Klinkt als InHollandquote:Op donderdag 22 juli 2010 16:04 schreef emss het volgende:
Overigens snap ik best dat sommige Amerikanen zo dom zijn. Toen ik een uitwisselingsstudent was waren alle proefwerken meerkeuze. En dan ging de leraar voor de toets ook nog even alle vragen en antwoorden langslopenJa, dan is het niet moeilijk om een 100 (A+) te halen. Toen ik die leraar vroeg waarom hij alle antwoorden voorkauwde zei hij dat ook de slechte leerlingen de toets moesten kunnen halen. En er waren ook serieus leerlingen die nog steeds onvoldoendes haalden.
Twee vroegere klasgenoten van me gingen een tijdje naar school in Amerika (vanaf het gymnasium hier)... die hebben daar ook weinig bijgeleerd... zie het als een vakantiequote:Op donderdag 22 juli 2010 16:04 schreef emss het volgende:
Overigens snap ik best dat sommige Amerikanen zo dom zijn. Toen ik een uitwisselingsstudent was waren alle proefwerken meerkeuze. En dan ging de leraar voor de toets ook nog even alle vragen en antwoorden langslopenJa, dan is het niet moeilijk om een 100 (A+) te halen. Toen ik die leraar vroeg waarom hij alle antwoorden voorkauwde zei hij dat ook de slechte leerlingen de toets moesten kunnen halen. En er waren ook serieus leerlingen die nog steeds onvoldoendes haalden.
Ooh.... je weet toch dat melk bij de Albert Heijn vandaan komt? Duuuhuuuh!quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik heb als vrijwilliger hier in NL eens een zeilkamp meegewerkt. Daar zaten kinderen bij die geen benul hadden dat melk uit een koe komt... tenminste, de reguliere melk die iedere kaaskop in Nederland zo ongeveer wel op de ontbijttafel heeft staan. Die kids wisten vast ook niet dat kaas van melk wordt gemaakt. In hun beleving kwam alles uit een fabriek. Dat klopt... als je oogkleppen niet meer toelaten en je opvoeding er bij inschiet...
In de gewone Walmarts hebben ze ook geen andere "supermarktproducten". Kun je net zo goed gaan klagen dat ze bij de V&D geen verse groenten verkopen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef Tware het volgende:
In de gemiddelde supermarkt in de VS hebben ze ook geen verse groenten. In de meeste WallMarts ook niet. Alleen in de Wallmart Superstore…
In Nederland is het zo dat de lagere onderwijsvormen minder meerkeuzevragen hebben. Dit omdat een openvraag meer mogelijkheden biedt om toch een deel van het antwoord goed te hebben. Of dat een theorie is die werkelijk klopt weet ik niet. Ander mooi voorbeeld is een binas. Volgens de conrector op de mavo waar ik zat, mochten Mavo leerlingen geen binas gebruiken itt Havo/VWO leerlingen, omdat dit voor verwarring zou zorgen. Net als dat je op de mavo het periodiekstelsel uit je hoofd moet kennen, en die op de havo overal bij mag houden (in elk geval, in 2001 was dat zo).quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:04 schreef emss het volgende:
Dat geloof ik direct. En ik hoop vurig dat zijn programma in de hele VS inslaat als een bom, want het is toch wel ontzettend triest gesteld met de eetgewoonten van de gemiddelde Amerikaan. Maar dat is ook niet zo vreemd eigenlijk, want bij Walmart heb je al een k&k pizza voor 50 dollarcent! Tja, als je van een minimum leeft, snap ik wel dat je dat dan koopt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:05 schreef Strani het volgende:
Wel de aantekening dat het hiet gaat om Jamie Oliver's Food Revolution waarin hij probeerde een stadje te overtuigen van betere eetgewoontes. Dat stadje was uitgekozen omdat een onderzoek uitwees dat het de stad met de slechtste gezondheid was in de VS.
Dus het is wel een extreem, ook naar Amerikaanse maatstaaf.
In de buurtsupers in de grote steden misschien niet, zeker niet in de wat mindere wijken, maar dat zijn sowieso al niet meer dan veredelde kiosken. een 7/11 is geen supermarkt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef Tware het volgende:
In de gemiddelde supermarkt in de VS hebben ze ook geen verse groenten. In de meeste WallMarts ook niet. Alleen in de Wallmart Superstore…
50 Cent? Wow ik emigreer direct naar de VS.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:08 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat geloof ik direct. En ik hoop vurig dat zijn programma in de hele VS inslaat als een bom, want het is toch wel ontzettend triest gesteld met de eetgewoonten van de gemiddelde Amerikaan. Maar dat is ook niet zo vreemd eigenlijk, want bij Walmart heb je al een k&k pizza voor 50 dollarcent! Tja, als je van een minimum leeft, snap ik wel dat je dat dan koopt.
Ik heb begrepen dat veel Belgen een aardappel ook als groente beschouwen. Zodoende hebben ze ook 'broodjes patat met frikandel' bijvoorbeeld..de patat is dan de groente, schijnbaar.quote:
Ja, echt! Wel een flutpizza met bijna geen beleg, maar toch.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:16 schreef Strani het volgende:
[..]
50 Cent? Wow ik emigreer direct naar de VS.![]()
Waren er maar zes afleveringen dan? Ga ze ff kijken. Had eerder al wel voorstukjes gezien, maar was het weer vergeten.quote:Het programma is al weer een paar maandjes afgelopen en liep behoorlijk. Het zal niet direct een echte food revolution ontketenen maar er zullen zeker mensen door aan het denken zijn gezet.
Volgens mij maar zes ja. Vermakelijke televisie, wel een beetje gescript natuurlijk (kan niet anders).quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:20 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ja, echt! Wel een flutpizza met bijna geen beleg, maar toch.
[..]
Waren er maar zes afleveringen dan? Ga ze ff kijken. Had eerder al wel voorstukjes gezien, maar was het weer vergeten.
Nou, het is wel tekent dat je daar, nog erger dan hier, goedkoper uit bent als je met het hele gezin fast-food eet dan wanneer je zelf kookt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:16 schreef Strani het volgende:
[..]
50 Cent? Wow ik emigreer direct naar de VS.
Het programma is al weer een paar maandjes afgelopen en liep behoorlijk. Het zal niet direct een echte food revolution ontketenen maar er zullen zeker mensen door aan het denken zijn gezet.
Zoals het patatje met met een kroket/frikandel?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overigens gaat het natuurlijk al mis als je een aardappel echt als groente gaat beschouwen, en er geen andere groente bij eet....
Je vergelijkt nu "uit eten" bij de Mac met supermarktvoer.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, het is wel tekent dat je daar, nog erger dan hier, goedkoper uit bent als je met het hele gezin fast-food eet dan wanneer je zelf kookt.
Nou is de Mac in NL ook niet heel duur, maar met z'n tweeen ben je voor een beetje maaltijd (2 menu's) toch wel zoveel kwijt dat het goedkoper is om bij een gemiddelde supermarkt gewoon even groente, vlees en aardapelen/rijst/pasta te halen.
Volgens mij snap jij zijn post niet helemaal....quote:Op vrijdag 23 juli 2010 18:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu "uit eten" bij de Mac met supermarktvoer.
Als je bij de supermarkt 2 kg patat (anderhalve euro) en 8 kroketten (1 euro) haalt, kan je je met 4 mensen aardig vol eten!
Verse aardappels kosten per kg vaak zelfs meer dan goedkope diepvriespatat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |