'.. of ze moeten worden onderzocht'.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Lees http://www.kabinetsformat(...)/Lubbers_informateur nog even:
Het ligt voor de hand nu te onderzoeken welke overige mogelijkheden voor een parlementair meerderheidskabinet uit de vijf partijen nog aanwezig zijn en of er daarnaast andere meerderheidsvarianten nader inhoudelijk onderzocht moeten worden.
Lubbers is een CDA-er. Dat gaat ie wel zeggen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Lubbers kennende gaat ie dat niet zeggen.
Haha, een stem uitbrengen op een partij die Fred Teeven in de gelederen heeft. Ben je wel helemaal goed?quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Volgende keer ook maar op de VVD stemmen Koos, hopelijk halen ze dan 60+ zetels.
Nee, want dat was z'n opdracht niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Lubbers is een CDA-er. Dat gaat ie wel zeggen.
Raymond de Roon is een zwaargewicht op het gebied van justitie. Vergis je niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:22 schreef KoosVogels het volgende:
Haha
Dion Graus
Martin Bosma
Sietse Fritsma
Raymond de Roon
Richard de Mos
Haha dit wordt letterlijk een rariteitenkabinet
Gadver, straks wordt die nog minister. Of die imbeciel van een Aptroot. Nooit gedacht dat er dommere politicie rondliepen als Jorritsma maar de VVD weet me altijd weer te verrassen...quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha, een stem uitbrengen op een partij die Fred Teeven in de gelederen heeft. Ben je wel helemaal goed?
Ik vergis me ook niet.quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:09 schreef Flounder het volgende:
[..]
Raymond de Roon is een zwaargewicht op het gebied van justitie. Vergis je niet.
Ook Bosma en Fritsma zijn competent genoeg.
Als je af wilt van betutteling moet je juist geen VVD stemmen. Die staan een halve politiestaat voor.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:56 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Volgende keer ook maar op de VVD stemmen Koos, hopelijk halen ze dan 60+ zetels.
Wat ?quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:09 schreef Flounder het volgende:
[..]
Raymond de Roon is een zwaargewicht op het gebied van justitie.
Je weet wel, Raymond de revolutionair.quote:
Dat verklaart wel weer een hoop. Vaak anderen napraten als het op de PVV aankomt, maar je niet verdiepen in iemand als Raymond. Faalhaas.quote:
Inderdaad, het is nogal een gok om je reputatie af te laten hangen van een dergelijk kabinetquote:Op donderdag 29 juli 2010 20:48 schreef remlof het volgende:
Je kan er wel meer wegstrepen die uit principe geen deel uit willen maken van een kabinet met (gedoogsteun van) extreemrechts.
Zo'n post op je CV zal je inderdaad tot je dood blijven achtervolgen, daar moet je maar zin in hebben.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad, het is nogal een gok om je reputatie af te laten hangen van een dergelijk kabinet
Dat lijkt mij voor de VVD-ers nog een groter probleem dan voor de CDA-ers. In de VVD-fractie zitten wel een aantal personen die ministeriabel zijn, maar van de "oude" garde VVD-bestuurders kan ik me eigenlijk niemand voorstellen die enthousiast in een kabinet met de PVV zou gaan zitten.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Inderdaad, het is nogal een gok om je reputatie af te laten hangen van een dergelijk kabinet
Inderdaad, ik denk nog steeds dat de PvdA aan gaat schuiven ipv Wilders.quote:
Dat zou best kunnen, misschien dat de uitkomst van deze besprekingen wordt dat ze zeggen dat een minderheidskabinet mogelijk is, maar dat ze eerst nog een middenkabinet willen onderzoeken. Dan hebben ze een sterke onderhandelingspositie tegenover Cohen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:43 schreef Arcee het volgende:Inderdaad, ik denk nog steeds dat de PvdA aan gaat schuiven ipv Wilders.
Godver, dat zou echt een ramp zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2010 19:16 schreef ethiraseth het volgende:
Mag hopen dat die Hirsch Balin wegblijft van Justitie. Dat is echt een naar mannetje.
Maarja, dan zullen we wel minister Teeven krijgen.
Wat is daar precies zo tof aan? Helemaal gezien het feit dat je er de drie kutste partijen van Nederland voor terugkrijgt?quote:
Maar de kans is best groot. Er komt waarschijnlijk iig rauwdouwers op Justitie en Binnenlandse Zaken in dit kabinet. Komt straks nog een tijd dat we terugverlangen naar Hirsch Ballin en Donnerquote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:22 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Godver, dat zou echt een ramp zijn.
quote:
Al was het maar omdat die allemaal tot kabinetten hebben behoord die volgens Wilders het land naar de kloten hebben geholpenquote:Op donderdag 29 juli 2010 21:30 schreef Lurf het volgende:
[..]
Dat lijkt mij voor de VVD-ers nog een groter probleem dan voor de CDA-ers. In de VVD-fractie zitten wel een aantal personen die ministeriabel zijn, maar van de "oude" garde VVD-bestuurders kan ik me eigenlijk niemand voorstellen die enthousiast in een kabinet met de PVV zou gaan zitten.
Dat is nou een typisch voorbeeld van een CDA'er van wie ik verwacht niet in een kabinet met gedoogsteun van extreemrechts te willen gaan zitten.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
- Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties: Gerd Leers
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:06 schreef phpmystyle het volgende:
- Minister-president: Mark Rutte
- Minister van Buitenlandse Zaken: Maxime Verhagen (tevens vicepremier)
- Minister van Financiën: Frans weekers
- Minister van Justitie: Fred Teeven
- Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties: Gerd Leers
- Minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap: plasschaert
- Minister van Defensie: Hans van Baalen-
- Minister van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer: Nepperus
- Minister van Verkeer en Waterstaat: Aptroot
- Minister van Economische Zaken: Melanie Schultz van Haegen
- Minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit: Verburg
- Minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid: De Jager
- Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport: Ab Klink
Zo hoop ik het
Preciesquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is nou een typisch voorbeeld van een CDA'er van wie ik verwacht niet in een kabinet met gedoogsteun van extreemrechts te willen gaan zitten.
Dat denk ik ook. Gelukkig is er geen extreem-rechtse partij van belang in Nederland.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is nou een typisch voorbeeld van een CDA'er van wie ik verwacht niet in een kabinet met gedoogsteun van extreemrechts te willen gaan zitten.
Ik zou graag Wiegel Zalm Kroes en nog wat van dat soort figuren erin willen gooien maar gezien hun huidige neven functies is dat weinig realistisch. Ab Klink is een hele goede minister. Die man is zich bewust van de financiele problematiek in de zorg, hij lost dat deels op en gebruikt niet de botte bijl. En ach verburg..ik vind die kuif wel grappigquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:08 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Mooi lijstje. Alleen die Verburg zou ik afschieten, alhoewel zo erg stoort ze me ook weer niet. En Ab Klink moet ophoepelen met z'n flauwekulrookverbod (overigens niet uit eigenbelang, want ik vind rookvrije uitgaangsgelegenheden wel fijn).
Die ministerpost vind ik weinig interessant. Maar idd, Leers is anti pvv. Alhoewel hij laatst een interview gaf waarin hij zei dat het CDA moet proberen weer te gaan regeren. Hoe dan ook.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou..quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:12 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Gelukkig is er geen extreem-rechtse partij van belang in Nederland.
Goh, toch eerder terug dan de geplande terugkomst rond kerst?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:16 schreef phpmystyle het volgende:
Ach welnee, dat is een groepje zeloten, maar extreem-rechts? Ze kunnen in eigen kring tamelijk abject tekeer gaan dmv groepsdruk en hersenspoelen, maar ze hebben geen echte invloed op wat dan ook, en iedereen die weg wil uit die kringen kan dat ook. Je kunt van alles zeggen van de SGP, maar ze zullen nooit geweld gebruiken.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou..
SGP heeft soms van die trekje..
Wilders heeft blijkbaar nu al een algehele Fok!-amnestie kunnen bewerkstelligen, was vast zijn eerste eis.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:17 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Goh, toch eerder terug dan de geplande terugkomst rond kerst?
Eh jawel. De partij die nu misschien gedoogsteun gaat geven aan een VVD-CDA kabinet heeft alle kenmerken van een extreemrechtse partij.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:12 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Gelukkig is er geen extreem-rechtse partij van belang in Nederland.
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wilders heeft blijkbaar nu al een algehele Fok!-amnestie kunnen bewerkstelligen, was vast zijn eerste eis.
Sociaal-democraten geven mensen soms toch nog een 2e kansquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:17 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Goh, toch eerder terug dan de geplande terugkomst rond kerst?
Wiegel zou ik top vinden, Zalm hoeft van mij niet (te besmet na DSB-debacle), en Kroes mag blijven zitten in Europa.quote:
Zo slecht vind ik hem ook niet, alleen dat rookverbod, tenenkrommendquote:en nog wat van dat soort figuren erin willen gooien maar gezien hun huidige neven functies is dat weinig realistisch. Ab Klink is een hele goede minister. Die man is zich bewust van de financiele problematiek in de zorg, hij lost dat deels op en gebruikt niet de botte bijl.
quote:En ach verburg..ik vind die kuif wel grappig![]()
Als objectief beschouwer denk ik juist dat Leers en de PVV veel gemeenschappelijks hebben.quote:[..]
Die ministerpost vind ik weinig interessant. Maar idd, Leers is anti pvv. Alhoewel hij laatst een interview gaf waarin hij zei dat het CDA moet proberen weer te gaan regeren. Hoe dan ook.
3e. En je laatstequote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sociaal-democraten geven mensen soms toch nog een 2e kans![]()
![]()
SGP kringen is ook niet zuiver hoor.. Incest, etc het komt daar allemaal voor schijnt het. Maar extreem-rechts gaat te ver ja. Extreem-rechts impliceert ook een anti-kapitalische houding, de pvv is juist voor kapitalisme. En als je Israel en Amerika steunt dan ben je pro kapitalisme.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ach welnee, dat is een groepje zeloten, maar extreem-rechts? Ze kunnen in eigen kring tamelijk abject tekeer gaan dmv groepsdruk en hersenspoelen, maar ze hebben geen echte invloed op wat dan ook, en iedereen die weg wil uit die kringen kan dat ook. Je kunt van alles zeggen van de SGP, maar ze zullen nooit geweld gebruiken.
Gaven ze de PVV ook maar eens een kans he?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Sociaal-democraten geven mensen soms toch nog een 2e kans![]()
![]()
Ik zei dat je een sociaal-democraat was. Dan moet je ook pappen en nat houden he?quote:
Helemaal niet, ik zou graag nog wat conservatiever willen, Raymond de roon lijkt me wel wat.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:28 schreef PaarsBeestje het volgende:
Het lijkt me rampzalig voor de Nederlandse vrijheden als Fred Teeven inderdaad minister van Justitie wordt. Die kerel jaagt me de stuipen op het lijf wat dat betreft..
Ze hebben er nu 1. Althans het lijkt zo. Het kan ook een een tweetje zijn van Verhagen en Rutte om de prijs voor PvdA te verhogen. Maar ik ga daar niet vanuit.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:28 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Gaven ze de PVV ook maar eens een kans he?
Volgens good old Jaap van Domselaar. Ik ben zo vrij dat een onzinnig oordeel te vinden. Er is geen grote extreem-rechtse partij in Nl, en daar is ook helemaal geen electoraat voor. De PVV is uiteraard wel law and order, en ze hebben een aantal merkwaardige standpunten (kopvoddentaks etc), maar die gaan het toch niet halen, en volgens mij tilt Wilders daar ook helemaal niet zwaar aan.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Eh jawel. De partij die nu misschien gedoogsteun gaat geven aan een VVD-CDA kabinet heeft alle kenmerken van een extreemrechtse partij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |