quote:Voor mij ook alleen Saucony's...2 maanden terug nieuw paar gekochtOp woensdag 20 oktober 2010 16:39 schreef mazaru het volgende:
Ik ren op Saucony's.
Heerlijke schoen!
[ afbeelding ]
quote:Heerlijke schoenen. Voor mij de ideale, maar dat zegt niets. da's voor iedereen andersOp vrijdag 22 oktober 2010 21:36 schreef joers1 het volgende:
[..]
Voor mij ook alleen Saucony's...2 maanden terug nieuw paar gekocht
Progrid Guide 2
[ afbeelding ]
quote:niet iedereen haalt dat zomaar, niet jezelf als maatstaaf nemen voor iedereenOp donderdag 21 oktober 2010 14:51 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Haal je zo. Ik loop het ook als ik ff een maandje goed train. Ik reken bij mezelf, als ik 5 km rond 25 minuten loop. Kan ik de 10 doen in een uurtje.
quote:Goed zoOp zaterdag 23 oktober 2010 13:41 schreef motorbloempje het volgende:
nou, daarnet ging niet vanzelf![]()
maar wel uitgelopen, les 20
quote:Hier ook idd.Op zaterdag 23 oktober 2010 16:34 schreef joers1 het volgende:
Ik dus ook...eerst uithoudingsvermogen...tempo komt daarna wel.
quote:Zal je verbazen hoe makkelijk het gaat en hoe trots je dan op jezelf bent!Op zondag 24 oktober 2010 11:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben me mentaal aan het voorbereiden op Evy les 20 maar ik durf niet4x8 minuten
huuu.
quote:Ik heb het in ieder geval overleefd en het viel me best mee!Op zondag 24 oktober 2010 11:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ben me mentaal aan het voorbereiden op Evy les 20 maar ik durf niet4x8 minuten
huuu.
quote:Herkenbaar. Het mooie is dat je conditie ook best lang blijft, een restje.Op zondag 24 oktober 2010 11:17 schreef joers1 het volgende:
Dat gaat lekker he?
Toen ik begon was ik na 100m. lopen bekaf. Nu loop ik 5 tot 9 kilometer aaneen
quote:snelheid is nog niet van belang...het gaat om de afstand. Snelheid komt later wel, toch?Op zondag 24 oktober 2010 16:32 schreef Blurred86 het volgende:
Vanochtend 8.3 km gelopen met 9.6 km/u gemiddeld, de 10 km/u komt in zicht!
Op kortere afstanden (5 a 6 km) zit ik daar al wel boven, maar op langere stukken ben ik toch nog best traag, maar het gaat steeds beter
quote:zeker weten dat dat gaat lukken...respect hoor!Op zondag 24 oktober 2010 18:25 schreef wormtrein het volgende:
Ook weer een minuutje erbij geplakt, zit nu op 4x 7. T/m 5 minuten achter elkaar was het echt even opbouwen, maar ik merk dat nu 6/7 minuten echt makkelijker gaat en je sneller kunt doorpakken naar meer. Over een paar weekjes hoop ik de 30 minuten aan één stuk af te ronden
quote:Ik bedoel ook niet te zeggen dat ik mezelf als maatstaaf neem, maar als ik je zo hoor moet het geen probleem zijn en mijn gegevens waren meer als indicatie.Op zaterdag 23 oktober 2010 11:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
niet iedereen haalt dat zomaar, niet jezelf als maatstaaf nemen voor iedereen
maar ja, ik denk wel dat ik het ga halen ja, als ik nu al gewoon 10km/uur loop
quote:dat was idd eerst wel mijn uitgangspunt, maar inmiddels kan ik de afstand wel (10km) en wil ik die graag sneller lopenOp zondag 24 oktober 2010 18:38 schreef joers1 het volgende:
[..]
snelheid is nog niet van belang...het gaat om de afstand. Snelheid komt later wel, toch?
quote:nice, fijn gevoel is dat he!Op zondag 24 oktober 2010 20:31 schreef Sts het volgende:
WoehoeEen aangepast lesje 21 gedaan, 4xx10xx10xx18. Ik weet niet waar de plotselinge conditieboost vandaan komt, maar ik ben er heel blij mee. Eindelijk weer het punt bereikt dat een minuutje meer of minder niet meer uitmaakt.
Respect voor Blurred trouwens
quote:PreciesOp zondag 24 oktober 2010 21:54 schreef joers1 het volgende:
Niets mis mee
Je moet vooral je eigen tempo lopen...niet te fel...je moet het zelf prettig kunnen volhouden
quote:Het liefst nog een beetje verstaanbaar ookOp zondag 24 oktober 2010 22:06 schreef joers1 het volgende:
Eact...kunnen blijven praten tijdens het lopen, is een hele goede maatstaf
quote:ik heb het ook nogal moeilijk met inschatten wat ik nou aan moet, gisteren korte broek en tshirt met een licht jasje erover maar heb na een paar km het jasje maar uitgetrokken, veel te warm! alleen zo irritant dat je het dan de rest van de route moet dragenOp maandag 25 oktober 2010 08:15 schreef AntiChrist het volgende:
in wat voor kleding lopen jullie nu dan met dit klote weer?? ik heb alleen een korte en lange tight maar wil eigenlijk ook gewoon in de winter herfst gaan lopen.
quote:Heb een lange tight aan, met hoge sokken (kniekousen eigenlijk) en een t-shirt met jasje aan.Op maandag 25 oktober 2010 08:15 schreef AntiChrist het volgende:
in wat voor kleding lopen jullie nu dan met dit klote weer?? ik heb alleen een korte en lange tight maar wil eigenlijk ook gewoon in de winter herfst gaan lopen.
quote:Ik loop altijd in tigjhts...kort of lang. Afgelopen zaterdag een wedsrtijdje in kort gelopen, maar de tijd van lang begint nu wel weer.Op maandag 25 oktober 2010 08:15 schreef AntiChrist het volgende:
quote:ah gelukkig, ik ben niet de enige! ik voel me de laatste tijd zo stom steeds als ik in mijn korte broekje en tshirt alleen andere mensen tegenkom die lange tights en lange mouwen aanhebben en soms zelfs handschoenen en mutsenOp maandag 25 oktober 2010 11:32 schreef wormtrein het volgende:
Hier een korte 'losse' sportbroek, met een ademend shirt en dunne (sport)trui. De eerste 5 minuten zijn erg fris, maar daarna heb ik de extra koeling wel nodig. Met een lange broek krijg ik het zo snel warm
quote:Crosstrainer, is heel wat anders dan een loopband.Op maandag 25 oktober 2010 13:48 schreef Viking84 het volgende:
Ik zou ook op de loopband niet met slippers gaan trainen.
quote:voor vrouwen wel ja......Op maandag 25 oktober 2010 13:28 schreef Noek het volgende:
H&M heeft ook echt hele fijne sportwear voor buiten en is niet zo gek duur. Even als tip van Flip!
quote:Oh ja, niet goed gelezenOp maandag 25 oktober 2010 13:49 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Crosstrainer, is heel wat anders dan een loopband.
quote:Ja, maar het is best een puik alternatief vergeleken niet lopen of wel lopen. En vind het prettiger voor m'n knie'en.Op maandag 25 oktober 2010 13:51 schreef motorbloempje het volgende:
ja, het is ook héél anders dan hardlopen..
quote:Idd, en alsnogOp maandag 25 oktober 2010 13:51 schreef motorbloempje het volgende:
ja, het is ook héél anders dan hardlopen..
quote:Ik heb ook altijd last van m'n knieën (PFPS), maar heb dat aangegeven bij de hardloopwinkel toen ik schoenen ging kopen. Heb nu schoenen met extra demping én een extra zooltje erin. No problemo!Op maandag 25 oktober 2010 14:08 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ja, maar het is best een puik alternatief vergeleken niet lopen of wel lopen. En vind het prettiger voor m'n knie'en.
quote:Ja, er is idd ook een 5km-10km schema.Op maandag 25 oktober 2010 13:34 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ben gister begonnen met het volgen van Evy op de crosstrainerReden is simpel, geen schoenen die geschikt zijn voor hardlopen en op die crosstrainer kan ik met m'n slippers trainen. Of m'n basketbal schoenen..
Ben van plan om naar de Runners World winkel te gaan voor een goed advies met schoenen. Ooit daar Asics gekocht nadat ze m'n voeten helemaal hadden bekeken (afwikkeling van voet tijdens lopen/rennen etc). Die schoenen voelde aan als gegoten, dat wil ik weer. En dan ga ik ook buiten lopen (maar liefst wel in mooi weer).
Ps. Had die evy ook niet een 5km - 10 km schema?
quote:Moblo bedoelt dat dit een hardlooptopic is, geen crosstrainertopic.Op maandag 25 oktober 2010 14:08 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ja, maar het is best een puik alternatief vergeleken niet lopen of wel lopen. En vind het prettiger voor m'n knie'en.
quote:Het zijn eigenlijk sandalen, maar ik noem het slippers.
quote:Op een crosstrainer zie ik er weinig problemen in. Op een fiets ook niet, maar om te gaan hardlopen (op band of buiten) lijkt het me verre van ideaal. Maar goed, zoals gezegd, ik ga binnenkort schoenen kopen. Zodra de financieen het toelaten.Ik heb ook altijd last van m'n knieën (PFPS), maar heb dat aangegeven bij de hardloopwinkel toen ik schoenen ging kopen. Heb nu schoenen met extra demping én een extra zooltje erin. No problemo!
En als je al last hebt van je knieën, zijn slippers niet bepaald top he
quote:En het is toch een ramp dat ik even meld dat ik die 0-5km sessies van Evy op een crosstrainer doe.Op maandag 25 oktober 2010 15:24 schreef Viking84 het volgende:
Moblo bedoelt dat dit een hardlooptopic is, geen crosstrainertopic.
quote:*dit ook weten wil* Ik heb erg mooie tops gezien van Falke, maar geen idee of dat wat is...Op maandag 25 oktober 2010 13:52 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
voor vrouwen wel ja......
overigens ga ik ook maar eens op zoek naar thermo ondergoed want ik ben een behoorlijke kou kleun met name in die gebiedennog tips?
quote:ik heb ook handschoenen en een muts op, maar volgens mij is het hier wat kouder. iK loop in lange tights, een tshirt en een wat gewateerd jasje. Als het echt koud gaat worden gaat er een thermoshirt onder. De benen, die blijven wel warm!Op maandag 25 oktober 2010 12:52 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
ah gelukkig, ik ben niet de enige! ik voel me de laatste tijd zo stom steeds als ik in mijn korte broekje en tshirt alleen andere mensen tegenkom die lange tights en lange mouwen aanhebben en soms zelfs handschoenen en mutsen
quote:HEMA!Op maandag 25 oktober 2010 13:52 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
voor vrouwen wel ja......
overigens ga ik ook maar eens op zoek naar thermo ondergoed want ik ben een behoorlijke kou kleun met name in die gebiedennog tips?
quote:Op maandag 25 oktober 2010 22:54 schreef DarkElf het volgende:
Thermo shirts zijn bij de Hema maar 9.95¤. Heb er 1 gehaald voor als t echt koud wordt. Verder heb ik veel laagjes aan : vandaag een tshirt en long sleeve. Heb een dikker jasje voor als t kouder is, dat thermo shirt voor nog kouder en handschoenen, hele dunne ademende. En draag een dikkere tight. Das allemaal warm genoeg ook als t vriest.
quote:Het was hier laatst 8 graden 's middags, ben gewoon in korte broek gegaan hoorOp maandag 25 oktober 2010 20:07 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik heb ook handschoenen en een muts op, maar volgens mij is het hier wat kouder. iK loop in lange tights, een tshirt en een wat gewateerd jasje. Als het echt koud gaat worden gaat er een thermoshirt onder. De benen, die blijven wel warm!
quote:Handschoenen en een muts bij 8 tot 10 graden is natuurlijk onzin.... In Uppsala zal het wellicht kouder zijn. Denk het wel want dat was het van het weekend op de Vikingshillsvägen ook!Op maandag 25 oktober 2010 20:07 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik heb ook handschoenen en een muts op, maar volgens mij is het hier wat kouder. iK loop in lange tights, een tshirt en een wat gewateerd jasje. Als het echt koud gaat worden gaat er een thermoshirt onder. De benen, die blijven wel warm!
Oh, en dus speciale hardloop handschoenen en muts, van nike. Erg dun, maar wel lekker warm!
quote:Ik vind die tights zulke rare, onflatteuze dingen.Op dinsdag 26 oktober 2010 15:24 schreef Razztwizzle het volgende:
* Razztwizzle zit even te orënteren op hardloopkleding..
Die tights lijken me veel kouder dan een gewone trainingsbroek, of zie ik dat verkeerd?
quote:Ik twijfel ook of ik er eentje zal kopen. Mijn broek is lekker wijd en daarom (volgens mij) ook lekker warm. Die running-shirts en jasjes lijken me wel prettig, omdat ze zweet beter afvoeren. Ik vind 't over het algemeen wel duur spulOp dinsdag 26 oktober 2010 16:00 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik vind die tights zulke rare, onflatteuze dingen.
Stel dat je een been breekt en dan met zo'n broek naar het ziekenhuis wordt gebracht.
quote:Nee, omdat de lucht niet circuleert...Ik gebruik mijn tight ook als thermo-ondergoed hier als het echt goed koud is...Omdat hij zo strak om je lichaam zit beweegt de lucht die tussen je benen en de tight zit niet....Bij een trainingsbroek gebeurt dat wel, en zal koude lucht voor warme lucht in de plaats komen....Op dinsdag 26 oktober 2010 15:24 schreef Razztwizzle het volgende:
* Razztwizzle zit even te orënteren op hardloopkleding..
Die tights lijken me veel kouder dan een gewone trainingsbroek, of zie ik dat verkeerd?
quote:Oh dat 3 x 30 versnellen op het einde lijkt mij ook wel watOp dinsdag 26 oktober 2010 12:58 schreef DarkElf het volgende:
Gisteren 8x4 in jogtempo en tussendoor stress 2 dribbelen. Heb op die manier 6.7 km afgelegd. Morgen staat er een duurloopje van 35 min op de planning met op t einde 3x30 sec versnellen. Merk dat die afwisselende trainingen echt bijdragen aan sterker en sneller worden
quote:Slacker, haal zo snel mogelijk goede schoenen. Kan even flink pijn doen in je portemonnee, maar het gaat ook wel om je gezondheid, hè. Slippers of sandalen en sport zijn gewoon geen goede combi, hoe makkelijk het ook lijkt te gaan. Dan zijn je basketbalschoenen al veel beter.Op maandag 25 oktober 2010 15:36 schreef slacker_nl het volgende:
Op een crosstrainer zie ik er weinig problemen in. Op een fiets ook niet, maar om te gaan hardlopen (op band of buiten) lijkt het me verre van ideaal. Maar goed, zoals gezegd, ik ga binnenkort schoenen kopen. Zodra de financieen het toelaten.
[..]
En het is toch een ramp dat ik even meld dat ik die 0-5km sessies van Evy op een crosstrainer doe.
quote:Opzich kan het wel, maar denk er wel bij na dat je een beginnende hardloper bent, je spieren/gewrichten/pezen moeten er allemaal nog aan wennen. Door rustdagen over te slaan heb je een grotere kans op blessures, en geef je je lichaam niet de tijd om te herstellen (iets wat juist zo belangrijk is!)Op donderdag 28 oktober 2010 11:40 schreef Syr het volgende:
Even een vraagje aan alle experts hier! Ik ben nu bezig met dat Evy-programma en zit op les 5 (gaat allemaal erg makkelijk, hoera). In hoeverre is het noodzakelijk dat je je precies aan alle rust/rendagen houdt? Ik heb een nogal onregelmatig schema, dus soms kan ik twee dagen niet, en soms drie dagen achter elkaar. Is het ongezond om soms rustdagen over te slaan?
quote:Eens. Je zou eventueel wel je bovenlichaam kunnen trainen op die rustdag. Dan ben je toch bezig en geef je iig je benen genoeg rust.Op donderdag 28 oktober 2010 11:44 schreef GotC het volgende:
[..]
Opzich kan het wel, maar denk er wel bij na dat je een beginnende hardloper bent, je spieren/gewrichten/pezen moeten er allemaal nog aan wennen. Door rustdagen over te slaan heb je een grotere kans op blessures, en geef je je lichaam niet de tijd om te herstellen (iets wat juist zo belangrijk is!)
Kan. Doe je wel een warming-up ook?quote:Op zondag 31 oktober 2010 11:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Vanmorgen Evy les 22 gelopen, maar ik begin nu ook de eerste "kwaaltjes" te krijgen. Last van m'n onderrug en m'n heupen. Dacht ik dat ik van alles af was met goede schoenen, maar blijkbaar niet. Zou het aan de manier waarop ik loop liggen?
Warming-up, ohjaquote:Op zondag 31 oktober 2010 12:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kan. Doe je wel een warming-up ook?
Ik heb ook een kwaaltje ter hoogte van de overgang tussen bovenbeen en schaamstreek. Ik heb er dan een dag vooral bij gewoon wandelen last van en verder niet meer. Maar ik vraag me ook af hoe dat kan.
En ik heb steeds last van blaren, terwijl ik gewoon goeie sokken heb (naadloos van Falke) en ze ook goed aan heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |