"kostuum".quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:31 schreef Fritztiaan het volgende:
Ach, dat zijn de etiquettes die gelden aan tafel.
Maargoed, paupers ondervinden daar geen hinder van. Dat krijg je pas bij de hogere kringen. Als ik ga eten met mijn collega's (type 3delig kostuum, voornamelijk managers), eten we ook brood met mes en vork.
Een servet is zeker te duur?quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:31 schreef Fritztiaan het volgende:
Het ziet er beter uit dan mensen die met hun handen eten, en je hebt ook geen last van resten langs je mondhoeken, wat ik dan wel weer vaak bij mensen zie die met de hand eten.
Die tekst en dan die ondertitel en signaturequote:Op dinsdag 22 april 2008 14:31 schreef Fritztiaan het volgende:
Ach, dat zijn de etiquettes die gelden aan tafel.
Maargoed, paupers ondervinden daar geen hinder van. Dat krijg je pas bij de hogere kringen. Als ik ga eten met mijn collega's (type 3delig kostuum, voornamelijk managers), eten we ook brood met mes en vork.
Croissantjes, pistoletjes, maar ook boterhammen eten we met mes en vork.
Het ziet er beter uit dan mensen die met hun handen eten, en je hebt ook geen last van resten langs je mondhoeken, wat ik dan wel weer vaak bij mensen zie die met de hand eten.
Dat dus. Brood in het openbaar eten met de handen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:34 schreef Principessa het volgende:
Het is netjes en nog beter voor de lijn ook! Beter slank en burgelijk dan dik en pauperig!
Hoezo is dat beter voor de lijn dan?quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:34 schreef Principessa het volgende:
Het is netjes en nog beter voor de lijn ook! Beter slank en burgelijk dan dik en pauperig!
3 delig pak danquote:Op dinsdag 22 april 2008 14:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
"kostuum".
In dat soort kringen geldt de burgerlijke etiquette inderdaad. Nooit teveel aandacht aan schenken, zo meteen gaan die lui nog denken dat ze zich weten te gedragen.
Een broodje eet je met je handen, loonslaaf
Omdat je met mes en vork rustiger en voornamelijk meer constant eet, waardoor je eten op een constante manier naar binnen gaat, wat je spijsvertering ten goede komt.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:39 schreef Copycat het volgende:
Hoezo is het trouwens beter voor de lijn je broodje met mes en vork te eten? Je eet toch dat hele broodje op, ongeacht je het met mes en vork dan wel handen naar je mond brengt? En met de handen eten staat toch niet direct gelijk aan schrokken?
Ik heb het over een broodje tijdens de lunch, geen vijfgangenmenu.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:40 schreef Fritztiaan het volgende:
Maar waar haal je vandaan dat het "burgerlijke etiquette" is? Dat is het JUIST niet. Alleen in hogere kringen komt dit voor. Bijvoorbeeld in het type restaurant waar je 5 gangenmenu's hebt. Waar je voor elk gerecht apart bestek hebt.
Vind je het geen sneu gedoe?quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:40 schreef Fritztiaan het volgende:
[..]
3 delig pak dan![]()
Maar waar haal je vandaan dat het "burgerlijke etiquette" is? Dat is het JUIST niet. Alleen in hogere kringen komt dit voor. Bijvoorbeeld in het type restaurant waar je 5 gangenmenu's hebt. Waar je voor elk gerecht apart bestek hebt.
Ik pas me gedrag aan, aan de mensen met wie ik ben. Ben ik met me vrienden, dan eten we lekker patat met de vingers, lekker shoarma vreten, knoflooksaus oplikken, maar op me werk ben ik een echte heer. Moet ook wel als ik representatief wil overkomen
Ik kan ook met mijn handen heel rustig en regelmatig eten.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:44 schreef Fritztiaan het volgende:
Omdat je met mes en vork rustiger en voornamelijk meer constant eet, waardoor je eten op een constante manier naar binnen gaat, wat je spijsvertering ten goede komt.
Mwah, ben het met je eens dat het een beetje "overdone" is, maar het getuigt wel van goede tafelmanieren. Tenzij het natuurlijk veel te spastisch gaat, dan gaat het alleen maar om het eten met bestek.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik heb het over een broodje tijdens de lunch, geen vijfgangenmenu.
Niks is zo potsierlijk als misplaatste beschaving. Mensen die te onnozel zijn om het verschil tussen het gedicht en een roman aan te wijzen, maar een broodje gezond verorberen alsof het om het hoogste cultuurgoed gaat.
Zo ontzettend middenklasse. Opel-Kadett-manieren.
Het kan ook, maar over het algemeen is dat niet zo. Grote en kleine happen wisselen elkaar af en er is niet echt een regelmaat wat betreft tempo. Let er maar eens op.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:47 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik kan ook met mijn handen heel rustig en regelmatig eten.
Vind het altijd wel lachen als ik ergens van een dikbelegd broodje (carpaccio bijvoorbeeld) met alles erop en eraan geniet en iemand naast me probeert uit alle macht datzelfde broodje met mes en vork de baas te worden. Lekker genieten, lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |