Je logica rammelt. De torens vielen ~35% langzamer tov een vrije val, dat betekent dat ~50% van de potentiele energie van de torens werd gedissipeerd tijdens het instorten. Anders gezegd: de helft van de in de torens aanwezige energie was nodig om de torens te laten instorten, bij een vrije val zou dit 0% zijn geweest. De torens werden dus wel degelijk afgeremd!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Niemand hier die vindt dan een blok met vallende vloeren afgeremd moet worden wanneer het 'botst' op lager gelegen vloeren? Is het normaal dat het zonder te worden afgeremd als een mes door een pakje boter naar beneden raast?
Dan nog een vraagstuk:
Jullie denken dus dat de top valt en dat het dus tot beneden aan toe meer kracht uitoefent dan anders? In het begin, dus op het startpunt van het instorten, valt het inderdaad en oefent het meer kracht uit dan de verdiepingen eronder aan kunnen. Echter, deze verdiepingen bieden ook weerstand. Mee eens? De neerwaardse kracht van de top neemt naarmate het instorten vordert dus af, of neemt deze juist toe? Een beetje logisch denken levert mij op dat de weerstand er voor zorgt dat de neerwaardse kracht continu afneemt doordat de onderliggende verdiepingen de boel afremmen.
Deze afname is niet of nauwelijks waar te nemen op video's van de instorting. Het gebouw stort in met uniforme valsnelheid in. Is dit niet raar?
Wederom rammelt je logica, en je hebt je feiten niet op orde. De claim: "BIJNA met vrije val snelheid" is betekenisloos aangezien "BIJNA" een subjectief oordeel is, en met name door leken als iets heel significants wordt beschouwd. Daarnaast draait het hier om de vrije valversnelling en niet de vrije valsnelheid.quote:[ afbeelding ]
Zie je dat rechthoekige stuk staal rechts (ter hoogte van het dak van WTC 7)? Dat valt veel sneller dan dat het gebouw zelf. Gezien het gebouw met BIJNA vrije val snelheid naar beneden komt zetten, moet het wel zo zijn dat er een kracht is geweest die het stuk staal een 'zetje' heeft gegeven waardoor het sneller dan vrije val snelheid richting ground zero kon vallen. Diverse video's laten zien dat dat betreffend stuk puin veel sneller valt dan de rest van het puin.
Waarom? Weet je ook waarom ze dat gedaan hebben? Zoek het eens op, misschien wordt het dan duidelijker. NIST heeft daar nl een aantal goede redenen voor.quote:Daarnaast blijf ik het verdacht vinden dat het NIST onderzoek is gestopt op het punt dat "global collapse begun".
Leuke opening! Sfeer bevorderend en erg bescheiden!quote:
Heb je daar een bron voor? In het voortijdige en dus niet definitieve NIST rapport m.b.t. WTC 7 heeft men het over 40% langzamer tov een vrije val. Waar haal jij 35% vandaan? Verzin je dit ter plekke of is dit een feit?quote:De torens vielen ~35% langzamer tov een vrije val, dat betekent dat ~50% van de potentiele energie van de torens werd gedissipeerd tijdens het instorten. Anders gezegd: de helft van de in de torens aanwezige energie was nodig om de torens te laten instorten, bij een vrije val zou dit 0% zijn geweest. De torens werden dus wel degelijk afgeremd!
Lol .. wutquote:Het draait bij de instortingen om het momentum van de top. Die groeit, omdat de top steeds meer puin meeneemt tijdens het instorten (maw: de massa van de top neemt toe)
Kortom... gebouwen moeten, als ze eenmaal instorten, ook altijd volledig tot beneden instorten. Aanzienlijke afremming en zelfs het stoppen van instorting zal nooit kunnen gebeuren. Het momentum van de top moet immers toenemen. Dit is eigenlijk wat je nu dus claimt, is het niet?quote:, en de onderliggende structuur de versnelling van de top niet voldoende kan afremmen zodat deze afneemt (maw: de snelheid neemt ook toe). Ergo: het momentum van de top (massa maal snelheid) moet ook wel toenemen. Dit resulteert in een steeds 'gladder' (uniformer) lopende instorting.
Leuke theorie, maar ik ben niet overtuigd. Als NIST nu zelf vrijwel toegeeft dat er sprake is geweest van een vrije val.quote:Imo komt veel van de verwarring over de afwezigheid van duidelijk zichtbare afremmingen van de top doordat er doorgaans met sterk vereenvoudigde instortmodellen gewerkt wordt. In zo'n model wordt de instorting vaak voorgesteld als een top die rechtstandig op onderliggende vloeren botst (grotendeels inelastisch). Dit zorgt voor een afname in de snelheid van de top door de wet van behoud van impuls. De werkelijkheid is echter weerbarstiger. Beide instortingen beginnen met een rotatie ipv een plotselinge val, de steunkolommen falen niet tegelijkertijd, de meeste 'contactpunten' tussen de top en de onderliggende structuur waren vloerstructuren die relatief licht en elastisch zijn, etc. Dit alles maakt dat de impulsoverdracht tussen de top en de onderliggende structuur uitgesmeerd wordt en er dus geen sprake is van 2 grote massa's hebt die op elkaar botsen die een zichtbare, plotselinge afname in snelheid zouden kunnen veroorzaken.
Als bovenstaande zo zou zijn he.. Dan zou de top toch bovenop al dat puin moeten liggen? Dat zou je dan verwachten. Ik heb wat foto's bekeken, maar ik zie hem niet. Zie jij hem?quote:Tevens is het zo dat tijdens het instorten enkel crush-down optreedt. Dat wil zeggen dat de top de onderliggende structuur sloopt, maar niet andersom (crush-up). Dit komt omdat er in wezen 3 lichamen acteren tijdens het instorten: de top, de onderliggende structuur en daartussen de aangroeiende massa van puin. Deze massa ontwikkelt al heel snel een dynamische belasting die groter is dan de weerstand die de onderliggende structuur kan bieden en zal dus neerwaarts versnellen. Deze neerwaartse versnelling zorgt ervoor dat de reactiekracht van de aangroeiende massa van puin op de top kleiner is dan het gewicht van de top, en dus zal crush-up afnemen en crush-down toenemen totdat er een evenwicht is bereikt waar alleen crush-down plaatsvindt. Simpel gesteld: de top blijft min of meer intact, de aangroeiende massa van puin onder de top doet het vuile werk en zorgt voor de destructie van de onderliggende structuur.
Ik denk dat jouw logica tot nu toe net ff iets harder rammelt. NIST noemt het zelfs in haar rapport. Wie ben jij dan om te zeggen dat er geen sprake is geweest van vrije val snelheid of...zoals jij het graag ziet.... vrije valversnelling?quote:Wederom rammelt je logica, en je hebt je feiten niet op orde. De claim: "BIJNA met vrije val snelheid" is betekenisloos aangezien "BIJNA" een subjectief oordeel is, en met name door leken als iets heel significants wordt beschouwd. Daarnaast draait het hier om de vrije valversnelling en niet de vrije valsnelheid.
Ik heb het niet gemeten nee.quote:Ik heb al laten zien dat een paar seconden vertraging in valtijd, i.e. een kleine reductie in valversnelling, een enorm verschil in gedissipeerde energie kan betekenen. Ik ga er even vanuit dat je niet hebt gemeten of het bewuste brokstuk ook daadwerkelijk sneller dan de zwaartekrachtversnelling valt, het is nl ook niet nodig als verklaring. De torens vielen met een valversnelling van ~5m/s^2, dat is bijna 2 keer zo weinig als de zwaartekrachtversnelling, 9.81 m/s^2. Er is op basis hiervan geen reden om aan te nemen dat het puin sneller dan de zwaartekrachtversnelling naar beneden viel.
De enige reden die ik kan bedenken is dat ze het niet kunnen, omdat de eventuele uitkomst zal onthullen dat er iets anders dan brand verantwoordelijk is geweest voor de instorting.quote:Waarom? Weet je ook waarom ze dat gedaan hebben? Zoek het eens op, misschien wordt het dan duidelijker. NIST heeft daar nl een aantal goede redenen voor.
Een motief is niet moeilijk te bedenken. Je hoeft daarvoor alleen maar te kijken naar wat voor gevolgen 9/11 heeft gehad en tot op de dag van vadaag nog heeft.quote:Ik merk dat je werkelijk niet het flauwste benul hebt van mechanica. Dat is op zich niet erg, maar ik vraag me dan wel af waarom je je energie niet steekt in onderwerpen waar je gebrek aan kennis je niet nekt. Zo ben ik eigenlijk wel benieuwd naar een coherent, plausibel motief om de torens op te blazen. daar heb je geen speciale vakkennis voor nodig lijkt me. En, waarom als de complotteurs de moeite en het risico hebben genomen het WTC complex te 'riggen' voor CD, ze dan ook niet wat Irakeze kapers konden regelen? Dat soort vragen lijken me veel relevanter voor het aannemelijk maken van een inside job dan het houden van een technische discussie waar je in jouw geval met een ongedekte hand speelt.
Waarom hameren jullie zo hard op dat het NIST rapport bewijs is? Het mag niet als bewijs dienen, dat zeggen ze zelf!quote:"As part of the NCST Act, no part of any report resulting from investigations can be admitted as evidence or used in any suit or action for damages. Additionally, NIST employees are not permitted to serve as expert witnesses."
hij noemt je niet dom o.i.d. hij zegt dat je redenering niet correct is, logisch en objectief vast te stellen, zo werkt gelukkig de natuurkundequote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Leuke opening! Sfeer bevorderend en erg bescheiden!![]()
35% of 40% maken niet veel verschil op 5 seconden. Denk dat het voornamelijk ligt aan het start en eindpunt van je metingquote:[..]
Heb je daar een bron voor? In het voortijdige en dus niet definitieve NIST rapport m.b.t. WTC 7 heeft men het over 40% langzamer tov een vrije val. Waar haal jij 35% vandaan? Verzin je dit ter plekke of is dit een feit?
Het Nist heeft dit nooit ontkend. Wel hebben ze eerst een globalere beschrijving van de val in het tijdelijke rapport opgenomen, na navraag van anderen hebben ze besloten dit gedetailleerder te beschrijven. En ja Nist geeft vrije val toe. Als je je filmpje had begrepen is dat namelijk het probleem dat dit volgens hun rare logica niet zou kunnen.quote:Ook wel een grappig weetje is dat de tijd die WTC 7 er over doet om in te storten, volgens NIST precies 5,4 seconden is. Dit getal sluit precies aan op de voorspelling van het computermodel dat de instorting simuleert. Ga je echter tellen, dan kom je echt niet tot 5,4 seconden.
NIST heeft in het definitieve rapport haar bevindingen tav het instorten ietwat gewijzigd, hetgeen resulteerde in de volgende grafiek:
[ afbeelding ]
NIST schrijft: "The slope of the velocity curve is approximately constant between about 1.75 s and 4.0 s, and a good straight line fit to the points in this range (open-circles in Figure 3-15) allowed estimation of a constant downward acceleration during this time interval. This acceleration was 32.2 ft/s2 (9 .81 m/s2 ), equivalent to the acceleration of gravity g. Acceleration equivalent to the acceleration of gravity defines free fall." (NIST NCSTAR 1A pagina 45)
En dan nog: "a freefall descent over approximately eight stories at gravitational acceleration for approximately 2.25 s" (NCSTAR 1-9 pagina 607)
Geeft NIST nu zelf toe dat er sprake was van een vrije val?
Grappig dat ze dit eerst compleet ontkenden. Lekker betrouwbaar instituut.![]()
[..]
verdiepingen?quote:Lol .. wutdie begrijp ik ff niet? De top neemt meer puin mee? Waar komt dat puin vandaan dan? Toch van hetzelfde gebouw? Hoe kan het daardoor dan zwaarder worden? Is er een onzichtbare kracht aan het werk die puin op de toren aan het gooien is?
[..]
daar kun je geen uitspraken over doen zonder het draagvermogen van de onderliggende verdiepingen te weten? Dat claimt hij dus duidelijk niet.quote:Kortom... gebouwen moeten, als ze eenmaal instorten, ook altijd volledig tot beneden instorten. Aanzienlijke afremming en zelfs het stoppen van instorting zal nooit kunnen gebeuren. Het momentum van de top moet immers toenemen. Dit is eigenlijk wat je nu dus claimt, is het niet?
[..]
Grappig dat je nog steeds valt over die vrije val terwijl er door 6 verschillende mensen aan je gevraagd wordt uit te leggen waarom een vrije val een probleem is en je dit nog steeds niet hebt gedaan.quote:Leuke theorie, maar ik ben niet overtuigd. Als NIST nu zelf vrijwel toegeeft dat er sprake is geweest van een vrije val.
[..]
Jij ziet het verschil tussen beton van verdieping 10 en verdieping 2? Daarnaast is dit weer een foute gevolgtrekking, is namelijk niet per see nodig aangezien de kracht/energie waarmee de grond geraakt wordt op een manier "afgevoerd" moet worden, zou best het puin weg kunnen drukken bv.quote:Als bovenstaande zo zou zijn he.. Dan zou de top toch bovenop al dat puin moeten liggen? Dat zou je dan verwachten. Ik heb wat foto's bekeken, maar ik zie hem niet. Zie jij hem?
[..]
Hij claimt niet dat er geen snelheid approaching vrije val was, alleen dat het er niet toe doet. Verder vind ik zijn logica erg helder uit een gezet.quote:Ik denk dat jouw logica tot nu toe net ff iets harder rammelt. NIST noemt het zelfs in haar rapport. Wie ben jij dan om te zeggen dat er geen sprake is geweest van vrije val snelheid of...zoals jij het graag ziet.... vrije valversnelling?
Blijkbaar wel?quote:Het is ook niet nodig om met een opgeheven vingertje de betekenis van het woordje "BIJNA" aan me uit te leggen.
[..]
Misschien moet je de tip volgen en het op zoeken?quote:De enige reden die ik kan bedenken is dat ze het niet kunnen, omdat de eventuele uitkomst zal onthullen dat er iets anders dan brand verantwoordelijk is geweest voor de instorting.
[..]
Er wordt heel weinig gehamerd op dat nist bewijs is. Beter nog er wordt voornamelijk gehamerd op de onzin uit het filmpje / de paper van Chalmers. Helaas kun je daar nog steeds niet inhoudelijk op in gaan :/quote:Waarom hameren jullie zo hard op dat het NIST rapport bewijs is? Het mag niet als bewijs dienen, dat zeggen ze zelf!So much for NIST's credibility.
schade vanwege de branden einstein -.-quote:Op zaterdag 31 juli 2010 03:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ook nog een leuke voor wat mensen hier die roepen dat de schade aan WTC 7 heeft bijgedragen aan de instorting ervan:
NIST schrijft dat de schade GEEN significante rol heeft gespeeld bij de ineenstorting. De ineenstorting was het gevolg van kantoorbranden.
Chandler komt ook op 5.4 seconden uit. Verder repliceert hij uiteindelijk ook de Nist-data:quote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ook wel een grappig weetje is dat de tijd die WTC 7 er over doet om in te storten, volgens NIST precies 5,4 seconden is. Dit getal sluit precies aan op de voorspelling van het computermodel dat de instorting simuleert. Ga je echter tellen, dan kom je echt niet tot 5,4 seconden.
enquote:OK. I dropped a factor of 2 somehow. If that's "SPECTACULAR" you guys are awfully easy to entertain. There's a lot easier way to do the problem than all the work you went through, by the way.
Simply equate potential energy at the start to kinetic energy at the finish.
mgh=0.5mv^2. Solving for v you get v=sqrt(2gh).
For h=52.78 m, v=32.16 m/s.
I probably divided by 2 instead of multiplying by 2 inside the radical. I probably shouldn't do these things in my head. Let's make a deal. I'll concede when I'm wrong and you concede when you're wrong. That could lead to civil discussions.
Betekent dat dus dat Chandler niet kan tellen en zijn gegevens onbetrouwbaar zijn?quote:However, the crucial point here is that Chandler's results agree EXACTLY with NIST's. Chandler didn't have to do this work at all. He replicates EXACTLY NIST's graph shown in Fig 12-77 on page 603 of NCSTAR 1-9 (Vol 2). This is page 265 of the downloadable pdf file. The slope of the best fit linear curve is "32.196". (Keeerist, don't they teach kids about "significant digits" any more??!!! It should be 32.2, probably ±0.5 or so.) A glaring omission in both papers is an error analysis - a CRITICAL component of any competent engineering paper.
Als je een discussie met wederzijds respect wilt voeren, dan open je niet op zo'n laagdunkende manier. Zeker niet als je eigen post vol kolder staat. Tot zover dus ook mijn respect jegens jullie.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 04:37 schreef oompaloompa het volgende:
hij noemt je niet dom o.i.d. hij zegt dat je redenering niet correct is, logisch en objectief vast te stellen, zo werkt gelukkig de natuurkunde
In natuurkunde en wiskunde is het van belang dat je nauwkeurig bent. Dat zouden jullie als zogenaamde academici toch wel moeten weten.quote:35% of 40% maken niet veel verschil op 5 seconden. Denk dat het voornamelijk ligt aan het start en eindpunt van je meting
Nee joh? Oh..quote:Het Nist heeft dit nooit ontkend.
Gebouwen storten niet symetrisch in ten gevolge van brand en al helemaal niet in vrije val in hun eigen foot print. Dat zou CD compleet nutteloos maken. All you'd have to do is set the building on fire.quote:Wel hebben ze eerst een globalere beschrijving van de val in het tijdelijke rapport opgenomen, na navraag van anderen hebben ze besloten dit gedetailleerder te beschrijven. En ja Nist geeft vrije val toe. Als je je filmpje had begrepen is dat namelijk het probleem dat dit volgens hun rare logica niet zou kunnen.
Nogmaals.... Lol ... wutquote:verdiepingen?
Schattig dat je het voor hem opneemt. Hij claimt het echter wel, want nergens heeft ie het over draagvermogen. Of lees jij dingen die ik niet zie?quote:daar kun je geen uitspraken over doen zonder het draagvermogen van de onderliggende verdiepingen te weten? Dat claimt hij dus duidelijk niet.
Leuk he! In deze post kun je het teruglezen.quote:Grappig dat je nog steeds valt over die vrije val terwijl er door 6 verschillende mensen aan je gevraagd wordt uit te leggen waarom een vrije val een probleem is en je dit nog steeds niet hebt gedaan.
Ja ja... Tuurlijk moet die kracht afgevoerd worden. Maar zodanig dat de hele top ook nog eens verbrijzeld en onherkenbaar is? Geen vloeren te zien, alleen maar ondefinieerbaar staal en puin?quote:Jij ziet het verschil tussen beton van verdieping 10 en verdieping 2? Daarnaast is dit weer een foute gevolgtrekking, is namelijk niet per see nodig aangezien de kracht/energie waarmee de grond geraakt wordt op een manier "afgevoerd" moet worden, zou best het puin weg kunnen drukken bv.
Volgens mij zijn jullie hier degenen die geen hol van dit alles snappen.quote:Hij claimt niet dat er geen snelheid approaching vrije val was, alleen dat het er niet toe doet. Verder vind ik zijn logica erg helder uit een gezet.
un-fucking believable, deze mensen hier.quote:Blijkbaar wel?
Mij is het al lang duidelijk.quote:Misschien moet je de tip volgen en het op zoeken?
Sorry, maar je maakt jezelf echt compleet belachelijk. Je wordt hier continu met NIST om je oren geslagen. Het zit hier vol met NIST-knuffelaars en nu ontken je dat ook nog...quote:Er wordt heel weinig gehamerd op dat nist bewijs is. Beter nog er wordt voornamelijk gehamerd op de onzin uit het filmpje / de paper van Chalmers. Helaas kun je daar nog steeds niet inhoudelijk op in gaan :/
Zeg eens eerlijk, geloof jij al die onzin die je zelf post?quote:Zeg eens eerlijk, geloof je echt een natuurkunde leraar die claimt dat een baksteen stil op je voet leggen minder kracht uitoefent dan een baksteen die je er van een meter hoogte op laat vallen?
quote:Op zaterdag 31 juli 2010 04:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
schade vanwege de branden einstein -.-
Zeg jij het maar. Hij is toch maar een natuurkundeleraar.quote:overigens:
[..]
Chandler komt ook op 5.4 seconden uit. Verder repliceert hij uiteindelijk ook de Nist-data:
http://forums.randi.org/showpost.php?p=4635956&postcount=223
[..]
en
[..]
Betekent dat dus dat Chandler niet kan tellen en zijn gegevens onbetrouwbaar zijn?
Leg eens uit. Waarom kan een vrije val wel bij gecontroleerde sloop en niet bij instorten na een vliegtuigcrash?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 05:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
![]()
De schade van het vallende puin aan het gebouw werd continu aangevoerd als mede-oorzaak van het instorten
[..]
Zeg jij het maar. Hij is toch maar een natuurkundeleraar.
Maar jij linkt nu naar een forum waar een user zich Davidschandler48 noemt. Schandler?? Is dit hem wel? Ik denk het niet![]()
Maar ach.. die seconden maakt ook niet zoveel uit. Het gaat meer om de vrije val. Dat is simpelweg onmogelijk voor zo'n gebouw. Behalve wanneer je het moedwillig gaat slopen.
EDIT: Overigens zakt mijn broek er vanaf dat er nu ineens heel luchtig wordt gezegd dat er toch sprake is van vrije val. On-ge-loof-lijk. Eerst om het hardst roepen dat dat een leugen was en weet ik wat nog meer. Heel vreemd dit gedrag. Bijna eng.![]()
Ik leg de vinger op de m.i. zere plek in je hele betoog. Je rept zelf over logisch nadenken maar dat zie ik niet terugkomen in je verhaal, je maakt in de basis nl een aantal denkfouten.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Leuke opening! Sfeer bevorderend en erg bescheiden!![]()
Ik heb het in mijn reactie over de twin towers aangezien ik dacht dat jij het daar ook over had omdat de paper van David Chandler daar ook over ging, je een plaatje van een instortende twin tower in je post hebt en omdat je stelde dat NIST de instortingen zelf niet onderzocht heeft daar waar dit bij WTC7 wél het geval is. Waarom je WTC7 erbij haalt is me dus niet helemaal duidelijk.quote:[..]
Heb je daar een bron voor? In het voortijdige en dus niet definitieve NIST rapport m.b.t. WTC 7 heeft men het over 40% langzamer tov een vrije val. Waar haal jij 35% vandaan? Verzin je dit ter plekke of is dit een feit?
Ook wel een grappig weetje is dat de tijd die WTC 7 er over doet om in te storten, volgens NIST precies 5,4 seconden is. Dit getal sluit precies aan op de voorspelling van het computermodel dat de instorting simuleert. Ga je echter tellen, dan kom je echt niet tot 5,4 seconden.
NIST heeft in het definitieve rapport haar bevindingen tav het instorten ietwat gewijzigd, hetgeen resulteerde in de volgende grafiek:
[ afbeelding ]
NIST schrijft: "The slope of the velocity curve is approximately constant between about 1.75 s and 4.0 s, and a good straight line fit to the points in this range (open-circles in Figure 3-15) allowed estimation of a constant downward acceleration during this time interval. This acceleration was 32.2 ft/s2 (9 .81 m/s2 ), equivalent to the acceleration of gravity g. Acceleration equivalent to the acceleration of gravity defines free fall." (NIST NCSTAR 1A pagina 45)
En dan nog: "a freefall descent over approximately eight stories at gravitational acceleration for approximately 2.25 s" (NCSTAR 1-9 pagina 607)
Geeft NIST nu zelf toe dat er sprake was van een vrije val?
Grappig dat ze dit eerst compleet ontkenden. Lekker betrouwbaar instituut.![]()
Dat puin komt van de verdiepingen van de onderliggende structuur die het vernietigd. Een deel ervan wordt naar buiten 'geperst', een deel blijft onder de top 'plakken'. Naarmate de instorting vordert wordt die puinlaag onder de top steeds groter en dus zwaarder.quote:[..]
Lol .. wutdie begrijp ik ff niet? De top neemt meer puin mee? Waar komt dat puin vandaan dan? Toch van hetzelfde gebouw? Hoe kan het daardoor dan zwaarder worden? Is er een onzichtbare kracht aan het werk die puin op de toren aan het gooien is?
Niet helemaal, ik stel dat het in dit geval zo is. Kwantificering hiervoor kun je o.a. vinden in de paper waar ik eerder in deze post naar heb gelinkt.quote:[..]
Kortom... gebouwen moeten, als ze eenmaal instorten, ook altijd volledig tot beneden instorten. Aanzienlijke afremming en zelfs het stoppen van instorting zal nooit kunnen gebeuren. Het momentum van de top moet immers toenemen. Dit is eigenlijk wat je nu dus claimt, is het niet?
Nogmaals: ik heb het hier dus over de twin towers en niet WTC7, dat had je volgens mij zelf ook wel kunnen beredeneren eerlijk gezegd. Momentum is nl niet relevant bij WTC7, ander instortmechanisme. Je zegt het een leuke theorie te vinden, maar snap je ook wat daar staat?quote:[..]
Leuke theorie, maar ik ben niet overtuigd. Als NIST nu zelf vrijwel toegeeft dat er sprake is geweest van een vrije val.
Ik was nog vergeten te vertellen dat op het einde van de cursh-down de top zichzelf vernietigd dmv crush-up, net zoals bij WTC7 het geval is.quote:[..]
Als bovenstaande zo zou zijn he.. Dan zou de top toch bovenop al dat puin moeten liggen? Dat zou je dan verwachten. Ik heb wat foto's bekeken, maar ik zie hem niet. Zie jij hem?
Nogmaals: ik heb het in mijn reactie over de twin towers, jij hebt het daar nota bene ook over de twin towers.quote:[..]
Ik denk dat jouw logica tot nu toe net ff iets harder rammelt. NIST noemt het zelfs in haar rapport. Wie ben jij dan om te zeggen dat er geen sprake is geweest van vrije val snelheid of...zoals jij het graag ziet.... vrije valversnelling?
Blijkbaar wel, want je doet alsof het om iets heel betekenisvol gaat. Het laat zien dat je geen reet van mechanica snapt, bot gezegd.quote:Het is ook niet nodig om met een opgeheven vingertje de betekenis van het woordje "BIJNA" aan me uit te leggen.
2 uit de lucht gegrepen claims dus. Waarom volg je mijn raad niet op en zoek je eens op waarom NIST de instortingen van de twin towers niet heeft onderzocht? Je impliceert namelijk kennis van dit gedeelte van het NIST rapport te hebben:quote:[..]
Ik heb het niet gemeten nee.
[..]
De enige reden die ik kan bedenken is dat ze het niet kunnen, omdat de eventuele uitkomst zal onthullen dat er iets anders dan brand verantwoordelijk is geweest voor de instorting.
Dan moet het toch niet al te moeilijk voor je zijn om dat op te zoeken, niet?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
Jij hebt het NIST rapport duidelijk niet gelezen. De manier waarop de gebouwen zijn ingestort zijn niet onderzocht. Dit was niet in de scope van het onderzoek meegenomen.
Als het niet zo moeilijk te bedenken zou zijn had je hier er wel één kunnen noemen. Ik heb je er in eerdere discussies ook al enkele keren naar gevraagd en toen kwam je er niet helemaal uit.quote:[..]
Een motief is niet moeilijk te bedenken. Je hoeft daarvoor alleen maar te kijken naar wat voor gevolgen 9/11 heeft gehad en tot op de dag van vadaag nog heeft.
Zou je daar dan niet eens je pijlen op gaan richten? Daar is immers nog een hoop kennis te vergaren, dmv logisch nadenken kun je al een heel eind komen. Ik stel voor dat je dat eens toepast op het feit dat er geen Irakeze kapers waren als je van mening bent dat de complotteurs wél de moeite en het risico hebben genomen een megalomane gecontroleerde sloop van het WTC te ondernemen.quote:Het hoe en wie precies.. tja, dat is moeilijk te beantwoorden. Daar kan ik niet veel zinnigs over zeggen.
De enige die hier hamert op het NIST rapport al zijnde bewijs ben jij. Sterker, je wrijft debunkers aan dat ze NIST als bewijs gebruiken terwijl ik tot nu toe nergens heb vertrouwd op NIST en ik dat ook helemaal niet hoef te doen: er zijn vele onderzoeken naast die van NIST gedaan en ook zonder NIST kun je prima beredeneren dat al die CD-claims de grootste flauwekul zijn.quote:EDIT:
Ook nog een leuke quote van NIST haar website:
[..]
Waarom hameren jullie zo hard op dat het NIST rapport bewijs is? Het mag niet als bewijs dienen, dat zeggen ze zelf!So much for NIST's credibility.
Bron: http://www.nist.gov/bfrl/investigations/
Nee, dat doe je niet. Je opent met een nogal vervelend toontje.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:09 schreef Terecht het volgende:
Ik leg de vinger op de m.i. zere plek in je hele betoog. Je rept zelf over logisch nadenken maar dat zie ik niet terugkomen in je verhaal, je maakt in de basis nl een aantal denkfouten.
Ik denk dat ik dat deed omdat jij wel heel stellig was dat er bij de torens geen sprake zou zijn van vrije val, zonder dat je daarbij met enige broninfo aankomt. Sterker nog, in deze reeks is de claim dat dit ook bij WTC 7 niet het geval was, door jullie vaker ten toon gespreid. Nu weet ik zo 1, 2, 3, niet of jij ook tot die personen behoorde die dit deed.quote:Ik heb het in mijn reactie over de twin towers aangezien ik dacht dat jij het daar ook over had omdat de paper van David Chandler daar ook over ging, je een plaatje van een instortende twin tower in je post hebt en omdat je stelde dat NIST de instortingen zelf niet onderzocht heeft daar waar dit bij WTC7 wél het geval is. Waarom je WTC7 erbij haalt is me dus niet helemaal duidelijk.
Dat document heb ik net als jij gescand en dus niet volledig gelezen. Ik moet daar dan overheen gelezen hebben. Overigens heb ik de conclusie wel volledig gelezen.quote:Die ~35% trager dan vrije val heb ik voor het gemak uit David Chandler's paper gehaald (heb je die wel gelezen eigenlijk?). Het kan ook worden afgeleid uit de seismische data en dan wordt de vertraging nog veel groter, ~65% voor WTC1 en ~50% voor WTC2. Zie p. 13 en fig. 8:
http://www.civil.northwes(...)Not%20Cause%20It.pdf
De laatste data lijken me overigens wat betrouwbaarder.
Dat hebben ze wel. Check het in het filmpje dat ik een paar posts terug heb geplaatst. Mannen van NIST aan het woord, die het kennelijk ook nogal moeilijk hebben met het formuleren van een antwoord.quote:Over NIST en WTC7: NIST heeft nooit vrije val ontkend, ze hebben nav commentaar op hun draftrapport besloten het zichtbare deel van de instorting gedetailleerder te beschrijven en ook dat kwam overeen met hun model, die voor een korte periode ook nagenoeg vrije val voorspelt. Ik zie kortom het probleem niet?
Ik zie niet in waarom de draaglast voor de onderliggende verdiepingen dan groter wordt. Als jij een baksteen hebt van 2 kilo. Deze vergruis je. Dan weegt het gruis tezamen toch ook gewoon 2 kilo en niet 2.5 of 3. Ik vind dit dus maar een wazige claim die je daar doet.quote:Dat puin komt van de verdiepingen van de onderliggende structuur die het vernietigd. Een deel ervan wordt naar buiten 'geperst', een deel blijft onder de top 'plakken'. Naarmate de instorting vordert wordt die puinlaag onder de top steeds groter en dus zwaarder.
Ok, maar zoals je het eerder beschreef was het nogal een vreemde claim. Je beschreef het als iets algemeens, dat altijd zo zal zijn. Daarnaast had je geen bronvermelding in je post opgenomen die hetgeen jij stelt bevestigd.quote:Niet helemaal, ik stel dat het in dit geval zo is. Kwantificering hiervoor kun je o.a. vinden in de paper waar ik eerder in deze post naar heb gelinkt.
In mijn reactie op dat stukje had ik het ook over de torens en niet over WTC 7. Daar was namelijk inderdaad geen sprake van een top die de boel vermorzeld.quote:Nogmaals: ik heb het hier dus over de twin towers en niet WTC7, dat had je volgens mij zelf ook wel kunnen beredeneren eerlijk gezegd. Momentum is nl niet relevant bij WTC7, ander instortmechanisme. Je zegt het een leuke theorie te vinden, maar snap je ook wat daar staat?
Dat zou dan dus betekenen dat ie, indien je aanneemt dat ie vrij rechtstandig op grondniveau aankomt, in zijn totaliteit (dus zo'n verdieping of 30 a 40) via chrush up, volledig wordt vermorzeld of zelfs verpulverd. Zo sterk zelfs, dat de top ondefinieerbaar is van de rest van het puin. Dus geen stapel vloeren en antenne?quote:Ik was nog vergeten te vertellen dat op het einde van de cursh-down de top zichzelf vernietigd dmv crush-up, net zoals bij WTC7 het geval is.
Okay, duidelijk. Weet ik zo 1, 2, 3 niet.quote:Nogmaals: ik heb het in mijn reactie over de twin towers, jij hebt het daar nota bene ook over de twin towers.
Als men spreekt over bijna vrije valsnelheid, dan veronderstel ik dat met bijna wordt bedoeld: Net niet helemaal. Daar concludeer ik dan uit dat er ook minimale weerstand was van onderliggende verdiepingen. Wat is daar zo raar aan?quote:Blijkbaar wel, want je doet alsof het om iets heel betekenisvol gaat. Het laat zien dat je geen reet van mechanica snapt, bot gezegd.
Moeilijk niet nee. Ik heb dat ooit ook al eens gedaan, alleen de precieze redenen die zij geven heb ik zo niet paraat. Ik ga het ook niet opzoeken nu.quote:2 uit de lucht gegrepen claims dus. Waarom volg je mijn raad niet op en zoek je eens op waarom NIST de instortingen van de twin towers niet heeft onderzocht? Je impliceert namelijk kennis van dit gedeelte van het NIST rapport te hebben:
[..]
Dan moet het toch niet al te moeilijk voor je zijn om dat op te zoeken, niet?
Ik heb vaker opsommingen gegeven van zaken die zijn gebeurd waar 9/11 aan ten grondslag lag. Dat jij die hebt gemist is niet mijn probleem.quote:Als het niet zo moeilijk te bedenken zou zijn had je hier er wel één kunnen noemen. Ik heb je er in eerdere discussies ook al enkele keren naar gevraagd en toen kwam je er niet helemaal uit.
Dat heeft in deze discussie geen zin. Het topic ging toch over of controlled demolition inmiddels bewezen is? Het heeft dan niet zo'n zin om allerlei theorieën te verzinnen.quote:Zou je daar dan niet eens je pijlen op gaan richten? Daar is immers nog een hoop kennis te vergaren, dmv logisch nadenken kun je al een heel eind komen. Ik stel voor dat je dat eens toepast op het feit dat er geen Irakeze kapers waren als je van mening bent dat de complotteurs wél de moeite en het risico hebben genomen een megalomane gecontroleerde sloop van het WTC te ondernemen.
Niet helemaal eerlijk van je. NIST wordt door velen van jullie continu als zaligmakend gepresenteerd. Ik laat juist zien dat het dat dus absoluut niet is.quote:De enige die hier hamert op het NIST rapport al zijnde bewijs ben jij. Sterker, je wrijft debunkers aan dat ze NIST als bewijs gebruiken terwijl ik tot nu toe nergens heb vertrouwd op NIST en ik dat ook helemaal niet hoef te doen: er zijn vele onderzoeken naast die van NIST gedaan en ook zonder NIST kun je prima beredeneren dat al die CD-claims de grootste flauwekul zijn.
Briljante inhoudelijke bijdrage!quote:
Wat vreemd is kun je pas goed bepalen door te vergelijken.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, dat doe je niet. Je opent met een nogal vervelend toontje.
Daarnaast blijf je terugkomen op het feit dat ik geen kennis heb van mechanica en whatsoever. Dat klopt. Echter, dat wil niet zeggen dat je niet kunt weten dat wat bijvoorbeeld met gebouw 7 gebeurt, op zijn zachtst gezegd vreemd is.
Onzinquote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Briljante inhoudelijke bijdrage!
Het is wel duidelijk dat hier 2 kampen zijn. Het ene kamp voelt zich niet genoodzaakt in te gaan op eventuele onwaarheden en fouten uit dat zelfde kamp. Het verdedigd elkaar op alle fronten. No matter what er gepost wordt.![]()
Ik heb dat bij geen van jullie nog kunnen ontdekken, maar goed... je krijgt het voordeel van de twijfel.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:57 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
OnzinIk vind dat hij het heel helder, en met meer geduld dan ik er nog voor heb, uit weet te leggen. Dat vind ik dan een
waard. Dat is niet een 'no matter what er gepost wordt' ding. Als de uitleg aan alle kanten gerammeld had was ik daar verder op in gegaan.
Weer die hypocriete verwijten.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 12:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb dat bij geen van jullie nog kunnen ontdekken, maar goed... je krijgt het voordeel van de twijfel.
Mijn indruk is dat jullie om het hardst rennen om iemand van het conspiracy kamp te kunnen neersabelen. Alle onzin is daarbij geoorloofd.
Blijf jij op deze manier bezig?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Weer die hypocriete verwijten.
Jij komt hier vragen stellen, die worden netjes beantwoord. Onderbouwd met wetenschap.
Jij komt met onvolledige / vage theorien, daar wordt netjes kritiek op gegeven.
Als je daar niet tegen kan, blijf dan weg uit een discussie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is nog altijd BNW.
Overigens heb ik van jou nog niets gezien dat maar enigszins in de buurt lijkt te komen van kennis van zaken. Je roept continu dat de boel wetenschappelijk onderbouwt wordt, maar jij laat daar niets van zien. De enige die inhoudelijk reageert is Terecht tot nu toe en Oompaloompa probeert het.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2010 13:22:02 ]
Hier dan toch ook nog maar even op reageren.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Leg eens uit. Waarom kan een vrije val wel bij gecontroleerde sloop en niet bij instorten na een vliegtuigcrash?
Jij stelt:quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hier dan toch ook nog maar even op reageren.
Bij WTC 7 was er sprake van vrije val. Daar was geen sprake van een vliegtuigcrash. Ook de schade aan het gebouw leverde geen significante bijdrage aan de 'collapse'.
Waarom is een vrije val wel mogelijk bij slopen, maar niet bij instorten zoals bij WTC 7 gebeurde?quote:Het gaat meer om de vrije val. Dat is simpelweg onmogelijk voor zo'n gebouw. Behalve wanneer je het moedwillig gaat slopen.
Hier moet ik alleen maar hard om lachenquote:Get your facts straight, voor je met dit soort vragen komt.
en dat kan niet na een brand want vallende massa oefent minder kracht uit op de basis dan stabiele/stilstaanda massa? (wat chandler zegt)quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hier dan toch ook nog maar even op reageren.
Bij WTC 7 was er sprake van vrije val. Daar was geen sprake van een vliegtuigcrash. Ook de schade aan het gebouw leverde geen significante bijdrage aan de 'collapse'.
Get your facts straight, voor je met dit soort vragen komt.
Als jij nu eens helder uitlegt waarom het WEL kan.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jij stelt:
[..]
Waarom is een vrije val wel mogelijk bij slopen, maar niet bij instorten zoals bij WTC 7 gebeurde?
[..]
Hier moet ik alleen maar hard om lachen
is al een paar keer gedaan, als de kracht maar hoog genoeg is, is de weerstand relatief zo klein dat je hem niet meer waarneemt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als jij nu eens helder uitlegt waarom het WEL kan.
Omdat er natuurkunde wetten zijn. Die natuurkunde wetten worden niet opgeheven als een gebouw gecontroleerd gesloopt wordt. Dan valt het gebouwe even snel naar beneden als wanneer het instort.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als jij nu eens helder uitlegt waarom het WEL kan.
Probeer de discussie een keer een positieve wending te geven.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Weer die hypocriete verwijten.
Jij komt hier vragen stellen, die worden netjes beantwoord. Onderbouwd met wetenschap.
Jij komt met onvolledige / vage theorien, daar wordt netjes kritiek op gegeven.
Als je daar niet tegen kan, blijf dan weg uit een discussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |