Iemand op een idee brengen lijkt me geen zware misdaad.quote:Op maandag 26 juli 2010 20:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik weet niet meer wanneer hij dat zei, maar doelt Caine niet op het feit dat Cobb ook inception bij zijn vrouw heeft gepleegd?
Nee, maar zo voelt het wel voor hem natuurlijk. Reden dat het als misdaad werd gezien was dat Mal had gezegd dat ze bang was voor haar leven en dat Cobb gek was geworden, waardoor hij prime suspect was..het feit dat hij was weggevlucht maakte dit alleen maar erger.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Iemand op een idee brengen lijkt me geen zware misdaad.
Woensdag voor de tweede keer, nu ook Imaxquote:Op maandag 26 juli 2010 20:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Dit was inderdaad een erg goede film. Je zit toch bijna 2.5 boeiend te kijken en nog heb je het gevoel dat het einde opeens redelijk "afgeraffeld" was. Ik wilde nog wel wat meer zienOok 1 van de weinige keren dat ik IMAX echt de film vond verbeteren. Het geluid stond niet schrikbarend hard dat je bij elk pistoolschot een gehoorcel voelde afsterven, maar de bass was erg goed waardoor je vaak de trillingen erg goed voelde. 9/10
Nee, maar de overheid hield hem verantwoordelijk en zelf had hij ook veel schuldgevoel.quote:Op maandag 26 juli 2010 21:19 schreef HiZ het volgende:
[..]
Iemand op een idee brengen lijkt me geen zware misdaad.
illuminatiquote:
Hupsakee, meteen die illuminati er met de haren bij slepen hoorquote:
Maar projecties zullen zich (met veel geweld) toch richten tegen de architect van een droomwereld; hoe kan dat dan als de hele film een droom van Cobb is en Cobb dus de architect van de droomwereld is?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:24 schreef Regenbui het volgende:
Als cobb aan het einde van de film niet in z'n eigen droom zat, hoe kwam het dan dat toen hij zijn kinderen zag ze in precies dezelfde houding zaten zoals door de hele film heen?
Zoals ik ergens gelezen heb, had cobb een schuldgevoel omdat z'n vrouw uit het raam gesprongen was en hierdoor "overleed". Later in de film neemt ze dat schuldgevoel weg waarna hij verder kan gaan met z'n eigen leven in de "echte wereld" (zijn droom dus).
Cobb gelooft naar mijn mening dat hij in de "echte wereld" is omdat hij z'n kinderen weer kan zien, iets dat niet mogelijk was door de hele fiml heen. Doordat dit mogelijk is, is hij er geheel van overtuigd dat dit de "echte wereld" is, waardoor de Token ook z'n balans verliest en hij eigenlijk nog in een droom zit.
Dat had ik ookquote:Op dinsdag 27 juli 2010 10:58 schreef shinydiscoball het volgende:
Weet je dat alles me na het zien van deze film helemaal duidelijk was, en na dit te lezen ik er geen hol meer van begrijp. Ik heb er al weer veel te veel over nagedacht
Wow, hoe het in mijn gedachte zat van de bios, viel ie nog bijna om ook, maar nu ik dit weer zie twijfel ik nog meer of ie uberhaupt wel valt!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:12 schreef Stefan het volgende:
Zal er niet nog lang opstaan denkik maar hier de laatste minuut
Het effect van de inception speelt op de hogere levels.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 13:52 schreef RedGuy het volgende:
Het kan zijn omdat ik al twee nachten amper heb geslapen en heel veel heb gedronken, maar Cobb en Mal zaten in de Limbo waar hij de Inception bij Mal plaatste.
Maar is limbo niet het laagste level? Of kun je dan weer gaan dromen?
Misschien was het een voorspellende droom?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:24 schreef Regenbui het volgende:
Als cobb aan het einde van de film niet in z'n eigen droom zat, hoe kwam het dan dat toen hij zijn kinderen zag ze in precies dezelfde houding zaten zoals door de hele film heen?
Zoals ik ergens gelezen heb, had cobb een schuldgevoel omdat z'n vrouw uit het raam gesprongen was en hierdoor "overleed". Later in de film neemt ze dat schuldgevoel weg waarna hij verder kan gaan met z'n eigen leven in de "echte wereld" (zijn droom dus).
Cobb gelooft naar mijn mening dat hij in de "echte wereld" is omdat hij z'n kinderen weer kan zien, iets dat niet mogelijk was door de hele fiml heen. Doordat dit mogelijk is, is hij er geheel van overtuigd dat dit de "echte wereld" is, waardoor de Token ook z'n balans verliest en hij eigenlijk nog in een droom zit.
Wat voor verklaring zou relevant zijn dan?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:32 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Is er ook een verklaring gegeven waarom het tolletje niet valt in de droomwereld?
Dat een tol altijd valt?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:01 schreef Americanist het volgende:
[..]
Wat voor verklaring zou relevant zijn dan?
Op het laatste lijkt hij uit balans te raken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 15:40 schreef Siral het volgende:
[..]
Wow, hoe het in mijn gedachte zat van de bios, viel ie nog bijna om ook, maar nu ik dit weer zie twijfel ik nog meer of ie uberhaupt wel valt!Die hapering is echt minimaal.
Het is een droom, daarin betekenen de natuurwetten niets.quote:
Die reacties eronder ookquote:Op maandag 26 juli 2010 23:55 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hupsakee, meteen die illuminati er met de haren bij slepen hoor.
Iemand?quote:Op maandag 26 juli 2010 12:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Volgens mij om mensen uit Limbo te krijgen inderdaad.
Wat ik wel nog niet helemaal snap, ze zijn gewichtloos in het hotel omdat ze gewichtloos zijn in het busje. Maar zouden ze in de sneeuw dan ook niet gewichtloos moeten zijn? Ze zijn 1 layer boven hun (in het hotel) namelijk ook gewichtloos.
Ja, ik vond dat Yusuf (en de rest) in het busje wel beetje ondoodbaar leek.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 18:56 schreef Woodpecker het volgende:
Even mijn twee centen:
Coole film, met een duivels mooi in elkaar geschoven script en fantastisch gefilmd! Maar ik had toch twee puntjes van kritiek. In die enorme kogelregens vallen de bad guys bij bosjes en de good guys blijven continue buiten schot, minus het moment dat het voor het verhaal 'nodig' is. En ze schijnen een schier onuitputtelijke hoeveelheid explosieven bij zich te hebben. Daar was er weer een die een muizenval tegen een gebouw/hek/raam aan kleefde...
Het effect wordt (door droom in een droom) minder sterk he. Dat zag je aan het trillen en explosies (in de droom van droom was het veel minder merkbaar) en aan Saito, die bijvoorbeeld veel minder verwond was. Ik denk dat dat de enige verklaring kan zijn.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:19 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Volgens mij om mensen uit Limbo te krijgen inderdaad.
Wat ik wel nog niet helemaal snap, ze zijn gewichtloos in het hotel omdat ze gewichtloos zijn in het busje. Maar zouden ze in de sneeuw dan ook niet gewichtloos moeten zijn? Ze zijn 1 layer boven hun (in het hotel) namelijk ook gewichtloos.
Wow.quote:
zoiets is natuurlijk geen toevalquote:Op woensdag 28 juli 2010 12:04 schreef huhggh het volgende:
[..]
Wow.
Het zou wel gaaf zijn als die inderdaad echt de opzet was.
Ben het met je eens.quote:
Dit is 100% zeker opzet... Je merkt ook duidelijk in de film dat je in 1 droom het muziekje hoort, maar dat het daarna overgaat naar de diepere droom en dan hoor je de "langzame" versie.quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:04 schreef huhggh het volgende:
[..]
Wow.
Het zou wel gaaf zijn als dit inderdaad echt de opzet was.
Maar als de totem valt dan wil dat nog niet zeggen dat hij niet droomt. Je weet alleen dat je niet in iemand anders zijn droom zit.quote:Op woensdag 28 juli 2010 03:05 schreef aiwa9 het volgende:
Viel het jullie ook op dat de totem van Cobb in de hele film maar één keer is gevallen?
Ooh, dat had ik dan gemist.quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dit is 100% zeker opzet... Je merkt ook duidelijk in de film dat je in 1 droom het muziekje hoort, maar dat het daarna overgaat naar de diepere droom en dan hoor je de "langzame" versie.
[..]
Dat snapte ik ook niet helemaal. Waarom niet iets makkelijkers, zodat ze sneller op de juiste plek zouden zijn?quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:32 schreef kevin85 het volgende:
Waarom was dat 3e layer level zo'n raar sneeuwlevel?
Van die vent met die baard die voor de slaapmiddelen zorgde.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:34 schreef Stefan het volgende:
Overigens in wiens droom zitten ze nu gedurende die vliegrit
Ik denk dat ze Fisher het gevoel wilden geven dat hijzelf iets heel erg goed had beveiligd.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:35 schreef Mike het volgende:
[..]
Dat snapte ik ook niet helemaal. Waarom niet iets makkelijkers, zodat ze sneller op de juiste plek zouden zijn?
In de kluis zat het testament van Fishers vader en dat windmolentje dat Fisher vast had op de foto die naast z'n pa op het nachtkastje stond.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:37 schreef Stefan het volgende:
Wat zat er nou in die kluis in dat sneeuwfort? Die ging langzaam open. Maar sowieso waarom was dat zo in beeld gebracht aangezien Juno dat fort zelf had ontworpen.
Vliegtuig = werkelijkheid.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:34 schreef Stefan het volgende:
Dat hele doolhof komt ook niet eens tot zijn rech. Overigens in wiens droom zitten ze nu gedurende die vliegrit
Stoelt meer op de gedachte dat je in je dromen nummers andersom zou zien en niet zou kunnen lezen.quote:
Viel me tijdens het luisteren van de soundtrack al een paar keer op, evenals de drop in-drop out geluidseffecten. Nice.quote:
Het is mijn droom, ik vorm de wereld, dat zou mijn tolletje zich gedragen zoals ik mij dat inbeeld en waarom zou ik mijn tolletje niet laten vallen? Of als ie dan niet valt heb ik dat zelf bedacht. Dus het vallen kan niet een indicatie zijn dat het niet een droomwereld isquote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:01 schreef Americanist het volgende:
[..]
Wat voor verklaring zou relevant zijn dan?
quote:Op donderdag 29 juli 2010 01:13 schreef Siral het volgende:
ik heb echt een hele map vol met deze shit, maar deze!!!!
[ afbeelding ]
Mooie muziek.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:41 schreef Merkie het volgende:
Is inmiddels ook door Hans Zimmer bevestigd:quote:
Mooi, exact het nummer van de laatste 4 minutenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |