illuminatiquote:
Hupsakee, meteen die illuminati er met de haren bij slepen hoorquote:
Maar projecties zullen zich (met veel geweld) toch richten tegen de architect van een droomwereld; hoe kan dat dan als de hele film een droom van Cobb is en Cobb dus de architect van de droomwereld is?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:24 schreef Regenbui het volgende:
Als cobb aan het einde van de film niet in z'n eigen droom zat, hoe kwam het dan dat toen hij zijn kinderen zag ze in precies dezelfde houding zaten zoals door de hele film heen?
Zoals ik ergens gelezen heb, had cobb een schuldgevoel omdat z'n vrouw uit het raam gesprongen was en hierdoor "overleed". Later in de film neemt ze dat schuldgevoel weg waarna hij verder kan gaan met z'n eigen leven in de "echte wereld" (zijn droom dus).
Cobb gelooft naar mijn mening dat hij in de "echte wereld" is omdat hij z'n kinderen weer kan zien, iets dat niet mogelijk was door de hele fiml heen. Doordat dit mogelijk is, is hij er geheel van overtuigd dat dit de "echte wereld" is, waardoor de Token ook z'n balans verliest en hij eigenlijk nog in een droom zit.
Dat had ik ookquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:58 schreef shinydiscoball het volgende:
Weet je dat alles me na het zien van deze film helemaal duidelijk was, en na dit te lezen ik er geen hol meer van begrijp. Ik heb er al weer veel te veel over nagedacht
Wow, hoe het in mijn gedachte zat van de bios, viel ie nog bijna om ook, maar nu ik dit weer zie twijfel ik nog meer of ie uberhaupt wel valt!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:12 schreef Stefan het volgende:
Zal er niet nog lang opstaan denkik maar hier de laatste minuut
Het effect van de inception speelt op de hogere levels.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:52 schreef RedGuy het volgende:
Het kan zijn omdat ik al twee nachten amper heb geslapen en heel veel heb gedronken, maar Cobb en Mal zaten in de Limbo waar hij de Inception bij Mal plaatste.
Maar is limbo niet het laagste level? Of kun je dan weer gaan dromen?
Misschien was het een voorspellende droom?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:24 schreef Regenbui het volgende:
Als cobb aan het einde van de film niet in z'n eigen droom zat, hoe kwam het dan dat toen hij zijn kinderen zag ze in precies dezelfde houding zaten zoals door de hele film heen?
Zoals ik ergens gelezen heb, had cobb een schuldgevoel omdat z'n vrouw uit het raam gesprongen was en hierdoor "overleed". Later in de film neemt ze dat schuldgevoel weg waarna hij verder kan gaan met z'n eigen leven in de "echte wereld" (zijn droom dus).
Cobb gelooft naar mijn mening dat hij in de "echte wereld" is omdat hij z'n kinderen weer kan zien, iets dat niet mogelijk was door de hele fiml heen. Doordat dit mogelijk is, is hij er geheel van overtuigd dat dit de "echte wereld" is, waardoor de Token ook z'n balans verliest en hij eigenlijk nog in een droom zit.
Wat voor verklaring zou relevant zijn dan?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:32 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Is er ook een verklaring gegeven waarom het tolletje niet valt in de droomwereld?
Dat een tol altijd valt?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:01 schreef Americanist het volgende:
[..]
Wat voor verklaring zou relevant zijn dan?
Op het laatste lijkt hij uit balans te raken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:40 schreef Siral het volgende:
[..]
Wow, hoe het in mijn gedachte zat van de bios, viel ie nog bijna om ook, maar nu ik dit weer zie twijfel ik nog meer of ie uberhaupt wel valt!Die hapering is echt minimaal.
Het is een droom, daarin betekenen de natuurwetten niets.quote:
Die reacties eronder ookquote:Op maandag 26 juli 2010 23:55 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hupsakee, meteen die illuminati er met de haren bij slepen hoor.
Iemand?quote:Op maandag 26 juli 2010 12:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Volgens mij om mensen uit Limbo te krijgen inderdaad.
Wat ik wel nog niet helemaal snap, ze zijn gewichtloos in het hotel omdat ze gewichtloos zijn in het busje. Maar zouden ze in de sneeuw dan ook niet gewichtloos moeten zijn? Ze zijn 1 layer boven hun (in het hotel) namelijk ook gewichtloos.
Ja, ik vond dat Yusuf (en de rest) in het busje wel beetje ondoodbaar leek.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:56 schreef Woodpecker het volgende:
Even mijn twee centen:
Coole film, met een duivels mooi in elkaar geschoven script en fantastisch gefilmd! Maar ik had toch twee puntjes van kritiek. In die enorme kogelregens vallen de bad guys bij bosjes en de good guys blijven continue buiten schot, minus het moment dat het voor het verhaal 'nodig' is. En ze schijnen een schier onuitputtelijke hoeveelheid explosieven bij zich te hebben. Daar was er weer een die een muizenval tegen een gebouw/hek/raam aan kleefde...
Het effect wordt (door droom in een droom) minder sterk he. Dat zag je aan het trillen en explosies (in de droom van droom was het veel minder merkbaar) en aan Saito, die bijvoorbeeld veel minder verwond was. Ik denk dat dat de enige verklaring kan zijn.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Volgens mij om mensen uit Limbo te krijgen inderdaad.
Wat ik wel nog niet helemaal snap, ze zijn gewichtloos in het hotel omdat ze gewichtloos zijn in het busje. Maar zouden ze in de sneeuw dan ook niet gewichtloos moeten zijn? Ze zijn 1 layer boven hun (in het hotel) namelijk ook gewichtloos.
Wow.quote:
zoiets is natuurlijk geen toevalquote:Op woensdag 28 juli 2010 12:04 schreef huhggh het volgende:
[..]
Wow.
Het zou wel gaaf zijn als die inderdaad echt de opzet was.
Ben het met je eens.quote:
Dit is 100% zeker opzet... Je merkt ook duidelijk in de film dat je in 1 droom het muziekje hoort, maar dat het daarna overgaat naar de diepere droom en dan hoor je de "langzame" versie.quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:04 schreef huhggh het volgende:
[..]
Wow.
Het zou wel gaaf zijn als dit inderdaad echt de opzet was.
Maar als de totem valt dan wil dat nog niet zeggen dat hij niet droomt. Je weet alleen dat je niet in iemand anders zijn droom zit.quote:Op woensdag 28 juli 2010 03:05 schreef aiwa9 het volgende:
Viel het jullie ook op dat de totem van Cobb in de hele film maar één keer is gevallen?
Ooh, dat had ik dan gemist.quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dit is 100% zeker opzet... Je merkt ook duidelijk in de film dat je in 1 droom het muziekje hoort, maar dat het daarna overgaat naar de diepere droom en dan hoor je de "langzame" versie.
[..]
Dat snapte ik ook niet helemaal. Waarom niet iets makkelijkers, zodat ze sneller op de juiste plek zouden zijn?quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:32 schreef kevin85 het volgende:
Waarom was dat 3e layer level zo'n raar sneeuwlevel?
Van die vent met die baard die voor de slaapmiddelen zorgde.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:34 schreef Stefan het volgende:
Overigens in wiens droom zitten ze nu gedurende die vliegrit
Ik denk dat ze Fisher het gevoel wilden geven dat hijzelf iets heel erg goed had beveiligd.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:35 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat snapte ik ook niet helemaal. Waarom niet iets makkelijkers, zodat ze sneller op de juiste plek zouden zijn?
In de kluis zat het testament van Fishers vader en dat windmolentje dat Fisher vast had op de foto die naast z'n pa op het nachtkastje stond.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:37 schreef Stefan het volgende:
Wat zat er nou in die kluis in dat sneeuwfort? Die ging langzaam open. Maar sowieso waarom was dat zo in beeld gebracht aangezien Juno dat fort zelf had ontworpen.
Vliegtuig = werkelijkheid.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:34 schreef Stefan het volgende:
Dat hele doolhof komt ook niet eens tot zijn rech. Overigens in wiens droom zitten ze nu gedurende die vliegrit
Stoelt meer op de gedachte dat je in je dromen nummers andersom zou zien en niet zou kunnen lezen.quote:
Viel me tijdens het luisteren van de soundtrack al een paar keer op, evenals de drop in-drop out geluidseffecten. Nice.quote:
Het is mijn droom, ik vorm de wereld, dat zou mijn tolletje zich gedragen zoals ik mij dat inbeeld en waarom zou ik mijn tolletje niet laten vallen? Of als ie dan niet valt heb ik dat zelf bedacht. Dus het vallen kan niet een indicatie zijn dat het niet een droomwereld isquote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:01 schreef Americanist het volgende:
[..]
Wat voor verklaring zou relevant zijn dan?
quote:Op donderdag 29 juli 2010 01:13 schreef Siral het volgende:
ik heb echt een hele map vol met deze shit, maar deze!!!!
[ afbeelding ]
Mooie muziek.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:41 schreef Merkie het volgende:
Is inmiddels ook door Hans Zimmer bevestigd:quote:
Mooi, exact het nummer van de laatste 4 minutenquote:
QFTquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:30 schreef Lort het volgende:
dat ik 80% van de tijd naar een standaard actiefilm zat te kijken. Deze film had potentie, helaas is de aandacht uitgegaan naar de actie en niet naar het verhaal.
dat snap ik to be honest echt niet.. maargoed, ieder zn meug denk ik dan maar..quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:30 schreef Lort het volgende:
Gister de film gezien. Ik had best hoge verwachtingen.
Blijkt het een matrix rip-off![]()
Wat me nog het meest irriteerde is dat ik 80% van de tijd naar een standaard actiefilm zat te kijken. Deze film had potentie, helaas is de aandacht uitgegaan naar de actie en niet naar het verhaal.
WHAT, dat was juist vetquote:Op donderdag 29 juli 2010 17:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat vechten van Arthur zonder zwaartekracht had van mij niet gehoeven
Incestionquote:Op donderdag 29 juli 2010 15:30 schreef Lort het volgende:
Gister de film gezien. Ik had best hoge verwachtingen.
Blijkt het een matrix rip-off![]()
Wat me nog het meest irriteerde is dat ik 80% van de tijd naar een standaard actiefilm zat te kijken. Deze film had potentie, helaas is de aandacht uitgegaan naar de actie en niet naar het verhaal.
Inderdaad ja. Dat was veruit de vetste gevechtscene die ik ooit heb gezien.quote:
quote:Op donderdag 29 juli 2010 15:30 schreef Lort het volgende:
Gister de film gezien. Ik had best hoge verwachtingen.
Blijkt het een matrix rip-off![]()
Wat me nog het meest irriteerde is dat ik 80% van de tijd naar een standaard actiefilm zat te kijken. Deze film had potentie, helaas is de aandacht uitgegaan naar de actie en niet naar het verhaal.
Inderdaad dat laatstequote:Op donderdag 29 juli 2010 22:21 schreef Skull-splitter het volgende:
Dan hou je niet van
-Goed bedachte en vertelde verhalen
-Film
-Filosofie
-Denken.
Edit: je Icon![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bede zijn trouwens geweldige ideeënfilms die ook visueel enorm imponeren.
Inception wordt voor mij een sure-buy op dvd.
V.Ja inderdaad, V. ja.
Met deze uitleg kan ik voor nu wel even levenquote:Hence why he wakes up on the beach. He and Saito are sharing the same limbo dream. That's why Saito has his little Castle thing going with the bodyguards (both from his heritage and from his subconscious from back when Cobb was attempting Extraction against Saito).
Saito is in limbo from dying before the kick (I explain that below). Ariadne and Fischer make their kick in the city (Fischer was revived via the defibrillator, Ariadne was hooked up just by a dream machine thing and so was Cobb).
Cobb also dies in the city (same kick as Ariadne) and makes the Level 3 kick and Level 2 kick but dies in Level 1 (drowns in the van) and goes to to Limbo.
Cobb and Saito reunite. The reason Saito is much older is because he was in Limbo much much longer than Cobb and had time to "age". They inadvertently remind/hint/clue each other of their past and that they are in a dream and that the world they are currently in is not real. They kill each other/themselves/murder-suicide in time to make it to the final kick (by now their limbo is Level 1).
Some people may say "Wait a minute, Saito died in Level 3 so wouldn't he just return to level 3?". No. When he died in Level 3, he died in Level 1+2 also from the wounds. All that happened when he was going further into the dream levels was it reduced his pain it did not stop him from dying.
So ultimately Saito died in Level 1 in the van before it ever hit the water, not just in Level 3. Cobb didn't make the kicks and died in the van which placed him in limbo with Saito.
Make sense? Limbo became Level 1, which is why when they did the murder-suicide thing they returned back to the airplane. Keep in mind seconds on the airplane last for minutes in the dream world, and minutes on the airplane (reality) last hours in the dream world. Cobb washing up on the beach and being dragged to Saito's table still wet is implied to have lasted just a few minutes...maybe 30 minutes, maybe an hour.
At the ending when they all wake up on the airplane, there isn't a split-view on the screen showing all of them waking up at exactly the same time so it can be inferred that Cobb and Saito took a little longer waking up. If you remember correctly, we see Cobb first when he wakes up implying that Saito shot and killed him in Limbo. Then the camera pans over and shows Saito waking up (NOT ALREADY AWAKE). Then Saito remembers the arrangement and makes the call to erase Cobb's record and grant him entry into the USA.
Ben ik al jaaaaren een groot fan van. Kijk dan vooral Mysterious Skin, Brick en (500) Days of Summer (wel drie heel verschillende en andere films overigens). Maar ik vond in deze film Tom Hardy ook opvallend geweldig als Eames. Geweldig personage maar ook zo goed neergezetquote:Op zondag 25 juli 2010 09:57 schreef Guus_Geluk het volgende:
[..]
Eens met dit, lees dat Artikel even in Chud
Wie ik trouwens echt een baas vind is die Joseph Gordon-Levitt
Als je dat niet doorhad tijdens het kijken dan heb je gewoon zitten slapen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:57 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Met deze uitleg kan ik voor nu wel even leven
Echte bazen acteurs kunnen zelfs in kleine rolletjes schitteren. Daarom krijgt Caine die rollen ook.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:49 schreef Stefan het volgende:
Jammer dat Caine geen grotere rol had. Hij verdient meer dan alleen bijrollen in Nolanfilms.
Bekijk dan ook meteen die van Pirates, dan zie je meteen het copy paste werk.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:13 schreef Americanist het volgende:
En voor de mensen die Hans Zimmer nog niet echt kenden; check meteen even de scores van The Rock en Gladiator.
Dat denk ik dus van wel... in realiteit zou hij pas naar huis hebben gekund als de zakenman zijn bedrijf zou hebben gesplitst... dat kan niet in het vliegtuig al geregeld zijn...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:09 schreef Skull-splitter het volgende:
De vraag blijft echter of die laatste paar minuten, het uit het vliegtuig komen en naar huis kunnen gaan nog een droom zijn.
Ja, das wel een goeie, Saito kan niet weten of de inception is geluktquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat denk ik dus van wel... in realiteit zou hij pas naar huis hebben gekund als de zakenman zijn bedrijf zou hebben gesplitst... dat kan niet in het vliegtuig al geregeld zijn...
Hij herhaalt zeker elementen uit zijn eerdere werken, maar dat vind ik niet zozeer copy-paste, hij heeft gewoon een bepaalde stijl.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:14 schreef Tanin het volgende:
[..]
Bekijk dan ook meteen die van Pirates, dan zie je meteen het copy paste werk.
In principe niet, maar toen je Fishcer Jr. hoorde praten tegen z'n peetvader toen ze uit het busje ontsnapte, was de boodschap in ieder geval wel doorgedrongen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, das wel een goeie, Saito kan niet weten of de inception is gelukt
Het was voor mij onduidelijk waarom cobb, toen hij aan tafel zat met Saito, gewoon zijn normale uiterlijk/leeftijd had. Daarvoor is die laag limbo-t-level 1 wel zeker noodzakelijk...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:09 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als je dat niet doorhad tijdens het kijken dan heb je gewoon zitten slapen.
Die laag limbo-to-level 1 kun je overigens gewoon overslaan...
De vraag blijft echter of die laatste paar minuten, het uit het vliegtuig komen en naar huis kunnen gaan nog een droom zijn.
Saito verouderde in Limbo gigantisch snel, dat werd keurig uitgelegd doordat er per laag een tienvoud aan relatieve snelheid bij kwam oid. Cobb kwam er enkele minuten danwel uren later in terecht, waarin Saito al 50 jaar voorbij zag schieten op een normaal tempo. Cobb is daarin jong, Saito al oud. Maar Saito wist dat ze weer jonge mannen zouden worden als ze eruit kwamen, en wellicht is Cobb Saito's anker.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:25 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Het was voor mij onduidelijk waarom cobb, toen hij aan tafel zat met Saito, gewoon zijn normale uiterlijk/leeftijd had. Daarvoor is die laag limbo-t-level 1 wel zeker noodzakelijk...
Nee, Leonardo, die is vetquote:
En waarom kwam Cobb er pas later in? - omdat hij eerst terug ging naar level 1 en dus verdronk in dat busje.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:15 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Saito verouderde in Limbo gigantisch snel, dat werd keurig uitgelegd doordat er per laag een tienvoud aan relatieve snelheid bij kwam oid. Cobb kwam er enkele minuten danwel uren later in terecht, waarin Saito al 50 jaar voorbij zag schieten op een normaal tempo. Cobb is daarin jong, Saito al oud. Maar Saito wist dat ze weer jonge mannen zouden worden als ze eruit kwamen, en wellicht is Cobb Saito's anker.
Die van de Dark Knightquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:13 schreef Americanist het volgende:
En voor de mensen die Hans Zimmer nog niet echt kenden; check meteen even de scores van The Rock en Gladiator.
En Armageddon niet te vergetenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:13 schreef Americanist het volgende:
En voor de mensen die Hans Zimmer nog niet echt kenden; check meteen even de scores van The Rock en Gladiator.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |