abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:27:21 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_58226669
Ik vind dat toch zo sneu, hè. Zie je zo'n Hollands kneuterkoppel ergens in een croissanterie zitten, met bijvoorbeeld een broodje zalmsalade voor zich -- gaan ze dat broodje met mes en vork opeten.

"Ja zo hebben wij dat thuis geleerd", mispelt de man gereformeerd als ik hem naar zijn vreemde gewoonte vraag.
"Goed zo Joop", zegt zijn vrouw. "Eet je sla op."

Zijn sommige mensen bang voor hun eten?? Waarom kan je een broodje niet gewoon met je handen eten? Of zit er poep aan je vingers?

"Poep, dat is een lelijk woord", zegt de vrouw. "Eet je sla op, Joop."
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_58226758
dat zijn gewoon mensen met teveel tijd, een zacht broodje kan ik me nog wel voorstellen maar een hard broodje vind ik toch wel gekkenwerk om dat op te eten met mes en vork
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:31:55 #3
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_58226770
Ach, dat zijn de etiquettes die gelden aan tafel.

Maargoed, paupers ondervinden daar geen hinder van. Dat krijg je pas bij de hogere kringen. Als ik ga eten met mijn collega's (type 3delig kostuum, voornamelijk managers), eten we ook brood met mes en vork.

Croissantjes, pistoletjes, maar ook boterhammen eten we met mes en vork.

Het ziet er beter uit dan mensen die met hun handen eten, en je hebt ook geen last van resten langs je mondhoeken, wat ik dan wel weer vaak bij mensen zie die met de hand eten.
Yo, Yo, Luister dan, Luister dan, hier is Fritz, de man die alles kan,
Aan kunstjes geen gebrek, ik sla iedereen op ze bek, je moet niet sollen met mij,
want voor je het weet, lig je op een boerderij rij rij, BITCH
Peace out homies
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:34:41 #4
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_58226844
Het is netjes en nog beter voor de lijn ook! Beter slank en burgelijk dan dik en pauperig!
En ze leefden nog lang en gelukkig
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:34:51 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_58226848
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:31 schreef Fritztiaan het volgende:

Maargoed, paupers ondervinden daar geen hinder van. Dat krijg je pas bij de hogere kringen. Als ik ga eten met mijn collega's (type 3delig kostuum, voornamelijk managers), eten we ook brood met mes en vork.
"kostuum".

In dat soort kringen geldt de burgerlijke etiquette inderdaad. Nooit teveel aandacht aan schenken, zo meteen gaan die lui nog denken dat ze zich weten te gedragen.

Een broodje eet je met je handen, loonslaaf
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:35:38 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_58226878
quote:
Het ziet er beter uit dan mensen die met hun handen eten, en je hebt ook geen last van resten langs je mondhoeken, wat ik dan wel weer vaak bij mensen zie die met de hand eten.
Een servet is zeker te duur?
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:36:01 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58226888
Een broodje smaakt op de een of andere manier zoveel lekkerderder met je handen gegeten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_58226927
quote:

Croissantjes, pistoletjes, maar ook boterhammen eten we met mes en vork.

Die tekst en dan die ondertitel en signature
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:38:16 #9
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_58226954
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:34 schreef Principessa het volgende:
Het is netjes en nog beter voor de lijn ook! Beter slank en burgelijk dan dik en pauperig!
Dat dus. Brood in het openbaar eten met de handen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_58226974
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:34 schreef Principessa het volgende:
Hoezo is dat beter voor de lijn dan?
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:39:25 #11
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_58226992
Bij 'Dames in de dop' mochten ze gister anders gewoon met hun handen eten.
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:39:50 #12
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_58226997
Mensen die een broodje met mes en vork eten, dat zijn mensen die met sokken in sandalen lopen omdat ze blote voeten "geen gezicht" vinden.
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:39:56 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58227001
Hoezo is het trouwens beter voor de lijn je broodje met mes en vork te eten? Je eet toch dat hele broodje op, ongeacht je het met mes en vork dan wel handen naar je mond brengt? En met de handen eten staat toch niet direct gelijk aan schrokken?
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:40:15 #14
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_58227008
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

"kostuum".

In dat soort kringen geldt de burgerlijke etiquette inderdaad. Nooit teveel aandacht aan schenken, zo meteen gaan die lui nog denken dat ze zich weten te gedragen.

Een broodje eet je met je handen, loonslaaf
3 delig pak dan

Maar waar haal je vandaan dat het "burgerlijke etiquette" is? Dat is het JUIST niet. Alleen in hogere kringen komt dit voor. Bijvoorbeeld in het type restaurant waar je 5 gangenmenu's hebt. Waar je voor elk gerecht apart bestek hebt.

Ik pas me gedrag aan, aan de mensen met wie ik ben. Ben ik met me vrienden, dan eten we lekker patat met de vingers, lekker shoarma vreten, knoflooksaus oplikken, maar op me werk ben ik een echte heer. Moet ook wel als ik representatief wil overkomen
Aan kunstjes geen gebrek, ik sla iedereen op ze bek, je moet niet sollen met mij,
Peace out homies
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:44:20 #15
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_58227091
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:39 schreef Copycat het volgende:
Hoezo is het trouwens beter voor de lijn je broodje met mes en vork te eten? Je eet toch dat hele broodje op, ongeacht je het met mes en vork dan wel handen naar je mond brengt? En met de handen eten staat toch niet direct gelijk aan schrokken?
Omdat je met mes en vork rustiger en voornamelijk meer constant eet, waardoor je eten op een constante manier naar binnen gaat, wat je spijsvertering ten goede komt.
Peace out homies
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:44:34 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_58227096
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:40 schreef Fritztiaan het volgende:
Maar waar haal je vandaan dat het "burgerlijke etiquette" is? Dat is het JUIST niet. Alleen in hogere kringen komt dit voor. Bijvoorbeeld in het type restaurant waar je 5 gangenmenu's hebt. Waar je voor elk gerecht apart bestek hebt.
Ik heb het over een broodje tijdens de lunch, geen vijfgangenmenu.

Niks is zo potsierlijk als misplaatste beschaving. Mensen die te onnozel zijn om het verschil tussen het gedicht en een roman aan te wijzen, maar een broodje gezond verorberen alsof het om het hoogste cultuurgoed gaat.

Zo ontzettend middenklasse. Opel-Kadett-manieren.
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:46:59 #17
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58227152
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:40 schreef Fritztiaan het volgende:

[..]

3 delig pak dan

Ik pas me gedrag aan, aan de mensen met wie ik ben. Ben ik met me vrienden, dan eten we lekker patat met de vingers, lekker shoarma vreten, knoflooksaus oplikken, maar op me werk ben ik een echte heer. Moet ook wel als ik representatief wil overkomen
Vind je het geen sneu gedoe?

Ik begrijp dat je je aanpast hoor, maar heb je geen vreselijke aandrang er tegenin te gaan?

Ik schop het liefst zo hard tegen onzinnige regeltjes aan dat ze bloedend uit elkaar vallen, maar dat ben ik maar. Daarom zal ik ook niet snel op jouw stoel eindigen

Nah ja, dat je broodjes knapperig en je bestek glanzend moge zijn
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:47:07 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58227156
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:44 schreef Fritztiaan het volgende:

Omdat je met mes en vork rustiger en voornamelijk meer constant eet, waardoor je eten op een constante manier naar binnen gaat, wat je spijsvertering ten goede komt.
Ik kan ook met mijn handen heel rustig en regelmatig eten.

Vind het altijd wel lachen als ik ergens van een dikbelegd broodje (carpaccio bijvoorbeeld ) met alles erop en eraan geniet en iemand naast me probeert uit alle macht datzelfde broodje met mes en vork de baas te worden. Lekker genieten, lijkt me.
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:47:23 #19
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_58227163
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:44 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik heb het over een broodje tijdens de lunch, geen vijfgangenmenu.

Niks is zo potsierlijk als misplaatste beschaving. Mensen die te onnozel zijn om het verschil tussen het gedicht en een roman aan te wijzen, maar een broodje gezond verorberen alsof het om het hoogste cultuurgoed gaat.

Zo ontzettend middenklasse. Opel-Kadett-manieren.
Mwah, ben het met je eens dat het een beetje "overdone" is, maar het getuigt wel van goede tafelmanieren. Tenzij het natuurlijk veel te spastisch gaat, dan gaat het alleen maar om het eten met bestek.

Ik eet zelf al sinds mijn 10e met mes en vork, dus ik weet zelf niet beter
Peace out homies
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:50:43 #20
207395 Fritztiaan
Da Fritzinator BITCH !
pi_58227231
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:47 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik kan ook met mijn handen heel rustig en regelmatig eten.

Vind het altijd wel lachen als ik ergens van een dikbelegd broodje (carpaccio bijvoorbeeld ) met alles erop en eraan geniet en iemand naast me probeert uit alle macht datzelfde broodje met mes en vork de baas te worden. Lekker genieten, lijkt me.
Het kan ook, maar over het algemeen is dat niet zo. Grote en kleine happen wisselen elkaar af en er is niet echt een regelmaat wat betreft tempo. Let er maar eens op.

Daarnaast zijn dikbelegde broodjes JUIST het probleem om netjes te eten. Ik neem wel eens een hamburger, en dan zie ik mensen prutsen met sla wat er uitvalt, saus wat alle kanten opspuit.

Ik, prik mijn vork erin zodat alles eraan geregen is, snij een beschaafd deel eraf, en breng dat richting mijn mond, waarna ik netjes met mijn mond dicht het voer verkauw. Sowieso krijg je last van vieze handen als je dergelijke broodjes met je handen eet.

Maakt verder niet uit, kwestie van wat je gewend bent
Peace out homies
pi_58227317
Volgens de etiquette
pak je een broodje
leg je het op je bord
scheur er een stukje af
besmeer het met boter
eet het op

pi_58227382
Een simpele boterham wordt ook door velen met vork en mes gegeten
pi_58227477
Ik eet met vrienden ook (brood / fastfood) met mijn handen, maar met familie of vreemden eet ik alles met mes en vork. En waarom erger je je eraan? Niet aanstellen. Als de klacht nou over smakken of met de mond open eten ging kon ik het nog begrijpen.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 22 april 2008 @ 15:02:00 #24
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_58227499
Je beter voelen omdat je in 3 delig pak een snickers met mes en vork eet

Kijk, dat mensen in groepsverband hun eigenwaarde uit dit soort dingen moeten halen moeten ze zelf weten. Ik eet mn brood gewoon (90% van de tijd) met mn handen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_58227636
Brood met mes en vork eten Hoe vreemd is dat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')