En het komt door de terroristen en de homo's die de moraal van Het Volk ondermijnen!quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:24 schreef FreezePop het volgende:
Het Amerikaanse opvoeding en school systeem is echt helemaal naar de klote.
Dat komt allemaal door de ouders. Die zijn te lui of hebben het te druk om hun kind verder te laten kijken dan hun neus lang is.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik heb als vrijwilliger hier in NL eens een zeilkamp meegewerkt. Daar zaten kinderen bij die geen benul hadden dat melk uit een koe komt... tenminste, de reguliere melk die iedere kaaskop in Nederland zo ongeveer wel op de ontbijttafel heeft staan. Die kids wisten vast ook niet dat kaas van melk wordt gemaakt. In hun beleving kwam alles uit een fabriek. Dat klopt... als je oogkleppen niet meer toelaten en je opvoeding er bij inschiet...
Dude.quote:
die vreten dus serieus alles uit blik, pakje of pot ?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef Tware het volgende:
In de gemiddelde supermarkt in de VS hebben ze ook geen verse groenten. In de meeste WallMarts ook niet. Alleen in de Wallmart Superstore…
Jij loopt zuwazu zelf ook wel een beetje achter op het gebied van correct gebruik van leestekens.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:35 schreef iBenny het volgende:
De Amerikanen; en dan vooral de kinderen; lopen siewosie flink achter met kennis.
Jij ook met je zuwazuquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:37 schreef Marble het volgende:
[..]
Jij loopt zuwazu zelf ook wel een beetje achter op het gebied van correct gebruik van leestekens.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:46 schreef emss het volgende:
De rest van het jaar gingen we 's ochtends voor schooltijd een ontbijtje halen bij de McDonalds,
quote:'s middags was er de heerlijke schoolkantine waar gefrituurde 'tater tots' vaak de groenten van de dag waren
Zoek de verschillen:quote:[b]Toen ik 3 was wist ik echt wel het verschil tussen een aardappel en een tomaat.
Heeft dat ding nog een naam dan?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:35 schreef iBenny het volgende:
De Amerikanen; en dan vooral de kinderen; lopen siewosie flink achter met kennis.
Groentes, plaatsen van landen, ed. herkennen ze vaak niet. Maar als je ze vraagt wie de clown van de Mac is, weet 9 van 10 Amerikanen wel hoe die heet
Je kan het ook omdraaien: elk kinderboekje laat een boerderij zien met een koe, paard, kip en varken, die allemaal in de wei lopen. Daardoor hebben kinderen geen idee dat die beesten meestal met velen in een hok staan. Volwassenen leven ook aardig in denial, en hebben geen idee dat die beesten voornamelijk afval te eten krijgen. Vandaar het grote schandaal toen bij de "dioxinekippen" bleek dat deze beesten afgewerkte motorolie te eten kregen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik heb als vrijwilliger hier in NL eens een zeilkamp meegewerkt. Daar zaten kinderen bij die geen benul hadden dat melk uit een koe komt... tenminste, de reguliere melk die iedere kaaskop in Nederland zo ongeveer wel op de ontbijttafel heeft staan. Die kids wisten vast ook niet dat kaas van melk wordt gemaakt. In hun beleving kwam alles uit een fabriek. Dat klopt... als je oogkleppen niet meer toelaten en je opvoeding er bij inschiet...
Scherp.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:51 schreef Stokkie84 het volgende:
[..]
Zoek de verschillen:
Tomato - Potato
Tomaat - Aardappel
dat moeten stadskinderen zijn geweestquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef AlphaOmega het volgende:
Nou is een Aubergine ook niet echt een groente die veel in Nederland wordt gegeten. Ik durf bijna te wedden dat een Nederlands kind typisch Nederlandse(naja wat hier veel gegeten wordt) groenten en vruchten wel kan benoemen (appels, bananen, tomaten, bloemkolen, andijvie etc etc.)quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:42 schreef Kentoet het volgende:
Een tijd geleden heb ik een stukje van Jamie Oliver gezien met Italiaanse kinderen (ik geloof op Sicilië), maar ik kan dit zo even niet terugvinden. Dit waren kleuters en zij wisten op hun beurt weer veel meer dan het gemiddelde Nederlandse kind. Dat was mooi om te zien: Jamie hield dan bv een aubergine in de lucht en de hele klas in koor "Aubergine"
En niet te vergeten alles wat het kind niet lust: spruitjes!quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:59 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Nou is een Aubergine ook niet echt een groente die veel in Nederland wordt gegeten. Ik durf bijna te wedden dat een Nederlands kind typisch Nederlandse(naja wat hier veel gegeten wordt) groenten en vruchten wel kan benoemen (appels, bananen, tomaten, bloemkolen, andijvie etc etc.)
En ook daarin b leek de onwetendheid van veel oerhollandse burgers.quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien: elk kinderboekje laat een boerderij zien met een koe, paard, kip en varken, die allemaal in de wei lopen. Daardoor hebben kinderen geen idee dat die beesten meestal met velen in een hok staan. Volwassenen leven ook aardig in denial, en hebben geen idee dat die beesten voornamelijk afval te eten krijgen. Vandaar het grote schandaal toen bij de "dioxinekippen" bleek dat deze beesten afgewerkte motorolie te eten kregen.
Wat een vreemde bewoording... bron?quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:09 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
namelijk 1500x de dioxinenorm in voeding per kg lichaamsgewicht.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wat een vreemde bewoording... bron?
Lekker suggestief. Ze hebben typische wallmart gangers geinterviewd. Paupers dus.quote:
Nee, jij weet wel waar alle staten van de VS zich op de kaart bevinden?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:35 schreef iBenny het volgende:
Groentes, plaatsen van landen, ed. herkennen ze vaak niet. Maar als je ze vraagt wie de clown van de Mac is, weet 9 van 10 Amerikanen wel hoe die heet
Ik wel, en van de meeste de hoofdstad er nog bij ook. Wie wil me aanraken?quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, jij weet wel waar alle staten van de VS zich op de kaart bevinden?
Ik wel, dat moesten we op de basisschool al leren.. En het liedje van de Animaniacs heeft ook erg geholpen... En de meeste landen/hoofdsteden ken ik ook wel, eindeloos gestamp op de basisschool. Maar dat Amerikanen hun eigen staten/hoofdsteden niet weten vind ik echt belachelijk. Ik snap dat de meeste niet-Amerikanen het niet weten.quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, maar de gemiddelde NLer weet wel waar Texas, California, New York en Alaska liggen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Komt uit Jamie's School Dinners, waarin hij probeert een fatsoenlijk lunchmenu op Engelse scholen te introduceren. Schokkend inderdaad dat Engelse kinderen nauwelijks groentes kennen, en ook niet bereid zijn om ze te proeven. Op school krijgen ze pizza, pasta of vette kalkoenworstjes en thuis eten ze ook alleen maar friet. Er heerste onder de kinderen enorme weerstand tegen het gezonde eten dat Jamie ze voorschotelde. Overigens hadden de scholen maar 50 cent per kind per dag om een maaltijd van te maken.quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:42 schreef Kentoet het volgende:
Een tijd geleden heb ik een stukje van Jamie Oliver gezien met Italiaanse kinderen (ik geloof op Sicilië), maar ik kan dit zo even niet terugvinden. Dit waren kleuters en zij wisten op hun beurt weer veel meer dan het gemiddelde Nederlandse Engelse kind. Dat was mooi om te zien: Jamie hield dan bv een aubergine in de lucht en de hele klas in koor "Aubergine"
quote:
Klinkt als InHollandquote:Op donderdag 22 juli 2010 16:04 schreef emss het volgende:
Overigens snap ik best dat sommige Amerikanen zo dom zijn. Toen ik een uitwisselingsstudent was waren alle proefwerken meerkeuze. En dan ging de leraar voor de toets ook nog even alle vragen en antwoorden langslopenJa, dan is het niet moeilijk om een 100 (A+) te halen. Toen ik die leraar vroeg waarom hij alle antwoorden voorkauwde zei hij dat ook de slechte leerlingen de toets moesten kunnen halen. En er waren ook serieus leerlingen die nog steeds onvoldoendes haalden.
Twee vroegere klasgenoten van me gingen een tijdje naar school in Amerika (vanaf het gymnasium hier)... die hebben daar ook weinig bijgeleerd... zie het als een vakantiequote:Op donderdag 22 juli 2010 16:04 schreef emss het volgende:
Overigens snap ik best dat sommige Amerikanen zo dom zijn. Toen ik een uitwisselingsstudent was waren alle proefwerken meerkeuze. En dan ging de leraar voor de toets ook nog even alle vragen en antwoorden langslopenJa, dan is het niet moeilijk om een 100 (A+) te halen. Toen ik die leraar vroeg waarom hij alle antwoorden voorkauwde zei hij dat ook de slechte leerlingen de toets moesten kunnen halen. En er waren ook serieus leerlingen die nog steeds onvoldoendes haalden.
Ooh.... je weet toch dat melk bij de Albert Heijn vandaan komt? Duuuhuuuh!quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef AlphaOmega het volgende:
In de gewone Walmarts hebben ze ook geen andere "supermarktproducten". Kun je net zo goed gaan klagen dat ze bij de V&D geen verse groenten verkopen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef Tware het volgende:
In de gemiddelde supermarkt in de VS hebben ze ook geen verse groenten. In de meeste WallMarts ook niet. Alleen in de Wallmart Superstore…
In Nederland is het zo dat de lagere onderwijsvormen minder meerkeuzevragen hebben. Dit omdat een openvraag meer mogelijkheden biedt om toch een deel van het antwoord goed te hebben. Of dat een theorie is die werkelijk klopt weet ik niet. Ander mooi voorbeeld is een binas. Volgens de conrector op de mavo waar ik zat, mochten Mavo leerlingen geen binas gebruiken itt Havo/VWO leerlingen, omdat dit voor verwarring zou zorgen. Net als dat je op de mavo het periodiekstelsel uit je hoofd moet kennen, en die op de havo overal bij mag houden (in elk geval, in 2001 was dat zo).quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:04 schreef emss het volgende:
Dat geloof ik direct. En ik hoop vurig dat zijn programma in de hele VS inslaat als een bom, want het is toch wel ontzettend triest gesteld met de eetgewoonten van de gemiddelde Amerikaan. Maar dat is ook niet zo vreemd eigenlijk, want bij Walmart heb je al een k&k pizza voor 50 dollarcent! Tja, als je van een minimum leeft, snap ik wel dat je dat dan koopt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:05 schreef Strani het volgende:
Wel de aantekening dat het hiet gaat om Jamie Oliver's Food Revolution waarin hij probeerde een stadje te overtuigen van betere eetgewoontes. Dat stadje was uitgekozen omdat een onderzoek uitwees dat het de stad met de slechtste gezondheid was in de VS.
Dus het is wel een extreem, ook naar Amerikaanse maatstaaf.
In de buurtsupers in de grote steden misschien niet, zeker niet in de wat mindere wijken, maar dat zijn sowieso al niet meer dan veredelde kiosken. een 7/11 is geen supermarkt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef Tware het volgende:
50 Cent? Wow ik emigreer direct naar de VS.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat geloof ik direct. En ik hoop vurig dat zijn programma in de hele VS inslaat als een bom, want het is toch wel ontzettend triest gesteld met de eetgewoonten van de gemiddelde Amerikaan. Maar dat is ook niet zo vreemd eigenlijk, want bij Walmart heb je al een k&k pizza voor 50 dollarcent! Tja, als je van een minimum leeft, snap ik wel dat je dat dan koopt.
Ik heb begrepen dat veel Belgen een aardappel ook als groente beschouwen. Zodoende hebben ze ook 'broodjes patat met frikandel' bijvoorbeeld..de patat is dan de groente, schijnbaar.quote:
Ja, echt! Wel een flutpizza met bijna geen beleg, maar toch.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:16 schreef Strani het volgende:
[..]
50 Cent? Wow ik emigreer direct naar de VS.![]()
Waren er maar zes afleveringen dan? Ga ze ff kijken. Had eerder al wel voorstukjes gezien, maar was het weer vergeten.quote:Het programma is al weer een paar maandjes afgelopen en liep behoorlijk. Het zal niet direct een echte food revolution ontketenen maar er zullen zeker mensen door aan het denken zijn gezet.
Volgens mij maar zes ja. Vermakelijke televisie, wel een beetje gescript natuurlijk (kan niet anders).quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, echt! Wel een flutpizza met bijna geen beleg, maar toch.
[..]
Waren er maar zes afleveringen dan? Ga ze ff kijken. Had eerder al wel voorstukjes gezien, maar was het weer vergeten.
Nou, het is wel tekent dat je daar, nog erger dan hier, goedkoper uit bent als je met het hele gezin fast-food eet dan wanneer je zelf kookt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:16 schreef Strani het volgende:
[..]
50 Cent? Wow ik emigreer direct naar de VS.
Het programma is al weer een paar maandjes afgelopen en liep behoorlijk. Het zal niet direct een echte food revolution ontketenen maar er zullen zeker mensen door aan het denken zijn gezet.
Zoals het patatje met met een kroket/frikandel?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overigens gaat het natuurlijk al mis als je een aardappel echt als groente gaat beschouwen, en er geen andere groente bij eet....
Je vergelijkt nu "uit eten" bij de Mac met supermarktvoer.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, het is wel tekent dat je daar, nog erger dan hier, goedkoper uit bent als je met het hele gezin fast-food eet dan wanneer je zelf kookt.
Nou is de Mac in NL ook niet heel duur, maar met z'n tweeen ben je voor een beetje maaltijd (2 menu's) toch wel zoveel kwijt dat het goedkoper is om bij een gemiddelde supermarkt gewoon even groente, vlees en aardapelen/rijst/pasta te halen.
Volgens mij snap jij zijn post niet helemaal....quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu "uit eten" bij de Mac met supermarktvoer.
Als je bij de supermarkt 2 kg patat (anderhalve euro) en 8 kroketten (1 euro) haalt, kan je je met 4 mensen aardig vol eten!
Verse aardappels kosten per kg vaak zelfs meer dan goedkope diepvriespatat...
Ja dat hebben we in het KAA VS topic al eens gedaan.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:38 schreef wonderer het volgende:
Ik zal straks mijn boodschappenbonnetje eens online gooien, kun je vergelijken.
Dat ben ik totaal met je oneens maar dat kan aan meerdere dingen liggen. Ik ben nog nooit zoveel vers voedsel tegengekomen als in West Michigan.quote:Op zondag 25 juli 2010 01:24 schreef wonderer het volgende:
't Is best lastig om gezond eten te vinden.
Heb net eens gekeken, de dichtstbijzijnde "farmer's market", die overigens niks heeft dat Shaws niet ook verkoopt, zit vijf mijl verderop aan de andere kant van de stad. Da's dus 20 minuten rijden of zo, als het niet meer is.quote:Op zondag 25 juli 2010 01:38 schreef popolon het volgende:
Oh. Ik ga naar de farmers market, een of twee ker per week. Dat opgejaagde praten mensen zichzelf ook aan natuurlijk.
Heb zelf sperciebonen, tomaten en squash in de tuin. Werkt prima op de gril.![]()
Wat knap van jou!quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:23 schreef emss het volgende:
Toen ik 3 was wist ik echt wel het verschil tussen een aardappel en een tomaat.
quote:Op zondag 25 juli 2010 01:51 schreef wonderer het volgende:
Overigens wil ik het helemaal niet goedpraten, wat er in die docu van Oliver getoond wordt. Pizza voor ontbijt, als die voorbewerkte rotzooi... Dat slaat nergens op. Maar het is wel heel makkelijk allemaal om te lachen en te wijzen naar die "domme Amerikanen".
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:05 schreef Strani het volgende:
Wel de aantekening dat het hiet gaat om Jamie Oliver's Food Revolution waarin hij probeerde een stadje te overtuigen van betere eetgewoontes. Dat stadje was uitgekozen omdat een onderzoek uitwees dat het de stad met de slechtste gezondheid was in de VS.
Dus het is wel een extreem, ook naar Amerikaanse maatstaaf.
Nee. En dat is zijn intentie ook niet.quote:Op zondag 25 juli 2010 01:51 schreef wonderer het volgende:
Overigens wil ik het helemaal niet goedpraten, wat er in die docu van Oliver getoond wordt. Pizza voor ontbijt, als die voorbewerkte rotzooi... Dat slaat nergens op. Maar het is wel heel makkelijk allemaal om te lachen en te wijzen naar die "domme Amerikanen".
Inderdaad. Mijn vriendin heeft 3 jaar in Canada gewoond en leefde daar ook op magnetronvoedsel. Iedereen heeft een druk leven, dus 's avonds even zo'n tray in de magnetron waar een complete maaltijd op zit. Of gewoon langs een willekeurige drive through. Toen ze terug verhuisde naar Nederland woog ze 64 kilo.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:46 schreef emss het volgende:
Toen ik 15 was heb ik een jaar bij een gastgezin in de VS gewoond. Er werd geloof ik maar 1x gekookt dat jaar, met Thanksgiving. En met kerst was er een diner bij de oma. De rest van het jaar gingen we 's ochtends voor schooltijd een ontbijtje halen bij de McDonalds, 's middags was er de heerlijke schoolkantine waar gefrituurde 'tater tots' vaak de groenten van de dag waren, en 's avonds was het vaak een goedkoop restaurant. Er werd nooit gezamenlijk gekookt, en we mochten wel iets voor onszelf koken, maar daar werd dus vooral een magnetronmaaltijd of een blik uit de kast onder verstaan. Belachelijk.. Ben ook 10 kilo aangekomen dat jaar ;-( Nooit vers fruit of groenten gezien.
Dan heb je echt dikke pech gehad.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:46 schreef emss het volgende:
Toen ik 15 was heb ik een jaar bij een gastgezin in de VS gewoond. Er werd geloof ik maar 1x gekookt dat jaar, met Thanksgiving.
Ik ga wel proberen meer groente en minder "starch" te eten, maar eigenlijk deden we dat alquote:Op zondag 25 juli 2010 02:22 schreef popolon het volgende:
Het heeft niets te maken met vraag en aanbod, het heeft te maken met een beetje discipline en opvoeding o.a.
Ook in NL worden kinderen dikker, helaas maar waar. Jamie Oliver heeft een goede show en ik hoop dat dat mensen bewust maakt.
[..]
Dan heb je echt dikke pech gehad.
Nou ik merk er niks van, ik vreet wat ik wil maar ik schijt 't gewoon weer uitquote:Op zondag 25 juli 2010 02:22 schreef popolon het volgende:
Ook in NL worden kinderen dikker, helaas maar waar. Jamie Oliver heeft een goede show en ik hoop dat dat mensen bewust maakt.
Denk dat er (procentueel ook) heel wat meer Amerikanen zijn die hun land niet kunnen vinden dan Nederlanders, en dat terwijl hun land een stuk groter isquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:26 schreef RemcoDelft het volgende:
En Nederlanders kunnen hun eigen land niet vinden op de wereldbol. Wat nu?
Ken iemand met 2 doctor titels die het niet kan.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:27 schreef emss het volgende:
Dat zijn domme Nederlanders... wie kan nu niet z'n eigen land op de wereldbol vinden?
Moet je eens goede boeken lezen. Genoeg opties te vinden bij Amazon. Als je The Biggest Loser volgt moet je ook eens naar Jillian Michaels kijken of een van haar boeken lezen. Ik zeg niet dat zij alles het beste weet, maar het is een start.quote:Op zondag 25 juli 2010 02:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ga wel proberen meer groente en minder "starch" te eten, maar eigenlijk deden we dat alEn eigenlijk is het ook best lastig, want wat is nou precies gezond? Niet rigoureus alle vetten uitbannen (heb net nog even twee flessen ranch dressing vergeleken. De "healthy choice" was de helft van de calorieen, maar zat vol corn syrup. Dan heb ik toch liever een eetlepel "echte" met goede olien...)... maar hoeveel van wat, waarin... etc. Niet zo makkelijk.
En bananen zijn op de een of andere manier absurd goedkoop. 4 of 5 voor één dollar, overal waar je maar komt. Heeft volgens mij ermee te maken dat die heel goedkoop net over de grens in Mexico worden verbouwd of zo. Slavenarbeid in feite...quote:Op zondag 25 juli 2010 11:16 schreef colorito86 het volgende:
Voor een krop sla betaal je soms gewoon $3. Ik wou een keertje aardbeien maar dat was vaak al $6 à $7. Drie appels was ook al snel een dollar of 3/4. Niet normaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |