekenwereld draait het allemaal om hype wanneer er snel geld mee gemaakt moet worden. Als je als schrijver op mond-tot-mond-reclame vertrouwt ben je al bejaard en zit je met je oude slappe pik op kleine jongetjes te geilen voordat er wat geld binnen begint te stromenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:51 schreef Marble het volgende:
Maar goed, nu even een serieus literair vraagstuk. Waarin verschilt The Pillars of the Earth van de gemiddelde Thea Beckman? Het is een tof boek hoor, maar van waar die ongelooflijke hype? Thea (ik mag Thea zeggen) flikte exact hetzelfde kunstje toch al eeuwen geleden? En die mocht ook niet bij Oprah komen. Ik kan me voorstellen dat iemand als Frollo of Gelly hier wel een antwoord op weet.
De onbevlekt ontvangene.quote:
Daar mist ergens een d.quote:
Maria was toch object en niet subject?quote:
Dit verhaal stemt me in 't geheel niet gerust, Gellius.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 18:41 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat heb ik ook eens gedaan. Korte tijd later kwamen de onderburen kond doen van de werkelijke reden dat alles weer lekker doorliep: ik had de buis kapotgemaakt. Toen toch maar eens een echte trekveer aangeschaft.
Andersom. Maar de -d- hoort daar inderdaad.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:34 schreef Marble het volgende:
[..]
Maria was toch object en niet subject?
Ach welnee.quote:
Degelijk. Hakken, maar niet obsceen hoog. Fier op haar werkkleding; casual: casual.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:33 schreef zodiakk het volgende:
Schoot me net te binnen: hoe zou Thisbe eruit zien?
Neen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:35 schreef Ringo het volgende:
Maria ontvangt onbevlekt. Aldus is zij het ontvangende subject.
Oogverblindend. Ik weet niet of ik details mag prijsgeven.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:33 schreef zodiakk het volgende:
Yikes! En niet alleen getrimde baardjes, geribte colbertjes en hippe sneaks maar ook veel te snelle halve-marathon-tijden. Moet ik hieruit opmaken dat Thisbe de vriendin van IR is?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:47 schreef Gellius het volgende:
Je hebt hier wel een interessant geval beet, zodiakk. Het is natuurlijk zo dat Thisbe exclusief reageert op IR. En op niemand anders. Een soort pendant. Waarmee we in het gebied zijn aangeland van de getrimde baardjes, een geribt colbertje, hippe sneaks.
Mijn gelijk is 100% taalkundig, Marble, en daarmee amoreel en op geen enkele manier metafysisch. Wees gerust.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:59 schreef Marble het volgende:
Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat Ringo taalkundig gezien toch gelijk heeft. Maar moreel (en metafysisch) gezien heb ik gelukkig dan weer wel gelijk, want om niet zelf het subject te zijn van je eigen geboorte druist toch wel fundamenteel in tegen alles dat mij lief en teder zijt.
Geestige Amsterdammer op hippe sneaks zoekt geribt baardje om mee te trimmen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:09 schreef Marble het volgende:
Is "hippe sneaks" xeauouixeaux niet een oxymoron van de bovenste plank?
De d miste niet. Maria is de onbevlekt onvangene, waardoor Jezus een niet door erfzonde besmette moeder had. In het volksgeheugen is de onbevlekking van de ontvangenis verhuist naar de wonderbaarlijk verwekking van gods zoon, maar dat is bijbelkundig onjuist.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mijn gelijk is 100% taalkundig, Marble, en daarmee amoreel en op geen enkele manier metafysisch. Wees gerust.
Dat dus.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 06:01 schreef sigme het volgende:
[..]
De d miste niet. Maria is de onbevlekt onvangene, waardoor Jezus een niet door erfzonde besmette moeder had. In het volksgeheugen is de onbevlekking van de ontvangenis verhuist naar de wonderbaarlijk verwekking van gods zoon, maar dat is bijbelkundig onjuist.
Dat klinkt toch als een onvergeeflijke fout. Maar ik snap het eigenlijk nog steeds niet. Als het Maria niet is, die het kind in haar schoot ontvangt (zonder dat daar een bevlekker à la Jozef aan te pas moest komen), wie ontvangt Maria dan? Is dat God, in Zijn Koninkrijk?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 06:01 schreef sigme het volgende:
[..]
De d miste niet. Maria is de onbevlekt onvangene, waardoor Jezus een niet door erfzonde besmette moeder had. In het volksgeheugen is de onbevlekking van de ontvangenis verhuist naar de wonderbaarlijk verwekking van gods zoon, maar dat is bijbelkundig onjuist.
Zij ontvangt het kind wel in haar schoot, maar het onbevlekte slaat op Maria haar eigen ontvangenis, m.a.w. dat zij onbevlekt door erfzonde is ontvangen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:13 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat klinkt toch als een onvergeeflijke fout. Maar ik snap het eigenlijk nog steeds niet. Als het Maria niet is, die het kind in haar schoot ontvangt (zonder dat daar een bevlekker à la Jozef aan te pas moest komen), wie ontvangt Maria dan? Is dat God, in Zijn Koninkrijk?
Ah ja, zo. Het begint te dagen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zij ontvangt het kind wel in haar schoot, maar het onbevlekte slaat op Maria haar eigen ontvangenis, m.a.w. dat zij onbevlekt door erfzonde is ontvangen.
Ja, je hebt 'm.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 08:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ah ja, zo. Het begint te dagen.
Voor de duidelijkheid:
[onbevlekt door erfzonde] ontvangen, is het, toch?
Ik las eerst namelijk: onbevlekt [door erfzonde ontvangen] en toen begon het deze derde-generatie-heiden te duizelen.
Jesus was a girl!quote:In de natuur komt maagdelijke voortplanting (parthogenese) weliswaar voor, maar niet bij de mens en het resultaat is zelfs met de meest moderne technieken nooit een jongen.
Kan ik hieruit opmaken dat ze een huid van porselein heeft?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:07 schreef k_man het volgende:
Hippe sneaks? Thisbe houdt niet van mannen op sneaks. Althans, dat is wat ze zei.
Gehad? Hij is ze ook al weer kwijt geraakt?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan heeft deze week zijn eerste paar hippe sneaks gehad.
Wij kopen eigenlijk alleen heel dure maar zeer verantwoorde schoenen voor de kinderen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan heeft deze week zijn eerste paar hippe sneaks gehad.
Een bepaald merk? Of is dat allemaal maatwerk?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:13 schreef Z het volgende:
[..]
Wij kopen eigenlijk alleen heel dure maar zeer verantwoorde schoenen voor de kinderen.
Fantastische auto. Als ik geen 740 had gekozen, was het een 240 geworden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:38 schreef zodiakk het volgende:
Bij 'degelijk' denk ik aan een Volvo 240.
Sportschoenen. Zo noemde mijn gedistingeerde tante ze, vol walging en onbegrip.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:08 schreef DO2 het volgende:
En wat wordt het straks, na de sneaks? Eaks? Sneks? Nks?
Daar moet ik even op terug komen. Ik ben overigens wel van plan daar snel mee te stoppen, met die dure schoenen, want ik voel me eigenlijk elke keer genaaid. Gelukkig betalen de oma's graag mee aan het schoeisel.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een bepaald merk? Of is dat allemaal maatwerk?
Ik heb nu een paar sneakertjes overgenomen van iemand voor een prikkie, maar die zullen vast niet verantwoord zijn. Hij loopt nog niet dus het is nog niet van belang.
Ik heb alleen nog maar de dia's van 1975-1979 ingescand, DO. Ik moet daar weer es verder mee.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:10 schreef DO2 het volgende:
Wat heb jij trouwens verdomd veel schattige foto's van jezelf als kind, 'ius.
Ach, dat waren toch je beste jaren.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:16 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik heb alleen nog maar de dia's van 1975-1979 ingescand, DO. Ik moet daar weer es verder mee.
Dat zal haar wel zijn, aangezien ze alleen maar over eten post.quote:
Ik twijfel. Ze kan zomaar 'myotone dystrofie' correct spellen.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:13 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Dat zal haar wel zijn, aangezien ze alleen maar over eten post.
quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:18 schreef Riann het volgende:
ja ik zag hem ook in het aldi blaadje vandaag en toen dacht ik ook het is een idee om uit te proberen of het echt iets is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Now which way do we go?" - Dorothy Gale
Als je d'r een leuke megging onder draagt, kan 't heel vlot staan, hoor!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:19 schreef Z het volgende:
In de tijd van de Grunge droegen mannen jurken, dat kan dus nu niet meer?
1. Men neme een koperen pan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 15:24 schreef Gellius het volgende:
Tijd om de risottobijbel weer eens ter hand te nemen.
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:19 schreef DO2 het volgende:
Ik blik vast vooruit...
Claudia: Nee.
Gellius: Nee.
Lienekien: Nee.
Ringo: Ja.
Z: Ja.Nee
JAM: Ja.
Dan zal iemand anders de doorslag moeten geven.
BG? k_man?
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:19 schreef DO2 het volgende:
Ik blik vast vooruit...
Claudia: Nee. Hell yeah!
Gellius: Nee.
Lienekien: Nee.
Ringo: Ja.
Z: Ja. Nee
JAM: Ja.
Dan zal iemand anders de doorslag moeten geven.
BG? k_man?
De doorslag.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:27 schreef Gellius het volgende:
Ik zou het zelf niet doen, maar als jij lekker spareribs wil eten, dan doe je dat toch.
Geen vlees of vis?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:31 schreef Ringo het volgende:
Ha, mooi. Dan houd ik het vanavond op verse pasta met tomaatjes, basilicum en een klots olijfolie. Plus pecorino.
Nee, niet nodig. Ik eet steeds minder vlees. En dat is niks bewust, het komt er niet van. Daarom word ik ook steeds magerder.quote:
Vanaf circa 01:00.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:41 schreef Gellius het volgende:
Ik eet zelfs mijn haringen met mes en vork. Inzet, het draait allemaal om inzet.
Wat denk je van lopend koffie drinken? Dat geeft pas een chaos.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:54 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Lópend eten is in principe natuurlijk not done. Lopend roken eigenlijk ook niet, maar ja, binnen kan het niet meer...
Ik iets in de Schouwburg van Groningen. In 1843 al wel.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:37 schreef Frollo het volgende:
Plus hij heeft iets in Carré gedaan. Nou jullie weer.
Ik ken de meeste van die namen gewoon totaal niet, terwijl ik hier toch ook alweer 9 jaar rondhang.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb deze topics doorgebladerd.
De leukste & ranzigste FOK!meet foto's van 11 jaar FOK! (4)
Tja, denk ik dan. Tja.
Ja, maar het kan zo nog 40 jaar duren!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:22 schreef Ringo het volgende:
Ik heb witte plekjes op mijn amandelen. Dat is een aankondiging van de dood, niet?
Tja.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:21 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik ken de meeste van die namen gewoon totaal niet terwijl ik hier toch ook alweer 9 jaar rondhang.
Alsof er een soort schaduw-FOK! bestaat.
Ik wist het. Een ziekte met een lijdensweg,quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, maar het kan zo nog 40 jaar duren!
Dit helpt. En anders toch de huisarts bellen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik wist het. Een ziekte met een lijdensweg,.
Ik bedoel van alles. Dwerg heeft me wel eens over zo'n x-jaar meet e.e.a. verteld. Het zou echt niet 'mijn ding' zijn. Ik houd gewoon niet van mensen en drank.quote:
Goeie tip, ik zal mijn huisdealer er eens om vragen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit helpt. En anders toch de huisarts bellen.
[ afbeelding ]
Dat soort topics bepalen wel het beeld wat ik van jullie heb.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb deze topics doorgebladerd.
De leukste & ranzigste FOK!meet foto's van 11 jaar FOK! (4)
Tja, denk ik dan. Tja.
Ik heb exact hetzelfde. Ook als ik de top-500 doorkijk. Geen idee wie al die mensen zijn.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:21 schreef Frollo het volgende:
Ik ken de meeste van die namen gewoon totaal niet, terwijl ik hier toch ook alweer 9 jaar rondhang.
Alsof er een soort schaduw-FOK! bestaat.
Nah, nummer 244 toch wel?!quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:00 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb exact hetzelfde. Ook als ik de top-500 doorkijk. Geen idee wie al die mensen zijn.
Och, daarvan zie ik de meesten wel regelmatig posten hoor, op een enkeling na die dan waarschijnlijk heel actief is in uitsluitend de Opel-slowchat of zo.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:00 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb exact hetzelfde. Ook als ik de top-500 doorkijk. Geen idee wie al die mensen zijn.
Ik ken de meeste users uit de top 100 wel.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:00 schreef broer het volgende:
[..]
Ik lurk te weinig, denk ik. Bij de meeste namen rinkelt er geen enkel belletje.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:03 schreef Frollo het volgende:
Och, daarvan zie ik de meesten wel regelmatig posten hoor, op een enkeling na die dan waarschijnlijk heel actief is in uitsluitend de Opel-slowchat of zo.
Dat is wel komisch. Een haring kun je heel goed netjes met de hand in je keel laten glijden. Het is zelfs verplicht, eigenlijk. Alleen zo smaakt ie zoals ie hoort te smaken.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:41 schreef Gellius het volgende:
Ik eet zelfs mijn haringen met mes en vork. Inzet, het draait allemaal om inzet.
Niet zo van (veel) mensen en helemaal niet van mensen met (veel) drank op.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:59 schreef Ringo het volgende:
Lienekien, houd jij niet van drank&mensen, of niet van drank & niet van mensen?
Ja, dat haat ik ook zo. Dat zijn over het algemeen ook de mensen die altijd zo groot mogelijke happen nemen en met hun vork in hun rechterhand eten. De linkerelleboog steunt dan op de linkerknie. Tijdens het eten kijken ze als een kat die op de bak zit.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:08 schreef mane het volgende:
Wat ik trouwens verschrikkelijk vind, is als mensen met hun tanden over een lepel of vork gaan. Brrr.
Uit je verhaal word ik weinig wijs, DO2. Maar je bent hier toch een heel aangename persoonlijkheid, vind ik zo. Van mij hoef je niet weg.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:15 schreef DO2 het volgende:
Ik ben in mijn achtbaan aan emoties weer eens uit de bocht gevlogen.
Veel erger is het dat DaD al die tijd naast mij zat.
Ze verdient dit niet, uiteraard. En mijn aanwezigheid op dit toneel zal haar zeker niet helpen.
Ik denk dat ik er daarom verstandig aan doe hier niet meer te verschijnen.
Dus...
Het gaat u allen goed, mensen.
Je moest eens weten.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:33 schreef zodiakk het volgende:
Dat was wel vele jaren geleden hoor, toen ik nog onbehaard en onschuldig was.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:20 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie trouwens I.R. ook nogal eens voorbij komen op de meet-foto's. Maar ja, die houdt van bier, hè.
Zwitserland! En had jij niet al enige weken in ledigheid doorgebracht?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
De groeten uit Zwitserland, mensen.
Het is weids en groen en regenachtig en de muur bestaat uit ruiten en het uitzicht is geweldig (en er staan Gispenstoelen in het huisje). En hiervoor zat ik in een uithoek van de Vogezen, en daar was het ook erg mooi.
En ik heb paravion al uit (saai geneuzel) en ben nu bezig met in babylon (wat me een stuk beter bevalt).
Die zou ik niet herkennen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zie nu pas dat zelfs thaleia op een van die meetings is geweest!
Jemig. Maar wel een goed plan om ook hier afstand te nemen. Sterkte.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:15 schreef DO2 het volgende:
Ze verdient dit niet, uiteraard. En mijn aanwezigheid op dit toneel zal haar zeker niet helpen.
Dus...
Ik denk dat dat juist onverstandig is.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:15 schreef DO2 het volgende:
Een witte (droge) Bordeaux! Die zijn er al van 2009, vaak redelijk geprijsd en erg lekker.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:01 schreef NoCigar het volgende:
Wat zal ik vandaag weer eens allemaal gaan drinken? Gisteren half flesje Bordeaux, glas Cadillac (zoete Bordeaux à la Sauternes), glas Armagnac en een biertje op.
Hmm. Nobel. Maar ook een beetje drastisch en hopelijk niet voor altijd.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 13:15 schreef DO2 het volgende:
Dus...
Is er al een poster/flyer? En waar in Den Haag is het?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:01 schreef JAM het volgende:
Overigens, mocht iemand zich geroepen voelen, 27 en 28 augustus kunt u allen vanaf 20h00 's avonds genieten van 'een alledaagse komedie voor ondeugdende mensen', alhier in Den Haag. VVK, 5 euro. Idee en regie: El Jammos.
Deze bijvoorbeeld: Le G de Château Guiraud 2009quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:27 schreef Z het volgende:
[..]
Een witte (droge) Bordeaux! Die zijn er al van 2009, vaak redelijk geprijsd en erg lekker.
VVK?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 15:01 schreef JAM het volgende:
Overigens, mocht iemand zich geroepen voelen, 27 en 28 augustus kunt u allen vanaf 20h00 's avonds genieten van 'een alledaagse komedie voor ondeugdende mensen', alhier in Den Haag. VVK, 5 euro. Idee en regie: El Jammos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |