abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84359708
Overigens snap ik best dat sommige Amerikanen zo dom zijn. Toen ik een uitwisselingsstudent was waren alle proefwerken meerkeuze. En dan ging de leraar voor de toets ook nog even alle vragen en antwoorden langslopen Ja, dan is het niet moeilijk om een 100 (A+) te halen. Toen ik die leraar vroeg waarom hij alle antwoorden voorkauwde zei hij dat ook de slechte leerlingen de toets moesten kunnen halen. En er waren ook serieus leerlingen die nog steeds onvoldoendes haalden.
pi_84360414
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:04 schreef emss het volgende:
Overigens snap ik best dat sommige Amerikanen zo dom zijn. Toen ik een uitwisselingsstudent was waren alle proefwerken meerkeuze. En dan ging de leraar voor de toets ook nog even alle vragen en antwoorden langslopen Ja, dan is het niet moeilijk om een 100 (A+) te halen. Toen ik die leraar vroeg waarom hij alle antwoorden voorkauwde zei hij dat ook de slechte leerlingen de toets moesten kunnen halen. En er waren ook serieus leerlingen die nog steeds onvoldoendes haalden.
Klinkt als InHolland
pi_84361926
quote:
Twee vroegere klasgenoten van me gingen een tijdje naar school in Amerika (vanaf het gymnasium hier)... die hebben daar ook weinig bijgeleerd... zie het als een vakantie
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:51:45 #54
289550 Paarse_Kiwi
Mét roze lakschoentjes!
pi_84376985
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef AlphaOmega het volgende:
Ik heb als vrijwilliger hier in NL eens een zeilkamp meegewerkt. Daar zaten kinderen bij die geen benul hadden dat melk uit een koe komt... tenminste, de reguliere melk die iedere kaaskop in Nederland zo ongeveer wel op de ontbijttafel heeft staan. Die kids wisten vast ook niet dat kaas van melk wordt gemaakt. In hun beleving kwam alles uit een fabriek. Dat klopt... als je oogkleppen niet meer toelaten en je opvoeding er bij inschiet...
Ooh.... je weet toch dat melk bij de Albert Heijn vandaan komt? Duuuhuuuh!

Je gevoel is er om keuzes te maken. Je verstand om de keuzes te begrijpen.
pi_84402909
Ik moet huilen van dat filmpje.

Ik kocht eens prei bij de Walmart. Groente wordt bij de kassa gewogen. Meisje achter de kassa wist niet wat het was, dat moesten wij haar vertellen.

Heb een vriendin in Texas waar ik vroeger wel eens logeerde. White trash, maar ontzettend tof wijf. Die kinderen aten ook echt alleen maar rotzooi. kant-en-klaar pizza's, chips etc. Gelukkig zijn ze van zichzelf nogal dunnetjes.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 16:41:36 #56
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_84403568
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef Tware het volgende:
In de gemiddelde supermarkt in de VS hebben ze ook geen verse groenten. In de meeste WallMarts ook niet. Alleen in de Wallmart Superstore…
In de gewone Walmarts hebben ze ook geen andere "supermarktproducten". Kun je net zo goed gaan klagen dat ze bij de V&D geen verse groenten verkopen.

En ik weet niet wat jij een "gemiddelde supermarkt" noemt, maar alle supermarkten bij mij in de buurt hebben een versafdeling.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_84403734
quote:
In Nederland is het zo dat de lagere onderwijsvormen minder meerkeuzevragen hebben. Dit omdat een openvraag meer mogelijkheden biedt om toch een deel van het antwoord goed te hebben. Of dat een theorie is die werkelijk klopt weet ik niet. Ander mooi voorbeeld is een binas. Volgens de conrector op de mavo waar ik zat, mochten Mavo leerlingen geen binas gebruiken itt Havo/VWO leerlingen, omdat dit voor verwarring zou zorgen. Net als dat je op de mavo het periodiekstelsel uit je hoofd moet kennen, en die op de havo overal bij mag houden (in elk geval, in 2001 was dat zo).

Blijft natuurlijk triest dat het onderwijsniveau (en gezondheidszorg etcetera) in de VS niet echt van deze tijd is. Het is imho echt een 2e wereldland.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:05:56 #58
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84404411
Wel de aantekening dat het hiet gaat om Jamie Oliver's Food Revolution waarin hij probeerde een stadje te overtuigen van betere eetgewoontes. Dat stadje was uitgekozen omdat een onderzoek uitwees dat het de stad met de slechtste gezondheid was in de VS.

Dus het is wel een extreem, ook naar Amerikaanse maatstaaf.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_84404508
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:05 schreef Strani het volgende:
Wel de aantekening dat het hiet gaat om Jamie Oliver's Food Revolution waarin hij probeerde een stadje te overtuigen van betere eetgewoontes. Dat stadje was uitgekozen omdat een onderzoek uitwees dat het de stad met de slechtste gezondheid was in de VS.

Dus het is wel een extreem, ook naar Amerikaanse maatstaaf.
Dat geloof ik direct. En ik hoop vurig dat zijn programma in de hele VS inslaat als een bom, want het is toch wel ontzettend triest gesteld met de eetgewoonten van de gemiddelde Amerikaan. Maar dat is ook niet zo vreemd eigenlijk, want bij Walmart heb je al een k&k pizza voor 50 dollarcent! Tja, als je van een minimum leeft, snap ik wel dat je dat dan koopt.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:12:11 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84404645
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:29 schreef Tware het volgende:
In de gemiddelde supermarkt in de VS hebben ze ook geen verse groenten. In de meeste WallMarts ook niet. Alleen in de Wallmart Superstore…
In de buurtsupers in de grote steden misschien niet, zeker niet in de wat mindere wijken, maar dat zijn sowieso al niet meer dan veredelde kiosken. een 7/11 is geen supermarkt.
De Walmart ook niet trouwens, dat is meer een soort Hema.

Maar normale supermarkten hebben gewoon verse groenten hoor.

Overigens gaat het natuurlijk al mis als je een aardappel echt als groente gaat beschouwen, en er geen andere groente bij eet....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84404758
"French fries count as a vegetable".

vrijdag 23 juli 2010 @ 17:16:35 #62
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84404792
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:08 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat geloof ik direct. En ik hoop vurig dat zijn programma in de hele VS inslaat als een bom, want het is toch wel ontzettend triest gesteld met de eetgewoonten van de gemiddelde Amerikaan. Maar dat is ook niet zo vreemd eigenlijk, want bij Walmart heb je al een k&k pizza voor 50 dollarcent! Tja, als je van een minimum leeft, snap ik wel dat je dat dan koopt.
50 Cent? Wow ik emigreer direct naar de VS.

Het programma is al weer een paar maandjes afgelopen en liep behoorlijk. Het zal niet direct een echte food revolution ontketenen maar er zullen zeker mensen door aan het denken zijn gezet.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:18:02 #63
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84404832
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:15 schreef Isegrim het volgende:
"French fries count as a vegetable".

Ik heb begrepen dat veel Belgen een aardappel ook als groente beschouwen. Zodoende hebben ze ook 'broodjes patat met frikandel' bijvoorbeeld..de patat is dan de groente, schijnbaar.

(Mitraillette, heet het).
pi_84404916
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:16 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja, echt! Wel een flutpizza met bijna geen beleg, maar toch.
quote:
Het programma is al weer een paar maandjes afgelopen en liep behoorlijk. Het zal niet direct een echte food revolution ontketenen maar er zullen zeker mensen door aan het denken zijn gezet.
Waren er maar zes afleveringen dan? Ga ze ff kijken. Had eerder al wel voorstukjes gezien, maar was het weer vergeten.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:22:33 #65
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84404993
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:20 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, echt! Wel een flutpizza met bijna geen beleg, maar toch.
[..]

Waren er maar zes afleveringen dan? Ga ze ff kijken. Had eerder al wel voorstukjes gezien, maar was het weer vergeten.
Volgens mij maar zes ja. Vermakelijke televisie, wel een beetje gescript natuurlijk (kan niet anders).
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:22:57 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84405007
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:16 schreef Strani het volgende:
[..]

Nou, het is wel tekent dat je daar, nog erger dan hier, goedkoper uit bent als je met het hele gezin fast-food eet dan wanneer je zelf kookt.

Nou is de Mac in NL ook niet heel duur, maar met z'n tweeen ben je voor een beetje maaltijd (2 menu's) toch wel zoveel kwijt dat het goedkoper is om bij een gemiddelde supermarkt gewoon even groente, vlees en aardapelen/rijst/pasta te halen.

Maar in de VS liggen die grenzen net een beetje anders, zeker als je ook nog verse groenten wilt hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:05:08 #67
71919 wonderer
pi_84406571
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Overigens gaat het natuurlijk al mis als je een aardappel echt als groente gaat beschouwen, en er geen andere groente bij eet....
Zoals het patatje met met een kroket/frikandel?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 23 juli 2010 @ 18:17:53 #68
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84407013
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, het is wel tekent dat je daar, nog erger dan hier, goedkoper uit bent als je met het hele gezin fast-food eet dan wanneer je zelf kookt.

Nou is de Mac in NL ook niet heel duur, maar met z'n tweeen ben je voor een beetje maaltijd (2 menu's) toch wel zoveel kwijt dat het goedkoper is om bij een gemiddelde supermarkt gewoon even groente, vlees en aardapelen/rijst/pasta te halen.
Je vergelijkt nu "uit eten" bij de Mac met supermarktvoer.
Als je bij de supermarkt 2 kg patat (anderhalve euro) en 8 kroketten (1 euro) haalt, kan je je met 4 mensen aardig vol eten!
Verse aardappels kosten per kg vaak zelfs meer dan goedkope diepvriespatat...
censuur :O
pi_84408964
Iemand een linkje naar die Italiaanse kinderen?
pi_84410469
de fastfood industrie is te machtig, daar zit het probleem. suiker, zout en vet kosten weinig. maar aan de andere kant is fastfood enorm duur om te produceren, bedenk maar wat voor milieuschade al die vleesproductie geeft.

duizenden hectare waar runderen op staat te staan... had je daar groente verbouwd dan ben je zo klaar. Maar Nederlanders eten ook niet zo gezond. Als je ziet wat er in Nederlandse supermarkten te koop is, zeker de helft heeft vrijwel geen voedingswaarde. dan heb je het over koek en snoepjes, frisdrank, ijs etc.
pi_84410865
Ik vind Jamie echt een toffe gast, laat keer op keer zien, dat het eten niet fancy hoeft te zijn om voedzaam te zijn, ik denk dat als de Nederlandse jeugd beter zou eten, er veel problemen zullen wegvallen gebied van gezondheid, leren en gedrag.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 23 juli 2010 @ 20:04:25 #72
66083 Platina
78th Element
pi_84410931
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 18:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je vergelijkt nu "uit eten" bij de Mac met supermarktvoer.
Als je bij de supermarkt 2 kg patat (anderhalve euro) en 8 kroketten (1 euro) haalt, kan je je met 4 mensen aardig vol eten!
Verse aardappels kosten per kg vaak zelfs meer dan goedkope diepvriespatat...
Volgens mij snap jij zijn post niet helemaal....
pi_84453673
Oh, deze show moet ik gaan kijken!
The human race has one really effective weapon, and that is laughter.
pi_84453854
Verzameltopic voor Nederlanders die daadwerkelijk denken dat de gemiddelde Amerikaan veel dommer is dan de gemiddelde Nederlander.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 23:38:46 #75
71919 wonderer
pi_84453964
Ik heb net de eerste aflevering gekeken (en we gaan zo boodschappen doen dus veel groenten op het boodschappenlijstje :')). Maar het kutte is... de cultuur dwingt veel gezinnen zo te eten. Veel mensen moeten twee banen hebben om rond te komen, en de rekeningen te betalen. Dan is er a) geen geld voor echt gezond eten, want dat is hier duur(der), en b) geen tijd om te koken, of om de twee dagen boodschappen te doen. Veel mensen moeten gewoon een half uur rijden voor de dichtstbijzijnde supermarkt, dan ga je echt niet steeds vers spul halen elke twee dagen, maar diepvriesspul zodat je maar een keer in de twee weken zoveel tijd aan boodschappen moet besteden.

Je kunt mensen vanalles leren over gezond eten en alles, maar uiteindelijk is het goedkoper en sneller om een pizza in de oven te gooien.

Ik zal straks mijn boodschappenbonnetje eens online gooien, kun je vergelijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')