Het gaat me dus niet om het feit of de foto maken opzich gewenst is of niet, maar meer het feit dat je zoiets wel kan verwachten, als je er bij loopt als een heerlijk stuk vlees... Daarom dus; asociaal of uitlokking..quote:Op maandag 26 juli 2010 10:32 schreef Keiichi het volgende:
Wat zou jij er van vinden als heel het internet op je aan het rukken is
Die zag ik al van mijlenver aankomenquote:Op maandag 26 juli 2010 10:33 schreef GizartFRL het volgende:
Mwa als iemand niet op de foto wil en dit duidelijk aangeeft, dan is het wel zo fatsoenlijk om te stoppen.
En wat de kleding betreft, meisjes met een kort rokje verdienen het om verkracht te worden?
Dit dus. Niks uitlokking. Die asociale boer had een dreun op zijn gezicht moeten krijgen terwijl zijn camera kapot werd geslagen.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:33 schreef GizartFRL het volgende:
Mwa als iemand niet op de foto wil en dit duidelijk aangeeft, dan is het wel zo fatsoenlijk om te stoppen.
En wat de kleding betreft, meisjes met een kort rokje verdienen het om verkracht te worden?
Nee, maar ze moeten niet gaan miepen als ze wat meer en wat langer bekeken worden en in de huidige tijd kan je ook de nodige foto's en filmpjes, al dan niet stiekem gemaakt, verwachten. Doe je dat niet, ben je op zijn minst een tikkeltje naief te noemen.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:33 schreef GizartFRL het volgende:
De grens van uitlokking is niet wazig.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:34 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Die zag ik al van mijlenver aankomen
Verdienen niet, maar de grens van uitlokking is erg wazig...
Geen enkele rechter die je in dit onderwerp met deze redenatie zal steunenquote:Op maandag 26 juli 2010 10:34 schreef Bootje84 het volgende:
Verdienen niet, maar de grens van uitlokking is erg wazig...
zij lokt niks uit. Die gast moet gewoon fucking normaal doen.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:31 schreef Bootje84 het volgende:
Afgelopen zaterdag was ik in de Pianobar. Nu had ik een discussie met een vriend van me over een situatie die we tegenkwamen..
De situatie was als volgt:
Een medewerkster van de Pianobar (mooi lichaam, lekker koppie, grote borsten, strak truitje) werd, tegen haar zin in, op de foto gezet door een dronken bezoeker..
Zij stelde dit dus totaal niet op prijs en meldde de bezoeker dat hij hiermee moest stoppen. Hij ging ermee door en probeerde uiteindelijk de camera af te pakken. Dit lukte niet maar zij waarschuwde hem dat hij verwijderd zou worden als hij het nog een keertje deed.
Nu begrijp ik haar reactie wel dat zij niet behandeld wil worden als een stuk vlees. Aan de andere kant vind ik wel dat het het gevolg is van de manier waarop zij zich kleedt. Dat dit uiteindelijk bedrijfskleding is, is ook wel van invloed.
Die vriend van mij vindt dat die jongen sowieso fout zit, no matter what. Ik nuanceer het, doordat zij het enigszins uitlokt door middel van de manier hoe zij zich kleedt.. Dat dit bedrijfskleding is, is uiteindelijk haar keuze, aangezien zij daar (wil) werkt (werken).
Wat vinden jullie?
Fotograferen heeft niet met het portretrecht van doen, publiceren daarentegen weer wel.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:33 schreef Socios het volgende:
Portretrecht, als zij aangeeft niet gefotografeerd te willen worden, heeft men dat te accepteren en respecteren.
Dus je mag zomaar foto's van iedereen maken, ook als die personen dat niet willen, zolang je ze maar niet publiceert?quote:Op maandag 26 juli 2010 10:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Fotograferen heeft niet met het portretrecht van doen, publiceren daarentegen weer wel.
Dat is denk ik meer een kwestie van fatsoen, met portretrecht heeft het fotograferen weinig te maken.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dus je mag zomaar foto's van iedereen maken, ook als die personen dat niet willen, zolang je ze maar niet publiceert?
Wikipediaquote:Het portretrecht is een beperking van het auteursrecht. Het geeft geportretteerde personen het recht zich te verzetten tegen publicatie van hun portret.
Ik heb werkelijk zelden zo'n domme redenatie gezien. Het probleem is hier niet hoe de vrouwen erbij lopen, maar dat die man zichzelf niet in bedwang kan houden. En dat laatste ligt niet aan de kledingvoorschriften, maar aan die man zelf.quote:Op maandag 26 juli 2010 10:48 schreef Bootje84 het volgende:
Mensen, kijk even wat verder dan simpel "portretrecht" enzo. Ik weet de regelgeving, het gaat me er om dat zij voor 99% zeker niet op de foto gezet zou worden als ze er in een normaal T-shirt en broek bij zou lopen.
De werkgever weet dondersgoed het effect van een paar lekkere vrouwen in een kroeg. Dat trekt mannen aan. Alleen zijn dronken mannen wat simpeler en worden lastig. Uiteindelijk is het dan toch het gevolg van de kleding(voorschriften)?
Nogmaals, ik keur het niet goed, maar toch vind ik het een beetje dubbel.
Portretrecht geldt alleen als de foto gepubliceerd is.quote:
En wat valt zoal onder publiceren van iets ?quote:Op maandag 26 juli 2010 10:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Portretrecht geldt alleen als de foto gepubliceerd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |