Ke-ristus. Je zou het ideologisch maar moeten kunnen verkopen.quote:Het blijft mogelijk voor huizenbezitters betaalde hypotheekrente van de belasting af te trekken. Huurders gaan daarentegen over het algemeen meer betalen zodat de prijzen meer „marktconform” worden. Ter compensatie komt voor de laagste inkomens een extra huurtoeslag. De maatregel moet vooral mensen treffen die gezien hun inkomen in te goedkope huurhuizen wonen.
Waarom chapeau? Waarom zou ik als rasechte Nederlander niet met een vrouw van 21 van buiten de EU mogen trouwen? Beperk dan alleen de immigratie van importbruidjes uit Marokko en Turkije. Maar laat niet de goeden onder de kwaden lijden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Gadverdamme, standpunten betreft de zorg staan mij echt niet aan![]()
Overige punten zeg ik chapeau!!!!
Als de PVV opkomt voor de zorg dan hebben we (stabiliteit buiten beschouwing gelaten) een droomkabinet.
Ik snap dit niet helemaal, hoe verschilt dit precies van nu? Komt dit uit eigen zak voortaan terwijl nu uit verzekering of?quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:02 schreef slashdotter3 het volgende:
bron: nrc
Ziek zijn wordt duurder
De groei van de uitgaven in de zorg wordt op diverse manieren afgeremd. Mensen zullen meer uit eigen zak moeten betalen. Zo zal het pakket voor de ziektekostenverzekeringen worden beperkt en worden meer eigen bijdragen ingevoerd.
Mensen die zijn aangewezen op langdurige zorg krijgen minder toeslagen. Patiënten in verzorgingshuizen moeten de huur en maaltijden apart betalen.
Ben het met je eens hoor maar Ik denk dat dit juridische heel lastig uit te voeren is.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:13 schreef DeJongBoulahrouz het volgende:
[..]
Waarom chapeau? Waarom zou ik als rasechte Nederlander niet met een vrouw van 21 van buiten de EU mogen trouwen? Beperk dan alleen de immigratie van importbruidjes uit Marokko en Turkije. Maar laat niet de goeden onder de kwaden lijden.
't Zal nu wel all-in zijn en straks apart te keizen en af te rekenen (en duurder). Dan krijgen we dus oudjes die minder goed gaan eten doordat ze het te duur vinden, of om geld opzij te zetten voor hun kinderen. Goeie manier wel om van de vergrijzing af te komenquote:Op maandag 2 augustus 2010 20:15 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik snap dit niet helemaal, hoe verschilt dit precies van nu? Komt dit uit eigen zak voortaan terwijl nu uit verzekering of?
Mensen die kiezen voor een te goedkoop huurhuis (sociale huur) zijn ronduit asociaal bezig. Goedkope woonruimte bezetten terwijl er mensen rondlopen die het echt zo hard nodig hebbenquote:Op maandag 2 augustus 2010 20:25 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
En dus de mensen die voor hun inkomen een te goedkoop huurhuis verkiezen worden aangepakt maar degenen die voor hun inkomen een te duur koophuis hebben aangeschaft worden gesubsidieerd. Schulden maken is blijkbaar nog steeds een goede zaak, spaarzaamheid een zonde.
Christus
Deed
Anders
Er moet bijgebouwd worden, door prijsmaatregelen verplaats je alleen maar de druk op de woningmarkt naar een wat duurder segment.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mensen die kiezen voor een te goedkoop huurhuis (sociale huur) zijn ronduit asociaal bezig. Goedkope woonruimte bezetten terwijl er mensen rondlopen die het echt zo hard nodig hebben![]()
![]()
![]()
.
Te duur: iedereen die de afgelopen 10 jaar een huis gekocht heeft in feite. De HRA heeft geen woningbezit aangemoedigd, het heeft slechts de prijzen opgedreven. Als er voor slechts 80% van de woningzoekenden een woning te koop is, past de prijs zich zo aan dat 80% die prijs ook kan betalen. Dan kan je wel subsidie gaan geven zodat de laatste 20% ook een huis kan betalen alleen zal de prijs snel opgetrokken worden naar het niveau dat weer 80% het kan betalen.quote:Te duur woonhuis aanschaffen? Definieer te duur. Woningbezit aanmoedigen is een goed iets.
Een eigenhuis bevordert namelijk de zelfredzaamheid van mensen. Ik ben het wel met je eens dat de overheid moet stimuleren om ook daadwerkelijk de hypotheek af te lossen.
Het spijt mij zeer, maar de HRA is er al een tijdje. Pas de laatste 10-15 jaar is er sprake van een explosieve prijsstijging op de woningmarkt. Ligt dit dan aan de HRA of aan andere factoren. Ik denk het laatste.quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:39 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Er moet bijgebouwd worden, door prijsmaatregelen verplaats je alleen maar de druk op de woningmarkt naar een wat duurder segment.
[..]
Te duur: iedereen die de afgelopen 10 jaar een huis gekocht heeft in feite. De HRA heeft geen woningbezit aangemoedigd, het heeft slechts de prijzen opgedreven. Als er voor slechts 80% van de woningzoekenden een woning te koop is, past de prijs zich zo aan dat 80% die prijs ook kan betalen. Dan kan je wel subsidie gaan geven zodat de laatste 20% ook een huis kan betalen alleen zal de prijs snel opgetrokken worden naar het niveau dat weer 80% het kan betalen.
quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Met andere woorden: De huurders gaan de HRA betalen. Zullen Henk en Ingrid blij mee zijn.
En de huren flink omhoog doen is een goede oplossing?quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:30 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mensen die kiezen voor een te goedkoop huurhuis (sociale huur) zijn ronduit asociaal bezig. Goedkope woonruimte bezetten terwijl er mensen rondlopen die het echt zo hard nodig hebben
Wat is belangrijker? Een bijstandsmoeder die een dak boven haar hoofd heeft of een modaal verdienende Nederlander die goedkoop wilt wonen omdat hij zonodig 3x per jaar op vakantie wilt en de nieuwste gadgets wil aanschaffen?quote:Op maandag 2 augustus 2010 20:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En de huren flink omhoog doen is een goede oplossing?
Dan is er helemaal geen goedkope woonruimte meer.
Bron?quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:01 schreef Mylene het volgende:
Eigen bijdrage zal wel 500 euro worden voordat het uiteindelijk 775 euro wordt zoals het CPB voorstelde. Bezoek aan de huisarts zal ook wel geld gaan kosten.
Dat bedoel ik er is nog niks concreet en jij gaat al lopen luchtfietsen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
http://www.skipr.nl/actue(...)-775-euro-52823.html
Ik heb het niet over het probleem maar over de gekozen "oplossing".quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:03 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat is belangrijker? Een bijstandsmoeder die een dak boven haar hoofd heeft of een modaal verdienende Nederlander die goedkoop wilt wonen omdat hij zonodig 3x per jaar op vakantie wilt en de nieuwste gadgets wil aanschaffen?
Daarnaast kan iedere werkende Nederlander met een modaal inkomen zichzelf woonruimte veroorlozen op zowel de particuliere huurmarkt als de koopmarkt.
Ik zie het probleem niet.
Scheefhuren is ronduit asociaal en mag van mij keihard aangepakt worden.
Nederland wil als klein landje 85 toestellen gaan bestellen, terwijl een groot land als Canada 65 toestellen gaat kopen. Jammer dat hier niet meer aandacht voor is. Dat kan allemaal een stuk minder. Fors bezuinigen op defensie.quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ze lef hadden was de JSF er ook niet gekomen, waren alle aftrekposten en subsidies afgeschaft en kwam er een vlaktaks.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |