abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juli 2010 @ 14:09:28 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84355189
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik heb als vrijwilliger hier in NL eens een zeilkamp meegewerkt. Daar zaten kinderen bij die geen benul hadden dat melk uit een koe komt... tenminste, de reguliere melk die iedere kaaskop in Nederland zo ongeveer wel op de ontbijttafel heeft staan. Die kids wisten vast ook niet dat kaas van melk wordt gemaakt. In hun beleving kwam alles uit een fabriek. Dat klopt... als je oogkleppen niet meer toelaten en je opvoeding er bij inschiet...
Je kan het ook omdraaien: elk kinderboekje laat een boerderij zien met een koe, paard, kip en varken, die allemaal in de wei lopen. Daardoor hebben kinderen geen idee dat die beesten meestal met velen in een hok staan. Volwassenen leven ook aardig in denial, en hebben geen idee dat die beesten voornamelijk afval te eten krijgen. Vandaar het grote schandaal toen bij de "dioxinekippen" bleek dat deze beesten afgewerkte motorolie te eten kregen.
censuur :O
pi_84355734
Dit is echt verschrikkelijk
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_84355809
!
Nieuw is niet altijd beter.
  donderdag 22 juli 2010 @ 14:28:11 #29
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_84355945
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:51 schreef Stokkie84 het volgende:

[..]

Zoek de verschillen:

Tomato - Potato
Tomaat - Aardappel
Scherp.
pi_84356369
Ze noemen het toch geen Potato Ketchup. Ze hebben gewoon helemaal geen idee wat een tomaat of aardappel is, het is niet zo dat ze alleen de woorden door elkaar halen.
  Donald Duck held donderdag 22 juli 2010 @ 14:40:57 #31
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_84356462
Die ouders zouden echt meer moeite en tijd moeten steken in het bereiden van verse maaltijden. Veel gezonder en kinderen vinden het vaak echt gewoon leuk om mee te helpen erbij.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_84356534
Een tijd geleden heb ik een stukje van Jamie Oliver gezien met Italiaanse kinderen (ik geloof op Sicilië), maar ik kan dit zo even niet terugvinden. Dit waren kleuters en zij wisten op hun beurt weer veel meer dan het gemiddelde Nederlandse kind. Dat was mooi om te zien: Jamie hield dan bv een aubergine in de lucht en de hele klas in koor "Aubergine"

Vaak zie je dat zaken die in de VS aan de hand zijn een tijdje later ook in Nederland spelen, dus ik vrees dat over een tijdje de Nederlandse kinderen ook een stuk minder groenten-kennis hebben.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_84357112
Had ergens nog gezien ook dat kinderen Jezus niet herkende, maar Ronald McDonald wel.
En ooit ergens gelezen dat de engelse taal kennis hier in Nederland beter is onder de jeugd, dan in Amerika zelf.
pi_84357183
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik heb als vrijwilliger hier in NL eens een zeilkamp meegewerkt. Daar zaten kinderen bij die geen benul hadden dat melk uit een koe komt... tenminste, de reguliere melk die iedere kaaskop in Nederland zo ongeveer wel op de ontbijttafel heeft staan. Die kids wisten vast ook niet dat kaas van melk wordt gemaakt. In hun beleving kwam alles uit een fabriek. Dat klopt... als je oogkleppen niet meer toelaten en je opvoeding er bij inschiet...
dat moeten stadskinderen zijn geweest
pi_84357186
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:42 schreef Kentoet het volgende:
Een tijd geleden heb ik een stukje van Jamie Oliver gezien met Italiaanse kinderen (ik geloof op Sicilië), maar ik kan dit zo even niet terugvinden. Dit waren kleuters en zij wisten op hun beurt weer veel meer dan het gemiddelde Nederlandse kind. Dat was mooi om te zien: Jamie hield dan bv een aubergine in de lucht en de hele klas in koor "Aubergine"
Nou is een Aubergine ook niet echt een groente die veel in Nederland wordt gegeten. Ik durf bijna te wedden dat een Nederlands kind typisch Nederlandse(naja wat hier veel gegeten wordt) groenten en vruchten wel kan benoemen (appels, bananen, tomaten, bloemkolen, andijvie etc etc.)
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:02:21 #36
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84357283
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:59 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Nou is een Aubergine ook niet echt een groente die veel in Nederland wordt gegeten. Ik durf bijna te wedden dat een Nederlands kind typisch Nederlandse(naja wat hier veel gegeten wordt) groenten en vruchten wel kan benoemen (appels, bananen, tomaten, bloemkolen, andijvie etc etc.)
En niet te vergeten alles wat het kind niet lust: spruitjes!
pi_84357569
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien: elk kinderboekje laat een boerderij zien met een koe, paard, kip en varken, die allemaal in de wei lopen. Daardoor hebben kinderen geen idee dat die beesten meestal met velen in een hok staan. Volwassenen leven ook aardig in denial, en hebben geen idee dat die beesten voornamelijk afval te eten krijgen. Vandaar het grote schandaal toen bij de "dioxinekippen" bleek dat deze beesten afgewerkte motorolie te eten kregen.
En ook daarin b leek de onwetendheid van veel oerhollandse burgers.
Dioxine zit in alle zuivel, vlees, eieren en vis en krijg je elke dag binnen. Ook door roken.
Brocolli eters krijgen de meeste dioxine binnen, namelijk 1500x de dioxinenorm in voeding per kg lichaamsgewicht.

Naast dat het kanker veroorzaakt, beschermt het ook tegen kanker. Allemaal afhankelijk van wanneer je het eet en in welke concentratie.
U ziet dat het allemaal niet zo zwart/wit is en dat de doorsnee burger nog steeds geen idee heeft wat ie naar binnen werkt. Een wortel benoemen is dan ook niet echt te prijzen.
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:13:18 #38
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84357731
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:09 schreef dalaiblama het volgende:

[..]
namelijk 1500x de dioxinenorm in voeding per kg lichaamsgewicht.
Wat een vreemde bewoording... bron?
pi_84357801
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat een vreemde bewoording... bron?

http://www.agriholland.nl/dossiers/dioxines/home.html

er staan ook nog wat bronnen onderaan de pagina. leuk leesvoer!
pi_84358420
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:21 schreef BasvB het volgende:
Amerikanen dom?

Lekker suggestief. Ze hebben typische wallmart gangers geinterviewd. Paupers dus.
Ga hier ff in de schilderswijk of een willekeurige volksbuurt bij de Lidl staan en stel dan dezelfde vragen....

donderdag 22 juli 2010 @ 15:32:09 #42
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_84358464
Er komen juist ook heel veel hipo's en yuppen bij de Lidl, heur.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:46:12 #43
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_84358972
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:35 schreef iBenny het volgende:
De Amerikanen; en dan vooral de kinderen; lopen siewosie flink achter met kennis.

Groentes, plaatsen van landen, ed. herkennen ze vaak niet. Maar als je ze vraagt wie de clown van de Mac is, weet 9 van 10 Amerikanen wel hoe die heet
Nee, jij weet wel waar alle staten van de VS zich op de kaart bevinden?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:50:09 #44
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_84359161
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:46 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik wel, en van de meeste de hoofdstad er nog bij ook. Wie wil me aanraken?
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:51:39 #45
158943 MacBreQ
Geen kloon.
pi_84359218
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:52 schreef SMD het volgende:

[..]

Heeft dat ding nog een naam dan?
Ja, Ronald.

Oh. Kut.
pi_84359350
Mensen. Het is WALMART. Niet muur-markt. Tot zover de domheid.
pi_84359360
quote:

[..]

Ik wel, dat moesten we op de basisschool al leren.. En het liedje van de Animaniacs heeft ook erg geholpen... En de meeste landen/hoofdsteden ken ik ook wel, eindeloos gestamp op de basisschool. Maar dat Amerikanen hun eigen staten/hoofdsteden niet weten vind ik echt belachelijk. Ik snap dat de meeste niet-Amerikanen het niet weten.
pi_84359505
quote:

[..]

Nee, maar de gemiddelde NLer weet wel waar Texas, California, New York en Alaska liggen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 22 juli 2010 @ 15:59:25 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_84359529
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:42 schreef Kentoet het volgende:
Een tijd geleden heb ik een stukje van Jamie Oliver gezien met Italiaanse kinderen (ik geloof op Sicilië), maar ik kan dit zo even niet terugvinden. Dit waren kleuters en zij wisten op hun beurt weer veel meer dan het gemiddelde Nederlandse Engelse kind. Dat was mooi om te zien: Jamie hield dan bv een aubergine in de lucht en de hele klas in koor "Aubergine"
Komt uit Jamie's School Dinners, waarin hij probeert een fatsoenlijk lunchmenu op Engelse scholen te introduceren. Schokkend inderdaad dat Engelse kinderen nauwelijks groentes kennen, en ook niet bereid zijn om ze te proeven. Op school krijgen ze pizza, pasta of vette kalkoenworstjes en thuis eten ze ook alleen maar friet. Er heerste onder de kinderen enorme weerstand tegen het gezonde eten dat Jamie ze voorschotelde. Overigens hadden de scholen maar 50 cent per kind per dag om een maaltijd van te maken.

De Italiaanse kleutertjes kenden alle groentes
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_84359535
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')