Socios | woensdag 21 juli 2010 @ 15:30 |
Hogesnelheidstrein ICE (InterCity Express) De ICE is het ´vlaggenschip´ van Deutsche Bahn. Sinds 1991 rijdt de ICE door Duitsland. Het eerste traject dat met de ICE afgelegd kon worden was Hamburg Hbf - Hannover Hbf - Göttingen - Kassel - Fulda - Frankfurt (Main) Hbf - Mannheim Hbf - Stuttgart Hbf - Ulm - Augsburg - München Hbf. Een echte noord-zuid route dus. Een jaar later werden ook Würzburg en Nürnberg toegevoegd aan het ICE-netwerk. Deutsche Bahn voert deze dienst uit met ICE 1. Inmiddels ligt er een volwaardig ICE-netwerk in Duitsland en rijdt de ICE ook naar andere landen toe. Zo zijn vanuit Duitsland Amsterdam Centraal, Bruxelles-Midi, Paris Nord, København, Wien, Zürich en Interlaken allemaal per ICE te bereiken. Ook zijn er allerlei type ICE die er rondrijden. Naast het genoemde ICE 1, rijdt er ook ICE 2, ICE 3, ICE-T en ICE-TD rond. Per dienst is wel na te gaan welke soort ICE er ingezet wordt. ICE 3 is de mooiste versie en rijdt ook in Nederland. Vanaf Amsterdam Centraal kan men zonder overstap via Utrecht Centraal, Arnhem, Oberhausen Hbf, Duisburg Hbf, Düsseldorf Hbf, Köln Hbf en Frankfurt (Main) Flughafen bereiken. (In de periode van 25 juli t/m 22 augustus 2010 rijdt de ICE wegens werkzaamheden te Arnhem via Eindhoven) Tijd voor een sfeerbeeld erbij. ![]() ICE 3 te Duisburg Hbf Een reis per ICE hoeft niet duur te zijn. Als men vroegtijdig de reis boekt, kan men met fikse kortingen reizen. Een treinkaartje voor 30% van de ´normale prijs´ is dan geen zeldzaamheid. Alles hangt af van het tijdstip van boeken, het tijdstip van de reis en of er via NS HiSpeed of Deutsche Bahn geboekt wordt. De snelste ICE-trajecten bevinden zich tussen Frankfurt Flughafen en Köln Hbf, Nürnberg Hbf en Ingolstadt en tussen Paris Est en Lorraine. Hier worden snelheden gehaald van boven de 300 km/u. Op andere plaatsen varieert de snelheid tussen 160 km/u en 250 km/u. Op zogenaamde NeuBau- en AusBauStrecken ligt de snelheid (veel) hoger dan op conventionele lijnen. Een bijzondere ICE is de ICE-Sprinter. Niet te verwarren met de Nederlandse Sprinter. De ICE-Sprinter stopt juist heel weinig. Zo is er bijvoorbeeld een verbinding met deze ICE tussen Berlin en Frankfurt (Main) Hbf zonder tussenstops. Deze ICE is zo´n driekwartier sneller dan de reguliere ICE die wel een aantal stops maakt onderweg. Hierbij het eind van deel 1. Bij een volgend deel zal dieper op de materie ingegaan worden. | |
MassimO | woensdag 21 juli 2010 @ 15:58 |
Das mooi spul inderdaad.SPOILER | |
AwesomeFace | woensdag 21 juli 2010 @ 19:35 |
![]() | |
Christiaan | woensdag 21 juli 2010 @ 19:36 |
Cool als hij via Ehv gaat, dan ben ik lekker snel thuis vanuit Amsterdam. | |
FP128 | woensdag 21 juli 2010 @ 20:51 |
quote:Top! ik zag toevallig gisteravond op WDR een documentaire erover. | |
Ascendancy | woensdag 21 juli 2010 @ 20:54 |
![]() Weet je al wanneer je op de merwedelingelijn gaan rijden? Hoort het overigens dat niet alle buitenlandse bestemmingen in je lijstje staan? [ Bericht 20% gewijzigd door Ascendancy op 21-07-2010 21:01:32 ] | |
Socios | woensdag 21 juli 2010 @ 21:41 |
quote:Ohw! Wat leuk, hoe heette dat programma? Misschien is het nog ergens terug te zien of komt er nog een herhaling van op televisie. | |
DeParo | zaterdag 24 juli 2010 @ 19:50 |
Komt misschien een nieuwe permanente ICE verbinding tussen Eindhoven en het Rurhrgebied iing tot Basel (Zwitserland Hier) lijkt het iing.quote: Voor mij lijkt een verbinding met Eindhoven een heel stuk logischer. Maar goed maar goed. | |
Socios | zaterdag 24 juli 2010 @ 19:55 |
quote: Ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Ik maak volgende maand zelf ook een reis met de ICE via Utrecht Centraal en Eindhoven naar Köln Hbf. Eens kijken hoe dat gaat. | |
DeParo | zaterdag 24 juli 2010 @ 20:06 |
quote:Ik reis vaak naar Zwitserland dus voor mij als Eindhoven zou het ideaal zijn ![]() ![]() Maar goed afwachten dus. Hoort erbij, en in zo'n ICE trein kan je er perfect van genieten, | |
JDude | zondag 25 juli 2010 @ 09:46 |
quote:En dan Utrecht ook skippen en via Breda over de HSL-Zuid jakkeren ![]() | |
ReisT | zondag 25 juli 2010 @ 10:24 |
quote:Amsterdam-Keulen is via Eindhoven een uur(!) langer dan via Arnhem, en die verbinding is normaal al veel te traag voor een ICE. Dus is dit hele verhaal dat deze omleiding de vaste route zo kunnen worden niet erg realistisch. | |
Socios | zondag 25 juli 2010 @ 10:29 |
quote:Inderdaad. Ik geloof het ook niet dat via Eindhoven de vaste route zou gaan worden. Immers, de reden dat de ICE de komende weken via Eindhoven rijdt, is omdat in Arnhem het hele station verbouwd wordt. Mede voor de hogesnelheidstreinen ICE! Wel ben ik voorstander van een extra ICE verbinding van Amsterdam Centraal via Eindhoven naar Köln Hbf, het liefst dan via Heerlen en Aachen Hbf en niet via Mönchengladbach Hbf. Men werkt sowieso al aan een internationale verbinding tussen Eindhoven en Aachen Hbf. Deze dienst uitvoeren met ICE, laten beginnen te Amsterdam Centraal en door laten rijden naar Köln Hbf zou mooi zijn. Bovendien ligt er al een mooie hogesnelheidslijn tussen Aachen Hbf en Köln Hbf geschikt voor 250 km/u. Om het dan helemaal af te maken en ook Schiphol Airport, Rotterdam Centraal en Breda van een ICE-verbinding te voorzien, zou laatstgenoemde dienst ook heel goed de route kunnen nemen over de Nederlandse hogesnelheidslijn tussen Amsterdam Centraal en Breda (geschikt voor 300 km/u) en dan vanaf daar via het conventionele spoor door naar Eindhoven en verder. [ Bericht 0% gewijzigd door Socios op 25-07-2010 10:39:15 ] | |
Herr.Flick | zondag 25 juli 2010 @ 11:07 |
quote:Cool...??? ![]() ![]() ![]() | |
Rookert | maandag 9 augustus 2010 @ 16:44 |
Ga overmorgen met de ICE naar Keulen, vrienden hadden geboekt en zie pas net dat ie via Eindhoven gaat ![]() ![]() | |
Ascendancy | maandag 9 augustus 2010 @ 16:48 |
quote:Tussen Arnhem en Keulen zit sowieso geen HSL dus harder dan 200 gaat het sowieso niet. Pas na Keulen komt de ICE op HSL.(wel de mooiste HSL van allemaal naast die tussen Ingolstadt en Nürnberg) | |
Rookert | maandag 9 augustus 2010 @ 16:51 |
200 km/u schiet ook flink op hoor ![]() ![]() | |
RubenK | maandag 9 augustus 2010 @ 16:53 |
Volgende week maandag een gedeelte van mijn traject ICE ![]() ![]() | |
Ascendancy | maandag 9 augustus 2010 @ 16:59 |
quote:Even voor je opgezocht, Mönchengladbach-Köln is 120km/u, Venlo-Mönchengladbach ook. Dus alleen tussen Helmond en Horst-Sevenum 160 en de rest 120-140. Als de dienstregeling het allemaal toelaat. | |
Rookert | maandag 9 augustus 2010 @ 17:08 |
quote:Ok thanks ![]() Lang in de ICE is geen straf zolang de airco het maar doet ![]() | |
Socios | maandag 9 augustus 2010 @ 17:10 |
Voor de snelheid hoeft men niet via Eindhoven en Mönchengladbach Hbf naar Köln Hbf te gaan. Het is leuk puur omdat het met een ICE is via een route waar normaal geen ICE rijdt. Voor de snelheid kan men beter via Arnhem. Ter hoogte van Emmerich gaat de snelheid omhoog naar 160 km/u. Na Duisburg Hbf tot Köln Hbf rijdt ´ie 200 km/u. | |
RubenK | maandag 9 augustus 2010 @ 17:17 |
quote:Geen 160 binnen NL hoor ![]() | |
Socios | maandag 9 augustus 2010 @ 17:28 |
Op onderstaand kaartje is te zien waar de ICE in Duitsland rijdt, in welke frequentie en met welke snelheid. Grofweg is het spoor onder te verdelen in drie categoriën: Conventioneel spoor [lichtblauw]: de ICE rijdt met een snelheid van (maximaal) 160 km/u. AusBauStrecke (ABS) [donkerblauw]: aangepast spoor waar 200 km/u gereden wordt. Op sommige stukken tot 230 km/u (Berlin Hbf - Hamburg Hbf) NeuBauStrecke (NBS) [oranje en rood]: nieuw aangelegd spoor geschikt voor 250 km/u (oranje) en 300 km/u (rood). ![]() | |
Ascendancy | maandag 9 augustus 2010 @ 17:38 |
quote:Wel degelijk. Rond Leiden en richting Venlo is een deel van het spoor geschikt voor 160km/u en rond Leiden reed de Thalys dit ook. | |
RubenK | maandag 9 augustus 2010 @ 18:19 |
quote:Geschikt voor ja, alleen bij proefritten toegestaan voor zover ik weet | |
Ascendancy | maandag 9 augustus 2010 @ 18:34 |
quote:Bij Leiden(hoofddorp-Mariahoeve) werd in de dienstregeling 160 gereden. Bij Venlo is het inderdaad bedoeld voor testritten. Maar als het in de dienstregeling past, zie ik geen bezwaar het ook daadwerkelijk te rijden. | |
ReisT | maandag 9 augustus 2010 @ 20:47 |
De ICE kan binnen Nederland alleen maar sneller dan 140 als je ATB uitschakelt. Niet echt verstandig om dat 'zomaar' te doen! De enige trein die hier mét ATB 160 kan rijden is de Thalys. | |
Pietverdriet | maandag 9 augustus 2010 @ 20:54 |
Wil nog steeds eens het stuk Keulen Frankfurt gaan reizen, toen ik vaak van Duesseldorf naar Frankfurt reisde met de trein was dat traject nog niet klaar. Je ging dan langs de rijn naar Mainz. Dat is trouwens wel een van de mooiste treinreizen ueberhaupt | |
Ascendancy | maandag 9 augustus 2010 @ 20:56 |
quote:Je hebt gelijk. Dan had er inderdaad + geinstalleerd moeten zijn. Ik dacht dat ATB gewoon tot 160 ging. | |
Ascendancy | maandag 9 augustus 2010 @ 20:57 |
quote:Het is wel vet, langs de snelweg scheuren terwijl je 300 gaat ![]() | |
RubenK | maandag 9 augustus 2010 @ 20:59 |
Beetje jammer van al die tunnels! | |
Shodan | maandag 9 augustus 2010 @ 21:34 |
quote:Hoort erbij. Ik heb liever de Duitse bouwmethode (volg het landschap zoveel mogelijk en maak gebruik van elegante kunstwerken dan de Chinese methode: bouw gewoon over moeilijk landschap heen en maak een eentonige brug van 79 kilometer waarover die trein rijdt | |
keesjeislief | maandag 9 augustus 2010 @ 22:26 |
Ik heb vaak Utrecht/Arnhem - Frankfurt gedaan toen ik in Ff werkte. Vond het altijd heerlijk comfortabel reizen, misschien wel de fijnste manier uberhaupt, rustig lezen/slapen/werken/praten met andere reizigers, stopcontactje aanwezig voor laptop, catering aan boord. ![]() | |
Ascendancy | maandag 9 augustus 2010 @ 22:30 |
Dat vind ik inderdaad ook matig. Treinen die soms wel ritten maken van 6 uur die horen toch gewoon een rookruimte te hebben. Is daar geen vraag naar? | |
keesjeislief | maandag 9 augustus 2010 @ 22:36 |
quote:Jawel, de rokerscoupes zaten standaard voller dan de niet-rokers. Maar ja, zelfde verhaal als in de horeca, de conducteurs moeten er doorheen he (althans, ik neem aan dat dat de officiele reden is). En er zijn natuurlijk ook altijd van die zeurkousen die bij het instappen in plaats van buitenom per se door de rokerscoupe gaan lopen, daarbij heel protesterend kuchend en proestend. Ik kon het nooit zo goed laten een goed getimed wolkje los te laten... ![]() | |
Ascendancy | maandag 9 augustus 2010 @ 22:38 |
Dan neem je rokend personeel ![]() | |
keesjeislief | maandag 9 augustus 2010 @ 22:46 |
quote:Het is wel een beetje een vreemde regeling als het gevolg is dat je nu bij langere stops met de conducteur samen buiten staat te roken ja. ![]() | |
Ascendancy | maandag 9 augustus 2010 @ 22:47 |
quote:Op de merwedelingelijn staat 1 machinist altijd te roken als hij op Leerdam moet wachten ![]() | |
OMGitsNoelle | dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:57 |
Hou van de ICE. Reis er veel mee in/naar Duitsland. Vind alleen de 2e klas niet echt te doen, veel te veel mensen en beetje te krap. Wanneer het kan, neem ik 1e klas - stukken meer ruimte. | |
keesjeislief | dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:16 |
quote:Het hangt er maar vanaf hoe druk het is, ik heb vaak genoeg in de 2e klasse gezeten met maar een paar anderen. Ik heb nog niet 1e klasse gereisd, kan ik wel een keer proberen bij gelegenheid ![]() | |
italiaan1987 | dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:24 |
quote:Ik denk ook niet dat Arnhem vervangen door Eindhoven goed aanpakt. Misschien dat 1 van de ICE's zo kan laten gaan rijden, maar als je alle ICE's via Eindhoven laat rijden ga je klanten verliezen. De ICE moet immers concurreren met het vliegtuig, en als je er dan structureel een uur langer over gaat doen streef je je doel voorbij. Tevens sla je met de verbinding via Eindhoven de grote steden Oberhausen,Duisburg en Dusseldorf over, en heb je ipv daarvan slechts alleen Monchengladbach. En om een verbinding via Aachen te realiseren moet je eerst het stuk tussen landgraaf en herzogenrath electrificeren. Denk ook niet dat dat rendabel is. Een verbinding vanaf Rotterdam naar het ruhrgebied zal misschien wel wat zijn, echter is het niet voor niets dat de oude IC Den haag - Koln ooit is geschrapt (die ook via eindhoven,venlo en monchengladbach reed). Dus ik denk dat de huidige route gewoon het best is. | |
Rookert | dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:40 |
quote:Ben benieuwd of ze nog gaan overwegen om de Betuwelijn te gaan gebruiken voor personenvervoer? ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 10 augustus 2010 @ 22:46 |
quote:En dan? Een IC vanuit Rotterdam die daarna tot oberhausen nergens meer stopt. Amsterdam en Utrecht hebben een veel grotere vraag en vanuit Utrecht kan je snel in Rotterdam komen. | |
RubenK | dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:16 |
quote:Plus het feit dat je daar maar 120 mag ![]() | |
Ascendancy | dinsdag 10 augustus 2010 @ 23:22 |
quote:Maar wel continu. En hoewel Utrecht-Arnhem 140 is, rijdt de ICE dat daar niet. Te weinig capaciteit. | |
OMGitsNoelle | woensdag 11 augustus 2010 @ 12:15 |
quote:Ik zit meestal in een superdrukke trein naar Keulen/Düsseldorf. Dan is 2e klas niet te doen, vooral als er hele gezinnen in je coupe zitten -_-' | |
keesjeislief | woensdag 11 augustus 2010 @ 12:35 |
quote:Er zou wel een speciale gezinnen-met-kinderen-coupe mogen komen ja, die dan hermetisch afgesloten wordt tijdens de reis. ![]() ![]() | |
italiaan1987 | donderdag 12 augustus 2010 @ 21:18 |
quote:Maar je slaat wel het halve ruhrgebiet over via venlo. | |
Beri | vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:36 |
quote:Aachen wordt sowieso een internationaal station. Er zijn plannen om namelijk het grensoverschrijdende verkeer in zuid-limburg, Belgie en het NRW gebied te intensiveren door onder andere een ringlijn Maastricht, Vise, Herzogenrath, Aachen, Heerlen, Maastricht te promoten. In dit beeld past een ICE als een extra nieuwe lijn, in welke vorm dan ook, perfect. Maar net zoals je zegt, ik voorzie niet dat een potentiele lijn Amsterdam/Eindhoven/Duitsland de lijn Amsterdam/Arnhem/Duitsland zal overnemen. De reden daarvoor is dat je de ICE op dit moment dwars door het Ruhrgebied stuurt langs alle grote plaatsen zoals Duisburg, Dusseldorf en Keulen. Dit bereik zal een stuk minder zijn als je de lijn via Eindhoven/M'Gladbach of Eindhoven/Aachen zou laten lopen. Echter dan zal M'Gladbach toch nog de favoriet blijven indien Aachen niet met subsidies over de brug zal komen. Aachen is namelijk een "doodlopend" station. Een eindstation voor veel regionaal verkeer. M'Gladbach is dit niet, en is dus veel interessanter omdat het overstappende verkeer alle kanten op kan. En bovendien, M'Gladbach naar Aachen is ook maar een half uurtje. Je hebt het echter over de nieuwe lijn die er ligt. Dat zal problematisch worden aangezien deze ingericht is voor de Thalys treinen. Andere ATB's wellicht? In ieder geval is het een gescheiden spoor welke gebruikt wordt. Dus mits het station Aachen ingericht wordt met een apart perron voor internationaal verkeer waar de ICE's ook op aankomen en vertrekken, zie ik dit niet snel gebeuren dat dit spoor gebruikt gaat worden door de ICE treinen. | |
ReisT | vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:55 |
quote:Als er een Thalys kan rijden kan er ook een ICE-3M rijden. Op de route Brussel-Aachen-Keulen rijden ook afwisselend Thalys en ICE over dezelfde lijn. [ Bericht 20% gewijzigd door ReisT op 13-08-2010 11:12:58 ] | |
Beri | vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:19 |
quote:Weet je het zeker? Volgens mij worden de ICE's nog steeds over het regionaalspoor geleid tussen Aachen en Koln. Tussen Brussel en Luik worden ze over het HSL netwerk geleid, dat weet ik wel. Maar ik geloof dat de HSL van Luik naar Aachen door de aannemer pas een half jaar is opgeleverd aan DB/SNCB, en dat de testfase's daar nog niet zijn afgerond. | |
Socios | vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:27 |
quote:Zowel ICE als Thalys rijdt over de HSL tussen Aachten Hbf en Köln Hbf. Sterker nog, in de richting van Köln Hbf naar Aachten Hbf is ICE doorgaans 4 tot 8 minuten sneller dan Thalys. quote:Dat was juist andersom. Thalys rijdt pas sinds december vorig jaar over de HSL tussen Luik en Aachen Hbf, ICE al langer. | |
Beri | vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:21 |
quote:Ok tnxie dat wist ik niet. quote:Dat lijkt me stug aangezien ik tot en met November vorig jaar nog in de HSL tunnel heb gewerkt. De infameuze "bushtunnel" op de Belgische/Duitse grens die tot 4 keer toe was afgekeurd voor veiligheidstesten en pas sinds December inderdaad is opgeleverd. Dat was namelijk de ontbrekende schakel om de lijn Brussel/Keulen in zijn geheel op te leveren. | |
ReisT | vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:55 |
Dat van die tunnel klopt, maar de rest van de lijn (van Luik tot vlak voor die tunnel waar de 'gewone' lijn erbij komt) is dus in juni 2009 al in gebruik genomen. Het laatste stukje tot Aachen moest dan nog door de oude tunnel. Van de grens tot Aachen is ook geen HSL. | |
Beri | vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:20 |
Wel gescheiden van het regionaalverkeer. Maar om deze discussie te beeindigen.. Ik heb vorig jaar met de ICE-T gereden vanaf Duisburg naar Frankfurt. Dat was een rare gewaarwording zon tiltende trein! Was overigens ook een vervangende trein, want normaliter rijdt de ICE-T niet op dat traject ![]() | |
Rookert | zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:07 |
Terug uit Keulen, die omleiding van de ICE heeft wel een érg ruime marge in reistijd gekregen zeg ![]() Op de terugweg stonden we ook paar keer stil en jakkerden we achter intercity's aan en waren we alsnog iets te vroeg in Utrecht. Er gingen trouwens een paar mannen met rugzakjes en wandelschoenen paspoorten checken, bleken undercover Marechaussee agenten te zijn, checkten vooral de niet-Duitsers en Nederlanders, zochten iemand dacht ik ![]() | |
Pietverdriet | zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:33 |
Ik ben 1 keer gecontroleerd in de 4 jaar dat ik regelmatig met de ICE reed. Ik kwam van het toilet af en er liepen een stel kerels rond. Ik keek wat die aan het doen waren, dat viel ze op dus was ik aan de beurt, tassen open, paspoort, etc. Ze lieten hun identiteitsbewijs zien en wilden alles zien, stond ze keurig hoffelijk te woord op beter Hochdeutsch dan dat zij spraken. Ze wilden mijn Personalausweis zien, zei dat ik dat niet had, (keken me direct boos aan) maar dat ik ze graag mijn paspoort kon laten zien. Dat was een Nederlands paspoort, nog meer verwarring (waren trouwens de Grenzschutz, niet de Zoll) Harry werd geroepen, van de Marechaussee, die ik keurig te woord stond in het Nederlands. | |
Ascendancy | zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:14 |
Dat is vreemd. Toen ik naar Duitsland ging werd er zowel na Utrecht als na Arnhem gecontroleerd. En in iedere ICE waarin ik in Duitsland inzat werd gewoon consequent gecontroleerd. | |
Pietverdriet | zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:23 |
quote:Jij hebt het over kaartjes, plaatsbewijzen. Ik doel op grenscontrole. | |
Ascendancy | zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:24 |
quote:Dat zat er ook bij. Ook toen ik een treinrit maakte vlak bij de oostenrijkse grens. | |
BVSpecials | zondag 15 augustus 2010 @ 19:01 |
Wel, als alles goed gaat is het leed over een week weer voorbij. Er wordt heel hard gewerkt in Arnhem em voor zover ik het weet liggen ze goed op schema met de tunnel naar Nijmegen | |
Rookert | zondag 15 augustus 2010 @ 19:15 |
Station Arnhem faalt al 10 jaar lang ![]() | |
keesjeislief | zondag 15 augustus 2010 @ 19:34 |
quote:Oh ja, de controles, brings back memories, de sport was op een bepaald moment om de conducteur niet de indruk te geven dat je net was ingestapt. Dat lukte nogal eens bij een NL-er, bij DL-ers natuurlijk niet. Heeft me verschillende keren een gratis reis Utrecht -> Ff opgeleverd omdat de kaartjes een maand (geloof ik?) geldig zijn. ![]() Nou ja. Niet echt sjiek natuurlijk. ![]() | |
Pietverdriet | zondag 15 augustus 2010 @ 19:42 |
quote:Nee, pas een jaar of 5,6 | |
Rookert | maandag 16 augustus 2010 @ 10:26 |
Daarvoor was het stampensvol in dat tunneltje onder het station, doorstroom was nooit goed. En nu die verbouwing ![]() | |
Pietverdriet | maandag 16 augustus 2010 @ 19:14 |
quote:Dat tunneltje was er natuurlijk al een jaar of wat zal het zijn, 30, 40 | |
keesjeislief | dinsdag 17 augustus 2010 @ 18:16 |
![]() ![]() | |
Beri | donderdag 19 augustus 2010 @ 08:14 |
quote:Dat tunneltje gaat binnen niet al te lange tijd weer open. De rest van de terminus zal dan nog gebouwd moeten worden. Dus je krijgt gewoon een situatie dat je een paar perrons hebt waar een tunnel onderdoor loopt wat door moet gaan voor station. | |
Xiance | donderdag 19 augustus 2010 @ 10:59 |
geen idee waarom, maar ik ben al jaaaaaaaaaaaaren fan van de ICE altijd als dat ding Arnhem binnen rijd moet ik even kijken ![]() | |
Ascendancy | donderdag 19 augustus 2010 @ 11:44 |
quote:De trein heeft dan ook het strakste uiterlijk van alle traditionele HSL-treinen ![]() | |
Xiance | donderdag 19 augustus 2010 @ 12:38 |
quote:en het mooiste geluid, if that makes any sense? mar hij voeld ook lekkerder aan onder het rijden ![]() | |
Basson | maandag 25 juli 2011 @ 22:53 |
Zo dus ik wil graag met de ICE van Frankfurt naar Arnhem. Ik typ dat in op nshispeed en ik krijg een reis te zien van minstens 5 uur... met de auto doe ik er 3 uur over... Ik kijk naar de trajecten waar deze trein rijdt en ik zie toch echt een traject van Frankfurt naar Arnhem, maar via de ns site krijg ik allerlei omwegen met stoptreinen... Hoe moeilijk kun je het maken? En waarom is het duurder om later op de dag te reizen? Is de brandstof dan 2x zo duur?? | |
Pietverdriet | maandag 25 juli 2011 @ 23:00 |
Kijk op www.db.de | |
Tahiti | maandag 25 juli 2011 @ 23:01 |
Ik ga iedere werkdag met de ICE (121) van Amsterdam CS naar Arnhem en inderdaad een erg fijne trein ![]() | |
Pietverdriet | maandag 25 juli 2011 @ 23:03 |
Vreemd, daar krijg ik hetzelfde resultaat, ice rijdt schijnbaar niet tussen arnhem en frankfurt | |
TeringHenkie | maandag 25 juli 2011 @ 23:28 |
Du hast was verloren! | |
Pietverdriet | maandag 25 juli 2011 @ 23:52 |
Bron | |
Basson | dinsdag 26 juli 2011 @ 23:08 |
Dank je! Ik had dus de site van de Gelderlander moeten checken voor de dienstregeling van de ICE.... Goed, Eindhoven dus. | |
Dr_Flash | woensdag 27 juli 2011 @ 00:25 |
dat via eindhoven is echt kut. Je doet een uur langer over een route die 10 km korter is. | |
Catch22- | woensdag 27 juli 2011 @ 10:00 |
-niet grappig- [ Bericht 42% gewijzigd door Sounddragon op 13-08-2011 11:28:58 ] | |
Basson | donderdag 28 juli 2011 @ 22:02 |
Vertrek is nu 17:42, dan ben ik om 21:nogwat in Eindhoven. Dan nog naar huis wat waarschijnlijk een 1,5 - 2 uur extra gaat zijn... | |
italiaan1987 | dinsdag 9 augustus 2011 @ 22:29 |
Donker bruin vermoeden dat dat ding gewoon in een pad van een goederentrein rijdt. | |
Xiance | donderdag 11 augustus 2011 @ 19:05 |
ik ben vorrig weekend in keulen geweest, da's toch wel een hele wereldreis zonder de ICE, als je een beetje pech hebt sta je ook nog in totaal anderhalf uur stil op een perron ![]() | |
Basson | vrijdag 2 september 2011 @ 23:43 |
Ik... ik vind de ICE wel erg prijzig... Heen: ¤ 55,- terug: ¤ 108,- Dat heb ik dus maar met de auto gedaan.... tijdwinst is ook nihil voor zo'n hi-speed trein. Ook nog zoiets: werkzaamheden op het eindstation dus ik moest een station eerder uitstappen en ik was nog zo'n 80 Km verwijdert van de bestemming... mams maar gebeld om me op te pikken... om 23:00... kutzooi | |
Pietverdriet | zaterdag 3 september 2011 @ 09:06 |
Zou een klacht indienen bij de NS. Daar krijg je geld voor terug | |
Dr_Flash | zaterdag 3 september 2011 @ 21:48 |
Op tijd boeken he ![]() En die werkzaamheden zijn ook niet net vanochtend bedacht hoor, dat had je kunnen weten ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 3 september 2011 @ 21:48 |
Niet bij aangekondigde werkzaamheden ![]() | |
Basson | zaterdag 3 september 2011 @ 22:46 |
Die "aangekondigde vertraging" werd op het station omgeroepen ![]() Ik heb een week van te voren gecheckt wat de prijzen waren. Moet ik een maand van te voren boeken? NS of DB, met de auto ben je er sneller en voordeliger ![]() | |
greavy | zondag 4 september 2011 @ 06:40 |
Goedkoopst boeken = 3 maanden van te voren. |