Ik zie ze geen keuzes maken, enkel afbreken of uitstellen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:02 schreef slashdotter3 het volgende:
bron: nrc
Over negen punten zijn VVD en CDA het op grote lijnen inhoudelijk wel eens. Maar de bedragen verschillen nogal.
[..]
Geef die scheefhuurders de mogelijkheid om de woning voor een mooie prijs over te kopen. Zo raak je meteen die verpauperde huur blokken kwijt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:22 schreef Eminentie het volgende:
Nu probeert de overheid en de woningbouwverenigen bij nieuwbouw en renovatie te bereiken dat arm en rijk niet totaal gescheiden wonen. Het lijkt er nu op dat de overheid dat beleid nu zelf kortzichtig onderuit trapt als ze beter verdienende burgers proberen uit goedkopere huurwoningen te jagen.
De HRA drijft de woningprijzen op, iets wat men als voordeel ziet want men wil "groei". Om er nog meer druk op te zetten gooit men de huren omhoog. Onder het mom van de scheefhuurders aanpakken.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:22 schreef Eminentie het volgende:
Nu probeert de overheid en de woningbouwverenigen bij nieuwbouw en renovatie te bereiken dat arm en rijk niet totaal gescheiden wonen. Het lijkt er nu op dat de overheid dat beleid nu zelf kortzichtig onderuit trapt als ze beter verdienende burgers proberen uit goedkopere huurwoningen te jagen.
Het zijn meestal de mensen die de wijken verpauperen en minder leefbaar maken.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Geef die scheefhuurders de mogelijkheid om de woning voor een mooie prijs over te kopen. Zo raak je meteen die verpauperde huur blokken kwijt.
Daar moet natuurlijk wel tegenover staan dat er evenveel nieuwe sociale huurwoningen opgeleverd dienen te worden in dezelfde woonplaats.
Het valt mij ook op dat er de laatste jaren weinig tot geen sociale huurwoningen bij zijn gekomen en dat is volgens mij een landelijke trend.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:33 schreef Hukkie het volgende:
Er wordt hier een hoop gebouwd, maar sociale huurwoningen zijn daar niet bij.
Weet je het aantal inwoners van Canada?quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:15 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Nederland wil als klein landje 85 toestellen gaan bestellen, terwijl een groot land als Canada 65 toestellen gaat kopen. Jammer dat hier niet meer aandacht voor is. Dat kan allemaal een stuk minder. Fors bezuinigen op defensie.
Prima maatregel. Dat de uitkeringen niet meestijgen is een beetje asociaal naar mijn smaak, maar we moeten hard zijn in dit soort tijden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Over het exacte bedrag dat in de sociale zekerheid moet worden bezuinigd verschillen de partijen van mening. Duidelijk is wel dat de pensioengerechtigde leeftijd stapsgewijs van 65 naar 67 jaar zal gaan. De werkloosheidsuitkering WW wordt beperkt tot één jaar. De uitkeringen stijgen niet meer mee met de gemiddelde loonsverhoging, alleen de AOW wordt daarvan uitgezonderd.
Schaf het dan direct voor het buitenland af, nu is het alleen een verkapte anti-islam maatregel. Ach zolang de alimentatieplicht blijft bestaan vind ik het prima, ik heb het toch nooit zo op kinderbijslag gehad.quote:De financiële tegemoetkoming voor alleenstaande ouders met kinderen wordt beperkt. Kinderbijslag aan kinderen die buiten de Europese Unie wonen wordt gestaakt.
Het plan van dit kabinet is dus: PLAN A: NIET ZIEK WORDEN!! ALS JE ONVERHOLPEN TOCH ZIEK MOCHT WORDEN IS ER EEN PLAN B NAMELIJK: STERF SNEL!!quote:Ziek zijn wordt duurder
De groei van de uitgaven in de zorg wordt op diverse manieren afgeremd. Mensen zullen meer uit eigen zak moeten betalen. Zo zal het pakket voor de ziektekostenverzekeringen worden beperkt en worden meer eigen bijdragen ingevoerd.
Mensen die zijn aangewezen op langdurige zorg krijgen minder toeslagen. Patiënten in verzorgingshuizen moeten de huur en maaltijden apart betalen.
Goed zo dan hebben we toch nog iets aan een rechts kabinet. Dat zou ik zeggen tenminste als ik hier geen direct nadeel aan zou ondervinden. Ach dat ze het openbaar vervoer willen verbeteren is wel een plusje.quote:Geen kilometerheffing
Het systeem waarbij automobilisten afhankelijk van plaats en tijdstip per kilometer gaan betalen wordt niet uitgevoerd. Er komt extra geld voor wegen en het openbaar vervoer.
Ik ondervind hier geen direct hinder aan, maar het is wel een van de dommere en meest nutteloze maatregelen van dit kabinet. Ik hoop dat ze hier veel voor betaald krijgen van het bedrijfsleven... Maar als dit gebaseerd is op het mongolische idee dat klimaatverandering niet bestaat vraag ik me af waar het naartoe moet met deze wereld.quote:Nieuwe kerncentrales
Er wordt een tweede kerncentrale gebouwd naast de reeds bestaande in het Zeeuwse Borssele. De Subsidieregeling Duurzame Energie, onder andere ter stimulering van de bouw van windparken en het gebruik van zonne-energie wordt beperkt of afgeschaft.
Dank je wel dat jullie dit niet op de slinkse CDA manier zullen aanpakken door het collegegeld te verhogen maar ons student gewoon direct vertellen hoe we er voor staan. Al zou het gewoon beter zijn ons studenten niet van achteren te naaien .quote:Studiebeurs afgeschaft
De basisbeurs wordt omgezet in een stelsel waarbij studenten tegen gunstige voorwaarden geld kunnen lenen. Er komt extra geld om de salarissen in het onderwijs te verbeteren.
Dat is allemaal leuk en aardig enzo, heel lief van jullie politici dat jullie ons hier niet op naaien, maar dit systeem is hopeloos veroudert. en het kunstmatig in leven proberen te houden is imho geen goed idee. Maarhé, als ik een huis - van een paar miljoen - had zou ik vast en zeker wel anders piepen. Wacht we gaan de huurprijzen super laten stijgen... Ik neem dat deel over ons niet naaien terug.quote:Aftrek hypotheekrente blijft
Het blijft mogelijk voor huizenbezitters betaalde hypotheekrente van de belasting af te trekken. Huurders gaan daarentegen over het algemeen meer betalen zodat de prijzen meer „marktconform” worden. Ter compensatie komt voor de laagste inkomens een extra huurtoeslag. De maatregel moet vooral mensen treffen die gezien hun inkomen in te goedkope huurhuizen wonen.
Ik zie niet hoe dit Nederland op wat voor een manier dan ook maar helpt. Weer zo'n verkapte anti-islam maatregel om de xenofobe PVV stemmer tevreden te houden.quote:Strenger immigratiebeleid
De regels voor huwelijksmigranten worden aangescherpt. In elk geval moeten mensen die hiervoor in aanmerking willen komen minstens 24 jaar oud zijn. Ook worden hogere taaleisen gesteld. Uitkeringen aan migranten worden beperkt.
Zwaarder straffen helpt niet dat is al vele malen bewezen... Sommige mensen zullen het ook nooit leren.quote:Harde aanpak criminaliteit
Het uitzetten van criminele vreemdelingen moet makkelijker worden. Ouders van kinderen die overlast veroorzaken worden financieel aansprakelijk gesteld voor de schade. Straffen worden zwaarder. Meer agenten.
Je bedoelt dat kut pressiemiddel dat we gebruiken om druk uit te oefenen op landen als Noord Korea? Voor de verandering ben ik het volledig met de PVV eens, maar ter compensatie moeten we wel van een aantal protectionistische maatregelen af.quote:Minder ontwikkelingshulp
De budgetten voor ontwikkelingssamenwerking gaan omlaag. Hoeveel moet nog blijken. Het CDA wil 500 miljoen korten, de VVD 3 miljard. De PVV wil er helemaal vanaf.
Ik begrijp ook niet dat wonen zo duur moet zijn. Volgens mij besteden mensen noodgedwongen steeds meer een groter gedeelte van hun inkomen aan wonen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De HRA drijft de woningprijzen op, iets wat men als voordeel ziet want men wil "groei". Om er nog meer druk op te zetten gooit men de huren omhoog. Onder het mom van de scheefhuurders aanpakken.
Hoe een kunstmatig omhooggestuwde woningmarkt kan eindigen zien we in de VS maar Rutte & Co geloven nog heilig in hun gefaalde neoliberale ideologie zo te zien.
Nu al kost de HRA voor de allerijkste paar procent ons bijna 10 miljard per jaar. Dat is 4 tot 5 keer zoveel als alle huurtoeslag bij elkaar. Maar ondenkbaar dat rechts dààr iets aan zou doen.
Iets van 33 miljoen en natuurlijk een veel en veel groter landoppervlakte. Ik vind het complete onzin dat Nederland 85 JSF toestellen wil gaan afschaffen, terwijl een land als Canada maar 65 toestellen gaat aanschaffen. Nederland kan met veel minder toestellen toe. Niet alleen minder aanschafkosten, maar ook veel minder onderhoud en personeel nodig, dat gaat Nederland miljarden schelen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weet je het aantal inwoners van Canada?
Even voor Henk en Ingrid:quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:02 schreef slashdotter3 het volgende:
bron: nrc
Studiebeurs afgeschaft
De basisbeurs wordt omgezet in een stelsel waarbij studenten tegen gunstige voorwaarden geld kunnen lenen.
Zeker, behalve als een groot deel van het 'eigen woningbezit' bestaat uit publieke middelen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:43 schreef capricia het volgende:
Eigen woning bezit stimuleren is een goede zaak.
Een land met nog geen twee keer het aantal inwoners van NL zou ik dus geen groot land noemen, Apeldoorn is ook geen grote stad. Maar verder heb je gelijk, Canada geeft duidelijk minder dan NL uit aan defensie in verhouding, 1,1% van het BNP tegenover 1,6% wat NL doet.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:38 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Iets van 33 miljoen en natuurlijk een veel en veel groter landoppervlakte. Ik vind het complete onzin dat Nederland 85 JSF toestellen wil gaan afschaffen, terwijl een land als Canada maar 65 toestellen gaat aanschaffen. Nederland kan met veel minder toestellen toe. Niet alleen minder aanschafkosten, maar ook veel minder onderhoud en personeel nodig, dat gaat Nederland miljarden schelen.
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:46 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zeker, behalve als een groot deel van het 'eigen woningbezit' bestaat uit publieke middelen.
de hra stimuleert dat niet. Of bedoel je de verlaging van de huursubsidie?quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:43 schreef capricia het volgende:
Eigen woning bezit stimuleren is een goede zaak.
Nope HRA enzo.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Je vind dat het inkomen van de burger een publiek middel is?
Het is juist de bedoeling dat het steeds duurder wordt. Dat is de ideologie. Zodat wat je nu koopt over een jaar meer geld waard is. Ideaal voor speculanten, banken en fondsen. Maar het werkt alleen als het idd stijgt. Anders loopt alles direct vast en krijg je een "financiele crisis".quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:36 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet dat wonen zo duur moet zijn. Volgens mij besteden mensen noodgedwongen steeds meer een groter gedeelte van hun inkomen aan wonen.
Dus jij wilt de HRA afschaffen en dat niet compenseren door lagere belastingen, dus eigenlijk de netto belastinginkomsten verhogen ten kosten van de inkomsten van de burger.quote:
Vertel, graag met bronnen en vergelijkingen met andere, vergelijkbare landen.quote:
En wie profiteert daarvan?Juist, de overheid met het monopoly op bouwrijp maken en de overdrachtsbelasting.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:36 schreef Eminentie het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet dat wonen zo duur moet zijn. Volgens mij besteden mensen noodgedwongen steeds meer een groter gedeelte van hun inkomen aan wonen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |