abonnement Unibet Coolblue
pi_84356418
En hier weer het centrale Disneyland (Parijs) Topic

Homepage Disneyland: http://www.disneylandparis.com
Geweldig forum over Disneyland Parijs: http://www.dlrpfans.be/forum/
Laatste nieuws: http://www.dlrptoday.com/
Goedkopere tickets bestellen: http://www.eurodisneytickets.nl/
handige site voor zoeken hotels nabij disney: http://www.booking.com
daar zoeken, en bestellen via de site van het hotel, dit is goedkoper!

Vorige delen
6 | 7
uiteraard is babbelen over de andere disneyland parken hier niet verboden

en nee ik ben geen help met de OP, dus alleen de basis info overgenomen
pi_84356505
mijn laatste reactie:
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:20 schreef mschol het volgende:
iemand hier ervaringen met hotels in de buurt van disney? en dan bedoel ik dus niet de disney (partner)hotels maar echt andere ketens..

ik heb inmiddels een paar gevonden die in de buurt van rer station val 'd europ liggen.
vorig jaar zat ik daar in een residhome, wat prima was. Helaas zijn die nu (voor de periode die ik wil gaan) 2x zo duur (ik heb nu een ander hotel in de buurt en die is 187 voor 3 nachten)
mijn plan is om met de bus van den haag -> parijs (internationaal busstation) in de nacht van 23/24 september (kom om 6:00 aan)
dan disney voor 4 dagen
en dan op maandag om 22:45 de bus terug om rond 5:45 weer op centraal te staan
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:06 schreef Aarti het volgende:
Ik heb in L'elysee geslapen, maar dat is volgens mij wel een partnerhotel?
Was trouwens oke. niet denderend. goeie locatie, gratis vervoer naar het park. oude verlopen kamers.
het L'elysee is inderdaad een partnerhotel en is (vind ik persoonlijk) nog wat te prijzig
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:07 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

je gaat met de eurolines? dan kom je aan op paris gailieni. dan nog ong 1,5 met de metro
uur neem ik aan, dat is handig om te weten
pi_84356590
1,5 uur ja haha
pi_85006361
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:40 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Meestal bieden ze je voor een euro extra wel 18 maanden i.p.v. 12 maanden aan dan.
er kwam iig wel een brief binnen dat als je in augustus een pass besteld dat er voor de begeleider een half jaar extra bij kwam en voor het kind 10% korting

helaas is dat voor mij weer geen optie :')
pi_85007693
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Disney :o. Het wordt ergens in september, oktober of november. Ik wil eigenlijk eind september, mijn gezelschap begin november, dus we zijn er nog niet over uit :'). Het zit 'm in het kerstgebeuren. Is dat nou interessant genoeg om het reisje nog twee maanden voor uit te stellen? En is het, buiten de vakantieperiode, in nobeler niet te deuk in het park? We gaan dan overigens voor 2 dagen.

Wat te doen, wat te doen...
pi_85015020
ik ben vorig jaar rond 14 december geweest, 4 dagen

niet te druk maar wel druk, zeker het weekend, aantal kerst shows en andere kerst dingen wat meer sfeer maakt..
pi_85024629
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 14:35 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Disney :o. Het wordt ergens in september, oktober of november. Ik wil eigenlijk eind september, mijn gezelschap begin november, dus we zijn er nog niet over uit :'). Het zit 'm in het kerstgebeuren. Is dat nou interessant genoeg om het reisje nog twee maanden voor uit te stellen? En is het, buiten de vakantieperiode, in nobeler niet te deuk in het park? We gaan dan overigens voor 2 dagen.

Wat te doen, wat te doen...
In september is het meestal wel rustiger. Doordeweeks is sowieso rustiger en alles buiten de schoolvakanties is ALTIJD beter.
Tweede week van november begint meestal het kerstseizoen. Dit is in het begin ook rustiger dan hoe dichter je bij kerst komt.
Het park is altijd leuk maar de kerstsfeer vind ik wel iets extra's toevoegen maar het is ook maar net hoe zeer je van kerst houdt en dat al 1,5 maand van tevoren :+
Als je direct gaat als het kerstseizoen begint en dan aan het begin van de week dan heb je een top beleving denk ik.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:35:08 #8
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_85223234
Zozo. Het was weer leuk 3 weken geleden! Jammer dat het toch nog erg druk was en dat voor een ma-di-wo. Maja toch die vakanties he ;)
Toy Story Playland zag er achter de struiken bij de tram tour ook al heel gaaf uit!
Verder waren ze flink aan het verven, en de Molly Brown schoot ook al flink op.

Weer heerlijk gegeten in Cafe Mickey's. M'n vriendin had dit nog nooit meegemaakt. Ze was zo blij als een klein kind toen er weer een nieuwe character aan kwam! (ooh wat leuk, daar wil ik ook mee op de foto :D )

Hopelijk is er in november weer een Veronica/OAD actie :)
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_85229071
ik heb nu definitief besloten om weekend van 24-09 t/m 27-09 te gaan
dan kan ik gelijk mijn jaar pas verlengen met gratis een half jaar extra ^O^ (en heb ik de pas er, met 3 dagen, alweer bijna uit :D )
zometeen maar even hotel + busreis boeken..
pi_85232129
Wij gaan toch maar in de tweede week van november, als kerst er net begonnen is. Wat zeggen de kenners: zal de drukte dan aanwezig zijn, op dinsdag-woensdag?
pi_85232610
Ik denk dat het goed te doen is :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:42:44 #12
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_85236847
Wij gaan meestal derde weekend van november en zelfs dan is het nog goed te doen. Dus doordeweeks moet dat helemaal goed komen! :)
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_85241986
Cool.
pi_85254880
het decor van toystory playkland is erg mooi. Erg leuk gedaan

zelf vind ik de attracties minder, het is dan ook voor kinderen

eergisteren was de opening voor castmembers. Ik heb toen de slinky dog en de parachute gedaan. De 3e attractie was die dag niet open
Parachute is wel oké, mooi uitzicht boven, maar ja die slinky dog ,das echt een kids attractie, je moet het maar leuk vinden om 3-4 rondjes te maken
pi_85261334
OEH is nu een 25% last minute korting actie. Misschien kan ik m'n reisgenoot toch overhalen in september te gaan *O*.

Oh, en nog een vraag: (ja, eerste keer, kinderlijk enthousiasme :').) wat is handiger: 2 dagen of 3 dagen?

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2010 23:04:16 ]
pi_85261720
3 dagen zeker! twee is echt te kort!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_85264657
Nu kwam ik net weer dit tegen.

http://www.peterlanghout.(...)en-nacht-gratis.html

Dit is weer goedkoper dan alle andere prijzen die ik heb gezien. Ik zie door het bomen het bos niet meer :'). Maar ik ga morgen even met Peter Langhout bellen, als deze aanbieding gewoon geldt, en er geen adders onder het gras zitten, gaan we lekker 4 dagen in kerstsfeer :9.
pi_85274349
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 00:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Nu kwam ik net weer dit tegen.

http://www.peterlanghout.(...)en-nacht-gratis.html

Dit is weer goedkoper dan alle andere prijzen die ik heb gezien. Ik zie door het bomen het bos niet meer :'). Maar ik ga morgen even met Peter Langhout bellen, als deze aanbieding gewoon geldt, en er geen adders onder het gras zitten, gaan we lekker 4 dagen in kerstsfeer :9.
De adder is dat het maar t/m 3 november loopt en dan is er nog geen kerst in het park. Dat is pas vanaf de 8ste ongeveer.
Ook is het hotel geen disney hotel en dus wat verder weg en geeft je geen recht op de extra magic hours. Dat houdt in dat je wat eerder het park in mag, voor de grote drukte dus, omdat je in één van de zes disney hotels logeert.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_85275619
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 11:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

De adder is dat het maar t/m 3 november loopt en dan is er nog geen kerst in het park. Dat is pas vanaf de 8ste ongeveer.
Ook is het hotel geen disney hotel en dus wat verder weg en geeft je geen recht op de extra magic hours. Dat houdt in dat je wat eerder het park in mag, voor de grote drukte dus, omdat je in één van de zes disney hotels logeert.
Godver, vannacht kon ik nog gewoon voor 9 november boeken voor die prijs :o. Even kijken of dat alsnog kan. Die extra uren maken dan niet zoveel uit, als ik 4 dagen zou gaan.

Edit: hier kan het wel voor kerst.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2010 12:37:10 ]
pi_85275665
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:34 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Godver, vannacht kon ik nog gewoon voor 9 november boeken voor die prijs :o. Even kijken of dat alsnog kan. Die extra uren maken dan niet zoveel uit, als ik 4 dagen zou gaan.
bij sommige attractie's kan ik me heel goed voorstellen dat het erg relaxt is om eerder dan de rest naar binnen te kunnen...
ik heb een jaarpas (dream) waardoor ik wel gebruik kan maken van die uren, alleen door stakende fransen vorige keer niet echt gebruik van kunnen maken..
pi_85275754
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:37 schreef mschol het volgende:

[..]

bij sommige attractie's kan ik me heel goed voorstellen dat het erg relaxt is om eerder dan de rest naar binnen te kunnen...
ik heb een jaarpas (dream) waardoor ik wel gebruik kan maken van die uren, alleen door stakende fransen vorige keer niet echt gebruik van kunnen maken..
Ik zou het ook prettiger vinden, maar de prijsverschillen zijn zodanig dat ik een 'jammer dan'-houding heb. En op zich... tweede week november, van dinsdag t/m vrijdag, ik hoop heel erg dat het mee gaat vallen met de drukte.
pi_85276007
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:39 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik zou het ook prettiger vinden, maar de prijsverschillen zijn zodanig dat ik een 'jammer dan'-houding heb. En op zich... tweede week november, van dinsdag t/m vrijdag, ik hoop heel erg dat het mee gaat vallen met de drukte.
kan ik heel goed begrijpen :Y

die disney hotels krijg ik korting op, maar dat is helaas echt verwaarloosbaar klein (het verschil)
dus zal ik snel een hotel net buiten disney kiezen (zo zat ik in december in residhome val 'd europe, wat prima beviel en maar 180 euro kostte voor 3 nachten)
pi_85276890
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 12:50 schreef mschol het volgende:

[..]

kan ik heel goed begrijpen :Y

die disney hotels krijg ik korting op, maar dat is helaas echt verwaarloosbaar klein (het verschil)
dus zal ik snel een hotel net buiten disney kiezen (zo zat ik in december in residhome val 'd europe, wat prima beviel en maar 180 euro kostte voor 3 nachten)
Ik kom via bovengenoemde link uit op 480 euro voor 2 personen. Dat is dus 3 nachten, 4 dagen entree en ontbijt. Helemaal zo slecht nog niet, volgens mij.
pi_85279016
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:14 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik kom via bovengenoemde link uit op 480 euro voor 2 personen. Dat is dus 3 nachten, 4 dagen entree en ontbijt. Helemaal zo slecht nog niet, volgens mij.
dat is erg goed te doen zelfs..
los toegangsticket van 3 dagen, 2 parken kost al gauw 143 p.p.
pi_85282666
C_C voor exact dezelfde reis maar dan in Hotel Santa Fé betaal je op de officiele site ¤ 416,- en voor ¤ 456,- zit je in Cheyenne. Dit is via de 1 dag en 1 nacht gratis optie.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_85283175
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
C_C voor exact dezelfde reis maar dan in Hotel Santa Fé betaal je op de officiele site ¤ 416,- en voor ¤ 456,- zit je in Cheyenne. Dit is via de 1 dag en 1 nacht gratis optie.
Mijn reisgenoot heeft slechte ervaringen met Santa Fe. En ik wil best 30 euro pp meer betalen voor de luxe van Dream Castle, zeker als ik er 3 nachten door ga brengen. Maar bedankt voor het meedenken!
pi_85616252
Weet toevallig iemand of er tegenwoordig draadloos internet op de davy crocket ranch?
pi_85931859
Heb net de Thalys geboekt.. zit er over vier weken! *O* Vorige keer was namelijk alweer 1,5 jaar geleden :o.
pi_85935935
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:03 schreef shiNinG_staR het volgende:
Heb net de Thalys geboekt.. zit er over vier weken! *O* Vorige keer was namelijk alweer 1,5 jaar geleden :o.
thalys, over 4 weken? moet een fortuin gekost hebben? :P
pi_85940456
quote:
Op woensdag 1 september 2010 00:57 schreef mschol het volgende:

[..]

thalys, over 4 weken? moet een fortuin gekost hebben? :P
Nee, 97 euro! Da's niet veel toch :@ ? Disney kom ik sowieso gratis in en m'n verblijf kost ook niks :P.
  woensdag 1 september 2010 @ 11:44:46 #31
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_85943002
Toen wij in mei in Disney waren vond ik het superfijn dat we een uur eerder het park op mochten. Konden we mooi voor de grote drukte al Buzz Lightyear en Peter Pan doen :).

We moeten nog wel een keer terug, toen wij er waren was BTM dicht (wisten we van te voren wel) maar die moeten we nog wel een keertje doen :P. Dit jaar gaat het hem niet meer worden, maar gelukkig zijn re eigenlijk altijd wel aanbiedingen voor Disney. En dan willen we ook meteen Parijs meepakken.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_85944699
Nog 9 weken *O*.
pi_85944743
quote:
Op woensdag 1 september 2010 10:24 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Nee, 97 euro! Da's niet veel toch :@ ? Disney kom ik sowieso gratis in en m'n verblijf kost ook niks :P.
:o

gratis disney? nice (ik heb jaar kaart dus in dat opzicht is het goedkoop toegang hebben :P)
gratis verblijf? familie ofzo? (ik zit ergens in de buurt in een hotel)
en tot slot: 97 euro? vanaf waar vertrek jij en waar kom je aan? (thalys rijdt niet tot disney namelijk) :P

ik zit er vanaf de 24ste t/m 27 en toen was trein 159, 50 (geen thalys, die was nog duurder), vertrek den haag
pi_85944849
Wij gaan met de Thalys voor 70 euro pp voor een retour. Maar dan komt omdat er wel standaard kaartjes van 35 euro zijn in de Thalys, kaarsje heel snel uitverkocht zijn. Toen wij bestelde was het nog maar net mogelijk om voor november te reserveren (kan max. drie maanden van tevoren).
pi_85945080
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:33 schreef mschol het volgende:

[..]

:o

gratis disney? nice (ik heb jaar kaart dus in dat opzicht is het goedkoop toegang hebben :P)
gratis verblijf? familie ofzo? (ik zit ergens in de buurt in een hotel)
en tot slot: 97 euro? vanaf waar vertrek jij en waar kom je aan? (thalys rijdt niet tot disney namelijk) :P

ik zit er vanaf de 24ste t/m 27 en toen was trein 159, 50 (geen thalys, die was nog duurder), vertrek den haag
Ja, een vriendin van mij werkt er, dus kan bij haar slapen en ze kan bezoekers het park in meenemen. Dus da's tof ;). Ik vertrek in Rotterdam en reis in Parijs gewoon verder met de metro. En het reizen naar R'dam is gratis omdat ik een studenten ov heb ;). Opvallend dat de prijzen zoveel kunnen schelen, maar het is maar net wanneer je boekt en of er nog plaatsen over zijn op de 'goedkope' tijden. Maar ik reis niet vroeg in de ochtend ofzo, gewoon in de middag.
Heb er iig onwijs veel zin in, aangezien ik alweer twee jaar geen vakantie heb gehad ;).
pi_85945462
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:43 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Ja, een vriendin van mij werkt er, dus kan bij haar slapen en ze kan bezoekers het park in meenemen. Dus da's tof ;). Ik vertrek in Rotterdam en reis in Parijs gewoon verder met de metro. En het reizen naar R'dam is gratis omdat ik een studenten ov heb ;). Opvallend dat de prijzen zoveel kunnen schelen, maar het is maar net wanneer je boekt en of er nog plaatsen over zijn op de 'goedkope' tijden. Maar ik reis niet vroeg in de ochtend ofzo, gewoon in de middag.
Heb er iig onwijs veel zin in, aangezien ik alweer twee jaar geen vakantie heb gehad ;).
nice deal..

ik ga nu met de bus (58,- retour), kom aan in parijs (om 6:00 op vrijdag)
kan dan om 8:00 het park al in, dus moet me eff een uurtje in parijs vermaken :s)
hotel (180,-, 3 nachten + ontbijt) ligt bij val 'd europe, naast het rer station zo ongeveer
dus dat is allemaal wel te doen, ik ben vooral benieuwd hoe de bus bevalt...
pi_85945613
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:54 schreef mschol het volgende:

[..]

nice deal..

ik ga nu met de bus (58,- retour), kom aan in parijs (om 6:00 op vrijdag)
kan dan om 8:00 het park al in, dus moet me eff een uurtje in parijs vermaken :s)
hotel (180,-, 3 nachten + ontbijt) ligt bij val 'd europe, naast het rer station zo ongeveer
dus dat is allemaal wel te doen, ik ben vooral benieuwd hoe de bus bevalt...
Het Etap hotel toevallig? Daar sliep ik vorige keer. Prima hotel, maar neem wel je eigen kussens mee, want die van het hotel zijn keihard ;).
pi_85946033
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:58 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Het Etap hotel toevallig? Daar sliep ik vorige keer. Prima hotel, maar neem wel je eigen kussens mee, want die van het hotel zijn keihard ;).
het ibis hotel (zelfde gebouw volgens mij :P)

vorige keer (in december) zat ik in residhome, tegenover het ibis hotel
pi_85955372
quote:
Op woensdag 1 september 2010 12:43 schreef shiNinG_staR het volgende:

[..]

Ja, een vriendin van mij werkt er, dus kan bij haar slapen en ze kan bezoekers het park in meenemen. Dus da's tof ;).
altijd handig als je mensen kent ;)
pi_85956333
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:30 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

altijd handig als je mensen kent ;)
Haha, inderdaad :P!
pi_85959747
vorige week weer eens geweest....was weer erg cool om daar ff lekker te chillen....hoewel je wel kunt merken dat ze op van alles en nog wat aan het bezuinigen zijn.....overigens lag BTM weer eens een halve dag stil, deden 2 nieuwe attracties in de Studios het niet waaronder een nieuwe in Toy Story Playland.....maar goed, ik kwam toch eigenlijk maar voor 1 ding en dat was de uber-heerlijke Onion Burger van Annette's, weggespoeld met een heerlijke halve liter 1664...... ^O^ voor mij altijd het lekkerste moment na een dag lopen en wachten :Y :9~ kan het iedereen aanraden: hamburgerrestaurant Annette's in Disney Village!

ps. in 1 dag 6 attracties weten te bezoeken :') massaal druk was het.
pi_85994201
De Veronicamagazine komt weer met een aanbieding *O* :
http://www.oad.nl/veronica

3 DAGEN FEESTEN IN DISNEYLAND® PARIS
Speciaal voor alle lezers van Veronica Magazine heeft Disneyland Paris een feestelijk 3-daags arrangement samengesteld van vr 19 t/m zo 21 nov 2010. Niet alleen krijg je een flinke korting op de normale prijs, maar ook opent het Walt Disney Studios Park op zaterdag 20 november ‘s avonds exclusief voor Veronica Magazine lezers haar poorten!

Exclusieve avondopenstelling:
Alle topattracties zijn speciaal voor jou geopend, inclusief de attracties The Twilight Zone Tower of Terror, Stitch Live!, Crush’s Coaster en Cars Race Rally. Natuurlijk zijn ook de Disney Figuren van de partij!
pi_85997391
quote:
Op donderdag 2 september 2010 19:06 schreef EdVe het volgende:
De Veronicamagazine komt weer met een aanbieding *O* :
http://www.oad.nl/veronica

3 DAGEN FEESTEN IN DISNEYLAND® PARIS
Speciaal voor alle lezers van Veronica Magazine heeft Disneyland Paris een feestelijk 3-daags arrangement samengesteld van vr 19 t/m zo 21 nov 2010. Niet alleen krijg je een flinke korting op de normale prijs, maar ook opent het Walt Disney Studios Park op zaterdag 20 november ‘s avonds exclusief voor Veronica Magazine lezers haar poorten!

Exclusieve avondopenstelling:
Alle topattracties zijn speciaal voor jou geopend, inclusief de attracties The Twilight Zone Tower of Terror, Stitch Live!, Crush’s Coaster en Cars Race Rally. Natuurlijk zijn ook de Disney Figuren van de partij!
gewoon een jaarkaart kopen joh....3 keer gaan en je hebt em er al uit *)
mn broertje heeft er een, hij gratis naar binnen en ik voor 19 eurootjes beide parken de hele dag heen en weer super relaxed!
pi_85999404
quote:
Op donderdag 2 september 2010 20:31 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

gewoon een jaarkaart kopen joh....3 keer gaan en je hebt em er al uit *)
mn broertje heeft er een, hij gratis naar binnen en ik voor 19 eurootjes beide parken de hele dag heen en weer super relaxed!
Heb ook een jaarkaart. Maar een avond met alleen NL'ers is ook heel leuk... En je kan Crush meerdere keren doen zonder uren in de rij te staan.
pi_85999635
Net 10 dagen nadat wij gaan :'). Maar zoveel goedkoper vind ik het niet. Enige verschil is dat we niet in een Disnet hotel zitten maar in het Dream Castle, maar ik ben alsnog 40 euro pp goedkoper uit, voor 4 dagen. Gelukkig maar, anders had ik gebaald.
pi_86015064
Nou die avondopenstelling is wel zwaar relaxed hoor!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 3 september 2010 @ 11:22:08 #47
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_86015249
Die is heel relaxed! Hebben dit nu 2 keer gedaan. Eerste keer was Crush net open en konden zo doorlopen! 2e keer niet gedaan doordat ik wat ziekjes was maar m'n nichtje van destijds 6 is er 4 keer ofzo in geweest. Echt ideaal! Nu helemaal met Toy Story Playland uiteraard ;)

Hoop dat de financiën meezitten dat we dit jaar weer met z'n allen kunnen gaan! Zo kun je tenminste het grote park op je gemak doen
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_86015910
ik had in december de mogelijkheid vroeg te gaan (vanaf 8 uur dus) maar uiteindelijk, mede door (maar niet alleen) stakingen van rer, was ik er pas rond 10.00 :D
  zaterdag 4 september 2010 @ 10:49:08 #49
279894 winka
There is no place like home..
pi_86054426
Wij gaan waarschijnlijk op 29 september naar Disneyland. Is het dan nodig om een fastpass te kopen?
pi_86055224
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 10:49 schreef winka het volgende:
Wij gaan waarschijnlijk op 29 september naar Disneyland. Is het dan nodig om een fastpass te kopen?
fastpass zit toch bij je ticket inbegrepen? (de fastpasses zelf zijn gratis, en die kan je halen met je ticket)
of hebben ze dat veranderd?
  zaterdag 4 september 2010 @ 11:39:16 #51
279894 winka
There is no place like home..
pi_86055397
Oh ik ging er vanuit dat je er die er bij moest kopen. Anders heeft iedereen toch een fastpass en heeft het toch geen zin :?
pi_86055461
De meeste mensen zijn te lui om die passes te halen. Of ze hebben zin om hun eigen gang te gaan en geen zin in planning ofzo.
pi_86056542
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 11:39 schreef winka het volgende:
Oh ik ging er vanuit dat je er die er bij moest kopen. Anders heeft iedereen toch een fastpass en heeft het toch geen zin :?
niet iedereen wil ze halen, ik zou ze b.v. niet hoeven te halen, ga 4 dagen en ga alleen, voordeel daarvan is dat ze vaak de attractie op willen vullen met 1 persoon, en dan kan ik weer een zwik mensen voor gaan...
  zaterdag 4 september 2010 @ 13:36:42 #54
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_86058898
Winka, je moet per attractie een fastpass halen. Er staan automaten bij diverse attracties, daar kun je een ticket uithalen en daarop staat dan een tijd wanneer je de attractie in mag. Je hoeft dit dus niet los te kopen :).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_86060910
Volgens mij zijn er ook nog zat mensen die er nooit van gehoord hebben of het systeem niet kennen (en bijvoorbeeld denken dat het geld kost).
Wie dit leest is alfabeet.
pi_86062338
je kan ze ook kopen voor ¤ 60 per persoon per dag, heb je nóg sneller voorrang dan bij de normale fastpass
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:21:22 #57
279894 winka
There is no place like home..
pi_86071234
Okee het is me nu duidelijk hoe de fastpass werkt :) Kan inderdaad onhandig zijn als je op een bepaald tijdstip bij een attractie moet zijn.

Poeh 60 euro voor een 'echte' pas is een hoop geld ..

Nou ja ik gok dat het eind september niet zo druk zal zijn :)
  zaterdag 4 september 2010 @ 21:46:36 #58
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_86071964
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:21 schreef winka het volgende:
Okee het is me nu duidelijk hoe de fastpass werkt :) Kan inderdaad onhandig zijn als je op een bepaald tijdstip bij een attractie moet zijn.

Poeh 60 euro voor een 'echte' pas is een hoop geld ..

Nou ja ik gok dat het eind september niet zo druk zal zijn :)
Nee, en mocht het toch druk zijn dan kun je dus altijd voor de attracties waar je graag in wilt alsnog een fastpass halen :). Deze kun je dus niet bij alle attracties halen, alleen bij de topattracties. Behalve Crush, daar kan het dan weer niet :P.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_86072081
Ik ben in de vakantie in Disneyland Parijs geweest, het was echt heel erg rustig, we sliepen in het Magic CIrcus hotel, een hotel op 2km van Disney waarvan bussen heen en weer rijden naar Disney en weer terug. Mijn broertje is gehandicapt dus we hadden ook een kaart dat je niet in de rij hoefde te staan. Ideaal!
Alleen jammer dat de Space Mountain kapot ging en er toen 2 uur mensen in vast hebben gezeten _O-
pi_86072271
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:50 schreef Bobbie_vp het volgende:
Ik ben in de vakantie in Disneyland Parijs geweest, het was echt heel erg rustig, we sliepen in het Magic CIrcus hotel, een hotel op 2km van Disney waarvan bussen heen en weer rijden naar Disney en weer terug. Mijn broertje is gehandicapt dus we hadden ook een kaart dat je niet in de rij hoefde te staan. Ideaal!
Alleen jammer dat de Space Mountain kapot ging en er toen 2 uur mensen in vast hebben gezeten _O-
ik heb een keer ruim een uur staan wachten voor crush...
en ik was notabene bijna aan de beurt :(
dat kostte eff veel tijd, maarja.. jammer

ik dacht trouwens dat de VIP fastpasses alleen te krijgen zijn bij een hotel van disney (als je daar een kamer hebt)?
pi_86360073
vraagje:

ik ga over 2 weken dus ernaar toe..
alleen zat ik te denken over m'n reiskosten daarzo (de RER)
ik ben totaal 2x 6,70 (ongeveer, van parijs naar disney iig) kwijt + 7x1,60 voor de trips van hotel naar disney en visa versa

kan dat goedkoper? :P (zijn er abbonementen, weekendkaartjes oid die ik daar uit een automaat kan trekken?)
pi_86362015
doen wat de franse doen en ga snel achter iemand aan die door een poortje gaat :D
  zondag 12 september 2010 @ 22:13:12 #63
279894 winka
There is no place like home..
pi_86362042
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 21:46 schreef MaLo het volgende:

[..]

Nee, en mocht het toch druk zijn dan kun je dus altijd voor de attracties waar je graag in wilt alsnog een fastpass halen :). Deze kun je dus niet bij alle attracties halen, alleen bij de topattracties. Behalve Crush, daar kan het dan weer niet :P.
Okee, dan gaan we het op deze manier doen :) Heb er zin in *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door winka op 12-09-2010 22:54:44 ]
pi_86362256
quote:
Op zondag 12 september 2010 21:45 schreef mschol het volgende:
vraagje:

ik ga over 2 weken dus ernaar toe..
alleen zat ik te denken over m'n reiskosten daarzo (de RER)
ik ben totaal 2x 6,70 (ongeveer, van parijs naar disney iig) kwijt + 7x1,60 voor de trips van hotel naar disney en visa versa

kan dat goedkoper? :P (zijn er abbonementen, weekendkaartjes oid die ik daar uit een automaat kan trekken?)
btw

zit je in het elysee hotel?
dan heb je gratis vervoer met bus 50 als je je easy pas showt
pi_86364973
quote:
Op zondag 12 september 2010 22:16 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

btw

zit je in het elysee hotel?
dan heb je gratis vervoer met bus 50 als je je easy pas showt
ik zit in het ibis hotel daar in de buurt, dus geen gratis bus vervoer :P
(elysee hotel was 25 euro per nach duurder ofzo)
  zondag 12 september 2010 @ 23:04:44 #66
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_86365175
Lopen vanaf het hotel? :') Kwartiertje en je bent er :P
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_86365268
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:04 schreef Battlefan het volgende:
Lopen vanaf het hotel? :') Kwartiertje en je bent er :P
kan je dat wel lopen? dan loop je de hele tijd in de berm.
neuh dankje :P dan geef ik die 23 euro vervoerskosten wel uit :P
pi_86365374
doe je echt geen 15 min over hoor, eerder 30

wil je mijn fiets lenen ;)
pi_86365421
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:06 schreef mschol het volgende:

[..]

kan je dat wel lopen? dan loop je de hele tijd in de berm.
neuh dankje :P dan geef ik die 23 euro vervoerskosten wel uit :P
tuurlijk kan je dat lopen
er is gewoon een voetpad
pi_86365825
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:09 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

tuurlijk kan je dat lopen
er is gewoon een voetpad
je kan et lopen in 28 minuten inderdaad, maar dat ziet er niet bepaald uit als voetpad hoor :P
pi_86365899
tja ik kan het weten,
ik fiets er elke dag ;)
pi_86366092
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:17 schreef psv-gomes het volgende:
tja ik kan het weten,
ik fiets er elke dag ;)
oke :P
ik zie dat een groot deel (van de google route) wel voetpad (of iig fietspad) heeft...
en dan moet je een bocht nemen en daar zijn ze niet geweest met streetview :P maar er lijkt inderdaad wel een geasfalteerd pad te lopen..
tja tis een optie, laat ik het daar op houden :P

maar je weet niet toevallig iets waardoor ik wat goedkoper met de rer kan? :P (want ik loop natuurlijk ook de hele dag in disney :P)
pi_86366645
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:21 schreef mschol het volgende:

[..]

oke :P
ik zie dat een groot deel (van de google route) wel voetpad (of iig fietspad) heeft...
en dan moet je een bocht nemen en daar zijn ze niet geweest met streetview :P maar er lijkt inderdaad wel een geasfalteerd pad te lopen..
tja tis een optie, laat ik het daar op houden :P

maar je weet niet toevallig iets waardoor ik wat goedkoper met de rer kan? :P (want ik loop natuurlijk ook de hele dag in disney :P)
kom je volgens jou route langs centre commercial, ( cours danube ) stadshuis ( course de l'elbe ) en politiebureau ( avenue robert shuman) en dan rotonde links ( avenue paul seramy)?
Dat is met voetpaden
  zondag 12 september 2010 @ 23:54:58 #74
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_86367608
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:08 schreef psv-gomes het volgende:
doe je echt geen 15 min over hoor, eerder 30

wil je mijn fiets lenen ;)
Naar het Ibis/Etap bij Val d'Europe? Afhankelijk van de mensen waarmee ik was deden we dat in 15 tot 20 minuten, of gingen we met de RER :')
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_86367890
quote:
Op zondag 12 september 2010 23:33 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

kom je volgens jou route langs centre commercial, ( cours danube ) stadshuis ( course de l'elbe ) en politiebureau ( avenue robert shuman) en dan rotonde links ( avenue paul seramy)?
Dat is met voetpaden
volgens google ga je:
rue de bois de paris -> avenue herge -> rue morris
edit na wat beter kijken lijk je dan achter het park uit te komen :P

quote:
Op zondag 12 september 2010 23:54 schreef Battlefan het volgende:

[..]

Naar het Ibis/Etap bij Val d'Europe? Afhankelijk van de mensen waarmee ik was deden we dat in 15 tot 20 minuten, of gingen we met de RER :')
weet je nog welke route? :P

ik wil het (iig 's ochtends) best een keer proberen, ik weet namelijk niet hoe het 's avonds is (al verwacht ik niet dat ik een auto ingetrokken worden, een week wordt vast gehouden en dan ergens wordt gedropt in de middel of nowhere :+ )

[ Bericht 25% gewijzigd door mschol op 13-09-2010 00:10:46 ]
pi_86367917
lopen ibis -------> disney ----> tussen 20 -30 min
  maandag 13 september 2010 @ 00:11:21 #77
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_86368336
Niet via Rue Morris, maar zoals psv-gomes zegt, bij die rotonde links avenue paul seramy op :P We hebben het meerdere keren gedaan, en we kwamen echt niemand tegen, enige waar je langs komt is het politie complex :P
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_86368565
oooooooooooh, ik ben er geweest, paar weekenden terug, helemaal geweldig was het O+ *O*
Voor de 1e keer geweest, en 3 dagen in het park geweest te zijn, je komt tijd te kort...van 9 t/m 23.00
er geweest, zelfs de afsluiting met parade en vuurwerk gezien, helemaal superrrrrrrrrrr O+

ik wil er weer heen, rond kerst, maar dat zal ws volgend jaar zijn :'(
pi_86368592
fastpasjes kan je bij de attractie zelf halen, moet je alleen je entreebewijs door zo'n poortje halen,
dan krijg je een fast pass, daar staan de tijd op wanneer je terug kan komen bij die attractie,
dan hoef je niet lang te wachten..

heb je geen fast pass, dan wacht je rustig minimaal 60 minuten bij een attractie
pi_86412765
quote:
Op maandag 13 september 2010 00:01 schreef mschol het volgende:

[..]

volgens google ga je:
rue de bois de paris -> avenue herge -> rue morris
edit na wat beter kijken lijk je dan achter het park uit te komen :P
[..]

weet je nog welke route? :P

ik wil het (iig 's ochtends) best een keer proberen, ik weet namelijk niet hoe het 's avonds is (al verwacht ik niet dat ik een auto ingetrokken worden, een week wordt vast gehouden en dan ergens wordt gedropt in de middel of nowhere :+ )
rue morris is volgens mij alleen toegankelijk voor castmembers dacht ik
savonds valt het wel mee hoor, je loopt echt niet door de middle of nowhere, je komt genoeg mensen ./ autos tegen
pi_86412810
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 09:58 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

rue morris is volgens mij alleen toegankelijk voor castmembers dacht ik
dat dacht ik inderdaad al te zien, zie ook m'n edit :)

quote:
savonds valt het wel mee hoor, je loopt echt niet door de middle of nowhere, je komt genoeg mensen ./ autos tegen
oke dan ^O^

ik zie wel wat ik ga doen :s)
ik zorg iig dat ik een kleine routebeschrijving bij me heb (al ziet het er niet lastig uit, kan dat wel van pas komen)
  zondag 19 september 2010 @ 09:22:19 #82
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_86592885
Sinds dat abo is disneyland een stuk leuker geworden. Niet meer verplicht het hele park doorrennen (we hebben er toch voor betaald....). We slapen vaak net buiten de directe omgeving van disneyland, meestal iets van 35e per nacht.

Ens kijken voor een goedkope thalys
Starbucks, waar blijf je
pi_87182327
Bump!

Ik ga aankomende herfstvakantie ook een dagje Disneyland bezoeken. Ben er ooit een keer geweest toen ik een paar jaar oud was, herinner me alleen dat ik verdwaald was in het doolhof en m'n ouders weg waren _O-. De keuze is: woensdag, donderdag of vrijdag. Iemand tips?
Ik ben aan het kijken voor kaartjes op de site van Disneyland en daar zie ik dat er twee parken zijn (wist ik niet). Voor één zo'n dagje lijkt me één park wel genoeg? Dan kies ik wel voor het attractiepark, of zijn er mensen die het me afraden/toch allebei aanraden?
pi_87187578
waarom ga je maar 1 dagje? of ga je nog naar parijs enzo voor meerdere dagen?
pi_87189463
ik ben inmiddels al weer even terug:

bus is voor volgende keer een no-go:
ik heb dan weliswaar de hele dag te besteden, ik ben wel helemaal uitgeteld geweest eigenlijk alle dagen (zo "erg" dat ik de 3de dag, zondag, eigenlijk een soort van rustdag heb gehouden)
volgende keer trein: iets minder tijd, maar uiteindelijk veel beter te doen

8:00 park is me niet gelukt, wel 8:30, en das opzich wel grappig, alleen erg weinig attractie's open en telkens dezelfde... (space mountain, buzz lightyear, peterpan en nog 1 volgens mij)

wel vroeg voor crush's coaster gestaan (was nodig ook) stond om 9:45 al 5 a 10 minuten in de rij (op zaterdag) en was nog niet binnen...
uiteindelijk om 10:01 kwam ik uit de attractie (net na officiele openingstijd dus) en stond er een rij van 90 minuten :o

heb ook maar m'n abbo verlengt.. nu 1,5 jaar voor 200 euro (en, op alleen tickets gezien, heb ik het er voor 3/4 alweer uit, en heb nog van andere kortingen e.d. van de kaart gebruik gemaakt)

ik zat in het ibis hotel: simpel maar degelijk, iet wat hoge prijs voor het te standaard onbijt maar het was voor de rest een prima ontbijt dat ze aanboden
en werkelijk van af ingang rer -> disney is inderdaad 5 minuten als je direct de rer kan pakken, geniale verbinding...

[ Bericht 11% gewijzigd door mschol op 04-10-2010 22:41:44 ]
pi_87189729
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:34 schreef mschol het volgende:
ik ben inmiddels al weer even terug:

bus is voor volgende keer een no-go:
ik heb dan weliswaar de hele dag te besteden, ik ben wel helemaal uitgeteld geweest eigenlijk alle dagen (zo "erg" dat ik de 3de dag, zondag, eigenlijk een soort van rustdag heb gehouden)
volgende keer trein: iets minder tijd, maar uiteindelijk veel beter te doen

8:00 park is me niet gelukt, wel 8:30, en das opzich wel grappig, alleen erg weinig attractie's open en telkens dezelfde... (space mountain, buzz lightyear, peterpan en nog 1 volgens mij)

wel vroeg voor crush's coaster gestaan (was nodig ook) stond om 9:45 al 5 a 10 minuten in de rij (op zaterdag) en was nog niet binnen...
uiteindelijk om 10:01 kwam ik uit de attractie (net na officiele openingstijd dus) en stond er een rij van 90 minuten :o

heb ook maar m'n abbo verlengt.. nu 1,5 jaar voor 200 euro (en, op alleen tickets gezien, heb ik het er voor 3/4 alweer uit, en heb nog van andere kortingen e.d. van de kaart gebruik gemaakt)
welke bus heb je dan genomen????

en ja de bij de extra magische uren zijn altijd dezelfde attracties open.
Is al jaren zo
pi_87189993
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:40 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

welke bus heb je dan genomen????
een eurolines, 23:00 vertrekken uit den haag en 6:00 aankomen in parijs
de rit opzich was prima alleen het comfort in vergelijking met de trein is ver te zoeken en als je dan ook nog een nacht bijna overslaat.. tja.. dat viel mij heel erg tegen (had gehoopt dat ik het grootste deel van de reis zou slapen)
quote:
en ja de bij de extra magische uren zijn altijd dezelfde attracties open.
Is al jaren zo
nog nooit bij die uren geweest, dus wist dat niet :+
uiteindelijk heb ik iig wel buzz lightyear space blast kunnen doen, wat (als het park open is) gewoon niet echt te doen is zonder een fastpass.. :P
ik had wel begrepen dat ze afwisselend disneyland en disney studio's open doen.. dus hoopte stiekum op een vroege opening van het andere park

en op zondag ging ik in crush's coaster, ging een cast member naast mij mee, ik had iets zovan: huh!?!?!
en daarna: achja waarom niet :+
pi_87190303
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:46 schreef mschol het volgende:

[..]

een eurolines, 23:00 vertrekken uit den haag en 6:00 aankomen in parijs
de rit opzich was prima alleen het comfort in vergelijking met de trein is ver te zoeken en als je dan ook nog een nacht bijna overslaat.. tja.. dat viel mij heel erg tegen (had gehoopt dat ik het grootste deel van de reis zou slapen)
[..]

nog nooit bij die uren geweest, dus wist dat niet :+
uiteindelijk heb ik iig wel buzz lightyear space blast kunnen doen, wat (als het park open is) gewoon niet echt te doen is zonder een fastpass.. :P
ik had wel begrepen dat ze afwisselend disneyland en disney studio's open doen.. dus hoopte stiekum op een vroege opening van het andere park

en op zondag ging ik in crush's coaster, ging een cast member naast mij mee, ik had iets zovan: huh!?!?!
en daarna: achja waarom niet :+
sorry misverstandje, dacht met de bus van het hotel naar disney

nee de eurolines is kut en zeker als je een vervelend persoon naast je hebt zitten de hele nacht door.
Ben regelmatig met de bus geweest, gewoon omdat het goedkoop is

Werden er nog 'buitenlanders' uitgepikt op de grens bij belgie ?:D

Ging er een castmember in kostuum mee met je?
  maandag 4 oktober 2010 @ 23:07:30 #89
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_87190967
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:46 schreef mschol het volgende:


uiteindelijk heb ik iig wel buzz lightyear space blast kunnen doen, wat (als het park open is) gewoon niet echt te doen is zonder een fastpass.. :P

Vind ik wel meevallen. Het loopt normaal gesproken wel redelijk door bij die attractie. Net als bij Peter Pan.
Heb iig bij dit soort attracties nog nooit de tijd gestaan die op de borden staan. Achtbanen wel.

Hopen dat we nog de Veronica actie bij elkaar gespaard krijgen in november. Iedere keer als die kerstreclame op TV komt kriebelt het als een malle!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_87191047
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:53 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

sorry misverstandje, dacht met de bus van het hotel naar disney

nee de eurolines is kut en zeker als je een vervelend persoon naast je hebt zitten de hele nacht door.
Ben regelmatig met de bus geweest, gewoon omdat het goedkoop is
Werden er nog 'buitenlanders' uitgepikt op de grens bij belgie ?:D
geen idee, ik heb (gelukkig) wel een deel van de reis kunnen slapen.
had ook niemand naast me maar die stoelen vind ik gewoon uitermate kut :P

quote:
Ging er een castmember in kostuum mee met je?
kostuum as in figuur? nee
wel in werkkleding
(niet dat ik klaag hoor, ze zag er absoluut niet slecht uit :+ )

wat ik wel rond uit onbeschoft vond was het eten in silver spur: (zaterdag avond gereserveerd)
ik vraag: mag ik wat drinken bestellen (in engels) nou dat mag, dus ik vraag nog even wat over een korting m.b.t. de pas die ik heb, besluit dat niet te doen en vraag of hij mij een cola kan geven, ik krijg positieve ok als antwoord..
dus ik ga rustig de kaart doornemen, en wil gaan bestellen en (tot mij verbazing) heb ik dat drankje niet gekregen en vraag dus gelijk hoe het zit..
blijkt dat meneer het nodig vind dat, als ik wat wil bestellen, het volgende (expliciet) moet zeggen: i'd like to order XXX
want het is frankrijk en zo gaat dat.. (en vervolgens loopt hij praktisch direct weg...)
ik had echt iets van, WTF!?! (en redelijk in stomheid geslagen en had dus niet echt een passend snel antwoord terug)

uiteindelijk hoofdgerecht gegeten (+ het drankje dat ik voor de 2de keer had besteld)
daarna om rekening gevraagd (aangezien er ook maar niet werd ingegaan op de vraag voor de dessertkaart)
bleek dat ze m'n drankje niet hadden gerekent.. dus ik snel betaald (23,60 oid voor de grote I-bone steak daarzo + cola) en gauw weer weggegaan, wat een :r

hij had me van te voren we de regeltjes mogen uitleggen als ik zo specifiek moet doen.. -O-

[ Bericht 38% gewijzigd door mschol op 04-10-2010 23:19:24 ]
pi_87191128
kostuum=werkkleding ;)
pi_87191571
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:11 schreef psv-gomes het volgende:
kostuum=werkkleding ;)
mja ik vind het niet echt een kostuum , maar het is je iig duidelijk ;)

wat vind jij van mijn ervaring in de silver spur (zie m'n edit)?

ik kan me niet herrinneren dat de regels zo vreemd zijn in frankrijk qua eten?

(enige wat me vaag bijstaat is dat ze er een handje van hebben, als je alles besteld hebt, dat ze als je klaar bent je volgende gerecht serveren terwijl de andere nog bezig zijn met het vorige gerecht)
pi_87191888
haha, wat erg

maar de ene keer is de bediening goed en andere andere keer niet hoor.
En ze vergeten regelmatig nog weleens iets te brengen als je iets extra vraagt.

silver spur in het park of in the village?
pi_87192035
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:30 schreef psv-gomes het volgende:
haha, wat erg

maar de ene keer is de bediening goed en andere andere keer niet hoor.
En ze vergeten regelmatig nog weleens iets te brengen als je iets extra vraagt.

silver spur in het park of in the village?
in het park.. (eten was overigens wel lekker)
pi_87192214
wat had je dan precies gezegd toen hij daarna die opmerking maakte over het bestellen?

misschien had je er geeen astjeblieft bij gezegd hahaha :D
pi_87192747
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 23:39 schreef psv-gomes het volgende:
wat had je dan precies gezegd toen hij daarna die opmerking maakte over het bestellen?

misschien had je er geeen astjeblieft bij gezegd hahaha :D
ik heb geen idee , maar ik zal wel net eff de norse ober hebben gehad.

achja, op dat en de bus na heb ik het helemaal naar me zin gehad.. :)
volgend jaar weer eens gaan.. (2x als het eff meezit)
pi_87199606
Ik ga in december maar weer eens, iemand nog een goedkoop adresje voor tickets? Ik had er eerst eentje op marktplaats, maar die doet het niet meer (nederlander die in frankrijk woont/werkt en goedkoop aan tickets kon komen).
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_87205570
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:53 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

sorry misverstandje, dacht met de bus van het hotel naar disney

nee de eurolines is kut en zeker als je een vervelend persoon naast je hebt zitten de hele nacht door.
Ben regelmatig met de bus geweest, gewoon omdat het goedkoop is

Werden er nog 'buitenlanders' uitgepikt op de grens bij belgie ?:D

Ging er een castmember in kostuum mee met je?
eurolines is echt een hel.....2 of 3 keer gedaan toen mn vriendin nog in parijs woonde maar echt nooit meer.....vanuit dh eerst het centrum van rotterdam in, dan breda en daarna nog antwerpen en brussel :')

deden er 8 uur over ofzo :')
dan maar iets meer betalen en lekker met het autootje of talys.
pi_87206314
9 november,bijnabijnabijna *O*.
pi_87211957
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 22:03 schreef psv-gomes het volgende:
waarom ga je maar 1 dagje? of ga je nog naar parijs enzo voor meerdere dagen?
Dinsdag tot en met zaterdag in Parijs ja met ouders.
pi_87212666
Heeft iemand al ooit gebruik gemaakt van die Veronica aanbieding die altijd zo in november is voor 1 weekend naar Disneyland Parijs? Zoja hoe was dat want ik wil een 11 en 5 jarige meenemen uitgaande dat de 5 jarige dan gratis mee reist. :)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 00:10:28 #102
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_87232472
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:26 schreef rubje het volgende:
Heeft iemand al ooit gebruik gemaakt van die Veronica aanbieding die altijd zo in november is voor 1 weekend naar Disneyland Parijs? Zoja hoe was dat want ik wil een 11 en 5 jarige meenemen uitgaande dat de 5 jarige dan gratis mee reist. :)
Ja, wij hebben dit al 2x gedaan en om maar even wat reclametermen te gebruiken: Ik zeg doen!
Je hebt 2/3 volle dagen (althans als je vroeg aankomt :) ) de tijd om het grote park in te gaan. Die studio's doe je dan gewoon op zaterdagavond tijdens die opening en kun je zo goed als alle attracties doen. Volgens mij is alleen Studio Tram Tour gesloten die avond. Daarnaast scheelt je dit enorm veel tijd (m'n nichtje heeft bijv. Crush' Coaster 4x achter elkaar gedaan) en de Disney figuren lopen er los rond en je hebt enorm veel tijd om met ze op de foto te gaan. M'n neefje en nichtje waren 2 jaar geleden nog een hele tijd aan het dollen en stoeien met Knabbel en Babbel. Iets wat je overdag dus echt niet lukt! Ook is het heel gezellig met alleen maar Nederlanders (en dus geen aso Spanjaarden of whatever) en bandjes wat staan te spelen.

Enige minpuntje was de hotelkamer regelen. We hadden 2 kamers nodig en hadden bij OAD geregeld dat deze naast elkaar waren met een tussendeur. Bleek dus niet het geval te zijn... Jaar daarvoor zaten we op een kamer die al bezet was 8)7

Wij hopen dat we dit dit jaar weer kunnen doen alleen even kijken of we het nog bij elkaar gespaard krijgen ;)
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_87232958
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:26 schreef rubje het volgende:
Heeft iemand al ooit gebruik gemaakt van die Veronica aanbieding die altijd zo in november is voor 1 weekend naar Disneyland Parijs? Zoja hoe was dat want ik wil een 11 en 5 jarige meenemen uitgaande dat de 5 jarige dan gratis mee reist. :)
Ik kan alleen maar beamen wat LeonH zegt. Vooral die avond alleen met Nederlanders. Niet dat geduw e.d. maar netjes wachten op elkaar. Inderdaad Crush een paar keer achter elkaar doen tot je er ziek van wordt. Vorig jaar alleen geweest, dit jaar hoop ik iemand nog iemand te vinden die mee wil, anders maar weer alleen.
pi_87262161
treurig ;(
paar jaar terug ook al een meisje overleden in aerosmith rollercoaster....kutberichten :{

Medewerker dood in Disneyland Parijs
Uitgegeven: 6 oktober 2010 21:06
Laatst gewijzigd: 6 oktober 2010 21:06

AMSTERDAM - Een schoonmaker is in het amusementspark Disneyland Parijs om het leven gekomen toen de attractie die hij schoonmaakte per ongeluk aanging. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

© NU.nl/Ron NieDe 53-jarige man raakte zwaargewond toen hij aan het werk was op de attractie 'It's a small world'. Hij werd per helikopter naar het ziekenhuis gebracht, waar hij overleed.

Volgens de politie kwam de schoonmaker vast te zitten onder een bootje van de attractie toen die woensdagochtend per ongeluk aanging.


Een woordvoerder van Disneyland Partij zei dat de attractie gesloten is zolang het politieonderzoek loopt.

Disneyland Parijs is een van de grootste amusementsparken van Europa.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:07:50 #105
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_87265087
Erg zuur dit. Vraag me dan toch af hoe zoiets kan gebeuren... Enige wat ik me kan indenken is dat hij al een tijdje onder water heeft gelegen terwijl hij vast zat aan het bootje. Maar kan me niet herinneren dat het zo diep is....

Via Theme Park forum:

quote:
Edit: Heb wat meer info kunnen achterhalen via Castmembers van Fantasyland.
De attractie wordt 's nachts schoongemaakt door een extern bedrijf Sin&Stes,
hiervoor wordt de attractie in werking gezet zodat de boten één voor één schoongemaakt kunnen worden op het station.
De schoonmaker is dus tijdens die schoonmaak werkzaamheden in het water gevallen en een andere boot is over hem heen gevaren.
Op welke locatie dit is gebeurd en hoe het komt dat de man in het water is gevallen weet ik niet.
De attractie was dus niet per ongeluk in werking.
Die laatste zin in het bericht is ook echt weer iets voor Nu.nl
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_87292571
ow niks van gehoord, was een dagje vrij en niet in de buurt

wel erg, vraag me af hoe het is gebeurt
pi_87458473
Ik ga volgende week (herfstvakantie) van dinsdag tm zaterdag naar Parijs. Eén dag gaan we naar Disneyland, dat wordt dus woensdag/donderdag/vrijdag. Iemand die een dag kan adviseren of maakt het niet veel uit?
pi_87598054
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:14 schreef EdNoolk het volgende:
Ik ga volgende week (herfstvakantie) van dinsdag tm zaterdag naar Parijs. Eén dag gaan we naar Disneyland, dat wordt dus woensdag/donderdag/vrijdag. Iemand die een dag kan adviseren of maakt het niet veel uit?
in ieder geval op een doordeweekse dag, wellicht scheelt dat wat weekenddrukte...
pi_87633213
Dan kies ik dus voor woensdag of donderdag. Morgen even alvast een route uitstippelen en dan gaaaaaaaaaaaaaaaaaan. Super veel zin in!
pi_87655962
hou wel rekening mee met de stakingen
Dinsdag beginnen ze weer
Dus de reis kan wel ff langer duren
pi_87668952
Ja, en daar gaat m'n vakantie naar Parijs :'(
pi_87669088
ach er rijdt altijd wel iets hoor... Gewoon geduld hebben ;)
pi_87675968
Appartement in Parijs was al geboekt. Misschien gaan we toch nog weg morgen/overmorgen als de files en stakingen meevallen. Ik heb ondertusen alvast een lijstje gemaakt met dingen die ik wil bezoeken.

Frontierland:
Big Thunder Mountain – achtbaan door rotsen
Phantom Manor – spookhuis

Discoveryland:
Space Mountain (fastpass) – achtbaan
Captain EO – Film met Michael Jackson

Adventureland:
Indiana Jones (fastpass) – achtbaan
Pirates of the Carribean – iets als Fata Morgana

Fantasyland:
It’s a small world
Peter Pan’s Flight – iets als droomvlucht
Alice’s Curious Labyrinth – doolhof
Les voyages de Pinocchio – iets als Fata Morgana
Blanche-Neige et les Sept Nains- iets als Fata Morgana

Nu ga ik natuurlijk ook zeker gebruik maken van de FastPass. Weet niet hoe vaak ik die pas kan gebruiken dus bij welke van deze attracties is hij het meest effectief (en heeft dus de langste wachtrij)?
pi_87676480
Pirates is wel iets als Fata Morgana, peter pan, sneeuwwitje en pinokkio zijn dat niet!

Fastpass kan je gewoon opnieuw halen zodra je vorige is verlopen. Wel kan je het maar van 1 attractie per keer in je bezit hebben maar er zit geen limiet aan. Zolang ze niet op zijn worden ze de hele dag door uitgegeven door middel van je toegangskaartje in een automaat bij de attractie te stoppen.

Ik kan je Buzz Lightyear meer aanraden dan peter pan, sneeuwwitje, pinokkio en het doolhof. Ow ik zie net dat die dicht is t/m de 22ste, dat is jammer.

Vergeet de parade 's middags niet O+

Om maar niet te spreken van wat je mist in de studio's. Rock 'n RollerCoaster, Crush Coaster, Tower of Terror, Animagique, Cinemagique O+ O+ O+

Minimaal 3 dagen heb je nodig om al het leuks te zien en te beleven.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87677751
Draait Captain EO weer? :D
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_87677843
Ja tijdelijk terug gebracht. Weet niet voor hoe lang eik.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:19:25 #117
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_87679098
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Minimaal 3 dagen heb je nodig om al het leuks te zien en te beleven.
Wij zijn 3 nachten geweest, op de aankomstdag waren we rond 14:30 in het park, daarna twee hele dagen in de parken geweest en op de vertrekdag zijn we rond 12:30 vertrokken uit het park.
Dat was qua tijdsduur inderdaad precies goed, we konden alles zien en doen wat we wilden zonder dat we ons hoefden te haasten O+.

Ik wil volgend jaar weer :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_87679345
Ik wil nu kerstshoppen daar maar laat maar met minimaal 32 weken zwanger in die periode :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87679445
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja tijdelijk terug gebracht. Weet niet voor hoe lang eik.
Leuk!

Ik ga 10 december om te kerstshoppen. :s)
Ja, die met de ballen in de bek.
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:27:35 #120
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_87679470
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wil nu kerstshoppen daar maar laat maar met minimaal 32 weken zwanger in die periode :')
Niet zo'n geslaagd plan nee :'). Maar over een tijdje kun je met je kleine naar Disney O+.

Mijn dochter van 6 is er nog helemaal enthousiast over, toen we in mei gingen was ze net 6. Een paar weken geleden mocht ze op school wat meenemen om te laten zien wie ze was en toen koos ze het fotoboekje van Disney O+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_87682273
Thanks DML voor je comment :). Omdat we maar 1 dag naar Disneyland gaan ga ik ook maar één park bezoeken!
pi_87691129
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:09 schreef EdNoolk het volgende:


Les voyages de Pinocchio – iets als Fata Morgana (Gesloten 19,20 en 21 okt)
Blanche-Neige et les Sept Nains- iets als Fata Morgana (Gesloten 19,20 en 21 okt)

Hier heb je alvast een pdf met shows in de periode van 16 t/m 22 okt
pi_87695841
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Pirates is wel iets als Fata Morgana, peter pan, sneeuwwitje en pinokkio zijn dat niet!

Fastpass kan je gewoon opnieuw halen zodra je vorige is verlopen. Wel kan je het maar van 1 attractie per keer in je bezit hebben maar er zit geen limiet aan. Zolang ze niet op zijn worden ze de hele dag door uitgegeven door middel van je toegangskaartje in een automaat bij de attractie te stoppen.

Ik kan je Buzz Lightyear meer aanraden dan peter pan, sneeuwwitje, pinokkio en het doolhof. Ow ik zie net dat die dicht is t/m de 22ste, dat is jammer.

Vergeet de parade 's middags niet O+

Om maar niet te spreken van wat je mist in de studio's. Rock 'n RollerCoaster, Crush Coaster, Tower of Terror, Animagique, Cinemagique O+ O+ O+

Minimaal 3 dagen heb je nodig om al het leuks te zien en te beleven.
buzz lightyear is inderdaad erg cool, vooral ook vanwege de hele setting en aankleding ervan enzo...
verder DE attracties die je in mijn ogen MOET doen:

phantom manor, big thunder mountain, space mountain, indiana jones, captain eo, peter pan en uiteraard pirates. kun je op een normale dag, met eten en parade(s) gerust al 1 volledige dag voor uittrekken.
pi_87696445
ik ben niet naar captain eo geweest omdat mij er echt geen drol aanleek.. :P
pi_87697562
captain eo is saaaaaaaaaaaaaaaaaaaai
pi_87698002
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:47 schreef psv-gomes het volgende:
captain eo is saaaaaaaaaaaaaaaaaaaai
dan heb ik goed gegokt dus :7
pi_87698183
smaken verschillen, maar goed het is niet mijn ding
maar nee geen aanrader dat klopt wel
pi_87703978
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:02 schreef psv-gomes het volgende:
smaken verschillen, maar goed het is niet mijn ding
maar nee geen aanrader dat klopt wel
onzin, pure nostalgie in de eerste plaats, deed me namelijk weer erg aan de beginjaren van disneyland denken en tweede alleen al het moment dat mj in beeld kwam en die hele zaal uit zn dak ging......fucking kippevel moment :)

overigens is natuurlijk als je er over nadenkt geen enkele attractie de moeite waard om anderhalf uur in de rij te staan.
peter pan, anderhalf uur staan voor 2 minuutjes pret. :')
wat dat betreft ga ik altijd meer mee voor de gezelligheid en uiteraard Paris :7
ohja, en de hamburgers bij Annette's natuurlijk!! :9~ _O_
pi_87704366
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:08 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

overigens is natuurlijk als je er over nadenkt geen enkele attractie de moeite waard om anderhalf uur in de rij te staan.
peter pan, anderhalf uur staan voor 2 minuutjes pret. :')
Inderdaad daar moet je niet te lang bij stil staan. Het ergste wat ik heb meegemaakt is bijna anderhalf uur wachten in de hete zon voor een veredelde kermisatractie.. die raketjes die voor de Space Mountain staan.

Maar goed je doet vanalles voor je zoontje he :)
Het wachten wordt iets leuker als er iets te zien valt onderweg zoals bij de Pirates.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:44:50 #130
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_87704960
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:23 schreef jeoff het volgende:

[..]

Inderdaad daar moet je niet te lang bij stil staan. Het ergste wat ik heb meegemaakt is bijna anderhalf uur wachten in de hete zon voor een veredelde kermisatractie.. die raketjes die voor de Space Mountain staan.

Maar goed je doet vanalles voor je zoontje he :)
Het wachten wordt iets leuker als er iets te zien valt onderweg zoals bij de Pirates.
Voor die raketjes hebben wij ook drie kwartier staan wachten :'). De rij leek helemaal niet zo lang maar de operator was zoooooo sloom....
Vriend zou in space mountain gaan, dochter mocht daar nog niet in dus zouden wij wel "even" die raketjes doen :')

Buzz Lightyear was een van onze favo attracties, daar gingen we telkens in de Magic Hours in, dan was het hooguit 10 minuten wachten :9
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_87705505
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:23 schreef jeoff het volgende:

[..]

Inderdaad daar moet je niet te lang bij stil staan. Het ergste wat ik heb meegemaakt is bijna anderhalf uur wachten in de hete zon voor een veredelde kermisatractie.. die raketjes die voor de Space Mountain staan.

Maar goed je doet vanalles voor je zoontje he :)
Het wachten wordt iets leuker als er iets te zien valt onderweg zoals bij de Pirates.
precies, meer het idee dat je lekker een weekendje weg bent, gezelligheid, no stress....dat maakt het voor mij leuk.
maar als je gaat nadenken wat je aan het doen bent: 2 uur wachten om in een bootje naar wassen poppen te kijken....nou ja, ahum......je begrijpt me wel ;)
pi_87892313
En ik ben terug :).
Als eerste in Space Mountain gegaan, was wel vet natuurlijk, alleen soms toch jammer dat je te weinig zag :@ . Kwam er een beetje misselijk uit, gelijk in StarWars gegaan en het scheelde letterlijk 5 seconde of ik was over m'n nek gegaan, heel veel mazzel. Voor de rest vond ik het treintje eigenlijk heel leuk maar de rest vond ik een beetje tegenvallen, beetje van hetzelfde (phantom manor, peter pan etc). Wel heel eng hoe schoon dat hele park was! En in totaal 1x half uur gewacht voor Peter Pan, maar de rest was allemaal een kwartier of korter, en als klap op de vuurpijl constant maar 10 mensen in de rij voor Indiana Jones!

Was leuk dus, maar niet zó bijzonder als ik had verwacht.
pi_87906231
Disneyland is ook niet puur de attracties maar de hele sfeer. De muziekjes die overal gedraaid worden en de parade en de aankleding.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87919531
Ik begrijp nooit waarom iedereen Disneyland altijd maar de hemel in prijst. Ik ben van mening dat onze Nederlandse Efteling veel meer te bieden heeft. Mooiere attracties met meer detail, veel meer sfeer en een stuk kortere wachtrijen :)
pi_87919740
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:15 schreef Kadoe het volgende:
Ik begrijp nooit waarom iedereen Disneyland altijd maar de hemel in prijst. Ik ben van mening dat onze Nederlandse Efteling veel meer te bieden heeft. Mooiere attracties met meer detail, veel meer sfeer en een stuk kortere wachtrijen :)
Ben jij in een ander Disneyland geweest dan wij? Efteling is leuk, maar sfeer? Nee.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_87919992
Efteling heeft wel sfeer, maar als je wel eens in het hoogseizoen bent geweest weet je dat de rijen echt niet minder zijn.

Sfeer in Disneyland is wel beter dan de efteling. Vooral samen met Disney Studios ^O^
pi_87920173
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:15 schreef Kadoe het volgende:
Ik begrijp nooit waarom iedereen Disneyland altijd maar de hemel in prijst. Ik ben van mening dat onze Nederlandse Efteling veel meer te bieden heeft. Mooiere attracties met meer detail, veel meer sfeer en een stuk kortere wachtrijen :)
efteling kan nog een heleboel leren als het aankomt op aankleden van een attractie (dus o.a. wachtrij en tussenruimtes) van disney!
pi_87920270
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ben jij in een ander Disneyland geweest dan wij? Efteling is leuk, maar sfeer? Nee.
De Efteling heeft met haar kneuterige huisjes midden in de natuur veel meer sfeer dan bijvoorbeeld Disneyland parijs. Toen ik afgelopen zomer Disneyland Parijs voor het eerst bezocht viel dat eerlijk gezegd zwaar tegen. De commercialiteit druipt overal vanaf en van geweldige thematisering kun je nou ook weer niet spreken.

Geen sfeer in de Efteling? Ik bezoek de Efteling jaarlijks bijna alleen maar voor de sfeer. De prachtige natuur vol bloemen, uilen, eekhoorns en zelfs vossen zijn zo'n groot pluspunt voor het park. In de Efteling weet men wel hoe er gethematiseerd moet worden, veel gebouwen zijn zelfs echt opgebouwd uit hout en steen.

Vergelijk bijvoorbeeld eens Droomvlucht met Peter Pan's Flight (zo heet deze attractie toch? :@ ). Ik kom dan tot de conclusie dat Droomvlucht een veel betere afwerking en detaillering heeft.

Winter Efteling O+


[ Bericht 25% gewijzigd door Kadoe op 25-10-2010 08:52:35 ]
  maandag 25 oktober 2010 @ 09:53:41 #139
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_87927553
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:15 schreef Kadoe het volgende:
Ik begrijp nooit waarom iedereen Disneyland altijd maar de hemel in prijst. Ik ben van mening dat onze Nederlandse Efteling veel meer te bieden heeft. Mooiere attracties met meer detail, veel meer sfeer en een stuk kortere wachtrijen :)
Ga je mond eens spoelen joh!
Begrijp me niet verkeerd, ik kom graag in de Efteling en de natuur is inderdaad een sterk punt maar de attracties meer detail? Meer sfeer? Peter Pan vergelijken met Droomvlucht? OH MY GOD!
Kijk eens naar de winter-Efteling en winter in Disneyland... Sorry maar als je winter noemt dat de helft van de attracties dicht is, een beetje nep sneeuw ligt en een paar Unox kraampjes op de paden en een lullig schaatsbaantje dan heb je het niet goed begrepen denk ik.

Weet niet eens of ik hier wel serieus op kan reageren...
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:18:19 #140
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_87928164
Ik ben nog nooit in de winter in Disneyland geweest maar ik kan me voorstellen dat het heel sfeervol is O+. Ik vind de Winterefteling ook heel mooi ondanks het feit dat er wat attracties niet open zijn.

Ik vind beide parken niet echt te vergelijken qua sfeer. De Efteling is op een kneuterige, Hollandsche Gezelligheid manier sfeervol, Disney op een supergethematiseerde Amerikaanse doch magische manier.
Ik hou van beide O+.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_87930889
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:53 schreef LeonH het volgende:

[..]

Ga je mond eens spoelen joh!
Begrijp me niet verkeerd, ik kom graag in de Efteling en de natuur is inderdaad een sterk punt maar de attracties meer detail? Meer sfeer? Peter Pan vergelijken met Droomvlucht? OH MY GOD!
Kijk eens naar de winter-Efteling en winter in Disneyland... Sorry maar als je winter noemt dat de helft van de attracties dicht is, een beetje nep sneeuw ligt en een paar Unox kraampjes op de paden en een lullig schaatsbaantje dan heb je het niet goed begrepen denk ik.

Weet niet eens of ik hier wel serieus op kan reageren...
Het is je toch gelukt!
Btw Droomvlucht>>>>>>>Peter Pan
pi_87930981
Je moet droomvlucht en peter pan ook niet willen vergelijken. Uberhaupt moet je parken niet met elkaar willen vergelijken. Vergelijk dan Disneyland met het Europapark. Zelfde opzet en grootte. De efteling is zo compleet anders dan Disneyland.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87945181
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:53 schreef LeonH het volgende:

[..]

Ga je mond eens spoelen joh!
Begrijp me niet verkeerd, ik kom graag in de Efteling en de natuur is inderdaad een sterk punt maar de attracties meer detail? Meer sfeer? Peter Pan vergelijken met Droomvlucht? OH MY GOD!
Kijk eens naar de winter-Efteling en winter in Disneyland... Sorry maar als je winter noemt dat de helft van de attracties dicht is, een beetje nep sneeuw ligt en een paar Unox kraampjes op de paden en een lullig schaatsbaantje dan heb je het niet goed begrepen denk ik.

Weet niet eens of ik hier wel serieus op kan reageren...
Dus omdat ik een andere mening heb moet ik volgens jou mijn mond spoelen? :{
Ik vind nou eenmaal dat de Efteling in haar attracties veel meer details verwerkt dan dat Disney dat doet, veel gebouwen zijn bij Disney zelfs niet eens ingeschaduwd..

En waarom zou ik Droomvlucht niet met Peter Pan mogen vergelijken? Beide attracties zijn van hetzelfde type en hebben ongeveer hetzelfde vervoersmiddel. Ook staan beide attracties in het sprookjesachtige parkdeel. Ik kan daar een prima vergelijking tussen maken hoor.

De Helft van de attracties dicht? :')
Er zijn idd een paar achtbanen en 1 waterattractie dicht, ter compensatie is er dan ook een schaatsbaan, langlaufbaan en een sneeuwbaan. Het lijkt me de volgende keer handig als je eerst eens bekijkt wat er nou werkelijk open en dicht is tijdens de Winter Efteling..

Daarnaast is de Winter Efteling meer dan een schaatsbaan en wat Unox kraampjes, deze kraampjes staan er sowieso het hele jaar door en zijn er dus niet speciaal voor de winter. Als je echt in de waan leeft dat dit het enige is wat de Winter Efteling te bieden heeft raad ik je toch aan deze eens te bezoeken. Het is veel meer dan dit. De winter thematisatie gaat zelfs zover door dat alle tientallen beeldjes die het park sieren vervangen worden voor winterse exemplaren.

Nu snap ik ook wel dat winterse beeldjes niet extreem veel toevoegen aan de sfeerbeleving maar het laat wel zien waar de Efteling voor staat. Thematisering tot in de details. Walt Disney inspireerde zijn Disneyland dan ook niet voor niets op de Efteling.

En dan kon jij mijn reactie niet serieus nemen..
pi_87945315
Nutteloze discussie dit. Open een ander topic daarvoor en ik raad je aan en het is niet bewezen dat Walt in de Efteling is geweest trouwens.
Als je liever naar de Efteling gaat, ga je voortaan lekker daarheen. Laat ons hier lekker Disneyland geweldig vinden.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:01:37 #145
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_87956769
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:01 schreef Kadoe het volgende:

[..]

Dus omdat ik een andere mening heb moet ik volgens jou mijn mond spoelen? :{
Ik vind nou eenmaal dat de Efteling in haar attracties veel meer details verwerkt dan dat Disney dat doet, veel gebouwen zijn bij Disney zelfs niet eens ingeschaduwd..

En waarom zou ik Droomvlucht niet met Peter Pan mogen vergelijken? Beide attracties zijn van hetzelfde type en hebben ongeveer hetzelfde vervoersmiddel. Ook staan beide attracties in het sprookjesachtige parkdeel. Ik kan daar een prima vergelijking tussen maken hoor.

De Helft van de attracties dicht? :')
Er zijn idd een paar achtbanen en 1 waterattractie dicht, ter compensatie is er dan ook een schaatsbaan, langlaufbaan en een sneeuwbaan. Het lijkt me de volgende keer handig als je eerst eens bekijkt wat er nou werkelijk open en dicht is tijdens de Winter Efteling..

Daarnaast is de Winter Efteling meer dan een schaatsbaan en wat Unox kraampjes, deze kraampjes staan er sowieso het hele jaar door en zijn er dus niet speciaal voor de winter. Als je echt in de waan leeft dat dit het enige is wat de Winter Efteling te bieden heeft raad ik je toch aan deze eens te bezoeken. Het is veel meer dan dit. De winter thematisatie gaat zelfs zover door dat alle tientallen beeldjes die het park sieren vervangen worden voor winterse exemplaren.
[ afbeelding ]
Nu snap ik ook wel dat winterse beeldjes niet extreem veel toevoegen aan de sfeerbeleving maar het laat wel zien waar de Efteling voor staat. Thematisering tot in de details. Walt Disney inspireerde zijn Disneyland dan ook niet voor niets op de Efteling.

En dan kon jij mijn reactie niet serieus nemen..
Je mag je mening hebben alleen vind ik dat die in mijn ogen totaal niet klopt.

Zoals gezegd is nooit bewezen dat Walt in de Efteling is geweest. En er staat onder andere een vergelijking op een site met een torentje en een lampenkap... Waar hebben we het over. Die kan je in die vorm zowat in iedere bouwmarkt krijgen bij wijze van.

Ik ben er een aantal jaren terug eens geweest en vond de hele winter Efteling niks bijzonders. Weet niet hoelang dit al gedaan wordt dus zou kunnen dat ik er in een van de eerste jaren was.

De vergelijking met Peter Pan vind ik nog steeds niet correct. Mocht je dat wel gaan doen vind ik Droomvlucht ook wel mooier maar dan wel pas het moment dat je in het karretje zit. De wachtrij en aankleding vind ik diep triest en een hel om op een drukke dag 45 minuten te wachten! Dus thematisering gaat niet overal op in de Efteling.
En er zijn maar een paar achtbanen en waterattractie dicht dan spreek je al gauw over misschien wel (bijna) de helft van de belangrijke attracties van de Efteling.

Ik vind de Efteling werkelijk een prachtig park (en ook als natuurliefhebber) maar om dit te gaan vergelijken met Disneyland vind ik zelf niet correct.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_87957266
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 22:01 schreef LeonH het volgende:

[..]

De vergelijking met Peter Pan vind ik nog steeds niet correct. Mocht je dat wel gaan doen vind ik Droomvlucht ook wel mooier maar dan wel pas het moment dat je in het karretje zit. De wachtrij en aankleding vind ik diep triest en een hel om op een drukke dag 45 minuten te wachten! Dus thematisering gaat niet overal op in de Efteling.
En er zijn maar een paar achtbanen en waterattractie dicht dan spreek je al gauw over misschien wel (bijna) de helft van de belangrijke attracties van de Efteling.

Ik ben het gedeeltelijk met jullie beiden eens, maar ik heb ook bij Peter Pan 45 minuten buiten in de brandende zon in de rij gestaan in Disney. Niks aankleding, zelfs geen dak om te schuilen. Eenmaal binnen zag je ook niks tot je in het bootje zat. Zo geldt dat voor wel meer attracties bij Disney, alsook de Efteling.

Daartentegen zijn de nieuwe attracties zoals de Vliegende Hollander wèl weer heel goed aangekleed. Ik heb daar lang in de rij moeten wachten, maar je loopt steeds van de ene naar de andere kleine kamer geheel in thema.

over de wintereftling staat op hun website het volgende:

Tijdens de Winter Efteling zijn bijna alle attracties in het park open, behalve de Python, Piraña en de Roeivijver. Joris en de Draak, De Vliegende Hollander, Halve Maen, Bobbaan en D’Oude Tuffer zijn geopend wanneer het niet vriest.

Dus al met al zijn 3 attracties dicht, tenzij het vriest. Valt reuze mee dus.

Het blijft een nutteloze discussie. Beide parken zijn geweldig en hebben hun eigen charme!
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:27:22 #147
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_87958162
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 22:11 schreef jeoff het volgende:

[..]

Ik ben het gedeeltelijk met jullie beiden eens, maar ik heb ook bij Peter Pan 45 minuten buiten in de brandende zon in de rij gestaan in Disney. Niks aankleding, zelfs geen dak om te schuilen. Eenmaal binnen zag je ook niks tot je in het bootje zat. Zo geldt dat voor wel meer attracties bij Disney, alsook de Efteling.

Daartentegen zijn de nieuwe attracties zoals de Vliegende Hollander wèl weer heel goed aangekleed. Ik heb daar lang in de rij moeten wachten, maar je loopt steeds van de ene naar de andere kleine kamer geheel in thema.

over de wintereftling staat op hun website het volgende:

Tijdens de Winter Efteling zijn bijna alle attracties in het park open, behalve de Python, Piraña en de Roeivijver. Joris en de Draak, De Vliegende Hollander, Halve Maen, Bobbaan en D’Oude Tuffer zijn geopend wanneer het niet vriest.

Dus al met al zijn 3 attracties dicht, tenzij het vriest. Valt reuze mee dus.

Het blijft een nutteloze discussie. Beide parken zijn geweldig en hebben hun eigen charme!
Klopt al krijg je in de rij van Peter Pan nog een beetje mee van de Disney sfeer buiten mee totdat je bij die schuttingen komt, attractie vind ik wel leuk maar het geheel loopt wat schokkerig.

Moet er wel bij zeggen dat toen ik bij de W-E ben geweest er nog geen Vliegende Hollander en JEDD was.

Dat laatste sluit ik me ook bij aan!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_88283818
Voor de gebruikers van een Iphone/Ipod/Ipad. Er is een nieuwe applicatie uitgekomen voor gebruik in Disneyland Parijs. http://itunes.apple.com/nl/app/disneyland-paris/id396908589?mt=8#

quote:
Omschrijving

Discover Disneyland® Paris (its two parks, its hotels and Disney® Village), plan your stay, and once you are on site optimize your visit by using the interactive map, increased reality, the waiting time at the attractions and parade and show times that appear on your phone in real time.

To discover Disneyland ®Paris, the application offers you:
- The description of each park, of its attractions, shows, parades, restaurants, stores and services (ATMs, restrooms, etc)
- A multitude of advice to be well-organized once you are on site, with preferred itineraries according to your tastes (strong sensations, family adventure for example)
- The latest news (attractions or seasons) with video trailers
- The presentation of our hotels, of our different park admission tickets and show tickets, with the possibility of reserving directly through our central reservations office.

Once you are on site, the application helps you organize your visit in our parks by using, in particular:
- The interactive card: it allows you to highlight all the points of interest, such as shows, parades, restaurants, stores and services (ATMs, restrooms, etc) and to be geo-localized to make it easier to find your way around the parks.
- A search motor: symbolized by a magnifying glass on the map, it allows you to select the points of interest by criteria, be it the type of attractions (strong sensations, for little ones, etc) or even the specialties or prices of the restaurants.
- Increased reality: symbolized by the symbol 3D (for the 3GS and 4 iPhones), it allows you to see the parks through the iPhone’s camera and to position the points of interest directly
- Park hours, attractions, shows and attraction waiting times are given when you are geo-localized in one of the parks.
- The schedule: it allows you to group together the attractions you do not wish to miss. A warning system is put into place and gives you the time of the shows you have reserved.

This application is rich in content. We recommend you to download it via Wi-FI connection or to use your iTunes from a computer.
The application is free. A wireless mobile connection is require to use it inside the Disney parks. Please consult the rates and fees of your operator before to use it.
pi_88285903
quote:
attraction waiting times are given when you are geo-localized in one of the parks.
Dat is wel erg handig!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_88287718
oeh O+
Tap tap tap
pi_88414474
wat een k** weer was het vandaag....
Maar goed was verder ook lekker rustig, weinig lange wachtrijen behalve bij de crush ( 40min)
pi_88414774
Psv, hoe is het met de stakingen, vandaag? Er waren toch acties aangekondigd? We hebben Thalyskaartjes voor dinsdag, maar we twijfelen of we niet toch de auto pakken.
pi_88416194
Weinig gemerkt van die manifestaties btw....

Ik heb tot nu toe niks gevonden op de franse sites over nieuwe stakingen. ( nieuws - transports sites)
Collega vertelde eergisteren dat er de 24e werd gestaakt ( hoop het niet want ik het de 25e de tgv naar NL)

Maar thalys rijdt altijd wel. Is belgsch
  zondag 7 november 2010 @ 09:00:26 #154
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_88425051
werkt bob eigenlijk nog bij de tower of terror?
hij schrikt iedere keer weer, de groeten van dennis ;)
Starbucks, waar blijf je
pi_88426258
Nope werkt er niet meer. wie weet komt ie ooit weer terug
pi_88426940
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 21:32 schreef psv-gomes het volgende:
wat een k** weer was het vandaag....
Maar goed was verder ook lekker rustig, weinig lange wachtrijen behalve bij de crush ( 40min)
Is dat nieuwe ToyStory gedoe in Studio's nog wat?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_88427063
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2010 11:21 schreef Biancavia het volgende:

[..]



Is dat nieuwe ToyStory gedoe in Studio's nog wat?
:Y erg leuk
pi_88427757
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:21 schreef Biancavia het volgende:

[..]



Is dat nieuwe ToyStory gedoe in Studio's nog wat?
Als je kleine kids hebt wel ja ;)
pi_88427806
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:48 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

Als je kleine kids hebt wel ja ;)
Wij gedragen ons wel als kleine kinderen, is dat ook goed? :')
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_88429464
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:21 schreef Biancavia het volgende:

[..]



Is dat nieuwe ToyStory gedoe in Studio's nog wat?
leuk inelkaar gezet, maar de attractie's vond ik niet heel erg spectaculair
pi_88444257
Krijg je nog ergens korting op kaartjes? ANWB of andere organisatie, heb nog kaartjes nodig voor december.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_88458883
via auchan. is er nu een aanbieding van 2 tot 30 nov
http://www.auchan.fr/univers/billeterie/homeBilleterie.jsp
1 dag 2 parken ¤ 35.

Billet valable du 09 novembre 2010 au 03 janvier 2011 sauf les jours suivants :
4, 5, 11 & 12 décembre et du 27 au 31 décembre 2010

kosten om de kaartjes thuis te laten sturen ¤ 14,50 ( buitenland)
  maandag 8 november 2010 @ 09:40:21 #163
267485 UtopiaX
Enjoy live mofo's
pi_88463699
Zit er ook eind deze week (vrijdag). Wat zijn de attracties die je moet gedaan hebben?

Overigens logeer ik in Noisiel een dorpje niet ver van Disneyland. Hoeveel is het parkeren op de parking van Disney of zou het beter zijn de trein te nemen (Noisiel heeft ligt aan RER A). Iemand ervaring mee?
"Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery."
“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.”
pi_88464106
Ik ga morgen, voor 4(!) dagen. Zal dus wel een dagje Parijs worden. Maar mên, ik heb er zin in *O*. Nu hopen dat het OV niet alsnog gaat staken.
pi_88465042
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 09:40 schreef UtopiaX het volgende:
Zit er ook eind deze week (vrijdag). Wat zijn de attracties die je moet gedaan hebben?

Overigens logeer ik in Noisiel een dorpje niet ver van Disneyland. Hoeveel is het parkeren op de parking van Disney of zou het beter zijn de trein te nemen (Noisiel heeft ligt aan RER A). Iemand ervaring mee?
parkeren is ¤15 per dag!!
RER is goedkoper, duurt ong 20 -25 min
kaartje ong ¤2,20
carnet is ong ¤ 17,50
Gerekend vanaf noisel - val d' europe. Disneyland is 1 halte verder

Weet niet hoeveel dagen en hoeveel personen je gaat, maar mocht je meer als 1 dag gaan is de carnet goedkoper

[ Bericht 7% gewijzigd door psv-gomes op 08-11-2010 16:32:44 ]
pi_88483962
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 09:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ga morgen, voor 4(!) dagen. Zal dus wel een dagje Parijs worden. Maar mên, ik heb er zin in *O*. Nu hopen dat het OV niet alsnog gaat staken.
neem je regenpak mee zou ik zeggen....
pi_88488124
quote:
Op maandag 8 november 2010 19:24 schreef psv-gomes het volgende:

[..]


neem je regenpak mee zou ik zeggen....
Oeh, is het zo rot?
pi_88488225
Zat net voor de week voor oud & nieuw te kijken.
Belachelijk duur, 600 euries voor 1 nacht ! ;(

Dat gaat dus helaas niet door. :'(
pi_88488538
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:40 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Oeh, is het zo rot?
jup net het lokale nieuws op gehad.. Het regent in ieder geval elke dag tot en met vrijdag....

wie weet veranderd het nog.
Maar dacht zeg je maar dat je je regenpak mee moet nemen om je voor te bereiden ;)

Voordeel: zullen vast niet zulke lange rijen staan en dagjes mensen komen
pi_88497617
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 00:00 schreef psv-gomes het volgende:
via auchan. is er nu een aanbieding van 2 tot 30 nov
http://www.auchan.fr/univers/billeterie/homeBilleterie.jsp
1 dag 2 parken ¤ 35.

Billet valable du 09 novembre 2010 au 03 janvier 2011 sauf les jours suivants :
4, 5, 11 & 12 décembre et du 27 au 31 décembre 2010

kosten om de kaartjes thuis te laten sturen ¤ 14,50 ( buitenland)
Mijn Frans is niet meer wat het is geweest :') Maar deze kaartjes zijn ook geldig op 20december?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_88497782
ja.... geldig van 9 nov tot 3 jan, maar niet op 4+ 5-11+12 en 27 t/m31 dec
pi_88698437
Even copypasten:

Zo, verslag. Lang, want het kan me niet schelen of iemand het leest, ik wil het op papier hebben B-). Het was mijn eerste keer in Disney, en de 11e keer voor m'n reisgenoot, maar de eerste keer tijdens kerst.

Dinsdag aangekomen, in de verte alvast naar de Mickey-oortjes die boven de Studio uittorenen gezwaaid en naar het (Dream Castle) hotel gegaan. Was mooi O+. Toen direct doorgegaan naar de studios. Het was belachelijk rustig, we hebben maximaal tien minuten in de rij gestaan de hele dag. Alles was al in kerstsfeer, er werden kerstliedjes in Disneystijl gedraaid, enzovoort, maar het viel nog mee.

Daar zijn we begonnen met de Disney Studios Tour, wat best leuk was. Ik wist niet waarom m'n reisgenoot wilde dat ik links in het karretje zou zitten, maar dat werd duidelijk toen de vlammen uitbarstten en het water naar beneden kwam zetten. Ik schrok me dood :'). Hierna doorgelopen naar het Toy Story Playland, waar de paden van Knexx zijn gemaakt O+. De enige interessante attractie daar was de Soldier Parachute Drop, maar die was dicht omdat het te vochtig was op de vloer. Wat we gek vonden. Op dag 4, toen we hier wél in zijn geweest, bleek dat de vloer angstaanjagend glad was bij natheid, we hebben mensen bijna schedelfracturen op zien lopen daar.

Vervolgens zijn we lag de Tower of Terror gelopen, ("Durven we al? We moeten er toch een keer in. Ja maar dat doen we straks wel, echt.") naar Cinemagique. Wat een mooi lief filmpje was dat O+. Nou hielp het dat Julie Delphy erin speelt, die in Before Sunrise fantastisch is. Na Cinemagique zijn we naar Crush's Coaster gelopen. Fan-tas-tische aankleding! De meeuwen! O+. Ik had al gelezen dat hij enger is dan hij lijkt en heb er tonen uitgeslagen tijdens de rit waarvan ik niet wist dat ze bestonden :'). Toen we eruit waren wilden we eigenlijk direct weer, wat geen probleem was, aangezien er maar 10 minuten rij stond _O-.

Na Crush was het toch tijd voor de Tower. Ook daar konden we direct doorlopen, en scheet ik m'n broek weer vol tijdens het filmpje :'). We hadden een fantastische :9 medewerker die helemaal in z'n rol op ging en mensen de stuipen op het lijf jaagde. De rit zelf was doodeng, maar ook weer zó tof. Geheel op z'n c_c's besloot ik tot honderd te tellen tijdens het op en neer gaan, wat hielp tegen de doodsangsten :'). Ik kwam tot 72, maar het schijnt dat ik de hele 30-serie over heb geslagen B-).

Hierna hebben we gegeten bij Annette's, zeer Amerikaans en tof, maar ze hebben niet gedanst op rolschaatsen :{w. Toen was het hoog tijd voor het hotel, omdat we best wel kapot waren. Lushbad, goed bed, matig ontbijt want buffet en oh mijn god wat vreten Britten intens ranzig voer 's ochtends.

Dag twee zijn we het echte park in gedoken. Man. O. Man. Op Center Plaza stond een énorme kerstboom van een meter of 12, met pakjes en miniboompjes er omheen en Main Street was helemaal over the top aangekleed in kerstlichtjes en ze draaiden kerstliedjes en elk uur sneeuwde het een soort schuim wat helemaal niet vies was en en en O+. Nou ja, ik moest aan het handje vastgehouden worden in ieder geval :').

We zijn eerst maar doorgelopen naar Fantasyland, om de dag rustig te beginnen, al duurde het even voordat we daar waren want álle winkeltjes waren in kerststijl en moesten bekeken worden en het paleis van Doornroosje enzovoort enzovoort O+. Aldaar zijn we Peter Pan's Flight geweest. Mên. Droomvlucht was er een stronthoop bij :o. Echt fantastisch, vooral omdat we wéér niet lang hoefden te wachten. Daarna Sneeuwwitje en Pinokkio gezien, die waren ook tof, vooral omdat het bij Pinokkio echt naar hout rook op een gegeven moment. Die details zijn echt belachelijk goed. Toen nog even door de doolhof van Alice in Wonderland gelopen (je had gelijk pico, tof!), daarna overgestapt naar Adventureland en Pirates of the Caribbean gedaan. Tof. Toen een keer of 3 in Big Thunder Mountain geweest :'). Fastpass halen, 10 minuten in de gewone rij staan, achtbaan uit, fastpass gebruiken. Zo rustig was het. Verder ook nog the Fantom Manor gedaan, was ook wel gaaf maar niet echt eng, aangezien ik veul te stoer was inmiddels B-). Ergens tussendoor hebben we ook It's a Small World gedaan. Die was zó leuk _O-. Het gewone liedje werd afgewisseld met kerstliedjes O+.

Dit was de avond van de parades O+. Eerst the Tree Lightning Ceremony, met Mickey en Minnie en Donald en Goofy die kerstliedjes dansen en daarna gaat de enorme boom aan O+. Vervolgens de Fantillusion-parade O+! Youtube zegt meer dan mijn filmpjes, maar het was al donker en ALLE karren waren compleet verlicht met lichtjes en álle belangrijke disneyfiguren kwamen langs en man wat was het gaaf O+. Daar kwam nog een parade achteraan waarbij het kasteel van Doornroosje werd verlicht, en toen was het weer tijd om bij te komen in het hotel. Dag twee zijn we trouwens even het Disneyhotel ingedoken. Fuck me sideways, wat is dat mooi van binnen.

Dag drie bleek een nationale feestdag te zijn :'). Wisten wij veel dat ze zo nodig de eerste wereldoorlog moesten herdenken en iedere fransman dat in Disneyland wilde doen. Daarnaast was dat de dag dat het hier zo stormde, en wij zijn ook bepaald niet droog gebleven. Wel stug doorgezet, en nog 3 keer in Big Thunder Mountain geweest. Achtbanen in de regen zijn een hele andere ervaring :'). Verder nog wat attracties gedaan die niet al te druk waren, we hadden gelukkig alles al gezien. 's Ochtends ook nog een show in gegaan, met het idee dat het Honey I Shrunk the Audience was. Was niet. Was een tyfusshow met Micheal Fucking Jackson en slechte effects :r. 's Avonds waren we tot op het bot natgeregend, maar zijn stug uit eten geweest in het Village in het veel te luxe Steakhouse. Daarna de bar in het hotel ontdekt. Je had weer gelijk pico, een Tequila Sunrise is goed weg te slikken en word je flink aangeschoten van :').

Dag vier zouden we eigenlijk Parijs in gaan, maar zijn maar gewoon in het park gebleven :'). Ik baalde, want wilde of de Tower of Crush nog een keer in, maar de rijen waren veel te lang (80 minuten). Kregen we van een langslopende vrouw fastpasses voor de Tower in onze handen gedrukt O+. Ook zijn we nog een keer in Toy Story Playland geweest, en nóg een keer in Big Thunder Mountain, want het kon. En de Pirates ook weer. En toen moesten we echt echt echt naar huis ;(.

Al met al was het echt absoluut compleet fantastisch en zou ik zo volgende week weer gaan O+.
pi_88700309
Mooi verslag, clumsy!
Fijn dat het de eerste dagen zo lekker rustig was. :)

Ik ben er over vier weken weer, in het weekend helaas, dus waarschijnlijk wel lekker druk, maar ik ga voor de kerstsfeer, want ben nog nooit met kerst geweest. O+
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_88703419
nou gelukkig heb je het naar je zin gehad.. leuk verslag...
helaas zit het weer niet mee ( nog steeds niet )
pi_88817481
3 vrienden en ik gaan 9 en 10 december naar Disney en dan 11 december Parijs in.. Heb er erg veel zin in!!
Als het maar droog is tegen de tijd.. tegen de kou drinken we gewoon erg veel Hot Coco

[ Bericht 3% gewijzigd door Esje-lief op 17-11-2010 14:14:58 ]
Be brave. Be kind.
pi_88818253
Ik heb een royale verkoudheid en een keelontsteking overgehouden aan dit geintje :').
pi_88819212
quote:
9s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb een royale verkoudheid en een keelontsteking overgehouden aan dit geintje :').
Extra lang nagenieten! O+

:') :*
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 17 november 2010 @ 14:16:55 #178
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_88819238
quote:
9s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb een royale verkoudheid en een keelontsteking overgehouden aan dit geintje :').
Jij bent tenminste naar Disney geweest, ik zit thuis met een fikse keelontsteking terwijl ik nergens ben geweest :').
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_88819371
quote:
Op woensdag 17 november 2010 14:16 schreef MaLo het volgende:

[..]


Jij bent tenminste naar Disney geweest, ik zit thuis met een fikse keelontsteking terwijl ik nergens ben geweest :').
Dat is waar, en het begon gelukkig pas toen ik al terug was.
pi_88857988
Hallo,

Ik heb even een vraagje over Disney.

Wij willen in t weekend van 26 en 27 februari 2011.

Wat me opviel, zijn de prijzen.

Met 5 personen duurder (in totaal) dan met z'n 6en.

ga je naar Disneyland hotel met 5 personen, kost het 517 pp dus 2625 euro totaal, ga je met 6 personen wordt het 383 pp dus 2338 totaal. Dus goedkoper :-)

Hetzelfde geldt voor NY: met 6 personen is het 1546, met 5 personen 1640.

Santa Fe 1354 voor 6 en 1380 voor 5 pers.

New Port Bay: 6 pers 1228 en 5 pers 1110 euro

Cheyenne 6 pers 1144 en 5 pers 1135 euro

Sequoia Lodge 6 pers 1300 en 5 pers 1335 euro

Beetje vreemd eigenlijk...

Prijzen: dreizen.nl

Is het toegestaan voor 6 personen te boeken, en maar met 5 te gaan, de laatste is zgn ziek geworden?

Is dit prijstechnisch gezien de beste site om te boeken?

Wij willen graag met 5 man/vrouw naar New Port Bay Club, wat met 5 man op 1110 euro totaal komt.

Langer blijven is voor ons geen optie ( anders hadden we santa fe gedaan denk ik?)

leukste foto vorige x:



[ Bericht 6% gewijzigd door JohnB52 op 18-11-2010 12:52:04 ]
pi_88992386
Niemand?

Maargoed, heb zelf al een alternatief:

3 dagen Santa Fe voor 54 euro per persoon per dag . 4, 5 en 6 februari 2011.

Das bijna net zo goedkoop als de Efteling.

En 2 leaseauto's, dus brandstof hoeven we ook niet te betalen, best makkelijk zo O-)
pi_89476011
Nog een week, dan zit ik weer in de Rock'n'Rollercoaster! *O*
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_89477301
Hahahah Ik ook!!!
Be brave. Be kind.
pi_89484516
Moet wel zeggen dat ik een beetje bang ben voor het verplichte winterbanden verhaal in Frankrijk. Heeft iemand ervaring met zonder of met winterbanden rijden? En is het echt nodig?
Be brave. Be kind.
pi_89490199
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:42 schreef Esje-lief het volgende:
Moet wel zeggen dat ik een beetje bang ben voor het verplichte winterbanden verhaal in Frankrijk. Heeft iemand ervaring met zonder of met winterbanden rijden? En is het echt nodig?
Het is niet voor niks verplicht natuurlijk :{
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_89494200
Klopt, maar ik wil graag ervaringen...
Be brave. Be kind.
pi_89494428
Wat wil je nu horen dan? Wij hebben er winterbanden onder zitten en geloof me ik schiet niet 3 meter door bij het stoplicht zoals ik anderen van de week wel heb zien doen.

Of het nodig is kan niemand inschatten natuurlijk. Niets zo veranderlijk als het weer.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_89495846
Hoe dat het wegdek is, of er op de weg veel gestrooid is etc etc.

Wij zijn al bezig met het kijken of we winterbanden kunnen huren of kopen
Maar aangezien we over 5 dagen al weggaan en niet weten of het zo snel kan wil ik graag ervaringen horen.

Is het zo'n rare vraag?
Be brave. Be kind.
pi_89495964
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:48 schreef Esje-lief het volgende:
Hoe dat het wegdek is, of er op de weg veel gestrooid is etc etc.

Wij zijn al bezig met het kijken of we winterbanden kunnen huren of kopen
Maar aangezien we over 5 dagen al weggaan en niet weten of het zo snel kan wil ik graag ervaringen horen.

Is het zo'n rare vraag?
persoonlijk vind ik het een vreemde vraag, ik denk dat het merendeel van de autobezitters gewoon winterbanden onder de auto heeft zitten als het winter wordt (de structuur van winterbanden is anders waardoor je bij sneeuw e.d. veel meer grip hebt)
pi_89496076
Ik rij niet. ( heb ook geen rijbewijs ) dus is voor mij gewoon een informatie vraag.
Be brave. Be kind.
pi_89496288
Pfft, we zijn afgelopen woensdag teruggereden, alles is heel goed gestrooid in Frankrijk en Belgie, dus we konden normaal doorrijden.

Ik heb gewoon zomerbanden.
pi_89496317
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:52 schreef Esje-lief het volgende:
Ik rij niet. ( heb ook geen rijbewijs ) dus is voor mij gewoon een informatie vraag.
ik rij zelf ook niet.. (en heb ook geen rijbewijs :+)
pi_89496362
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:55 schreef CasB het volgende:
Pfft, we zijn afgelopen woensdag teruggereden, alles is heel goed gestrooid in Frankrijk en Belgie, dus we konden normaal doorrijden.

Ik heb gewoon zomerbanden.
Dank je wel... ( als we dan geen banden kunnen regelen )
Be brave. Be kind.
pi_89509406
Oh, dat wist ik helemaal niet, van die verplichte winterbanden.
Ik heb ook gewoon zomerbanden onder mijn autootje, ik rij normaal ook niet zoveel. De grootste stukken zijn de jaarlijkse ritjes naar Disneyland.

Gelukkig ziet het er voor volgende week wel gunstig uit, in elk geval voorspellen ze nu 1 tot 3 graden.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_89621548
Ik post ook weer even in dit topic! Ben mijn man zo gek aan het krijgen dat ie in maart 2011 weer met ons mee naar Disney gaat!
Ik wil in het Newport Bay hotel, 4 dagen. Het liefst met de bus, dus dan kom je al snel bij Oad uit volgens mij.....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_89623180
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 07:54 schreef Tezz het volgende:
Ik post ook weer even in dit topic! Ben mijn man zo gek aan het krijgen dat ie in maart 2011 weer met ons mee naar Disney gaat!
Ik wil in het Newport Bay hotel, 4 dagen. Het liefst met de bus, dus dan kom je al snel bij Oad uit volgens mij.....
die periode zou ik ook wel willen.. (om vervolgens ergens halverwege/eind december nogmaals te gaan)
maar zolang ik geen geld heb gaat het niet door..
en geen bus meer voor mij, brrr... ik betaal wel wat meer voor de trein... :P
pi_89627405
Oad heeft vanaf vandaag 12 uur weer een 48-uurs actie, tot 50% korting: Boek vanaf dinsdag 7 december 12.00 uur t/m donderdag 9 december 12.00 uur en bespaar tot 50% op je verblijf
pi_89629401
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:51 schreef mschol het volgende:

[..]

die periode zou ik ook wel willen.. (om vervolgens ergens halverwege/eind december nogmaals te gaan)
maar zolang ik geen geld heb gaat het niet door..
en geen bus meer voor mij, brrr... ik betaal wel wat meer voor de trein... :P
Mijn man wil niet zelf rijden en ik doe het ook niet, dus de bus is prima voor ons! Vorig jaar met de Oad-Kidsbus naar Disney geweest en dat is me prima bevallen! Opgestapt in Eindhoven.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_89631501
wow een halve dag in de bus zitten?!!

zonde van de tijd!! je mist 2 dagen zowat
pi_89631821
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:12 schreef psv-gomes het volgende:
wow een halve dag in de bus zitten?!!

zonde van de tijd!! je mist 2 dagen zowat
Ja maar als we allebei niet willen rijden dan houdt het op he!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_89633007
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:20 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ja maar als we allebei niet willen rijden dan houdt het op he!
trein?
stuk comfortabler en kortere reistijd.. (althans, voor mij)
pi_89633437
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:52 schreef mschol het volgende:

[..]

trein?
stuk comfortabler en kortere reistijd.. (althans, voor mij)
Ja ik ben nog aan het uitzoeken of dat wat is. Wel wat duurder volgens mij!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_89633774
Ik vond de trein helemaal niks.

1. NS, Prorail, Connexxion, ik heb er als dagelijks gebruiker van het OV weinig vertrouwen in.
2. Je moet je tassen/koffers constant meeslepen
3. Waar laat je je bagage in de bus/trein, de thalys en de tgv hebben maar beperkte ruimte en laten we het maar niet hebben over de gewone trein en bus.
4. Je kunt bijna niets leuks kopen, want dat moet ook allemaal weer mee terug.
5. Je bent gebonden aan de vertrektijden
6. Overstappen is niet altijd ideaal
7. Je doet er nog steeds minimaal 5 uur over. (vanuit Hoofddorp)

Anderhalf jaar geleden lekker met de auto naar Disney gereden, onderweg 1 maal stoppen om wat te drinken en te eten. Enige nadeel: 4 uur op, 5 uur in de auto en om 10-11 uur aankomen. Ik had wel wat moeite om mijn oogjes open te houden de eerste paar kilometers . . . Maar eenmaal aangekomen op 24 December hebben we 4 fantastische kerstdagen in Eurodisney vertoefd met alles erop en eraan. Kerstontbijt, kerstdiners, vuurwerk, nepsneeuw :P , alleen wel 1500 euro lichter . . . Overigne is de trein in de zomer en kerstperiode wat beter te doen, omdat de trein dan vanaf Schiphol naar Disney rijdt. Anders moet je eerst naar Brussel Zuid om daar over te stappen.
pi_89636441
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:05 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ja ik ben nog aan het uitzoeken of dat wat is. Wel wat duurder volgens mij!
ja als je bv een week van te voren boekt dan is het duur en doe je dat 3 mnd van te voren is het nog geodkoop
en bovendien is er een aanbieding op het moment bij de thalys; retourtje parijs 70 euro
pi_89645856
Jippie,

we hebben definitief geboekt!

Per ongeluk had degene die had geboekt ook reis en annuleringsverzekering aangeklikt, site was zo aardig aan te nemen dat iedereen n reisverzekering wilde hebben...

Gelukkig nog kunnen annuleren, scheelde 125 euro!

4 5 en 6 februari 2011 zitten wij met z'n 8en in 2 hotelkamertjes van Santa Fe, voor n enorm bedrag van 51 euro per persoon per dag! Voordeliger gaat volgens mij niet lukken!!!

Vraagje: hoelaat kan je 4 februari in het park terecht? Of eerst inchecken enzo?

Dit ivm verwachte vertrektijd van huis.

Vorige keer dat ik er was, waren we erg vroeg, dachten we bij Hotel New York wat te gaan drinken, dus wij lekkere koffie gepakt, opgedronken, wilden afrekenen, bleek dat we met onze slaperige hoofden het ontbijt-gedeelte in waren gegaan... Hoefden dus niet te betalen :-)
pi_89650566
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:01 schreef JohnB52 het volgende:
Jippie,

we hebben definitief geboekt!

Per ongeluk had degene die had geboekt ook reis en annuleringsverzekering aangeklikt, site was zo aardig aan te nemen dat iedereen n reisverzekering wilde hebben...

Gelukkig nog kunnen annuleren, scheelde 125 euro!

4 5 en 6 februari 2011 zitten wij met z'n 8en in 2 hotelkamertjes van Santa Fe, voor n enorm bedrag van 51 euro per persoon per dag! Voordeliger gaat volgens mij niet lukken!!!

Vraagje: hoelaat kan je 4 februari in het park terecht? Of eerst inchecken enzo?

Dit ivm verwachte vertrektijd van huis.

Vorige keer dat ik er was, waren we erg vroeg, dachten we bij Hotel New York wat te gaan drinken, dus wij lekkere koffie gepakt, opgedronken, wilden afrekenen, bleek dat we met onze slaperige hoofden het ontbijt-gedeelte in waren gegaan... Hoefden dus niet te betalen :-)
ik vind toch altijd wel erg jammer dat je exorbitante bedragen moet neerleggen bij die disney hotels (zelfs met 50% korting)... daarom vallen die vaak direct af... (nou scheelt et wel dat ik alleen ga)
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:19:33 #207
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_89654173
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:20 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vind toch altijd wel erg jammer dat je exorbitante bedragen moet neerleggen bij die disney hotels (zelfs met 50% korting)... daarom vallen die vaak direct af... (nou scheelt et wel dat ik alleen ga)
Ook al is het inderdaad te duur, toch pak ik altijd een Disney hotel. Kies dan toch altijd voor het gemak om op loopafstand naar het park te kunnen.

Deze actie is trouwens behoorlijk aantrekkelijk!
Ik kan me herinneren dat ik afgelopen zomer voor 3 dagen/2 nachten in de ¤600 kwijt was. Nu is dat echt de helft en dan heb je ook nog eens de mogelijk om tijdens de jaarwisseling te gaan! Helaas geen geld anders had ik alweer geboekt ;) Hadden we tenminste een planning met oud op nieuw ;)
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_89666438
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:20 schreef mschol het volgende:

[..]

ik vind toch altijd wel erg jammer dat je exorbitante bedragen moet neerleggen bij die disney hotels (zelfs met 50% korting)... daarom vallen die vaak direct af... (nou scheelt et wel dat ik alleen ga)
Ik moet zeggen dat ik het wel mee vind vallen eigenlijk. Je moet natuurlijk niet in de "dure" tijden gaan, maar daarbuiten met de 2=1, 3=2 en 4=3 acties en kinderen tot 6 jaar gratis, 30% korting, 50% korting vind ik het voor een park waar zoveel te beleven is echt meevallen. Het is dat mijn zoon nu nog even te klein is, maar anders had ik er nu ook weer gebruik van gemaakt en had ik toch minimaal Sequoia lodge of luxer geboekt. Het is natuurlijk ook afhankelijk van ieders eigen situatie wat exorbitant is en wat niet, maar ik vind het eigenlijk wel goed te doen en belangrijker nog ik vind het het bedrag waard. Wellicht als mijn kind(eren) ouder zijn en het volle pond moeten betalen dat ik er anders tegenaan kijk. Maar voor een gezin met jonge kinderen vind ik het prima te doen.
pi_89666463
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:01 schreef JohnB52 het volgende:
Jippie,

we hebben definitief geboekt!

Per ongeluk had degene die had geboekt ook reis en annuleringsverzekering aangeklikt, site was zo aardig aan te nemen dat iedereen n reisverzekering wilde hebben...

Gelukkig nog kunnen annuleren, scheelde 125 euro!

4 5 en 6 februari 2011 zitten wij met z'n 8en in 2 hotelkamertjes van Santa Fe, voor n enorm bedrag van 51 euro per persoon per dag! Voordeliger gaat volgens mij niet lukken!!!

Vraagje: hoelaat kan je 4 februari in het park terecht? Of eerst inchecken enzo?

Volgens mij vanaf het moment dat het park open is en dat zal waarschijnlijk in die periode om 10 uur zijn.
pi_89674170
Is het niet zo dat je "magical hours" hebt, of al eerder door de kaartcontrole/verkoop kan, dat je even op het plein moet wachten? Kan het me niet goed meer herinneren van 3 jaar geleden.
pi_89674443
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 13:36 schreef JohnB52 het volgende:
Is het niet zo dat je "magical hours" hebt, of al eerder door de kaartcontrole/verkoop kan, dat je even op het plein moet wachten? Kan het me niet goed meer herinneren van 3 jaar geleden.
Hier heeft u uw antwoord

quote:
Exclusive extra time for some of the most popular attractions.

Imagine having up to two exclusive extra hours to enjoy some of your favourite attractions, before regular park opening! That's exactly what Extra Magic Hours offers. Introduced in 2007, it allows early risers to sneak through the gates long before everyone else, as the park is still fresh from its morning clean-up and the rides only just whirring into action. Little to no queues, lots of space and a feeling that you've the park entirely to yourself.

This very special perk is offered to a number of guests, falling into the categories below, though many choose to use the extra hour(s) from 8am only on particular days, meaning the feeling of exclusivity is always there.
Who can enjoy Extra Magic Hours?

The privilege is mainly used to encourage patronage of Disney's own hotels, and so if you stay at any of the following hotels, you'll be able to access Extra Magic Hours (and there's no extra charge):

• Disneyland Hotel
• Disney's Hotel New York
• Disney's Newport Bay Club
• Disney's Sequoia Lodge
• Disney's Hotel Cheyenne
• Disney's Hotel Santa Fe
• Disney's Davy Crockett Ranch
• Hotel L'Elysée Val d'Europe

Ah, but that's not all! Holders of an Annual Passport Dream also get access to all Extra Magic Hours as one of their many exclusive privileges, whether staying in a Disney Hotel or not.
Extra Magic Hours
Latest Extra Magic Hours

[*] Extra Magic Hours are only available on certain dates, listings of which are published up to six months in advance by Disneyland Paris.
[*] Find the latest Extra Magic Hours dates and details on our dedicated Calendar page.


Which attractions are open?

No specific attractions are announced as part of Extra Magic Hours and so the list cannot be guaranteed, but the selection, always from Fantasyland and Discoveryland, usually comprises:

• Dumbo the Flying Elephant
• Peter Pan's Flight
• Mad Hatter's Tea Cups
• Le Carrousel de Lancelot
• Buzz Lightyear Laser Blast
• Space Mountain: Mission 2

If you're enjoying Extra Magic Hours at Walt Disney Studios Park, which the resort does specify can happen on some dates, then the attractions open will likely be: Crush's Coaster, Flying Carpets Over Agrabah, The Twilight Zone Tower of Terror and Rock 'n' Roller Coaster starring Aerosmith.

How do you access Extra Magic Hours?

Extra Magic Hours normally begin at 8am and so far mostly take place at Disneyland Park.

• At the park gate, look for the signs reading "Disney Hotel guests" and follow them to the gate on the far-right, allowing you to bypass any other guests queueing at the main gate. Here, show your Disney Hotel EasyPass, a small identification card given upon check-in at Disney-owned hotels, or Annual Passport.

• Once inside Disneyland Park, you are free to roam Main Street, U.S.A. often alongside other guests who are let into the street early to await "rope drop" when the other lands open. Now simply walk to the roped-off entrances to Discoveryland or Fantasyland at Central Plaza and show your Disney Hotel EasyPass or Annual Passport again to be let through to the attractions.

• Once inside the lands, you can move between Fantasyland and Discoveryland using the path behind Royal Castle Stage, rather than having to cross the roped-off Central Plaza again.
Op bepaalde data . . Moet je zelf even checken dus!

http://www.magischenachte(...)ingstijden-uren.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Robar op 08-12-2010 13:49:24 ]
pi_89675838
Wat helaas nog niet gepubliceerd is....

Vorige keer konden we 8x achter elkaar in de Space Mountain 2.... :r :Y
pi_89688612
voor die gene nog vandaag of morgen naar disney willen
succes ;)





pi_89696906
:{
Be brave. Be kind.
pi_89700637
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:47 schreef Esje-lief het volgende:
:{
Prachtig toch? Echte kerstsfeer. Paar winterbanden onder de auto en gaan ^O^
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_89701583
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:15 schreef psv-gomes het volgende:
voor die gene nog vandaag of morgen naar disney willen
succes ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wreed... mag wel een tikkeltje minder zijn maar dat met kerst is wel tof, ik moest het , volgende week precies 1 jaar terug, doen met veel regen, kou en nepsneeuw ;(
pi_89707986
quote:
Op woensdag 8 december 2010 23:14 schreef mschol het volgende:

[..]

wreed... mag wel een tikkeltje minder zijn maar dat met kerst is wel tof, ik moest het , volgende week precies 1 jaar terug, doen met veel regen, kou en nepsneeuw ;(
Twee jaar geleden met de kerstdagen was het vier dagen kurkdroog en ijskoud. moesten het dus ook doen met nepsneeuw, maar het zonnetje scheen nog best wel veel gelukkig. Naar een show kijken in de buitenlucht was alleen bijna niet te doen brrrrrrrrr.
pi_89709181
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Prachtig toch? Echte kerstsfeer. Paar winterbanden onder de auto en gaan ^O^
Met die verkeerschaos rond Parijs helpen je winterbandjes ook niet veel. ;)
pi_89709233
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:41 schreef jeoff het volgende:

[..]

Met die verkeerschaos rond Parijs helpen je winterbandjes ook niet veel. ;)
Gelukkig sla je al een stuk voor Parijs af :P
pi_89710340
Gelukkig is het de komende dagen boven 0.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_89734086
Ik ben er maandag 20 december :D

Zondag even shoppen in de outlet en winkelcentrum val d'europe.

En dinsdag even wat kerstmarkten in parijs bezoeken :P
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_89734986
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 09:43 schreef Robar het volgende:

[..]

Gelukkig sla je al een stuk voor Parijs af :P
ja en jij denkt dat daar geen problemen zijn ;)
pi_89752238
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:34 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

ja en jij denkt dat daar geen problemen zijn ;)
Ik vermoed wel een stuk minder. Heb het twee jaar geleden gereden (24 december) en echt geen meter in de file gestaan. Laat het nu wat slechter zijn met het weer en je zult misschien 30 minuten extra vertraging hebben, daarbij kom je neem ik aan niet om 9 uur 's-ochtends aan, tenzij je om 3 uur half 4 vertrekt...? Ligt er natuurlijk ook aan waarvandaan je wegrijdt. Ik doe er eerst not anderhalf uur over om Nederland uit te rijden. De rit is voor mij sowieso bijna 6 uur inclusief tussenstop.
pi_89776048
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:31 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik vermoed wel een stuk minder. Heb het twee jaar geleden gereden (24 december) en echt geen meter in de file gestaan. Laat het nu wat slechter zijn met het weer en je zult misschien 30 minuten extra vertraging hebben, daarbij kom je neem ik aan niet om 9 uur 's-ochtends aan, tenzij je om 3 uur half 4 vertrekt...? Ligt er natuurlijk ook aan waarvandaan je wegrijdt. Ik doe er eerst not anderhalf uur over om Nederland uit te rijden. De rit is voor mij sowieso bijna 6 uur inclusief tussenstop.
Ik had het er over in deze omstandigheden ( sneeuw etc)

Maar goed, ik heb dan ook geen ervaring met autorijden naar disney :D
pi_89776667
Rijden op de Franse snelweg vind ik heerlijk. Al stuk of 10x naar Parijs geweest in mijn jonge leven :')

Alleen oppassen voor de franse politie, staan nog wel eens te laseren langs de snelweg ;)
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_89780157
de franse politie heeft t vooral op buitenlanders voorzien....

[ Bericht 97% gewijzigd door psv-gomes op 10-12-2010 21:25:46 ]
pi_89780336
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:59 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Rijden op de Franse snelweg vind ik heerlijk. Al stuk of 10x naar Parijs geweest in mijn jonge leven :')

Alleen oppassen voor de franse politie, staan nog wel eens te laseren langs de snelweg ;)
Heerlijk? Fransen kunnen net als Belgen echt niet rijden.
pi_89795884
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:10 schreef psv-gomes het volgende:
de franse politie heeft t vooral op buitenlanders voorzien....

Is toch in elk land hetzelfde ?
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:31:55 #229
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_89796761
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 21:13 schreef CasB het volgende:

[..]

Heerlijk? Fransen kunnen net als Belgen echt niet rijden.
Dat dus. Echt verschrikkelijk!
Als ik bovenstaande lees ben ik blij dat ik lekker in het zuiden des lands woon. 4 uurtjes zonder pauze in Disneyland *O*

Wordt alleen tijd dat ik weer eens ga -O-
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_89797319





Zonder plaatjes is dit topic natuurlijk stukken minder leuk! (fotos genomen eind maart 2007)
pi_89824487
Nou we hebben er uit eindelijk 9 uur over gereden..
Er stond een file op de A3 bijna stilstaand.Ongeveer 2 uur ingestaan Stuk over de vluchtstrook gepakt en afrit genomen tussendoor en het een paar km laten nog een keer geprobeerd. En terwijl wij erop draaien zien we het begin van de file ( de politie had de weg gewoon afgesloten )
Bijna alle opritten naar de E104 als ik het goed zeg, waren afgesloten. Het hotel gebeld en die zeiden dat we het s'avonds nog maar eens moesten proberen.. Uiteindelijk via de TomTom een achteraf tussendoor weggetje gevonden..

Disney zelf was heerlijk, soms een beetje glad. Heb heerlijk genoten!! Foto's volgen nog!!

NU net op de terugweg in 4 uur gedaan
Be brave. Be kind.
  zondag 12 december 2010 @ 07:55:17 #232
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_89825198
Is Bob alweer terug? Zonder Bob, is de tower of terror toch minder...

en volgens mij kan hij ook niet zonder ;)
Starbucks, waar blijf je
pi_89826039
nee en binnenkort gaat er weer een nederlander daar weg
pi_89827095
Je stopt er mee?

Nog wat fotos van de vorige keer (nee het park was al open!)














Vraagje:

Zijn er nog buffet-restaurants die nog betaalbaar zijn?

Vorige keer was ik in het restaurant van Cheyenne, dat was nog wel redelijk te doen, voor normale prijs. Graag jullie tips!
pi_89857581
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 11:28 schreef JohnB52 het volgende:
Je stopt er mee?

nee een andere nederlander die bij de TOT werkt
  zondag 12 december 2010 @ 23:45:08 #236
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_89857861
Sow hey, dat is nog eens ideaal om Disneyland op zo'n rustig tijdstip te doen!
Die foto van Space Mountain is trouwens zeer mooi!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_89906956
Vrijdag aangekomen en al na tien minuten kouwe natte voeten door de drabsneeuw. ;(

Gelukkig was dat zaterdag weg, en hebben we twee prima dagen gehad. Wel druk, maar dankzij de fastpasses toch nog best wat kunnen doen van de attracties. Sfeer was heerlijk.
Maandagochtend knetterkoud! Ervoor gezorgd dat we kwart voor tien in Studio's waren om Crush te doen. Daarna nog een keertje Rock'n'Rollercoaster om het af te leren en toen naar huis gegaan.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_89910905
Iemand nog tips waar wel en niet te gaan eten?

Dan bedoel ik het avondeten...

Zijn er buffetten die aan te raden zijn, en welke je beter kan mijden?
pi_89911230
In al die keren dat ik er geweest ben (3) hebben we eigenlijk altijd van te voren half pension geboekt met eten in het hotel . . Vond ik eigenlijk we het makkelijkste..... En in het hotel is het nog wel redelijk te doen. Niet fantastisch, maar wel goed genoeg.
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:50:40 #240
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_89913658
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:21 schreef JohnB52 het volgende:
Iemand nog tips waar wel en niet te gaan eten?

Dan bedoel ik het avondeten...

Zijn er buffetten die aan te raden zijn, en welke je beter kan mijden?
Dan zou ik toch 1x in die dagen dat je gaat Cafe Mickey doen en dan ook nog eens reserveren als de Disney figuren er zijn.
Voor de rest zijn wij altijd bij allemaal die fastfood dingen geweest in het park of McDonald's ;)
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_89915692
Ik kan de Silver Spur wel aanbevelen, erg lekker gegeten daar. :9
pi_89915956
*O* Heb mijn man weer 'zo gek' gekregen om in 2011 weer te gaan! Vier dagen naar New Port Bay hotel.... Ik wil heel graag in de carnavalsvakantie, die valt hier in het Zuiden in de week van 7 maart. Lijkt me dat de rest van Nederland dan geen vrij heeft, en volgens mij Frankrijk ook niet?

Ik ben blij! *O* *O* *O*

Wel shit dat de 30%-kortings aanbieding maar geldig was voor boekingen die vóór vandaag (15 dec) gemaakt zijn. Ik wacht dus maar even rustig af op een nieuwe aanbieding. Komt vast wel!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_89916065
Het is morgen 15 december. :P
pi_89921202
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:52 schreef Tezz het volgende:
*O* Heb mijn man weer 'zo gek' gekregen om in 2011 weer te gaan! Vier dagen naar New Port Bay hotel.... Ik wil heel graag in de carnavalsvakantie, die valt hier in het Zuiden in de week van 7 maart. Lijkt me dat de rest van Nederland dan geen vrij heeft, en volgens mij Frankrijk ook niet?

Ik ben blij! *O* *O* *O*

Wel shit dat de 30%-kortings aanbieding maar geldig was voor boekingen die vóór vandaag (15 dec) gemaakt zijn. Ik wacht dus maar even rustig af op een nieuwe aanbieding. Komt vast wel!
Zone A en B hebben dan wel degelijk krokusvakantie in Frankrijk.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_89922160
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:55 schreef CasB het volgende:
Het is morgen 15 december. :P
*O* *O* *O*
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 15:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Zone A en B hebben dan wel degelijk krokusvakantie in Frankrijk.
-O- -O- -O-
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_89925703
De belgen hebben ook vakantie zie ik net in week van 7 maart. Nou dat is lekker dan. Ik kan op internet nergens een drukte-kalender vinden. Kan iemand me daar wellicht bij helpen?
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_89926402
Die bestaat niet van Disneyland.
Ga er maar vanuit dat het druk is in de vakanties en in het weekend is het altijd drukker dan doordeweeks.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_89928212
er zijn meer landen dan alleen Frankrijk- Nederland en Belgie die Disneyland bezoeken hoor :)
pi_89941456
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:00 schreef psv-gomes het volgende:
er zijn meer landen dan alleen Frankrijk- Nederland en Belgie die Disneyland bezoeken hoor :)
Ja dat klopt! Maar het is wel drukker dan gemiddeld natuurlijk als de omringende landen vakantie hebben. En aangezien wij aan de schoolvakantie gebonden zijn kunnen we niet anders (of zou zonder mijn kind naar Disneyland gaan gewoon niet intens gemeen zijn??? :D )
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_89954741
Zit er veel verschil ( ook in prijs ) in de buffetten in de hotels?

McDonalds zullen we ook wel weer n keer doen.

Kan me nog goed herrinneren hoe we in het park een "broodje" hadden gehaald in het restaurant waar ze n voorstelling hebben van Lion King, in de buurt v Buzz en Star Tours (ben naam ff kwijt)
pi_89954913
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:09 schreef JohnB52 het volgende:

Kan me nog goed herrinneren hoe we in het park een "broodje" hadden gehaald in het restaurant waar ze n voorstelling hebben van Lion King, in de buurt v Buzz en Star Tours (ben naam ff kwijt)
Kouwe hamburgers. Daar zijn ze goed in.
We gingen klagen (ik bedoel, ik ben geen zeikerd, maar 6,50 voor een cheeseburger en dan niet eens lauw, maar écht koud!) en kregen weer een koude. Toen kwam de manager erbij, die vroeg of we ons geld terug wilden. Nee, franse friet! We willen een warme (!) burger!
Uiteindelijk kregen we een lauwe.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_89955578
Nou, dat broodje zag er echt ranzig uit. Volgens mij was het iets van Indian Burger. Dus om te kijken wat voor speciaals we hadden: bovenkant eraf. en wat zien we: Atjar

De volgende dag hadden we ook ergens buffetvorm, in de Village ergens, zaten we boven, en beneden speelde een band.

Kreeg n serveerster het voor elkaar om n vol blad drinken op de jas van n vriend van mij te laten vallen. Dus wij geklaagd (nederlanders he:) ) en wat kregen we: de stomerijkosten van zijn Jas vergoed, als we m naar de stomerij zouden brengen. en maandag zou de jas klaar zijn. Je raad het al: we gingen zondag alweer weg. Uiteindelijk maar liefst 14 euro korting gekregen op het eten. Die vriend van mij. en ik kreeg ook 14 euro korting, waarom weet ik niet, want ik was niet geraakt, net als de andere 2 vrienden van mij :-)
  woensdag 15 december 2010 @ 13:36:25 #253
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_89955704
Bah. Dat Hyperion ga ik ook nooit meer eten. 1 keer na het eten echt beroerd in mijn maag gevoeld waardoor ik dus geen achtbaan meer heb gedaan. En inderdaad ook koud eten gekregen. Daarnaast moest je je burger erna zelf beleggen met sla en de rest. Waar sommige mensen gewoon met hun klauwen aan zitten!

Nee, dan liever in een ander restaurantje. Vorige keer zijn we eens een hapje gaan doen in Toad Hall restaurant in Fantasy Land. Engelse dingetjes en dat was best lekker!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_89961923
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 13:09 schreef JohnB52 het volgende:
Zit er veel verschil ( ook in prijs ) in de buffetten in de hotels?

McDonalds zullen we ook wel weer n keer doen.

Kan me nog goed herrinneren hoe we in het park een "broodje" hadden gehaald in het restaurant waar ze n voorstelling hebben van Lion King, in de buurt v Buzz en Star Tours (ben naam ff kwijt)
Hoe duurder het hotel hoe duurder het buffet ook over het algemeen. Niet allemaal hebben ze een buffet trouwens.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_89962487
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Hoe duurder het hotel hoe duurder het buffet ook over het algemeen. Niet allemaal hebben ze een buffet trouwens.
Klopt in Sequoia lodge bijvoorbeeld heb je een buffet restaurant en een a la carte restaurant. Maar volgens mij scheelt dat toch niet zo heel veel qua prijs met bijvoorbeeld Newport en New York? Het wordt volgens mij pas duurder wanneer je in het park of in het disney hotel wilt eten.
pi_89965478
Yes! Geboekt!

Nog net op het nippertje 30% korting gekregen bij Oad + de aanbieding kinderen gratis. Van zondag 6 maart tot woensdag 9 maart (3 nachtjes, 4 dagen) slapen wij in het New Port Bay Hotel. Manlief heeft toch besloten zelf te rijden, heerlijk!

(Kosten waren 600,-. Valt wel mee, toch?? Nou ja, daar komt nog een dikke 400 bij natuurlijk want we moeten ook nog eten en drinken....)
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_89982169
Wij hebben bij Annette's gegeten, wat leuk was om te doen, het eten vond ik niet heel bijzonder. We hadden helaas geen ruimte meer voor de milkshakes :'). Snelle broodjes zijn bij Cable Car op Main Street erg lekker. Niet goedkoop, maar dat moet je niet willen in Disney. Verder hebben we ook bij het Steakhouse gegeten. Héérlijk. Dat is wel echt uit eten gaan overigens, met norse Franse obers en alles.
pi_90057383
Was een beetje rond het surfen op het internet naar goedkope weekendtripjes naar disneyland Parijs. Ik kwam zelf uit bij OAD. Heeft iemand van jullie nog andere alternatieven ? Het liefst in april/mei. Is het het echt waard om in het disneyhotel te slapen ? Of is dat het geld niet waard?
pi_90063566
Ik kwam zelf uit bij D-reizen, die zoeken voor jou de goedkoopste reis.

Tip: als je een datum aanklikt, zie je daar de prijs, maar als je je gegevens invult ( mag ook fictief, dan ben je sneller met invullen) dan krijg je vaak een nog lagere prijs.

Ik vind het eigenlijk de moeite niet waard, dat disneyhotel, echt voor de die-hards.

En het is eigenlijk alleen maar om te slapen, veel meer doe je er niet, toch?
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:19:17 #260
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_90064675
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:12 schreef Tallie1982 het volgende:
Was een beetje rond het surfen op het internet naar goedkope weekendtripjes naar disneyland Parijs. Ik kwam zelf uit bij OAD. Heeft iemand van jullie nog andere alternatieven ? Het liefst in april/mei. Is het het echt waard om in het disneyhotel te slapen ? Of is dat het geld niet waard?
Een Disneyland Resort hotel? Of het echte Disneyland hotel boven de ingang? Ziet er erg luxe uit allemaal van binnen. Heb er nooit geslapen. Wil het wel ooit eens gaan doen gewoon een weekendje maar dan moet het wel een reden hebben ;) Prijsverschil met een ander hotel doe ik ook leuke dingen voor in het park zoals souvenirs kopen of lekker eten ;)
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_90065725
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:00 schreef JohnB52 het volgende:
Ik kwam zelf uit bij D-reizen, die zoeken voor jou de goedkoopste reis.

Tip: als je een datum aanklikt, zie je daar de prijs, maar als je je gegevens invult ( mag ook fictief, dan ben je sneller met invullen) dan krijg je vaak een nog lagere prijs.

Ik vind het eigenlijk de moeite niet waard, dat disneyhotel, echt voor de die-hards.

En het is eigenlijk alleen maar om te slapen, veel meer doe je er niet, toch?
met dat in gedachte heb ik de laatste keer gewoon het ibis hotel in val 'd europe geboekt... (wel incl ontbijt), dat was prima te doen...
pi_90066146
Wanneer is het het minst druk?
pi_90067542
Doordeweeks. :P
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:12:56 #264
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_90067616
En buiten schoolvakanties/vrije dagen :)
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_90068026
Zijn die optochten altijd te bewonderen ? Elke dag. Ik bedoel dan die optochten waar de toy story figuren meelopen enz
pi_90074892
Volgens mij wel, maar veel antwoorden op jouw vragen die zijn al eerder gesteld, of zijn te vinden op de officiele site van DLRP :)
pi_90077745
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 23:21 schreef Tallie1982 het volgende:
Zijn die optochten altijd te bewonderen ? Elke dag. Ik bedoel dan die optochten waar de toy story figuren meelopen enz
Hier vind je een kalender. Vanaf 2 maanden voordat je gaat kun je daar alle info vinden.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_90077753
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:00 schreef JohnB52 het volgende:
Ik kwam zelf uit bij D-reizen, die zoeken voor jou de goedkoopste reis.

Tip: als je een datum aanklikt, zie je daar de prijs, maar als je je gegevens invult ( mag ook fictief, dan ben je sneller met invullen) dan krijg je vaak een nog lagere prijs.

Ik vind het eigenlijk de moeite niet waard, dat disneyhotel, echt voor de die-hards.

En het is eigenlijk alleen maar om te slapen, veel meer doe je er niet, toch?
Ik heb pas weer een reisje geboekt voor maart aanstaande en kwam toch weer bij OAD uit. Ik heb zowat alle sites bekeken (heb het gevoel dat ik het hele internet uitgelezen heb, haha) maar OAD bleek wederom de goedkoopste.

Er liep via disneyland zelf een 30% kortingsactie en voor zover ik heb kunnen zien bood alleen reisorganisatie Oad deze ook aan. Bovenop de 'kinderen gratis'-actie gaf dat toch een leuk prijsje! Verder vind ik persoonlijk de service en betrouwbaarheid van Oad prima, dus ik heb ook ditmaal weer gewoon via Oad geboekt.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  zaterdag 18 december 2010 @ 10:26:17 #269
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_90078736
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 08:23 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ik heb pas weer een reisje geboekt voor maart aanstaande en kwam toch weer bij OAD uit. Ik heb zowat alle sites bekeken (heb het gevoel dat ik het hele internet uitgelezen heb, haha) maar OAD bleek wederom de goedkoopste.

Er liep via disneyland zelf een 30% kortingsactie en voor zover ik heb kunnen zien bood alleen reisorganisatie Oad deze ook aan. Bovenop de 'kinderen gratis'-actie gaf dat toch een leuk prijsje! Verder vind ik persoonlijk de service en betrouwbaarheid van Oad prima, dus ik heb ook ditmaal weer gewoon via Oad geboekt.
Was de prijs via Disneyland dan niet goedkoper dan via OAD? Mijn ervaringen is dat direct bij Disneyland boeken toch zeker tussen de 50 en 100 scheelt!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_90078817
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 10:26 schreef LeonH het volgende:

[..]

Was de prijs via Disneyland dan niet goedkoper dan via OAD? Mijn ervaringen is dat direct bij Disneyland boeken toch zeker tussen de 50 en 100 scheelt!
Rechtstreeks bij Disney (via www.disneylandparis.nl) waren de kosten 598,- en via Oad heb ik 602,- betaald.
Ik wilde in eerste instantie rechtstreeks boeken bij Disney, maar omdat ik geen creditcard heb moest ik bellen om de boeking definitief te maken en de wachttijden bedroegen 5 minuten volgens de computerstem. Na een minuut of 8 heb ik neergegooid en geboekt via Oad. Mijn ervaring met Oad is prima dus voor die paar eurootjes meer....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_90918693
Ohh... ik ben al af aan het tellen hoor! HetNog twee maandjes!

Maak me nog wel een beetje zorgen over de autorit. Ik lees verhalen dat het erg eenvoudig rijden is, maar ik lees ook horrorverhalen van verdwalen en niet aanwezige borden etc.... Iemand nog een goede tip voor ons om de autorit makkelijker te maken? We vertrekken vanuit Eindhoven.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  donderdag 6 januari 2011 @ 07:46:51 #272
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_90918894
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 07:08 schreef Tezz het volgende:
Ohh... ik ben al af aan het tellen hoor! HetNog twee maandjes!

Maak me nog wel een beetje zorgen over de autorit. Ik lees verhalen dat het erg eenvoudig rijden is, maar ik lees ook horrorverhalen van verdwalen en niet aanwezige borden etc.... Iemand nog een goede tip voor ons om de autorit makkelijker te maken? We vertrekken vanuit Eindhoven.
Valt wel mee. Vanuit Eindhoven zal het wel iets zijn van Brussel - Parijs - Ch.de Gaulle ofzo en dan Marnee La Vallee. Bordjes staan al ruim vantevoren aangegeven.
Enige horror aan de rit zijn de Belgen en Fransozen op de weg ;)
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_90940532
De autorit is een peuleschil. Daar rijdt je blind nog foutloos naartoe.
pi_91839661
gisteren met 2 vriendinnen die op bezoek waren in het park geweest
niet normaal,zo rustig dat het was

alle attracties gedaan
peter pan 10 min gewacht
pirates 5 min
sneeuwwitje 5 min
space mountain 10 min
indiana jones 5 min
big thunder 10 min
pinokkio 5 min
phantom manor 5 min
buzz 5 min
captain eo duurde het langst met 15 min

en dat alles tussen 11 en 17uur

vandaag gaan we de studio's in

benieuwd wat de wacht rij bij nemo is
pi_91840076
ik zou zo rond maart/april nog wel een paar dagen willen gaan, eens kijken hoe ik dat financieel voor elkaar krijg :P
pi_91845208
Staat het kasteel al in de steigers?

Wij gaan volgende week vrijdag zaterdag en zondag.

Heb er nu al enorm veel zin in!
pi_91865715
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:54 schreef psv-gomes het volgende:
gisteren met 2 vriendinnen die op bezoek waren in het park geweest
niet normaal,zo rustig dat het was

alle attracties gedaan

en dat alles tussen 11 en 17uur

vandaag gaan we de studio's in

benieuwd wat de wacht rij bij nemo is
Afgelopen zondag was het erg druk in de studio's.

Crush 70 min
ToT 50 min
Rc Racer 60 min.

Kasteel gaat in Maart in de steigers.
pi_91871507
vandaag crush 20 min
ToT 10 min
Rc 5 min
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:18:32 #279
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_91871754
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:15 schreef psv-gomes het volgende:
vandaag crush 20 min
ToT 10 min
Rc 5 min
Denk dat ik me nog maar even een last minute boek voor volgende week ofzo :P
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_91871832
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:15 schreef psv-gomes het volgende:
vandaag crush 20 min
ToT 10 min
Rc 5 min
:o wat een ideale tijden :P
pi_91882020
Oh nog een paar weken en dan mag ik weer! (6 maart, vier dagen New Port Bay). Kan niet wachten...... Het zal wel druk zijn, een deel van Frankrijk en Belgie heeft krokusvakantie. Maar goed, ik kan ons kind niet thuis houden van school dus ook wij zijn gebonden aan vakantieperiodes.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_91885127
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 07:28 schreef Tezz het volgende:
Oh nog een paar weken en dan mag ik weer! (6 maart, vier dagen New Port Bay). Kan niet wachten...... Het zal wel druk zijn, een deel van Frankrijk en Belgie heeft krokusvakantie. Maar goed, ik kan ons kind niet thuis houden van school dus ook wij zijn gebonden aan vakantieperiodes.
dat is wel jammer inderdaad, ik ben gelukkig niet gebonden aan vakantie periodes en heb eens rond gekeken voor het weekend 18/3 t/m 21/3 en daar zijn de prijzen (zowel vervoer als overnachting) best te doen, vergeleken met andere keren dat ik ben geweest :P
pi_91885648
Ga jij het dan ook redden voor 53 pppn in Santa Fe?

Ik kon niets goedkopers vinden toen...
pi_91887078
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:44 schreef JohnB52 het volgende:
Ga jij het dan ook redden voor 53 pppn in Santa Fe?

Ik kon niets goedkopers vinden toen...
had je het tegen mij?
ik ga niet naar disney hotels en wel om de volgende reden(en):
ik reis zeer waarschijnlijk alleen, heb al toegang (disney jaarkaart) en de korting die wordt gegeven met die kaart is niet voldoende om de extra "1 persoons" kosten te dekken (waardoor disney hotels gewoon te duur zijn, jammer genoeg)

de optie die ik uitzocht was: ibis/residhome in marne la vallee + trein, en het is helaas de trein die het gemiddelde per nacht flink omhoog stuwt helaas... (de bus heb ik 1x gedaan en ik was helemaal kapot, nooit meer dus...)
pi_91887311
premiere classe is nóg goedkoper dan ibis.. ¤40 per nacht
pi_91887655
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:37 schreef psv-gomes het volgende:
premiere classe is nóg goedkoper dan ibis.. ¤40 per nacht
daar heb ik volgens mij (weet het niet 100% zeker) een keer voor 32 pppn geslapen, incl ontbijt, toen had ik wel iemand met auto bij me _O- want hotel lag in de middle of nowhere
al zie ik dat dat niet bij allemaal zo is...
pi_91887792
ligt bij de rer A, in bussy saint georges / torcy en wat andere metro haltes op lijn A
pi_91887951
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:50 schreef psv-gomes het volgende:
ligt bij de rer A, in bussy saint georges / torcy en wat andere metro haltes op lijn A
ik had het gezien, vandaar de laatste zin :)
pi_91893275
Ik betaal 600 euro voor vier dagen (drie nachten) met drie personen (wij + dochter van 8 jaar) in het New Port Bay.
Is ook nog wel te doen vind ik hoor. Het is alleen het geld wat je mee moet nemen (en daar opmaakt) wat het uitstapje zo duur maakt! Ik reken altijd toch minstens 100 euro per dag met z'n drietjes...... (en dan doen we echt niets geks).
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_91937235
Even een vraagje aan degene die in de buurt woont of werkt, of het toevallig gewoon weet:

Is er een supermarkt in de buurt? Dit voor evt eten en drinken voor later op de avond...

Indien mogelijk: ook de openingstijden?
pi_91939932
auchan in centre commercial val d'europe
geopend van 8-22

bereikbaar met de bus- metro- auto
pi_91941975
Bedankt voor je vlugge antwoord!

Hoever is dat met de auto? In tijd?
  donderdag 27 januari 2011 @ 15:21:29 #293
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_91943163
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:04 schreef psv-gomes het volgende:
auchan in centre commercial val d'europe
geopend van 8-22

bereikbaar met de bus- metro- auto
das toch die met ingebouwde sealife?

btw, iemand nog iets van bob vernomen? wanneer is die weer terug :) mis toch iets bij de TOT in de persoonlijke begeleiding (6)
Starbucks, waar blijf je
pi_91950192
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:04 schreef psv-gomes het volgende:
auchan in centre commercial val d'europe
geopend van 8-22

bereikbaar met de bus- metro- auto
klik
8:30 - 22 ? :P

quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 14:53 schreef JohnB52 het volgende:
Bedankt voor je vlugge antwoord!

Hoever is dat met de auto? In tijd?
vanaf disney? 10 minuten gok ik...
;)
overigens een geweldige supermarkt, alles kan je er wel krijgen...
pi_91968489
5 min met de auto

Er is nu alleen nog een belg over bij de ToT die nederlands spreekt.
Of Bob terugkomt ,dat weet ik niet hoor.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 00:32:12 #296
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_91972606
Waarom zie ik dit topic nu pas.... |:(

Wij (2 stelletjes) zijn met nieuwjaar in Disney geweest. Van 31 december tot 2 januari. Wat een feest. We waren al heel vroeg in het park de eerste dag, dus hebbe we ongeveer 12 uur in het park rond gelopen, lekker relax dus. Rond half 12 ofzo hebben we ons een plaatjes gezocht op Main street om het vuurwerk te aanschouwen. Het was heeeeeeeeel druk (en veel mensen met kinderwagens.. :N ) maar het was het allemaal waard. Het vuurwerk was echt fantastisch, echt tien minuten lang moooooi vuurwerk.

De andere 2 dagen hebben we ook gewoon rustig aan gedaan, eerst village bekeken en daarna studio's en laatste dag nog restjes van het grote park.

Ik raad het iedereen aan om met nieuwjaar ernaar toe te gaan. Ow en de lichtjesparade was ook erg mooi.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_91972797
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 00:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
Waarom zie ik dit topic nu pas.... |:(

Wij (2 stelletjes) zijn met nieuwjaar in Disney geweest. Van 31 december tot 2 januari. Wat een feest. We waren al heel vroeg in het park de eerste dag, dus hebbe we ongeveer 12 uur in het park rond gelopen, lekker relax dus. Rond half 12 ofzo hebben we ons een plaatjes gezocht op Main street om het vuurwerk te aanschouwen. Het was heeeeeeeeel druk (en veel mensen met kinderwagens.. :N ) maar het was het allemaal waard. Het vuurwerk was echt fantastisch, echt tien minuten lang moooooi vuurwerk.

De andere 2 dagen hebben we ook gewoon rustig aan gedaan, eerst village bekeken en daarna studio's en laatste dag nog restjes van het grote park.

Ik raad het iedereen aan om met nieuwjaar ernaar toe te gaan. Ow en de lichtjesparade was ook erg mooi.
ik wil dolgraag eind van het jaar die periode er eens zijn.. maar de prijzen zijn echt zo hoog dat je instant een hartinfarct krijgt.. }:|
  vrijdag 28 januari 2011 @ 00:47:54 #298
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_91973276
VERLEIDING ALERT!
travelbird.nl heeft nu een aanbieding 3 dagen in Radisson Blu Hotel voor 69 euro!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_91973956
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 00:47 schreef LeonH het volgende:
VERLEIDING ALERT!
travelbird.nl heeft nu een aanbieding 3 dagen in Radisson Blu Hotel voor 69 euro!
tof!.. totdat je de voorwaardes leest:
quote:
1-persoonstoeslag 100%
Boekingskosten ¤ 20,-
Bij meer dan 2 personen is het verplicht om een familiekamer (¤ 80,-) te boeken
:') ik zoek wel wat anders....

-edit-

iemand die weet of een overstap op brussel-zuid van 10 minuten voldoende is? (van tgv -> NS internationale trein) in de avond uurtjes (zo rond 20:00)
het klinkt mij krap in de oren, maar dat ligt wellicht aan mij :+

[ Bericht 17% gewijzigd door mschol op 28-01-2011 01:38:30 ]
pi_91978213
zeg waarom ga je dan alleen?

Vind ik zo zielig staan als mensen in hun uppie in komen checken bij mij.. heb je dan ergens anders vrienden zitten?

en 10 min is voldoende overstaptijd
pi_91979572
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 09:09 schreef psv-gomes het volgende:
zeg waarom ga je dan alleen?

Vind ik zo zielig staan als mensen in hun uppie in komen checken bij mij.. heb je dan ergens anders vrienden zitten?
ik heb simpelweg geen vrienden die disney leuk vinden :P
Normaal zou ik vragen of ouders meegaan (die dan parijs in gaan)
maar door omstandigheden kunnen die ook niet :).
Daarnaast heb ik er totaal geen problemen mee (anders zou ik immers niet gaan), je kan zelf je plan trekken en je bent niet afhankelijk van anderen, en dat bevalt wel :)
enige is dus dat je een beetje moet oppassen met de overnachtingsprijzen :+
quote:
en 10 min is voldoende overstaptijd
oke dan, top :)

[Centraal] Disneyland Parijs deel 9 <- daar verder :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')