Ja. Maar het mag wel, mits je ze niet publiceertquote:Op zondag 25 juli 2010 13:32 schreef Dven het volgende:
Ik vind je maar een naar persoon als je ongewenst foto's van iemand maakt!
Hier sluit ik me volledig bij aan.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:34 schreef Mirjam het volgende:
even afgezien van of het mag of niet, vind je het xzelf nou niet rete-onbeschoft om zomaar iemand op de foto te zetten, terwijl die persoon dat niet wil..?
En weer een waar pareltje van FusionFreak!quote:Op zondag 25 juli 2010 13:26 schreef Fusionfreak het volgende:
Afgelopen dagen heb ik tijdens een wandeltocht een paar foto's gemaakt van een vrouw die kleurrijke kleding aanhad (nodig om inspiratie op te doen) maar zij wilde niet hebben dat ik haar fotografeerde, waarop ik zei dat ik op de openbare weg mag fotograferen. Heeft zij gelijk, of mag je inderdaad op openbaar terrein of openbare weg foto's van mensen maken?
Hoe zit dat juridisch?
Waar examen zonder opnieuw VEEL rijlessen??quote:Op woensdag 21 november 2007 20:44 schreef Fusionfreak het volgende:
Ben al jaren bezig om mijn rijbewijs te halen, heb pas gelden een eigen verklaring ingestuurd waarin ik aangaf ADHD en autisme klachten te hebben, onlangs kreeg ik een brief van het CBR dat ik mij moet melden bij een psychiatter. Wat kan ik verwachten en hoe verloopt zo'n gesprek?
Kan de psychiater mijn al bij voorbaat rijonggeschikt verklaren?
Voor alle duidelijkheid ik sta niet onder behandeling en gebruik ook geen medicatie, mijn huisarts heeft dit in een schriftelijke verklaring opgesteld. Er is ook geen sprake van een drugs of alcohol probleem.
Heb je helemaal gelijk in, is ook niet iets wat ik ontken. Punt blijft wel dat je op sociaal vlak op z'n minst toch een lichte handicap moet hebben om wanneer een persoon er expliciet om vraagt niet te fotograferen toch door te gaan en een bijdehante opmerking als 'ik sta op de openbare weg dus ik mag alles' te geven.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:38 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja. Maar het mag wel, mits je ze niet publiceert
Hehe.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, is ook niet iets wat ik ontken. Punt blijft wel dat je op sociaal vlak op z'n minst toch een lichte handicap moet hebben om wanneer een persoon er expliciet om vraagt niet te fotograferen toch door te gaan en een bijdehante opmerking als 'ik sta op de openbare weg dus ik mag alles' te geven.
quote:Op zondag 25 juli 2010 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, is ook niet iets wat ik ontken. Punt blijft wel dat je op sociaal vlak op z'n minst toch een lichte handicap moet hebben om wanneer een persoon er expliciet om vraagt niet te fotograferen toch door te gaan en een bijdehante opmerking als 'ik sta op de openbare weg dus ik mag alles' te geven.
Damn je hebt gelijk, helemaal gemistquote:
Na dit gelezen te hebben snap ik heel goed dat ze niet wil dat je (nog) foto's van haar maakt. Komt bijna obsessief tot stalkerig over wat je doet.quote:Op zondag 25 juli 2010 13:53 schreef Fusionfreak het volgende:
Bedankt voor de reacties en uitleg. Die vrouw had ik al eens vaker ontmoet en ook zij heeft foto's van mij (die had ik op een CDrom gezet) Zij zegtt die CDroms inmiddels te hebben weggegooid (wat ik niet kan controlleren) we kwamen met elkaar in gesprek omdat ik ook kleurige kleding droeg, maar zij wilde niet hebben dat ik de zelfde kleuren (geel, rood en blauw) ging dragen omdat dit ''haar kleuren'' zijn. Zij wilt niet gecopyeerd worden, maar ik heb toch het recht om ook deze kleuren te dragen (zij is geen ontwerpster en heeft geen commercieel belang erbij)
Maargoed terugkomend op de vraag of het mag, het is niet verboden, maar ik heb nergens foto's van haar op een website geplaats of aan anderen laten zijn (wel op een CD gebrand als backup bestand) ik gebruik haar foto's puur voor eigen gebruik.
Eerst liet ze het oogluikend toe dat ik haar fotografeerde en heeft zij mij zelfs uitgenodigd om bij haar thuis foto's te mogen maken (zij hielp mij nog met extra licht) twee dagen later had ze er spijt van dat zij mij foto's heeft laten maken bij haar thuis omdat ik een gele sweater met ''haar logo'' had nagemaakt. Het logo ziet eruit als en cirkel met een driehoek. (is heel eenvoudig) op het naaitopic (subforum lifestyle) staat een foto van mij waar ik dat gele shirt aanheb.
De reden van haar plotselinge terughoudendheid is dat ik enkele kledingstukken van haar heb nagemakt, meer niet.
inderdaad, dat had TS er even meteen bij moeten zeggenquote:Op zondag 25 juli 2010 15:29 schreef E.T. het volgende:
De foto's zijn dus niet ter inspiratie maar puur om haar creaties te kopieren?
Daar zou ik ook lichtelijk pissig om zijn en niet meer willen dat er foto's gemaakt worden..
Heb ik ook lange tijd gedaan, maar op en gegeven ogenblik zat ik op door spoor en wilde ik weer nieuwe ideeen opdoen, toen ik haar zag was dat precies wat ik zocht, zeg maar de eenvoud in geel, rood en blauw.quote:Op zondag 25 juli 2010 14:54 schreef Biancavia het volgende:
Kun je niet beter voortaan je eigen kleurige patronen en vormen ontwerpen?
Is toch veel origineler!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |