abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84353380
Ik zag gisteren weer zoiets bij The Biggest Loser, dus ik heb even een youtube clip erbij gezocht van Jamie Oliver. OMG... domme Amerikaanse kindertjes. Toen ik 3 was wist ik echt wel het verschil tussen een aardappel en een tomaat.

pi_84353419
Het Amerikaanse opvoeding en school systeem is echt helemaal naar de klote.
pi_84353440
Domme kindertjes? Domme ouders zul je bedoelen.
pi_84353455
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:24 schreef FreezePop het volgende:
Het Amerikaanse opvoeding en school systeem is echt helemaal naar de klote.
En het komt door de terroristen en de homo's die de moraal van Het Volk ondermijnen!
For great justice!
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:26:39 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84353494
En Nederlanders kunnen hun eigen land niet vinden op de wereldbol. Wat nu?
censuur :O
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:27:38 #6
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_84353531
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_84353546
Dat zijn domme Nederlanders... wie kan nu niet z'n eigen land op de wereldbol vinden?
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:28:10 #8
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_84353561
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_84353603
In de gemiddelde supermarkt in de VS hebben ze ook geen verse groenten. In de meeste WallMarts ook niet. Alleen in de Wallmart Superstore…
#winning
pi_84353618
Leuk knip en plak werk
pi_84353622
Ik heb als vrijwilliger hier in NL eens een zeilkamp meegewerkt. Daar zaten kinderen bij die geen benul hadden dat melk uit een koe komt... tenminste, de reguliere melk die iedere kaaskop in Nederland zo ongeveer wel op de ontbijttafel heeft staan. Die kids wisten vast ook niet dat kaas van melk wordt gemaakt. In hun beleving kwam alles uit een fabriek. Dat klopt... als je oogkleppen niet meer toelaten en je opvoeding er bij inschiet...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  Donald Duck held donderdag 22 juli 2010 @ 13:29:53 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_84353630
Dat is toch echt wel triest zeg. Die ouders gebruiken dus gewoon nooit verse ingrediënten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_84353693
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik heb als vrijwilliger hier in NL eens een zeilkamp meegewerkt. Daar zaten kinderen bij die geen benul hadden dat melk uit een koe komt... tenminste, de reguliere melk die iedere kaaskop in Nederland zo ongeveer wel op de ontbijttafel heeft staan. Die kids wisten vast ook niet dat kaas van melk wordt gemaakt. In hun beleving kwam alles uit een fabriek. Dat klopt... als je oogkleppen niet meer toelaten en je opvoeding er bij inschiet...
Dat komt allemaal door de ouders. Die zijn te lui of hebben het te druk om hun kind verder te laten kijken dan hun neus lang is.
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:31:55 #14
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_84353702
Amerika, altijd:
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:32:42 #15
297511 PS2BuyCenter
Lees Signature
pi_84353729
~~~~ PLAYSTATION 2 GAMES SELLER ~~~~
pi_84353738
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef Tware het volgende:
In de gemiddelde supermarkt in de VS hebben ze ook geen verse groenten. In de meeste WallMarts ook niet. Alleen in de Wallmart Superstore…
die vreten dus serieus alles uit blik, pakje of pot ?
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:33:47 #17
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_84353777
Amerika, prachtig land, geweldige mensen. En ja, natuurlijk zitten er een hoop dommeriken tussen, maar dat is overal zo.
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:34:23 #18
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_84353796
Goed voor de evolutie!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_84353829
De Amerikanen; en dan vooral de kinderen; lopen siewosie flink achter met kennis.

Groentes, plaatsen van landen, ed. herkennen ze vaak niet. Maar als je ze vraagt wie de clown van de Mac is, weet 9 van 10 Amerikanen wel hoe die heet
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:37:16 #20
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_84353914
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:35 schreef iBenny het volgende:
De Amerikanen; en dan vooral de kinderen; lopen siewosie flink achter met kennis.
Jij loopt zuwazu zelf ook wel een beetje achter op het gebied van correct gebruik van leestekens.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:40:47 #21
297511 PS2BuyCenter
Lees Signature
pi_84354043
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:37 schreef Marble het volgende:

[..]

Jij loopt zuwazu zelf ook wel een beetje achter op het gebied van correct gebruik van leestekens.
Jij ook met je zuwazu
~~~~ PLAYSTATION 2 GAMES SELLER ~~~~
pi_84354275
Toen ik 15 was heb ik een jaar bij een gastgezin in de VS gewoond. Er werd geloof ik maar 1x gekookt dat jaar, met Thanksgiving. En met kerst was er een diner bij de oma. De rest van het jaar gingen we 's ochtends voor schooltijd een ontbijtje halen bij de McDonalds, 's middags was er de heerlijke schoolkantine waar gefrituurde 'tater tots' vaak de groenten van de dag waren, en 's avonds was het vaak een goedkoop restaurant. Er werd nooit gezamenlijk gekookt, en we mochten wel iets voor onszelf koken, maar daar werd dus vooral een magnetronmaaltijd of een blik uit de kast onder verstaan. Belachelijk.. Ben ook 10 kilo aangekomen dat jaar ;-( Nooit vers fruit of groenten gezien.
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:48:53 #23
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_84354353
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:46 schreef emss het volgende:
De rest van het jaar gingen we 's ochtends voor schooltijd een ontbijtje halen bij de McDonalds,

quote:
's middags was er de heerlijke schoolkantine waar gefrituurde 'tater tots' vaak de groenten van de dag waren
pi_84354448
quote:
[b]Toen ik 3 was wist ik echt wel het verschil tussen een aardappel en een tomaat.
Zoek de verschillen:

Tomato - Potato
Tomaat - Aardappel
pi_84354512
quote:

Groentes, plaatsen van landen, ed. herkennen ze vaak niet. Maar als je ze vraagt wie de clown van de Mac is, weet 9 van 10 Amerikanen wel hoe die heet
Heeft dat ding nog een naam dan?
If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught, then lie.
  donderdag 22 juli 2010 @ 14:09:28 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84355189
quote:
Je kan het ook omdraaien: elk kinderboekje laat een boerderij zien met een koe, paard, kip en varken, die allemaal in de wei lopen. Daardoor hebben kinderen geen idee dat die beesten meestal met velen in een hok staan. Volwassenen leven ook aardig in denial, en hebben geen idee dat die beesten voornamelijk afval te eten krijgen. Vandaar het grote schandaal toen bij de "dioxinekippen" bleek dat deze beesten afgewerkte motorolie te eten kregen.
pi_84355734
Dit is echt verschrikkelijk
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_84355809
!
Nieuw is niet altijd beter.
  donderdag 22 juli 2010 @ 14:28:11 #29
15967 Frollo
pi_84355945
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:51 schreef Stokkie84 het volgende:

[..]

Zoek de verschillen:

Tomato - Potato
Tomaat - Aardappel
Scherp.
pi_84356369
Ze noemen het toch geen Potato Ketchup. Ze hebben gewoon helemaal geen idee wat een tomaat of aardappel is, het is niet zo dat ze alleen de woorden door elkaar halen.
  Donald Duck held donderdag 22 juli 2010 @ 14:40:57 #31
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_84356462
Die ouders zouden echt meer moeite en tijd moeten steken in het bereiden van verse maaltijden. Veel gezonder en kinderen vinden het vaak echt gewoon leuk om mee te helpen erbij.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_84356534
Een tijd geleden heb ik een stukje van Jamie Oliver gezien met Italiaanse kinderen (ik geloof op Sicilië), maar ik kan dit zo even niet terugvinden. Dit waren kleuters en zij wisten op hun beurt weer veel meer dan het gemiddelde Nederlandse kind. Dat was mooi om te zien: Jamie hield dan bv een aubergine in de lucht en de hele klas in koor "Aubergine"

Vaak zie je dat zaken die in de VS aan de hand zijn een tijdje later ook in Nederland spelen, dus ik vrees dat over een tijdje de Nederlandse kinderen ook een stuk minder groenten-kennis hebben.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_84357112
Had ergens nog gezien ook dat kinderen Jezus niet herkende, maar Ronald McDonald wel.
En ooit ergens gelezen dat de engelse taal kennis hier in Nederland beter is onder de jeugd, dan in Amerika zelf.
pi_84357183
quote:
dat moeten stadskinderen zijn geweest
pi_84357186
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:42 schreef Kentoet het volgende:
Een tijd geleden heb ik een stukje van Jamie Oliver gezien met Italiaanse kinderen (ik geloof op Sicilië), maar ik kan dit zo even niet terugvinden. Dit waren kleuters en zij wisten op hun beurt weer veel meer dan het gemiddelde Nederlandse kind. Dat was mooi om te zien: Jamie hield dan bv een aubergine in de lucht en de hele klas in koor "Aubergine"
Nou is een Aubergine ook niet echt een groente die veel in Nederland wordt gegeten. Ik durf bijna te wedden dat een Nederlands kind typisch Nederlandse(naja wat hier veel gegeten wordt) groenten en vruchten wel kan benoemen (appels, bananen, tomaten, bloemkolen, andijvie etc etc.)
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:02:21 #36
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84357283
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:59 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Nou is een Aubergine ook niet echt een groente die veel in Nederland wordt gegeten. Ik durf bijna te wedden dat een Nederlands kind typisch Nederlandse(naja wat hier veel gegeten wordt) groenten en vruchten wel kan benoemen (appels, bananen, tomaten, bloemkolen, andijvie etc etc.)
En niet te vergeten alles wat het kind niet lust: spruitjes!
pi_84357569
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien: elk kinderboekje laat een boerderij zien met een koe, paard, kip en varken, die allemaal in de wei lopen. Daardoor hebben kinderen geen idee dat die beesten meestal met velen in een hok staan. Volwassenen leven ook aardig in denial, en hebben geen idee dat die beesten voornamelijk afval te eten krijgen. Vandaar het grote schandaal toen bij de "dioxinekippen" bleek dat deze beesten afgewerkte motorolie te eten kregen.
En ook daarin b leek de onwetendheid van veel oerhollandse burgers.
Dioxine zit in alle zuivel, vlees, eieren en vis en krijg je elke dag binnen. Ook door roken.
Brocolli eters krijgen de meeste dioxine binnen, namelijk 1500x de dioxinenorm in voeding per kg lichaamsgewicht.

Naast dat het kanker veroorzaakt, beschermt het ook tegen kanker. Allemaal afhankelijk van wanneer je het eet en in welke concentratie.
U ziet dat het allemaal niet zo zwart/wit is en dat de doorsnee burger nog steeds geen idee heeft wat ie naar binnen werkt. Een wortel benoemen is dan ook niet echt te prijzen.
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:13:18 #38
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84357731
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:09 schreef dalaiblama het volgende:

[..]
namelijk 1500x de dioxinenorm in voeding per kg lichaamsgewicht.
Wat een vreemde bewoording... bron?
pi_84357801
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat een vreemde bewoording... bron?

http://www.agriholland.nl/dossiers/dioxines/home.html

er staan ook nog wat bronnen onderaan de pagina. leuk leesvoer!
pi_84358420
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:21 schreef BasvB het volgende:
Amerikanen dom?

Lekker suggestief. Ze hebben typische wallmart gangers geinterviewd. Paupers dus.
Ga hier ff in de schilderswijk of een willekeurige volksbuurt bij de Lidl staan en stel dan dezelfde vragen....

donderdag 22 juli 2010 @ 15:32:09 #42
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_84358464
Er komen juist ook heel veel hipo's en yuppen bij de Lidl, heur.
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:46:12 #43
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_84358972
quote:

Nee, jij weet wel waar alle staten van de VS zich op de kaart bevinden?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:50:09 #44
15967 Frollo
pi_84359161
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:46 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik wel, en van de meeste de hoofdstad er nog bij ook. Wie wil me aanraken?
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:51:39 #45
158943 MacBreQ
Geen kloon.
pi_84359218
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:52 schreef SMD het volgende:

[..]

Heeft dat ding nog een naam dan?
Ja, Ronald.

Oh. Kut.
pi_84359350
Mensen. Het is WALMART. Niet muur-markt. Tot zover de domheid.
pi_84359360
quote:

[..]

Ik wel, dat moesten we op de basisschool al leren.. En het liedje van de Animaniacs heeft ook erg geholpen... En de meeste landen/hoofdsteden ken ik ook wel, eindeloos gestamp op de basisschool. Maar dat Amerikanen hun eigen staten/hoofdsteden niet weten vind ik echt belachelijk. Ik snap dat de meeste niet-Amerikanen het niet weten.
pi_84359505
quote:

[..]

Nee, maar de gemiddelde NLer weet wel waar Texas, California, New York en Alaska liggen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 juli 2010 @ 15:59:25 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84359529
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:42 schreef Kentoet het volgende:
Een tijd geleden heb ik een stukje van Jamie Oliver gezien met Italiaanse kinderen (ik geloof op Sicilië), maar ik kan dit zo even niet terugvinden. Dit waren kleuters en zij wisten op hun beurt weer veel meer dan het gemiddelde Nederlandse Engelse kind. Dat was mooi om te zien: Jamie hield dan bv een aubergine in de lucht en de hele klas in koor "Aubergine"
Komt uit Jamie's School Dinners, waarin hij probeert een fatsoenlijk lunchmenu op Engelse scholen te introduceren. Schokkend inderdaad dat Engelse kinderen nauwelijks groentes kennen, en ook niet bereid zijn om ze te proeven. Op school krijgen ze pizza, pasta of vette kalkoenworstjes en thuis eten ze ook alleen maar friet. Er heerste onder de kinderen enorme weerstand tegen het gezonde eten dat Jamie ze voorschotelde. Overigens hadden de scholen maar 50 cent per kind per dag om een maaltijd van te maken.

De Italiaanse kleutertjes kenden alle groentes
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_84359535
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_84359708
Overigens snap ik best dat sommige Amerikanen zo dom zijn. Toen ik een uitwisselingsstudent was waren alle proefwerken meerkeuze. En dan ging de leraar voor de toets ook nog even alle vragen en antwoorden langslopen Ja, dan is het niet moeilijk om een 100 (A+) te halen. Toen ik die leraar vroeg waarom hij alle antwoorden voorkauwde zei hij dat ook de slechte leerlingen de toets moesten kunnen halen. En er waren ook serieus leerlingen die nog steeds onvoldoendes haalden.
pi_84360414
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:04 schreef emss het volgende:
Overigens snap ik best dat sommige Amerikanen zo dom zijn. Toen ik een uitwisselingsstudent was waren alle proefwerken meerkeuze. En dan ging de leraar voor de toets ook nog even alle vragen en antwoorden langslopen Ja, dan is het niet moeilijk om een 100 (A+) te halen. Toen ik die leraar vroeg waarom hij alle antwoorden voorkauwde zei hij dat ook de slechte leerlingen de toets moesten kunnen halen. En er waren ook serieus leerlingen die nog steeds onvoldoendes haalden.
Klinkt als InHolland
pi_84361926
quote:
Twee vroegere klasgenoten van me gingen een tijdje naar school in Amerika (vanaf het gymnasium hier)... die hebben daar ook weinig bijgeleerd... zie het als een vakantie
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:51:45 #54
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_84376985
quote:
Ooh.... je weet toch dat melk bij de Albert Heijn vandaan komt? Duuuhuuuh!

Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_84402909
Ik moet huilen van dat filmpje.

Ik kocht eens prei bij de Walmart. Groente wordt bij de kassa gewogen. Meisje achter de kassa wist niet wat het was, dat moesten wij haar vertellen.

Heb een vriendin in Texas waar ik vroeger wel eens logeerde. White trash, maar ontzettend tof wijf. Die kinderen aten ook echt alleen maar rotzooi. kant-en-klaar pizza's, chips etc. Gelukkig zijn ze van zichzelf nogal dunnetjes.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:41:36 #56
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84403568
quote:
In de gewone Walmarts hebben ze ook geen andere "supermarktproducten". Kun je net zo goed gaan klagen dat ze bij de V&D geen verse groenten verkopen.

En ik weet niet wat jij een "gemiddelde supermarkt" noemt, maar alle supermarkten bij mij in de buurt hebben een versafdeling.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_84403734
quote:
In Nederland is het zo dat de lagere onderwijsvormen minder meerkeuzevragen hebben. Dit omdat een openvraag meer mogelijkheden biedt om toch een deel van het antwoord goed te hebben. Of dat een theorie is die werkelijk klopt weet ik niet. Ander mooi voorbeeld is een binas. Volgens de conrector op de mavo waar ik zat, mochten Mavo leerlingen geen binas gebruiken itt Havo/VWO leerlingen, omdat dit voor verwarring zou zorgen. Net als dat je op de mavo het periodiekstelsel uit je hoofd moet kennen, en die op de havo overal bij mag houden (in elk geval, in 2001 was dat zo).

Blijft natuurlijk triest dat het onderwijsniveau (en gezondheidszorg etcetera) in de VS niet echt van deze tijd is. Het is imho echt een 2e wereldland.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:05:56 #58
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84404411
Wel de aantekening dat het hiet gaat om Jamie Oliver's Food Revolution waarin hij probeerde een stadje te overtuigen van betere eetgewoontes. Dat stadje was uitgekozen omdat een onderzoek uitwees dat het de stad met de slechtste gezondheid was in de VS.

Dus het is wel een extreem, ook naar Amerikaanse maatstaaf.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_84404508
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:05 schreef Strani het volgende:
Wel de aantekening dat het hiet gaat om Jamie Oliver's Food Revolution waarin hij probeerde een stadje te overtuigen van betere eetgewoontes. Dat stadje was uitgekozen omdat een onderzoek uitwees dat het de stad met de slechtste gezondheid was in de VS.

Dat geloof ik direct. En ik hoop vurig dat zijn programma in de hele VS inslaat als een bom, want het is toch wel ontzettend triest gesteld met de eetgewoonten van de gemiddelde Amerikaan. Maar dat is ook niet zo vreemd eigenlijk, want bij Walmart heb je al een k&k pizza voor 50 dollarcent! Tja, als je van een minimum leeft, snap ik wel dat je dat dan koopt.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:12:11 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84404645
quote:
In de buurtsupers in de grote steden misschien niet, zeker niet in de wat mindere wijken, maar dat zijn sowieso al niet meer dan veredelde kiosken. een 7/11 is geen supermarkt.
De Walmart ook niet trouwens, dat is meer een soort Hema.

Maar normale supermarkten hebben gewoon verse groenten hoor.

Overigens gaat het natuurlijk al mis als je een aardappel echt als groente gaat beschouwen, en er geen andere groente bij eet....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84404758
"French fries count as a vegetable".

vrijdag 23 juli 2010 @ 17:16:35 #62
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84404792
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:08 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat geloof ik direct. En ik hoop vurig dat zijn programma in de hele VS inslaat als een bom, want het is toch wel ontzettend triest gesteld met de eetgewoonten van de gemiddelde Amerikaan. Maar dat is ook niet zo vreemd eigenlijk, want bij Walmart heb je al een k&k pizza voor 50 dollarcent! Tja, als je van een minimum leeft, snap ik wel dat je dat dan koopt.
50 Cent? Wow ik emigreer direct naar de VS.

Het programma is al weer een paar maandjes afgelopen en liep behoorlijk. Het zal niet direct een echte food revolution ontketenen maar er zullen zeker mensen door aan het denken zijn gezet.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:18:02 #63
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84404832
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:15 schreef Isegrim het volgende:
"French fries count as a vegetable".

Ik heb begrepen dat veel Belgen een aardappel ook als groente beschouwen. Zodoende hebben ze ook 'broodjes patat met frikandel' bijvoorbeeld..de patat is dan de groente, schijnbaar.

(Mitraillette, heet het).
pi_84404916
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:16 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja, echt! Wel een flutpizza met bijna geen beleg, maar toch.
quote:
Het programma is al weer een paar maandjes afgelopen en liep behoorlijk. Het zal niet direct een echte food revolution ontketenen maar er zullen zeker mensen door aan het denken zijn gezet.
Waren er maar zes afleveringen dan? Ga ze ff kijken. Had eerder al wel voorstukjes gezien, maar was het weer vergeten.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:22:33 #65
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84404993
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, echt! Wel een flutpizza met bijna geen beleg, maar toch.
[..]

Waren er maar zes afleveringen dan? Ga ze ff kijken. Had eerder al wel voorstukjes gezien, maar was het weer vergeten.
Volgens mij maar zes ja. Vermakelijke televisie, wel een beetje gescript natuurlijk (kan niet anders).
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:22:57 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84405007
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:16 schreef Strani het volgende:
[..]

Nou, het is wel tekent dat je daar, nog erger dan hier, goedkoper uit bent als je met het hele gezin fast-food eet dan wanneer je zelf kookt.

Nou is de Mac in NL ook niet heel duur, maar met z'n tweeen ben je voor een beetje maaltijd (2 menu's) toch wel zoveel kwijt dat het goedkoper is om bij een gemiddelde supermarkt gewoon even groente, vlees en aardapelen/rijst/pasta te halen.

Maar in de VS liggen die grenzen net een beetje anders, zeker als je ook nog verse groenten wilt hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:05:08 #67
71919 wonderer
pi_84406571
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Overigens gaat het natuurlijk al mis als je een aardappel echt als groente gaat beschouwen, en er geen andere groente bij eet....
Zoals het patatje met met een kroket/frikandel?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:17:53 #68
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84407013
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, het is wel tekent dat je daar, nog erger dan hier, goedkoper uit bent als je met het hele gezin fast-food eet dan wanneer je zelf kookt.

Nou is de Mac in NL ook niet heel duur, maar met z'n tweeen ben je voor een beetje maaltijd (2 menu's) toch wel zoveel kwijt dat het goedkoper is om bij een gemiddelde supermarkt gewoon even groente, vlees en aardapelen/rijst/pasta te halen.
Je vergelijkt nu "uit eten" bij de Mac met supermarktvoer.
Als je bij de supermarkt 2 kg patat (anderhalve euro) en 8 kroketten (1 euro) haalt, kan je je met 4 mensen aardig vol eten!
Verse aardappels kosten per kg vaak zelfs meer dan goedkope diepvriespatat...
pi_84408964
Iemand een linkje naar die Italiaanse kinderen?
pi_84410469
de fastfood industrie is te machtig, daar zit het probleem. suiker, zout en vet kosten weinig. maar aan de andere kant is fastfood enorm duur om te produceren, bedenk maar wat voor milieuschade al die vleesproductie geeft.

duizenden hectare waar runderen op staat te staan... had je daar groente verbouwd dan ben je zo klaar. Maar Nederlanders eten ook niet zo gezond. Als je ziet wat er in Nederlandse supermarkten te koop is, zeker de helft heeft vrijwel geen voedingswaarde. dan heb je het over koek en snoepjes, frisdrank, ijs etc.
pi_84410865
Ik vind Jamie echt een toffe gast, laat keer op keer zien, dat het eten niet fancy hoeft te zijn om voedzaam te zijn, ik denk dat als de Nederlandse jeugd beter zou eten, er veel problemen zullen wegvallen gebied van gezondheid, leren en gedrag.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 23 juli 2010 @ 20:04:25 #72
66083 Platina
78th Element
pi_84410931
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 18:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je vergelijkt nu "uit eten" bij de Mac met supermarktvoer.
Als je bij de supermarkt 2 kg patat (anderhalve euro) en 8 kroketten (1 euro) haalt, kan je je met 4 mensen aardig vol eten!
Verse aardappels kosten per kg vaak zelfs meer dan goedkope diepvriespatat...
Volgens mij snap jij zijn post niet helemaal....
pi_84453673
Oh, deze show moet ik gaan kijken!
The human race has one really effective weapon, and that is laughter.
pi_84453854
Verzameltopic voor Nederlanders die daadwerkelijk denken dat de gemiddelde Amerikaan veel dommer is dan de gemiddelde Nederlander.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:38:46 #75
71919 wonderer
pi_84453964
Ik heb net de eerste aflevering gekeken (en we gaan zo boodschappen doen dus veel groenten op het boodschappenlijstje :')). Maar het kutte is... de cultuur dwingt veel gezinnen zo te eten. Veel mensen moeten twee banen hebben om rond te komen, en de rekeningen te betalen. Dan is er a) geen geld voor echt gezond eten, want dat is hier duur(der), en b) geen tijd om te koken, of om de twee dagen boodschappen te doen. Veel mensen moeten gewoon een half uur rijden voor de dichtstbijzijnde supermarkt, dan ga je echt niet steeds vers spul halen elke twee dagen, maar diepvriesspul zodat je maar een keer in de twee weken zoveel tijd aan boodschappen moet besteden.

Je kunt mensen vanalles leren over gezond eten en alles, maar uiteindelijk is het goedkoper en sneller om een pizza in de oven te gooien.

Ik zal straks mijn boodschappenbonnetje eens online gooien, kun je vergelijken.
pi_84454586
Diepvriesgroente is ook prima natuurlijk. :P Maar je hebt gewoon gelijk natuurlijk. Het is gewoon anders daar. Maar dat maakt het niet minder droevig.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:57:26 #77
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84454679
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:38 schreef wonderer het volgende:

Ik zal straks mijn boodschappenbonnetje eens online gooien, kun je vergelijken.
Ja dat hebben we in het KAA VS topic al eens gedaan. }:|
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 25 juli 2010 @ 01:24:27 #78
71919 wonderer
pi_84457295
Produce:

.86 lbs (=390g) oranje paprika: $3.43
550ml (ik kan er ook niets aan doen) kerstomaatjes: $3.99
champignons in plakjes, 400g, $4.58
geschrapte worteltjes, $1.79
sugar snap peas, 250g, $3.99
zucchini, 450g, $1.33 (in de aanbieding)
yellow squash, 550g, $1.78 (in de aanbieding)
sla, 600 gram, $7.00

Geen idee of het meevalt of niet, maar dit is voor twee personen, voor een paar dagen. Een gezin met kinderen eet al een veelvoud hiervan, natuurlijk. En da's alleen de groente nog. "vers" vlees is ook best aan de prijs, vooral als je het spul wil dat niet voor de helft uit vet bestaat. Een pond (450g) kipgehakt is bijna vier dollar. Kipfilet kost ook zoiets per pond...

't Is best lastig om gezond eten te vinden. Ons plan voor het eten vandaag was "subway" maar dan zelf maken. Volkorenbrood was al niet te vinden. Vlees en kaas bij de versafdeling is ook best duur, hoe magerder hoe duurder. Ik heb kipfilet in de aanbieding, $5 voor een pond, en pastrami, $8.50 per pond. Rosbief is ook acht-vijftig. Wat dan wel te betalen is? Salami, bologna (geen idee wat dat is maar het voedingswaardetabelletje zegt wel genoeg) en hotdogs.

Dus ja.

Overigens is er niet zo heel veel keus in diepvriesgroente, maar dat kan ook aan de winkel(s) zelf liggen.
  zondag 25 juli 2010 @ 01:29:44 #79
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84457452
Zeg er dan wel even bij dat waar jij woont alles veel duurder is dan het gemiddelde. ;)

quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:24 schreef wonderer het volgende:

't Is best lastig om gezond eten te vinden.
Dat ben ik totaal met je oneens maar dat kan aan meerdere dingen liggen. Ik ben nog nooit zoveel vers voedsel tegengekomen als in West Michigan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 25 juli 2010 @ 01:35:08 #80
71919 wonderer
pi_84457574
Nou ja, hier dus. Er is wel spul, maar weinig variatie. Of het kost gewoon veel moeite en als ik het al te veel moeite vind, dan snap ik best dat mensen met twee banen en een gezin het helemaal te veel moeite vinden.
  zondag 25 juli 2010 @ 01:38:32 #81
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84457657
Oh. Ik ga naar de farmers market, een of twee ker per week. Dat opgejaagde praten mensen zichzelf ook aan natuurlijk.

Heb zelf sperciebonen, tomaten en squash in de tuin. Werkt prima op de gril. :Y)
  zondag 25 juli 2010 @ 01:50:32 #82
71919 wonderer
pi_84457911
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:38 schreef popolon het volgende:
Oh. Ik ga naar de farmers market, een of twee ker per week. Dat opgejaagde praten mensen zichzelf ook aan natuurlijk.

Heb zelf sperciebonen, tomaten en squash in de tuin. Werkt prima op de gril. :Y)
Heb net eens gekeken, de dichtstbijzijnde "farmer's market", die overigens niks heeft dat Shaws niet ook verkoopt, zit vijf mijl verderop aan de andere kant van de stad. Da's dus 20 minuten rijden of zo, als het niet meer is.
  zondag 25 juli 2010 @ 01:51:53 #83
71919 wonderer
pi_84457937
Overigens wil ik het helemaal niet goedpraten, wat er in die docu van Oliver getoond wordt. Pizza voor ontbijt, als die voorbewerkte rotzooi... Dat slaat nergens op. Maar het is wel heel makkelijk allemaal om te lachen en te wijzen naar die "domme Amerikanen".
pi_84457953
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:23 schreef emss het volgende:
Toen ik 3 was wist ik echt wel het verschil tussen een aardappel en een tomaat.
Wat knap van jou!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 25 juli 2010 @ 01:54:00 #85
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84457972
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:51 schreef wonderer het volgende:
Overigens wil ik het helemaal niet goedpraten, wat er in die docu van Oliver getoond wordt. Pizza voor ontbijt, als die voorbewerkte rotzooi... Dat slaat nergens op. Maar het is wel heel makkelijk allemaal om te lachen en te wijzen naar die "domme Amerikanen".
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:05 schreef Strani het volgende:

;)
pi_84458008
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:51 schreef wonderer het volgende:
Nee. En dat is zijn intentie ook niet.

Veel Amerikanen eten zichzelf letterlijk dood. En dat komt niet omdat ze op latere leeftijd opeens fastfood ontdekken. Jamie Oliver is juist in de "meest obese" stad van Amerika begonnen in de scholen om aan te geven wat er fout gaat in dat land mbt voedsel.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_84458117
quote:
Toen ik 15 was heb ik een jaar bij een gastgezin in de VS gewoond. Er werd geloof ik maar 1x gekookt dat jaar, met Thanksgiving. En met kerst was er een diner bij de oma. De rest van het jaar gingen we 's ochtends voor schooltijd een ontbijtje halen bij de McDonalds, 's middags was er de heerlijke schoolkantine waar gefrituurde 'tater tots' vaak de groenten van de dag waren, en 's avonds was het vaak een goedkoop restaurant. Er werd nooit gezamenlijk gekookt, en we mochten wel iets voor onszelf koken, maar daar werd dus vooral een magnetronmaaltijd of een blik uit de kast onder verstaan. Belachelijk.. Ben ook 10 kilo aangekomen dat jaar ;-( Nooit vers fruit of groenten gezien.
Inderdaad. Mijn vriendin heeft 3 jaar in Canada gewoond en leefde daar ook op magnetronvoedsel. Iedereen heeft een druk leven, dus 's avonds even zo'n tray in de magnetron waar een complete maaltijd op zit. Of gewoon langs een willekeurige drive through. Toen ze terug verhuisde naar Nederland woog ze 64 kilo.

Nu woont ze alweer twee jaar in Nederland en is ze inmiddels 12 kilo kwijtgeraakt. Ik snap niet dat mensen zo ongezond kunnen leven daar en niet vreemd dat 75% of iets dergelijks kampt met overgewicht.
  zondag 25 juli 2010 @ 02:22:27 #88
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84458368
Het heeft niets te maken met vraag en aanbod, het heeft te maken met een beetje discipline en opvoeding o.a.

Ook in NL worden kinderen dikker, helaas maar waar. Jamie Oliver heeft een goede show en ik hoop dat dat mensen bewust maakt.

quote:
Toen ik 15 was heb ik een jaar bij een gastgezin in de VS gewoond. Er werd geloof ik maar 1x gekookt dat jaar, met Thanksgiving.
Dan heb je echt dikke pech gehad.
  zondag 25 juli 2010 @ 02:27:34 #89
71919 wonderer
pi_84458435
Gebrek aan beweging helpt ook niet, natuurlijk. Voor stukjes van 500 meter de auto nemen enzo...
  zondag 25 juli 2010 @ 02:30:53 #90
71919 wonderer
pi_84458475
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:22 schreef popolon het volgende:
Het heeft niets te maken met vraag en aanbod, het heeft te maken met een beetje discipline en opvoeding o.a.

Ook in NL worden kinderen dikker, helaas maar waar. Jamie Oliver heeft een goede show en ik hoop dat dat mensen bewust maakt.
[..]

Dan heb je echt dikke pech gehad.
Ik ga wel proberen meer groente en minder "starch" te eten, maar eigenlijk deden we dat al :{ En eigenlijk is het ook best lastig, want wat is nou precies gezond? Niet rigoureus alle vetten uitbannen (heb net nog even twee flessen ranch dressing vergeleken. De "healthy choice" was de helft van de calorieen, maar zat vol corn syrup. Dan heb ik toch liever een eetlepel "echte" met goede olien...)... maar hoeveel van wat, waarin... etc. Niet zo makkelijk.
pi_84459142
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:22 schreef popolon het volgende:
Nou ik merk er niks van, ik vreet wat ik wil maar ik schijt 't gewoon weer uit :(
pi_84460316
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:26 schreef RemcoDelft het volgende:
En Nederlanders kunnen hun eigen land niet vinden op de wereldbol. Wat nu?
Denk dat er (procentueel ook) heel wat meer Amerikanen zijn die hun land niet kunnen vinden dan Nederlanders, en dat terwijl hun land een stuk groter is })
  zondag 25 juli 2010 @ 09:49:41 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84460385
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:27 schreef emss het volgende:
Dat zijn domme Nederlanders... wie kan nu niet z'n eigen land op de wereldbol vinden?
Ken iemand met 2 doctor titels die het niet kan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:01:38 #94
45206 Pietverdriet
pi_84460519
Je kan met filmpjes natuurlijk elk vooroordeel verkopen. Frits Bom als vakantieman liet al zien dat Nederlanders op vakantie geen idee hadden waar ze waren en waar ze vandaan kwamen. Natuurlijk film je dan tientallen mensen en monteer je alleen de grootste knurften.
Je kan een soortgelijk filmpje ook ik Nederland maken, veel kinderen weten niet dat de melk van koeien komt, aardappels onder de grond groeien.
In Duitsland dachten dankzij de reclames van Milka veel kinderen dat koeien lila waren.
pi_84460866
Is het niet ook gewoon zo dat ongezond voedsel makkelijker te verkrijgen en goedkoper is omdat er meer vraag naar is? Ik vond de prijzen van groente in Texas trouwens heel normaal. Wel heb ik me verbaasd over de hoeveelheid fastfoodrestaurants. Die zijn echt alomtegenwoordig.
pi_84461683
Ik heb 6 maanden bij Walt Disney World in Florida gewerkt en wat je daar ziet is ook niet normaal. Ik had vaak ochtend dienst en moest soms om 5 uur 's ochtends al beginnen. Dan zijn er ook echt al mensen in de kantine die op dat tijdstip aan een hamburger + friet + grote cola zitten en soms nog een zakje chips er bij eten. Ik werd er kots en kotsmisselijk van. Daar zat ik dan met mijn yoghurt en muesli...

Daarnaast tijdens lunchpauzes was de lijn bij de grill het grootst, terwijl er ook een Subway was. Bij de grill had je niks anders dan vette pannenkoeken van zo'n 30 cm breed, quasidillas, french toast, vette worsten, pizza etc. Alles in principe gefrituurd. Af en toe was er ook rijst e.d. te halen maar zelfs dat zat onder de vette saus.
Overal doen ze kilo's ketchup bij en het wordt gedronken met een grote cola van zo'n liter. Een vriendin van mij ging IEDERE dag naar de Subway voor hetzelfde, een grote cola, een broodje met bacon, kaas en ham + een zakje chips. Ook al zijn er bij Subway genoeg gezonde opties, maar het sla e.d. wordt vaak geskipt.

Toen ik voor het eerst naar McDonalds ging stond ik al verbaast dat wat bij ons een grote portie cola/friet etc. is, daar werkelijk waar, de kleinste is.

Wanneer ik boodschappen ging doen bij de Walmart of Publix, dan gingen mijn Amerikaanse vrienden regelrecht naar de fastfood afdeling. Terwijl als je binnenkomt juist eerst de gezonde producten tegenkwam (groente+fruit). Daar keken ze nog niet eens naar om .

Ook waren er een aantal die juist wel alles gezond deden, maar dat was dan weer zo extreem. Die waren dan gelijk vegan of veganistisch en aten niets anders dan groenten. Zaten zo een liter broccoli soep weg te werken.

Echt een aparte cultuur daar.
pi_84461759
Oh en ja groenten en fruit zijn daar inderdaad erg duur. Doordat mijn salaris daar ook niet al te hoog was, was ook ik genoodzaakt om na een paar maanden toch veel groenten en fruit te verruilen voor het goedkoper voedsel. Alles wat gefrituurd kan worden is daar heel goedkoop.

Voor een krop sla betaal je soms gewoon $3. Ik wou een keertje aardbeien maar dat was vaak al $6 à $7. Drie appels was ook al snel een dollar of 3/4. Niet normaal.

Bij mij in de buurt was er geen Farmers Market maar zo iets is echt ideaal om gezonde producten voor weinig (of minder) geld te krijgen.
  zondag 25 juli 2010 @ 11:20:48 #98
45206 Pietverdriet
pi_84461833
Met de verbazing over groenten en fruit in andere landen moet je natuurlijk ook rekenen dat in Nederland traditioneel veel groente wordt gegeten. Het is vrij normaal dat er savonds in een NL gezin warme groenten en een salade staan, en aardappels niet eens als groente worden gezien.
pi_84461865
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:30 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik ga wel proberen meer groente en minder "starch" te eten, maar eigenlijk deden we dat al :{ En eigenlijk is het ook best lastig, want wat is nou precies gezond? Niet rigoureus alle vetten uitbannen (heb net nog even twee flessen ranch dressing vergeleken. De "healthy choice" was de helft van de calorieen, maar zat vol corn syrup. Dan heb ik toch liever een eetlepel "echte" met goede olien...)... maar hoeveel van wat, waarin... etc. Niet zo makkelijk.
Moet je eens goede boeken lezen. Genoeg opties te vinden bij Amazon. Als je The Biggest Loser volgt moet je ook eens naar Jillian Michaels kijken of een van haar boeken lezen. Ik zeg niet dat zij alles het beste weet, maar het is een start. :)
  zondag 25 juli 2010 @ 11:23:14 #100
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_84461889
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:16 schreef colorito86 het volgende:
Voor een krop sla betaal je soms gewoon $3. Ik wou een keertje aardbeien maar dat was vaak al $6 à $7. Drie appels was ook al snel een dollar of 3/4. Niet normaal.
En bananen zijn op de een of andere manier absurd goedkoop. 4 of 5 voor één dollar, overal waar je maar komt. Heeft volgens mij ermee te maken dat die heel goedkoop net over de grens in Mexico worden verbouwd of zo. Slavenarbeid in feite...
pi_84462434
waar kan ik die Italiaanse versie vinden dan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')