quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:01 schreef JellieVrolijk het volgende:
Links en rechts. Nu moet ik de PVV toch nageven dat die partij zeer listig die scheidslijn heeft laten verdwijnen. Met een behoorlijk links verkiezingsprogramma en nu op rechts willen regeren. Hahaha,
O, en CDA is ook rechts overigens. Voor de gristelijken onder ons.
Dat is natuurlijk geen goede conclussie. Allochtonen worden vaker gepakt en gestraft omdat ze nou eenmaal vaker de fout in gaan. Hoewel het bij wittenboorden-criminaliteit zoals fraude e.d. hoogstwaarschijnlijk meer autochtonen zijn die zich hier aan schuldig maken.quote:Helaas heb ik hier geen harde cijfers van kunnen vinden, aangezien we in Nederland hier geen data van bijhouden. Maar het mag bekend zijn dat allochtonen procentueel meer onze gevangenissen bevolken, dan autochtonen. Dit alleen, geeft al aan dat allochtonen procentueel vaker worden gepakt en gestraft dan autochtonen.
Nee, niet alleen dat.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:26 schreef okiokinl het volgende:
echt waar joh, het kwartje van kok, lol? dat is wat ons land heeft verpest?
waarom een bron.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:29 schreef Ascendancy het volgende:
Heb je er een bron van dat dat door links komt?
je weet dat geld niet op eens zomaar tot stand komt heh?quote:Op maandag 26 juli 2010 14:20 schreef miichal het volgende:
Links heeft alles verpest
Zoals het kwartje van Kok, met zijn 25 cent duurder voor de brandstoffen.
Het zou alleen maar voor een paar jaar zijn en nu is het al 10 jaar of langer aan de gang.
Als die 25 cent er nou eens van alle brandstoffen af ging was het weer voor ons goedkoper.
Geert Wilders wilt dit tenminste weer terug draaien.
Zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen wat geertje wilt en wat beter voor het land is ;D
Kut linkse communisten!
Nee, maar zoals de eerste kamer is nergens voor nodig. Afschaffen die handel.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
je weet dat geld niet op eens zomaar tot stand komt heh?
fijne op btw, alles duidelijk op een rijtje
Welnee, Ronald Reagan vond dat ook al. En dat was een enorme heldquote:Op maandag 26 juli 2010 12:10 schreef okiokinl het volgende:
mensen die zeggen dat links alles heeft verziekt, praten gewoon die geblondeerde kip na.
kun je wel poepen?quote:Op maandag 26 juli 2010 14:33 schreef miichal het volgende:
[..]
Nee, maar zoals de eerste kamer is nergens voor nodig. Afschaffen die handel.
Kost ons tenminste ook geen geld
Ja die BTW mag ook wel eens naar beneden.
Wegenbelasting ook afschaffen. Het is nergens anders, maar wel in nederland
Als je een grote auto heb moet je 500 euro per kwartaal betalen.
In duitsland in tegendeel, zit de wegenbelasting in de brandstoffen. En de brandstoffen even duur.
Dus nederland is gewoon duur. Hoe het ook is.
reagan was een gemiddelde politicus die achteraf door veel media-hocuspocus opeens een icoon is geworden. Als je naar feiten en statistieken kijkt was hij niet zo speciaal.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Welnee, Ronald Reagan vond dat ook al. En dat was een enorme held
Welnee, Reagan was vermoedelijk de beste president na WOII. Heldere visie, standvastig, veel veranderingen bewerkstelligd.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:40 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
kun je wel poepen?
[..]
reagan was een gemiddelde politicus die achteraf door veel media-hocuspocus opeens een icoon is geworden. Als je naar feiten en statistieken kijkt was hij niet zo speciaal.
dat is het beeld dat geschept wordt inderdaad. Wanneer je naar de feiten gaat kijken valt dat wel mee.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Welnee, Reagan was vermoedelijk de beste president na WOII. Heldere visie, standvastig, veel veranderingen bewerkstelligd.
Alleen in linkse kring kent men die 'feiten'.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:46 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
dat is het beeld dat geschept wordt inderdaad. Wanneer je naar de feiten gaat kijken valt dat wel mee.
WIe nu dombo zegt is zelf dom,quote:
Waarom zou dan van belang zijn. Het beleid wordt toch vaak opgezet vanuit den-haag en daar moeten de gemeenste zich maar aan conformeren.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:47 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind dat als je zo'n discussie wilt voeren ook naar gemeentebesturen en burgemeesters moet kijken.
Bijvoorbeeld in drie van de vier grote steden staat een PvdA'er aan het roer.
Het lijkt me belangrijk dit ook mee te nemen.
Je klinkt alsof je met moeite je basisschool hebt afgemaakt, dus het lijkt me sterk dat je onder de 'rijkere' valt.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:52 schreef miichal het volgende:
[..]
WIe nu dombo zegt is zelf dom,
Die linkse willen het voor de rijke nog moeilijker maken.
Nog meer belasting voor de rijkere
ZIjn jullie nou helemaal belazerd
Armen moeten er nou eenmaal zijn en wees maar blij met rijken.
De rijken geven de armen werk.
Dombo
Moet bij Reagan altijd hier aan denken:quote:Op maandag 26 juli 2010 14:44 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Welnee, Reagan was vermoedelijk de beste president na WOII. Heldere visie, standvastig, veel veranderingen bewerkstelligd.
Oh mijn godquote:Op maandag 26 juli 2010 14:52 schreef miichal het volgende:
[..]
Dombo
Die ultieme faler zou ik liever in linkse hoek zoeken.quote:Op maandag 26 juli 2010 15:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh mijn godJe verneukt onze prachtige taal, maakt allerlei valse beschuldigingen en stemt PVV. Jij bent vanaf heden de ultieme faler van FOK!
Kom op, Sacher. Een verknipte visie is tot daar aan toe, maar smijten met zulke zinnen:quote:Op maandag 26 juli 2010 15:03 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die ultieme faler zou ik liever in linkse hoek zoeken.
quote:
Omdat gemeenten en de burgemeester ook hun eigen bevoegdheden hebben. Bovendien hoe meer eigen inkomsten een gemeente verwerft, hoe groter de ruimte is voor eigen gemeentelijk beleid.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom zou dan van belang zijn. Het beleid wordt toch vaak opgezet vanuit den-haag en daar moeten de gemeenste zich maar aan conformeren.
Dat bijvoorbeeld op een gegeven moment een grote bezuinigingsronde is geweest in de opbouwwerkers in achterstandswijken daar konden gemeentes niets aan doen, maar daardoor is de overlast van hangjeugd wel toegenomen.
Maar de belastingen zijn toch maar mooi verlaagd!quote:Op maandag 26 juli 2010 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet bij Reagan altijd hier aan denken:
[ afbeelding ]
nogal offtopic though interessant thema imo.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:49 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Alleen in linkse kring kent men die 'feiten'.
Klopt, gemeenten zijn weliswaar voor een groot deel afhankelijk van het Rijk, maar de meesten bezitten wel eigen vermogen in de vorm van de algemene reserve. De ene gemeente heeft meer in het potje zitten dan de ander. Dat is voor een groot deel afhankelijk van het beleid dat wordt gevoerd. Ik weet bijvoorbeeld dat een grote stad in mijn omving een nabijgelegen dorpje wil annexeren omdat de laatste een goedgevuld potje achter de hand heeft.quote:Op maandag 26 juli 2010 15:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Omdat gemeenten en de burgemeester ook hun eigen bevoegdheden hebben. Bovendien hoe meer eigen inkomsten een gemeente verwerft, hoe groter de ruimte is voor eigen gemeentelijk beleid.
Een dunbevolkte gemeente zal andere problemen kennen en beleid voeren dan een dichtbevolkte stad, me dunkt.
Lekker out of the box schrijven, primaquote:Op maandag 26 juli 2010 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom op, Sacher. Een verknipte visie is tot daar aan toe, maar smijten met zulke zinnen:
[..]
De rijken maken we rijker en de armen armerquote:Op maandag 26 juli 2010 15:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Maar de belastingen zijn toch maar mooi verlaagd!
volgens mij hebben wij onze huidige europese bijdrage te danken aan balkenende, niet aan links.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:28 schreef miichal het volgende:
[..]
Nee, niet alleen dat.
Door die linkse betalen wij ook het meest voor de europeese unie.
Engeland betaald nog minder dan Roemenie.
Zo zou het ook bij ons moeten gaan, maar zij laten ons stikken
Links zou eens aan het volk moeten denken en niet hun eigen zetel houden en de ballenlikkers zijn van het europeese parlement en amerika
Ooh ja en volk bedoel ik de nederlanders en niet nog eens 1000000 asielzoekers in nederland toelaten
Dat is net zo een leugen als die in Topic titelquote:Op maandag 26 juli 2010 15:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De rijken maken we rijker en de armen armer
zie je wel, al jouw politieke wensen zijn eigenbelang.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:33 schreef miichal het volgende:
[..]
Nee, maar zoals de eerste kamer is nergens voor nodig. Afschaffen die handel.
Kost ons tenminste ook geen geld
Ja die BTW mag ook wel eens naar beneden.
Wegenbelasting ook afschaffen. Het is nergens anders, maar wel in nederland
Als je een grote auto heb moet je 500 euro per kwartaal betalen.
In duitsland in tegendeel, zit de wegenbelasting in de brandstoffen. En de brandstoffen even duur.
Dus nederland is gewoon duur. Hoe het ook is.
Feit is natuurlijk wel dat het uiterst zeldzaam is dat alle lagen van de bevolking erop vooruit gaan.quote:Op maandag 26 juli 2010 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is net zo een leugen als die in Topic titel
die man was een ramp. een acteur. dat je hem als held ziet, dat zegt wel wat.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:35 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Welnee, Ronald Reagan vond dat ook al. En dat was een enorme held
Oh ja, is dat een feit? Heb je daar cijfers van? Mooi statistiekje zeg maar sinds de jaren 50?quote:Op maandag 26 juli 2010 15:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Feit is natuurlijk wel dat het uiterst zeldzaam is dat alle lagen van de bevolking erop vooruit gaan.
Nee, we maken iedereen zelfredzamerquote:Op maandag 26 juli 2010 15:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De rijken maken we rijker en de armen armer
Wellicht dat ik het een beetje te robuusk onder woorden heb gebracht, maar naar wat ik heb begrepen zijn de verschillen tussen arm en rijk weer groter geworden in de VS.quote:Op maandag 26 juli 2010 15:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh ja, is dat een feit? Heb je daar cijfers van? Mooi statistiekje zeg maar sinds de jaren 50?
quote:Op maandag 26 juli 2010 15:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee, we maken iedereen zelfredzamer
Ten eerste hebben we het hier niet over de VS, maar over of Links dit land verziekt heeft, en ten tweede is een groter verschil in inkomsten niet hetzelfde als dat de armen armer worden. Thatcher legt dat in dat clipje heel begrijpelijk uit.quote:Op maandag 26 juli 2010 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht dat ik het een beetje te robuusk onder woorden heb gebracht, maar naar wat ik heb begrepen zijn de verschillen tussen arm en rijk weer groter geworden in de VS.
het is me een raadsel waarom normale mensen dit soort onzin slikken. onder thatcher was het leven voor de lagere klassen ( jaja, die waren er dus echt onder haar bewind) echt rampzalig. massa werkeloosheid en schrijnende armoede. denk je nou echt dat nederland onder zulk beleid leuker wordt?quote:Op maandag 26 juli 2010 15:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ten eerste hebben we het hier niet over de VS, maar over of Links dit land verziekt heeft, en ten tweede is een groter verschil in inkomsten niet hetzelfde als dat de armen armer worden. Thatcher legt dat in dat clipje heel begrijpelijk uit.
God je hebt echt geen idee, niet? De UK was failliet, een derde wereld land toen Thatcher aan de macht kwam. De ellende die er was in de UK was veroorzaakt in de decennia ervoor.quote:Op maandag 26 juli 2010 15:38 schreef okiokinl het volgende:
[..]
het is me een raadsel waarom normale mensen dit soort onzin slikken. onder thatcher was het leven voor de lagere klassen ( jaja, die waren er dus echt onder haar bewind) echt rampzalig. massa werkeloosheid en schrijnende armoede. denk je nou echt dat nederland onder zulk beleid leuker wordt?
Dan krijgen we dadelijk het geneuzel dat voor het zoet eerst het zuur komt.quote:Op maandag 26 juli 2010 15:38 schreef okiokinl het volgende:
. denk je nou echt dat nederland onder zulk beleid leuker wordt?
Je weet welke partij daar van 1997 tot 2010 aan de macht was, niet?quote:Op maandag 26 juli 2010 15:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan krijgen we dadelijk het geneuzel dat voor het zoet eerst het zuur komt.![]()
Alhoewel we dat niet kunnen zeggen van de UK want er is daar nog steeds een hoge werkeloosheid ondanks de rechtse belofte van een flinke banengroei.
Omdat mensen die op een volwassen manier discussiëren, toch wat ze roepen moeten kunnen onderbouwen met feiten. Nu weet ik uit ervaring dat de gemiddelde PVV-stemmer daar helemaal niet zo goed in is, dus bij deze..... grijp de kans aan om aan te tonen dat ook de PVV-stemmer goed en intelligent kan mee-discussiëren in een politieke discussie, en onderbouw je je stellingen met feiten.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:31 schreef miichal het volgende:
waarom een bron.
Je ziet zelf toch wel wat er gebeurt of ben je daar te dom voor.
Arabisch heet dat en in Pakistan spreken ze twee officiële talen Urdu en Engelsquote:Op maandag 26 juli 2010 14:31 schreef miichal het volgende:
[..]
waarom een bron.
Pvv wilt tenminste schoonmaak van alles.
wat niet thuis hoort, rot maar op.
Pvda in tegendeel gaat in rotterdam nog in het arabiers promotie maken voor gemeente verkiezingen. Dat soort dingen hoort gewoon niet thuis in nederland. Doe dat maar in pakistan
Ik denk dat je je laat leiden door de buitenlandse politiek en internationale bekendheid van Ronald Reagan. Ja, hij is de president geweest die in principe - samen met Thatcher voor een deel - verantwoordelijk is geweest voor een krachtig buitenlands beleid tegenover de Sovjet-Unie, met flinke investeringen in de nieuwste militaire hardware, en de plaatsing van kernwapens in Europa over een groot deel van de NAVO landen (waaronder Nederland, België, en Italië). Terwijl Nederlanders bij Woensdrecht protesteerden tegen de kruisraket, werden in het grootste geheim onder de eerste Reagan regering kernwapens naar Volkel gebracht, die er trouwens nog steeds liggen. Effectief was het wel. De technologische voorsprong die de VS had op militair gebied is 1 van de redenen dat de Sovjet-Unie uiteindelijk uit elkaar viel..... Verder was Reagan een charmeur, hij was geliefd bij buitenlandse leiders, en wist met regelmaat - onder andere met Gorbatsjov - in een onofficiële omgeving, buiten de officieel geplande gesprekken afspraken te maken met leiders met niets meer dan een handdruk, en deze vervolgens bij de volgende top te presenteren op officieel papier.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:44 schreef Sachertorte het volgende:
Soms, dan lees ik zo'n post en dan denk ik, nee ... dan hoop ik dat dit een trol is.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:20 schreef miichal het volgende:
Links heeft alles verpest
Zoals het kwartje van Kok, met zijn 25 cent duurder voor de brandstoffen.
Het zou alleen maar voor een paar jaar zijn en nu is het al 10 jaar of langer aan de gang.
Als die 25 cent er nou eens van alle brandstoffen af ging was het weer voor ons goedkoper.
Geert Wilders wilt dit tenminste weer terug draaien.
Zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen wat geertje wilt en wat beter voor het land is ;D
Kut linkse communisten!
Tsja, rechtse communisten bestaan niet.quote:
Lees dit artikel aandachtig door:quote:Op zaterdag 24 juli 2010 21:37 schreef IED het volgende:
[..]
Niemand heeft enige allochtoon binnengehaald!
Er zijn arme nietsnutten een onafslaanbaar werkaanbod gedaan waarvan er in TOTAAL 50 000 GASTARBEIDERS gebruik van hebben gemaakt.
Tijdelijke gastarbeiders daar was niets mis mee TOTDAT de linkse kuthoeren deze GASTARBEIDERS een uitkering gaf in plaats van ze terug te schoppen naar hun thuisland toen de olie crisis in 1993 alle GASTARBEIDERS totaal nutteloos maakten.
Dus ter verduidelin de mensen waar jij het over hebt zijn GASTARBEIDERS.
Allochtonen werden later door links naar Nederland gehaald.
En nogmaals dank voor alle GASTARBEIDERS die hier langers als 25 jaar zwaar werk dat Nederlanders niet wilden doen, gedaan hebben!
laat ik daarop antwoorden, denk je echt dat thatcher die ellende opgelost heeft? kom nou toch. ze maakte er een klassen maatschappij van, en voerde een keihard bewind. stakingen werden keihard neergeslagen, ze was maatjes met pinochet, tegen de duitse herreniging, de lijst is eindeloos. ze heeft geprobeerd van engeland een soort amerika te maken, waar de regering geen enkele verantwoordelijkheid draagt om iemand te helpen, en waar de zakenwereld vrij spel heeft. een goede economie, maar niet voor iedereen.quote:Op maandag 26 juli 2010 15:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
God je hebt echt geen idee, niet? De UK was failliet, een derde wereld land toen Thatcher aan de macht kwam. De ellende die er was in de UK was veroorzaakt in de decennia ervoor.
Denk je echt dat de Ellende veroorzaakt was door Thatcher?
Neen, het beleid van Thatcher en dat van Mayor daarna heeft er voor gezorgd dat een land dat er beroerder aan toe was dan de DDR bij de val van de muur een van de rijkste landen van Europa werd met een hoger BNP per capita dan Duitsland. En dat zonder 2.000.000.000.000 Euro uit West Engeland die de zaak ff zou redden.
Veel westduitsers zijn dan nu trouwens roerend met Thatcher eens.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:55 schreef okiokinl het volgende:
[..]
laat ik daarop antwoorden, denk je echt dat thatcher die ellende opgelost heeft? kom nou toch. ze maakte er een klassen maatschappij van, en voerde een keihard bewind. stakingen werden keihard neergeslagen, ze was maatjes met pinochet, tegen de duitse herreniging, de lijst is eindeloos. ze heeft geprobeerd van engeland een soort amerika te maken, waar de regering geen enkele verantwoordelijkheid draagt om iemand te helpen, en waar de zakenwereld vrij spel heeft. een goede economie, maar niet voor iedereen.
Zie hier de rechtse bloem der natiequote:Op maandag 26 juli 2010 14:31 schreef miichal het volgende:
[..]
waarom een bron.
Pvv wilt tenminste schoonmaak van alles.
wat niet thuis hoort, rot maar op.
Pvda in tegendeel gaat in rotterdam nog in het arabiers promotie maken voor gemeente verkiezingen. Dat soort dingen hoort gewoon niet thuis in nederland. Doe dat maar in pakistan
Hoewel dit beperkt van belang is zou je dan eigenlijk ook internationaal moeten kijken naar de grotere steden in de diverse landen en de problemen daar afzetten tegen de problemen in onze grote steden. Dan springen we er nog niet zo heel beroerd uit over het algemeen.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:47 schreef damian5700 het volgende:
Ik vind dat als je zo'n discussie wilt voeren ook naar gemeentebesturen en burgemeesters moet kijken.
Bijvoorbeeld in drie van de vier grote steden staat een PvdA'er aan het roer.
Het lijkt me belangrijk dit ook mee te nemen.
Teleurgesteld is misschien beterquote:
Kan ook gewoon een linkse broedertwist zijn, zoals tussen de nazi's en de communisten. Nu ik er even over nadenk, dat is zelfs erg waarschijnlijk!quote:Op maandag 26 juli 2010 18:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Teleurgesteld is misschien beter. Maar goed hij geeft links overal de schuld van dus hij zal zichzelf in ieder geval als rechts zien
Mwoah, weet niet tot welk kamp die knaap behoort. In ieder geval niet tot de mijnequote:Op maandag 26 juli 2010 19:02 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Kan ook gewoon een linkse broedertwist zijn, zoals tussen de nazi's en de communisten. Nu ik er even over nadenk, dat is zelfs erg waarschijnlijk!
Ik kom zelf uit Polen en heb het communisme genoeg meegemaakt.quote:Op maandag 26 juli 2010 16:53 schreef Biever het volgende:
[..]
Tsja, rechtse communisten bestaan niet.
Het is een groot links complot, Miichal. In Amsterdam verrijzen standbeelden van Vladimir Lenin, het Rode Russische leger staat momenteel aan de grens met Polen te wachten op groen sein van Job Cohen om Amsterdam binnen te vallen en op scholen wordt Karl Marx, Engels en Micheal Parenti onderwezen.
Oh ja, waarschijnlijk heb je een gewone job, Miichal, dus zou je juist links moeten steunen. Rechts is voor de directeuren, voor de baronnen en de adel in Wassenaar. Als je niet daartoe behoort ben je nogal dom bezig rechts te steunen.![]()
Als je een studie Rechten heb afgerond en gevestigd advocaat bent, dan zou je kunnen overwegen rechts te stemmen. Als je gewoon arbeider bent, of werkeloos, of in de WAO, ben je echt een dief van je eigen portemonnee door VVD of PVV te stemmen.
Dan neem ik toch aan dat je VVD gestemd hebt, want het economisch programma van de PVV komt vrij dicht overeen met dat van de SP...quote:Op maandag 26 juli 2010 19:35 schreef miichal het volgende:
Ik zelf stem op rechts, want ik probeer me op te werken naar partner bij een accountantskantoor.
Mijn reactie op zijn post was beter.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Teleurgesteld is misschien beter. Maar goed hij geeft links overal de schuld van dus hij zal zichzelf in ieder geval als rechts zien
Ik ken nu het programma niet, maar voor de verkiezingen kende ik het wel.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan neem ik toch aan dat je VVD gestemd hebt, want het economisch programma van de PVV komt vrij dicht overeen met dat van de SP...
Verder is de PVV geen linkse partij:
[ afbeelding ]
Zelfs D'66 is rechtser. De PVV is alleen rechts op het gebied van immigratie, milieu en buitenlands beleid. Op het gebied van economie, gezondheidszorg, onderwijs, en zelfs sociale zekerheid is het een linkse partij.
Lees het programma maar eens aandachtig door.
Zo hadden de Communisten het ook niet op Socialisten en Trotzkisten en hoe ze allemaal niet heten daar in het arbeidersparadijs...quote:Op maandag 26 juli 2010 19:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, weet niet tot welk kamp die knaap behoort. In ieder geval niet tot de mijne
wat me verbaasd aan dat plaatje is dat Groen Links daar net zo links als de PvdA staat, volgens mij waren ze toch een stuk rechtser.quote:Op maandag 26 juli 2010 19:55 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan neem ik toch aan dat je VVD gestemd hebt, want het economisch programma van de PVV komt vrij dicht overeen met dat van de SP...
Verder is de PVV geen linkse partij:
[ afbeelding ]
Zelfs D'66 is rechtser. De PVV is alleen rechts op het gebied van immigratie, milieu en buitenlands beleid. Op het gebied van economie, gezondheidszorg, onderwijs, en zelfs sociale zekerheid is het een linkse partij.
Lees het programma maar eens aandachtig door.
Ik laat mij niet graag in een hokje drukken.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo hadden de Communisten het ook niet op Socialisten en Trotzkisten en hoe ze allemaal niet heten daar in het arbeidersparadijs...
Wat u niet wilt dat u geschied...quote:Op maandag 26 juli 2010 20:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik laat mij niet graag in een hokje drukken.
Nee, want het gaat in deze topic over hetgeen men 'links' of 'rechts' kan aanwrijven. Juist door niet enkel naar de landelijke politiek te kijken, maar ook naar het beleid van gemeenten inzake bijvoorbeeld leefbaarheid en veiligheid maakt de discussie evenwichtiger, mijn inziens.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoewel dit beperkt van belang is zou je dan eigenlijk ook internationaal moeten kijken naar de grotere steden in de diverse landen en de problemen daar afzetten tegen de problemen in onze grote steden. Dan springen we er nog niet zo heel beroerd uit over het algemeen.
Je maakt toch wel pijnlijk duidelijk dat je het programma niet echt doorgenomen hebt voor je ging stemmen.... Het programma is ongewijzigd, wel wil de PVV bepaalde zaken aanpassen om maar in de regering te komen, zoals de kwestie rond het AOW.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:00 schreef miichal het volgende:
Ik ken nu het programma niet, maar voor de verkiezingen kende ik het wel.
Onderwijs weet ik dat de PVV universiteit alleen voor de rijken wilt maken, dus is dat ook rechts zou ik denken toch? of heb ik het nou verkeerd?
Qua economie is het toch hetzelfde als de VVD, 20 miljard bezuinigen?
Ik zal even het programma doorlezen.
Ik vind de keuzes in het plaatje ook niet allemaal erg logisch. Ik zou bijvoorbeeld D66 en GL beiden hoger in het schema zetten en GL dan inderdaad meer naar het midden. De PVV en SP zou ik dan weer lager in het schema zetten.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wat me verbaasd aan dat plaatje is dat Groen Links daar net zo links als de PvdA staat, volgens mij waren ze toch een stuk rechtser.
Het plaatje is gebaseerd op waar KiesKompas mee kwam, ik kan me voorstellen dat andere manieren van vragen stellen en beredeneren de partijen ietsje verschuiven.... maar niet VEEL verschil met wat er in dat plaatje is afgebeeld.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:03 schreef Pietverdriet het volgende:
wat me verbaasd aan dat plaatje is dat Groen Links daar net zo links als de PvdA staat, volgens mij waren ze toch een stuk rechtser.
...Zie hier het resultaat van bezuinigingen en marktwerking in het onderwijsquote:Op maandag 26 juli 2010 14:52 schreef miichal het volgende:
[..]
Dombo
Goeie post, en het laat in stats zien wat ik al een tijdje roep, de PVV = SP+Moslimhaat.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Je maakt toch wel pijnlijk duidelijk dat je het programma niet echt doorgenomen hebt voor je ging stemmen.... Het programma is ongewijzigd, wel wil de PVV bepaalde zaken aanpassen om maar in de regering te komen, zoals de kwestie rond het AOW.
Wat betreft onderwijs, dat PVV "universiteit alleen voor de rijken" wil maken getuigd nog meer van je eigen onwetendheid. Hij is voorstander van het her-invoeren van de ambachtsschool, tegen de samenvoeging van HBO en Universiteit, en vooral voorstander van het blijven handhaven van de studiefinanciering en OV kaart, wat eigenlijk twee vrij linkse ideeën zijn.....
Ik haal deze er ook maar even bij uit het vorige topic:
[ afbeelding ]
Je hebt op een vrij socialistische partij gestemd, als dat de PVV was.... in ieder geval qua uitgaven, economie, sociaal stelsel, gezondheidszorg en onderwijs.
Nogmaals: Ze zijn eigenlijk alleen rechts op buitenlandse zaken, milieu, en vooral immigratie.
Voor de duidelijkheid hier nog het programma: http://pvv.nl/images/stor(...)ingsProgrammaPVV.pdf
Ah, deze zelfgenoegzame rammelende, conclusie volgende wil dus zeggen dat CDA en VVD dus ook de verantwoordelijke zijn voor alles dat goed is in dit land?quote:Op maandag 26 juli 2010 07:50 schreef RvLaak het volgende:
Conclusie
Na dit korte onderzoek, kan ik niet anders concluderen dan dat het CDA, en in mindere mate de VVD, juist als verantwoordelijke gezien zou moeten worden. Ben benieuwd wat de rest in POL er van vindt.
ik vind het persoonlijk nogal triest als je zelfs niet meer streeft naar perfectie.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Veel westduitsers zijn dan nu trouwens roerend met Thatcher eens.
De macht van de bonden werd gebroken, en dat was terecht, er waren nog remmers en stokers op de trein terwijl die trein al elektrisch was. En de toename van de welvaart, de afname van de werkeloosheid, de terugdringing van de staatsschuld en de grote economische groei lieten zien dat het beleid deugde.
Dat het geen utopie is klopt, maar utopische systemen zijn een links ideaal, geen rechts.
En vergeet niet, dat kreeg de UK op eigen kracht voor elkaar, en voerde ook nog eens een oorlog tegen een fascistoïde regiem.
Als het vreten en het klimaat er niet zo beroerd waren zou ik in de UK wonen.
Dat Thatcher een pittbull bitch was klopt trouwens, dat was ook nodig, een golden retriever had dat niet voor elkaar gekregen.
zeker de 2de wereld oorlog net gemist dan?quote:Op maandag 26 juli 2010 19:35 schreef miichal het volgende:
[..]
Ik kom zelf uit Polen en heb het communisme genoeg meegemaakt.
Ik vind het communisme en alle linkse partijen maar shit.
Ik zelf stem op rechts
Je mag wel iets hoger streven wat betreft je taalbeheersing.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:31 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik vind het persoonlijk nogal triest als je zelfs niet meer streeft naar perfectie.
dan streef je dus naar inperfectie.
rechts heeft zeker geen alleenrecht op economisch solide beleid, dat is een fabeltje. het is wel zo dat hoe totalitairer je bent als leider, hoe makkelijker het gaat.
die oorlog heeft haar politiek gered, anders was ze all veel eerder weggeweest, de britten hadden er schoon genoeg van.
het enige waarik bij thatcher wel respect voor had, was dat ze in ieder geval 100% eerlijk was over wat ze wilde. dat is zeldzaam onder politici, links of rechts.
5 jaar bezetting door de nazi's. 45 jaar onder het juk van de socialisten. Wat zal een grotere indruk achtergelaten hebben denk je?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:33 schreef okiokinl het volgende:
[..]
zeker de 2de wereld oorlog net gemist dan?
Gok dat laatste. Temeer omdat Polen en andere oostblokkers met alle plezier de einsatzgruppen een handje hielpen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:56 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
5 jaar bezetting door de nazi's. 45 jaar onder het juk van de socialisten. Wat zal een grotere indruk achtergelaten hebben denk je?
ik vind het nu al zo hoog.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:47 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Je mag wel iets hoger streven wat betreft je taalbeheersing.
ik bedoel maar, rechts heeft ook zo zijn uitwassen. en je kunt links in een moderne democratie niet echt vergelijken met het USSR communisme.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:56 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
5 jaar bezetting door de nazi's. 45 jaar onder het juk van de socialisten. Wat zal een grotere indruk achtergelaten hebben denk je?
CDA en VVD hebben de afgelopen 40 jaar wel veel meer regeringstijd gehad dan PvdA, dus die zullen inderdaad ook goede beslissingen genomen hebben.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:27 schreef Napalm het volgende:
Ah, deze zelfgenoegzame rammelende, conclusie volgende wil dus zeggen dat CDA en VVD dus ook de verantwoordelijke zijn voor alles dat goed is in dit land?![]()
Nee, ik vind je "rekensommetje" niet deugdelijk. De SP heeft een ideologie, wat veel raakvlakken heeft met het communisme. Volgens Karl Marx is het socialisme slechts een tussenstap voor het communisme. De PVV is zeker een partij die voor het kapitalisme opkomt, maar, zoals elke partij, wel voor beperkte overheid invloeden is, zoals bv. in de zorg. Toch is de PVV wel voor meer marktwerking in de zorg, maar raar genoeg is de PVDA, op Cohen na, ook voor meer marktwerking in de zorg. Echter, en dan praat ik Wilders na, haat de PVV geen moslims, maar de Islam.quote:Op maandag 26 juli 2010 22:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goeie post, en het laat in stats zien wat ik al een tijdje roep, de PVV = SP+Moslimhaat.
Zeg, die tweede en die eerste kamer doen helemaal niets? Klapvee voor de regering?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:52 schreef maartena het volgende:
CDA en VVD hebben de afgelopen 40 jaar wel veel meer regeringstijd gehad dan PvdA
goed inhoudelijk tegenargumentquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:47 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Je mag wel iets hoger streven wat betreft je taalbeheersing.
We praten verder als de SP 60% van de stemmen heeft gekregen...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:24 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik bedoel maar, rechts heeft ook zo zijn uitwassen. en je kunt links in een moderne democratie niet echt vergelijken met het USSR communisme.
?quote:Op maandag 26 juli 2010 22:31 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik vind het persoonlijk nogal triest als je zelfs niet meer streeft naar perfectie.
dan streef je dus naar inperfectie.
En dat zal in onze moderne democratie gelukkig niet gebeurenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
We praten verder als de SP 60% van de stemmen heeft gekregen...
De revolutie in de Sovjet Unie werd ook niet gevoerd door Lenin of Stalin, die kwamen pas later aan de macht,quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dat zal in onze moderne democratie gelukkig niet gebeuren. En dan nog heeft de SP volgens mij niet veel op met een gewelddadige revolutie...
Dan nog zijn ze een 1-partijdige linkse regering die over 4 jaar weer moet vertrekken. We worden pas een communistische heilstaat als de grondwet onderuit wordt aangepast, en daarvoor is trouwens wel 75% van zowel Tweede als Eerste kamer nodig.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:48 schreef Pietverdriet het volgende:
We praten verder als de SP 60% van de stemmen heeft gekregen...
2 zittingsperioden maal 2/3 van de zetels. Net even anders maar je hebt gelijk dat onze democratie wel zo sterk is dat dit soort dingen maar heel lastig doorgevoerd kunnen worden gelukkig.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:07 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan nog zijn ze een 1-partijdige linkse regering die over 4 jaar weer moet vertrekken. We worden pas een communistische heilstaat als de grondwet onderuit wordt aangepast, en daarvoor is trouwens wel 75% van zowel Tweede als Eerste kamer nodig.
De Tweede Kamer bestaat doorgaans uit een meerderheid van regeringspartijen, en een minderheid aan oppositiepartijen. Alles waarop gestemd moet worden zijn de regeringspartijen natuurlijk direct verantwoordelijk voor. Onder Paars 1 en 2 bijvoorbeeld, is de VVD net zo verantwoordelijk als de PvdA voor de gepasseerde budgetten en wetten, omdat ze alleen samen een meerderheid vormen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:39 schreef Napalm het volgende:
Zeg, die tweede en die eerste kamer doen helemaal niets? Klapvee voor de regering?
Kunnen we die dan niet afschaffen want ze hebben toch geen invloed. Toch ff snel de eerste bezuiniging geboekt!
En zo ook met de PVV natuurlijk..... hun wens voor een "Joods/Christelijke" Grondwet waarin Moslims minder burgerrechten krijgen kan ook alleen ingevoerd worden met een 2/3e meerderheid in beide kamers.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:12 schreef du_ke het volgende:
2 zittingsperioden maal 2/3 van de zetels. Net even anders maar je hebt gelijk dat onze democratie wel zo sterk is dat dit soort dingen maar heel lastig doorgevoerd kunnen worden gelukkig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |