Met deze uitleg kan ik voor nu wel even levenquote:Hence why he wakes up on the beach. He and Saito are sharing the same limbo dream. That's why Saito has his little Castle thing going with the bodyguards (both from his heritage and from his subconscious from back when Cobb was attempting Extraction against Saito).
Saito is in limbo from dying before the kick (I explain that below). Ariadne and Fischer make their kick in the city (Fischer was revived via the defibrillator, Ariadne was hooked up just by a dream machine thing and so was Cobb).
Cobb also dies in the city (same kick as Ariadne) and makes the Level 3 kick and Level 2 kick but dies in Level 1 (drowns in the van) and goes to to Limbo.
Cobb and Saito reunite. The reason Saito is much older is because he was in Limbo much much longer than Cobb and had time to "age". They inadvertently remind/hint/clue each other of their past and that they are in a dream and that the world they are currently in is not real. They kill each other/themselves/murder-suicide in time to make it to the final kick (by now their limbo is Level 1).
Some people may say "Wait a minute, Saito died in Level 3 so wouldn't he just return to level 3?". No. When he died in Level 3, he died in Level 1+2 also from the wounds. All that happened when he was going further into the dream levels was it reduced his pain it did not stop him from dying.
So ultimately Saito died in Level 1 in the van before it ever hit the water, not just in Level 3. Cobb didn't make the kicks and died in the van which placed him in limbo with Saito.
Make sense? Limbo became Level 1, which is why when they did the murder-suicide thing they returned back to the airplane. Keep in mind seconds on the airplane last for minutes in the dream world, and minutes on the airplane (reality) last hours in the dream world. Cobb washing up on the beach and being dragged to Saito's table still wet is implied to have lasted just a few minutes...maybe 30 minutes, maybe an hour.
At the ending when they all wake up on the airplane, there isn't a split-view on the screen showing all of them waking up at exactly the same time so it can be inferred that Cobb and Saito took a little longer waking up. If you remember correctly, we see Cobb first when he wakes up implying that Saito shot and killed him in Limbo. Then the camera pans over and shows Saito waking up (NOT ALREADY AWAKE). Then Saito remembers the arrangement and makes the call to erase Cobb's record and grant him entry into the USA.
Ben ik al jaaaaren een groot fan van. Kijk dan vooral Mysterious Skin, Brick en (500) Days of Summer (wel drie heel verschillende en andere films overigens). Maar ik vond in deze film Tom Hardy ook opvallend geweldig als Eames. Geweldig personage maar ook zo goed neergezetquote:Op zondag 25 juli 2010 09:57 schreef Guus_Geluk het volgende:
[..]
Eens met dit, lees dat Artikel even in Chud
Wie ik trouwens echt een baas vind is die Joseph Gordon-Levitt
Als je dat niet doorhad tijdens het kijken dan heb je gewoon zitten slapen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 00:57 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Met deze uitleg kan ik voor nu wel even leven
Echte bazen acteurs kunnen zelfs in kleine rolletjes schitteren. Daarom krijgt Caine die rollen ook.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:49 schreef Stefan het volgende:
Jammer dat Caine geen grotere rol had. Hij verdient meer dan alleen bijrollen in Nolanfilms.
Bekijk dan ook meteen die van Pirates, dan zie je meteen het copy paste werk.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:13 schreef Americanist het volgende:
En voor de mensen die Hans Zimmer nog niet echt kenden; check meteen even de scores van The Rock en Gladiator.
Dat denk ik dus van wel... in realiteit zou hij pas naar huis hebben gekund als de zakenman zijn bedrijf zou hebben gesplitst... dat kan niet in het vliegtuig al geregeld zijn...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:09 schreef Skull-splitter het volgende:
De vraag blijft echter of die laatste paar minuten, het uit het vliegtuig komen en naar huis kunnen gaan nog een droom zijn.
Ja, das wel een goeie, Saito kan niet weten of de inception is geluktquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat denk ik dus van wel... in realiteit zou hij pas naar huis hebben gekund als de zakenman zijn bedrijf zou hebben gesplitst... dat kan niet in het vliegtuig al geregeld zijn...
Hij herhaalt zeker elementen uit zijn eerdere werken, maar dat vind ik niet zozeer copy-paste, hij heeft gewoon een bepaalde stijl.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:14 schreef Tanin het volgende:
[..]
Bekijk dan ook meteen die van Pirates, dan zie je meteen het copy paste werk.
In principe niet, maar toen je Fishcer Jr. hoorde praten tegen z'n peetvader toen ze uit het busje ontsnapte, was de boodschap in ieder geval wel doorgedrongen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:18 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ja, das wel een goeie, Saito kan niet weten of de inception is gelukt
Het was voor mij onduidelijk waarom cobb, toen hij aan tafel zat met Saito, gewoon zijn normale uiterlijk/leeftijd had. Daarvoor is die laag limbo-t-level 1 wel zeker noodzakelijk...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:09 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als je dat niet doorhad tijdens het kijken dan heb je gewoon zitten slapen.
Die laag limbo-to-level 1 kun je overigens gewoon overslaan...
De vraag blijft echter of die laatste paar minuten, het uit het vliegtuig komen en naar huis kunnen gaan nog een droom zijn.
Saito verouderde in Limbo gigantisch snel, dat werd keurig uitgelegd doordat er per laag een tienvoud aan relatieve snelheid bij kwam oid. Cobb kwam er enkele minuten danwel uren later in terecht, waarin Saito al 50 jaar voorbij zag schieten op een normaal tempo. Cobb is daarin jong, Saito al oud. Maar Saito wist dat ze weer jonge mannen zouden worden als ze eruit kwamen, en wellicht is Cobb Saito's anker.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 11:25 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Het was voor mij onduidelijk waarom cobb, toen hij aan tafel zat met Saito, gewoon zijn normale uiterlijk/leeftijd had. Daarvoor is die laag limbo-t-level 1 wel zeker noodzakelijk...
Nee, Leonardo, die is vetquote:
En waarom kwam Cobb er pas later in? - omdat hij eerst terug ging naar level 1 en dus verdronk in dat busje.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:15 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Saito verouderde in Limbo gigantisch snel, dat werd keurig uitgelegd doordat er per laag een tienvoud aan relatieve snelheid bij kwam oid. Cobb kwam er enkele minuten danwel uren later in terecht, waarin Saito al 50 jaar voorbij zag schieten op een normaal tempo. Cobb is daarin jong, Saito al oud. Maar Saito wist dat ze weer jonge mannen zouden worden als ze eruit kwamen, en wellicht is Cobb Saito's anker.
Die van de Dark Knightquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:13 schreef Americanist het volgende:
En voor de mensen die Hans Zimmer nog niet echt kenden; check meteen even de scores van The Rock en Gladiator.
En Armageddon niet te vergetenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:13 schreef Americanist het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |