abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84454586
Diepvriesgroente is ook prima natuurlijk. :P Maar je hebt gewoon gelijk natuurlijk. Het is gewoon anders daar. Maar dat maakt het niet minder droevig.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:57:26 #77
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84454679
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 23:38 schreef wonderer het volgende:

Ik zal straks mijn boodschappenbonnetje eens online gooien, kun je vergelijken.
Ja dat hebben we in het KAA VS topic al eens gedaan. }:|
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 25 juli 2010 @ 01:24:27 #78
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84457295
Produce:

.86 lbs (=390g) oranje paprika: $3.43
550ml (ik kan er ook niets aan doen) kerstomaatjes: $3.99
champignons in plakjes, 400g, $4.58
geschrapte worteltjes, $1.79
sugar snap peas, 250g, $3.99
zucchini, 450g, $1.33 (in de aanbieding)
yellow squash, 550g, $1.78 (in de aanbieding)
sla, 600 gram, $7.00

Geen idee of het meevalt of niet, maar dit is voor twee personen, voor een paar dagen. Een gezin met kinderen eet al een veelvoud hiervan, natuurlijk. En da's alleen de groente nog. "vers" vlees is ook best aan de prijs, vooral als je het spul wil dat niet voor de helft uit vet bestaat. Een pond (450g) kipgehakt is bijna vier dollar. Kipfilet kost ook zoiets per pond...

't Is best lastig om gezond eten te vinden. Ons plan voor het eten vandaag was "subway" maar dan zelf maken. Volkorenbrood was al niet te vinden. Vlees en kaas bij de versafdeling is ook best duur, hoe magerder hoe duurder. Ik heb kipfilet in de aanbieding, $5 voor een pond, en pastrami, $8.50 per pond. Rosbief is ook acht-vijftig. Wat dan wel te betalen is? Salami, bologna (geen idee wat dat is maar het voedingswaardetabelletje zegt wel genoeg) en hotdogs.

Dus ja.

Overigens is er niet zo heel veel keus in diepvriesgroente, maar dat kan ook aan de winkel(s) zelf liggen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 25 juli 2010 @ 01:29:44 #79
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84457452
Zeg er dan wel even bij dat waar jij woont alles veel duurder is dan het gemiddelde. ;)

quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:24 schreef wonderer het volgende:

't Is best lastig om gezond eten te vinden.
Dat ben ik totaal met je oneens maar dat kan aan meerdere dingen liggen. Ik ben nog nooit zoveel vers voedsel tegengekomen als in West Michigan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 25 juli 2010 @ 01:35:08 #80
71919 wonderer
pi_84457574
Nou ja, hier dus. Er is wel spul, maar weinig variatie. Of het kost gewoon veel moeite en als ik het al te veel moeite vind, dan snap ik best dat mensen met twee banen en een gezin het helemaal te veel moeite vinden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  zondag 25 juli 2010 @ 01:38:32 #81
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84457657
Oh. Ik ga naar de farmers market, een of twee ker per week. Dat opgejaagde praten mensen zichzelf ook aan natuurlijk.

Heb zelf sperciebonen, tomaten en squash in de tuin. Werkt prima op de gril. :Y)
  zondag 25 juli 2010 @ 01:50:32 #82
71919 wonderer
pi_84457911
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:38 schreef popolon het volgende:
Oh. Ik ga naar de farmers market, een of twee ker per week. Dat opgejaagde praten mensen zichzelf ook aan natuurlijk.

Heb zelf sperciebonen, tomaten en squash in de tuin. Werkt prima op de gril. :Y)
Heb net eens gekeken, de dichtstbijzijnde "farmer's market", die overigens niks heeft dat Shaws niet ook verkoopt, zit vijf mijl verderop aan de andere kant van de stad. Da's dus 20 minuten rijden of zo, als het niet meer is.
  zondag 25 juli 2010 @ 01:51:53 #83
71919 wonderer
pi_84457937
Overigens wil ik het helemaal niet goedpraten, wat er in die docu van Oliver getoond wordt. Pizza voor ontbijt, als die voorbewerkte rotzooi... Dat slaat nergens op. Maar het is wel heel makkelijk allemaal om te lachen en te wijzen naar die "domme Amerikanen".
pi_84457953
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:23 schreef emss het volgende:
Toen ik 3 was wist ik echt wel het verschil tussen een aardappel en een tomaat.
Wat knap van jou!
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 25 juli 2010 @ 01:54:00 #85
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84457972
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:51 schreef wonderer het volgende:
Overigens wil ik het helemaal niet goedpraten, wat er in die docu van Oliver getoond wordt. Pizza voor ontbijt, als die voorbewerkte rotzooi... Dat slaat nergens op. Maar het is wel heel makkelijk allemaal om te lachen en te wijzen naar die "domme Amerikanen".
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:05 schreef Strani het volgende:
Wel de aantekening dat het hiet gaat om Jamie Oliver's Food Revolution waarin hij probeerde een stadje te overtuigen van betere eetgewoontes. Dat stadje was uitgekozen omdat een onderzoek uitwees dat het de stad met de slechtste gezondheid was in de VS.

Dus het is wel een extreem, ook naar Amerikaanse maatstaaf.
;)
pi_84458008
quote:
Op zondag 25 juli 2010 01:51 schreef wonderer het volgende:
Nee. En dat is zijn intentie ook niet.

Veel Amerikanen eten zichzelf letterlijk dood. En dat komt niet omdat ze op latere leeftijd opeens fastfood ontdekken. Jamie Oliver is juist in de "meest obese" stad van Amerika begonnen in de scholen om aan te geven wat er fout gaat in dat land mbt voedsel.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_84458117
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:46 schreef emss het volgende:
Toen ik 15 was heb ik een jaar bij een gastgezin in de VS gewoond. Er werd geloof ik maar 1x gekookt dat jaar, met Thanksgiving. En met kerst was er een diner bij de oma. De rest van het jaar gingen we 's ochtends voor schooltijd een ontbijtje halen bij de McDonalds, 's middags was er de heerlijke schoolkantine waar gefrituurde 'tater tots' vaak de groenten van de dag waren, en 's avonds was het vaak een goedkoop restaurant. Er werd nooit gezamenlijk gekookt, en we mochten wel iets voor onszelf koken, maar daar werd dus vooral een magnetronmaaltijd of een blik uit de kast onder verstaan. Belachelijk.. Ben ook 10 kilo aangekomen dat jaar ;-( Nooit vers fruit of groenten gezien.
Inderdaad. Mijn vriendin heeft 3 jaar in Canada gewoond en leefde daar ook op magnetronvoedsel. Iedereen heeft een druk leven, dus 's avonds even zo'n tray in de magnetron waar een complete maaltijd op zit. Of gewoon langs een willekeurige drive through. Toen ze terug verhuisde naar Nederland woog ze 64 kilo.

Nu woont ze alweer twee jaar in Nederland en is ze inmiddels 12 kilo kwijtgeraakt. Ik snap niet dat mensen zo ongezond kunnen leven daar en niet vreemd dat 75% of iets dergelijks kampt met overgewicht.
  zondag 25 juli 2010 @ 02:22:27 #88
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_84458368
Het heeft niets te maken met vraag en aanbod, het heeft te maken met een beetje discipline en opvoeding o.a.

Ook in NL worden kinderen dikker, helaas maar waar. Jamie Oliver heeft een goede show en ik hoop dat dat mensen bewust maakt.

quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:46 schreef emss het volgende:
Toen ik 15 was heb ik een jaar bij een gastgezin in de VS gewoond. Er werd geloof ik maar 1x gekookt dat jaar, met Thanksgiving.
Dan heb je echt dikke pech gehad.
  zondag 25 juli 2010 @ 02:27:34 #89
71919 wonderer
pi_84458435
Gebrek aan beweging helpt ook niet, natuurlijk. Voor stukjes van 500 meter de auto nemen enzo...
  zondag 25 juli 2010 @ 02:30:53 #90
71919 wonderer
pi_84458475
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:22 schreef popolon het volgende:
Het heeft niets te maken met vraag en aanbod, het heeft te maken met een beetje discipline en opvoeding o.a.

Ook in NL worden kinderen dikker, helaas maar waar. Jamie Oliver heeft een goede show en ik hoop dat dat mensen bewust maakt.
[..]

Dan heb je echt dikke pech gehad.
Ik ga wel proberen meer groente en minder "starch" te eten, maar eigenlijk deden we dat al :{ En eigenlijk is het ook best lastig, want wat is nou precies gezond? Niet rigoureus alle vetten uitbannen (heb net nog even twee flessen ranch dressing vergeleken. De "healthy choice" was de helft van de calorieen, maar zat vol corn syrup. Dan heb ik toch liever een eetlepel "echte" met goede olien...)... maar hoeveel van wat, waarin... etc. Niet zo makkelijk.
pi_84459142
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:22 schreef popolon het volgende:
Nou ik merk er niks van, ik vreet wat ik wil maar ik schijt 't gewoon weer uit :(
pi_84460316
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:26 schreef RemcoDelft het volgende:
En Nederlanders kunnen hun eigen land niet vinden op de wereldbol. Wat nu?
Denk dat er (procentueel ook) heel wat meer Amerikanen zijn die hun land niet kunnen vinden dan Nederlanders, en dat terwijl hun land een stuk groter is })
  zondag 25 juli 2010 @ 09:49:41 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_84460385
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:27 schreef emss het volgende:
Dat zijn domme Nederlanders... wie kan nu niet z'n eigen land op de wereldbol vinden?
Ken iemand met 2 doctor titels die het niet kan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:01:38 #94
45206 Pietverdriet
pi_84460519
Je kan met filmpjes natuurlijk elk vooroordeel verkopen. Frits Bom als vakantieman liet al zien dat Nederlanders op vakantie geen idee hadden waar ze waren en waar ze vandaan kwamen. Natuurlijk film je dan tientallen mensen en monteer je alleen de grootste knurften.
Je kan een soortgelijk filmpje ook ik Nederland maken, veel kinderen weten niet dat de melk van koeien komt, aardappels onder de grond groeien.
In Duitsland dachten dankzij de reclames van Milka veel kinderen dat koeien lila waren.
pi_84460866
Is het niet ook gewoon zo dat ongezond voedsel makkelijker te verkrijgen en goedkoper is omdat er meer vraag naar is? Ik vond de prijzen van groente in Texas trouwens heel normaal. Wel heb ik me verbaasd over de hoeveelheid fastfoodrestaurants. Die zijn echt alomtegenwoordig.
pi_84461683
Ik heb 6 maanden bij Walt Disney World in Florida gewerkt en wat je daar ziet is ook niet normaal. Ik had vaak ochtend dienst en moest soms om 5 uur 's ochtends al beginnen. Dan zijn er ook echt al mensen in de kantine die op dat tijdstip aan een hamburger + friet + grote cola zitten en soms nog een zakje chips er bij eten. Ik werd er kots en kotsmisselijk van. Daar zat ik dan met mijn yoghurt en muesli...

Daarnaast tijdens lunchpauzes was de lijn bij de grill het grootst, terwijl er ook een Subway was. Bij de grill had je niks anders dan vette pannenkoeken van zo'n 30 cm breed, quasidillas, french toast, vette worsten, pizza etc. Alles in principe gefrituurd. Af en toe was er ook rijst e.d. te halen maar zelfs dat zat onder de vette saus.
Overal doen ze kilo's ketchup bij en het wordt gedronken met een grote cola van zo'n liter. Een vriendin van mij ging IEDERE dag naar de Subway voor hetzelfde, een grote cola, een broodje met bacon, kaas en ham + een zakje chips. Ook al zijn er bij Subway genoeg gezonde opties, maar het sla e.d. wordt vaak geskipt.

Toen ik voor het eerst naar McDonalds ging stond ik al verbaast dat wat bij ons een grote portie cola/friet etc. is, daar werkelijk waar, de kleinste is.

Wanneer ik boodschappen ging doen bij de Walmart of Publix, dan gingen mijn Amerikaanse vrienden regelrecht naar de fastfood afdeling. Terwijl als je binnenkomt juist eerst de gezonde producten tegenkwam (groente+fruit). Daar keken ze nog niet eens naar om .

Ook waren er een aantal die juist wel alles gezond deden, maar dat was dan weer zo extreem. Die waren dan gelijk vegan of veganistisch en aten niets anders dan groenten. Zaten zo een liter broccoli soep weg te werken.

Echt een aparte cultuur daar.
pi_84461759
Oh en ja groenten en fruit zijn daar inderdaad erg duur. Doordat mijn salaris daar ook niet al te hoog was, was ook ik genoodzaakt om na een paar maanden toch veel groenten en fruit te verruilen voor het goedkoper voedsel. Alles wat gefrituurd kan worden is daar heel goedkoop.

Voor een krop sla betaal je soms gewoon $3. Ik wou een keertje aardbeien maar dat was vaak al $6 à $7. Drie appels was ook al snel een dollar of 3/4. Niet normaal.

Bij mij in de buurt was er geen Farmers Market maar zo iets is echt ideaal om gezonde producten voor weinig (of minder) geld te krijgen.
  zondag 25 juli 2010 @ 11:20:48 #98
45206 Pietverdriet
pi_84461833
Met de verbazing over groenten en fruit in andere landen moet je natuurlijk ook rekenen dat in Nederland traditioneel veel groente wordt gegeten. Het is vrij normaal dat er savonds in een NL gezin warme groenten en een salade staan, en aardappels niet eens als groente worden gezien.
pi_84461865
quote:
Op zondag 25 juli 2010 02:30 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik ga wel proberen meer groente en minder "starch" te eten, maar eigenlijk deden we dat al :{ En eigenlijk is het ook best lastig, want wat is nou precies gezond? Niet rigoureus alle vetten uitbannen (heb net nog even twee flessen ranch dressing vergeleken. De "healthy choice" was de helft van de calorieen, maar zat vol corn syrup. Dan heb ik toch liever een eetlepel "echte" met goede olien...)... maar hoeveel van wat, waarin... etc. Niet zo makkelijk.
Moet je eens goede boeken lezen. Genoeg opties te vinden bij Amazon. Als je The Biggest Loser volgt moet je ook eens naar Jillian Michaels kijken of een van haar boeken lezen. Ik zeg niet dat zij alles het beste weet, maar het is een start. :)
  zondag 25 juli 2010 @ 11:23:14 #100
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_84461889
quote:
Op zondag 25 juli 2010 11:16 schreef colorito86 het volgende:
Voor een krop sla betaal je soms gewoon $3. Ik wou een keertje aardbeien maar dat was vaak al $6 à $7. Drie appels was ook al snel een dollar of 3/4. Niet normaal.
En bananen zijn op de een of andere manier absurd goedkoop. 4 of 5 voor één dollar, overal waar je maar komt. Heeft volgens mij ermee te maken dat die heel goedkoop net over de grens in Mexico worden verbouwd of zo. Slavenarbeid in feite...
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')