Nee, ik reageerde op een post van Caprica, waarin ze zei dat eigen woningbezit gestimuleerd moet worden. Dat is prima, maar dan niet met publieke middelen als de HRA. Want dan draait de samenleving daarvoor op.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij wilt de HRA afschaffen en dat niet compenseren door lagere belastingen, dus eigenlijk de netto belastinginkomsten verhogen ten kosten van de inkomsten van de burger.
Ergo, jij vind dat de inkomsten van de burger sterker aan de staat horen, een publiek goed zijn.
Ideaal voor de overheid bedoel je die het monopoly heeft op bouwrijp maken en bij iedere verkoop van een bestaand huis overdrachtsbelasting verdient.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is juist de bedoeling dat het steeds duurder wordt. Dat is de ideologie. Zodat wat je nu koopt over een jaar meer geld waard is. Ideaal voor speculanten, banken en fondsen. Maar het werkt alleen als het idd stijgt. Anders loopt alles direct vast en krijg je een "financiele crisis".
In plaats dat men streeft naar stabiliteit is alles dus juist gericht op continu stijgende prijzen. Van alles.
Naast dat je een zeer instabiele economie krijgt komt erbij dat een groeiende groep de prijsstijgingen niet bij kan houden en er langzaam steeds meer op achteruit gaat.
Dus je bent voor de HRA?quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:56 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nee, ik reageerde op een post van Caprica, waarin ze zei dat eigen woningbezit gestimuleerd moet worden. Dat is prima, maar dan niet met publieke middelen als de HRA. Want dan draait de samenleving daarvoor op.
the invisible hand natuurlijkquote:Op maandag 2 augustus 2010 21:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, graag met bronnen en vergelijkingen met andere, vergelijkbare landen.
Wat denk je zelf?quote:
Wat een non-argument. De vergelijking met Canada slaat volledig de plank mis. Naast het feit dat Canada wat betreft inwoneraantal helemaal niet zo groot is (Duitsland heeft meer dan twee keer zoveel inwoners!!), maakt het niets uit dat Canada zo'n groot land is. Wat denk je dat een luchtmacht doet? Constant patrouilleren in het gehele luchtruim? Dat doen ze inderdaad niet. Daarnaast is Canada gelegen in een compleet andere omgeving dan de onze. Ze hebben een strategisch goede plek, uitgezonderd die cowboys ten zuiden van ze.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:15 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Nederland wil als klein landje 85 toestellen gaan bestellen, terwijl een groot land als Canada 65 toestellen gaat kopen. Jammer dat hier niet meer aandacht voor is. Dat kan allemaal een stuk minder. Fors bezuinigen op defensie.
Dat is niet de schuld van Henk en Ingrid want PVV heeft een links programma. Het is eerder de schuld van Roderick-Jan en Marie-Louise en wannabe rijken die op de VVD stemden. VVD de grootste partij? Ik wist niet dat er zoveel Nederlanders 50k+ verdienen op jaarbasis...quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Even voor Henk en Ingrid:
En vooral: handhaving studiefinanciering en ov-jaarkaart
PVV-programma p. 31
Fijn he? Jullie kinderen beginnen hun werkzame leven met een schuld van een paar tiental duizenden Euro's. Nou maar hopen dat ze direct een baan vinden en niet te oud zijn als ze afgestudeerd zijn.
Hoewel, ik kan me best voorstellen dat jullie kinderen helemaal niet meer kunnen studeren. Want ongetwijfeld sluit dit niet het verhogen van de collegegelden uit. Of gaat er een inkomensgrens gelden voor de ouders.
Even mezelf maar weer citeren:
De PVV-aanhang beseft nog niet, dat deze regering een CDA/VVD beleid gaat voeren. Dat betekent dus bezuinigen op alles waar Henk en Ingrid mee te maken krijgen. Van huurtoeslag tot subsidies aan sportclubs en muziekverenigingen, van het uitkleden van de basiszorg tot het nog ontoegankelijker maken van de woningmarkt door het krampachtig vasthouden aan de HRA.
Wel makkelijk hè, die vooroordelen. Zo hoef je nooit meer na te denken!!quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:09 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
[..]
Dat is niet de schuld van Henk en Ingrid want PVV heeft een links programma. Het is eerder de schuld van Roderick-Jan en Marie-Louise en wannabe rijken die op de VVD stemden. VVD de grootste partij? Ik wist niet dat er zoveel Nederlanders 50k+ verdienen op jaarbasis...
AOW naar 65 zijn alle partijen het over eens, behalve SP en - tot 9 juni - PVV. WW beperken tot één jaar is ook een grote meerderheid voor. Deze punten had je met elk kabinet kunnen verwezenlijken.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:02 schreef slashdotter3 het volgende:
bron: nrc
Over negen punten zijn VVD en CDA het op grote lijnen inhoudelijk wel eens. Maar de bedragen verschillen nogal.
Ze gaan dus nu echt onderhandelen: CDA, VVD en PVV. Met het vaste voornemen dat dit leidt tot een minderheidskabinet van de eerste twee partijen, gedoogd door de PVV. VVD en CDA (samen 52 zetels) hebben van de PVV (24 zetels) de garantie gekregen dat deze partij het bezuinigingsprogramma van de nieuwe coalitie onverkort zal steunen. In ruil daarvoor verplichten VVD en CDA zich tot het maken van „harde afspraken” over immigratie, integratie en asiel, veiligheid en betere ouderenzorg.
Bij de bezuinigingen gaat het om een pakket maatregelen dat ertoe moet leiden dat in 2015 de overheid jaarlijks 18 miljard euro minder uitgeeft dan nu.
Over het soort bezuinigingsmaatregelen gaan VVD, CDA en PVV na hun informele gesprekken nu echt onderhandelen. Daarvoor dienen de verkiezingsprogramma’s van de partijen als basis. Deze zijn eerder dit jaar allemaal doorgerekend door het Centraal Planbureau. In overleg met de politieke partijen heeft het CPB niet nader omschreven voorstellen uit de programma’s geconcretiseerd en omgezet in concrete maatregelen. Hierdoor zijn de programma’s onderling beter vergelijkbaar geworden.
Daarom kan met behulp van de CPB-studie al worden aangegeven welke richting het regeerprogramma van de minderheidscoalitie uitgaat. Over een flink aantal voorstellen denken VVD en CDA namelijk in grote lijnen hetzelfde.
Hetzelfde geldt voor de maatregelen over immigratie en veiligheid die beide partijen aan de PVV beloofd hebben. Ook hier scheppen de verkiezingsprogramma’s al veel duidelijkheid.
Of het minderheidskabinet Rutte er werkelijk komt, moet de komende tijd blijken. Maar als het aantreedt, zullen onder meer deze zaken veranderen.
Het mes in de sociale zekerheid
Over het exacte bedrag dat in de sociale zekerheid moet worden bezuinigd verschillen de partijen van mening. Duidelijk is wel dat de pensioengerechtigde leeftijd stapsgewijs van 65 naar 67 jaar zal gaan. De werkloosheidsuitkering WW wordt beperkt tot één jaar. De uitkeringen stijgen niet meer mee met de gemiddelde loonsverhoging, alleen de AOW wordt daarvan uitgezonderd.
De financiële tegemoetkoming voor alleenstaande ouders met kinderen wordt beperkt. Kinderbijslag aan kinderen die buiten de Europese Unie wonen wordt gestaakt.
Ik dacht dat Geert altijd zo opkwam voor onze bejaarden die verwaarloosd worden omdat al het geld naar linkse hobbies gaat... Helaas, wie oud en ziek is gaat betalen. 700 euro eigen risico, want die kant zal het op gaan, lijkt me ook niet in het voordeel van Henk en Ingrid.quote:Ziek zijn wordt duurder
De groei van de uitgaven in de zorg wordt op diverse manieren afgeremd. Mensen zullen meer uit eigen zak moeten betalen. Zo zal het pakket voor de ziektekostenverzekeringen worden beperkt en worden meer eigen bijdragen ingevoerd.
Mensen die zijn aangewezen op langdurige zorg krijgen minder toeslagen. Patiënten in verzorgingshuizen moeten de huur en maaltijden apart betalen.
Wegen kosten geld. Bovendien heeft het CPB aangetoond dat dit geen oplossing is voor de problemen met mobiliteit.quote:Geen kilometerheffing
Het systeem waarbij automobilisten afhankelijk van plaats en tijdstip per kilometer gaan betalen wordt niet uitgevoerd. Er komt extra geld voor wegen en het openbaar vervoer.
Ook kerncentrales kosten geld.quote:Nieuwe kerncentrales
Er wordt een tweede kerncentrale gebouwd naast de reeds bestaande in het Zeeuwse Borssele. De Subsidieregeling Duurzame Energie, onder andere ter stimulering van de bouw van windparken en het gebruik van zonne-energie wordt beperkt of afgeschaft.
Kenniseconomie?quote:Studiebeurs afgeschaft
De basisbeurs wordt omgezet in een stelsel waarbij studenten tegen gunstige voorwaarden geld kunnen lenen. Er komt extra geld om de salarissen in het onderwijs te verbeteren.
Dit kost helemaal klauwen met geld.quote:Aftrek hypotheekrente blijft
Het blijft mogelijk voor huizenbezitters betaalde hypotheekrente van de belasting af te trekken. Huurders gaan daarentegen over het algemeen meer betalen zodat de prijzen meer „marktconform” worden. Ter compensatie komt voor de laagste inkomens een extra huurtoeslag. De maatregel moet vooral mensen treffen die gezien hun inkomen in te goedkope huurhuizen wonen.
Leuke symboolwetgeving, maar het levert heel weinig op.quote:Strenger immigratiebeleid
De regels voor huwelijksmigranten worden aangescherpt. In elk geval moeten mensen die hiervoor in aanmerking willen komen minstens 24 jaar oud zijn. Ook worden hogere taaleisen gesteld. Uitkeringen aan migranten worden beperkt.
Agenten kosten geld. Schade verhalen op de daders kan effect hebben maar de kosten van uitvoering wegen nooit op tegen de opbrengsten.quote:Harde aanpak criminaliteit
Het uitzetten van criminele vreemdelingen moet makkelijker worden. Ouders van kinderen die overlast veroorzaken worden financieel aansprakelijk gesteld voor de schade. Straffen worden zwaarder. Meer agenten.
Nou vooruit, hier kan misschien 1 miljard op gekort worden, als het CDA meewerkt.quote:Minder ontwikkelingshulp
De budgetten voor ontwikkelingssamenwerking gaan omlaag. Hoeveel moet nog blijken. Het CDA wil 500 miljoen korten, de VVD 3 miljard. De PVV wil er helemaal vanaf.
Als de PVV daar écht mee akkoord gaat. Want dan is er binnenkort niets meer over van de PVV.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
De PVV-aanhang beseft nog niet, dat deze regering een CDA/VVD beleid gaat voeren. Dat betekent dus bezuinigen op alles waar Henk en Ingrid mee te maken krijgen. Van huurtoeslag tot subsidies aan sportclubs en muziekverenigingen, van het uitkleden van de basiszorg tot het nog ontoegankelijker maken van de woningmarkt door het krampachtig vasthouden aan de HRA.
JSF: rechtse hobbyquote:Op maandag 2 augustus 2010 20:05 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
Maar wel de JSF nemen. VVD
Achja, zolang Roderick-Jan zijn buffellederen bankstel en kaviaar maar kan kopen.
Ben benieuwd of de PVV haar sociale gezicht waar kan maken en hier niet mee akkoord gaat...
Hoeveel denk fouten kan je maken in een post?quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:23 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
AOW naar 65 zijn alle partijen het over eens, behalve SP en - tot 9 juni - PVV. WW beperken tot één jaar is ook een grote meerderheid voor. Deze punten had je met elk kabinet kunnen verwezenlijken.
Overigens wil VVD 10,75 miljard bezuinigen op de sociale zekerheid en de PVV slechts 1,75 miljard - een gat van 9 miljard! Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan overbruggen zonder hun kiezers teleur te stellen...
[..]
Ik dacht dat Geert altijd zo opkwam voor onze bejaarden die verwaarloosd worden omdat al het geld naar linkse hobbies gaat... Helaas, wie oud en ziek is gaat betalen. 700 euro eigen risico, want die kant zal het op gaan, lijkt me ook niet in het voordeel van Henk en Ingrid.
[..]
Wegen kosten geld. Bovendien heeft het CPB aangetoond dat dit geen oplossing is voor de problemen met mobiliteit.
[..]
Ook kerncentrales kosten geld.
[..]
Kenniseconomie?
[..]
Dit kost helemaal klauwen met geld.
[..]
Leuke symboolwetgeving, maar het levert heel weinig op.
[..]
Agenten kosten geld. Schade verhalen op de daders kan effect hebben maar de kosten van uitvoering wegen nooit op tegen de opbrengsten.
[..]
Nou vooruit, hier kan misschien 1 miljard op gekort worden, als het CDA meewerkt.
Alles bij elkaar zie ik vooral veel uitgaven, hier en daar het handhaven van de status quo (HRA, kilometerheffing) en verder meer kosten voor de burger (zorg, onderwijs). 18 miljard aan bezuinigingen zie ik hierboven niet tot stand komen. En voor Henk en Ingrid zal het leven een stuk duurder worden.
Kerncentrales kosten in eerste instantie heel veel geld en leveren wellicht op de lange termijn geld op, tenzij er tegen die tijd betere technieken zijn.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:42 schreef baba117 het volgende:
[..]
Hoeveel denk fouten kan je maken in een post?
Kerncentrales leveren uiteindelijk geld op. Al die groenlinkse hippie zooi moet zwaar gesubsidieerd worden om te kunnen bestaan.
Wegen leveren in tegenstelling tot wat jij denkt vele miljarden op. Misschien moet je maar eens vroeg opstaan en naar een snelweg fietsen en dan zie je mensen die naar hun werk kunnen en zogenaamde vrachtwagens die spullen vervoeren.
Leuke symbool wetgeving als je opzoekt hoeveel % van bijvoorbeeld de Somalische beroepsbevolking een uitkering krijgt. (bijna 100%)
Een veilige omgeving is een van de belangrijkste factoren in het vergroten van de welvaart.
Dat jij vind dat 1 miljard de max is betekend niet dat het CDA dat ook zo ziet....
EDIT: was groenlinks niet van de green jobs? Banen maken door te investeren in energie?
?quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:18 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ben het met je eens hoor maar Ik denk dat dit juridische heel lastig uit te voeren is.
Nederland kan op dit moment gewoon niet meer kansarmen opnemen, de rek is eruit. Omdat men decennia lang milt is geweest moeten er nu helaas harde maatregelen genomen worden.
Goede leiden ALTIJD onder de kwaden, zo is het leven nu eenmaal. Als je de kwade veel ruimte geeft zullen de goede daar altijd extra onder lijden.
Zachte heelmeester maken stinkende wonden. Zo ook in dit geval
Over de kerncentrales: daarom importeren we dus zoveel stroom uit grote nucleaire reactor Frankrijk...quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:50 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Kerncentrales kosten in eerste instantie heel veel geld en leveren wellicht op de lange termijn geld op, tenzij er tegen die tijd betere technieken zijn.
Meer asfalt lost het fileprobleem niet op. Bij de doorrekening door het CPB scoorde de VVD het slechts van alle partijen op mobiliteit. Weggegooid geld dus. Ik werk zelf overigens 60-70 uur per week maar ik reis met het OV omdat ik dan in een half uurtje van deur tot deur ga, ook in de spits (Den Haag-Rotterdam).
Somaliërs worden hier toegelaten omdat hun land in puin ligt, niet om economische redenen. Arbeidsmigranten is een ander verhaal, die moeten in principe werk hebben.
Het is hier al veilig genoeg. Caracas of Bagdad is onveilig; Nederland niet. Ik heb liever dat het geld naar onderwijs gaat. Liever meer leraren dan meer agenten, dat levert tenminste in de toekomst ook wat op.
De Kerncentrales maken alleen rommel en tegen de tijd dat ze er uiteindelijk staan is de techniek al lang veroudert. Voordat die dingen hun investering hebben terug verdient hebben ze miljoenen tonnen CO2 uitgestoten en zijn we minstens 20 jaar verder.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:42 schreef baba117 het volgende:
[..]
Hoeveel denk fouten kan je maken in een post?
Kerncentrales leveren uiteindelijk geld op. Al die groenlinkse hippie zooi moet zwaar gesubsidieerd worden om te kunnen bestaan.
Hij moet dan wel erg vroeg opstaan denk ik, want anders zie je al die mensen die naar hun werk kunnen gaan en al die vrachtwagens die spullen vervoeren in een looppas. Meer wegen aanleggen is alleen een tijdelijke oplossing hiervoor.quote:Wegen leveren in tegenstelling tot wat jij denkt vele miljarden op. Misschien moet je maar eens vroeg opstaan en naar een snelweg fietsen en dan zie je mensen die naar hun werk kunnen en zogenaamde vrachtwagens die spullen vervoeren.
Ik zal z'n vraag nog eens voor je herhalen: los je dat op door de huren omhoog te gooien? Hoe kan die bijstandsmoeder dat dan betalen? Huurtoeslag omhoog? Dat moet ook weer bekostigd worden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:03 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat is belangrijker? Een bijstandsmoeder die een dak boven haar hoofd heeft of een modaal verdienende Nederlander die goedkoop wilt wonen omdat hij zonodig 3x per jaar op vakantie wilt en de nieuwste gadgets wil aanschaffen?
Daarnaast kan iedere werkende Nederlander met een modaal inkomen zichzelf woonruimte veroorlozen op zowel de particuliere huurmarkt als de koopmarkt.
Ik zie het probleem niet.
Scheefhuren is ronduit asociaal en mag van mij keihard aangepakt worden.
nvm, was al gezegdquote:Op maandag 2 augustus 2010 21:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet je het aantal inwoners van Canada?
Als je van 2 naar 4 baans gaat dan kunnen er twee keer zoveel mensen en vrachtwagens in looppas rijden... Nog altijd meer mobiliteit dus.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:04 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De Kerncentrales maken alleen rommel en tegen de tijd dat ze er uiteindelijk staan is de techniek al lang veroudert. Voordat die dingen hun investering hebben terug verdient hebben ze miljoenen tonnen CO2 uitgestoten en zijn we minstens 20 jaar verder.
[..]
Hij moet dan wel erg vroeg opstaan denk ik, want anders zie je al die mensen die naar hun werk kunnen gaan en al die vrachtwagens die spullen vervoeren in een looppas. Meer wegen aanleggen is alleen een tijdelijke oplossing hiervoor.
Bedoel je met investeren dat ze dure straaljagers moeten hebben of ook schoeisel en munitie?quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:07 schreef waht het volgende:
[..]
Wat een non-argument. De vergelijking met Canada slaat volledig de plank mis. Naast het feit dat Canada wat betreft inwoneraantal helemaal niet zo groot is (Duitsland heeft meer dan twee keer zoveel inwoners!!), maakt het niets uit dat Canada zo'n groot land is. Wat denk je dat een luchtmacht doet? Constant patrouilleren in het gehele luchtruim? Dat doen ze inderdaad niet. Daarnaast is Canada gelegen in een compleet andere omgeving dan de onze. Ze hebben een strategisch goede plek, uitgezonderd die cowboys ten zuiden van ze.
Nederland moet gewoon blijven investeren in defensie. Of er nou een JSF gaat komen of niet maakt mij niet uit, daar weet ik te weinig over. Het is van de gekken om te gaan bezuinigen op een belangrijke organisatie als defensie. Uiteraard begrijp ik dat men een uitermate kort geheugen heeft dus ben ik niet verbaasd dat velen defensie zelfs willen afschaffen, maar die mensen zouden beter moeten weten. Het is nodig en blijft nodig.
Kerncentrales blijven geld kosten. Misschien dat ze minder geld kosten dan andere centrales, maar goed.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:42 schreef baba117 het volgende:
[..]
[..]
Precies! Waarom een probleem oplossen als je er ook meer geld tegen aan kunt smijten en hopen dat het vanzelf verdwijnt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:18 schreef baba117 het volgende:
[..]
Als je van 2 naar 4 baans gaat dan kunnen er twee keer zoveel mensen en vrachtwagens in looppas rijden... Nog altijd meer mobiliteit dus.
?quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:34 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Precies! Waarom een probleem oplossen als je er ook meer geld tegen aan kunt smijten en hopen dat het vanzelf verdwijnt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |