quote:Op donderdag 18 november 2010 13:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hoezo 300 Euro? Je kunt voor minder een goede Zenitar of Samyang kopen.
Die vind ik ook niet echt voor weinig geldquote:Op donderdag 18 november 2010 13:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hoezo 300 Euro? Je kunt voor minder een goede Zenitar of Samyang kopen.
Mijn Zenitar kostte me 100 Euro.quote:Op donderdag 18 november 2010 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Die vind ik ook niet echt voor weinig geld
Is die beurs de moeite waard om heen te gaan?quote:Op donderdag 18 november 2010 15:21 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mijn Zenitar kostte me 100 Euro.
Zondag heb je weer een kans om een Zenitar te kopen in Houten, daar is de gebruikelijke prijs voor een Zenitar iets van 160-80 Euro.
Dat hoop ik welquote:Op donderdag 18 november 2010 16:20 schreef problematiQue het volgende:
Hou je nog wel veel fisheye over op een crop camera met die 16mm?
Als je wat klein grut nodig hebt (kapjes, filters etc.) is de beurs sowieso handig. Ook als je eens wilt experimenteren met wat ouder spul.quote:Op donderdag 18 november 2010 16:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is die beurs de moeite waard om heen te gaan?
Okey, hartelijk dank! Ben tussen deze 2 aan het twijfelen maar neig naar 70-200 f2.8 vanwege natuurlijk de f-stop en omdat de meeste zeggen dat op 400mm de 100-400 niet scherp is. Ook zegt men dat je 300 tot 400 mm bijna nooit gebruikt...quote:Op vrijdag 19 november 2010 16:39 schreef Marc H het volgende:
Ik heb ze beide, alleen heb ik de 70-200 2.8 IS versie.
Beide lenzen zijn erg snel qua focus. Beide lenzen hebben ook een focus limiter,wat inhoud dat de lens in plaats van het hele hele focusbereik, de minimale scherpstel afstand groter wordt. Omdat het scherpstel systeem in een kleiner gebied blijft scheelt dat tijd.
Gebruik je beide lenzen over het hele bereik, is de 70-200 een fractie sneller. met de focus limiter aan, zou ik het voordeel geven aan de 100-400. Maar we praten hier over fracties van secondes.
bij normaal gebruik merk je geen verschil.
Dat is puur afhankelijk van de onderwerpen die je fotografeert. ik doe veel sport en wildlife. ik denk dat het percentage van mijn foto's die gemaakt zijn met meer dan 300 mm toch wel boven de 30/40 procent ligt.quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:10 schreef Susteren het volgende:
Ook zegt men dat je 300 tot 400 mm bijna nooit gebruikt...
Tsja, ik ga hem bijv. in steden gebruiken voor portretten, zodat je niet met een 50mm prime voor iemands hoofd hoeft te hangen (valt veel op, niet meer spontaan gezicht) voor een mooie bokeh, maar gewoon op monopod en op een afstandje foto's maken op f2.8quote:Op vrijdag 19 november 2010 17:53 schreef Marc H het volgende:
[..]
Dat is puur afhankelijk van de onderwerpen die je fotografeert. ik doe veel sport en wildlife. ik denk dat het percentage van mijn foto's die gemaakt zijn met meer dan 300 mm toch wel boven de 30/40 procent ligt.
Ik gebruik de 100-400 veel vaker dan de 70-200. De enige reden dat ik ook de 70-200 heb gekocht is voor zijn lichtsterkte. En de 100-400 niet scherp? De eerste 100-400 lenzen hadden een quality control issue, waardoor sommige niet scherp waren.Canon heeft het design daarna aangepast, en dat probleem opgelost. De bokeh van de 70-200 is mooier. en als je het bereik niet nodig hebt is het beter om de 70-200 te gebruiken.
Dan is dit inderdaad een uitstekende manier om niet meer op te vallen:quote:Op vrijdag 19 november 2010 18:21 schreef Susteren het volgende:
zodat je niet met een 50mm prime voor iemands hoofd hoeft te hangen (valt veel op, niet meer spontaan gezicht)
Lekker suggestief, met een Wide-angle gefotografeerd, en een 2x extender ertussenquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:15 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dan is dit inderdaad een uitstekende manier om niet meer op te vallen:
[ afbeelding ]
Je hebt gelijk, heb gewoon de eerste hit gepakt, nu een andere. Het was niet suggestief bedoeld; m'n punt is alleen dat je met een joekel van een witte lens op je camera echt niet minder opvalt dan met een 50/1.8...quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:25 schreef Marc H het volgende:
[..]
Lekker suggestief, met een Wide-angle gefotografeerd, en een 2x extender ertussen
Oh ja, ook wel handig. Ik ga niet idioot veel uitgeven, laten we zeggen tot 600 euro. Ik zal het ook in de bovenstaande post even erbij zettenquote:
Hmm, de Nikon 10-24mm is iets buiten je budget dan, maar de Sigma 10-20mm past daar nog wel mooi binnen. Zowel de Sigma 10-20 f/4-5.6 (429 euro) als de Sigma 10-20 f/3.5 (548 euro) zijn leuke opties.quote:Op vrijdag 19 november 2010 19:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oh ja, ook wel handig. Ik ga niet idioot veel uitgeven, laten we zeggen tot 600 euro. Ik zal het ook in de bovenstaande post even erbij zetten
Hoeft niet te schrikken, hangt er maar van af of je je er aan stoort... Het zijn die paarse randjes.quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:08 schreef Pheno het volgende:
Ik zit wat te loeren, op zich leuke lensjes. Ook de Tokina 12-24 wordt geprezen alleen heeft het een slechte 'Chromatic Aberration'. Nu zegt me dat geen donder, dus wat niet weet wat niet deert, of moet ik schrikken en er ver van weg blijven?
Ah, het zei me al niets. Dat is vast wat weg te filteren, met een echte of photoshopfilter? Als het echt zo erg is?quote:Op vrijdag 19 november 2010 20:50 schreef freud het volgende:
[..]
Hoeft niet te schrikken, hangt er maar van af of je je er aan stoort... Het zijn die paarse randjes.
[ afbeelding ]
Nee, is niet echt goed weg te filteren. Lightroom heeft wel een functie die het wat kan minimaliseren, maar weg gaat het niet. Als dat kon, zouden dure lenzen een stuk minder aantrekkelijk zijnquote:Op vrijdag 19 november 2010 21:24 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ah, het zei me al niets. Dat is vast wat weg te filteren, met een echte of photoshopfilter? Als het echt zo erg is?
Het gelul is dat mijn duurdere lenzen ook CA hebben en ik geef toe dat het onder extreme omstandigheden is, maar ik vind het hoe langer hoe storender vinden. Als een goedkopere lens echt zoveel erger is dan ... is het zó erg bij die Tokina ?quote:Op vrijdag 19 november 2010 21:49 schreef freud het volgende:
Nee, is niet echt goed weg te filteren. Lightroom heeft wel een functie die het wat kan minimaliseren, maar weg gaat het niet. Als dat kon, zouden dure lenzen een stuk minder aantrekkelijk zijn.
Nee maar ff serieus: het valt idd minder op als je je op 20 meter afstand bevind met een monopod en de 70-200 dan dat je je op 2 meter afstand bevind met de 50mm, want dan zien de mensen meteen dat je foto's van hún maakt, en dan denken ze vaak waarom maakt hij foto's van ons? Terwijl met de tele is niet te zien dat je specifiek portretten etc. maaktquote:Op vrijdag 19 november 2010 19:15 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dan is dit inderdaad een uitstekende manier om niet meer op te vallen:
[ afbeelding ]
Bij SIgma lees ik were veel verschil in productie, je kunt dus een goede hebben , maar met wat pech een slechte. Dus de controle op modellen is wel kut met peren, maar dat vertaalt zich natuurlijk ook wat in prijs. De vraag is, hoe kan ik dit snel controleren, want ik heb echt geen idee hoe je dat test. Ja, foto maken, duh, maar je moet toch een referentie hebben?quote:Op zaterdag 20 november 2010 01:30 schreef Omniej het volgende:
Daar staat weer tegenover dat ik juist vaak lees dat de Sigma 10-20 het stukken beter doet dan de Tokina 12-24. In tegenstelling tot de Tokina, weet de Sigma chromatische aberratie behoorlijk goed in toom te houden en hij heeft minder last van flareproblemen. Wel schijnt de Tokina dan weer erg scherp te zijn (hoewel ik daar bij de Sigma ook niet echt over kan klagen), en is de bouwkwaliteit naar ik begrepen heb beter (en gezien een andere lens van Tokina die ik wel in m'n bezit heb, geloof ik dat graag).
De Sigma vind ik qua bereik trouwens wel aantrekkelijker; je koopt niet voor niets een groothoek, dus dan is de 10mm mooi meegenomen.
ff serieus, een 50mm op 2mm afstand is minder opvallende dan een 70-200 op 20meter afstandquote:Op zaterdag 20 november 2010 08:24 schreef Susteren het volgende:
[..]
Nee maar ff serieus: het valt idd minder op als je je op 20 meter afstand bevind met een monopod en de 70-200 dan dat je je op 2 meter afstand bevind met de 50mm, want dan zien de mensen meteen dat je foto's van hún maakt, en dan denken ze vaak waarom maakt hij foto's van ons? Terwijl met de tele is niet te zien dat je specifiek portretten etc. maakt
Tsja, daar heb je een punt: de 50mm ziet er aan idd wel wat meer amateuristisch uitquote:Op zaterdag 20 november 2010 08:41 schreef Uncle het volgende:
[..]
ff serieus, een 50mm op 2mm afstand is minder opvallende dan een 70-200 op 20meter afstandBij een 50mm denken veel mensen dat het gewoon om een snapshot gaat... bij een 70-200 zelden
![]()
daarnaast is je dieptewerking op 50mm, vooral bij prortretten, een stuk plezieriger dan een foto op 200mm
Heeft 28mm niet een beetje te weinig tele voor portretten op een afstandjequote:Op zaterdag 20 november 2010 08:58 schreef ultra_ivo het volgende:
Voor straatfotografie werk ik gewoon met een 28mm en dan niet met de camera voor de neus moeilijk gaan doenmaar op gevoel schieten. Dan krijg je de natuurlijkste portretten.
Hahaquote:Op zaterdag 20 november 2010 09:38 schreef problematiQue het volgende:
Misschien moet je gewoon dichterbij durven komen
Tsja, laten we maar ophouden over "niet opvallen", het gaat tenslotte toch om het resultaatquote:Op zaterdag 20 november 2010 09:42 schreef Uncle het volgende:
dof is afhabkelijk van de brandpuntsafstand, diafragka EN de focusafstand... 200mm op heel verweg geeft geen krappe dof. Als je met een 200 2.8 echt wilt isoleren dan moet je ook relatief dichtbij staan en is een 70-200 gelijk wel weer imponerend. Je kùnt uiteraard wel verder weg staan door je bereik maar echt fatsoenlijke bokeh krijg je dan toch niet omdat in de,stad de achtergrond (meestal) redelijk dicht op het onderwerp zit.
Je moet ook niet laten merken dat je gaat fotograferen.quote:Op zaterdag 20 november 2010 09:41 schreef Susteren het volgende:
[..]
Haha
Nee maar ik durf het wel hoor, daar ligt het niet aan. Maar als je op iemand af komt met een camera en je maakt een foto, dan kijken de 80% van de foto's recht in de camera met een wtf/omg gezicht
Zeker op bruiloften een kunst om te leren, The Art Of Invisibilityquote:Op zaterdag 20 november 2010 11:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je moet ook niet laten merken dat je gaat fotograferen.
Je hebt eigenlijk wel gelijkquote:Op zaterdag 20 november 2010 10:32 schreef Uncle het volgende:
jij wilt gewoon die lens hebben. niks mis mee, maar als je advies vraagt en er meerdere redenen worden angedragen waarom het geen ideale keuze is als walk around lens dan moet je niet alles rechtlullen om de aankoop te kunnen rechtvaardigen voor jezelf, want daar lijkt het erg op zo.
Als je hem wilt hebben en hem kunt betalen dan moet je hem gewoon kopen...maar vraag dan ook niet de mening van anderen...
Klopt. Ervaringen ook.quote:Op zaterdag 20 november 2010 11:36 schreef Susteren het volgende:
Ik denk dat ik hem gewoon ga aanschaffen, maar ik heb wel jullie hulp nodig met een monopod. Welke is steviger: de manfrotto 680b of de 681b? Zelf denk ik de 2e, aangezien deze uit 3 ipv 4 delen bestaat. Ervaringen?
Qua stevig zou ik toch eerder een Manfrotto kiezen.quote:
Nou ja, het ging hier om een lens voor landschappen, dus ik ga er vanuit dat 'ie redelijk dichtgeknepen wordt.quote:Op zaterdag 20 november 2010 07:24 schreef ebeaydojraes het volgende:
Ligt eraan waarvoor je hem gaat gebruiken. Het grote voordeel van de tokina is dat hij vol open veel scherper is dan alle andere in die prijsklasse, dus voor binnenshuis en dergelijke is hij beter. Zodra je een landschap gaat fotograferen en dus toch op F8 zit dan kan je beter de Sigma, Tamron of Canon/Nikon nemen.
Wat Ca betreft ... Tsja . Hoe snel ga je dat zien? Ik bedoel op een afdruk en niet op 100% uitvergroot op je beeldscherm ...
Al vergelijkingen als deze gezien/gelezen?quote:Op zaterdag 20 november 2010 13:52 schreef Pheno het volgende:
Als de Nikkor 10-24 toch een stuk beter is als de Sigma ga ik toch denken om iets over budget te gaan. Zucht. Waarom altijd twijfelen
Over het algemeen geldt dat de Sigma's en Tamrons wat goedkoper zijn dan de Nikon-spullen, maar dat ze kwalitatief natuurlijk ook minder zijn. Neemt niet weg dat de kwaliteit van een third party objectief voor jou misschien wel prima kan zijn; daarvoor zul je denk ik toch goed naar reviews en samplefoto's e.d. moeten kijken van de lenzen die je overweegt.quote:Mijn vragen zijn nu welke lens moet ik kopen: een duurdere Nikon of is een Sigma of Tamron ook goed voor een beginner of toch een andere zoomlens? 18-200 / 18-105?
FL= focus length, ED staat voor de kwaliteit, en ED is het beste.quote:Op zaterdag 27 november 2010 23:41 schreef Ctg het volgende:
Ik heb sinds een tijdje mijn eerste spiegelreflex; een Nikon D5000 18-55mm en nu ben ik opzoek naar een nieuwe zoomlens en mijn oog is gevallen op een 70-200 maar ik kom er simpelweg niet uit! Al die afkortingen bij die lenzen bijvoorbeeld: Nikon AF-S VR 70-300 mm F/4.5-5.6 G IF-ED
Wat ik weet is dat de body geen beeldstabilisatie + scherpstelmotor heeft en dus wel nodig is in de lens.
Mijn vragen zijn nu welke lens moet ik kopen: een duurdere Nikon of is een Sigma of Tamron ook goed voor een beginner of toch een andere zoomlens? 18-200 / 18-105?
Daarnaast heeft een Sigma/Tamron ook beeldstabilisatie en scherpstelmotor?
En is VR echt nodig of gewoon luxe?
AF = Autofocusquote:Op zaterdag 27 november 2010 23:41 schreef Ctg het volgende:
Ik heb sinds een tijdje mijn eerste spiegelreflex; een Nikon D5000 18-55mm en nu ben ik opzoek naar een nieuwe zoomlens en mijn oog is gevallen op een 70-200 maar ik kom er simpelweg niet uit! Al die afkortingen bij die lenzen bijvoorbeeld: Nikon AF-S VR 70-300 mm F/4.5-5.6 G IF-ED
Wat ik weet is dat de body geen beeldstabilisatie + scherpstelmotor heeft en dus wel nodig is in de lens.
Mijn vragen zijn nu welke lens moet ik kopen: een duurdere Nikon of is een Sigma of Tamron ook goed voor een beginner of toch een andere zoomlens? 18-200 / 18-105?
Daarnaast heeft een Sigma/Tamron ook beeldstabilisatie en scherpstelmotor?
En is VR echt nodig of gewoon luxe?
70-200 of 70-300?quote:Op maandag 29 november 2010 00:20 schreef Ctg het volgende:
Okey thanks Andyy, kanovinnie en Omniej! het is me nu al een stukje duidelijker geworden.
Misschien ga ik toch voor een Sigma 70-200 aangezien het voor mij een beginnende hobby is en ik kan altijd nog kijken/sparen voor een duurdere.
Mijn broer gebruikt deze lens voor architectuur, dus ik mag aannemen dat dat goed zit. Zijn lens heb ik een tijd terug in bruikleen gehad en daar de nodige foto's mee geschoten. Helaas geen architectuur, maar wel ander materiaal om je een idee te geven. Oordeel zelfquote:Op donderdag 2 december 2010 08:34 schreef andreas612 het volgende:
Goedemorgen
Ik ben op zoek naar een tele lens voor architectuur (met de kerst naar Berlijn). Nu zal het veel groothoek worden maar met wat tele kan je ook een heel aardig effect krijgen (details etc.). Ook wilde ik 'm evt. gebruiken voor wat straatfotografie. Nu zat ik te denken aan een canon 70-200 f/4 non-IS. Als ik zo de berichten lees is hij lekker licht, snel en scherp.
Nu is mijn vraag: is hij ook goed scherp volopen? want ik zal ook wel eens wat 's avonds willen schieten (op f/4 dus). Daarbij vind ik de IS versie of de 2.8 non IS eigenlijk te duur voor een lens "voor erbij". Hoop dat het duidelijk is. Ben benieuwd naar ervaringen met deze lens (ook met architectuur)
Vrij handige site met samplefoto's is: http://pixel-peeper.com/l(...)aperture_max=4&res=3quote:Op donderdag 2 december 2010 08:34 schreef andreas612 het volgende:
Nu is mijn vraag: is hij ook goed scherp volopen?
http://www.photozone.de/c(...)port--review?start=1quote:Op donderdag 2 december 2010 08:34 schreef andreas612 het volgende:
Goedemorgen
Ik ben op zoek naar een tele lens voor architectuur (met de kerst naar Berlijn). Nu zal het veel groothoek worden maar met wat tele kan je ook een heel aardig effect krijgen (details etc.). Ook wilde ik 'm evt. gebruiken voor wat straatfotografie. Nu zat ik te denken aan een canon 70-200 f/4 non-IS. Als ik zo de berichten lees is hij lekker licht, snel en scherp.
Nu is mijn vraag: is hij ook goed scherp volopen? want ik zal ook wel eens wat 's avonds willen schieten (op f/4 dus). Daarbij vind ik de IS versie of de 2.8 non IS eigenlijk te duur voor een lens "voor erbij". Hoop dat het duidelijk is. Ben benieuwd naar ervaringen met deze lens (ook met architectuur)
Scherpte verschilt enkel tussen ff en crop camera's.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:42 schreef andreas612 het volgende:
mwoa.. 'k denk dat ik de flexibiliteit van de zoom toch wel fijn vind. Maar 'k vraag 't ook omdat de lenzen anders presteren (o.a. scherpte dus) op een andere body.
2.8 is inderdaad mooi, maar wil denk toch een 4.0 oid aangezien ik al een 2.8 heb (niet een 70-200 versie) en ik ga het echt niet trekken om de hele dag met zo'n zware lens te zeulen.
jup, ben dus van 400D naar 1DII gegaan, vandaar..quote:Op donderdag 2 december 2010 13:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
Scherpte verschilt enkel tussen ff en crop camera's.
Maar misschien kan je naar een alternatief merk kijken? of wil je persé Canon?
Wat gebruik je het meest van de 18-55 en de 55-200 en wat is je budgetquote:Op woensdag 22 december 2010 18:29 schreef Stienn het volgende:
Ik heb een nikon d5000 met een 18-55 en een 55-200 lens. Nu ben ik opzoek naar een leuke licht sterke lens. Welke raden jullie me aan?
de nikon 35 mm f1.8 DX leek me wel iets. Of heeft iemand nog andere tips?
Je hebt een AF-D versie (die heeft een AFschroef nodig die de D5000 niet heeft) en een AF-S versie die het wel doetquote:Op woensdag 22 december 2010 19:29 schreef Stienn het volgende:
De 50/1.8 heeft geen scherpstel moter in de lens. de 35 mm wel toch? heb een Nikon D5000 daar zit ie niet in namelijk.
Wat voor lenzen heb je nu, en hoeveel zoom bereik kom je tekort?quote:Op maandag 27 december 2010 11:47 schreef summer2bird het volgende:
Ik wil graag een lens kopen die mooi kan inzoomen. Ik heb nu een olypmus E-450 en kan niet erg dure lenzen betalen.
Weet iemand wat de beste dan is?
Deze :quote:Op maandag 27 december 2010 11:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor lenzen heb je nu, en hoeveel zoom bereik kom je tekort?
Die zijn te duur, de goedkoopste zit er al op.quote:Op maandag 27 december 2010 11:53 schreef Dark_Angelus het volgende:
http://www.kamera-express(...)lenzen_t_m_500mm.htm
Zoomlenzen.
Dan is er weinig meer keus lijkt me.quote:Op maandag 27 december 2010 11:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Deze : [ afbeelding ]
Ik wil gewoon wat beter kunnen inzoomen.
[..]
Die zijn te duur, de goedkoopste zit er al op.
Dan moet je opzoek gaan naar een 2dehands. Of misschien zo'n extender.quote:Op maandag 27 december 2010 11:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Deze : [ afbeelding ]
Ik wil gewoon wat beter kunnen inzoomen.
[..]
Die zijn te duur, de goedkoopste zit er al op.
Een WA is wel uitermate geschikt voor precies landschap en architectuur. Als je nou vaak portretten zou maken lag de 50mm meer voor de hand, maar ik denk dat je meer plezier gaat hebben van de Sigma.quote:Op maandag 27 december 2010 11:21 schreef Ochrist het volgende:
Hoi Allemaal,
Tijdje terug heb ik de Canon 500d + 18-55mm + 55-250mm kit gekocht. Nu zit ik zelf te kijken naar wat logische aanvullingen hierop.
Nu heb ik gedacht aan de Sigma 10-20mm f4-5.6 te kopen als UWA aanvulling. Deze kan ik tweedehands ongeveer vinden voor ¤300,-.
Een ander idee was voor mij om de Canon 50mm f1.8 te kopen. Heb net een aanbod gekregen voor de Canon 50mm f1.8 lens met zonnekap (0,5 jaar oud incl bon etc) en een B&W 58mm circulaire polarisatie filter samen voor ¤100,-.
Nu groeit het geld niet op me rug en ik weet niet zeker of ik dat stuk UWA (10-18) nu al echt nodig heb. Ben net wat serieuzer bezig met fotografie en focus mij op dit moment op landschap en architectuur.
Iemand tips?
Oké, erg duidelijk! En als je gaat kijken naar het polarisatiefilter. Heb hier weinig ervaring mee en ook beperkte kennis van. Is dit filter een aanwinst? Ik zie qua prijs nogal een groot verschil verschillende filters.quote:Op maandag 27 december 2010 12:38 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Een WA is wel uitermate geschikt voor precies landschap en architectuur. Als je nou vaak portretten zou maken lag de 50mm meer voor de hand, maar ik denk dat je meer plezier gaat hebben van de Sigma.
Met zo'n filter kun je reflecties verminderen (onder andere de reflecties van bladeren, waardoor ze er groener uitzien) en het blauw in de lucht donkerder maken. Kan zeker handig zijn voor landschappen maar essentieel is het niet.quote:Op maandag 27 december 2010 13:11 schreef Ochrist het volgende:
[..]
Oké, erg duidelijk! En als je gaat kijken naar het polarisatiefilter. Heb hier weinig ervaring mee en ook beperkte kennis van. Is dit filter een aanwinst? Ik zie qua prijs nogal een groot verschil verschillende filters.
http://tweakers.net/price(...)7oB92G-8ffotjbljba2dquote:Op maandag 27 december 2010 11:55 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Deze : [ afbeelding ]
Ik wil gewoon wat beter kunnen inzoomen.
[..]
Die zijn te duur, de goedkoopste zit er al op.
bij de 2e hands afdeling van Cameraland. Krijg je garantie/goede service en meestal veel keus in de occasions..quote:Op zondag 23 januari 2011 19:29 schreef Andyy het volgende:
Waar kijken jullie voor 2e hands lenzen?
Wil een 70-200 voor op mijn Nikon (zonder schroef)
Ik heb een 28-50 met hsm.quote:Op maandag 24 januari 2011 18:58 schreef Omniej het volgende:
Daar bestaat toch geen HSM versie van? Alleen de f/2.8-4.5 is met HSM.
Ik zou uitgaan van 200 tot 250 euro, er vanuitgaande dat het om de 18-50 f/2.8 gaat in ieder geval.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |