abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87212666
Heeft iemand al ooit gebruik gemaakt van die Veronica aanbieding die altijd zo in november is voor 1 weekend naar Disneyland Parijs? Zoja hoe was dat want ik wil een 11 en 5 jarige meenemen uitgaande dat de 5 jarige dan gratis mee reist. :)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 00:10:28 #102
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_87232472
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:26 schreef rubje het volgende:
Heeft iemand al ooit gebruik gemaakt van die Veronica aanbieding die altijd zo in november is voor 1 weekend naar Disneyland Parijs? Zoja hoe was dat want ik wil een 11 en 5 jarige meenemen uitgaande dat de 5 jarige dan gratis mee reist. :)
Ja, wij hebben dit al 2x gedaan en om maar even wat reclametermen te gebruiken: Ik zeg doen!
Je hebt 2/3 volle dagen (althans als je vroeg aankomt :) ) de tijd om het grote park in te gaan. Die studio's doe je dan gewoon op zaterdagavond tijdens die opening en kun je zo goed als alle attracties doen. Volgens mij is alleen Studio Tram Tour gesloten die avond. Daarnaast scheelt je dit enorm veel tijd (m'n nichtje heeft bijv. Crush' Coaster 4x achter elkaar gedaan) en de Disney figuren lopen er los rond en je hebt enorm veel tijd om met ze op de foto te gaan. M'n neefje en nichtje waren 2 jaar geleden nog een hele tijd aan het dollen en stoeien met Knabbel en Babbel. Iets wat je overdag dus echt niet lukt! Ook is het heel gezellig met alleen maar Nederlanders (en dus geen aso Spanjaarden of whatever) en bandjes wat staan te spelen.

Enige minpuntje was de hotelkamer regelen. We hadden 2 kamers nodig en hadden bij OAD geregeld dat deze naast elkaar waren met een tussendeur. Bleek dus niet het geval te zijn... Jaar daarvoor zaten we op een kamer die al bezet was 8)7

Wij hopen dat we dit dit jaar weer kunnen doen alleen even kijken of we het nog bij elkaar gespaard krijgen ;)
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_87232958
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 16:26 schreef rubje het volgende:
Ik kan alleen maar beamen wat LeonH zegt. Vooral die avond alleen met Nederlanders. Niet dat geduw e.d. maar netjes wachten op elkaar. Inderdaad Crush een paar keer achter elkaar doen tot je er ziek van wordt. Vorig jaar alleen geweest, dit jaar hoop ik iemand nog iemand te vinden die mee wil, anders maar weer alleen.
pi_87262161
treurig ;(
paar jaar terug ook al een meisje overleden in aerosmith rollercoaster....kutberichten :{

Medewerker dood in Disneyland Parijs
Uitgegeven: 6 oktober 2010 21:06
Laatst gewijzigd: 6 oktober 2010 21:06

AMSTERDAM - Een schoonmaker is in het amusementspark Disneyland Parijs om het leven gekomen toen de attractie die hij schoonmaakte per ongeluk aanging. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

© NU.nl/Ron NieDe 53-jarige man raakte zwaargewond toen hij aan het werk was op de attractie 'It's a small world'. Hij werd per helikopter naar het ziekenhuis gebracht, waar hij overleed.

Volgens de politie kwam de schoonmaker vast te zitten onder een bootje van de attractie toen die woensdagochtend per ongeluk aanging.

Een woordvoerder van Disneyland Partij zei dat de attractie gesloten is zolang het politieonderzoek loopt.

Disneyland Parijs is een van de grootste amusementsparken van Europa.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:07:50 #105
60704 LeonH
pi_87265087
Erg zuur dit. Vraag me dan toch af hoe zoiets kan gebeuren... Enige wat ik me kan indenken is dat hij al een tijdje onder water heeft gelegen terwijl hij vast zat aan het bootje. Maar kan me niet herinneren dat het zo diep is....

Via Theme Park forum:

quote:
Edit: Heb wat meer info kunnen achterhalen via Castmembers van Fantasyland.
De attractie wordt 's nachts schoongemaakt door een extern bedrijf Sin&Stes,
hiervoor wordt de attractie in werking gezet zodat de boten één voor één schoongemaakt kunnen worden op het station.
De schoonmaker is dus tijdens die schoonmaak werkzaamheden in het water gevallen en een andere boot is over hem heen gevaren.
Op welke locatie dit is gebeurd en hoe het komt dat de man in het water is gevallen weet ik niet.
De attractie was dus niet per ongeluk in werking.
Die laatste zin in het bericht is ook echt weer iets voor Nu.nl
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_87292571
ow niks van gehoord, was een dagje vrij en niet in de buurt

wel erg, vraag me af hoe het is gebeurt
pi_87458473
Ik ga volgende week (herfstvakantie) van dinsdag tm zaterdag naar Parijs. Eén dag gaan we naar Disneyland, dat wordt dus woensdag/donderdag/vrijdag. Iemand die een dag kan adviseren of maakt het niet veel uit?
pi_87598054
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 15:14 schreef EdNoolk het volgende:
Ik ga volgende week (herfstvakantie) van dinsdag tm zaterdag naar Parijs. Eén dag gaan we naar Disneyland, dat wordt dus woensdag/donderdag/vrijdag. Iemand die een dag kan adviseren of maakt het niet veel uit?
in ieder geval op een doordeweekse dag, wellicht scheelt dat wat weekenddrukte...
pi_87633213
Dan kies ik dus voor woensdag of donderdag. Morgen even alvast een route uitstippelen en dan gaaaaaaaaaaaaaaaaaan. Super veel zin in!
pi_87655962
hou wel rekening mee met de stakingen
Dinsdag beginnen ze weer
Dus de reis kan wel ff langer duren
pi_87668952
Ja, en daar gaat m'n vakantie naar Parijs :'(
pi_87669088
ach er rijdt altijd wel iets hoor... Gewoon geduld hebben ;)
pi_87675968
Appartement in Parijs was al geboekt. Misschien gaan we toch nog weg morgen/overmorgen als de files en stakingen meevallen. Ik heb ondertusen alvast een lijstje gemaakt met dingen die ik wil bezoeken.

Frontierland:
Big Thunder Mountain – achtbaan door rotsen
Phantom Manor – spookhuis

Discoveryland:
Space Mountain (fastpass) – achtbaan
Captain EO – Film met Michael Jackson

Adventureland:
Indiana Jones (fastpass) – achtbaan
Pirates of the Carribean – iets als Fata Morgana

Fantasyland:
It’s a small world
Peter Pan’s Flight – iets als droomvlucht
Alice’s Curious Labyrinth – doolhof
Les voyages de Pinocchio – iets als Fata Morgana
Blanche-Neige et les Sept Nains- iets als Fata Morgana

Nu ga ik natuurlijk ook zeker gebruik maken van de FastPass. Weet niet hoe vaak ik die pas kan gebruiken dus bij welke van deze attracties is hij het meest effectief (en heeft dus de langste wachtrij)?
pi_87676480
Pirates is wel iets als Fata Morgana, peter pan, sneeuwwitje en pinokkio zijn dat niet!

Fastpass kan je gewoon opnieuw halen zodra je vorige is verlopen. Wel kan je het maar van 1 attractie per keer in je bezit hebben maar er zit geen limiet aan. Zolang ze niet op zijn worden ze de hele dag door uitgegeven door middel van je toegangskaartje in een automaat bij de attractie te stoppen.

Ik kan je Buzz Lightyear meer aanraden dan peter pan, sneeuwwitje, pinokkio en het doolhof. Ow ik zie net dat die dicht is t/m de 22ste, dat is jammer.

Vergeet de parade 's middags niet O+

Om maar niet te spreken van wat je mist in de studio's. Rock 'n RollerCoaster, Crush Coaster, Tower of Terror, Animagique, Cinemagique O+ O+ O+

Minimaal 3 dagen heb je nodig om al het leuks te zien en te beleven.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_87677751
Draait Captain EO weer? :D
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_87677843
Ja tijdelijk terug gebracht. Weet niet voor hoe lang eik.
The way you rock'n'roll
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:19:25 #117
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_87679098
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Wij zijn 3 nachten geweest, op de aankomstdag waren we rond 14:30 in het park, daarna twee hele dagen in de parken geweest en op de vertrekdag zijn we rond 12:30 vertrokken uit het park.
Dat was qua tijdsduur inderdaad precies goed, we konden alles zien en doen wat we wilden zonder dat we ons hoefden te haasten O+.

Ik wil volgend jaar weer :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_87679345
Ik wil nu kerstshoppen daar maar laat maar met minimaal 32 weken zwanger in die periode :')
The way you rock'n'roll
pi_87679445
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja tijdelijk terug gebracht. Weet niet voor hoe lang eik.
Leuk!

Ik ga 10 december om te kerstshoppen. :s)
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:27:35 #120
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_87679470
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:24 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wil nu kerstshoppen daar maar laat maar met minimaal 32 weken zwanger in die periode :')
Niet zo'n geslaagd plan nee :'). Maar over een tijdje kun je met je kleine naar Disney O+.

Mijn dochter van 6 is er nog helemaal enthousiast over, toen we in mei gingen was ze net 6. Een paar weken geleden mocht ze op school wat meenemen om te laten zien wie ze was en toen koos ze het fotoboekje van Disney O+
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_87682273
Thanks DML voor je comment :). Omdat we maar 1 dag naar Disneyland gaan ga ik ook maar één park bezoeken!
pi_87691129
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:09 schreef EdNoolk het volgende:

Les voyages de Pinocchio – iets als Fata Morgana (Gesloten 19,20 en 21 okt)
Blanche-Neige et les Sept Nains- iets als Fata Morgana (Gesloten 19,20 en 21 okt)

Hier heb je alvast een pdf met shows in de periode van 16 t/m 22 okt
pi_87695841
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Pirates is wel iets als Fata Morgana, peter pan, sneeuwwitje en pinokkio zijn dat niet!

Fastpass kan je gewoon opnieuw halen zodra je vorige is verlopen. Wel kan je het maar van 1 attractie per keer in je bezit hebben maar er zit geen limiet aan. Zolang ze niet op zijn worden ze de hele dag door uitgegeven door middel van je toegangskaartje in een automaat bij de attractie te stoppen.

Ik kan je Buzz Lightyear meer aanraden dan peter pan, sneeuwwitje, pinokkio en het doolhof. Ow ik zie net dat die dicht is t/m de 22ste, dat is jammer.

Vergeet de parade 's middags niet O+

Om maar niet te spreken van wat je mist in de studio's. Rock 'n RollerCoaster, Crush Coaster, Tower of Terror, Animagique, Cinemagique O+ O+ O+

buzz lightyear is inderdaad erg cool, vooral ook vanwege de hele setting en aankleding ervan enzo...
verder DE attracties die je in mijn ogen MOET doen:

phantom manor, big thunder mountain, space mountain, indiana jones, captain eo, peter pan en uiteraard pirates. kun je op een normale dag, met eten en parade(s) gerust al 1 volledige dag voor uittrekken.
pi_87696445
ik ben niet naar captain eo geweest omdat mij er echt geen drol aanleek.. :P
pi_87697562
captain eo is saaaaaaaaaaaaaaaaaaaai
pi_87698002
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:47 schreef psv-gomes het volgende:
captain eo is saaaaaaaaaaaaaaaaaaaai
dan heb ik goed gegokt dus :7
pi_87698183
smaken verschillen, maar goed het is niet mijn ding
maar nee geen aanrader dat klopt wel
pi_87703978
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:02 schreef psv-gomes het volgende:
smaken verschillen, maar goed het is niet mijn ding
maar nee geen aanrader dat klopt wel
onzin, pure nostalgie in de eerste plaats, deed me namelijk weer erg aan de beginjaren van disneyland denken en tweede alleen al het moment dat mj in beeld kwam en die hele zaal uit zn dak ging......fucking kippevel moment :)

overigens is natuurlijk als je er over nadenkt geen enkele attractie de moeite waard om anderhalf uur in de rij te staan.
peter pan, anderhalf uur staan voor 2 minuutjes pret. :')
wat dat betreft ga ik altijd meer mee voor de gezelligheid en uiteraard Paris :7
ohja, en de hamburgers bij Annette's natuurlijk!! :9~ _O_
pi_87704366
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:08 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

overigens is natuurlijk als je er over nadenkt geen enkele attractie de moeite waard om anderhalf uur in de rij te staan.
peter pan, anderhalf uur staan voor 2 minuutjes pret. :')
Inderdaad daar moet je niet te lang bij stil staan. Het ergste wat ik heb meegemaakt is bijna anderhalf uur wachten in de hete zon voor een veredelde kermisatractie.. die raketjes die voor de Space Mountain staan.

Maar goed je doet vanalles voor je zoontje he :)
Het wachten wordt iets leuker als er iets te zien valt onderweg zoals bij de Pirates.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:44:50 #130
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_87704960
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:23 schreef jeoff het volgende:

[..]

Inderdaad daar moet je niet te lang bij stil staan. Het ergste wat ik heb meegemaakt is bijna anderhalf uur wachten in de hete zon voor een veredelde kermisatractie.. die raketjes die voor de Space Mountain staan.

Het wachten wordt iets leuker als er iets te zien valt onderweg zoals bij de Pirates.
Voor die raketjes hebben wij ook drie kwartier staan wachten :'). De rij leek helemaal niet zo lang maar de operator was zoooooo sloom....
Vriend zou in space mountain gaan, dochter mocht daar nog niet in dus zouden wij wel "even" die raketjes doen :')

Buzz Lightyear was een van onze favo attracties, daar gingen we telkens in de Magic Hours in, dan was het hooguit 10 minuten wachten :9
pi_87705505
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:23 schreef jeoff het volgende:

[..]

precies, meer het idee dat je lekker een weekendje weg bent, gezelligheid, no stress....dat maakt het voor mij leuk.
maar als je gaat nadenken wat je aan het doen bent: 2 uur wachten om in een bootje naar wassen poppen te kijken....nou ja, ahum......je begrijpt me wel ;)
pi_87892313
En ik ben terug :).
Als eerste in Space Mountain gegaan, was wel vet natuurlijk, alleen soms toch jammer dat je te weinig zag :@ . Kwam er een beetje misselijk uit, gelijk in StarWars gegaan en het scheelde letterlijk 5 seconde of ik was over m'n nek gegaan, heel veel mazzel. Voor de rest vond ik het treintje eigenlijk heel leuk maar de rest vond ik een beetje tegenvallen, beetje van hetzelfde (phantom manor, peter pan etc). Wel heel eng hoe schoon dat hele park was! En in totaal 1x half uur gewacht voor Peter Pan, maar de rest was allemaal een kwartier of korter, en als klap op de vuurpijl constant maar 10 mensen in de rij voor Indiana Jones!

Was leuk dus, maar niet zó bijzonder als ik had verwacht.
pi_87906231
Disneyland is ook niet puur de attracties maar de hele sfeer. De muziekjes die overal gedraaid worden en de parade en de aankleding.
The way you rock'n'roll
pi_87919531
Ik begrijp nooit waarom iedereen Disneyland altijd maar de hemel in prijst. Ik ben van mening dat onze Nederlandse Efteling veel meer te bieden heeft. Mooiere attracties met meer detail, veel meer sfeer en een stuk kortere wachtrijen :)
pi_87919740
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:15 schreef Kadoe het volgende:
Ik begrijp nooit waarom iedereen Disneyland altijd maar de hemel in prijst. Ik ben van mening dat onze Nederlandse Efteling veel meer te bieden heeft. Mooiere attracties met meer detail, veel meer sfeer en een stuk kortere wachtrijen :)
Ben jij in een ander Disneyland geweest dan wij? Efteling is leuk, maar sfeer? Nee.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_87919992
Efteling heeft wel sfeer, maar als je wel eens in het hoogseizoen bent geweest weet je dat de rijen echt niet minder zijn.

Sfeer in Disneyland is wel beter dan de efteling. Vooral samen met Disney Studios ^O^
pi_87920173
quote:
efteling kan nog een heleboel leren als het aankomt op aankleden van een attractie (dus o.a. wachtrij en tussenruimtes) van disney!
pi_87920270
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Ben jij in een ander Disneyland geweest dan wij? Efteling is leuk, maar sfeer? Nee.
De Efteling heeft met haar kneuterige huisjes midden in de natuur veel meer sfeer dan bijvoorbeeld Disneyland parijs. Toen ik afgelopen zomer Disneyland Parijs voor het eerst bezocht viel dat eerlijk gezegd zwaar tegen. De commercialiteit druipt overal vanaf en van geweldige thematisering kun je nou ook weer niet spreken.

Geen sfeer in de Efteling? Ik bezoek de Efteling jaarlijks bijna alleen maar voor de sfeer. De prachtige natuur vol bloemen, uilen, eekhoorns en zelfs vossen zijn zo'n groot pluspunt voor het park. In de Efteling weet men wel hoe er gethematiseerd moet worden, veel gebouwen zijn zelfs echt opgebouwd uit hout en steen.

Vergelijk bijvoorbeeld eens Droomvlucht met Peter Pan's Flight (zo heet deze attractie toch? :@ ). Ik kom dan tot de conclusie dat Droomvlucht een veel betere afwerking en detaillering heeft.

Winter Efteling O+

[ Bericht 25% gewijzigd door Kadoe op 25-10-2010 08:52:35 ]
  maandag 25 oktober 2010 @ 09:53:41 #139
60704 LeonH
pi_87927553
quote:
Ga je mond eens spoelen joh!
Begrijp me niet verkeerd, ik kom graag in de Efteling en de natuur is inderdaad een sterk punt maar de attracties meer detail? Meer sfeer? Peter Pan vergelijken met Droomvlucht? OH MY GOD!
Kijk eens naar de winter-Efteling en winter in Disneyland... Sorry maar als je winter noemt dat de helft van de attracties dicht is, een beetje nep sneeuw ligt en een paar Unox kraampjes op de paden en een lullig schaatsbaantje dan heb je het niet goed begrepen denk ik.

Weet niet eens of ik hier wel serieus op kan reageren...
  maandag 25 oktober 2010 @ 10:18:19 #140
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_87928164
Ik ben nog nooit in de winter in Disneyland geweest maar ik kan me voorstellen dat het heel sfeervol is O+. Ik vind de Winterefteling ook heel mooi ondanks het feit dat er wat attracties niet open zijn.

Ik vind beide parken niet echt te vergelijken qua sfeer. De Efteling is op een kneuterige, Hollandsche Gezelligheid manier sfeervol, Disney op een supergethematiseerde Amerikaanse doch magische manier.
Ik hou van beide O+.
pi_87930889
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:53 schreef LeonH het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, ik kom graag in de Efteling en de natuur is inderdaad een sterk punt maar de attracties meer detail? Meer sfeer? Peter Pan vergelijken met Droomvlucht? OH MY GOD!
Kijk eens naar de winter-Efteling en winter in Disneyland... Sorry maar als je winter noemt dat de helft van de attracties dicht is, een beetje nep sneeuw ligt en een paar Unox kraampjes op de paden en een lullig schaatsbaantje dan heb je het niet goed begrepen denk ik.

Het is je toch gelukt!
Btw Droomvlucht>>>>>>>Peter Pan
pi_87930981
Je moet droomvlucht en peter pan ook niet willen vergelijken. Uberhaupt moet je parken niet met elkaar willen vergelijken. Vergelijk dan Disneyland met het Europapark. Zelfde opzet en grootte. De efteling is zo compleet anders dan Disneyland.
The way you rock'n'roll
pi_87945181
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:53 schreef LeonH het volgende:

[..]

Dus omdat ik een andere mening heb moet ik volgens jou mijn mond spoelen? :{
Ik vind nou eenmaal dat de Efteling in haar attracties veel meer details verwerkt dan dat Disney dat doet, veel gebouwen zijn bij Disney zelfs niet eens ingeschaduwd..

En waarom zou ik Droomvlucht niet met Peter Pan mogen vergelijken? Beide attracties zijn van hetzelfde type en hebben ongeveer hetzelfde vervoersmiddel. Ook staan beide attracties in het sprookjesachtige parkdeel. Ik kan daar een prima vergelijking tussen maken hoor.

De Helft van de attracties dicht? :')
Er zijn idd een paar achtbanen en 1 waterattractie dicht, ter compensatie is er dan ook een schaatsbaan, langlaufbaan en een sneeuwbaan. Het lijkt me de volgende keer handig als je eerst eens bekijkt wat er nou werkelijk open en dicht is tijdens de Winter Efteling..

Daarnaast is de Winter Efteling meer dan een schaatsbaan en wat Unox kraampjes, deze kraampjes staan er sowieso het hele jaar door en zijn er dus niet speciaal voor de winter. Als je echt in de waan leeft dat dit het enige is wat de Winter Efteling te bieden heeft raad ik je toch aan deze eens te bezoeken. Het is veel meer dan dit. De winter thematisatie gaat zelfs zover door dat alle tientallen beeldjes die het park sieren vervangen worden voor winterse exemplaren.

Nu snap ik ook wel dat winterse beeldjes niet extreem veel toevoegen aan de sfeerbeleving maar het laat wel zien waar de Efteling voor staat. Thematisering tot in de details. Walt Disney inspireerde zijn Disneyland dan ook niet voor niets op de Efteling.

En dan kon jij mijn reactie niet serieus nemen..
pi_87945315
Nutteloze discussie dit. Open een ander topic daarvoor en ik raad je aan en het is niet bewezen dat Walt in de Efteling is geweest trouwens.
Als je liever naar de Efteling gaat, ga je voortaan lekker daarheen. Laat ons hier lekker Disneyland geweldig vinden.
The way you rock'n'roll
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:01:37 #145
60704 LeonH
pi_87956769
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:01 schreef Kadoe het volgende:

[..]

Dus omdat ik een andere mening heb moet ik volgens jou mijn mond spoelen? :{
Ik vind nou eenmaal dat de Efteling in haar attracties veel meer details verwerkt dan dat Disney dat doet, veel gebouwen zijn bij Disney zelfs niet eens ingeschaduwd..

En waarom zou ik Droomvlucht niet met Peter Pan mogen vergelijken? Beide attracties zijn van hetzelfde type en hebben ongeveer hetzelfde vervoersmiddel. Ook staan beide attracties in het sprookjesachtige parkdeel. Ik kan daar een prima vergelijking tussen maken hoor.

De Helft van de attracties dicht? :')
Er zijn idd een paar achtbanen en 1 waterattractie dicht, ter compensatie is er dan ook een schaatsbaan, langlaufbaan en een sneeuwbaan. Het lijkt me de volgende keer handig als je eerst eens bekijkt wat er nou werkelijk open en dicht is tijdens de Winter Efteling..

Daarnaast is de Winter Efteling meer dan een schaatsbaan en wat Unox kraampjes, deze kraampjes staan er sowieso het hele jaar door en zijn er dus niet speciaal voor de winter. Als je echt in de waan leeft dat dit het enige is wat de Winter Efteling te bieden heeft raad ik je toch aan deze eens te bezoeken. Het is veel meer dan dit. De winter thematisatie gaat zelfs zover door dat alle tientallen beeldjes die het park sieren vervangen worden voor winterse exemplaren.
[ afbeelding ]
Nu snap ik ook wel dat winterse beeldjes niet extreem veel toevoegen aan de sfeerbeleving maar het laat wel zien waar de Efteling voor staat. Thematisering tot in de details. Walt Disney inspireerde zijn Disneyland dan ook niet voor niets op de Efteling.

En dan kon jij mijn reactie niet serieus nemen..
Je mag je mening hebben alleen vind ik dat die in mijn ogen totaal niet klopt.

Zoals gezegd is nooit bewezen dat Walt in de Efteling is geweest. En er staat onder andere een vergelijking op een site met een torentje en een lampenkap... Waar hebben we het over. Die kan je in die vorm zowat in iedere bouwmarkt krijgen bij wijze van.

Ik ben er een aantal jaren terug eens geweest en vond de hele winter Efteling niks bijzonders. Weet niet hoelang dit al gedaan wordt dus zou kunnen dat ik er in een van de eerste jaren was.

De vergelijking met Peter Pan vind ik nog steeds niet correct. Mocht je dat wel gaan doen vind ik Droomvlucht ook wel mooier maar dan wel pas het moment dat je in het karretje zit. De wachtrij en aankleding vind ik diep triest en een hel om op een drukke dag 45 minuten te wachten! Dus thematisering gaat niet overal op in de Efteling.
En er zijn maar een paar achtbanen en waterattractie dicht dan spreek je al gauw over misschien wel (bijna) de helft van de belangrijke attracties van de Efteling.

Ik vind de Efteling werkelijk een prachtig park (en ook als natuurliefhebber) maar om dit te gaan vergelijken met Disneyland vind ik zelf niet correct.
pi_87957266
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 22:01 schreef LeonH het volgende:

[..]

De vergelijking met Peter Pan vind ik nog steeds niet correct. Mocht je dat wel gaan doen vind ik Droomvlucht ook wel mooier maar dan wel pas het moment dat je in het karretje zit. De wachtrij en aankleding vind ik diep triest en een hel om op een drukke dag 45 minuten te wachten! Dus thematisering gaat niet overal op in de Efteling.
En er zijn maar een paar achtbanen en waterattractie dicht dan spreek je al gauw over misschien wel (bijna) de helft van de belangrijke attracties van de Efteling.

Ik ben het gedeeltelijk met jullie beiden eens, maar ik heb ook bij Peter Pan 45 minuten buiten in de brandende zon in de rij gestaan in Disney. Niks aankleding, zelfs geen dak om te schuilen. Eenmaal binnen zag je ook niks tot je in het bootje zat. Zo geldt dat voor wel meer attracties bij Disney, alsook de Efteling.

Daartentegen zijn de nieuwe attracties zoals de Vliegende Hollander wèl weer heel goed aangekleed. Ik heb daar lang in de rij moeten wachten, maar je loopt steeds van de ene naar de andere kleine kamer geheel in thema.

over de wintereftling staat op hun website het volgende:

Tijdens de Winter Efteling zijn bijna alle attracties in het park open, behalve de Python, Piraña en de Roeivijver. Joris en de Draak, De Vliegende Hollander, Halve Maen, Bobbaan en D’Oude Tuffer zijn geopend wanneer het niet vriest.

Dus al met al zijn 3 attracties dicht, tenzij het vriest. Valt reuze mee dus.

Het blijft een nutteloze discussie. Beide parken zijn geweldig en hebben hun eigen charme!
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:27:22 #147
60704 LeonH
pi_87958162
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 22:11 schreef jeoff het volgende:

[..]

Ik ben het gedeeltelijk met jullie beiden eens, maar ik heb ook bij Peter Pan 45 minuten buiten in de brandende zon in de rij gestaan in Disney. Niks aankleding, zelfs geen dak om te schuilen. Eenmaal binnen zag je ook niks tot je in het bootje zat. Zo geldt dat voor wel meer attracties bij Disney, alsook de Efteling.

Daartentegen zijn de nieuwe attracties zoals de Vliegende Hollander wèl weer heel goed aangekleed. Ik heb daar lang in de rij moeten wachten, maar je loopt steeds van de ene naar de andere kleine kamer geheel in thema.

over de wintereftling staat op hun website het volgende:

Tijdens de Winter Efteling zijn bijna alle attracties in het park open, behalve de Python, Piraña en de Roeivijver. Joris en de Draak, De Vliegende Hollander, Halve Maen, Bobbaan en D’Oude Tuffer zijn geopend wanneer het niet vriest.

Dus al met al zijn 3 attracties dicht, tenzij het vriest. Valt reuze mee dus.

Het blijft een nutteloze discussie. Beide parken zijn geweldig en hebben hun eigen charme!
Klopt al krijg je in de rij van Peter Pan nog een beetje mee van de Disney sfeer buiten mee totdat je bij die schuttingen komt, attractie vind ik wel leuk maar het geheel loopt wat schokkerig.

Moet er wel bij zeggen dat toen ik bij de W-E ben geweest er nog geen Vliegende Hollander en JEDD was.

Dat laatste sluit ik me ook bij aan!
pi_88283818
Voor de gebruikers van een Iphone/Ipod/Ipad. Er is een nieuwe applicatie uitgekomen voor gebruik in Disneyland Parijs. http://itunes.apple.com/nl/app/disneyland-paris/id396908589?mt=8#

quote:
Omschrijving

Discover Disneyland® Paris (its two parks, its hotels and Disney® Village), plan your stay, and once you are on site optimize your visit by using the interactive map, increased reality, the waiting time at the attractions and parade and show times that appear on your phone in real time.

To discover Disneyland ®Paris, the application offers you:
- The description of each park, of its attractions, shows, parades, restaurants, stores and services (ATMs, restrooms, etc)
- A multitude of advice to be well-organized once you are on site, with preferred itineraries according to your tastes (strong sensations, family adventure for example)
- The latest news (attractions or seasons) with video trailers
- The presentation of our hotels, of our different park admission tickets and show tickets, with the possibility of reserving directly through our central reservations office.

Once you are on site, the application helps you organize your visit in our parks by using, in particular:
- The interactive card: it allows you to highlight all the points of interest, such as shows, parades, restaurants, stores and services (ATMs, restrooms, etc) and to be geo-localized to make it easier to find your way around the parks.
- A search motor: symbolized by a magnifying glass on the map, it allows you to select the points of interest by criteria, be it the type of attractions (strong sensations, for little ones, etc) or even the specialties or prices of the restaurants.
- Increased reality: symbolized by the symbol 3D (for the 3GS and 4 iPhones), it allows you to see the parks through the iPhone’s camera and to position the points of interest directly
- Park hours, attractions, shows and attraction waiting times are given when you are geo-localized in one of the parks.
- The schedule: it allows you to group together the attractions you do not wish to miss. A warning system is put into place and gives you the time of the shows you have reserved.

This application is rich in content. We recommend you to download it via Wi-FI connection or to use your iTunes from a computer.
The application is free. A wireless mobile connection is require to use it inside the Disney parks. Please consult the rates and fees of your operator before to use it.
pi_88285903
quote:
attraction waiting times are given when you are geo-localized in one of the parks.
Dat is wel erg handig!
pi_88287718
oeh O+
Tap tap tap
pi_88414474
wat een k** weer was het vandaag....
Maar goed was verder ook lekker rustig, weinig lange wachtrijen behalve bij de crush ( 40min)
pi_88414774
Psv, hoe is het met de stakingen, vandaag? Er waren toch acties aangekondigd? We hebben Thalyskaartjes voor dinsdag, maar we twijfelen of we niet toch de auto pakken.
pi_88416194
Weinig gemerkt van die manifestaties btw....

Ik heb tot nu toe niks gevonden op de franse sites over nieuwe stakingen. ( nieuws - transports sites)
Collega vertelde eergisteren dat er de 24e werd gestaakt ( hoop het niet want ik het de 25e de tgv naar NL)

Maar thalys rijdt altijd wel. Is belgsch
  zondag 7 november 2010 @ 09:00:26 #154
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_88425051
werkt bob eigenlijk nog bij de tower of terror?
hij schrikt iedere keer weer, de groeten van dennis ;)
Starbucks, waar blijf je
pi_88426258
Nope werkt er niet meer. wie weet komt ie ooit weer terug
pi_88426940
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 21:32 schreef psv-gomes het volgende:
wat een k** weer was het vandaag....
Maar goed was verder ook lekker rustig, weinig lange wachtrijen behalve bij de crush ( 40min)
Is dat nieuwe ToyStory gedoe in Studio's nog wat?
pi_88427063
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2010 11:21 schreef Biancavia het volgende:

[..]

:Y erg leuk
pi_88427757
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:21 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Als je kleine kids hebt wel ja ;)
pi_88427806
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 11:48 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

Als je kleine kids hebt wel ja ;)
Wij gedragen ons wel als kleine kinderen, is dat ook goed? :')
pi_88429464
quote:
Op zondag 7 november 2010 11:21 schreef Biancavia het volgende:

[..]

leuk inelkaar gezet, maar de attractie's vond ik niet heel erg spectaculair
pi_88444257
Krijg je nog ergens korting op kaartjes? ANWB of andere organisatie, heb nog kaartjes nodig voor december.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_88458883
via auchan. is er nu een aanbieding van 2 tot 30 nov
http://www.auchan.fr/univers/billeterie/homeBilleterie.jsp
1 dag 2 parken ¤ 35.

Billet valable du 09 novembre 2010 au 03 janvier 2011 sauf les jours suivants :
4, 5, 11 & 12 décembre et du 27 au 31 décembre 2010

kosten om de kaartjes thuis te laten sturen ¤ 14,50 ( buitenland)
  maandag 8 november 2010 @ 09:40:21 #163
267485 UtopiaX
Enjoy live mofo's
pi_88463699
Zit er ook eind deze week (vrijdag). Wat zijn de attracties die je moet gedaan hebben?

Overigens logeer ik in Noisiel een dorpje niet ver van Disneyland. Hoeveel is het parkeren op de parking van Disney of zou het beter zijn de trein te nemen (Noisiel heeft ligt aan RER A). Iemand ervaring mee?
"Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery."
“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.”
pi_88464106
Ik ga morgen, voor 4(!) dagen. Zal dus wel een dagje Parijs worden. Maar mên, ik heb er zin in *O*. Nu hopen dat het OV niet alsnog gaat staken.
pi_88465042
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 09:40 schreef UtopiaX het volgende:
Zit er ook eind deze week (vrijdag). Wat zijn de attracties die je moet gedaan hebben?

Overigens logeer ik in Noisiel een dorpje niet ver van Disneyland. Hoeveel is het parkeren op de parking van Disney of zou het beter zijn de trein te nemen (Noisiel heeft ligt aan RER A). Iemand ervaring mee?
parkeren is ¤15 per dag!!
RER is goedkoper, duurt ong 20 -25 min
kaartje ong ¤2,20
carnet is ong ¤ 17,50
Gerekend vanaf noisel - val d' europe. Disneyland is 1 halte verder

Weet niet hoeveel dagen en hoeveel personen je gaat, maar mocht je meer als 1 dag gaan is de carnet goedkoper

[ Bericht 7% gewijzigd door psv-gomes op 08-11-2010 16:32:44 ]
pi_88483962
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 09:57 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ga morgen, voor 4(!) dagen. Zal dus wel een dagje Parijs worden. Maar mên, ik heb er zin in *O*. Nu hopen dat het OV niet alsnog gaat staken.
neem je regenpak mee zou ik zeggen....
pi_88488124
quote:
Op maandag 8 november 2010 19:24 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

neem je regenpak mee zou ik zeggen....
Oeh, is het zo rot?
pi_88488225
Zat net voor de week voor oud & nieuw te kijken.
Belachelijk duur, 600 euries voor 1 nacht ! ;(

Dat gaat dus helaas niet door. :'(
pi_88488538
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 20:40 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Oeh, is het zo rot?
jup net het lokale nieuws op gehad.. Het regent in ieder geval elke dag tot en met vrijdag....

wie weet veranderd het nog.
Maar dacht zeg je maar dat je je regenpak mee moet nemen om je voor te bereiden ;)

Voordeel: zullen vast niet zulke lange rijen staan en dagjes mensen komen
pi_88497617
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 00:00 schreef psv-gomes het volgende:
via auchan. is er nu een aanbieding van 2 tot 30 nov
http://www.auchan.fr/univers/billeterie/homeBilleterie.jsp
1 dag 2 parken ¤ 35.

Billet valable du 09 novembre 2010 au 03 janvier 2011 sauf les jours suivants :
4, 5, 11 & 12 décembre et du 27 au 31 décembre 2010

kosten om de kaartjes thuis te laten sturen ¤ 14,50 ( buitenland)
Mijn Frans is niet meer wat het is geweest :') Maar deze kaartjes zijn ook geldig op 20december?
pi_88497782
ja.... geldig van 9 nov tot 3 jan, maar niet op 4+ 5-11+12 en 27 t/m31 dec
pi_88698437
Even copypasten:

Zo, verslag. Lang, want het kan me niet schelen of iemand het leest, ik wil het op papier hebben B-). Het was mijn eerste keer in Disney, en de 11e keer voor m'n reisgenoot, maar de eerste keer tijdens kerst.

Dinsdag aangekomen, in de verte alvast naar de Mickey-oortjes die boven de Studio uittorenen gezwaaid en naar het (Dream Castle) hotel gegaan. Was mooi O+. Toen direct doorgegaan naar de studios. Het was belachelijk rustig, we hebben maximaal tien minuten in de rij gestaan de hele dag. Alles was al in kerstsfeer, er werden kerstliedjes in Disneystijl gedraaid, enzovoort, maar het viel nog mee.

Daar zijn we begonnen met de Disney Studios Tour, wat best leuk was. Ik wist niet waarom m'n reisgenoot wilde dat ik links in het karretje zou zitten, maar dat werd duidelijk toen de vlammen uitbarstten en het water naar beneden kwam zetten. Ik schrok me dood :'). Hierna doorgelopen naar het Toy Story Playland, waar de paden van Knexx zijn gemaakt O+. De enige interessante attractie daar was de Soldier Parachute Drop, maar die was dicht omdat het te vochtig was op de vloer. Wat we gek vonden. Op dag 4, toen we hier wél in zijn geweest, bleek dat de vloer angstaanjagend glad was bij natheid, we hebben mensen bijna schedelfracturen op zien lopen daar.

Vervolgens zijn we lag de Tower of Terror gelopen, ("Durven we al? We moeten er toch een keer in. Ja maar dat doen we straks wel, echt.") naar Cinemagique. Wat een mooi lief filmpje was dat O+. Nou hielp het dat Julie Delphy erin speelt, die in Before Sunrise fantastisch is. Na Cinemagique zijn we naar Crush's Coaster gelopen. Fan-tas-tische aankleding! De meeuwen! O+. Ik had al gelezen dat hij enger is dan hij lijkt en heb er tonen uitgeslagen tijdens de rit waarvan ik niet wist dat ze bestonden :'). Toen we eruit waren wilden we eigenlijk direct weer, wat geen probleem was, aangezien er maar 10 minuten rij stond _O-.

Na Crush was het toch tijd voor de Tower. Ook daar konden we direct doorlopen, en scheet ik m'n broek weer vol tijdens het filmpje :'). We hadden een fantastische :9 medewerker die helemaal in z'n rol op ging en mensen de stuipen op het lijf jaagde. De rit zelf was doodeng, maar ook weer zó tof. Geheel op z'n c_c's besloot ik tot honderd te tellen tijdens het op en neer gaan, wat hielp tegen de doodsangsten :'). Ik kwam tot 72, maar het schijnt dat ik de hele 30-serie over heb geslagen B-).

Hierna hebben we gegeten bij Annette's, zeer Amerikaans en tof, maar ze hebben niet gedanst op rolschaatsen :{w. Toen was het hoog tijd voor het hotel, omdat we best wel kapot waren. Lushbad, goed bed, matig ontbijt want buffet en oh mijn god wat vreten Britten intens ranzig voer 's ochtends.

Dag twee zijn we het echte park in gedoken. Man. O. Man. Op Center Plaza stond een énorme kerstboom van een meter of 12, met pakjes en miniboompjes er omheen en Main Street was helemaal over the top aangekleed in kerstlichtjes en ze draaiden kerstliedjes en elk uur sneeuwde het een soort schuim wat helemaal niet vies was en en en O+. Nou ja, ik moest aan het handje vastgehouden worden in ieder geval :').

We zijn eerst maar doorgelopen naar Fantasyland, om de dag rustig te beginnen, al duurde het even voordat we daar waren want álle winkeltjes waren in kerststijl en moesten bekeken worden en het paleis van Doornroosje enzovoort enzovoort O+. Aldaar zijn we Peter Pan's Flight geweest. Mên. Droomvlucht was er een stronthoop bij :o. Echt fantastisch, vooral omdat we wéér niet lang hoefden te wachten. Daarna Sneeuwwitje en Pinokkio gezien, die waren ook tof, vooral omdat het bij Pinokkio echt naar hout rook op een gegeven moment. Die details zijn echt belachelijk goed. Toen nog even door de doolhof van Alice in Wonderland gelopen (je had gelijk pico, tof!), daarna overgestapt naar Adventureland en Pirates of the Caribbean gedaan. Tof. Toen een keer of 3 in Big Thunder Mountain geweest :'). Fastpass halen, 10 minuten in de gewone rij staan, achtbaan uit, fastpass gebruiken. Zo rustig was het. Verder ook nog the Fantom Manor gedaan, was ook wel gaaf maar niet echt eng, aangezien ik veul te stoer was inmiddels B-). Ergens tussendoor hebben we ook It's a Small World gedaan. Die was zó leuk _O-. Het gewone liedje werd afgewisseld met kerstliedjes O+.

Dit was de avond van de parades O+. Eerst the Tree Lightning Ceremony, met Mickey en Minnie en Donald en Goofy die kerstliedjes dansen en daarna gaat de enorme boom aan O+. Vervolgens de Fantillusion-parade O+! Youtube zegt meer dan mijn filmpjes, maar het was al donker en ALLE karren waren compleet verlicht met lichtjes en álle belangrijke disneyfiguren kwamen langs en man wat was het gaaf O+. Daar kwam nog een parade achteraan waarbij het kasteel van Doornroosje werd verlicht, en toen was het weer tijd om bij te komen in het hotel. Dag twee zijn we trouwens even het Disneyhotel ingedoken. Fuck me sideways, wat is dat mooi van binnen.

Dag drie bleek een nationale feestdag te zijn :'). Wisten wij veel dat ze zo nodig de eerste wereldoorlog moesten herdenken en iedere fransman dat in Disneyland wilde doen. Daarnaast was dat de dag dat het hier zo stormde, en wij zijn ook bepaald niet droog gebleven. Wel stug doorgezet, en nog 3 keer in Big Thunder Mountain geweest. Achtbanen in de regen zijn een hele andere ervaring :'). Verder nog wat attracties gedaan die niet al te druk waren, we hadden gelukkig alles al gezien. 's Ochtends ook nog een show in gegaan, met het idee dat het Honey I Shrunk the Audience was. Was niet. Was een tyfusshow met Micheal Fucking Jackson en slechte effects :r. 's Avonds waren we tot op het bot natgeregend, maar zijn stug uit eten geweest in het Village in het veel te luxe Steakhouse. Daarna de bar in het hotel ontdekt. Je had weer gelijk pico, een Tequila Sunrise is goed weg te slikken en word je flink aangeschoten van :').

Dag vier zouden we eigenlijk Parijs in gaan, maar zijn maar gewoon in het park gebleven :'). Ik baalde, want wilde of de Tower of Crush nog een keer in, maar de rijen waren veel te lang (80 minuten). Kregen we van een langslopende vrouw fastpasses voor de Tower in onze handen gedrukt O+. Ook zijn we nog een keer in Toy Story Playland geweest, en nóg een keer in Big Thunder Mountain, want het kon. En de Pirates ook weer. En toen moesten we echt echt echt naar huis ;(.

Al met al was het echt absoluut compleet fantastisch en zou ik zo volgende week weer gaan O+.
pi_88700309
Mooi verslag, clumsy!
Fijn dat het de eerste dagen zo lekker rustig was. :)

Ik ben er over vier weken weer, in het weekend helaas, dus waarschijnlijk wel lekker druk, maar ik ga voor de kerstsfeer, want ben nog nooit met kerst geweest. O+
pi_88703419
nou gelukkig heb je het naar je zin gehad.. leuk verslag...
helaas zit het weer niet mee ( nog steeds niet )
pi_88817481
3 vrienden en ik gaan 9 en 10 december naar Disney en dan 11 december Parijs in.. Heb er erg veel zin in!!
Als het maar droog is tegen de tijd.. tegen de kou drinken we gewoon erg veel Hot Coco

[ Bericht 3% gewijzigd door Esje-lief op 17-11-2010 14:14:58 ]
Be brave. Be kind.
pi_88818253
Ik heb een royale verkoudheid en een keelontsteking overgehouden aan dit geintje :').
pi_88819212
quote:
9s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb een royale verkoudheid en een keelontsteking overgehouden aan dit geintje :').
Extra lang nagenieten! O+

:') :*
  woensdag 17 november 2010 @ 14:16:55 #178
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_88819238
quote:
9s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:52 schreef clumsy_clown het volgende:
Jij bent tenminste naar Disney geweest, ik zit thuis met een fikse keelontsteking terwijl ik nergens ben geweest :').
pi_88819371
quote:
Op woensdag 17 november 2010 14:16 schreef MaLo het volgende:

[..]

Jij bent tenminste naar Disney geweest, ik zit thuis met een fikse keelontsteking terwijl ik nergens ben geweest :').
Dat is waar, en het begon gelukkig pas toen ik al terug was.
pi_88857988
Hallo,

Ik heb even een vraagje over Disney.

Wij willen in t weekend van 26 en 27 februari 2011.

Wat me opviel, zijn de prijzen.

Met 5 personen duurder (in totaal) dan met z'n 6en.

ga je naar Disneyland hotel met 5 personen, kost het 517 pp dus 2625 euro totaal, ga je met 6 personen wordt het 383 pp dus 2338 totaal. Dus goedkoper :-)

Hetzelfde geldt voor NY: met 6 personen is het 1546, met 5 personen 1640.

Santa Fe 1354 voor 6 en 1380 voor 5 pers.

New Port Bay: 6 pers 1228 en 5 pers 1110 euro

Cheyenne 6 pers 1144 en 5 pers 1135 euro

Sequoia Lodge 6 pers 1300 en 5 pers 1335 euro

Beetje vreemd eigenlijk...

Prijzen: dreizen.nl

Is het toegestaan voor 6 personen te boeken, en maar met 5 te gaan, de laatste is zgn ziek geworden?

Is dit prijstechnisch gezien de beste site om te boeken?

Wij willen graag met 5 man/vrouw naar New Port Bay Club, wat met 5 man op 1110 euro totaal komt.

Langer blijven is voor ons geen optie ( anders hadden we santa fe gedaan denk ik?)

leukste foto vorige x:

[ Bericht 6% gewijzigd door JohnB52 op 18-11-2010 12:52:04 ]
pi_88992386
Niemand?

Maargoed, heb zelf al een alternatief:

3 dagen Santa Fe voor 54 euro per persoon per dag . 4, 5 en 6 februari 2011.

Das bijna net zo goedkoop als de Efteling.

En 2 leaseauto's, dus brandstof hoeven we ook niet te betalen, best makkelijk zo O-)
pi_89476011
Nog een week, dan zit ik weer in de Rock'n'Rollercoaster! *O*
pi_89477301
Hahahah Ik ook!!!
Be brave. Be kind.
pi_89484516
Moet wel zeggen dat ik een beetje bang ben voor het verplichte winterbanden verhaal in Frankrijk. Heeft iemand ervaring met zonder of met winterbanden rijden? En is het echt nodig?
Be brave. Be kind.
pi_89490199
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:42 schreef Esje-lief het volgende:
Moet wel zeggen dat ik een beetje bang ben voor het verplichte winterbanden verhaal in Frankrijk. Heeft iemand ervaring met zonder of met winterbanden rijden? En is het echt nodig?
Het is niet voor niks verplicht natuurlijk :{
The way you rock'n'roll
pi_89494200
Klopt, maar ik wil graag ervaringen...
Be brave. Be kind.
pi_89494428
Wat wil je nu horen dan? Wij hebben er winterbanden onder zitten en geloof me ik schiet niet 3 meter door bij het stoplicht zoals ik anderen van de week wel heb zien doen.

Of het nodig is kan niemand inschatten natuurlijk. Niets zo veranderlijk als het weer.
The way you rock'n'roll
pi_89495846
Hoe dat het wegdek is, of er op de weg veel gestrooid is etc etc.

Wij zijn al bezig met het kijken of we winterbanden kunnen huren of kopen
Maar aangezien we over 5 dagen al weggaan en niet weten of het zo snel kan wil ik graag ervaringen horen.

Is het zo'n rare vraag?
Be brave. Be kind.
pi_89495964
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:48 schreef Esje-lief het volgende:
Hoe dat het wegdek is, of er op de weg veel gestrooid is etc etc.

Wij zijn al bezig met het kijken of we winterbanden kunnen huren of kopen
Maar aangezien we over 5 dagen al weggaan en niet weten of het zo snel kan wil ik graag ervaringen horen.

Is het zo'n rare vraag?
persoonlijk vind ik het een vreemde vraag, ik denk dat het merendeel van de autobezitters gewoon winterbanden onder de auto heeft zitten als het winter wordt (de structuur van winterbanden is anders waardoor je bij sneeuw e.d. veel meer grip hebt)
pi_89496076
Ik rij niet. ( heb ook geen rijbewijs ) dus is voor mij gewoon een informatie vraag.
Be brave. Be kind.
pi_89496288
Pfft, we zijn afgelopen woensdag teruggereden, alles is heel goed gestrooid in Frankrijk en Belgie, dus we konden normaal doorrijden.

Ik heb gewoon zomerbanden.
pi_89496317
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:52 schreef Esje-lief het volgende:
Ik rij niet. ( heb ook geen rijbewijs ) dus is voor mij gewoon een informatie vraag.
ik rij zelf ook niet.. (en heb ook geen rijbewijs :+)
pi_89496362
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:55 schreef CasB het volgende:
Pfft, we zijn afgelopen woensdag teruggereden, alles is heel goed gestrooid in Frankrijk en Belgie, dus we konden normaal doorrijden.

Ik heb gewoon zomerbanden.
Dank je wel... ( als we dan geen banden kunnen regelen )
Be brave. Be kind.
pi_89509406
Oh, dat wist ik helemaal niet, van die verplichte winterbanden.
Ik heb ook gewoon zomerbanden onder mijn autootje, ik rij normaal ook niet zoveel. De grootste stukken zijn de jaarlijkse ritjes naar Disneyland.

Gelukkig ziet het er voor volgende week wel gunstig uit, in elk geval voorspellen ze nu 1 tot 3 graden.
pi_89621548
Ik post ook weer even in dit topic! Ben mijn man zo gek aan het krijgen dat ie in maart 2011 weer met ons mee naar Disney gaat!
Ik wil in het Newport Bay hotel, 4 dagen. Het liefst met de bus, dus dan kom je al snel bij Oad uit volgens mij.....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_89623180
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 07:54 schreef Tezz het volgende:
Ik post ook weer even in dit topic! Ben mijn man zo gek aan het krijgen dat ie in maart 2011 weer met ons mee naar Disney gaat!
Ik wil in het Newport Bay hotel, 4 dagen. Het liefst met de bus, dus dan kom je al snel bij Oad uit volgens mij.....
die periode zou ik ook wel willen.. (om vervolgens ergens halverwege/eind december nogmaals te gaan)
maar zolang ik geen geld heb gaat het niet door..
en geen bus meer voor mij, brrr... ik betaal wel wat meer voor de trein... :P
pi_89627405
Oad heeft vanaf vandaag 12 uur weer een 48-uurs actie, tot 50% korting: Boek vanaf dinsdag 7 december 12.00 uur t/m donderdag 9 december 12.00 uur en bespaar tot 50% op je verblijf
pi_89629401
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:51 schreef mschol het volgende:

[..]

die periode zou ik ook wel willen.. (om vervolgens ergens halverwege/eind december nogmaals te gaan)
maar zolang ik geen geld heb gaat het niet door..
en geen bus meer voor mij, brrr... ik betaal wel wat meer voor de trein... :P
Mijn man wil niet zelf rijden en ik doe het ook niet, dus de bus is prima voor ons! Vorig jaar met de Oad-Kidsbus naar Disney geweest en dat is me prima bevallen! Opgestapt in Eindhoven.
pi_89631501
wow een halve dag in de bus zitten?!!

zonde van de tijd!! je mist 2 dagen zowat
pi_89631821
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:12 schreef psv-gomes het volgende:
wow een halve dag in de bus zitten?!!

zonde van de tijd!! je mist 2 dagen zowat
Ja maar als we allebei niet willen rijden dan houdt het op he!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')