abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:56:24 #51
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_84790341
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus jij wilt de HRA afschaffen en dat niet compenseren door lagere belastingen, dus eigenlijk de netto belastinginkomsten verhogen ten kosten van de inkomsten van de burger.
Ergo, jij vind dat de inkomsten van de burger sterker aan de staat horen, een publiek goed zijn.
Nee, ik reageerde op een post van Caprica, waarin ze zei dat eigen woningbezit gestimuleerd moet worden. Dat is prima, maar dan niet met publieke middelen als de HRA. Want dan draait de samenleving daarvoor op.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:56:38 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84790356
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:51 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is juist de bedoeling dat het steeds duurder wordt. Dat is de ideologie. Zodat wat je nu koopt over een jaar meer geld waard is. Ideaal voor speculanten, banken en fondsen. Maar het werkt alleen als het idd stijgt. Anders loopt alles direct vast en krijg je een "financiele crisis".

In plaats dat men streeft naar stabiliteit is alles dus juist gericht op continu stijgende prijzen. Van alles.

Naast dat je een zeer instabiele economie krijgt komt erbij dat een groeiende groep de prijsstijgingen niet bij kan houden en er langzaam steeds meer op achteruit gaat.
Ideaal voor de overheid bedoel je die het monopoly heeft op bouwrijp maken en bij iedere verkoop van een bestaand huis overdrachtsbelasting verdient.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:57:20 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84790387
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:56 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Nee, ik reageerde op een post van Caprica, waarin ze zei dat eigen woningbezit gestimuleerd moet worden. Dat is prima, maar dan niet met publieke middelen als de HRA. Want dan draait de samenleving daarvoor op.
Dus je bent voor de HRA?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_84790411
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel, graag met bronnen en vergelijkingen met andere, vergelijkbare landen.
the invisible hand natuurlijk
wanneer 100 man een woning zoekt en er slechts 60 beschikbaar zijn, gaan ze naar de 60 hoogste bieders. Geef alle 100 20% meer geld en de biedingen liggen 20% hoger zolang er geen goede alternatieven bestaan.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:59:21 #55
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_84790504
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus je bent voor de HRA?
Wat denk je zelf?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:01:12 #56
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_84790609
Bezuiniging op onderwijs had ik misschien nog niet eens zo erg gevonden als de overheid de afgelopen 25 jaar er niet alles aan had gedaan om de kwaliteit compleet naar de klote te helpen.

In feite moeten we nu nog veel meer gaan betalen voor iets wat door de overheid al kapot is gemoderniseerd.
pi_84790963
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:15 schreef Eminentie het volgende:

[..]

Nederland wil als klein landje 85 toestellen gaan bestellen, terwijl een groot land als Canada 65 toestellen gaat kopen. Jammer dat hier niet meer aandacht voor is. Dat kan allemaal een stuk minder. Fors bezuinigen op defensie.
Wat een non-argument. De vergelijking met Canada slaat volledig de plank mis. Naast het feit dat Canada wat betreft inwoneraantal helemaal niet zo groot is (Duitsland heeft meer dan twee keer zoveel inwoners!!), maakt het niets uit dat Canada zo'n groot land is. Wat denk je dat een luchtmacht doet? Constant patrouilleren in het gehele luchtruim? Dat doen ze inderdaad niet. Daarnaast is Canada gelegen in een compleet andere omgeving dan de onze. Ze hebben een strategisch goede plek, uitgezonderd die cowboys ten zuiden van ze.

Nederland moet gewoon blijven investeren in defensie. Of er nou een JSF gaat komen of niet maakt mij niet uit, daar weet ik te weinig over. Het is van de gekken om te gaan bezuinigen op een belangrijke organisatie als defensie. Uiteraard begrijp ik dat men een uitermate kort geheugen heeft dus ben ik niet verbaasd dat velen defensie zelfs willen afschaffen, maar die mensen zouden beter moeten weten. Het is nodig en blijft nodig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_84791044
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Even voor Henk en Ingrid:

En vooral: handhaving studiefinanciering en ov-jaarkaart

PVV-programma p. 31

Fijn he? Jullie kinderen beginnen hun werkzame leven met een schuld van een paar tiental duizenden Euro's. Nou maar hopen dat ze direct een baan vinden en niet te oud zijn als ze afgestudeerd zijn.

Hoewel, ik kan me best voorstellen dat jullie kinderen helemaal niet meer kunnen studeren. Want ongetwijfeld sluit dit niet het verhogen van de collegegelden uit. Of gaat er een inkomensgrens gelden voor de ouders.

Even mezelf maar weer citeren:
De PVV-aanhang beseft nog niet, dat deze regering een CDA/VVD beleid gaat voeren. Dat betekent dus bezuinigen op alles waar Henk en Ingrid mee te maken krijgen. Van huurtoeslag tot subsidies aan sportclubs en muziekverenigingen, van het uitkleden van de basiszorg tot het nog ontoegankelijker maken van de woningmarkt door het krampachtig vasthouden aan de HRA.
Dat is niet de schuld van Henk en Ingrid want PVV heeft een links programma. Het is eerder de schuld van Roderick-Jan en Marie-Louise en wannabe rijken die op de VVD stemden. VVD de grootste partij? Ik wist niet dat er zoveel Nederlanders 50k+ verdienen op jaarbasis...
pi_84791407
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:09 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:

[..]

Dat is niet de schuld van Henk en Ingrid want PVV heeft een links programma. Het is eerder de schuld van Roderick-Jan en Marie-Louise en wannabe rijken die op de VVD stemden. VVD de grootste partij? Ik wist niet dat er zoveel Nederlanders 50k+ verdienen op jaarbasis...
Wel makkelijk hè, die vooroordelen. Zo hoef je nooit meer na te denken!! ^O^
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_84791757
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:02 schreef slashdotter3 het volgende:
bron: nrc

Over negen punten zijn VVD en CDA het op grote lijnen inhoudelijk wel eens. Maar de bedragen verschillen nogal.

Ze gaan dus nu echt onderhandelen: CDA, VVD en PVV. Met het vaste voornemen dat dit leidt tot een minderheidskabinet van de eerste twee partijen, gedoogd door de PVV. VVD en CDA (samen 52 zetels) hebben van de PVV (24 zetels) de garantie gekregen dat deze partij het bezuinigingsprogramma van de nieuwe coalitie onverkort zal steunen. In ruil daarvoor verplichten VVD en CDA zich tot het maken van „harde afspraken” over immigratie, integratie en asiel, veiligheid en betere ouderenzorg.

Bij de bezuinigingen gaat het om een pakket maatregelen dat ertoe moet leiden dat in 2015 de overheid jaarlijks 18 miljard euro minder uitgeeft dan nu.

Over het soort bezuinigingsmaatregelen gaan VVD, CDA en PVV na hun informele gesprekken nu echt onderhandelen. Daarvoor dienen de verkiezingsprogramma’s van de partijen als basis. Deze zijn eerder dit jaar allemaal doorgerekend door het Centraal Planbureau. In overleg met de politieke partijen heeft het CPB niet nader omschreven voorstellen uit de programma’s geconcretiseerd en omgezet in concrete maatregelen. Hierdoor zijn de programma’s onderling beter vergelijkbaar geworden.

Daarom kan met behulp van de CPB-studie al worden aangegeven welke richting het regeerprogramma van de minderheidscoalitie uitgaat. Over een flink aantal voorstellen denken VVD en CDA namelijk in grote lijnen hetzelfde.

Hetzelfde geldt voor de maatregelen over immigratie en veiligheid die beide partijen aan de PVV beloofd hebben. Ook hier scheppen de verkiezingsprogramma’s al veel duidelijkheid.

Of het minderheidskabinet Rutte er werkelijk komt, moet de komende tijd blijken. Maar als het aantreedt, zullen onder meer deze zaken veranderen.

Het mes in de sociale zekerheid

Over het exacte bedrag dat in de sociale zekerheid moet worden bezuinigd verschillen de partijen van mening. Duidelijk is wel dat de pensioengerechtigde leeftijd stapsgewijs van 65 naar 67 jaar zal gaan. De werkloosheidsuitkering WW wordt beperkt tot één jaar. De uitkeringen stijgen niet meer mee met de gemiddelde loonsverhoging, alleen de AOW wordt daarvan uitgezonderd.

De financiële tegemoetkoming voor alleenstaande ouders met kinderen wordt beperkt. Kinderbijslag aan kinderen die buiten de Europese Unie wonen wordt gestaakt.

AOW naar 65 zijn alle partijen het over eens, behalve SP en - tot 9 juni - PVV. WW beperken tot één jaar is ook een grote meerderheid voor. Deze punten had je met elk kabinet kunnen verwezenlijken.
Overigens wil VVD 10,75 miljard bezuinigen op de sociale zekerheid en de PVV slechts 1,75 miljard - een gat van 9 miljard! Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan overbruggen zonder hun kiezers teleur te stellen...

quote:
Ziek zijn wordt duurder

De groei van de uitgaven in de zorg wordt op diverse manieren afgeremd. Mensen zullen meer uit eigen zak moeten betalen. Zo zal het pakket voor de ziektekostenverzekeringen worden beperkt en worden meer eigen bijdragen ingevoerd.

Mensen die zijn aangewezen op langdurige zorg krijgen minder toeslagen. Patiënten in verzorgingshuizen moeten de huur en maaltijden apart betalen.

Ik dacht dat Geert altijd zo opkwam voor onze bejaarden die verwaarloosd worden omdat al het geld naar linkse hobbies gaat... Helaas, wie oud en ziek is gaat betalen. 700 euro eigen risico, want die kant zal het op gaan, lijkt me ook niet in het voordeel van Henk en Ingrid.

quote:
Geen kilometerheffing

Het systeem waarbij automobilisten afhankelijk van plaats en tijdstip per kilometer gaan betalen wordt niet uitgevoerd. Er komt extra geld voor wegen en het openbaar vervoer.

Wegen kosten geld. Bovendien heeft het CPB aangetoond dat dit geen oplossing is voor de problemen met mobiliteit.

quote:
Nieuwe kerncentrales

Er wordt een tweede kerncentrale gebouwd naast de reeds bestaande in het Zeeuwse Borssele. De Subsidieregeling Duurzame Energie, onder andere ter stimulering van de bouw van windparken en het gebruik van zonne-energie wordt beperkt of afgeschaft.

Ook kerncentrales kosten geld.

quote:
Studiebeurs afgeschaft

De basisbeurs wordt omgezet in een stelsel waarbij studenten tegen gunstige voorwaarden geld kunnen lenen. Er komt extra geld om de salarissen in het onderwijs te verbeteren.

Kenniseconomie?

quote:
Aftrek hypotheekrente blijft

Het blijft mogelijk voor huizenbezitters betaalde hypotheekrente van de belasting af te trekken. Huurders gaan daarentegen over het algemeen meer betalen zodat de prijzen meer „marktconform” worden. Ter compensatie komt voor de laagste inkomens een extra huurtoeslag. De maatregel moet vooral mensen treffen die gezien hun inkomen in te goedkope huurhuizen wonen.

Dit kost helemaal klauwen met geld.

quote:
Strenger immigratiebeleid

De regels voor huwelijksmigranten worden aangescherpt. In elk geval moeten mensen die hiervoor in aanmerking willen komen minstens 24 jaar oud zijn. Ook worden hogere taaleisen gesteld. Uitkeringen aan migranten worden beperkt.

Leuke symboolwetgeving, maar het levert heel weinig op.

quote:
Harde aanpak criminaliteit

Het uitzetten van criminele vreemdelingen moet makkelijker worden. Ouders van kinderen die overlast veroorzaken worden financieel aansprakelijk gesteld voor de schade. Straffen worden zwaarder. Meer agenten.

Agenten kosten geld. Schade verhalen op de daders kan effect hebben maar de kosten van uitvoering wegen nooit op tegen de opbrengsten.

quote:
Minder ontwikkelingshulp

De budgetten voor ontwikkelingssamenwerking gaan omlaag. Hoeveel moet nog blijken. Het CDA wil 500 miljoen korten, de VVD 3 miljard. De PVV wil er helemaal vanaf.
Nou vooruit, hier kan misschien 1 miljard op gekort worden, als het CDA meewerkt.

Alles bij elkaar zie ik vooral veel uitgaven, hier en daar het handhaven van de status quo (HRA, kilometerheffing) en verder meer kosten voor de burger (zorg, onderwijs). 18 miljard aan bezuinigingen zie ik hierboven niet tot stand komen. En voor Henk en Ingrid zal het leven een stuk duurder worden.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_84792270
Het zou mooi zijn als ze echt gingen snoeien in al die onzin subsidies maar in werkelijkheid zal het wel weer neerkomen op talloze ambtenaren groepen die moeten uitzoeken hoe je dat moet doen. Mensen die denken dat defensie een grote kosten post is moeten zich misschien even gaan verdiepen in de begroting.... Niet dat ik voor de JSF ben zolang de f16 nog kan vliegen en soldaten geen oefen munitie meer hebben.
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:36:11 #62
240240 Howl
Find me in the future
pi_84792366
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De PVV-aanhang beseft nog niet, dat deze regering een CDA/VVD beleid gaat voeren. Dat betekent dus bezuinigen op alles waar Henk en Ingrid mee te maken krijgen. Van huurtoeslag tot subsidies aan sportclubs en muziekverenigingen, van het uitkleden van de basiszorg tot het nog ontoegankelijker maken van de woningmarkt door het krampachtig vasthouden aan de HRA.
Als de PVV daar écht mee akkoord gaat. Want dan is er binnenkort niets meer over van de PVV.

En zo'n gedoogcoalitie is ook niet stabiel. Er hoeft maar één PVV'er weg te lopen (Hero Brinkman?) en de meerderheid in de tweede kamer is weg. En dan is er nog de eerste kamer, waar deze coalitie geen meerderheid heeft.

Ik denk dat deze "onderhandelingen" gewoon een tactiek zijn om concessies van de PvdA af te dwingen.
pi_84792521
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:05 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
Maar wel de JSF nemen. VVD :r

Achja, zolang Roderick-Jan zijn buffellederen bankstel en kaviaar maar kan kopen.

Ben benieuwd of de PVV haar sociale gezicht waar kan maken en hier niet mee akkoord gaat...
JSF: rechtse hobby
subsidie voor dikke villa's: rechtse hobby
pi_84792714
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:23 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

AOW naar 65 zijn alle partijen het over eens, behalve SP en - tot 9 juni - PVV. WW beperken tot één jaar is ook een grote meerderheid voor. Deze punten had je met elk kabinet kunnen verwezenlijken.
Overigens wil VVD 10,75 miljard bezuinigen op de sociale zekerheid en de PVV slechts 1,75 miljard - een gat van 9 miljard! Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan overbruggen zonder hun kiezers teleur te stellen...
[..]

Ik dacht dat Geert altijd zo opkwam voor onze bejaarden die verwaarloosd worden omdat al het geld naar linkse hobbies gaat... Helaas, wie oud en ziek is gaat betalen. 700 euro eigen risico, want die kant zal het op gaan, lijkt me ook niet in het voordeel van Henk en Ingrid.
[..]

Wegen kosten geld. Bovendien heeft het CPB aangetoond dat dit geen oplossing is voor de problemen met mobiliteit.
[..]

Ook kerncentrales kosten geld.
[..]

Kenniseconomie?
[..]

Dit kost helemaal klauwen met geld.
[..]

Leuke symboolwetgeving, maar het levert heel weinig op.
[..]

Agenten kosten geld. Schade verhalen op de daders kan effect hebben maar de kosten van uitvoering wegen nooit op tegen de opbrengsten.
[..]

Nou vooruit, hier kan misschien 1 miljard op gekort worden, als het CDA meewerkt.

Alles bij elkaar zie ik vooral veel uitgaven, hier en daar het handhaven van de status quo (HRA, kilometerheffing) en verder meer kosten voor de burger (zorg, onderwijs). 18 miljard aan bezuinigingen zie ik hierboven niet tot stand komen. En voor Henk en Ingrid zal het leven een stuk duurder worden.
Hoeveel denk fouten kan je maken in een post?
Kerncentrales leveren uiteindelijk geld op. Al die groenlinkse hippie zooi moet zwaar gesubsidieerd worden om te kunnen bestaan.
Wegen leveren in tegenstelling tot wat jij denkt vele miljarden op. Misschien moet je maar eens vroeg opstaan en naar een snelweg fietsen en dan zie je mensen die naar hun werk kunnen en zogenaamde vrachtwagens die spullen vervoeren.
Leuke symbool wetgeving als je opzoekt hoeveel % van bijvoorbeeld de Somalische beroepsbevolking een uitkering krijgt. (bijna 100%)
Een veilige omgeving is een van de belangrijkste factoren in het vergroten van de welvaart.
Dat jij vind dat 1 miljard de max is betekend niet dat het CDA dat ook zo ziet....
EDIT: was groenlinks niet van de green jobs? Banen maken door te investeren in energie?
pi_84793166
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:42 schreef baba117 het volgende:

[..]

Kerncentrales leveren uiteindelijk geld op. Al die groenlinkse hippie zooi moet zwaar gesubsidieerd worden om te kunnen bestaan.
Wegen leveren in tegenstelling tot wat jij denkt vele miljarden op. Misschien moet je maar eens vroeg opstaan en naar een snelweg fietsen en dan zie je mensen die naar hun werk kunnen en zogenaamde vrachtwagens die spullen vervoeren.
Leuke symbool wetgeving als je opzoekt hoeveel % van bijvoorbeeld de Somalische beroepsbevolking een uitkering krijgt. (bijna 100%)
Een veilige omgeving is een van de belangrijkste factoren in het vergroten van de welvaart.
Dat jij vind dat 1 miljard de max is betekend niet dat het CDA dat ook zo ziet....
EDIT: was groenlinks niet van de green jobs? Banen maken door te investeren in energie?
Kerncentrales kosten in eerste instantie heel veel geld en leveren wellicht op de lange termijn geld op, tenzij er tegen die tijd betere technieken zijn.
Meer asfalt lost het fileprobleem niet op. Bij de doorrekening door het CPB scoorde de VVD het slechts van alle partijen op mobiliteit. Weggegooid geld dus. Ik werk zelf overigens 60-70 uur per week maar ik reis met het OV omdat ik dan in een half uurtje van deur tot deur ga, ook in de spits (Den Haag-Rotterdam).
Somaliërs worden hier toegelaten omdat hun land in puin ligt, niet om economische redenen. Arbeidsmigranten is een ander verhaal, die moeten in principe werk hebben.
Het is hier al veilig genoeg. Caracas of Bagdad is onveilig; Nederland niet. Ik heb liever dat het geld naar onderwijs gaat. Liever meer leraren dan meer agenten, dat levert tenminste in de toekomst ook wat op.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_84793742
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 20:18 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ben het met je eens hoor maar Ik denk dat dit juridische heel lastig uit te voeren is.

Nederland kan op dit moment gewoon niet meer kansarmen opnemen, de rek is eruit. Omdat men decennia lang milt is geweest moeten er nu helaas harde maatregelen genomen worden.

Goede leiden ALTIJD onder de kwaden, zo is het leven nu eenmaal. Als je de kwade veel ruimte geeft zullen de goede daar altijd extra onder lijden.

Zachte heelmeester maken stinkende wonden. Zo ook in dit geval
??

En mbt de rest van je bericht: je spelling is in ieder geval Revolution-NL
Ik weet het ook niet
pi_84793790
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:50 schreef Schadenfreude het volgende:

[..]

Kerncentrales kosten in eerste instantie heel veel geld en leveren wellicht op de lange termijn geld op, tenzij er tegen die tijd betere technieken zijn.
Meer asfalt lost het fileprobleem niet op. Bij de doorrekening door het CPB scoorde de VVD het slechts van alle partijen op mobiliteit. Weggegooid geld dus. Ik werk zelf overigens 60-70 uur per week maar ik reis met het OV omdat ik dan in een half uurtje van deur tot deur ga, ook in de spits (Den Haag-Rotterdam).
Somaliërs worden hier toegelaten omdat hun land in puin ligt, niet om economische redenen. Arbeidsmigranten is een ander verhaal, die moeten in principe werk hebben.
Het is hier al veilig genoeg. Caracas of Bagdad is onveilig; Nederland niet. Ik heb liever dat het geld naar onderwijs gaat. Liever meer leraren dan meer agenten, dat levert tenminste in de toekomst ook wat op.
Over de kerncentrales: daarom importeren we dus zoveel stroom uit grote nucleaire reactor Frankrijk...

Het CPB ging er vanuit dat rekening rijden gaat werken. Afgezien of we het moeten willen dat de overheid altijd weet waar je bent is het nog maar de vraag of het echt effectief is. Alle studies beloonden mensen om niet in de spits te rijden.

Somaliërs komen hier omdat hun land in puin ligt dus hoeven ze niks te doen behalve de hele dag stoned zijn?

Het is zo veilig dat ieder jaar minder mensen de moeite nemen om aangifte te doen en niet alle zeden misdrijven behandeld kunnen worden. Me zusje wou laatst aangifte doen van diefstal maar het was de bedoeling dat wij het vooronderzoek gingen doen. Extra agenten zijn dus helemaal overbodig. (ik denk ook dat er andere prioriteiten moeten komen... flits)

Het leraren probleem kunnen we volgens mij beter oplossen door al die duurbetaalde bestuurders in het hoger onderwijs te ontslaan en de goed opgeleide mensen op de werkvloer zelf dingen te laten beslissen.
pi_84793879
quote:

[..]

De Kerncentrales maken alleen rommel en tegen de tijd dat ze er uiteindelijk staan is de techniek al lang veroudert. Voordat die dingen hun investering hebben terug verdient hebben ze miljoenen tonnen CO2 uitgestoten en zijn we minstens 20 jaar verder.

quote:
Hij moet dan wel erg vroeg opstaan denk ik, want anders zie je al die mensen die naar hun werk kunnen gaan en al die vrachtwagens die spullen vervoeren in een looppas. Meer wegen aanleggen is alleen een tijdelijke oplossing hiervoor.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_84794085
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:03 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat is belangrijker? Een bijstandsmoeder die een dak boven haar hoofd heeft of een modaal verdienende Nederlander die goedkoop wilt wonen omdat hij zonodig 3x per jaar op vakantie wilt en de nieuwste gadgets wil aanschaffen?

Daarnaast kan iedere werkende Nederlander met een modaal inkomen zichzelf woonruimte veroorlozen op zowel de particuliere huurmarkt als de koopmarkt.

Ik zie het probleem niet.
Scheefhuren is ronduit asociaal en mag van mij keihard aangepakt worden.
Ik zal z'n vraag nog eens voor je herhalen: los je dat op door de huren omhoog te gooien? Hoe kan die bijstandsmoeder dat dan betalen? Huurtoeslag omhoog? Dat moet ook weer bekostigd worden.
En als jij van modaal fatsoenlijk kunt huren op de particuliere markt, drie keer per jaar op vakantie kan en de nieuwste gadgets aan kan schaffen, dan moet je er een boek over schrijven. Dat zouden wel meer mensen willen.
Ik weet het ook niet
pi_84794203
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 21:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weet je het aantal inwoners van Canada?
nvm, was al gezegd
Ik weet het ook niet
pi_84794545
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:04 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

De Kerncentrales maken alleen rommel en tegen de tijd dat ze er uiteindelijk staan is de techniek al lang veroudert. Voordat die dingen hun investering hebben terug verdient hebben ze miljoenen tonnen CO2 uitgestoten en zijn we minstens 20 jaar verder.
[..]

Hij moet dan wel erg vroeg opstaan denk ik, want anders zie je al die mensen die naar hun werk kunnen gaan en al die vrachtwagens die spullen vervoeren in een looppas. Meer wegen aanleggen is alleen een tijdelijke oplossing hiervoor.
Als je van 2 naar 4 baans gaat dan kunnen er twee keer zoveel mensen en vrachtwagens in looppas rijden... Nog altijd meer mobiliteit dus.
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:21:52 #72
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_84794706
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 22:07 schreef waht het volgende:

[..]

Wat een non-argument. De vergelijking met Canada slaat volledig de plank mis. Naast het feit dat Canada wat betreft inwoneraantal helemaal niet zo groot is (Duitsland heeft meer dan twee keer zoveel inwoners!!), maakt het niets uit dat Canada zo'n groot land is. Wat denk je dat een luchtmacht doet? Constant patrouilleren in het gehele luchtruim? Dat doen ze inderdaad niet. Daarnaast is Canada gelegen in een compleet andere omgeving dan de onze. Ze hebben een strategisch goede plek, uitgezonderd die cowboys ten zuiden van ze.

Nederland moet gewoon blijven investeren in defensie. Of er nou een JSF gaat komen of niet maakt mij niet uit, daar weet ik te weinig over. Het is van de gekken om te gaan bezuinigen op een belangrijke organisatie als defensie. Uiteraard begrijp ik dat men een uitermate kort geheugen heeft dus ben ik niet verbaasd dat velen defensie zelfs willen afschaffen, maar die mensen zouden beter moeten weten. Het is nodig en blijft nodig.
Bedoel je met investeren dat ze dure straaljagers moeten hebben of ook schoeisel en munitie?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 2 augustus 2010 @ 23:26:59 #73
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_84794902
quote:
[..]
[..]
Kerncentrales blijven geld kosten. Misschien dat ze minder geld kosten dan andere centrales, maar goed.
Qua nieuwe energie ("linkse zooi" zoals jij het omschrijft) stond Nederland al behoorlijk achteraan, samen met de bezuiniging op het onderwijs kunnen we dat wel vergeten (en blijven we verplicht tot veel duurdere kern-/fossiele energie)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_84795214
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:18 schreef baba117 het volgende:

[..]

Als je van 2 naar 4 baans gaat dan kunnen er twee keer zoveel mensen en vrachtwagens in looppas rijden... Nog altijd meer mobiliteit dus.
Precies! Waarom een probleem oplossen als je er ook meer geld tegen aan kunt smijten en hopen dat het vanzelf verdwijnt. ^O^
“An interesting thing is a good thing.”
pi_84795374
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:34 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Precies! Waarom een probleem oplossen als je er ook meer geld tegen aan kunt smijten en hopen dat het vanzelf verdwijnt. ^O^
?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')