Droge bruine bonen? Waarom?quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:37 schreef SingleCoil het volgende:
ik weet niet waar hij voor bedoeld is eigenlijk. Ik heb er wel eens bruine bonen mee gemalen, en diepgevroren garnalen. Maar aangezien hij ook ijs kan crushen zal dat wel binnen de specs vallen.
Kersenpitten doet 'ie trouwens ook best!
Redelijk bij het centrum wel!quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nog een beetje bij het centrum of echt diep verstopt in Kralingen?
>400 Watt en je kan er aardig wat(tquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:37 schreef SingleCoil het volgende:
ik weet niet waar hij voor bedoeld is eigenlijk. Ik heb er wel eens bruine bonen mee gemalen, en diepgevroren garnalen. Maar aangezien hij ook ijs kan crushen zal dat wel binnen de specs vallen.
Kersenpitten doet 'ie trouwens ook best!
Bonen: ik wilde eens een roux maken van bonenmeel.Gewoon experiment. Was trouwens niks,. Kersenpitten: welnu: wij drinken iedere ochtend bij het ontbijt een hlaasje verse smoothie,met vruchtjes. Als er kersen uit een pot inzitten dan zit daar nogwel eens een pit of wat in. Die hoor je in de blender.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:40 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Droge bruine bonen? Waarom?Idem voor kersenpitten.
zeker. Als je achteraf nog even door een fijne zeef haalt is het fijn genoeg om mee te bakken.quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:14 schreef Isegrim het volgende:
Werd het echt meel? Zou je er dus ook granen in kunnen malen om je eigen meel te maken?
quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:25 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
zeker. Als je achteraf nog even door een fijne zeef haalt is het fijn genoeg om mee te bakken.
Ik heb ook wel eens koffiebonen in de blender gemalen, dat gaat prima. Maar de smaak van koffie zat nog dagen later aan de milkshakes
ik ook.quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:37 schreef Isegrim het volgende:
Hm.Ik haat het wanneer mensen ongevraagd aan mijn spullen komen.
ik weet het. Ik ben een oversekste ouwe gek met een geinflateerd ego. Maar hey...rock'n'roll he?quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:46 schreef Isegrim het volgende:
Zo'n opmerking van SC was te verwachten natuurlijk.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 16:48 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik weet het. Ik ben een oversekste ouwe gek met een geinflateerd ego. Maar hey...rock'n'roll he?
Heb ik iets gemist in het nieuws?quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:10 schreef Isegrim het volgende:
Natuurlijk verft hij zijn haar niet, hij is al heel lang dood.
Ja, in het nieuws van 1969.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist in het nieuws?
Mooi zo.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:42 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ze bezorgen tot hun wagen leeg is volgens mij....
Je moet Paul zien als dood voor de zonde, maar in Christus levend voor God.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:10 schreef Isegrim het volgende:
Natuurlijk verft hij zijn haar niet, hij is al heel lang dood.
Liever niet.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Je moet Paul zien als dood voor de zonde, maar in Christus levend voor God.
Lho heeft toch geen fiets?quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:25 schreef junkiexp het volgende:
ISE en LHO, fietsten jullie maandagavond op de gordelweg ?
Ja, ik heb ook nog ergens skates liggen, maar ik kan niet eens remmen, dus ik ga me niet tussen een kudde andere skaters begeven. Maar het ziet er altijd wel gezellig uit.quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik wilde dat doen toen ik er over las, maar toen realiseerde ik me dat mijn skates zeker zo'n 5 jaar niet gebruikt zijn en dat ik dus wellicht doorheen zak
Daarnaast heb ik dus ook zeker 5 jaar niet geskate dus is dat wellicht wat enthousiast. En het leek me ook stom om het in mijn eentje te doen.
Ongetwijfeld, daar fietsen wij bijna elke dag. Hadden we paardrijkleding aan?quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:25 schreef junkiexp het volgende:
ISE en LHO, fietsten jullie maandagavond op de gordelweg ?
Want?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Note to self: niet meer op woensdagavond naar de Goudse singel...
Wat leuk gedaan met dat liedje.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:54 schreef Causa het volgende:
Een vijvertje hebben is leuk!
Mijn laatste filmpje:
Skeelers hebben standaard geen remmen. Remmen doe je ook niet met zo'n blok, levensgevaarlijkquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:23 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook nog ergens skates liggen, maar ik kan niet eens remmen, dus ik ga me niet tussen een kudde andere skaters begeven. Maar het ziet er altijd wel gezellig uit.
Niemand zin in de Apres Skate zometeen?
Direct nageaapt! Het was idd top!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 23:50 schreef Vogue het volgende:
Net uit eten geweest bij Hemel op Aarde bij Oostplein en daar een verrassingsmenu gekozen. Wat een ontzettend leuke tent is dat zeg, met leuk personeel ook. Topavond gehad!
of iig niet met de auto.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Note to self: niet meer op woensdagavond naar de Goudse singel...
Naar HoA. Skaten is niets voor mij.quote:Op donderdag 29 juli 2010 07:41 schreef SingleCoil het volgende:
Naar Hemel op Aarde of naar het skaten?
Goedemorgen trouwens
Dat had ik ook toen ik het las.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:46 schreef Isegrim het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)n-nieuw-kabinet.html
Toen ik de kop zag dacht ik dat iemand bij nu.nl zijn lolbroek had aangetrokken, maar blijkbaar is het serieus.
Taliban was ook blij met Obama... Ik geloof niet dat mensen zich veel aantrekken van wat de Taliban ergens van denkt.quote:Op donderdag 29 juli 2010 14:56 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zou dit goed zijn voor het imago van de PvdA?
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:09 schreef Breuls het volgende:
Schmidt, vlakbij de Curaçao Tourist Board.
Nee, dát zet echt zoden aan de dijk.quote:In Rotterdam centrum kun je nu ook na 18.00 shoppen. Veel winkels zijn doordeweeks open tot 18.30 uur.
...moet je wel personeel zien te vinden dat bereid is 's avonds te werken...quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:21 schreef Isegrim het volgende:
Ik zag een poster hangen over winkels die na 18:00 open zijn voortaan. Dus ik dacht "Wow, gaan ze eindelijk rekening houden met de werkende mens en de winkels wat langer open houden zodat ik ook gewoon doordeweeks kleren kan kopen ipv op een tyfusdrukke zaterdag of zondag?"
Kijk ik op de bijbehorende site:
[..]
Nee, dát zet echt zoden aan de dijk.
Ik heb dat nooit begrepen. Als ik een kledingzaak had, zou ik die van 12:00 tot 20:00 poen doen in plaats van 10:00 tot 18:00. Volgens mij is je bereik dan echt een stuk groter doordeweeks. En het mag ook, want volgens de winkeltijdenwet () mag elke winkel tot 22:00 open zijn.
Ik ken genoeg mensen die daar helemaal geen problemen mee zouden hebben. Ik denk zelfs dat het misschien nog wel eens makkelijker kon worden met scholieren en studenten enzo.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:27 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
...moet je wel personeel zien te vinden dat bereid is 's avonds te werken...
Als je de enige bent, allicht. Maar als een fors deel van de winkels in een winkelcentrum open is?quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:37 schreef Reya het volgende:
Ik heb soortgelijke geluiden gehoord; avondopenstelling schijnt een stuk minder rendabel te zijn dan vaak gedacht wordt.
iddquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:21 schreef Isegrim het volgende:
Ik zag een poster hangen over winkels die na 18:00 open zijn voortaan. Dus ik dacht "Wow, gaan ze eindelijk rekening houden met de werkende mens en de winkels wat langer open houden zodat ik ook gewoon doordeweeks kleren kan kopen ipv op een tyfusdrukke zaterdag of zondag?"
Kijk ik op de bijbehorende site:
[..]
Nee, dát zet echt zoden aan de dijk.
Ik heb dat nooit begrepen. Als ik een kledingzaak had, zou ik die van 12:00 tot 20:00 poen doen in plaats van 10:00 tot 18:00. Volgens mij is je bereik dan echt een stuk groter doordeweeks. En het mag ook, want volgens de winkeltijdenwet () mag elke winkel tot 22:00 open zijn.
Geen idee, ik zag het op het laatst pas.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, daar fietsen wij bijna elke dag. Hadden we paardrijkleding aan?
Geen idee, ik zag het op het laatst pas.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, daar fietsen wij bijna elke dag. Hadden we paardrijkleding aan?
Klopt, dat wist je ook al, aangezien ik daar een keer een dag later mocht betalen. Verifone SC 500 automaten doen het bijna nooit.quote:Op donderdag 29 juli 2010 17:02 schreef Isegrim het volgende:
Mensen die voorpikken in een winkel mogen wat mij betreft ter plekke sterven aan een vreselijke ziekte.Zeker als het gaat om een kakwijf dat bij Schmidt ff interessant komt doen met d'r tyfus-sashimi.
Srsly, er zijn weinig dingen waar ik me zó over kan opwinden als voordringers.
![]()
LHO, je pas doet het niet bij Schmidt.
1 2 3 4 5 6 | 1-uurskaart* 3,20 1,60 2-uurskaart* 6,40 3,20 dagkaart 25,60 12,80 weekkaart 102,40 51,20 maandkaart 409,60 204,80 |
Als je in aanmerking komt voor een parkeervergunning kun je die dus gewoon krijgen, en heb je weinig zorgen (behalve dat je auto op straat staat).quote:parkeervergunning in rotterdam? niet altijd!
10 november 2009 | rotterdam | nieuwsbericht
In Rotterdam zijn er verschillende mogelijkheden om te parkeren. Zo kunnen bewoners en bedrijven onder bepaalde voorwaarden een parkeervergunning aanvragen.
Aangezien veel kopers en huurders van woningen en bedrijven er al vanuit gaan dat ze voor een parkeervergunning in aanmerking komen, kan een afwijzing na koop- of huurovereenkomst tot onaangename (financiële) verrassingen leiden. Makelaars zijn door Stadstoezicht verzocht nadrukkelijk aandacht te besteden aan de parkeermogelijkheden en hun klanten te wijzen op een belangrijke voorwaarde om een parkeervergunning aan te kunnen vragen.
Eigen parkeergelegenheid
In de gemeente Rotterdam kunnen bewoners en bedrijven voor het parkeren (op de openbare weg) van de auto op plaatsen waar betaald parkeren geldt in aanmerking komen voor een parkeervergunning. Hiervoor gelden bepaalde voorwaarden. Eén van de voorwaarden is dat de aanvrager niet over eigen parkeergelegenheid beschikt. Met andere woorden, de aanvrager komt niet in aanmerking voor een parkeervergunning indien hij of zij woont of werkt in een gebouw of gebouwencomplex waartoe parkeergelegenheid behoort of waaraan een dergelijke voorziening is toegewezen. Dit is ongeacht de hoeveelheid auto’s waar men op dat moment over beschikt.
Uitzondering
Indien de aanvrager een schriftelijke verklaring van de eigenaar of beheerder van de parkeergelegenheid overlegt, waaruit blijkt dat: op het moment van de aanvraag geen parkeerplaats in die voorziening beschikbaar is en dat de aanvrager eerder een dergelijke parkeerplaats niet heeft geweigerd kan de aanvrager in aanmerking komen voor een tijdelijke parkeervergunning voor maximaal zes maanden. Na afloop van deze periode kan telkens een nieuwe tijdelijke parkeervergunning worden aangevraagd, voor wederom maximaal zes maanden, waarbij de aanvrager telkens een actuele verklaring moet bijvoegen.
Praktijk
In de praktijk blijkt dat veel (toekomstige) bewoners en bedrijven niet op de hoogte zijn van deze regeling. Ze kopen of huren een woning in een gebied waar (toekomstig) betaald parkeren geldt en gaan ervan uit dat ze voor een parkeervergunning op straat in aanmerking komen. Groot is dan ook de teleurstelling en verontwaardiging als blijkt dat de aanvraag wordt afgewezen. In plaats van de kosten voor een parkeervergunning van ! 9,89 per maand voor bewoners of ! 29,67 per maand voor bedrijven (prijspeil 2009) worden ze geconfronteerd met (extra) uitgaven of kosten die kunnen oplopen tot ! 200,- per maand voor het huren tot soms wel ! 20.000,- of meer voor het kopen van een parkeerplaats. Indien een koper bij de aanschaf van de woning hier geen rekening mee heeft gehouden en bijvoorbeeld de hypotheekaanvraag hier niet op heeft afgestemd, kan dit financiële problemen met zich meebrengen.
De rol van makelaars
Uiteraard is de bewoner of het bedrijf zelf verantwoordelijk om zich te informeren over het geldende parkeerbeleid alvorens een woning of bedrijfsruimte te kopen of te huren. Het is echter ook de rol van de makelaar van de (ver)koper om de toekomstige huurder of koper hierop te wijzen. De makelaar is immers verantwoordelijk voor de kwaliteit van de informatieverstrekking en hoort die informatie te verschaffen die de koper nodig heeft om tot een afgewogen besluit van huur of koop over te kunnen gaan. Dit geldt voor woningenen andere functies (waaronder bedrijfsruimten) in gebieden waar reeds betaald parkeren is ingevoerd, maar dit geldt ook voor gebieden waar (nog) geen betaald parkeren geldt.
Huh? Je kan een bezoekerspas aanvragen toch? Tenminste anderhalf jaar geleden heb ik die gehad betaal je voor 5 uur parkeren in het centrum 1 euro 20 ofzoquote:Op donderdag 29 juli 2010 19:41 schreef Breuls het volgende:
Parkeervergunning kun je aanvragen bij de gemeente. Kan online, via rotterdam.nl. Er zijn echter strenge regels. Je krijgt geen parkeervergunning als je redelijkerwijs op een andere manier aan een parkeerplek kunt komen, bijvoorbeeld als je in een gebouw woont waarin een parkeervoorziening is.
Gastenvergunningen zijn er niet, wel kun je kaarten kopen waarmee je voor langere tijd op straat kunt parkeren. Dat is echter tegen het normale tarief, en dus stervensduur als je het als reguliere parkeeroplossing gebruikt. Goedkoper is dan een garage in de omgeving zoeken en daar een plek huren.![]()
laatste is goedquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |