Dat doe ik vrijwel constantquote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Probeer de discussie een keer een positieve wending te geven.
quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een interessant onderwerp voor discussie op een zeer irritante manier om zeep aan het helpen. Heel jammer dat mods dit niet zien en er dus niets aan gedaan wordt.
Bestond dat vliegtuig eigenlijk wel?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:20 schreef VancouverFan het volgende:
Oke, even een andere wending dan.
Jokkebrok. Als de torens in New York zijn opgeblazen. Wat was dan het doel van vlucht 93? Waarom hebben "ze" die laten crashen?
Gaat hij weer met zijn falende pannekoekentheorie.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:21 schreef oompaloompa het volgende:
ik blijf nog even op dezelfde wending met een vraag die nog steeds niet beantwoord is: Jokkebrok, denk jij dat het laten vallen van een baksteen van 1 meter hoogte op je voet meer of minder kracht uitoefent op je voet dan een stilliggende baksteen?
Nee natuurlijk niet. Overigens, wat is het punt dat je hiermee wilt maken? Laat me raden: Dat het filmpje dat Lambiekje heeft gepost onzin is? Ik weet niet eens of ze dat wat jij nu beweert wat ze zeggen, ook is wat ze beweren. Daarvoor zou ik het filmpje nog eens goed moeten kijken.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:21 schreef oompaloompa het volgende:
ik blijf nog even op dezelfde wending met een vraag die nog steeds niet beantwoord is: Jokkebrok, denk jij dat het laten vallen van een baksteen van 1 meter hoogte op je voet meer of minder kracht uitoefent op je voet dan een stilliggende baksteen?
ik ben er van overtuigd dat dit een belediging zou moeten zijn maar ik snap hem nietquote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:24 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Gaat hij weer met zijn falende pannekoekentheorie.
Dat is wat meneer Chandler in zijn paper beweert, de basis waarop hij tot de conclusies komt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Overigens, wat is het punt dat je hiermee wilt maken? Laat me raden: Dat het filmpje dat Lambiekje heeft gepost onzin is? Ik weet niet eens of ze dat wat jij nu beweert wat ze zeggen, ook is wat ze beweren. Daarvoor zou ik het filmpje nog eens goed moeten kijken.
Ja.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:23 schreef Ante-diluviaN het volgende:
[..]
Bestond dat vliegtuig eigenlijk wel?
Het gaat er niet om waarom en hoe de officiele overheid theorie niet klopt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
ik ben er van overtuigd dat dit een belediging zou moeten zijn maar ik snap hem niet
heb je in de tussentijd ook iets zinnigs bij te brengen, of is de cd weer van voren af aan begonnen?
En waar blijft die weerstand dan van die duizenden tonnen staal? Vallende massa kiest toch de weg van de minste weerstand? Het heeft er alle schijn van dat die weerstand is geminimaliseerd.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Omdat er natuurkunde wetten zijn. Die natuurkunde wetten worden niet opgeheven als een gebouw gecontroleerd gesloopt wordt. Dan valt het gebouwe even snel naar beneden als wanneer het instort.
Een baksteen die aan een touwtje hangt dat knapt, valt even snel naar beneden als wanneer dat touwtje moedwillig wordt doorgeknipt.
Jij bent diegene die met belachelijke stellingen komt, het zou netjes zijn als je die stellingen dan ook eens een keer gaat onderbouwen.
Kun jij me voor het gemak dan even aanwijzen waar dat precies wordt beweerd?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is wat meneer Chandler in zijn paper beweert, de basis waarop hij tot de conclusies komt.
Ja omdat Terecht volgens mij al op het meeste in was gegaan en ik niet drie dubbelop hetzelfde wil posten, maar als je een specifieke vraag/punt hebt wil ik er graag op reageren.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Kun jij me voor het gemak dan even aanwijzen waar dat precies wordt beweert?
Overigens verwijt je mij dat ik vragen van jouw negeer, maar jij negeert mijn hele reactie op jouw post van vannacht.
Je hebt zelf in deze post het nog even dik gedruktquote:As long as the roof line was accelerating downward, the upper block,
exerted a force less than its own static weight on the lower section of the building. Any accretion of
material into the upper block would have acted as an inertial brake, reducing the force of interaction
even further.
The undamaged lower section of the building was built to support several times the
weight of the material above it, but whether or not we take the safety factor into account, the reduced
force exerted by the falling mass could not have been what caused the violent destruction of the
building seen in numerous videos. The persistent acceleration of the top section of the building is
strong confirmation that some other source of energy was used to remove the structure below it, allowing the upper block to fall with little resistance.
Waarom heeft het die schijn?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En waar blijft die weerstand dan van die duizenden tonnen staal? Vallende massa kiest toch de weg van de minste weerstand? Het heeft er alle schijn van dat die weerstand is geminimaliseerd.
Nee er is geen andere voorbeeld van een gebouw wat zwaar beschadigd is door rondvliegende brokstukken en waar zoveel brand is gevallen.quote:Heb jij een goed voorbeeld van een gebouw dat op een zelfde manier instort door toedoen van brand? Ik doel dan op:
1. Vrije val
2. In zijn eigen footprint
3. Er geen beelden zijn van een intense fik, maar slechts wat wazige foto's van een brand op een paar verdiepingen.
Ik snap nog steeds niet dat er nog steeds mensen zijn die dit geloven. De Saoedis in die vliegtuigen zijn dood, net zoals de bemanning en de passagiers. Daar zijn camerabeelden van bijvoorbeeld op het vliegveld en geluidsfragmenten van vlak voor de crashes. Ik heb nog steeds geen duidelijke beelden of geluidsfragmenten gezien/gehoord van die mannen na 9/11.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:34 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Stel jij denkt oprecht dat 19 (nog levende) Saoedis 9/11 hebben gepleegd
Dan moet je beter zoeken.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet dat er nog steeds mensen zijn die dit geloven. De Saoedis in die vliegtuigen zijn dood, net zoals de bemanning en de passagiers. Daar zijn camerabeelden van bijvoorbeeld op het vliegveld en geluidsfragmenten van vlak voor de crashes. Ik heb nog steeds geen duidelijke beelden of geluidsfragmenten gezien/gehoord van die mannen na 9/11.
Ah.. oja, dat.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:42 schreef oompaloompa het volgende:
chandler:
[..]
Je hebt zelf in deze post het nog even dik gedrukt
9/11 #17 - Waar de gemoederen staal zou kunnen doen smelten! (ik hoop dat de link zo goed werkt, iig op die pagina)
Zich niet tegen laten houden is iets anders dan vrije val.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waarom heeft het die schijn?
Zoals al wordt gezegd, als de kracht maar groot genoeg is, dan laat het zich niet tegenhouden.
[..]
Nee er is geen andere voorbeeld van een gebouw wat zwaar beschadigd is door rondvliegende brokstukken en waar zoveel brand is gevallen.
WTC7 is niet in zijn eigen footprint gevallen. Je ziet het toch practisch rechtstandig instorten?En dat er geen foto's van een brand zijn, wil nog niet zeggen dat er geen brand is geweest.
Heb jij foto's van de auto die onlangs bij mij om de hoek is afgebrand?
Vast niet. Maar toch heeft die brand echt plaatsgevonden.
Een klein stukje common sense waar jij onlangs naar verwees.
Knokken met de Taliban, omdat zij Bin Laden financieren. Heb je nu wat bewijs voor me van die Saoedis, want na goed zoeken heb ik nog steeds niets wat onomstotelijk die Saoedis zijn.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:53 schreef Salvad0R het volgende:
Verder, Buitendam, als 100% van de zogenaamde kapers Saoedi waren... Wat de fuck doet Amerika eigenlijk in Afghanistan, dan?
daarom ook het voorbeeld met de baksteen. Je hoeft zijn berekeningen/logica niet helemaal te kunnen volgen om te begrijpen dat de claim niet war kan zijnquote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah.. oja, dat.
Tja, ik moet eerlijk toegeven dat het nogal vreemd klinkt. Echter, het klinkt zo vreemd, dat het bijna raar moet zijn om niet waar te zijn. Als het echt dikke lulkoek is, dan slaat ie zichzelf wel heel erg hard voor zijn hoofd. Zelf zijn berekening analyseren op onjuistheden, gaat boven mijn pet. Dat geef ik dus ook toe.
Moeilijk.
Klinkt wel normaal dat er op 9/11 groepen slopers het WTC 7 binnen zijn gegaan en alles van explosieven hebben voorzien zodat het netjes instortte?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ah.. oja, dat.
Tja, ik moet eerlijk toegeven dat het nogal vreemd klinkt. Echter, het klinkt zo vreemd, dat het bijna raar moet zijn om niet waar te zijn. Als het echt dikke lulkoek is, dan slaat ie zichzelf wel heel erg hard voor zijn hoofd. Zelf zijn berekening analyseren op onjuistheden, gaat boven mijn pet. Dat geef ik dus ook toe.
Moeilijk.
Dat je het een vervelend toontje vind ligt aan jezelf. Ik zeg gewoon waar het op staat, je hebt een gebrek aan kennis en dat uit zich in alles, als je dat niet wilt horen moet je of een andere discussie gaan voeren zoals ik ook al voorgesteld heb, of je laat je bijscholen. Ik kan de zaken zo goed als ik kan proberen uit te leggen, maar ook dat houdt een keertje op. Soms is het noodzakelijk dat je enige kennis hebt van de theorie om de praktijk te snappen. Dit is zo'n geval. Dat jij bepaalde fenomenen onwaarschijnlijk of verdacht vindt ligt kortom niet zozeer aan dat er onverklaarbare dingen gebeuren als wel jouw onkunde om de theoretische onderbouwing erachter te begrijpen.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, dat doe je niet. Je opent met een nogal vervelend toontje.
Daarnaast blijf je terugkomen op het feit dat ik geen kennis heb van mechanica en whatsoever. Dat klopt. Echter, dat wil niet zeggen dat je niet kunt weten dat wat bijvoorbeeld met gebouw 7 gebeurt, op zijn zachtst gezegd vreemd is.
Je hoeft ook geen assurantiediploma te hebben om een verzekering te kunnen afsluiten.
Dat er bij de twin towers geen sprake was van een vrije val mag onderhand wel als bekend worden verondersteld imo. Ook in de truthercommune is er haast niemand meer die dat nog volhoudt.quote:[..]
Ik denk dat ik dat deed omdat jij wel heel stellig was dat er bij de torens geen sprake zou zijn van vrije val, zonder dat je daarbij met enige broninfo aankomt. Sterker nog, in deze reeks is de claim dat dit ook bij WTC 7 niet het geval was, door jullie vaker ten toon gespreid. Nu weet ik zo 1, 2, 3, niet of jij ook tot die personen behoorde die dit deed.
Maar goed, wat dat betreft heb je gelijk. We hadden het over de torens en het is dus een beetje flauw van mij om dan over WTC 7 te gaan lullen
[..]
Dat document heb ik net als jij gescand en dus niet volledig gelezen. Ik moet daar dan overheen gelezen hebben. Overigens heb ik de conclusie wel volledig gelezen.
Om eerlijk te zijn heb ik me niet zo verdiept in WTC 1 en 2 en dus weet ik niet of hier sprake is geweest van vrije val. Blijkbaar dus niet, maar ik zal zelf ook eens wat gaan zoeken daarover.
Ik heb dat filmpje gezien maar daar ontkennen ze vrije val niet. Luister maar eens goed naar de vraagstelling. Ik ben het met je eens dat ze wel iets doortastender op die vragen konden reageren.quote:[..]
Dat hebben ze wel. Check het in het filmpje dat ik een paar posts terug heb geplaatst. Mannen van NIST aan het woord, die het kennelijk ook nogal moeilijk hebben met het formuleren van een antwoord.
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Wat denk je wat er gebeurt als de top van één van de twin towers op een onderliggende vloer klapt? Verdampt de vloer? Of wordt een deel van de massa van de vloer afgevoerd door de overdruk en de krachten die erop werken, en hoopt een deel zich op in de puinlaag waar de top druk op uitoefent als het naar beneden stort? Of...?quote:[..]
Ik zie niet in waarom de draaglast voor de onderliggende verdiepingen dan groter wordt. Als jij een baksteen hebt van 2 kilo. Deze vergruis je. Dan weegt het gruis tezamen toch ook gewoon 2 kilo en niet 2.5 of 3. Ik vind dit dus maar een wazige claim die je daar doet.
Of ik begrijp je verkeerd, of het is gewoon niet juist wat je zegt.
In deze paper wordt de crush-up fase gekwantificeerd. Dat jij het zo onvoorstelbaar en moeilijk te geloven vindt is jouw gebrek aan kennis die spreekt.quote:[..]
Ok, maar zoals je het eerder beschreef was het nogal een vreemde claim. Je beschreef het als iets algemeens, dat altijd zo zal zijn. Daarnaast had je geen bronvermelding in je post opgenomen die hetgeen jij stelt bevestigd.
Ik heb je bron nog niet gecheckt. Ga ik nog doen.
[..]
In mijn reactie op dat stukje had ik het ook over de torens en niet over WTC 7. Daar was namelijk inderdaad geen sprake van een top die de boel vermorzeld.
[..]
Dat zou dan dus betekenen dat ie, indien je aanneemt dat ie vrij rechtstandig op grondniveau aankomt, in zijn totaliteit (dus zo'n verdieping of 30 a 40) via chrush up, volledig wordt vermorzeld of zelfs verpulverd. Zo sterk zelfs, dat de top ondefinieerbaar is van de rest van het puin. Dus geen stapel vloeren en antenne?
Ik wil dit allemaal best geloven hoor, maar het is zo onvoorstelbaar en moeilijk te geloven.
Zoals ik al zei kunnen kleine verschillen in valtijd al op een enorm verschil in weerstand duiden. Als de instorting van de twin towers 1 seconde langzamer zou zijn tov een vrije val (geen weerstand) zou er al een energetische weerstand van ~19% zijn. Als de instorting er 2 sec langzamer over zou doen zou er ~33% van de energie nodig zijn om de toren te doen instorten. Bij de instorting van WTC7 is het verschil nóg groter omdat het een kleiner gebouw betreft.quote:[..]
Okay, duidelijk. Weet ik zo 1, 2, 3 niet.
[..]
Als men spreekt over bijna vrije valsnelheid, dan veronderstel ik dat met bijna wordt bedoeld: Net niet helemaal. Daar concludeer ik dan uit dat er ook minimale weerstand was van onderliggende verdiepingen. Wat is daar zo raar aan?
Dat vind ik toch wel vreemd aangezien je overmatig geinteresseerd bent in NIST, en je dit puntje niet zomaar vermeldde lijkt me. Je kunt dus ook niet uitleggen waarom je die beslissing van NIST verdacht vindt? Ook dit neigt weer naar uit de lucht gegrepen kritiek van jouw kant.quote:[..]
Moeilijk niet nee. Ik heb dat ooit ook al eens gedaan, alleen de precieze redenen die zij geven heb ik zo niet paraat. Ik ga het ook niet opzoeken nu.
Ik kan me nog herinneren dat de mogelijke motieven die je gaf niet erg coherent waren, en dat je geen antwoord had op mijn commentaar.quote:[..]
Ik heb vaker opsommingen gegeven van zaken die zijn gebeurd waar 9/11 aan ten grondslag lag. Dat jij die hebt gemist is niet mijn probleem.
Het heeft wel degelijk zin, controlled demolition is nl niet consistent met de afwezigheid van Irakeze kapers. Het valt me op dat truthers vrijwel nooit eens de implicaties van hun argumenten overdenken. Er is hier nl sprake van een discrepantie: alle moeite en risico's die de complotteurs hebben gestoken in een m.i. volledig overbodige controlled demolition strookt totaal niet met het feit dat ze geen enkele moeite gedaan lijken te hebben om Irakeze kapers in die vliegtuigen te krijgen om zo een motief voor de inval in Irak paraat te hebben. Sterker, 18 van de 19 kapers kwamen uit Saoedi-Arabie, een land waarmee de VS en het Westen zeer gebaad zijn goede relaties te onderhouden. Die relaties zijn door de aanslagen op het spel gezet en heeft ervoor gezorgd dat de VS geen militaire basis meer in S-A heeft.quote:[..]
Dat heeft in deze discussie geen zin. Het topic ging toch over of controlled demolition inmiddels bewezen is? Het heeft dan niet zo'n zin om allerlei theorieën te verzinnen.
By the way .. Irakese kapers? Wat bedoel je daarmee? Oorlog in Irak?
Ik denk dat de bewierroking van NIST nog wel mee valt eerlijk gezegd, en je kritiek op NIST is tot nu toe weinig overtuigend.quote:[..]
Niet helemaal eerlijk van je. NIST wordt door velen van jullie continu als zaligmakend gepresenteerd. Ik laat juist zien dat het dat dus absoluut niet is.
WTC7 heeft meer dan 7 uur ongecontroleerd kunnen branden omdat er geen bluswater voorhanden was, dit in combinatie met de ongebruikelijke constructie van WTC7 resulteerde erin dat een lokaal falen van één van de draagkolommen tot globale instorting kon leiden. Overigens is eerst de inwendige structuur ingestort (te zien aan de penthouses die in elkaar kukelen) en daarna de uitwendige constructie, dat verklaart ook dat er korte tijd sprake was van nagenoeg vrije valversnelling: je hebt in principe een lege, beschadigde doos die onder zijn eigen gewicht in elkaar knikt.quote:Daarnaast wil ik van jou weleens weten waarom het mogelijk is dat een 47 verdiepingen hoog gebouw in kan storten op vrijwel een symetrische manier en bovendien met vrije valsnelheid (valversnelling)door toedoen van brand.
Met mijn gebrekkige kennis trek ik namelijk de conclusie dat dit niet mogelijk is, tenzij de draagconstructie op alle kritische punten op het zelfde moment dermate verzwakt is, dat er geen houden meer aan is. Hetgeen onwaarschijnlijk is, gezien het visuele bewijs van de branden die er gewoed hebben.
Ohja joh? Hoe zit het dan met die geldtransfers van de Pakistaanse geheime dienst ISI naar Bin Laden's affiliates?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:57 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Knokken met de Taliban, omdat zij Bin Laden financieren. Heb je nu wat bewijs voor me van die Saoedis, want na goed zoeken heb ik nog steeds niets wat onomstotelijk die Saoedis zijn.
Want?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 14:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zich niet tegen laten houden is iets anders dan vrije val.
Sinds altijd. Als dat niet zo zou zijn, dan zouden ze bij sloop van gebouwen ook gewoon naast het gebouw kunnen staan kijken ipv 100'den meters verderop.quote:Nee, zo'n voorbeeld is er inderdaad niet. Toch zijn er heel wat gebouwen geweest die een hevige brand te verduren hebben gehad, zonder dat ze instortten. Overigens kom je nu weer met het non-argument van schade aan het gebouw door rondvliegende brokstukken (sinds wanneer vliegen die, als een gebouw gewoon instort op 'natuurlijke' wijze dus zwaartekracht, eigenlijk in het rond?).
Jij sugereert dat er niet genoeg brand is geweest omdat jij dat niet op foto's ziet.quote:Waar slaat dat voorbeeld van die auto nu weer op? Wat een onzin zeg.
Waar blijkt uit dat de stapel puin van WTC7 hoger was dan die van WTC 1 en 2?quote:WTC 7 is wel in zijn eigen footprint gevallen. Bovendien was de stapel puin een flink stuk hoger dan die van de beide torens. De chrush-up theorie van Terecht geldt hier niet?
Dat van die financiën geloof ik wel, er wordt financieel gezien zoveel smerige politiek gedreven dat ik daar niet meer wakker van lig. Ik geloof dat die ouwe van Bush zelfs ten tijden van 9/11 nog een rekeningetje open had staan met pa Bin Laden, da's geen reden van de invasie. Waar ik zelf heilig in geloof, is de invassie omwille van de ligging van Afghanistan. Gezien de omliggende landen en wellicht de mogelijke planning van een invasie van Irak lijkt me dat de meest voor de hand liggende reden voor het binnenvallen van Afghanistan.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 15:05 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ohja joh? Hoe zit het dan met die geldtransfers van de Pakistaanse geheime dienst ISI naar Bin Laden's affiliates?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |