abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juli 2010 @ 10:31:38 #1
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_84496221
Afgelopen zaterdag was ik in de Pianobar. Nu had ik een discussie met een vriend van me over een situatie die we tegenkwamen..

De situatie was als volgt:

Een medewerkster van de Pianobar (mooi lichaam, lekker koppie, grote borsten, strak truitje) werd, tegen haar zin in, op de foto gezet door een dronken bezoeker..

Zij stelde dit dus totaal niet op prijs en meldde de bezoeker dat hij hiermee moest stoppen. Hij ging ermee door en probeerde uiteindelijk de camera af te pakken. Dit lukte niet maar zij waarschuwde hem dat hij verwijderd zou worden als hij het nog een keertje deed.

Nu begrijp ik haar reactie wel dat zij niet behandeld wil worden als een stuk vlees. Aan de andere kant vind ik wel dat het het gevolg is van de manier waarop zij zich kleedt. Dat dit uiteindelijk bedrijfskleding is, is ook wel van invloed.

Die vriend van mij vindt dat die jongen sowieso fout zit, no matter what. Ik nuanceer het, doordat zij het enigszins uitlokt door middel van de manier hoe zij zich kleedt.. Dat dit bedrijfskleding is, is uiteindelijk haar keuze, aangezien zij daar (wil) werkt (werken).

Wat vinden jullie?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 26 juli 2010 @ 10:32:25 #2
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_84496243
Wat zou jij er van vinden als heel het internet op je aan het rukken is :)
pi_84496254
Bootje-topic :')

Portretrecht enzo...
pi_84496259
Portretrecht, als zij aangeeft niet gefotografeerd te willen worden, heeft men dat te accepteren en respecteren.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:33:26 #5
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_84496266
Mwa als iemand niet op de foto wil en dit duidelijk aangeeft, dan is het wel zo fatsoenlijk om te stoppen.
En wat de kleding betreft, meisjes met een kort rokje verdienen het om verkracht te worden?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 26 juli 2010 @ 10:33:38 #6
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_84496272
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:32 schreef Keiichi het volgende:
Wat zou jij er van vinden als heel het internet op je aan het rukken is :)
Het gaat me dus niet om het feit of de foto maken opzich gewenst is of niet, maar meer het feit dat je zoiets wel kan verwachten, als je er bij loopt als een heerlijk stuk vlees... Daarom dus; asociaal of uitlokking..
Leer spaties gebruiken!
  maandag 26 juli 2010 @ 10:34:33 #7
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_84496292
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:33 schreef GizartFRL het volgende:
Mwa als iemand niet op de foto wil en dit duidelijk aangeeft, dan is het wel zo fatsoenlijk om te stoppen.
En wat de kleding betreft, meisjes met een kort rokje verdienen het om verkracht te worden?
Die zag ik al van mijlenver aankomen *)

Verdienen niet, maar de grens van uitlokking is erg wazig...
Leer spaties gebruiken!
  maandag 26 juli 2010 @ 10:35:31 #8
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_84496317
quote:
Dit dus. Niks uitlokking. Die asociale boer had een dreun op zijn gezicht moeten krijgen terwijl zijn camera kapot werd geslagen.
Alco's :r
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_84496340
Tuurlijk zou je het als een vorm van uitlokking kunnen zien.

Het moment dat die kerel geen gehoor heeft aan haar verzoek, is hij gewoon asociaal bezig.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_84496385
quote:
Nee, maar ze moeten niet gaan miepen als ze wat meer en wat langer bekeken worden en in de huidige tijd kan je ook de nodige foto's en filmpjes, al dan niet stiekem gemaakt, verwachten. Doe je dat niet, ben je op zijn minst een tikkeltje naief te noemen.
pi_84496396
pics?
  maandag 26 juli 2010 @ 10:39:25 #12
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_84496400
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:34 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Die zag ik al van mijlenver aankomen *)

De grens van uitlokking is niet wazig.
Alleen voor mensen die geen grenzen kennen.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 26 juli 2010 @ 10:40:17 #13
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84496425
Portretrecht, slotje.

o, wacht ff:

Pianobar :')

-edit- oe, toch nog het topic doorgelezen:
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:34 schreef Bootje84 het volgende:

Geen enkele rechter die je in dit onderwerp met deze redenatie zal steunen :')
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  maandag 26 juli 2010 @ 10:42:55 #14
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_84496489
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:31 schreef Bootje84 het volgende:
Afgelopen zaterdag was ik in de Pianobar. Nu had ik een discussie met een vriend van me over een situatie die we tegenkwamen..

De situatie was als volgt:

Een medewerkster van de Pianobar (mooi lichaam, lekker koppie, grote borsten, strak truitje) werd, tegen haar zin in, op de foto gezet door een dronken bezoeker..

Zij stelde dit dus totaal niet op prijs en meldde de bezoeker dat hij hiermee moest stoppen. Hij ging ermee door en probeerde uiteindelijk de camera af te pakken. Dit lukte niet maar zij waarschuwde hem dat hij verwijderd zou worden als hij het nog een keertje deed.

Nu begrijp ik haar reactie wel dat zij niet behandeld wil worden als een stuk vlees. Aan de andere kant vind ik wel dat het het gevolg is van de manier waarop zij zich kleedt. Dat dit uiteindelijk bedrijfskleding is, is ook wel van invloed.

Die vriend van mij vindt dat die jongen sowieso fout zit, no matter what. Ik nuanceer het, doordat zij het enigszins uitlokt door middel van de manier hoe zij zich kleedt.. Dat dit bedrijfskleding is, is uiteindelijk haar keuze, aangezien zij daar (wil) werkt (werken).

Wat vinden jullie?
zij lokt niks uit. Die gast moet gewoon fucking normaal doen.

je klinkt een beetje als, 'ja, ik heb haar verkracht omdat ze er zo bijloopt er en gewoon om vraagt" :r
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_84496564
De manier van kleden is totaal geen vorm van uitlokking, je moet je als man zijnde maar kunnen inhouden. Ga anders lekker de moslims een beetje nadoen en elke vrouw een boerka of nikab aandoen om te voorkomen dat de mannen wild kunnen worden. :')
  maandag 26 juli 2010 @ 10:46:19 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84496599
Hmm had ik dat maar eerder geweten over portretrecht, was laatst ook een of andere idioot in de trein die een foto van me maakte en die stopte snel z'n telefoon weg toen ik zei dat ie de foto moest verwijderen :{

En nee, de situatie in je verhaal is geen uitlokking. Ze heeft bepaalde kleren aan en doet haar werk... Als dat al uitlokking is :|W En al zou iemand het op de een of andere manier echt uitlokken, dan nog is het wel zo netjes om een foto te verwijderen als daarom gevraagd wordt.
pi_84496646
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:33 schreef Socios het volgende:
Portretrecht, als zij aangeeft niet gefotografeerd te willen worden, heeft men dat te accepteren en respecteren.
Fotograferen heeft niet met het portretrecht van doen, publiceren daarentegen weer wel.
  maandag 26 juli 2010 @ 10:48:30 #18
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_84496667
Mensen, kijk even wat verder dan simpel "portretrecht" enzo. Ik weet de regelgeving, het gaat me er om dat zij voor 99% zeker niet op de foto gezet zou worden als ze er in een normaal T-shirt en broek bij zou lopen.

De werkgever weet dondersgoed het effect van een paar lekkere vrouwen in een kroeg. Dat trekt mannen aan. Alleen zijn dronken mannen wat simpeler en worden lastig. Uiteindelijk is het dan toch het gevolg van de kleding(voorschriften)?

Nogmaals, ik keur het niet goed, maar toch vind ik het een beetje dubbel.
Leer spaties gebruiken!
  maandag 26 juli 2010 @ 10:49:15 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84496698
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:47 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Fotograferen heeft niet met het portretrecht van doen, publiceren daarentegen weer wel.
Dus je mag zomaar foto's van iedereen maken, ook als die personen dat niet willen, zolang je ze maar niet publiceert? :{
  maandag 26 juli 2010 @ 10:49:31 #20
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_84496710
Is portretrecht al genoemd?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_84496758
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:49 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dus je mag zomaar foto's van iedereen maken, ook als die personen dat niet willen, zolang je ze maar niet publiceert? :{
Dat is denk ik meer een kwestie van fatsoen, met portretrecht heeft het fotograferen weinig te maken.

quote:
Het portretrecht is een beperking van het auteursrecht. Het geeft geportretteerde personen het recht zich te verzetten tegen publicatie van hun portret.
Wikipedia
  maandag 26 juli 2010 @ 10:51:16 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_84496761
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:48 schreef Bootje84 het volgende:
Mensen, kijk even wat verder dan simpel "portretrecht" enzo. Ik weet de regelgeving, het gaat me er om dat zij voor 99% zeker niet op de foto gezet zou worden als ze er in een normaal T-shirt en broek bij zou lopen.

De werkgever weet dondersgoed het effect van een paar lekkere vrouwen in een kroeg. Dat trekt mannen aan. Alleen zijn dronken mannen wat simpeler en worden lastig. Uiteindelijk is het dan toch het gevolg van de kleding(voorschriften)?

Nogmaals, ik keur het niet goed, maar toch vind ik het een beetje dubbel.
Ik heb werkelijk zelden zo'n domme redenatie gezien. Het probleem is hier niet hoe de vrouwen erbij lopen, maar dat die man zichzelf niet in bedwang kan houden. En dat laatste ligt niet aan de kledingvoorschriften, maar aan die man zelf.
Of wil je, zoals hierboven ook al werd gezegd, beweren dat als een vrouw verkracht wordt dat dat haar eigen schuld is omdat ze maar niet in te strakke kleding had moeten lopen? :{
  maandag 26 juli 2010 @ 10:52:58 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84496810
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:32 schreef Piles het volgende:
Bootje-topic :')

Portretrecht enzo...
Portretrecht geldt alleen als de foto gepubliceerd is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_84496860
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Portretrecht geldt alleen als de foto gepubliceerd is.
En wat valt zoal onder publiceren van iets ?
  maandag 26 juli 2010 @ 10:54:18 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_84496861
Overigens snap ik niet dat zo'n meiske dat zelf gaat proberen op te lossen. Roep gewoon ff de uitsmijter erbij.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')